Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

Βαλσαμόλαδο Ανδρου

 

 

Βαλσαμόχορτο (Hypericum perforatum) - Βαλσαμέλαιο

 

Αυτό το πανέμορφο πορτοκαλοκίτρινο λουλουδάκι, ομορφαίνει την φύση όταν ανθίζει λέγεται βαλσαμόχορτο! Το λατρεύουν όλα τα πλάσματα της γης μαζί και οι μέλισσες! Από το όνομά του μπορούμε να καταλάβουμε τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Οτι και να πω για αυτό το βότανο θα είναι λίγο....στο νησι μας φυεται απο τον Μαιο και μετα.





Γενικά

Το υπερικό (Hypericum) είναι κοινώς γνωστό ως βαλσαμόχορτο, αγούδουρας ή γουθούρα. Πολυετής πόα με βλαστούς 10-100 cm, όρθιους με έρπουσα ριζοβλαστάνουσα βάση, που διατρέχονται από 2 αντίθετες γωνιώδεις γραμμές.

Φύλλα
Αντίθετα (5-)8-30(-35) mm, ωοειδή έως γραμμοειδή, άμισχα ή σχεδόν άμισχα, με πολυάριθμα, μεγάλα, διαφανή στίγματα.


Άνθη
Ακτινόμορφα, διγενή. Σέπαλα (4-)5, 5 mm, λογχοειδή, οξύληκτα, συνήθως ακέραια, χωρίς ή με ελάχιστα επιφανειακά μαύρα στίγματα. Πέταλα (4-)5, κίτρινα, μερικές φορές με μια χροιά κόκκινου, με λίγα περιφερειακά μαύρα στίγματα και μερικές φορές με επιφανειακά μαύρα στίγματα ή λωρίδες, ακανόνιστα οδοντωτά από τη μια πλευρά, ακέραια από την άλλη. Στήμονες πολυάριθμοι σε 3 δεσμίδες. Ωοθήκη επιφυής, με 3 καρπόφυλλα. Στύλοι (2-)3-5, ελεύθεροι, λεπτοί, 6-7 mm.
Καρπός
Φραγμοραγής κάψα, με σκληρά τοιχώματα και επιμήκεις αδένες λοξά ή κατά μήκος παρατεταγμένους.
Συναντάτε στο επίπεδο της θάλασσας έως τα 1500 m, πολύ σπάνια έως τα 2000 m.

Ιδιότητες
 Εσωτερικά, έχει ηρεμιστική και αναλγητική δράση. 
Χρησιμοποιείται στην θεραπεία της νευραλγίας, της ανησυχίας, της έντασης. 
Εξωτερικά, είναι ένα από τα πολυτιμότερα, επουλωτικά και αντιφλεγμονώδη βότανα.
Επιταχύνει την επούλωση τραυμάτων και μωλωπισμών, κιρσών φλεβών και ελαφρών εγκαυμάτων (και του ήλιου).
Παλαιότερα όταν δεν έκαναν θειάφωση στα κρασοβάρελα, τα επάλειφαν με ένα είδος υπερικού (καλοκρασάς)


Βαλσαμόλαδο


Μπορούμε να φτιάξουμε πολύ εύκολα βαλσαμόλαδο, με το φρέσκο βάλσαμο, με ώριμα άνθη, δηλαδή αυτά που έχουν κοκκινίσει, το βάζουμε σε γυάλινο αποστειρωμένο βάζο και το καλύπτουμε με ελαιόλαδο (αναλογία 1:4, βότανο, ελαιόλαδο). Το βαζάκι το αφήνουμε 1 μήνα σε δυνατό ήλιο και το κουνάμε κάθε τόσο. Όταν θα είναι έτοιμο μετά από ένα μήνα, θα έχει πάρει ένα κόκκινο βαθύ χρώμα, μπορούμε να το σουρώσουμε, να το στύψουμε πολύ καλά χρησιμοποιώντας τουλπάνι ώστε να κρατήσουμε μόνο το λάδι. Το βάζουμε σ’ένα καινούριο αποστειρωμένο βαζάκι και γραφουμε στην ταμπελίτσα του βαλσαμόλαδο !!! Το κρατάμε ένα χρόνο σε δροσερό μέρος.

Κάνει πολύ καλό σε καψίματα πρώτου βαθμού!

 





http://fysikaproionta.blogspot.com
 
 
 
 

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Συνελήφθησαν οι εμπρηστες της Άνδρου







      Για δύο και πλέον μήνες, από τις αρχές Ιουνίου μέχρι και σήμερα, δεκάδες είναι οι πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν σε δασικές εκτάσεις στην Άνδρο στην περιοχή του Γαυρίου.

Τις φωτιές προκαλούσαν ένας 30χρονος εθελοντής πυροσβέστης  και δύο φίλοι του, ένας 19χρονος και ένας 25χρονος αντίστοιχα.

Η δράση των εμπρηστών  ξεκίνησε από πέρυσι μετά από τις δημοτικές εκλογές, των οποίων το αποτέλεσμα δεν τους  βρήκε… σύμφωνους.

Ο συγκεκριμένος  έχοντας διαφορές με το νέο δήμαρχο του νησιού, κατασκεύαζε εμπρηστικούς μηχανισμούς αποτελούμενους από το «φιδάκι» (το γνωστό σε όλους μας εντομοαπωθητικό) στο τέλος του οποίου προσάρμοζε μασούρι με μεγάλο αριθμό σπίρτων το οποίο κολλούσε με σελοτέιπ στο τέλος του εντομοαπωθητικού.

Στη συνέχεια έβαζε φωτιά στο «φιδάκι», απομακρυνόταν και είκοσι λεπτά αργότερα εκδηλωνόταν η πυρκαγιά.

Με τον τρόπο αυτό τους τελευταίους 2,5 μήνες είχε προκαλέσει περισσότερους από 10 εμπρησμούς στην Άνδρο, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι συμμετείχε πρώτος στην κατάσβεση της φωτιάς.

Ομάδα αξιωματικών του πυροσβεστικού σώματος της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (πρόκειται για την αντιτρομοκρατική του πυροσβεστικού σώματος) μαζί με έμπειρο αστυνόμο της Διεύθυνσης Σύρου  Κυκλάδων, μετέβησαν στην Άνδρο.

Χάρη στα στοιχεία που είχαν συγκεντρώσει, ο δράστης και οι δύο φίλοι του προσήχθησαν στην τοπική πυροσβεστική υπηρεσία όπου μετά από ολονύκτια ανάκριση αναγκάστηκαν να ομολογήσουν.

Μάλιστα ένας από τους εμπρηστικούς μηχανισμούς που είχε κατασκευάσει , βρέθηκε άθικτος σε μία από τις τελευταίες πυρκαγιές.

Λόγω παρέλευσης του αυτοφώρου οι τρεις δεν συνελήφθησαν αλλά σε βάρος του σχηματίστηκαν τρεις δικογραφίες οι οποίες στάλθηκαν στον εισαγγελέα Σύρου.


Πηγή:
http://www.zougla.gr




Διαβάστε επίσης προηγούμενες αναρτήσεις μας σχετικά με το θέμα

http://sagini3.blogspot.com/search/label/%CE%95%CE%9C%CE%A0%CE%A1%CE%97%CE%A3%CE%A4%CE%95%CE%A3

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΚΑΚΟΠΟΙΟΣ

ΑΝΟΙΞΑΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΓΙΑΤΡΟΥ • 2.000 ΜΕΓΑΛΟΚΑΤΑΘΕΤΕΣ ΜΕ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΠΟΣΑ

Δύο εκατομμύρια μαύρα σε έξι χρόνια

Περισσότερα από δύο εκατομμύρια ευρώ είχε κρύψει από την εφορία, από το 2004 μέχρι και πέρυσι, ένας γιατρός που εργάζεται τόσο ως ιδιώτης σε προσωπικό ιατρείο στο Ψυχικό όσο και σε μεγάλη ιδιωτική κλινική της Αθήνας.
Μέσα σε μόλις μία ημέρα ο γιατρός κατέθεσε σε τρεις διαφορετικές τράπεζες 45.000 ευρώ. Ο έλεγχος του ΣΔΟΕ έδειξε ότι μπορούσε να δικαιολογήσει με αποδείξεις παροχής υπηρεσιών μόλις 13,5 χιλιάδες. Τα υπόλοιπα μην τα είδατε, μην τα απαντήσατε... Κι αυτό μόνο σε μία από τις 199 καταθέσεις που έκανε ο ίδιος ή η σύζυγός του από το 2004 μέχρι το 2010 Μέσα σε μόλις μία ημέρα ο γιατρός κατέθεσε σε τρεις διαφορετικές τράπεζες 45.000 ευρώ. Ο έλεγχος του ΣΔΟΕ έδειξε ότι μπορούσε να δικαιολογήσει με αποδείξεις παροχής υπηρεσιών μόλις 13,5 χιλιάδες. Τα υπόλοιπα μην τα είδατε, μην τα απαντήσατε... Κι αυτό μόνο σε μία από τις 199 καταθέσεις που έκανε ο ίδιος ή η σύζυγός του από το 2004 μέχρι το 2010 Ο ίδιος αντιδρώντας απέστειλε εξώδικη διαμαρτυρία στο ΣΔΟΕ «επιφυλασσόμενος για κάθε δικαίωμά του αποκατάστασης κάθε ζημίας του, καθώς και χρηματικής ικανοποίησής του για τις μειωτικές της τιμής και της υπόληψής του, ως ανθρώπου και ως επιστήμονα, πράξεις, οι οποίες αβάσιμα του αποδίδονται».
Σύμφωνα με την έκθεση ελέγχου που συνέταξαν οι υπάλληλοι του ΣΔΟΕ που έκαναν τον έλεγχο, ο τρόπος με τον οποίο ο γιατρός φοροδιέφευγε δεν είναι άλλος από τον γνωστό, που συνήθως συνοδεύεται από τον εξής διάλογο:
- Τι σας χρωστάω, γιατρέ μου;
- Είναι 100 ευρώ, αν σας πάρω 80, σας πειράζει να κόψω απόδειξη για 30;
Ο συνηθέστερος και ο πιο διαδεδομένος τρόπος φοροδιαφυγής δεν θα υπήρχε μέσο να ανακαλυφθεί από τις Αρχές αν οι τελευταίες δεν είχαν πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των περίπου 2.000 μεγαλοκαταθετών τα ποσά των οποίων δεν συνάδουν ή παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις από αυτά που έχουν δηλώσει στις φορολογικές τους δηλώσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα των στελεχών του ΣΔΟΕ, για τη συγκεκριμένη περίπτωση ο γιατρός χρησιμοποιούσε δελτίο παροχής υπηρεσιών τόσο για την αμοιβή που λάμβανε από τους ασθενείς του όσο και για την αμοιβή του από την ιδιωτική κλινική στην οποία εργάζεται.
Είναι γνωστό ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, η συνεργασία των γιατρών με τις ιδιωτικές κλινικές διέπεται από το καθεστώς της εξωτερικής συνεργασίας με μία μίνιμουμ αμοιβή, η οποία συμπληρώνεται από αμοιβές που εισπράττονται απ' ευθείας από τους ασθενείς, οι οποίοι βέβαια έχουν πληρώσει και το νοσοκομείο για τις υπηρεσίες του.
45.000 σε μία μέρα
Οπως φαίνεται και από το παράδειγμα, από την έκθεση ελέγχου που συνέταξαν τα στελέχη του ΣΔΟΕ, μόνο σε μία ημέρα, στις 24 Μαρτίου του 2010, ο γιατρός έκανε τρεις καταθέσεις μετρητών σε τρεις διαφορετικές τράπεζες, δύο από δέκα χιλιάδες ευρώ και μία 25.000 ευρώ. Μόνο που για την ίδια περίοδο προς τους ασθενείς του είχε κόψει αποδείξεις ύψους 8.735 ευρώ, ενώ προς την ιδιωτική κλινική 4.479,75 ευρώ, σύνολο 13.514 ευρώ.
Μέχρι τις 45.000 ευρώ που κατέθεσε στις τράπεζες υπολείπονταν 31.485,25 ευρώ. Οσα και το πρόστιμο που του επεβλήθη για τη συγκεκριμένη παράβαση.
Σύμφωνα με τις καταθέσεις του από το 2004 μέχρι και το 2010 και σε πέντε διαφορετικές τράπεζες, τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του είχαν κάνει 199 συναλλαγές με συνολικό ποσόν καταθέσεων 3.764.119,67. Από αυτά, κατά τη διάρκεια του ελέγχου μπόρεσε να δικαιολογήσει μόνο την προέλευση του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ.


http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=302070




                                Γιατι κε Διωτη  δεν ανακοινωνετε  τα ονοματα αυτων των βρωμερων κακοποιων ?
                                                                                                                               SAGINI

ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΠΠΙΑ ρε λαμόγιο


                                                ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

   ΚΛΕΦΤΗΣ   ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

''Προσφατως η 80χρονη άρρωστη με αυτοανοσο νόσημα μητέρα μου, πήγε για εξέταση, στο (παράνομο πλέον )** ιδιωτικό ιατρείο του
καθηγητή νευρολόγου-ρευματολογος Τ.Α. του Λαϊκού Νοσοκομείου Αθηνών,  κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού.
Ο Τ.Α. της έδωσε φαρμακευτική αγωγή,και ζήτησε και πήρε αμοιβή  150 ευρώ χωρίς να εκδώσει απόδειξη.
Επειδή η καταγγελία μου, μου ξεκάθαρα φωτογραφίζει το άτομο αυτό ,ως αδίστακτο φοροκλεφτη ,τον προκαλώ
να δώσει δημόσια απάντηση στο  blog  SAGINI 3 ,αλλά παράλληλα τον προειδοποιώ να μην τολμήσει να διαψεύσει την καταγγελία μου, η να την αγνοήσει, γιατί τα πράγματα τότε θα γίνουν πολύ άσχημα για αυτόν.''

     ΥΓ. η σύνταξη της μητέρας μου είναι 350 ευρώ το μήνα.




 Στους δυσκολους καιρους που ζουμε καθε ανάλογη καταγγελία θα αναρτάται πάντοτε απο το 
blog μας .


**Οι πανεπιστημιακοί γιατροί πρέπει να εξετάζουν τους ασθενείς τους στα νοσοκομεία κα να εκδίδουν ειδικές αποδείξεις του νοσοκομείου τους,με προκαθορισμένο τιμολόγιο.           SAGINI



Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

Ο ΣΧΟΙΝΟΒΑΤΗΣ ΤΩΝ ΑΛΠΕΩΝ




      Σε υψόμετρο 3.770, με τους ανέμους να λυσσομανούν, το χιόνι να πέφτει και τη θερμοκρασία να αγγίζει το μηδέν, έστησε το σκοινί του ο σχοινοβάτης Μίκαελ Κέμετερ για να νικήσει το ύψος, τον Αίολο και το κρύο.

Ο 22χρονος Αυστριακός περπάτησε πάνω από την χαράδρα Παλαβιτσίνι στις αυστριακές Αλπεις σε ένα σκοινί με διάμετρο μόλις 2,5 εκατοστά. Για να επιχειρήσει τον άθλο του δεν θέλησε να χρησιμοποιήσει κοντάρι που θα τον βοηθούσε να διατηρήσει την ισορροπία του. Και προτίμησε να αντιμετωπίσει τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες ημίγυμνος - πιθανότατα ο βαρύς ρουχισμός να δυσκόλευε τις κινήσεις του.

Ο Μίκαελ Κέμετερ διήνυσε απόσταση 45 μέτρων γνωρίζοντας συναισθήματα που είναι απίθανο να βιώσουμε εμείς οι κοινοί θνητοί. Το περίεργο είναι ότι θεώρησε περιττά ακόμη και τα παπούτσια. Η πρόκληση της αναμέτρησης με τη Φύση φαίνεται στις λεπτομέρειες.



ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

ΚΑΚΟΠΟΙΟΙ ΦΟΡΟΚΛΕΦΤΕΣ



   

Τι κοινό έχουν έξι μεγαλογιατροί, ένας αστρολόγος, ένας κομμωτής, μια τεχνική εταιρεία, ένα σούπερ μάρκετ και ένα τουριστικό γραφείο; Πιάστηκαν όλοι τους στα δίχτυα του ΣΔΟΕ, με συνολικές καταθέσεις άνω των 70 εκατ. ευρώ τις οποίες δεν μπορούσαν να δικαιολογήσουν με βάση τα εισοδήματα που είχαν δηλώσει στην Εφορία. Κάποιοι από αυτούς μάλιστα δεν είχαν εμφανίσει ούτε ένα ευρώ στη φορολογική τους δήλωση.

Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος έχει εισβάλει στα άδυτα των τραπεζικών λογαριασμών 2.000 μεγαλοκαταθετών και τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά. Στην κορυφή της λίστας των μεγαλοκαταθετών οι οποίοι έχουν πιαστεί ήδη στα δίχτυα του πόθεν έσχες, καθώς οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματός τους δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τους παραπάνω από παχυλούς τραπεζικούς λογαριασμούς τους, βρίσκονται έξι γιατροί που δήλωσαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια εισόδημα 6,2 εκατ. ευρώ, αλλά στις καταθέσεις τους βρέθηκαν κρυμμένα άλλα 11 εκατ. ευρώ όπως λέει καλά πληροφορημένη πηγή. «Με βάση τις καταθέσεις τους θα έπρεπε να έχουν δηλώσει παραπάνω από 17 εκατ. ευρώ, τα 11 εκατ. ευρώ είναι αγνώστου προελεύσεως», αναφέρει η ίδια πηγή.

Η λίστα συμπληρώνεται από έναν αστρολόγο ο οποίος ενώ είχε τραπεζικές καταθέσεις άνω των 4 εκατ. ευρώ δεν είχε δηλώσει ούτε ένα ευρώ στην Εφορία, έναν κομμωτή με «άνοιγμα» δήλωσης - κατάθεσης 1,5 εκατ. ευρώ, μια τεχνική εταιρεία οι ιδιοκτήτες της οποίας δεν μπορούν να δικαιολογήσουν καταθέσεις 16 εκατ. ευρώ, αλλά και μεγάλο σούπερ μάρκετ με καταθέσεις 35 εκατ. ευρώ, τα οποία ο ιδιοκτήτης του δεν μπορεί να δικαιολογήσει όταν αντιπαραβάλλονται με τις φορολογικές δηλώσεις του.

Τουριστικό γραφείο

Τα ευρήματα δεν σταματούν εδώ. Μεγάλο τουριστικό γραφείο με έδρα σε νησί του Ιονίου πιάστηκε επίσης στα δίχτυα του ΣΔΟΕ. Νοίκιαζε πολυτελείς βίλες ανά την Ελλάδα έναντι 15.000 έως 30.000 ευρώ την εβδομάδα, αλλά όπως λένε αρμόδιες πηγές δεν θεωρούσε… σκόπιμο να δηλώνει τα εισοδήματά του. Αντίθετα, χρησιμοποιούσε το τρίγωνο Ιόνιο - Λονδίνο - Αθήνα για να τα κρύψει. Με τη δημιουργία υποκαταστήματος στο Λονδίνο, εμφάνιζε τα έσοδα ως έσοδα εξωτερικού και μετά τα έστελνε σε ελληνική τράπεζα. Παρακολουθώντας τις διαδρομές του χρήματος και ανοίγοντας στη συνέχεια τους τραπεζικούς λογαριασμούς, το ΣΔΟΕ εντόπισε αδήλωτα εισοδήματα άνω των 3 εκατ. ευρώ.

Για το σύνολο των φορολογουμένων που έχουν εντοπιστεί με ασυμφωνία δηλωθέντων εισοδημάτων και καταθέσεων, το ΣΔΟΕ έχει συντάξει εκθέσεις ελέγχου τις οποίες έχει αποστείλει στις εφορίες, ενώ από τους έξι γιατρούς που πιάστηκαν στα πράσα, ήδη οι δύο έχουν συμβιβαστεί με την Εφορία προκειμένου να γλιτώσουν τις ποινικές διώξεις (από την 1η Αυγούστου ισχύει Αυτόφωρο για χρέη προς το Δημόσιο άνω των 5.000 ευρώ).

Οι περιπτώσεις αυτές αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου και είναι ενδεικτικές του κρυμμένου πλούτου και της φοροδιαφυγής που συντελούνταν επί χρόνια. Τώρα το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, υπό τις οδηγίες του εισαγγελέα Ι. Διώτη, έχοντας στη φαρέτρα του και το όπλο της άρσης του τραπεζικού απορρήτου με διαδικασίες εξπρές, αποδύεται σε ανελέητο φοροκυνηγητό μεγαλοκαταθετών που σκοντάφτουν στο πόθεν έσχες, αρχίζοντας από τους ελεύθερους επαγγελματίες. Σε συνεργασία μάλιστα με μεγάλη ελληνική τράπεζα, η οποία προχωρά στη δημιουργία ειδικού τμήματος, σύντομα θα έχει online διασύνδεση με τους λογαριασμούς που θεωρεί σκόπιμο να ανοίξουν, αφού θα έχει εντοπίσει ευρήματα που δημιουργούν βάσιμες υποψίες φοροδιαφυγής.

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ



                                  





 ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ...
ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ.... ΕΣΤΩ  ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΡΓΑ.  ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΠΡΟΧΩΡΑΤΕ ΑΦΟΒΑ.
 ΝΑ  ΓΙΑΤΙ  ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ 23% ΦΠΑ  ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΦΕΔΑΚΙ
   ΟΝΟΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΚΑΚΟΠΟΙΟΙ ΦΟΡΟΚΛΕΦΤΕΣ
                          Κε   ΔΙΩΤΗ ??  ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
                                                                                                                                  SAGINI  



«Παλεύουμε για πρόσβαση στο μέλλον».

   




Το Λονδίνο καίγεται.
Η αραβική άνοιξη πυροδοτεί λαϊκές εξεγέρσεις σε ολόκληρο τον αραβικό κόσμο.
Το ισραηλινό καλοκαίρι βγάζει 250.000 ανθρώπους στους δρόμους, διαμαρτυρόμενους εναντίον του υψηλού κόστους κατοικίας, και ενός ολιγοπωλιακού καπιταλισμού που κυβερνά τη χώρα τους.
Από την Αθήνα ως τη Βαρκελώνη, οι πλατείες των ευρωπαϊκών πόλεων καταλαμβάνονται από νέους ανθρώπους αγανακτισμένους με την ανεργία, και την αδικία της εισοδηματικής ανισότητας, ενώ στην Αμερική ξεπηδά από το πουθενά το οργισμένο  κίνημα Tea Party, φέρνοντας τας πάνω κάτω στη πολιτική ζωή της χώρας.
Μα τι συμβαίνει τέλος πάντων;
Υπάρχουν πολλαπλές και διαφορετικές εξηγήσεις για όλες αυτές τις εκρήξεις, αλλά στο βαθμό που έχουν έναν κοινό παρονομαστή, αυτός εκφράζεται μέσα από  ένα από τα συνθήματα της επαναστατημένης μεσαίας τάξης του Ισραήλ: «Παλεύουμε για πρόσβαση στο μέλλον».
Σε ολόκληρο τον κόσμο σήμερα, η μεσαία και χαμηλομεσαία κοινωνική τάξη, αισθάνεται πως το μέλλον της ξεφεύγει, για αυτό και αποφάσισε να το κάνει γνωστό στις πολιτικές ηγεσίες.
Γιατί όμως τώρα; Ίσως επειδή η παγκοσμιοποίηση και η τεχνολογία της πληροφορίας έχουν ανέβει σε ένα ολότελα καινούργιο επίπεδο. Χάρη στο cloud computing, τη ρομποτική, τα κινητά 3ης γενιάς, το Skype, το Facebook, το Google, το LinkedIn, το Twitter, το  iPad, και τα φτηνά διαδικτυακά smartphones, ο κόσμος δεν είναι απλά συνδεδεμένος, αλλά υπέρ-συνδεδεμένος.
Αυτή είναι η κυριότερη τάση στον πλανήτη σήμερα. Και αποτελεί έναν βασικό λόγο που για να ενταχθεί κάποιος στη σημερινή μεσαία τάξη, θα πρέπει να μελετήσει σκληρά, να εργαστεί εντατικά, και να προσαρμοστεί πολύ πιο γρήγορα απ ότι κάθε άλλη φορά. Η τεχνολογία και η παγκοσμιοποίηση έχουν καταργήσει την ρουτινιάρικη και ανιαρή εργασία, που επί πολύ καιρό συντηρούσε τον τρόπο ζωής της μεσαίας τάξης.
Η σύγκλιση της παγκοσμιοποίησης με την τεχνολογία της πληροφορίας ωθεί την παραγωγικότητα, ειδικά σε εποχές ύφεσης, όπου οι εργοδότες έχουν μεγαλύτερη ευκολία στο να αντικαταστήσουν το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό τους με φτηνότερες αυτοματοποιημένες μηχανές, ρομπότ, και καταρτισμένους αλλοδαπούς.
Κάποτε, ήταν εύκολα διαθέσιμη μόνο η φτηνή εργασία των ξένων. Τώρα είναι εξίσου διαθέσιμο και το μυαλό τους. Για αυτό και οι μεγάλες επιχειρήσεις πλουτίζουν, την ίδια ώρα που οι εργαζόμενοι φτωχαίνουν. Οι καλές θέσεις εργασίας συνεχίζουν να υπάρχουν, απαιτούν όμως περισσότερη εκπαίδευση και τεχνικές δεξιότητες. Η ανεργία παραμένει σχετικά χαμηλή για απόφοιτους πανεπιστημίων, αλλά για να αποκτηθεί ένα πτυχίο και να χρησιμεύσει για την εξεύρεση μιας καλής εργασίας, απαιτεί σκληρό κόπο.
Σε ρεπορτάζ μας του περασμένου Φλεβάρη, αποκαλύφτηκε ότι στο μικρό κολέγιο Grinnell της αγροτικής Iowa, με 1.600 φοιτητές, ο ένας στους δέκα που θα αποφοιτήσουν το 2015 είναι από την Κίνα! Το ίδιο συμβαίνει και σε δεκάδες άλλα κολέγια και πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Και μάλιστα, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, οι φετινοί εισακτέοι που προέρχονται από την Κίνα, έχουν πετύχει τέλεια σκορ στο μαθηματικό κομμάτι των εξετάσεων εισαγωγής SAT!
Δεν αρκούν πλέον  κάποιες απλές δεξιότητες για να βρει ένας νέος  μια καλή δουλειά. Και οι κυβερνήσεις δεν μπορούν πια να παρέχουν γενναιόδωρες επιδοτήσεις και φτηνά δάνεια για να αγοράζει ο καθένας μας από ένα σπίτι, μια τακτική που τις τελευταίες δεκαετίες ανάπτυξε έντονα τον κατασκευαστικό τομέα.
Δυστυχώς, τα τελευταία 50 χρόνια, το να είναι κάποιος πρόεδρος, δήμαρχος, κυβερνήτης, ή ακόμη και πρύτανης πανεπιστημίου, σήμαινε πως θα πρόσφερε παροχές στον κόσμο. Σήμερα, σημαίνει πως τις αφαιρεί.
Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μια εποχή που η επανάσταση της πληροφορίας σε συνδυασμό με την παγκοσμιοποίηση, εξαπλώνει την οργή, με τη κάθε εξέγερση που εκδηλώνεται να εμπνέει μια ακόμη κάπου αλλού. Μπορεί οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας να μην προκαλούνται αποκλειστικά από την νέα τεχνολογία, αλλά πυροδοτούνται απ αυτήν. Η νέα επανάσταση της πληροφορίας δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να προκαλέσει τις παραδοσιακές ιεραρχίες, και τις φιγούρες εξουσίας του κάθε τομέα. Παράλληλα δίνει τη δυνατότητα σε μειονότητες να ενισχυθούν, καθιστώντας τον έλεγχό τους δυσκολότερο.
Μια από τις πιο συμβολικές εικόνες της εποχής μας είναι κι αυτή του πρώην προέδρου της Αιγύπτου Hosni Mubarak, του για τρεις δεκαετίες «Φαραώ», να οδηγείται σε δίκη, μέσα σε κλουβί, μαζί με τους δυο γιους του, κατηγορούμενος για τη βίαιη καταστολή της ειρηνικής εξέγερσης του λαού του.
Κάθε ηγέτης, και κάθε διευθυντής επιχείρησης θα πρέπει να μελετήσει σοβαρά αυτήν την εικόνα. «Η πυραμίδα της εξουσίας αναποδογύρισε», όπως λέει χαρακτηριστικά ο Ισραηλινός θεωρητικός Yaron Ezrahi.
Για αυτό, ας ανακεφαλαιώσουμε:
Αφαιρούμε συστηματικά τη πίστωση, την εργασία, τις καλές θέσεις απασχόλησης, και τις κοινωνικές παροχές από τη μεσαία τάξη. Και αυτό γίνεται σε μια εποχή όπου απαιτούνται ιδιαίτερες δεξιότητες και εξειδικεύσεις για να βρεθεί μια καλή δουλειά. Σε μια εποχή που υπάρχει μεγάλη πρόσβαση των πολιτών στη παγκόσμια κοινότητα, που η τεχνολογία τους επιτρέπει την οργάνωση και την αντιπαράθεση με την εξουσία. Σε μια εποχή που το εισοδηματικό χάσμα συνεχώς αυξάνεται, προκαλώντας αγανάκτηση σε όλο και πιο πολλούς, που αισθάνονται αποκλεισμένοι.
Αν τα βάλουμε όλα μαζί, ιδού η σημερινή επικαιρότητα!




THOMAS L. FRIEDMAN
http://www.nytimes.com/2011/08/14/opinion/sunday/Friedman-a-theory-of-everyting-sort-of.html?_r=1
http://www.antinews.gr/2011/08/15/117938/#more-117938


Δευτέρα 15 Αυγούστου 2011

15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΚΟΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ 15ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ



Μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθοδοξίας είναι η 15η Αυγούστου, ημέρα της Κοίμησης της Θεοτόκου. Στον ελληνικό λαό η επίκληση της Παναγίας είναι η περισσότερο καθιερωμένη. Η Παναγία διεκδικεί τα περισσότερα προσωνύμια που προέρχονται από:
- τον τρόπο αγιογραφίας της Εικόνας Της (π.χ., Βρεφοκρατούσα, Γλυκοφιλούσα)
- τη θεολογική ιδιότητα (π.χ., Ελεούσα, Κυρά, Μεγαλόχαρη)
- την παλαιότητα του εικονίσματός Της (π.χ., Μαυριώτισσα, Γερόντισσα)
- τον τρόπο εύρεσης της εικόνας Της (π.χ., Θεοσκέπαστη, Σπηλαιώτισσα, Πλατανιώτισσα, Πορταΐτισσα, Μυρτιδιώτισσα, Φανερωμένη)
- τον τόπο προέλευσης της εικόνας (π.χ., Αθηνιώτισσα, Αργοκοιλιώτισσα, Βατοπεδινή, Πολίτισσα).
Τέλος, απαντώνται προσωνύμια που δίνονται ανάλογα της εποχής και των εργασιών που συμπίπτει η εορτή της (π.χ., Φλεβαριανή, Μεσοσπορίτισσα, Ακαθή - εκ του Ακάθιστου ύμνου).
Οι εικόνες της Παναγίας βρέθηκαν σε πολλές περιπτώσεις με θαυματουργό τρόπο και απετέλεσαν κίνητρο για τη δημιουργία Ιερών Ναών στη χάρη Της. Χιλιάδες πιστών συρρέουν κάθε χρόνο για να προσκυνήσουν την εικόνα και να παρακαλέσουν για τη βοήθειά Της.
Οι εκκλησίες και τα μοναστήρια που είναι αφιερωμένα στη Θεοτόκο, υποδέχονται υπέρλαμπρα τους επισκέπτες του 15αύγουστου.
Η ημέρα που είναι αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου δεν είναι στις περισσότερες περιπτώσεις μέρα πένθους για μια αγαπημένη γυναίκα που «έφυγε», αλλά γιορτή χαράς και αγαλλίασης για το σμίξιμο της μητέρας με τον αγαπημένο της γιο, την άνθηση της φύσης, την πλημμύρα των συναισθημάτων, την επιστροφή των ανθρώπων στη γενέθλια γη τους.
Σε κάθε περιοχή της Ελλάδας, υπάρχει ένα τελετουργικό που συνδέεται με την ημέρα αυτή. Ήθη και έθιμα αιώνων αναβιώνουν το 15αύγουστο με πιο χαρακτηριστικά τα εξής:

Ημαθία (Καστανιά) - Παναγία Σουμελά
Χιλιάδες πιστοί από όλη την Ελλάδα αλλά και το Εξωτερικό συρρέουν κάθε χρόνο και στις εκδηλώσεις που γίνονται στην Παναγία Σουμελά, την ιστορική εκκλησία που βρίσκεται στις πλαγιές του Βερμίου, κοντά στο χωριό Καστανιά.
Η εκκλησία κτίστηκε το 1951 από τους πρόσφυγες του Πόντου, στη μνήμη της ιστορικής ομώνυμης Μονής, τα ερείπια της οποίας βρίσκονται στο όρος Μελά, κοντά στην Τραπεζούντα του Πόντου. Εδώ φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, που είναι φιλοτεχνημένη από τον Ευαγγελιστή Λουκά.
Μετά τον μέγα εσπερινό της παραμονής γίνεται η λιτάνευση της Αγίας Εικόνας και στη συνέχεια ακολουθούν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με ποντιακά συγκροτήματα, ενώ ανήμερα της Παναγίας γίνεται η περιφορά της Αγίας Εικόνας, την οποία ακολουθεί πλήθος πιστών.
Στο αποκορύφωμα της μεγάλης γιορτής της χριστιανοσύνης, ποντιακά συγκροτήματα από την Μακεδονία προσφέρουν μοναδικές στιγμές με παραδοσιακούς σκοπούς και πολύωρο γλέντι.

Κοζάνη (Σιάτιστα) - Παναγία Μικρόκαστρου




Το έθιμο των καβαλάρηδων προσκυνητών έρχεται από την τουρκοκρατία, όταν αποτελούσε μια ευκαιρία στους σκλαβωμένους να δείξουν τη λεβεντιά και τον πόθο τους για λευτεριά.
Στις 14 και 15 Αυγούστου όλη η Σιάτιστα δονείται στους ρυθμούς των χάλκινων και του ασταμάτητου γλεντιού.
Την παραμονή της γιορτής οι πλατείες Χώρας, Γεράνειας και η γειτονιά του Μπούνου συγκεντρώνουν τις παρέες των καβαλάρηδων, οι οποίοι παρασύρουν Σιατιστινούς και επισκέπτες στο γλέντι.
Ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου, οι καβαλάρηδες ξεκινούν το πρωί για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας στο φερώνυμο Μοναστήρι που βρίσκεται στο Μικρόκαστρο. Το μεσημέρι οι παρέες των καβαλάρηδων με τα καταστόλιστα άλογα μπαίνουν επιβλητικά στη Σιάτιστα και στην πλατεία της Χώρας τους επισκέπτονται αρχές και λαός.
Το γλέντι συνεχίζεται στις πλατείες της Χώρας και της Γεράνειας, στην πλατεία του Δημαρχείου, αλλά και στις γειτονιές της Σιάτιστας μέχρι αργά το βράδυ.

Έβρος (Φέρες) - Παναγία Κοσμοσωτήρα
Και στις Φέρες Έβρου, η Παναγία έχει την τιμητική της, το απόγευμα του Δεκαπενταύγουστου όταν, με επίκεντρο την εκκλησία της Παναγίας της Κοσμοσώτηρας, τελείται μέγας πανηγυρικός εσπερινός.
Από το ναό ξεκινά μια από τις πιο συγκινητικές λιτανείες της ιερής εικόνας, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεπερνούν το στοιχείο της θρησκευτικής κατάνυξης και απογειώνονται με τα κέφια των ανθρώπων.

Ιωάννινα (Ζαγοροχώρια)
Ξακουστά σε ολόκληρη την Ελλάδα είναι τα πανηγύρια της Παναγίας που γίνονται τον Δεκαπενταύγουστο στα Ζαγοροχώρια. Σε χωριά όπως η Βίτσα και το Τσεπέλοβο, οι εκδηλώσεις στη μνήμη της Κοίμησης της Θεοτόκου είναι τριήμερες και προσφέρουν την ευκαιρία για ατελείωτο γλέντι με παραδοσιακούς ηπειρώτικους χορούς.
Κι ενώ οι δύο πρώτες ημέρες το γλέντι είναι ανοιχτό για όλους, την τρίτη και τελευταία ημέρα της χαράς και του κεφιού, τον πρώτο λόγο έχουν οι ντόπιοι, με τοπικούς σκοπούς και ηπειρώτικους χορούς.

Ιωάννινα (Παλαιόπυργος Πωγωνίου) - Κοίμηση της Θεοτόκου
Στον Παλαιόπυργο, το πανηγύρι οργανώνει Πολιτιστικός Σύλλογος του χωριού. Το μεσημέρι, μετά το φαγητό, το οποίο γίνεται στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας, ακολουθούν τα «ντολιά», ένα έθιμο το οποίο γίνονταν και παλιά και συνεχίζεται και σήμερα.
Κατά το έθιμο η εντολή ντολή -ντολιά δίνεται από τον «ντολή πασά» που ορίζεται κάποιος από τους μεγαλύτερους, και παίρνοντας το ποτήρι του με το κρασί θα το τσουγκρίσει με έναν παρευρισκόμενο (κάποιο ξένο καλεσμένο, τον παπά κ.α.). Θα πιεί τρία ποτήρια ή τρείς φορές και θα τα αφιερώσει κάθε φορά και σε διάφορους ζητώντας από τους οργανοπαίκτες να παίξουν ένα τραγούδι.
Ύστερα οι υπόλοιποι με την σειρά που ορίζει ο «ντολή πασάς» αφιερώνουν τις ευχές τους όπου θέλει ο καθένας ζητώντας και από ένα τραγούδι. Ένας και από τους σκοπούς αυτού του εθίμου ήταν να διαλύονται και οι μικροπαρεξηγήσεις που είχαν δημιουργηθεί και να υπάρχει ομόνοια μεταξύ των χωριανών.
Το βράδυ ακολουθεί παραδοσιακό πανηγύρι με τοπικές ενδυμασίες και Πωγωνήσιους χορούς. Το γλέντι διαρκεί μέχρι τις πρωινές ώρες.

Καβάλα (Θάσος) - Παναγία Θάσου
Πατάτες, ρύζι, μοσχάρι και στιφάδο περιλαμβάνει το γεύμα που παρατίθεται στο μεγάλο τραπέζι που συμμετέχουν όλοι οι πιστοί που έχουν συρρεύσει στον Ιερό Ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην Παναγία της Θάσου, στο χωριό που πήρε το όνομά του από τη Θεοτόκο.
Μετά τη λιτάνευση της εικόνας, που συνοδεύεται από πολυμελή μπάντα, όλοι μαζεύονται στο προαύλιο της εκκλησίας, με σκοπό να φουντώσει το γλέντι, με χορούς από όλη την Ελλάδα, μεζέδες, κρασί.

Μαγνησία (Σκιάθος) - Επιτάφιος Παναγίας
Στο νησί της Σκιάθου το Δεκαπενταύγουστο, χιλιάδες προσκυνητών συρρέουν από ολόκληρο το νησί αλλά και τα γειτονικά μέρη όπου την παραμονή της γιορτής, το βράδυ, όπου γίνεται η έξοδος του επιτάφιου της Παναγίας μέσα σε μια ατμόσφαιρα μοναδικής κατάνυξης, υπό την συγκινητική μελωδία των εγκωμίων της Θεοτόκου που ψάλλουν όλοι μαζί οι Σκιαθίτες.

Λέσβος (Αγιάσος) - Παναγία Αγιασώτισσα
Στην ενδοχώρα της Λέσβου, στην γραφική κωμόπολη της Αγιάσου, ο Δεκαπενταύγουστος αποτελεί μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους.
Με επίκεντρο της ξακουστή εκκλησία της Παναγίας της Αγιάσου, οι πιστοί, επισκέπτες και ντόπιοι, απολαμβάνουν ένα από τα ωραιότερα πανηγύρια του ανατολικού Αιγαίου. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα.
Πολλοί από τους προσκυνητές, με αφετηρία την πόλη της Μυτιλήνης, περπατούν 25 χιλιόμετρα για να φθάσουν στον αυλόγυρο της εκκλησίας, όπου και διανυκτερεύουν.
Την ημέρα της γιορτής της Παναγίας, ύστερα απ' τη καθιερωμένη λειτουργία, γίνεται η περιφορά της εικόνας γύρω από το ναό, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις φθάνουν στο αποκορύφωμά τους με τις μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις στην πλατεία του χωριού.
Στην Αγιάσο τον Δεκαπενταύγουστο συναντά κανείς όλα αυτά που συνθέτουν την εικόνα ενός τυπικού νησιώτικου πανηγυριού, πλανόδιους πωλητές, μουσικοχορευτικά συγκροτήματα και λαϊκές ορχήστρες, ενώ τα σκωπτικά πειράγματα δίνουν και παίρνουν, συντηρώντας μια παράδοση αιώνων.

Κυκλάδες (Τήνος) - Παναγία της Τήνου



Το προσκύνημα στην Παναγία της Τήνου είναι, ίσως, το μεγαλύτερο θρησκευτικό προσκύνημα του Ελληνισμού. Στο νησί που είναι απόλυτα ταυτισμένο με την Παναγιά του, συγκεντρώνονται κάθε χρόνο χιλιάδες πιστοί, όχι μόνο από την Ελλάδα, για να προσκυνήσουν την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, στην Εκκλησία της Μεγαλόχαρης και ν' αποθέσουν τα τάματά τους.
Η εικόνα των πιστών που ανεβαίνουν τα σκαλοπάτια, μέχρι την εικόνα, γονατιστοί είναι από τις πιο χαρακτηριστικές. Η περιφορά του επιταφίου της Παναγίας γίνεται όπως στον Επιτάφιο του Χριστού, τη Μεγάλη Παρασκευή, με τους χιλιάδες πιστούς να ακολουθούν με αναμμένα κεριά.
Το πανηγύρι διαρκεί έως τις 23 Αυγούστου, στα εννιάμερα δηλαδή της Παναγίας, ενώ, παράλληλα με τις εκδηλώσεις για την Κοίμηση της Θεοτόκου, στο νησί γιορτάζεται και η επέτειος της βύθισης του αντιτορπιλικού Έλλη από τους Ιταλούς, που έγινε λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος με τους Ιταλούς, τον δεκαπενταύγουστο του 1940.

Κυκλάδες (Πάρος) - Παναγία Εκατονταπυλιανή
Από τις εντυπωσιακότερες εκκλησίες του Αιγαίου, ο παλαιοχριστιανικός ναός της Εκατονταπυλιανής, βρίσκεται στην Παροικιά, την πρωτεύουσα της Πάρου και είναι από τους αρχαιότερους και καλύτερα διατηρημένους χριστιανικούς ναούς.
Σύμφωνα με την παράδοση, χτίστηκε εξαιτίας ενός τάματος της Αγίας Ελένης. Πιστοί από ολόκληρη την Ελλάδα συγκεντρώνονται εδώ τον Δεκαπενταύγουστο για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας της Εκατονταπυλιανής (17ου αιώνα) και να πάρουν μέρος στις εορταστικές εκδηλώσεις.
Μετά την καθιερωμένη περιφορά του επιταφίου, ξεκινά το μεγάλο πανηγύρι των ανθρώπων, που το γλεντάνε μέχρι τις πρωινές ώρες, με παραδοσιακή μουσική, παριανό κρασί και ντόπιους μεζέδες. Την ίδια ώρα, στο λιμανάκι της Νάουσας της Πάρου η νύχτα γίνεται μέρα, όταν δεκάδες καΐκια προσεγγίζουν την προβλήτα με αναμμένα δαδιά.
Οι συγκεντρωμένοι, εντυπωσιασμένοι από το θέαμα, περιμένουν την κορύφωση, με την άφιξη των «πειρατών» στο λιμάνι για την έναρξη της γιορτής με νησιώτικους χορούς, και πρώτο και καλύτερο τον Mπάλο.

Κυκλάδες (Κουφονήσια) - Με τα καΐκια στην Παναγιά
Τον Δεκαπενταύγουστο γιορτάζει η Παναγία στο εκκλησάκι της στο Κάτω Κουφονήσι. Μετά τη λειτουργία προσφέρεται φαγητό από τους κατοίκους και κατόπιν μεταφέρονται με τα καΐκια τα οποία κάνουν αγώνες για το ποιος θα περάσει τον άλλο στο Πάνω Κουφονήσι.
Με την επιστροφή ντόπιοι και ξένοι το γλεντάνε μέχρι πρωίας στα μαγαζιά του νησιού, με μουσική, κρασί, ούζο και θαλασσινούς μεζέδες για τους οποίους έχουν φροντίσει οι ψαράδες.

Δωδεκάνησα (Κάρπαθος) - Παναγία στην Όλυμπο
Για τους πιο ταξιδεμένους, που έχουν αψηφήσει την απόσταση και τις δυσκολίες στην πρόσβαση, το πανηγύρι της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην Όλυμπο της Καρπάθου είναι από τα πιο κατανυκτικά.
Εδώ, στην Όλυμπο, οι λειτουργίες είναι βαθιά συνδεδεμένες με το πένθος που χαρακτηρίζει αυτή την συγκυρία για τον Χριστιανισμό και το αποκορύφωμα του παραδοσιακού εορτασμού είναι ο χορός που γίνεται στη μικρή πλατεία, μπρος στην εκκλησιά της Παναγίας, με τους οργανοπαίκτες να παίζουν τον Κάτω Χορό, αργόσυρτο και με σοβαρή διάθεση.
Αρχικά, οι άντρες καθισμένοι στο τραπέζι και με ένα κομμάτι βασιλικό στο πέτο, τραγουδούν και πίνουν, με τη συνοδεία λαούτου και λίρας. Στη συνέχεια, και καθώς πέφτει το σκοτάδι, ξεκινά ο χορός, στον οποίο μπαίνουν, σιγά-σιγά, και οι γυναίκες ντυμένες με τις εκπληκτικής ομορφιάς και λαμπρότητας παραδοσιακές γιορτινές φορεσιές τους.
Ο χορός αργός και πάντα με σταθερό βήμα και κατανυκτική διάθεση, κρατά για ώρες και η όλη ατμόσφαιρα είναι από τις ωραιότερες που μπορεί να βιώσει ο πιστός στα πανηγύρια του Αιγαίου.

Δωδεκάνησα (Nίσυρος) - Παναγία Σπηλιανή


Ένας από τους πιο πολυήμερους και ξεχωριστούς εορτασμούς της Παναγιάς πραγματοποιείται στο νησί της Νισύρου. Εδώ γιορτάζεται το Nιάμερο της Παναγίας, που ξεκινά στις 6 Aυγούστου, γιορτή της Mεταμορφώσεως του Σωτήρος.
Tο έθιμο είναι αφιερωμένο στην γυναίκα, καθώς οι μαυροντυμένες Eννιαμερίτισσες (γυναίκες ταγμένες στην Παναγία) αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη λατρευτική δράση. Eγκαθίστανται στο χώρο του μοναστηριού της Παναγίας της Σπηλιανής που βρίσκεται μέσα στο κάστρο των Iπποτών, προσκυνούν και καθαρίζουν τον χώρο και τα ιερά σκεύη.
Στην πραγματικότητα, διεξάγονται δύο παράλληλες λατρευτικές τελετουργίες, η επίσημη εκκλησιαστική από τους ιερείς και η ανεπίσημη με ιέρειες τις Eννιαμερίτισσες, που ακολουθούν αυστηρή νηστεία, κάνουν 300 μετάνοιες κάθε εικοσιτετράωρο και ψάλλουν.
Tην ημέρα του Δεκαπενταύγουστου, με τη λήξη της λειτουργίας, οι ιερείς λιτανεύουν την εικόνα της Παναγίας έως το χωριό για να ευλογήσει το πανηγύρι. Oι Eννιαμερίτισσες, από την άλλη πλευρά, κρατούν τους δίσκους με τα κόλλυβα και προπορεύονται, ανοίγοντας το δρόμο για την ιερή εικόνα.
Το γλέντι ξεκινά τη στιγμή που η εικόνα φτάνει στο χωριό, με τον τοπικό χορό της «κούπας», τραγούδια και άφθονο κρασί, ενώ οι Εννιαμερίτισσες αποσύρονται.

Δωδεκάνησα (Πάτμος) - Επιτάφιος Παναγίας
Στο νησί της Πάτμου, το νησί της Ορθοδοξίας, όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το ιστορικό μοναστήρι της Αποκάλυψης, οι μοναχοί του τηρούν το έθιμο του επιταφίου της Παναγίας, ένα έθιμο με βυζαντινές καταβολές.
Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος της Παναγίας περιφέρεται στα σοκάκια του νησιού σε μεγαλοπρεπή πομπή, ενώ οι καμπάνες του μοναστηριού και των άλλων εκκλησιών ηχούν ασταμάτητα.

Δωδεκάνησα (Κάσος) - Κοίμηση της Θεοτόκου
Ένα ακόμη χωριό με το όνομα Παναγία είναι ο τόπος του μεγαλυτέρου πανηγυριού της Κάσου, κάθε Δεκαπενταύγουστο. Στην τοπική εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου τηρούνται, κάθε χρόνο, όλα τα πατροπαράδοτα έθιμα κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου.
Εκατοντάδες Κασιώτες απ' όλη την Ελλάδα, αλλά και μετανάστες όλες τις γωνιές του κόσμου, συρρέουν στο νησί, μαζί με τους ξένους επισκέπτες, για να προσκυνήσουν στην Παναγία, να γλεντήσουν με τα πατροπαράδοτα έθιμα και να δοκιμάσουν κασιώτικα ντολμαδάκια και πιλάφι.

Δωδεκάνησα (Λειψοί) - Παναγία του Χάρου
Στο Μοναστήρι της Παναγίας στους Λειψούς, η Παναγία δεν κρατάει το Θείο Βρέφος αλλά τον Εσταυρωμένο Χριστό, σε μια εικόνα μοναδική στην χριστιανική παράδοση. Η Παναγία του Χάρου γιορτάζει στις 23 Αυγούστου, δηλαδή στα εννιάμερα της Παναγίας.
Σύμφωνα με το έθιμο, που τηρείται από το 1943, τοποθετούνται την άνοιξη κρινάκια γύρω από την εικόνα τα οποία στη συνέχεια ξεραίνονται και ανθίζουν ξανά, τον Αύγουστο.

Kεφαλονιά - Παναγία η Φιδούσα



Πλήθος πιστών συγκεντρώνεται κάθε χρόνο στην αυλή της Iεράς Mονής της Παναγιάς της Φιδούς στην περιοχή Mαρκόπουλου, Kεφαλονιάς για να δουν τα «φιδάκια της Παναγίας». Kάθε 15 Aυγούστου τα μικρά φιδάκια εμφανίζονται στο καμπαναριό και η εκκλησιαστική επιτροπή τα μεταφέρει στο προαύλιο του Iερού Nαού.
Σύμφωνα με την παράδοση, τα φιδάκια φέρνουν καλή τύχη στο νησί και αν δεν εμφανιστούν, ο οιωνός είναι κακός, όπως έγινε, για παράδειγμα, την χρονιά των μεγάλων σεισμών, μερικές δεκαετίες πριν.



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Μαρία, Δέσποινα,  Ηλιοστάλακτη, Θεοτόκη, Γεσθημανή,Καθολική, Κρυστάλλω, Παναγιώτη, Πρέσβεια, Συμέλα,  Ελώνα,  
                                                                SAGINI


http://www.aftodioikisi.gr/proto_thema/13489

Κυριακή 14 Αυγούστου 2011

"Ολα στον αέρα"




Με τίτλο "Ολα στον αέρα" κυκλοφορεί αυτήν την Κυριακή η Realnews.
H εφημερίδα αποκαλύπτει ότι αμφισβητείται η απόφαση της 21ης Ιουλίου των Βρυξελλών για την Ελλάδα και τίθεται πλέον υπό αίρεση η συμφωνία για το δανεισμό.
Η Realnews σε πολυσέλιδο ρεπορτάζ αποκαλύπτει τις πιέσεις που ασκούνται για έκτακτη σύνοδο κορυφής με αντικείμενο μια νέα συμφωνία, καθώς η κρίση που αγγίζει πλέον τη Γαλλία ανατρέπει όλα τα δεδομένα!
Στην εφημερίδα μιλούν σύμβουλοι της γερμανικής και της γαλλικής κυβέρνησης, οι οποίοι χωρίς περιστροφές δηλώνουν αφενός ότι η συμφωνία της 21ης Ιουλίου είναι ανεπαρκής για την Ελλάδα, αφετέρου ότι χρειάζεται νέο "κούρεμα" του χρέους!

Ο σύμβουλος του Σόϊμπλε, Κ.Φούστ δηλώνει: "η συμφωνία είναι ανεπαρκής για να μειωθεί το ελληνικό χρέος και να φθάσει σε βιώσιμο επίπεδο. Ενα περαιτέρω κούρεμα είναι αναπόφευκτο". 

Ο σύμβουλος του γάλλου πρωθυπουργού, Φ.Σαλμέν,  κάνει πρόταση-βόμβα: "λύση είναι να γίνει ευρωπαϊκό προτεκτοράτο η ελληνική οικονομία, υπό τη διοίκηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής"!


Νούμερο ένα σκουπίδι στις ακτές τα αποτσίγαρα




Σε νούμερο ένα σκουπίδι στις ακτές αναδεικνύονται με διαφορά τα αποτσίγαρα, όπως προκύπτει από τους καθαρισμούς που κάνουν εθελοντές υπό τον συντονισμό της HELMEPA κάθε χρόνο.

Η κάκιστη συνήθεια των λουομένων-Ελλήνων και ξένων-να πετούν τα αποτσίγαρα στην παραλία εγκυμονεί κινδύνους και ρυπαίνει αισθητικά το περιβάλλον. Μάλιστα τα σκουπίδια που σχετίζονται με το κάπνισμα αντιστοιχούν στο 45% επί του συνόλου των θαλάσσιων απορριμμάτων.

Τα αποτσίγαρα μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμούς και θανάτους ψαριών και θαλάσσιων θηλαστικών, ενώ αποτελούν ακούσια τροφή για μεγάλο μέρος της θαλάσσιας πανίδας.

Ένα αποτσίγαρο μπορεί να χρειαστεί έως και 5 χρόνια για να διασπαστεί σε θαλασσινό νερό, ενώ παράλληλα εκ χύνει στο περιβάλλον δηλητηριώδεις χημικές ουσίες όπως κάδμιο, αρσενικό και μόλυβδο.