Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Ναυτοσύνη , Ναυτικές συμβουλές για ασφαλή πλεύση


                                           

    
     ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΨΑΡΕΜΑΤΟΣ
 

    
     ΧΡΗΣΙΜΕΣ   ΝΑΥΤΙΚΕΣ  ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ                                          

    ΠΡΙΝ   ΑΛΛΑ   ΚΑΙ   ΜΕΤΑ    ΤΟΝ   ΑΠΟΠΛΟΥ:

             


              ''Η ναυτοσύνη μπορεί να διδάσκεται ,  άλλα αποκτάται μόνον με την  εμπειρία''



       Μόνο η  ήρεμη θάλασσα θα μας δώσει πάντα εξαιρετικές και μοναδικές στιγμές ξεγνοιασιάς και απόλαυσης  σε εμάς τους ερασιτέχνες εραστές της .
   Πρώτα από όλα λοιπόν , η γνώση της πρόβλεψης καιρού από τον χειριστή-κυβερνήτη και η ενημέρωση των επιβαινόντων.
Βέβαια  η καλή γνώση των τοπικών καιρικών συνθηκών είναι απαραίτητη . 
     Στο Αιγαίο μας π.χ. τους θερινούς μήνες έχουμε τα μελτέμια  με βόρειους ενίοτε πολύ ισχυρούς ανέμους που συνήθως την νύχτα κοπάζουν.
Η επιθεώρηση του σκάφους μας κάθε φορά πριν να αποπλεύσουμε είναι αναγκαία  .
     Σημαντικός ο  έλεγχος στα διάφορα τμήματα για να διαπιστώσουμε ότι το σκάφος μας είναι απόλυτα στεγανό και δεν βάζει νερά.
     Κάνουμε πάντοτε λεπτομερή  οπτικό έλεγχο σε κάθε σημείο του σκάφους και σε κάθε αναλώσιμο υλικό για να διαπιστώσουμε ότι τίποτα δεν άλλαξε από τον προηγούμενο έλεγχο που κάναμε .
    Ο χειριστής-κυβερνήτης πρέπει να γνωρίζει εκ των προτέρων την διαδικασία έλεγχου , συντήρησης και καλής λειτουργίας της/των μηχανών του σκάφους .
      Καλό είναι να έχουμε μια εφεδρική προπέλα με εφεδρικό κομπλέ κιτ αφαλού προπέλας.
      Ελέγχουμε  οπτικά την/τις μηχανές και επιβεβαιώνουμε την ύπαρξη όλων των σωστικών μέσων , πυροσβεστικών και των μέσων επικοινωνίας εκτάκτου ανάγκης ( καπνογόνα , φωτοβολίδες ),  κινητού τηλεφώνου η  VHF.
      Τις οδηγίες χρήσης των καπνογόνων και των φωτοβολίδων πρέπει να τις γνωρίζουμε καλά. 
      Σωσίβια πρέπει να υπάρχουν για όλους τους επιβαίνοντες και σε σημείο με εύκολη πρόσβαση. Υποχρεωτικά , κατά την διάρκεια του πλου , σωσίβιο πρέπει να φοράνε τα παιδιά και όποιος επιβαίνων δεν γνωρίζει κολύμπι .
      Απαραίτητο είναι και το κυτίο φάρμακων με πλήρες σετ πρώτων βοηθειών.
       Ένα καλό μαχαίρι δεν πρέπει να λείπει από κανένα σκάφος καθώς και μερικές  φιάλες   πόσιμο νερό.
       Ελέγχουμε την επάρκεια καυσίμου  που κατά την κρίση μας θα χρειαστούμε . Πάντοτε θα πρέπει να έχουμε και εφεδρική ποσότητα ασφαλείας.
      Ελέγχουμε τα όργανα πλεύσης αλλά και τα όργανα ελέγχου του/των κινητήρων μας.
       Η/οι μπαταρίες μας πρέπει να είναι πάντα σε άριστη κατάσταση μια και στα περισσότερα πλέον σκάφη , είναι ο μοναδικός τρόπος για να ''βάλουμε μπροστά'' την/τις μηχανές. 

     Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι η οποιαδήποτε χρήση ενέργειας από την/τις μπαταρίες του σκάφους , κατά την διάρκεια της θαλάσσιας εκδρομής μας ,  πρέπει να γίνεται πάντα με γνώμονα την ενεργειακή επάρκεια των μπαταριών για να έχουν πάντοτε την αναγκαία ισχύ , ώστε  να ξαναβάλουν μπροστά την/τις μηχανές μας. 

     Κανένας δεν θέλει να μείνει ακυβέρνητος από αυτόν το λόγο. 
Ο χειριστής ενός σκάφους πρέπει πάντοτε να είναι προετοιμασμένος για το απροσδόκητο .
      Οι συνθήκες στη θάλασσα είναι συχνά απρόβλεπτες  . Μια ξαφνική ακινητοποίηση από μια π.χ. μηχανική βλάβη είναι πάντοτε πιθανή .

                                                   

Κρατάμε την ψυχραιμία μας.
 Θυμίζουμε πως ο χειρότερος εχθρός στη θάλασσα είναι ο πανικός!
     Αμέσως ενημερώνουμε λεπτομερώς για την θέση μας  μέσω κινητού τηλεφώνου η VHF και ζητάμε βοήθεια απο άλλα σκάφη στο κανάλι 16 του VHF η μιλάμε με την λιμενική Αρχή της περιοχής .  
      Στην περίπτωση αυτή ο εφεδρικός-βοηθητικός κινητήρας είναι μια καλή λύση για να επιστρέψουμε στην στεριά η στο λιμάνι, αρκεί να είναι σε ελεγμένη κατάσταση άμεσης λειτουργίας και να διαθέτουμε το ανάλογο καύσιμο.

      Αν δεν έχουμε  δεύτερη μηχανή θα πρέπει να αντιδράσουμε ψύχραιμα και ανάλογα τις καιρικές συνθήκες . Με ήρεμη θάλασσα ,  χρησιμοποιούμε τα κουπιά της βάρκας μας ( αν υπάρχουν ) και σιγά σιγά προσεγγίζουμε την πλησιέστερη ακτή .

 * ( τα κουπιά ,οι ''σκαρμοί'' και οι ''στρόποι'' να είναι σε άριστη κατάσταση )

     Αν δεν έχουμε κουπιά και μας παρασέρνει ο άνεμος , ρίχνουμε αμέσως στη θάλασσα την πλωτή άγκυρα όπως γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο του SAGINI3.

      Αν γνωρίζουμε ( εμπειρικά η από το βυθόμετρο μας ) ότι το βάθος της θάλασσας στο σημείο, μας επιτρέπει να ''φουντάρουμε'' την άγκυρα του σκάφους ,  τότε ''φουντάρουμε''  (και περιμένουμε βοήθεια ) χωρίς την χρήση πλωτής άγκυρας.

* Πάντοτε θα πρέπει να είμαστε εφοδιασμένοι με αρκετά μέτρα σχοινί άγκυρας , ανάλογα τα παράκτια βάθη της περιοχής που επισκεπτόμαστε .

Ναυτικές συμβουλές
 
        Εδώ θα σας δώσουμε μια ναυτική συμβουλή που μπορεί να σας φανεί εξαιρετικά χρήσιμη .

        Ποτέ να μη απομακρύνεστε από την ακτή (όσο βέβαια αυτό είναι δυνατόν)  κατά την διάρκεια μιας ναυτικής πορείας , από κάβο σε κάβο ειδικά αν ''έχει καιρό'' . Κρατάτε το τιμόνι και την θέση του σκάφους σας κοντά στο ανάγλυφο της ακτής και ας κάνετε λίγο περισσότερο χρόνο   . 

     ''Το σκαφάκι μας δεν είναι καράβι που τραβάει ευθείες πορείες''  έλεγε ο πάππους μου , παλιός ναυτικός , εννοώντας  ότι άλλο είναι να μείνεις ''ξυλάρμενος'' στα 2 ναυτικά μίλια μακρυά απο την ακτή  και άλλο στο 1/4 του μιλίου ειδικά με ''στεριανό'' αέρα.  

      Μια άλλη ναυτική συμβουλή που αφορά περισσότερο τα ταχύπλοα σκάφη , είναι η αποφυγή κατά το μέτρο του δυνατού ,των νυκτερινών διαδρομών που τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει εξαιρετικά επικίνδυνες. 
Στις θάλασσές μας δυστυχώς επιπλέουν πολλά επικίνδυνα αντικείμενα όπως σχοινιά, κάβοι πλοίων, μεγάλα ξύλα , νεκρά μεγάλα ζώα , μεγάλα πλαστικά  μέχρι και μεγάλα κοντέινερ .
      Ειδικά τη νύχτα όλα αυτά είναι δυσδιάκριτα και μια σύγκρουση με μεγάλη ταχύτητα  μπορεί ακόμα και να μας ''βουλιάξει''.
 
     Ένα συνηθισμένο πρόβλημα ( δυστυχώς πλέον λόγω ρύπανσης των θαλασσών μας )  ,  είναι οι ναύλον σακούλες η σχοινιά , που επιπλέουν και μπλέκονται στην προπέλα μας η στην εισαγωγή νερού ψύξης του κινητήρα μας .
      Αν ''πιάσουμε'' σακούλα η σχοινί στην προπέλα , μπορούμε να το καταλάβουμε απο δυο λόγους.
    Ο ήχος λειτουργίας του κινητήρα μας αλλάζει αισθητά και η ταχύτητα του σκάφους μειώνεται πάρα πολύ . 
 Αν η σακούλα είναι στη εισαγωγή νερού τότε ανεβαίνει επικίνδυνα η θερμοκρασία που λειτουργεί ο κινητήρας μας. Σε κάθε περίπτωση για να αποκατασταθεί το πρόβλημα πρέπει  η σακούλα η το σχοινί να απομακρυνθεί άμεσα .
     Και εδώ αρχίζουν τα καλά .
Αμέσως σβήνουμε τον κινητήρα . 
 Αν έχουμε σκάφος με εξωλέμβια μηχανή  ,την σηκώνουμε έξω από το νερό  και με ένα μαχαίρι κόβουμε τη σακούλα και την απομακρύνουμε.
 Αν όμως , η μηχανή μας είναι εσωλέμβια τότε η πρόσβαση στην προπέλα είναι δύσκολη . Συνήθως απαιτείται βουτιά με μάσκα ,βατραχοπέδιλα και μαχαίρι .
 Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα όταν είναι νύχτα και η θάλασσα έχει αέρα και κύμα .

Ναυτική συμβουλή !!!!!!. Πριν βουτήξετε στη θάλασσα θα πρέπει οπωσδήποτε να ρίξετε την πλωτή άγκυρα  και επίσης με ένα σχοινί να σιγουρέψετε την επαφή σας με το σκάφος.

      


                                                                  

  



Ταξιδεύοντας

            Ο κυβερνήτης  είναι πάντοτε ήρεμος και διατηρεί την πορεία που έχει χαράξει  φροντίζοντας για τη σωστή και ασφαλή πλεύση του σκάφους και των επιβαινόντων. 
     Διατηρεί την ταχύτητα ταξιδιού προσαρμοσμένη στις συνθήκες της θάλασσας, τέτοια που να αισθάνονται άνετα όλοι οι επιβαίνοντες: 
         Άλλωστε το ταξίδι αυτό είναι αναψυχής, και όχι επικίνδυνες αποστολές! 

    Το  quick stop του εξωλέμβιου κινητήρα (αν υπάρχει ) είναι πάντα περασμένο στον καρπό του χειριστή  όταν το σκάφος κινείται και η εξωλέμβια λειτουργεί .
  Ο  χειριστής του μικρού σκάφους πρέπει να γνωρίζει  λεπτομερώς όλα τα επικίνδυνα σημεία της πορείας του ( αβαθή ,ύφαλους,ξερες ) και να διέρχεται πάντοτε σε ασφαλή απόσταση .

       Σήμερα με την χρήση του μαγικού οργάνου    (λένε ότι κάνει για τσοπάνηδες και όχι για θαλασσινούς .....χαχαχαχαχα ) του GPS -Chart Plotter   ,  υπάρχει απόλυτη ενημέρωση του χειριστή για την ακριβή  θέση του σκάφους  στην λεπτομερώς χαρτογραφημένη περιοχή πλεύσης , όπου τα επικίνδυνα σημεία επισημαίνονται ακόμα και με  ηχητικό αλαρμ.

        Ο κυβερνήτης ελέγχει συνεχώς τις ενδείξεις από τα όργανα του σκάφους ( θερμοκρασία ,πίεση λαδιού-νερού ,βολτόμετρο ,μετρητή καυσίμων, κύκλωμα ψύξης κλπ ) και επιβεβαιώνει την καλή λειτουργία όλων.  

          Πάντως αν υπάρχει ανάγκη για νυχτερινή διαδρομή , πρέπει τα φώτα της νυχτερινής πορείας (πράσινο -κόκκινο ) να είναι  αναμμένα καθώς και ο περίβλεπτος λευκός φανός και  ο χειριστής να γνωρίζει καλά τα '' νερά'' της περιοχής που ταξιδεύει.

* Προσοχή την νύχτα στις σημαδούρες από τα δίκτυα και παραγάδια των ψαράδων , που δυστυχώς πολλές φορές είναι ακατάλληλες και δεν φαίνονται καθόλου.
 
            Για τους φίλους της θάλασσας, μια από τις καλύτερες στιγμές είναι η άφιξη σε ένα φιλόξενο τόπο. Εκεί θα αγκυροβολήσουν με ασφάλεια, θα ξεκουραστούν, θα ανεφοδιαστούν αν υπάρχει δυνατότητα ,  με τα απαραίτητα (νερό, τρόφιμα) θα παίξουν και θα διασκεδάσουν. 

        Μπορούμε εάν θέλουμε  να βγάλουμε το σκάφος μας έξω στην αμμουδιά (πάντα δεμένο κάπου) όταν οι συνθήκες είναι ιδανικές (άπνοια, κλειστός κόλπος κλπ).
      Όταν αγκυροβολούμε σε λιμάνι, εκτός των άλλων πρέπει να ξέρουμε πώς θα το προσεγγίσουμε όταν υπάρχει άνεμος και μάλιστα πλάγιος, να προσέχουμε ιδιαίτερα τα άλλα σκάφη, και να γνωρίζουμε τι είδους πλοία το επισκέπτονται και πότε. 

     *Για  πλαγιοδέτηση,  πάντοτε προσεγγίζουμε την προβλήτα με την πλώρη . 

    Ένα μικρο ταχύπλοο η όχι  σκάφος, λόγω του  μήκους και του ελάχιστου βυθίσματος που έχει, μπορεί να αγκυροβολήσει στους πιο απομακρυσμένους όρμους και τους πιο μικρούς κολπίσκους και είναι απεριόριστα τα μέρη που μπορούμε να δέσουμε και να χαρούμε τον ήλιο και πρακτικά όλες οι παραλίες είναι στην απόλυτη εμβέλειά μας – αυτός είναι άλλωστε και ο ένας  λόγος για τον οποίο αποκτήθηκε. 

Ο άλλος είναι η μαγεία του ψαρέματος .
       Πιστέψτε μας ,είναι πραγματικά μοναδικές οι χαρές και οι εμπειρίες όταν ψαρεύει κανείς από ένα μικρο σκάφος .  Παρ’ όλα αυτά, θα πρέπει να γνωρίζουμε το βάθος, τη μορφολογία του βυθού, τα ρεύματα και τις ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες στην περιοχή που σκοπεύουμε να περάσουμε  κάποιες ξέγνοιαστες στιγμές .

  Από τα παραπάνω , αλλά και αλλά τόσα  που σίγουρα έχουμε ξεχάσει να αναφέρουμε , βλέπει κανείς οτι ο χειριστής ενός μικρού σκάφους πρέπει να '' έχει τα μάτια δεκατέσσερα'' και να ελέγχει κάθε λίγο τα πάντα και ξανά κατά την διάρκεια ενός θαλάσσιου περιπάτου ,μιας ''βαρκάδας''. 

Πρέπει να έχει γνώσεις  ναυσιπλοΐας , μετεωρολογίας ,γνώσεις ηλεκτρολόγου και μηχανικού , αλλά κυρίως πρέπει να αποκτήσει μια μοναδική θαλασσινή αρετή . 
                                                       
                                                   Την    ΝΑΥΤΟΣΥΝΗ  .

 
                                                                                                                                             SAGINI

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Μεγάλη Πράσινη Επιτυχία -Το Αφγανιστάν μπαίνει στο Πρωτόκολλο του Κιότο !!!!!!!!!

 
http://toryaardvark.com/2013/04/04/green-success-afghanistan-joins-the-kyoto-protocol/


    Το Αφγανιστάν που τώρα πλέον έχει ενταχθεί στο Πρωτόκολλο του Κιότο αποτελεί  ένα ιδανικό περιβάλλον για τις πλούσιες χώρες να επενδύσουν στην ηλιακή ενέργεια και τα αιολικά πάρκα, όπως  μας δείχνει αυτή η ήσυχη σκηνή.


http://toryardvaark.files.wordpress.com/2013/04/afghanistan_joins_kyoto.jpg 

 

     Όταν αυτή η ιστορία εμφανίστηκε , η αρχική αντίδραση ήταν ότι πρόκειται για Πρωταπριλιάτικο αστείο . 

Πώς θα μπορούσε μια χώρα με  τη χαμηλότερη κατά κεφαλήν εκπομπή ρύπων , να υπογράφει μια συνθήκη που έληξε στις 31ης Δεκεμβρίου 2012 και  αυτό να χαιρετίζεται,  ως μια πράσινη επιτυχία.

     Η μοναδική συνθήκη στον κόσμο για τον ''φόβο'' του CO2, το Πρωτόκολλο του Κιότο, μας  τελείωσε μαζί με το 2012 στις 31 Δεκεμβρίου,  και η προσπάθεια τους να κρατήσουν ζωντανή την COP18 απέτυχε, μια νέα προσπάθεια σε ένα νέο Κιότο 2 αγνοήθηκε από το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, εκτός από την ΕΕ της Γερμανίας  .


    Όλες οι μηχανές αναζήτησης  επιβεβαιώνουν ότι  αυτή η ιστορία  είναι αληθινή, όπως  αληθινή είναι η  κατάντια και η  παρακμή  της εκστρατείας της κλιματικής αλλαγής                     Big Green )αυτές τις μέρες όταν μια χώρα σαν το Αφγανιστάν  (αμελητέα εκ πομπός ρύπων εντάσσεται σε μια ληγμένη συνθήκη και οι πράσινοι πανηγυρίζουν .

 

 

 

 




Το κλίμα πάντοτε άλλαζε χωρίς την ανθρώπινη επέμβαση.




             Το κλίμα της Γης ήταν θερμότερο στο παρελθόν. Εκατομμύρια χρόνια πριν,οι  αλιγάτορες ζούσαν στην περιοχή της Αρκτικής, και οι φοίνικες μεγάλωναν στην Αλμπέρτα του Καναδά

Από την τελευταία εποχή των παγετώνων, οι θερμοκρασίες ήταν θερμότερες κατά τη διάρκεια του Ολόκαινου Βέλτιστη του Κλίματος  http://en.wikipedia.org/wiki/Holocene_climatic_optimum   , όταν οι μεγάλες πυραμίδες χτίστηκαν στην Αίγυπτο, και κατά τη διάρκεια επέκτασης της  Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνικης Θερμής Περίοδου (Medieval Warm Period ). 


       

  Northern Hemisphere Temperature History Since the Last Ice Age 

 

 Northern Hemisphere Temperature History Since the Last Ice Age



 Το κλίμα πάντοτε άλλαζε χωρίς την ανθρώπινη επέμβαση.


 Friends of Science                                                                                    http://www.friendsofscience.org/index.php?id=457

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Η πλωτή....... άγκυρα

                                   

    
        Η   Άνοιξη ήρθε και μεταξύ των   άλλων σκεφθήκαμε ότι ένα    θαλασσινό   θέμα ίσως βοηθάει τους φίλους αναγνώστες του  SAGINI3 
 έστω νοερά να ξεφύγουν για λίγο από τον βρόγχο της κρίσης που μας πνίγει όλους . 
Είμαστε Έλληνες και ειδικά εμείς οι νησιώτες , έχουμε δεσμούς αληθινού έρωτα με την θάλασσα . Ξεκινάμε σήμερα μια σειρά από θαλασσινά άρθρα όπου η ασφάλεια μας έχει τον πρώτο ρόλο.
                                                                                                                                          SAGINI

       
        
         Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της Νομοθεσίας  που βρίσκεται σε ισχύ, η πλωτή άγκυρα είναι αναγκαίο  εφόδιο που πρέπει να διαθέτει κάθε σκάφος (αναψυχής η αλιευτικό ) για να του εκδοθεί άδεια εκτέλεσης πλόων. Είναι ένα εφόδιο που αφορά την ασφάλειά  μας .
Και η ασφάλεια μας στην θάλασσα  πάντοτε έχει προτεραιότητα  , είτε πρόκειται για ένα μεγάλο ταξίδι, είτε για μια κοντινή βόλτα για ψάρεμα.
Η πιο συνηθισμένη περίπτωση για τη χρήση της πλωτής άγκυρας είναι η ακυβερνησία.
Και βέβαια, σε μια τέτοια περίπτωση η χρήση της πλωτής άγκυρας είναι το μόνο εφόδιο που έχει στα χέρια του ο κυβερνήτης, ειδικά μάλιστα όταν έχει κακό καιρό.
Ας τα δούμε όμως αναλυτικά. Όταν ένα σκάφος μένει ακυβέρνητο από κάποια αιτία, πρώτη και άμεση  συνέπεια είναι να γυρίσει με  μια από τις δύο πλευρές του , πάνω στον καιρό ανεξαρτήτως του μήκους  του.
Σε μια τέτοια κατάσταση, αν ο καιρός είναι κακός και ο κυματισμός μεγάλος, τότε τα κύματα όπως θα έρχονται από την ''μπάντα'', εκτός από το ενοχλητικό ''μπότζι'' είναι πολύ εύκολο να μπούνε στο εσωτερικό του σκάφους, ειδικά σε σκάφη με χαμηλά έξαλα, όπως τα φουσκωτά και οι ψαρόβαρκες.
Όλοι μπορούν να αντιληφθούν τον κίνδυνο για την ασφάλεια μας που φέρνει μια ανεξέλεγκτη  εισροή υδάτων .
Είναι προφανές λοιπόν, πως μοναδικός τρόπος για να ξεφύγουμε από μια τέτοια  επικίνδυνη κατάσταση, είναι να γυρίσουμε το σκάφος στον καιρό, να στρέψουμε δηλαδή την πλώρη μας  πάνω στον καιρό.


                                                              

     Η πλωτή άγκυρα είναι το καταλληλότερο εξάρτημα γι' αυτό, καθώς εμποδίζει το σκάφος να παρασυρθεί σε πλαγιολίσθηση . Η πλωτή άγκυρα , είναι κατασκευασμένη  από ανθεκτικό συνθετικό ύφασμα και παλιότερα από μουσαμά.
Στην αγορά υπάρχουν σε διάφορα μεγέθη ανάλογα το μήκος του σκάφους.
Για να τη χρησιμοποιήσουμε, δένουμε ένα χοντρό σχοινί, π.χ. αγκυρόσχοινο στη θηλιά του μεγάλου ανοίγματος και ένα πιο λεπτό στην άλλη, αυτή του μικρού ανοίγματος.
 Το χοντρό σχοινί κρατάει το ''βάρος'' και το λεπτό θα το χρησιμοποιήσουμε όταν αποφασίσουμε να ανασύρουμε την πλωτή άγκυρα στο σκάφος μας και πάλι.   Αφήνουμε αρκετό σχοινί - και από τα δύο - λάσκο και αμολάμε την άγκυρα στη θάλασσα. Δένουμε τις άκρες σε σίγουρα μέρη στο σκάφος, όπως τον κρίκο της πλώρης μας ( μπαρούμα-κοράκι ), ενώ αφήνουμε αρκετά μπόσικο το λεπτό σχοινί.
 Λειτουργικά, το νερό μπαίνει από το μεγάλο άνοιγμα και βγαίνει από το μικρό.
Έτσι ο περιορισμός του όγκου ροής και η καθυστέρηση του λόγω της μειούμενης διαμέτρου μειώνει  κατά πολύ την ταχύτητα με την οποία παρασέρνει το κύμα και ο άνεμος  (ξέσυρμα) το σκάφος και  στρέφει την πλώρη μας πάνω στον καιρό.
Η μείωση αυτή, μπορεί να φτάσει και τα 9/10 της απόστασης που θα κάλυπτε παρασυρόμενο ένα σκάφος χωρίς πλωτή άγκυρα.
Για να μαζέψουμε την πλωτή ή άγκυρα αφρού, τραβάμε το λεπτό σχοινί που μαζεύει το μικρό άνοιγμα ώστε να αναστραφεί και να αδειάσει το χωνί από το νερό και έτσι τη φέρνουμε εύκολα πάνω στο σκάφος.
Στο εμπόριο κυκλοφορούν κάποιες παραλλαγές που αφορούν κυρίως στη διάταξη του μεγάλου ανοίγματος, αλλά  ο βασικός σχεδιασμός παραμένει ο ίδιος. Θα βρούμε λοιπόν πλωτή άγκυρα με ξύλο και θήκη, άλλη με στεφάνι και άλλη σαν ομπρέλα. Αυτός ο τελευταίος τύπος, επειδή δεν διαθέτει μηχανισμό - ξύλο ή στεφάνι - που να κρατά το στόμιο της ανοιχτό, χρειάζεται συνήθως λίγη «Βοήθεια». Γι' αυτό, κρεμάμε ένα πολύ μικρό βαρίδι, για να τη βοηθήσουμε να ανοίξει. Είναι ο πιο φτηνός τύπος πλωτής άγκυρας, που όμως δεν είναι λόγος για να μην προτιμήσετε σε κάθε περίπτωση τον τύπο με το στεφάνι που είναι πάντοτε αποτελεσματικός.
Είναι προφανές πως η πλωτή άγκυρα δεν είναι μόνο εργαλείο ανάγκης.
Θα σας χρησιμεύσει, όταν θέλετε να κάνετε μια δυο αναγνωριστικές «κατεβασιές» η να ψαρέψετε τσαπαρί , καλαμάρια η θράψαλα ή ότι έχετε κατά νου.
Επίσης μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε στο ψάρεμα καθετής όταν το βάθος είναι μεγάλο για να ανεβοκατεβάζετε  άγκυρα .  Αυτό βέβαια αφού λάβετε υπ όψιν σας τα ρέματα και την ταχύτητα
 ανέμου.


Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Δέν .. .. χειροτέρεψαν οι βίαιες καιρικές συνθήκες



     Οι κινδυνολόγοι ( έμποροι τρόμου της δήθεν κλιματικής αλλαγής ) του κλίματος ισχυρίζονται ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη μπορεί να αυξήσει τα έντονα καιρικά φαινόμενα.

Δεν υπάρχει απολύτως κανένα αποδεικτικό στοιχείο για την αύξηση των εντόνων  κυκλώνων στα δεδομένα του  πραγματικού μας  κόσμου.

 Η  Συσσωρευμένη ενέργεια των  κυκλώνων (ACE) είναι  το τρέχον  άθροισμα του συνδυασμού της έντασης και της διάρκειας των ισχυρών  καταιγίδων, για περίοδο 2 χρόνων  ».

                             

 Global & Northern Hemisphere Hurricane Activity

 

Global hurricane activity 2-year running ACE


    Η παγκόσμια δραστηριότητα των τυφώνων μειώθηκε  έως τα μέσα του  2012 σε επίπεδα που δεν είχαν παρατηρηθεί από το 1978.  
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 40 ετών, Παγκόσμια συσσωρευμένη ενέργεια των τυφώνων του Βορείου  Ημισφαιρίου ( ACE ), υφίσταται σημαντική μεταβλητότητα, αλλά δεν παρουσιάζει στατιστικά σημαντική αυξητική  τάση
Η παγκόσμια ACE 2013-02 ήταν 62% του ACE 1998-01.



http://www.friendsofscience.org/index.php?id=456

Friends of Science

 Σας ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ να διαβάσετε την επιστημονική τεκμηρίωση των παραπάνω , απο επιφανείς , διακεκριμένους και ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ επιστήμονες ....

 http://itia.ntua.gr/el/docinfo/1181/




Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

Γιατί οι ελληνικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να πληρώνουν πανάκριβα το φυσικό αέριο


    

       Tον Νοέμβριο του 2001, ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν συγκέντρωσε στο Νόβι Ουρενγκόι του ρωσικού πολικού κύκλου όλους όσοι είχαν κάποιο ρόλο στο ρωσικό ενεργειακό κύκλωμα. Πριν από μερικές εβδομάδες, είχε αρχίσει εδώ η εξόρυξη αερίου. Ο Ρώσος πρόεδρος, αφού παρασημοφόρησε τον πρώην «τιμονιέρη» της ρωσικής κρατικής Gazprom, Ρεμ Βιάχιρεφ, φώναξε τον διάδοχό του Αλεξέι Μίλερ, έναν έμπιστό του από την Αγία Πετρούπολη, και τον ρώτησε: «Γιατί πουλάμε τόσο φθηνά το αέριο; Πού απομένει η διαφορά μεταξύ τιμής αγοράς από τους τελικούς καταναλωτές και τιμής πώλησης στην οποία πουλάμε;».
Ο Ρώσος πρόεδρος είχε σημειώσει μια σειρά επιχειρήσεων εξαρτημένων από τον ρωσικό γίγαντα, που μεσολαβούσαν για την πώληση του ρωσικού αερίου στο εξωτερικό (ΙΤΕΡΑ, Σιμπούρ). Η ρωσική πολιτική ηγεσία εξέφραζε την υποψία πως από τα μερίδια των πωλήσεών τους πλούτιζαν στελέχη της παλιάς γενιάς της ρωσικής εταιρείας.
Η Αν. Ευρώπη
Καθώς πολλές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης έχουν συμβόλαια που λήγουν με τη ρωσική πλευρά, «αρπάζουν» την ευκαιρία να «χαλαρώσουν» τον ρωσικό κλοιό, βάζοντας στο στόχαστρο κατ’ αρχήν τις ίδιες εταιρείες που «σημάδευε» 12 χρόνια πριν ο πρόεδρος Πούτιν. Αλλά τα ελεγκτικά όργανα της Ε.Ε. δεν περιορίζονται μόνο στις «ενδιάμεσες» εταιρείες της Ανατολικής Ευρώπης αλλά και άλλες που ελέγχονται απευθείας από την Gazprom, όπως η ΒΕΜΕΞ στην Πράγα και η Gazprom Germania.
Eνα χρόνο αργότερα, στις 4 Σεπτεμβρίου 2012, η Ε.Ε. άνοιξε διαδικασία με βάση το άρθρο 102 της συνθήκης που διέπει τη λειτουργία της. Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι είχε συγκεντρώσει στοιχεία τον προηγούμενο χρόνο (2011-2012) από τα οποία προκύπτουν βασικές παραβιάσεις της συνθήκης λειτουργίας της Ε.Ε.:
- Κατατεμαχισμός της αγοράς, δηλαδή ενώ στόχος της Ε.Ε. είναι μία ενιαία αγορά αερίου, ο Ρώσος προμηθευτής με τις ξεχωριστές μακροπρόθεσμες συμβάσεις που υπογράφει με κάθε χώρα ξεχωριστά επιβάλλει διαφορετικούς όρους στις χώρες που αγοράζουν το αέριο.
- Εμπόδια στη διαφοροποίηση των προμηθειών.
- Άδικη τιμολόγηση.
Η ρωσική εταιρεία ελέγχεται από την Ε.Ε. επειδή στα συμβόλαια που δεν έχουν δημοσιευθεί υπάρχουν «ρήτρες προορισμού», δηλαδή ένας Ελληνας τελικός χρήστης δεν είναι σε θέση να αγοράσει φυσικό αέριο από βουλγαρική εταιρεία που αγοράζει από την Gazprom. H Επιτροπή γνωρίζει ότι η ιταλική ΕΝΙ και η αυστριακή OMV απομάκρυναν το 2001 και το 2005, αντίστοιχα, τις «ρήτρες προορισμού» από τα συμβόλαιά τους. Αυτό έκανε τον Δεκέμβριο του 2012 και η Βουλγαρία, που μπορεί πλέον –θεωρητικά είναι αλήθεια και πιθανώς όχι πραγματικά– να πουλάει σε Ελληνες τελικούς χρήστες. Η Ε.Ε. υποπτεύεται ακόμα ότι η ρωσική εταιρεία εμποδίζει την πρόσβαση στο δίκτυο των αγωγών της τρίτων μερών. Οι Ρώσοι δεν είναι οι μόνοι που ακολουθούν αυτές τις πρακτικές, τις έχουν μάθει από Γερμανούς, Βέλγους και Ιταλούς.
Σε ό,τι αφορά την άδικη τιμολόγηση, ο ίδιος ο Ευρωπαίος επίτροπος για την Ενέργεια, Γκίντερ Ετινγκερ, είχε επισημάνει ότι η ρήτρα take or pay (και αν δεν το πάρεις, θα το πληρώσεις) συμβάλλει να τιμολογείται άδικα ο τελικός χρήστης του αερίου, αλλά και οι ενδιάμεσες εμπορικές εταιρείες όπως η ΔΕΠΑ.
Οι ρήτρες αυτές «ενοχοποιούνται» από τους Ελληνες βιομηχανικούς καταναλωτές για την αδυναμία τους να αγοράσουν στις δημοπρασίες που εφαρμόζονται από την αρχή του χρόνου και στις οποίες προσφέρεται γκάζι σε τιμές 10% φθηνότερες από τα σημερινά βιομηχανικά τιμολόγια.
Τα ακριβότερα τιμολόγια
Μετά τη δραματική μείωση των τιμών στη Βουλγαρία (κατά 22%) στο τέλος του 2012, η χώρα μας έχει τα ακριβότερα τιμολόγια για τους βιομηχανικούς καταναλωτές χωρίς αυτοί να έχουν τη δυνατότητα εναλλακτικών προμηθειών. Σύμφωνα με μια σύγκριση που τέθηκε υπ’ όψιν της «Κ», το κόστος της μεγαβατώρας στην Ελλάδα προ φόρων φθάνει τα 42 ευρώ έναντι 30,5 ευρώ στη Βουλγαρία. «Ο,τι μας κόβουν από τους μισθούς των εργαζομένων μας το παίρνουν πίσω από την ενέργεια», λέει ένας επιχειρηματίας, που έθεσε το θέμα στον ίδιο των πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. «Στην πραγματικότητα, και ενώ εξαρτιόμαστε από τις εξαγωγές, δεν είμαστε ανταγωνιστικοί λόγω ενέργειας...».
Έρευνες
Καθώς η ζήτηση υποχωρεί σε όλη τη ΝΑ Ευρώπη, οι αγορές ανοίγουν εξαιτίας της πίεσης της Ε.Ε. και των ερευνών που κάνουν, π.χ., οι Βούλγαροι για να βρουν δικά τους κοιτάσματα φυσικού αερίου, που θα είναι 30% φθηνότερα από τα ρωσικά. Πηγές της βιομηχανίας επιχειρηματολογούν ότι χωρίς τη δραστική μείωση των τιμών στα βουλγαρικά επίπεδα, η κατανάλωση φυσικού αερίου θα μειωθεί και άλλο με αποτέλεσμα, σε τελική ανάλυση, να χάνει και ο ίδιος ο προμηθευτής. Αυτό φαίνεται ότι ήταν το κρίσιμο σημείο με το οποίο η βουλγαρική πλευρά έπεισε τους Ρώσους ότι το μερίδιό τους στην αγορά, αλλά και τα έσοδά τους, δεν θα μειώνονταν με χαμηλότερες τιμές. Το θέμα είναι αν αυτή η εξέλιξη θα έχει και κάποιο απτό αποτέλεσμα.

Τάσος Τέλλογλου  
Καθημερινή της Κυριακής, 31/3/2013

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Ο Αλ Γκορ ήταν λάθος για το διοξείδιο του άνθρακα






     
  Ο  Αλ Γκορ παρουσιάζοντας  γραφικές παραστάσεις στην ταινία "An Inconvenient Truth" δείχνει το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και την αλλαγή της θερμοκρασίας από τα αρχεία της Ανταρκτικής Vostok του  πυρήνα πάγου ως απόδειξη ότι το CO2 είναι η αιτία της κλιματικής αλλαγής.

Αλλά πήρε την αίτια και το αποτέλεσμα ανάποδα ! Τα αρχεία  δείχνουν  ότι στην πραγματικότητα η αύξηση του CO2 γίνεται με χρονική υστέρηση από την  αύξηση της θερμοκρασίας κατά περίπου 800 χρόνια. Η αύξηση της θερμοκρασίας των ωκεανών προκαλεί  την εκπομπή  CO2, αυξάνοντας την περιεκτικότητα σε CO2 της ατμόσφαιρας.

 
  Vostok ice core data

 Τα δεδομένα του  πυρήνα των  πάγων αποδεικνύουν ότι το CO2 δεν είναι μια πρωταρχική κινητήρια δύναμη για το κλίμα.



http://www.friendsofscience.org/index.php?id=196


Friends of Science

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

ΟΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ... ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ


The Sun Causes Climate Change 

    Northern Hemisphere Temperature vs Solar Irradiance 400 years

 http://www.friendsofscience.org/index.php?id=196

 

Temperature and Solar Irradiance Correlation


Το γράφημα δείχνει ότι υπάρχει σχέση μεταξύ της ηλιακής ακτινοβολίας και των θερμοκρασιών του  Βορείου Ημισφαιρίου  από το 1600.  
Οι θερμοκρασίες έως to 1850 προήλθαν από  εγγραφές αρχείων.  
Η καμπύλη της θερμοκρασίας είναι από το αρχείο θερμοκρασίας  επιφάνειας του 1850 έως 1980, και από τη δορυφορικό αρχείο χαμηλότερης τροπόσφαιρας  από το 1980.  
Το αρχείο  θερμοκρασίας της επιφάνειας έχει μολυνθεί από τις επιπτώσεις της αστικής ανάπτυξης. Μαύρα αερολύματα αεροζόλ συνέβαλαν σε ένα τμήμα της πρόσφατης θέρμανσης.
 Εμφανίζονται δύο τιμές ηλιακής ακτινοβολίας  από  εγγραφές αρχείων .

Σημειώστε τις περιόδους χαμηλής ηλιακής δραστηριότητας που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της Ελάχιστο Maunder    Διαβάστε εδώ !!  (1645-1715, η Μικρή Εποχή των Παγετώνων) και κατά τη διάρκεια της Ελάχιστη Dalton 
Διαβάστε εδώ !!   (1795-1825).

Το γράφημα δείχνει ότι οι αλλαγές στην ηλιακή δραστηριότητα είναι η κύρια αιτία της κλιματικής αλλαγής.




Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

ΨΥΧΕΤΑΙ Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ


          Μύθος η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη 


The Earth is Cooling

Friends of Science
 http://www.friendsofscience.org/index.php?id=196

Global Lower Troposphere Temperatures and CO2


        Το παραπάνω γράφημα δείχνει τις αλλαγές θερμοκρασίας στην κατώτερη τροπόσφαιρα , (από την επιφάνεια της γης μέχρι περίπου 8 χιλιομέτρων ), όπως προσδιορίζεται από το μέσο όρο των δύο αναλύσεων  των δορυφορικών δεδομένων.  
Η ανάλυση UAH είναι από το Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα και η ανάλυση RSS προέρχεται από συστήματα τηλεπισκόπησης
Οι δύο αναλύσεις χρησιμοποιούν διαφορετικές μεθόδους  προσαρμογής για τα δεδομένα όπως η τροχιακή διάσπαση και η μεταξύ δορυφόρων διαφορά
Η καλύτερη εφαρμογή της γραμμής από τον Ιανουάριο του 2002 δείχνει μια μικρή πτωτική τάση.  
Η θερμοκρασία της επιφάνειας των δεδομένων έχει μολυνθεί από τις επιπτώσεις της αστικής ανάπτυξης.  
Η δραστηριότητα του ήλιου, η οποία αυξάνεται κατά το μεγαλύτερο μέρος του 20ου αιώνα, έχει  πρόσφατα ησυχάσει , προκαλώντας μια αλλαγή της τάσης. Η μαγνητική ροή από τον Ήλιο κορυφώθηκε το 1992
Η υψηλή μαγνητική ροή μειώνει την νεφοκάλυψη και αυξάνει την θερμοκρασία  του πλανήτη.  
Από τό 1992  ο Ήλιος έχει γίνει ''ήσυχος'', ωστόσο, συνεχίζει να προκαλεί αύξηση της θερμοκρασίας για περίπου μια δεκαετία μετά την κορύφωση της έντασης λόγω της τεράστιας θερμοχωρητικότητας των ωκεανών.  
Γι 'αυτό και αναμέναμε ότι η αύξηση της θερμοκρασίας να κορυφωθεί  περίπου το 2002. 
Η πράσινη γραμμή δείχνει τη συγκέντρωση του CO2 στην ατμόσφαιρα, όπως μετριέται στο Mauna Loa USA , Χαβάη.  
Ο κυματισμός  στην καμπύλη CO2 οφείλεται στην επίδραση  στις εποχιακές αλλαγές στη βιομάζα. Υπάρχει μια πολύ μεγαλύτερη έκταση στο βόρειο ημισφαίριο από το νότιο που επηρεάζεται από τις εποχές. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στο Βόρειο Ημισφαίριο υπάρχει μια μεγάλη πρόσληψη του CO2 από τα φυτά που αναπτύσσονται προκαλώντας πτώση στην ατμοσφαιρική συγκέντρωση του CO2.
Οι κρύες περίοδοι, το 1984 και το 1992 προκλήθηκαν από το El Chichon και τις εκρήξεις του ηφαιστείου Πινατούμπο.  

Αιτία για τις  αιχμές της θερμοκρασίας το 1998 και το 2010 ήταν το  ισχυρό Ελ Νίνιο, που δεν έχει σχέση με την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Φυσικά η κλιματική αλλαγή που προκαλεί ο ήλιος ,είναι πολύ ισχυρότερη από ό, τι οποιοδήποτε επίδραση του  διοξείδιου του άνθρακα.






Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Στον αέρα η βιωσιμότητα του συστήματος ηλεκτρισμού της χώρας .





 ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΜΑ ?

Τεράστια και επικίνδυνα πλέον , τα προβλήματα από τις ΑΠΕ και την ''πράσινη απάτη'' .
Την 21/3/2013  γράψαμε για το μεγάλο θέμα που έχει προκύψει από την αυξημένη και επικίνδυνη πλέον διείσδυση των φωτοβολταϊκών στο σύστημα διαχείρισης της ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ   . Η κατάσταση είναι εξαιρετικά σοβαρή  και απαιτείται η άμεση λήψη σημαντικών αποφάσεων . Διαβάστε όλο το άρθρο μας εδώ........ http://sagini3.blogspot.gr/2013/03/blog-post_21.html

 Σήμερα  αναδημοσιεύουμε ανάλογο  πρόσφατο (με τις  ιδιες οι διαπιστώσεις )άρθρο από την εφημερίδα ''Καθημερινη'' της καταξιωμένης και έμπειρης δημοσιογράφου Χρ.Λιάγγου.
                                                                                                                                          SAGINI




1.   Υποχώρηση της ζήτησης ενεργειας

2.  Μεγάλη διείσδυση των φωτοβολταϊκών 

3.  και ....Υπερπροσφορά  παραγωγής ενέργειας .


      Χαρακτηριστικά Καλιφόρνιας (όπου κατέρρευσε το σύστημα λόγω στρεβλού μοντέλου απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας) αποκτά το ελληνικό σύστημα ηλεκτρισμού, με τις αρμόδιες αρχές να δυσκολεύονται να διαχειριστούν βιωσιμότητα και ευστάθεια.
Οι αρμόδιοι στον ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) παρακολουθούν τον τελευταίο μήνα ένα πρωτοφανές για τα δεδομένα του ελληνικού συστήματος φαινόμενο, που τους προκαλεί μεγάλη ανησυχία, καθώς οι παράγοντες που το προκαλούν αναμένεται να ενταθούν τον επόμενο μήνα.
 Για πολλές ώρες την ημέρα, το κόστος παραγωγής στη χονδρεμπορική αγορά διαμορφώνεται σε μηδενικά επίπεδα, με αποτέλεσμα η Οριακή Τιμή Συστήματος να κινείται μεσοσταθμικά στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα των 10 ευρώ η μεγαβατώρα.
 Πηγές του ΑΔΜΗΕ αναφέρουν μάλιστα ότι, προχθές, το κόστος παραγωγής στη χονδρεμπορική αγορά ήταν μηδενικό επί 10 συνεχόμενες ώρες.
Η χαμηλή Οριακή του Συστήματος μεταφράζεται σε αδυναμία πληρωμής του κόστους λειτουργίας των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής και διεύρυνση του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ (Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) και η κυβέρνηση αναζητεί εναγωνίως νέα μέτρα για την κάλυψή του.

Η αρνητική αυτή εξέλιξη οφείλεται σε έναν συνδυασμό τριών παραγόντων. 

Η υποχώρηση της ζήτησης σε επίπεδα κάτω του 10% έναντι της περσινής αντίστοιχης περιόδου,
σε συνδυασμό με τη μεγάλη διείσδυση των φωτοβολταϊκών και την υπερπροσφορά ενέργειας από τα υδροηλεκτρικά, αποτελούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ που τινάζει στον αέρα την εύθραυστη βιωσιμότητα του συστήματος και δημιουργεί για πρώτη φορά σοβαρά προβλήματα ευστάθειας.
      Είναι ενδεικτικό ότι η αιχμή της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας προχθές έφτασε στα χαμηλά των 7.030 μεγαβάτ και καλύφθηκε σε ποσοστό σχεδόν 30% από υδροηλεκτρικά, η προσφορά των μονάδων φυσικού αερίου περιορίστηκε στο 17,5% και των λιγνιτικών στο 43% καθώς εκτοπίστηκαν από την αυξημένη λειτουργία των φωτοβολταϊκών και των αιολικών μονάδων, που μπαίνουν κατά προτεραιότητα στο σύστημα και πληρώνονται έναντι εγγυημένης τιμής, το κόστος της οποίας όσο χαμηλότερα διαμορφώνεται η Οριακή Τιμή τόσο περισσότερο επιβαρύνει την οικονομικότητα του συστήματος.

       Η υπερπροσφορά των υδροηλεκτρικών, σύμφωνα με παράγοντες του ΑΔΜΗΕ, προκύπτει από την ανάγκη λειτουργίας των μονάδων, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα υπερχείλισης των ταμιευτήρων, καθώς τα υδάτινα αποθέματα έχουν φτάσει στις 2.880 γιγαβατώρες με ανώτατο όριο τις 3.000 γιγαβατώρες.
Στα επίπεδα αυτά, τονίζουν οι ίδιοι παράγοντες, το πρόβλημα δεν είναι μόνο η υπερχείλιση αλλά και τεχνικές ζημιές στα φράγματα. Η κατάσταση, σύμφωνα με τους ίδιους παράγοντες, αναμένεται να ενταθεί τον Απρίλιο, καθώς οι εισροές στους ταμιευτήρες συνεχίζονται και παραδοσιακά η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας φτάνει στα χαμηλότερα ετήσια επίπεδα.
       Ακόμη όμως και εάν ο παράγοντας των υδροηλεκτρικών εκλείψει, το πρόβλημα παραμένει λόγω της μεγάλης διείσδυσης των φωτοβολταϊκών, η λειτουργία των οποίων θα ενταθεί το επόμενο διάστημα, λόγω αυξημένης ηλιοφάνειας.
Τα φωτοβολταϊκά όπως και συνολικότερα οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας εκτοπίζουν μονάδες βάσης από το σύστημα, χωρίς ωστόσο να μπορούν να τις υποκαταστήσουν, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μείζον θέμα βιωσιμότητας κυρίως για τις ιδιωτικές μονάδες φυσικού αερίου.

Το πρόβλημα που δημιουργείται με τα φωτοβολταϊκά αποτελεί ένα κοινό μυστικό για όλα τα ευρωπαϊκά συστήματα ηλεκτρισμού, τονίζουν παράγοντες του ΑΔΜΗΕ και προβλέπουν επαναπροσδιορισμό της ευρωπαϊκής πολιτικής για τον τομέα των ΑΠΕ συνολικά.

Η κατάσταση που διαμορφώνεται επηρεάζει άμεσα και την αγορά φυσικού αερίου, αφού περιορίζεται σημαντικά η ζήτηση για ηλεκτροπαραγωγή.
Ηδη το 2012 η ζήτηση φυσικού αερίου εμφανίζεται μειωμένη κατά 9% σε σχέση με το 2011, ενώ για το 2013 εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει σε μεγαλύτερο ποσοστό.

Της Χρύσας Λιάγγου
www.kathimerini.gr