Σάββατο 22 Ιουλίου 2017

Ραφήνα .Το κόστος της κόντρας πλοιοκτητών το πληρώνει η ..... Άνδρος .


          Στο λιμάνι της Ραφήνας   εξυπηρετούνται καθημερινά 10 πλοία .
Τα 8 παλιά , νέα και ανακαινισμένα πλοία της γραμμής Ραφήνα , Άνδρος , Τήνος , Μύκονος . 10 πλοία  είναι πολλά για να χωρέσουν , αφού οι υποδομές στα λιμάνια δεν έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια .
Φέτος ήρθαν  2 νέα ταχύπλοα πλοία ( Tera jet  και  Surerrunner ) και ''εφεραν'' νέα προβλήματα για τα νησιά μας και τον τουρισμό,  που αποτελεί την μοναδική πηγή εσόδων για τις τοπικές οικονομίες .


Το Terajet  της Seajet του κ.  Μ. Ηλιόπουλου , σημαίας  Κύπρου κατασκ.  1999 ,   μήκους 146 μ   , με Μεγίστη ταχύτητα 31,5 νμ και ολική χωρητικότητα 11.374 , μπορει να μεταφέρει... 2000 επιβάτες και ...500 ΙΧ . https://www.marinetraffic.com/gr/
Δρομολογήθηκε καθημερινά στην γραμμή Τήνου- Μυκόνου-Πάρου-Νάξου , με θεαματικά μειωμένες τιμές και χρόνο ταξιδιού . Στην συγκεκριμένη γραμμή , η Seajet , δραστηριοποιείται με μικρότερα ταχύπλοα τα τελευταία χρόνια , μόνον την καλοκαιρινή περίοδο .
Για φέτος το Terajet δεν θα έρχεται στην Άνδρο .

Τιμές απο Ραφήνα για ......Τήνο 15 e ,  για Μύκονο..... 15 e ,   για Παρο ......28 e,  για Νάξο ......29 e       !!!  


Το Surerrunner  της Goldenstarferries των αδελφών Στεφάνου , με Ελληνική σημαία κατασκ. 1998 , μήκους 100 μ , με Μεγίστη ταχύτητα 30,5 νμ και ολική χωρητικότητα  4.724  , μπορεί να μεταφέρει 810 επιβάτες και 180 οχήματα  . https://www.marinetraffic.com/gr/
Αγοράστηκε φέτος και δρομολογήθηκε καθημερινά στην γραμμή  Ραφήνα -Τήνο - Μύκονο- Παρο -Νάξο-Ιο -Σαντορίνη .
Το πλοίο δεν έρχεται φέτος στην  Άνδρο .

Τιμές από Ραφήνα .
 Για Τήνο 22 e .  Για Μύκονο 29e .   Για Παρο 30e .   Για Νάξο 30e .   Για Ιο 48e .   Για Σαντορίνη 48e. 

Μέχρις εδώ όλα καλά . Πάντα θέλαμε να λειτουργεί ελευθέρα ο υγιής ανταγωνισμός τιμών και υπηρεσιών στην ακτοπλοΐα . Και ο καλύτερος πάντα θα κερδίζει τα περισσότερα.
Από τις νέες χαμηλές τιμές ωφελούνται όλα τα νησιά , εκτός από την..... Άνδρο , που    όχι μόνο εξαιρείται , αλλά .........πληρώνει και το βαρύ τίμημα της κόντρας των πλοιοκτητών .

Οι ταξιδιώτες της Άνδρου ,  πληρώνουμε ......  α) μεγάλο κόστος στα εισιτήρια , αλλά και .....
.....β) το βαρύ κόστος της δυσφήμισης του νησιού μας .


α)          Οι εταιρείες που έχουν πλοία στην γραμμή μας είναι η Fastferries  του κ. Παναγιωτακη  , (με τα συμβατικά E/Γ Θεολόγος , Ε/Γ Άνδρος και Ε/Γ Αικατερίνη ) και η GoldenStar ferries ( με τα συμβατικά Ε/Γ Σουπερφερυ II , Σουπερφερυ Άνδρος  ).









 



    Η τιμή απλής μετάβασης είναι 19 e  και για τις δυο εταιρείες . Τα 5 συμβατικά πλοία των Goldenstarferries και  Fastferries   έρχονται και φεύγουν καθημερινά , από Άνδρο προς Ραφήνα με εισιτήριο  που είναι αναλογικά  πολύ ακριβότερο από το εισιτήριο που πληρώνει ο επιβάτης με τα ταχύπλοα , για τα άλλα μακρινότερα νησιά  .
Ο τρίτος  παίχτης στη γραμμή , η Seajet ( με δυο ταχύπλοα ,Terajet και Παροςτζετ ) , δεν έρχεται φέτος στην Άνδρο . Έτσι για το κομμάτι της πίτας που αφορά φέτος μόνο την Άνδρο , ανταγωνίζονται οι  δυο εταιρείες .

β)          Ας δούμε τώρα πιο είναι το κόστος δυσφήμισης της Άνδρου .
Τα δρομολόγια .
Εδώ ακριβώς είναι το κομβικό σημείο . Με το τρόπο που εκτελούνται σήμερα είναι αδύνατον να γίνονται στην ώρα τους.
Το νομικό πλαίσιο και η ανικανότητα του ΥΕΝ , να ρυθμίσουν και να επιβάλλουν τις κατάλληλες ώρες αφιξαναχωρησεων για όλα τα πλοία ,  από το αρχικό λιμάνι που είναι η Ραφήνα ,   έφεραν ένα πρωτοφανές μπάχαλο .
Η ανικανότητα  των αρχών να επέμβουν αποτελεσματικά ,  έφερε φέτος  πρωτοφανείς και καθημερινές καθυστερήσεις στα δρομολόγια από Ραφήνα για Άνδρο και τα άλλα νησιά , μποτιλιαρίσματα και απίστευτη ταλαιπωρία των ταξιδιωτών στην Ραφήνα  , όπου 5 πλοία αναχωρούν η καταφθάνουν σχεδόν ταυτόχρονα , μικροατυχηματα και πόλεμο ανακοινώσεων
Οι τρεις βασικοί παίχτες-ανταγωνιστές πλοιοκτήτες , αφού  αδυνατούσαν να συμφωνήσουν , αποφάσισαν  προφανώς μόνοι τους ,να αναχωρούν και να καταπλέουν στην Ραφήνα σχεδόν ταυτοχρόνως. Κανένας τους  , δεν ήταν διατεθειμένος να συμβιβαστεί και να υποχωρήσει.
Όλοι μαζί την ίδια ώρα φεύγουν από Ραφήνα και όλοι μαζί φθάνουν στην Άνδρο στην Τήνο και στην Μύκονο .
Και επειδή τα λιμάνια ( Άνδρου ,Τήνου ) στα νησιά μας , δεν χωράνε ταυτοχρόνως δυο πλοία ,( ειδικά όταν φυσάνε οι ισχυροί βοριάδες ), περιμένουν αρόδο όλοι μαζί την σειρά τους . Καθημερινό το θέαμα των τελευταίων ημερών η ταυτόχρονη αναμονή  έξω από το λιμάνι του Γαυρίου , αρόδο , με 7-8 μποφόρ , τεσσάρων η πέντε πλοίων που περιμένουν να αποβιβάσουν καθυστερημένα  ,τους επιβάτες τους .
 Μεγάλη  η ταλαιπωρία των επιβατών πριν και μετά το ταξίδι τους , αλλά κα η δυσφήμιση της Άνδρου  .
 Οταν φθάνουν στην Ραφήνα , ΙΧ και οι ταξιδιωτες , εγκλωβίζονται σε ενα τεραστιο μποτιλιάρισμα .
 Ειναι αδύνατον να τηρηθουν οι ωρες των δρομολογίων .
Καταλαβαίνετε λοιπόν το μπαχαλο που επικρατεί , τα ατυχήματα που δημιουργούνται , αλλά και τις μεγάλες καθυστερήσεις που φθανουν και τις δυο ωρες στην Άνδρο για ενα ταξιδι......μολις δυο ωρών μέχρι την Ραφήνα .
Καθυστερήσεις  αναγκαζουν τους τουριστες να χάνουν τις πτήσεις τους και μετα έρχεται ο διεθνής διασυρμός της χώρας και του τουρισμού μας .

          Το κόστος της δυσφήμισης που προκαλεί ο ανταγωνισμός των ακτοπλοϊκών εταιρειων ,  το πληρώνει  ο τουρισμός της Άνδρου . 




Διαβάστε και αυτό  ...http://www.protothema.gr/greece/article/698678/naumahia-gia-tin-epivatiki-kinisi-tis-rafinas/