Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

Now that is a........... success story!




  Απέτυχε η πρώτη μεγάλη ιδιωτικοποίηση- ''ξεπούλημα''   του ΤΑΙΠΕΔ

     Κεραυνός εν αιθρία  για την  κυβέρνηση και  το (ΤΑΙΠΕΔ) Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, καθώς το αδιαφιλονίκητο φαβορί, δηλαδή η Gazprom  δεν κατέθεσε σήμερα το μεσημέρι  δεσμευτική  προσφορά στο διαγωνισμό πώλησης της ΔΕΠΑ .
  Μονο η Αζέρικη Socar κατέθεσε προσφορά για την ΔΕΣΦΑ.
Σε φιάσκο κατέληξαν  τόσες συζητήσεις και διαβουλεύσεις με τους Ρώσους της Gazprom
Ίσως τελικά η σημερινή  αποτυχία της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ να πουλήσουν την ΔΕΠΑ στους Ρώσους της  Gazprom αποδειχθεί οτι  ίσως........ θα εξυπηρετήσει  τα συμφέροντα των καταναλωτών.
                                                                                                                    
    

      Απίστευτη      
  .......η ιστορία και η  ληστρική παρουσία της  Gazprom στην     Ελλάδα.

          Πολλές και ηχηρές , οι καταγγελίες για τις ακριβές  τιμές πώλησης στην χώρα μας του φυσικού αερίου απο το Ρωσικό γίγαντα την Gazprom.
Όμως ξεχωριστή βαρύτητα έχει το γεγονός όταν ο  νο2 της Gazprom , Αλεξάντερ Μεντβέντεφ , παραδέχεται δημοσίως οτι οι τιμές στην Ελλάδα είναι 30% ακριβότερες απο τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες    Link...     .EMEA
Αυτό έγινε σε συνέντευξη τύπου ( την περασμένη Τρίτη ) στη Μόσχα λίγες μέρες πριν τον σημερινό αποτυχημένο   διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ !!!!.
Ετσι τα λεφτά που η  Gazprom  θα κατέβαλλε για το Ελληνικο μονοπώλιο φυσικού αερίου ,θα μπορούσε να τα αποσβέσει άμεσα  ,απο τις υψηλές τιμές .
Κανονική ομολογία απατεωνιάς δηλαδή.
Η κυβέρνησή μας λοιπόν αντί να θέσει ως πρωταρχικό όρο της πώλησης της ΔΕΠΑ , την άμεση μείωση των τιμών, ''αγκομαχούσε ''  να ξεπουλήσει την ΔΕΠΑ στην Gazprom , παρόλο που οι υψηλές τιμές της ενεργείας διέλυσαν την οικονομία μας και την εγχώρια παραγωγή. 
Ο στόχος του Μνημονίου για 2,6  δις ευρώ, απο αποκρατικοποιήσεις για το 2013 ,απέτυχε.

      Αυτό θα ηταν μια άνευ όρων παράδοση του μέχρι τώρα Ελληνικού  Κρατικού μονοπωλίου ΦΑ, σε ένα γιγαντιαίο  καθετοποιημένο Ευρωπαϊκό αμφιλεγόμενο  μονοπώλιο, πριν διασφαλιστεί ότι στην Ελλάδα η  Gazprom θα εφαρμόζει την ίδια τιμολογιακή πολιτική όπως και στις άλλες Χώρες της Ευρώπης.
Βέβαια και οι Ρωσοι ήξεραν καλά οτι η αγορά φυσικού αερίου της Ελλάδας ,δεν θα τους παραδίδονταν εύκολα απο την Ευρωπαϊκή επιτροπή ,μετά από το κακό παρελθόν που έχουν ως προμηθευτές της Ευρώπης. Ίσως τελικά αυτός είναι και ο λόγος που σήμερα δεν έδωσαν την τελική δεσμευτική  προσφορά τους.
Το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση  αδιαφορήσαν για τις πρόσφατες ανακοινώσεις της  Gazprom  στη Μόσχα,  οπου επίσημα ομολογήθηκε η  '' κλοπή'' απο τους Έλληνες χρεοκοπημένους  καταναλωτές ενός ποσού που ξεπερνάει  το 1 δις δολάρια τα τελευταία τέσσερα χρόνια .
Ο διαγωνισμός έπρεπε να ακυρωθεί άμεσα,  μετά τις προκλητικές ανακοινώσεις της Gazprom και η κυβέρνηση θα κρατούσε  ετσι μια αξιόπιστη στάση.
     Η  κυβέρνηση χρεώνεται μια νεα αποτυχία , αλλά πρέπει να απαντήσει άμεσα .
Σκεφτείτε δηλαδή να έδινε σήμερα δεσμευτική προσφορά η  Gazprom με τα ''κλεμμένα'' , που θα τα παίρνανε πίσω σε ένα χρόνο. 
Είχαν φροντίσει να διαρρεύσουν κάτι ποσά δήθεν προσφορών (μουφες ) της τάξης των  900 εκατομμυρίων ευρώ.      Η κυβέρνηση μας θα πανηγύριζε σήμερα !!!!!!!. 


Απομένει μόνο μια λεπτομερής ερεύνα των δικαστικών Αρχών θα απαντήσει ποιοι τα έφαγαν και πάλι.   ΑΝ δεν κάνουμε λάθος , επισήμως  στην εμπορία του Ρωσικού φυσικού αερίου,εκτός της ΔΕΠΑ , υπάρχει μεσάζων η εταιρεία ''Προμηθεύς'' του Κοπελουζου.  http://www.prometheusgas.gr/thecompany/profile/

Απο Panos Leliatsos...Δείτε και αυτό ...το τόσο  αποκαλυπτικό !!!!!!. 
    
  http://www.gazprom.com/press/news/2012/march/article131597/ 

                                                                                                                               SAGINI
                                                                                                                                
                                                    


  Φυσικό Αέριο
  Τι έγινε στην Ευρώπη και τι στην Ελλάδα

 (του Μιχάλη Καϊταντζίδη, euro2day.gr)


Έτσι, ακόμη και ο πιο ένθερμος υποστηρικτής της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, αναρωτιέται για την άνευ όρων παράδοση του μέχρι τώρα κρατικού μονοπωλίου σε ένα απόλυτα καθετοποιημένο μονοπώλιο, πριν διασφαλιστεί ότι στην Ελλάδα η Gazprom θα εφαρμόζει την ίδια τιμολογιακή πολιτική όπως και στις άλλες Χώρες της Ευρώπης.
Για το πώς διαχειρίζεται το θέμα των τιμών στις χώρες αυτές ο κ. Μεντβέντιεφ στη συνέντευξη της περασμένης Τρίτης στη Μόσχα ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικός. Η όλη στρατηγική που ανέπτυξε, ήταν βασισμένη στο γεγονός ότι θα πρέπει να ανακτήσει ποσότητες και αγορές που έχασε, μέσω της  αναδιαπραγμάτευσης συμβάσεων και μείωσης των τιμών!!!!!.

    Ήδη με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με σειρά μεγάλων Ευρωπαίων πελατών της, η Gazprom προχώρησε στην αναδρομική μείωση των τιμών φυσικού αερίου σε ποσοστό περίπου 7% και τους επέστρεψε 3,3 δισ. δολάρια μόνο για το 2012.
 Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται και με άλλους μεγάλους πελάτες της, στους οποίους περιλαμβάνονται η ιταλική ΕΝΙ και η γαλλική Gas de France.
 Και όπως είπε ο ίδιος ο Αλεξάντρ Μεντβέντεφ στη συνέντευξη της Μόσχας, οι επιστροφές θα κυμαίνονται μεταξύ 800 και 900 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ οι εκπτώσεις που θα γίνουν θα είναι στα επίπεδα του 7-8%.
Όσο για την Ελλάδα, από όσα έχουν γίνει γνωστά, διαπραγμάτευση της ΔΕΠΑ με την Gazprom για μείωση τιμών έγινε το 2011. Η κατάληξη ήταν μικρή έκπτωση, χωρίς ωστόσο να είναι εμφανές αν αυτή μεταφέρθηκε και στους τελικούς καταναλωτές. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα συμφωνία (που σήμερα απέτυχε  !!!!! )  περιλαμβάνει όρο που απαγορεύει στη ΔΕΠΑ να ζητήσει νέα διαπραγμάτευση μέχρι το τέλος του 2014.
 Έτσι, οι τιμές θα  συνέχιζαν να παραμένουν στα ύψη και οι Έλληνες καταναλωτές να επιβαρύνονται με μία τις υψηλότερες τιμές στην Ευρώπη.
Γιατί όμως η ρωσική εταιρεία έγινε ξαφνικά τόσο γαλαντόμα με τους Ευρωπαίους πελάτες της; (εκτός των Ελλήνων φυσικά).

Οι λόγοι είναι πολλοί και παγκοίνως γνωστοί, μόνο που τους αγνοούν ή θέλουν να τους αγνοούν οι υπεύθυνοι για την ενεργειακή πολιτική της χώρας.

Η αλήθεια είναι ότι η Gazprom ιδίως μετά την κρίση με την Ουκρανία, δέχτηκε ισχυρό πλήγμα στην αξιοπιστία της καθώς έκοψε την παροχή αερίου στις περισσότερες χώρες της ΝΑ Ευρώπης.
    Έτσι η ΕΕ αναγκάστηκε έστω και με μισή καρδιά, να προωθεί με ταχύτερους ρυθμούς δράσεις απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο.
 Ωστόσο τον μεγαλύτερο κίνδυνο η ρωσική εταιρεία κατάλαβε ότι τον αντιμετωπίζει από την αύξησης της παραγωγής αερίου στις ΗΠΑ (αέριο σχιστόλιθου), και τον οποίο μέχρι πρόσφατα η ηγεσία της είχε υποτιμήσει.
Ήδη οι ΗΠΑ παράγουν περίπου 0,82 δισεκατομμύρια κυβικά αερίου την ημέρα (περίπου 27,5 δισεκατομμύρια κυβ. πόδια) και σε ελάχιστα χρόνια θα είναι καθαρά εξαγωγική χώρα στο φυσικό αέριο. Ταυτόχρονα ολοκληρώνονται μεγάλες υποδομές παραγωγής φυσικού αερίου σε Αυστραλία και Δυτική Αφρική, με αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι προσφερόμενες ποσότητες στη διεθνή αγορά και να πιεστούν ακόμη περισσότερο οι τιμές.
Ας σημειωθεί εδώ ότι η τιμή του αερίου στις ΗΠΑ είναι κάτω από το μισό της Ευρώπης (3,5-4,5 δολάρια το MBTU).
Τέλος δεν πρέπει να διαφεύγει το γεγονός ότι η Gazprom, ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης σε σειρά πρώην ανατολικών χωρών, ενώ και στο εσωτερικό της Ρωσίας, δέχεται έντονες πιέσεις από αναδυόμενες εταιρείες στον τομέα του φυσικού αερίου, όπως η Ροσνέφτ και η Νοβατέκ και μάλιστα με τις ευλογίες του Κρεμλίνου.
Όλα αυτά ανάγκασαν τη διοίκηση της Gazprom  να κατεβάσει τους τόνους και να διασφαλίσει τις παραδοσιακές της αγορές, όπως των ευρωπαϊκών χωρών, τις οποίες σε λίγα χρόνια θα κινδύνευε να χάσει εν μέρει λόγω των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται, λόγω της μεγάλης προσφοράς και των χαμηλότερων τιμών.
 Όπως δείχνουν όμως τα πράγματα, για τη Gazprom η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί προνομιακό χώρο όπου μπορεί να πουλά σε όποια τιμή θέλει, αφού κανείς δεν της αμφισβήτησε το δικαίωμα αυτό, ενώ οι πολιτικοί της βιάζονται να εδραιώσουν τη θέση της και το μονοπώλιό της.

Το τελευταίο  ίσως να μην επαληθευτεί τελικά.  Sagini



Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Όχι οικολόγοι αλά καρτ !!!!!


Σήμερα γιορτάζεται η παγκόσμια ήμερα περιβάλλοντος .



     5/6/2013

       Μιλάνε οι εικόνες 

 Εδώ καταλήγει ο κεντρικός αγωγός μεταφοράς ανεπεξέργαστων λυμάτων, του αποχετευτικού δικτύου του Γαυρίου Ανδρου . Στην αριστερή  είσοδο του λιμανιού του Γαυρίου  κάτω απο τον  παλαιό  φάρο  . Ο σωλήνας τα τελευταία χρόνια , είναι σπασμένος και έχει αποκοπεί πλήρως από τον εύκαμπτο πλαστικό της ίδιας διαμέτρου , που πάντοτε  μετέφερε  !!!   τα λύματα σε ικανή απόσταση από την στεριά  στο βυθό της θάλασσας , όπως ακριβώς γίνεται και σε άλλους οικισμούς του νησιού. 
Κοντά και γύρω απο την μικρή παραλία με τα βοθρολύματα  , επιτρέπεται η αλιεία και το κολύμπι !!!! , αφού πουθενά δεν υπάρχει έστω μια , ενημερωτική πινακίδα.
Ένας πλωτός κίτρινος αυτόματος φάρος έχει προσδεθεί από χρόνια στον παλιό  πλαστικό αγωγό ,  100 μέτρα περίπου από τη στεριά.
Ακριβώς  επάνω απο την παραλία που βλέπετε , υπήρξε μίνι χωματερή ,(έκτακτης ανάγκης ) με  '' εμφανή'' παρουσία σήμερα .


Ενημερώνουμε τους Αρμοδίους.

Για  να   ..     '' μην πέσουν απο τα συνεφα '' ..... 

  Σίγουρα γνωρίζουμε οτι τα προβλήματα που γενικά υπάρχουν στο νησί μας είναι πολλά και δυσεπίλυτα . Ειδικά τα περιβαλλοντικά .
       Ίσως το Περιβαλλοντικό Κέντρο Κορθίου , να μην ενημερώθηκε ποτέ για τα παραπάνω.
       Ίσως  οι περισσότεροι  αιρετοί Δήμαρχοι  Αντιδήμαρχοι και  Δημοτικοί σύμβουλοι να μην ξέρουν η να προσποιούνται άγνοια του θέματος.
       Ίσως το λιμενικό σκάφος να μην πέρασε ποτέ απο εκεί η ποτέ δεν είδαν απο το μπαλκόνι του λιμεναρχείου τους ψαράδες να ρίχνουν τα δίκτυα τους στο σημείο και δεν υπάρχει  ενημέρωση της υπηρεσίας τους για να επιβληθεί ο νόμος.
       Ίσως οι ιδιοκτήτες των γειτονικών πολυτελών εξοχικών κατοικιών να μην ενοχλούνται απο την βρώμα και την ρύπανση της θάλασσας και της στεριάς . 
       Ίσως και οι επαγγελματιες που ζουν απο τον τουρισμό δεν το ήξεραν.
       Ίσως δεν γνωρίζουν οτι η ρύπανση του περιβάλλοντος απο την συγκεκριμένη  ανθρωπογενή δραστηριότητα είναι αυτόφωρο αδίκημα και οι υπεύθυνοι έχουν βαριές ποινικές ευθύνες. 

  
     Το θέμα όμως είναι ενα πρόβλημα όλων των Ανδριωτών και ετσι πρέπει να το δούμε.
Όλοι αγαπάμε την Ανδρο και έχουμε πραγματικές  περιβαλλοντικές ανησυχίες . 
Πέρα απο τις ηλίθιες τοπικιστικές αντιπαραθέσεις  , πρέπει ΟΛΟΙ να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο και να δοθεί άμεση λύση   
    



ΥΓ. Τα μολυσμένα νερά όταν πνέουν νότιοι άνεμοι , όπως την τελευταία εβδομάδα , εγκλωβίζονται μέσα στο λιμάνι του Γαυρίου. 





Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Δ.Ε.Η. ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ''



 Έχει πραγματικό ενδιαφέρον η άποψη των εργαζόμενων ΔΕΗ  γιαυτό και την δημοσιοποιούμε ξανά.






ΕΠΙΣΤΟΛΗ
                                                                        Ημερ.: 3-6-2013
                                                                        Αριθ. Πρωτ.: 4756
Προς :
-      Υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα
-      Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης    κ. Αντώνη Μανιτάκη
-      Υφυπουργό ΠΕΚΑ κ. Ασημάκη Παπαγεωργίου


Θέμα: Οικονομικά αποτελέσματα Α΄ τριμήνου 2013 του Ομίλου ΔΕΗ                    
 

Κύριοι Υπουργοί
Στις 30 Μαΐου 2013 ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του Α΄ τριμήνου 2013 του ομίλου ΔΕΗ.
Μια πρώτη ματιά στην ανάλυση των μεγεθών, αποδεικνύει περίτρανα τις στρεβλώσεις που υπάρχουν στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας.
Στρεβλώσεις που δημιουργούν όρους άνισου ανταγωνισμού, αφού το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο λειτουργεί σε βάρος της ΔΕΗ Α.Ε., με αποτέλεσμα να είναι εμφανή τα σημάδια διάλυσης της μεγαλύτερης βιομηχανικής επιχείρησης στη χώρα, ακόμα και παρά τις τελευταίες αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος (αν και η ΔΕΗ Α.Ε. εξακολουθεί αυτή τη στιγμή να παρέχει στους καταναλωτές της την καλύτερη τιμή της αγοράς σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης).
Είναι εμφανές ότι η σχετική κερδοφορία της τάξεως των 30 εκατομμυρίων ευρώ οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην μεγάλη αύξηση –υπερδιπλασιασμό- της υδροηλεκτρικής παραγωγής σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012 και αυτό λόγω των αυξημένων βροχοπτώσεων το προηγούμενο χρονικό διάστημα.        
Επιπρόσθετα, στην κερδοφορία του ομίλου φαίνεται να συνετέλεσε και η μείωση των δαπανών μισθοδοσίας κατά 7 εκατομμύρια ευρώ, ενώ την ίδια ώρα το προσωπικό μειώθηκε κατά 899 εργαζόμενους.
Αποτέλεσμα αυτού ήταν να μειωθεί δραματικά η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη και για πρώτη φορά στα χρονικά λειτουργίας της επιχείρησης, το ποσοστό συμμετοχής του λιγνίτη στο συνολικό ενεργειακό μίγμα να είναι της τάξεως του 39,2% έναντι 47% του αντίστοιχου τριμήνου του 2012 και 72% του 2006. 
Συνέπεια της παραπάνω κατάστασης ήταν ο πάγιος εξοπλισμός της επιχείρησης, εξοπλισμός αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, να τεθεί εκτός λειτουργίας εξαιτίας ακριβώς της έλλειψης προσωπικού.

Κύριοι υπουργοί
Δυστυχώς φθάνουμε στο σημείο να διαπιστώνουμε και να μιλάμε για μια ακόμα παγκόσμια, δυσμενέστατη «πρωτοτυπία», αφού η ελληνική κυβέρνηση απαγορεύει με Νόμο σε μια εισηγμένη παραγωγική επιχείρηση -τόσο στο χρηματιστήριο αξιών των Αθηνών όσο και του Λονδίνου- να προσλάβει προσωπικό για να λειτουργήσει τους Σταθμούς Παραγωγής και τα Ορυχεία της.

Από την άλλη, είναι πραγματικά απορίας άξιο, πώς τα συναρμόδια υπουργεία αδιαφορούν για το γεγονός ότι μια ομάδα αρχαιολόγων καθυστερεί υπερβολικά, προκλητικά και αναίτια την παράδοση σωστικής ανασκαφής στο ορυχείο Αμυνταίου, με αποτέλεσμα σε τρεις μήνες από σήμερα (με μαθηματική ακρίβεια) να τεθεί εκτός λειτουργίας, εξαιτίας έλλειψης καυσίμου, ο ΑΗΣ Αμύνταιου, ισχύος 600 MW, καθώς και το ορυχείο που τον τροφοδοτεί, με άμεσο τον κίνδυνο να βρεθούν εκτός εργασίας περισσότεροι από 1.500 εργαζόμενοι.

Είναι πασιφανές ότι η μεθόδευση αυτή δεν έχει άλλο στόχο από τη συρρίκνωση, την απαξίωση, τη διάλυση και εντέλει το ξεπούλημα της μεγαλύτερης παραγωγικής επιχείρησης της χώρας.

Αν υπήρχε έστω και στοιχειωδώς άλλη πρόθεση, οι υπεύθυνοι θα είχαν φροντίσει για άρση των στρεβλώσεων που εξασφαλίζουν εύκολες αποδόσεις στους ιδιώτες ανταγωνιστές (τρανότερο παράδειγμα όλων ο Μηχανισμός Ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους).

Αλήθεια, για πόσο καιρό ακόμα θα βρίσκεται σε ισχύ η απαράδεκτη απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας που επιβάλλει, υποχρεωτικά από την ΔΕΗ Α.Ε., παροχή ρεύματος προς την Αλουμίνιον Α.Ε. του ομίλου Μυτιληναίου στα 42/MWH;
 Πρόκειται σαφέστατα για μια απόφαση που συνιστά προνομιακή επιδότηση, απολύτως αντίθετη με την κοινοτική νομοθεσία, προκαλώντας σημαντικές ζημιές στη ΔΕΗ Α.Ε.

Κύριοι Υπουργοί
Το ηλεκτρικό ρεύμα πρέπει να αντιμετωπίζεται διαχρονικά ως αναπτυξιακό και κοινωνικό αγαθό που παράγεται προς όφελος του τελικού καταναλωτή. Στη βάση αυτή είναι απαραίτητη η υιοθέτηση ενός ρεαλιστικού ενεργειακού μοντέλου, που θα ανταποκρίνεται στις δυνατότητες της Εθνικής οικονομίας, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται τόσο η βιώσιμη ανάπτυξη όσο και η ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, εμπεριστατωμένη εκτίμησή μας είναι ότι πρέπει να εφαρμοστούν οι ακόλουθες ενεργειακές πολιτικές:

Ματαίωση του σχεδίου αναδιάρθρωσης και αποκρατικοποίησης της ΔΕΗ, που αφορά:
-      στον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό του διαχειριστή συστήματος ΑΔΜΗΕ και
-      στην πώληση των λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ Α.Ε., δημιουργώντας μια νέα καθετοποιημένη εταιρεία ηλεκτρισμού (μικρή ΔΕΗ).
Αντίθετα, θα πρέπει να προχωρήσετε στην:

Αξιοποίηση των τεράστιων εγχώριων κοιτασμάτων λιγνίτη, που αποτελεί τη βάση για την παραγωγή φθηνής ηλεκτρικής ενέργειας και την ενίσχυση της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας. Άλλωστε, η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτό υποδεικνύει.

Άρση της απαγόρευσης των προσλήψεων.
Σε περίπτωση που οι χειρισμοί θα είναι διαφορετικοί, αυτό θα σημαίνει και θα σημάνει αυτόματα την υλοποίηση μιας σκανδαλώδους ιδιωτικοποίησης σε βάρος των συμφερόντων τόσο του ελληνικού Δημοσίου όσο και των καταναλωτών.

Κύριοι Υπουργοί
Την ώρα που ο βραχνάς δεν μπορεί να σφίγγει μόνο γύρω από το λαιμό των εργαζομένων και των καταναλωτών προκειμένου η ΔΕΗ να μπορεί να εμφανίζει ¨κέρδη¨ (και την ίδια ώρα να ευνοούνται προκλητικά ανταγωνιστές της σε βάρος της ίδιας της επιχείρησης και του καταναλωτή), το μόνο βέβαιο είναι ότι θα πρέπει άμεσα να βάλετε το δάχτυλο υπό τον τύπον των ήλων, για την επιχείρηση που αποτελεί την ραχοκοκαλιά της εθνικής μας οικονομίας και θα πρέπει να εφαρμόσετε την ενδεδειγμένη ενεργειακή πολιτική.

Σε διαφορετική περίπτωση, το μόνο βέβαιο είναι, ότι ο επόμενος Οικονομικός Απολογισμός της ΔΕΗ –με δική σας ευθύνη- θα καταγράφει σημαντικές απώλειες.
                                                                 Για το Δ.Σ. του ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Δ.Ε.Η. ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ¨

Ο Πρόεδρος                                                             Ο Γεν. Γραμματέας

Γεώργιος Αδαμίδης                                                       Αθανάσιος Μάστορα 
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
-      Κοινοβουλευτικές Ομάδες
-      Κόμματα
-      Πρόεδρο & Δ/ντα Σύμβουλο ΔΕΗ Α.Ε. κ. Αρθούρο Ζερβό
       -      Εκπροσώπους εργαζομένων στη ΔΕΗ Α.Ε.



Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Σχιστολιθικό φυσικό αέριο και πετρέλαιο στην Ευρώπη

 

Η ΕΕ, το αέριο από σχιστόλιθο και η Ελληνίδα κα… Shale Gas



Μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται η ΕΕ να έχει θεσπίσει συγκεκριμένους κανόνες για το σχιστολιθικό αέριο το περίφημο shale gas, που έχει φέρει σε θέση ενεργειακής ισχύος τις Ηνωμένες Πολιτείες. 
 Σύμφωνα με δημοσιεύματα, που ακολούθησαν τη σύνοδο κορυφής στην οποία συζητήθηκαν θέματα ενέργειας, ο πρόεδρος της Επιτροπής απαντώντας σε ευρωβουλευτές τόνισε ότι το νομοθετικό πλαίσιο αυτό θα επιτρέψει την ασφαλή εξαγωγή σχιστολιθικού αερίου στην Ευρώπη.  Σημειώνεται ότι οι τιμές της ενέργειας στην ΕΕ είναι υπερδιπλάσιες από αυτές στις ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα τα ερωτήματα σχετικά με την ενεργειακή εξάρτηση είναι ιδιαίτερα πιεστικά για τα κράτη της ανατολικής Ευρώπης, τα οποία εξαρτώνται από το ρωσικό ενεργειακό γίγαντα Gazprom.


    Από τους πρωτεργάτες πάντως για την εισαγωγή του σχιστολιθικού αερίου στην ενεργειακή ατζέντα της Ε.Ε. είναι η Ελληνίδα ευρωβουλευτής Νίκη Τζαβέλα, η οποία σημειωτέον περιέλαβε το shale gas στον οδικό χάρτη της επιτροπής ITRΕ του ευρωκοινοβουλίου για την ενεργειακή πολιτική της Ε.Ε. έως το 2050 ενώ είναι κεντρική εισηγήτρια της έκθεσης του ΕΚ για το σχιστόλιθο. Μάλιστα η κ. Τζαβέλα έχει ήδη περάσει μέσα από ψηφίσματα του Ε.Κ. μια σειρά από θετικές δηλώσεις για τη δυνατότητα του shale gas να συμβάλει στο ενεργειακό μέλλον της ΕΕ.

Προ ημερών η ευρωβουλευτής ήταν στο πάνελ των ομιλητών σε συνέδριο με θέμα την εκμετάλλευση των εγχώριων ενεργειακών πηγών της Ευρώπης και του σχιστόλιθου, που διοργάνωσε το German Marshall Fund.
  Η κ. Τζαβέλα επαναλαμβάνει ότι είναι αισιόδοξη για το μέλλον και ότι εκτιμά πως σύντομα θα καμφθούν κάποιες αντιρρήσεις που είχαν διατυπωθεί από ορισμένες χώρες:
«Η εξέλιξη της τεχνολογίας στην εξόρυξη του σχιστόλιθου έχει βοηθήσει  να παραμεριστούν επιφυλάξεις Ευρωπαϊκών χωρών με υπεύθυνη  περιβαλλοντική πολιτική, όπως η Αγγλία και η Γερμανία» σημειώνει η ευρωβουλευτής.

Ταυτόχρονα όμως επισημαίνει ότι το shale gas μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας:
 «Θεωρώ ότι το σχιστολιθικό αέριο θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην επαναβιομηχανοποίηση της Ευρώπης και στην επίτευξη της Ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας».

Σημειώνεται ότι στην τελευταία σύνοδο κορυφής, αρκετές πλευρές επεσήμαναν το γεγονός ότι η ενεργειακή πολιτική της Ε.Ε. επαναπροσδιορίστηκε,  με τα κράτη μέλη να θέτουν πλέον ως προτεραιότητα τη μείωση του ενεργειακού κόστους τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τη βιομηχανία. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του κειμένου των συμπερασμάτων της συνόδου όπου τονίζεται ότι «Η ευρωπαϊκή ενεργειακή πολιτική πρέπει να διασφαλίσει τον εφοδιασμό καταναλωτών και επιχειρήσεων, σε προσιτές και ανταγωνιστικές τιμές, με ασφαλή τρόπο». Στο ίδιο κείμενο τονίζεται ότι η επίτευξη του στόχου για ασφαλή και φθηνή ενέργεια περνά μέσα από την ανάπτυξη των εγχώριων πηγών ενέργειας χωρίς να αποκλείεται και η εκμετάλλευση του shale gas.

«Ίσως είναι η ρεαλιστικότερη απάντηση στο θέμα της Ευρωπαϊκής Ανάπτυξης  απ’ όσες έχουμε ακούσει μέχρι σήμερα» καταλήγει  από την πλευρά της η ευρωβουλευτής.
                                                          
                                                                            
Το ψήφισμα

Αξίζει να αναφερθεί ότι ήδη στο Ε.Κ. έχει περάσει ψήφισμα (τον περασμένο Νοέμβριο) σχετικά με τις βιομηχανικές ενεργειακές και άλλες πτυχές του σχιστολιθικού αερίου και πετρελαίου.
Στο ψήφισμα αυτό μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής σε σχέση με τις ενεργειακές πτυχές και τους εν δυνάμει πόρους της Ε.Ε.

«Το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο 

1. Διαπιστώνει ότι έχουν γίνει διάφορες εκτιμήσεις των πόρων σχιστολιθικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, μεταξύ άλλων από την Αρχή Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ και από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, και ότι αρκετά κράτη μέλη έχουν αποθέματα

Αναγνωρίζει ότι, αν και οι εκτιμήσεις αυτές είναι, από την ίδια τους τη φύση, μη ακριβείς, παραπέμπουν στην ύπαρξη ενός σημαντικού αυτόχθονος ενεργειακού πόρου, η εξόρυξη του οποίου ενδέχεται όμως να μην είναι στο σύνολό της οικονομικά βιώσιμη.

Διαπιστώνει επίσης ότι ορισμένα κράτη μέλη έχουν αποθέματα πετρελαιούχου σχιστόλιθου και ότι άλλες πηγές μη συμβατικού πετρελαίου δεν έχουν ακόμη διερευνηθεί σε ευρύτερη κλίμακα

2. Πιστεύει ότι οι υπεύθυνοι για τη χάραξη των πολιτικών θα πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους πιο ακριβή, ενημερωμένα και περιεκτικά επιστημονικά δεδομένα που θα τους επιτρέψουν να προβαίνουν σε τεκμηριωμένες επιλογές

Συμφωνεί, ως εκ τούτου, με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ότι το δυναμικό της Ευρώπης για βιώσιμη εξόρυξη και χρήση των πόρων σχιστολιθικού φυσικού αερίου και πετρελαιούχου σχιστόλιθου χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η διαθεσιμότητα και η ποιότητα των υδάτινων πόρων πρέπει να εκτιμηθεί και να χαρτογραφηθεί προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η ασφάλεια του εφοδιασμού

Επικροτεί τις εκτιμήσεις των κρατών μελών και τα ενθαρρύνει να συνεχίσουν το έργο αυτό, και ζητεί από την Επιτροπή να συμβάλει στην εκτίμηση του δυναμικού του σχιστολιθικού φυσικού αερίου στην ΕΕ συγκεντρώνοντας τα αποτελέσματα των εκτιμήσεων των κρατών μελών και τα διαθέσιμα αποτελέσματα από τα έργα εξερεύνησης, και αναλύοντας και αξιολογώντας την οικονομική, την ενεργειακή, τη βιομηχανική και άλλες πτυχές της παραγωγής σχιστολιθικού φυσικού αερίου στο εσωτερικό της

Ενεργειακές αγορές

3. Επισημαίνει ότι η τεράστια άνθιση του σχιστολιθικού φυσικού αερίου στις ΗΠΑ είχε ήδη σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην αγορά φυσικού αερίου και στις τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας, προκαλώντας ιδίως την αναδρομολόγηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) που προοριζόταν για την αγορά των ΗΠΑ

Παρατηρεί ότι οι τιμές άμεσης παράδοσης στις ΗΠΑ έχουν μειωθεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, διευρύνοντας έτσι τη διαφορά τιμών μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης, η οποία δεσμεύεται από μακροχρόνιες συμβάσεις, και έχοντας παράλληλα αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα των οικονομιών και της βιομηχανίας της Ευρώπης

4. Επισημαίνει ότι, σύμφωνα με την Αρχή Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ, η εγχώρια παραγωγή στις ΗΠΑ προβλέπεται ότι θα καλύπτει το 46% του εφοδιασμού της χώρας με φυσικό αέριο έως το 2035

5. παρατηρεί ότι οι τιμές φυσικού αερίου στις ΗΠΑ συνεχίζουν να μειώνονται, γεγονός που αυξάνει τις προκλήσεις ως προς την ανταγωνιστικότητα για την ΕΕ

6. Διαπιστώνει ότι, καθώς η αγορά φυσικού αερίου καθίσταται όλο και περισσότερο παγκόσμια και διασυνδεδεμένη, η εκμετάλλευση του σχιστολιθικού φυσικού αερίου θα αυξήσει τον παγκόσμιο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων φυσικού αερίου και θα εξακολουθήσει, ως εκ τούτου, να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις τιμές•
επισημαίνει ότι το σχιστολιθικό φυσικό αέριο θα βοηθήσει να ενισχυθεί η θέση των πελατών έναντι των προμηθευτών φυσικού αερίου και θα οδηγήσει, ως εκ τούτου, σε χαμηλότερες τιμές

7. Επισημαίνει, από την άλλη πλευρά, ότι απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις για τη δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών που αφορούν τη γεώτρηση και την αποθήκευση, τη μεταφορά και την επανεπεξεργασία φυσικού αερίου και υγρού ρωγμάτωσης, οι οποίες πρέπει να καλυφθούν εξ ολοκλήρου από τη βιομηχανία

8.  Καλεί την Επιτροπή, δεδομένης της εξέλιξης της αγοράς φυσικού αερίου και της ανάπτυξης του καθορισμού των τιμών στους ενεργειακούς κόμβους στην Ευρώπη, να εξετάσει κατά την επόμενη συνεδρίαση του Ενεργειακού Συμβουλίου ΕΕ-ΗΠΑ τον πιθανό αντίκτυπο της παγκόσμιας εκμετάλλευσης σχιστολιθικού φυσικού αερίου στην αγορά ΥΦΑ και την άρση τυχόν περιορισμών στο παγκόσμιο εμπόριο ΥΦΑ

9.  Τονίζει ότι, σε επίπεδο ΕΕ, η αρχή της επικουρικότητας όσον αφορά τις λύσεις ενεργειακού μείγματος ισχύει για την εξερεύνηση σχιστολιθικού φυσικού αερίου και/ή τις εξορύξεις•
επισημαίνει, ωστόσο, ότι η εξερεύνηση σχιστολιθικού φυσικού αερίου μπορεί να έχει διασυνοριακή διάσταση, ιδιαίτερα όταν η γεώτρηση πραγματοποιείται κοντά στα χερσαία σύνορα με άλλο κράτος μέλος ή όταν επηρεάζει τα υπόγεια ύδατα, την ατμόσφαιρα ή το έδαφος περισσότερων της μιας χωρών•
ζητεί την πλήρη δημοσιοποίηση όλων των τεχνικών και περιβαλλοντικών θεμάτων σχετικά με την εξερεύνηση του σχιστολιθικού φυσικού αερίου, και ενδεδειγμένη συνεργασία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη πριν και κατά τη διάρκεια παραχωρήσεων

10. Παρατηρεί ότι η παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου αυτήν τη στιγμή σημειώνει άνοδο, και ότι η Ευρώπη παραμένει μία από τις περιφέρειες με τις μεγαλύτερες ανάγκες εισαγωγής φυσικού αερίου•
επισημαίνει ότι, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου στην Ευρώπη αναμένεται να μειωθεί, ενώ η ζήτηση θα ανέβει, αυξάνοντας τις εισαγωγές στα περίπου 450 bcm έως το 2035•
αναγνωρίζει, ως εκ τούτου, τον κρίσιμο ρόλο της παγκόσμιας παραγωγής σχιστολιθικού φυσικού αερίου για τη διασφάλιση ενεργειακής ασφάλειας και διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών και των προμηθευτών μεσομακροπρόθεσμα

Έχει επίγνωση του ότι η παραγωγή σχιστολιθικού φυσικού αερίου στο εσωτερικό της ΕΕ θα μπορούσε να προσφέρει σε ορισμένα κράτη μέλη την ευκαιρία να διαφοροποιήσουν περαιτέρω τις πηγές εφοδιασμού τους σε φυσικό αέριο, λαμβάνοντας υπόψη την εξάρτηση των κρατών μελών από τις εισαγωγές φυσικού αερίου από τρίτες χώρες•
αναγνωρίζει ότι, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης της παραγωγής σχιστολιθικού φυσικού αερίου στις ΗΠΑ, υπάρχει πλέον διαθέσιμη μεγαλύτερη προσφορά ΥΦΑ για την Ευρώπη και ότι ο συνδυασμός αυξημένου εγχώριου εφοδιασμού με φυσικό αέριο και μεγαλύτερης διαθεσιμότητας ΥΦΑ παρέχει ελκυστικές επιλογές για τη διαφοροποίηση του εφοδιασμού με φυσικό αέριο

11. Τονίζει, ωστόσο, ότι έχει ζωτική σημασία η έγκριση άλλων μέτρων και πολιτικών που στοχεύουν στην ασφάλεια του εφοδιασμού με μακροπρόθεσμη προοπτική, όπως η σημαντική αύξηση της υιοθέτησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και της εξοικονόμησης ενέργειας, με παράλληλη διασφάλιση επαρκών υποδομών και εγκαταστάσεων αποθήκευσης, διαφοροποίηση του εφοδιασμού και των οδών διαμετακόμισης και οικοδόμηση αξιόπιστων εταιρικών σχέσεων με τις χώρες εφοδιασμού, διαμετακόμισης και κατανάλωσης, με βάση τη διαφάνεια, την αμοιβαία εμπιστοσύνη και την αποφυγή διακρίσεων σύμφωνα με τις αρχές του Χάρτη Ενέργειας και της τρίτης δέσμης μέτρων της ΕΕ για την ενέργεια

12.  Επαναλαμβάνει την έκκλησή του στην Επιτροπή να παρουσιάσει, έως το τέλος του 2013, ανάλυση του μέλλοντος της παγκόσμιας και της Ενωσιακής αγοράς φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένου του αντίκτυπου των ήδη προγραμματισμένων έργων υποδομής φυσικού αερίου (όπως τα έργα στο πλαίσιο του νότιου διαδρόμου), του αντίκτυπου των νέων τερματικών εγκαταστάσεων ΥΦΑ, του αντίκτυπου του σχιστολιθικού φυσικού αερίου στην αγορά φυσικού αερίου των ΗΠΑ (ιδίως στις ανάγκες εισαγωγής ΥΦΑ), καθώς και του αντίκτυπου από την ενδεχόμενη ανάπτυξη σχιστολιθικού φυσικού αερίου στην ΕΕ στη μελλοντική ασφάλεια του εφοδιασμού με φυσικό αέριο και στις τιμές

Είναι της άποψης ότι η ανάλυση θα πρέπει να αντικατοπτρίζει, και να έχει ως σημείο αφετηρίας, την υφιστάμενη κατάσταση της ανάπτυξης των υποδομών και τους στόχους 2020 της ΕΕ για το διοξείδιο του άνθρακα•
τονίζει ότι πρέπει να ζητηθεί η γνώμη όλων των ενδιαφερόμενων μερών

13. Τονίζει ότι μια πλήρως λειτουργική, διασυνδεδεμένη και ολοκληρωμένη ενεργειακή αγορά στο εσωτερικό της ΕΕ έχει επίσης ουσιαστική σημασία, μεταξύ άλλων και σε σχέση με την πλήρη αξιοποίηση της ενδεχόμενης παραγωγής σχιστολιθικού φυσικού αερίου στην ΕΕ χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τις κοινότητες που γειτνιάζουν με παρόμοιες τοποθεσίες εκμετάλλευσης

Καλεί την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να επιδιώξουν ενεργά αυτό τον στόχο, διασφαλίζοντας ιδίως μια ομαλή μετάβαση και εφαρμογή των απαιτήσεων της τρίτης δέσμης μέτρων για την εσωτερική αγορά της ΕΕ για την ενέργεια και των προτάσεων που εμπεριέχονται στην δέσμη μέτρων για την ενεργειακή υποδομή, με σκοπό την εναρμόνιση και πλήρη ελευθέρωση των ευρωπαϊκών ενεργειακών αγορών χονδρικής έως το 2014»
του Χάρη Φλουδόπουλου
Πηγή:www.capital.gr



Σχιστολιθικά ορυκτά καύσιμα


       Προηγούμενα άρθρα του          SAGINI3

http://sagini3.blogspot.gr/2013/05/blog-post_26.html

http://sagini3.blogspot.gr/2012/12/blog-post_10.html

http://sagini3.blogspot.gr/2012/09/shale-gas.html

http://sagini3.blogspot.gr/2012/08/blog-post_9426.html

http://sagini3.blogspot.gr/2012/09/blog-post_6287.html

http://sagini3.blogspot.gr/2012/11/z.html



Κυριακή 26 Μαΐου 2013

ΕΝΕΡΓΕΙΑ .ΕΝΑΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Η ενεργειακή αυτάρκεια των ΗΠΑ θα αλλάξει τον παγκόσμιο χάρτη
                          


   Ισως να έχετε ήδη ακούσει για την αμερικανική ενεργειακή επανάσταση. 
Τα επιτεύγματα στην τεχνολογία εξόρυξης έχουν διευκολύνει την πρόσβαση σε αρκετά νέα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου στις ΗΠΑ, μειώνοντας δραστικά την εξάρτησή τους από τις εισαγωγές. 
Οι αριθμοί είναι δηλωτικοί: η πτωτική πορεία στην παραγωγή αμερικανικού πετρελαίου αντιστρέφεται, οι εισαγωγές των ΗΠΑ από τον ΟΠΕΚ μειώνονται άνω του 20% την τελευταία τριετία και η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας προβλέπει πως η χώρα θα καταστεί η μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγός του κόσμου έως το 2020. 
Επίσης, εκτιμά πως ίσως έως το 2035 να είναι oι ΗΠΑ ενεργειακά αυτάρκεις. 
Συνεπώς, οι κανόνες του παιχνιδού αλλάζουν και μάλιστα όχι ανώδυνα, καθώς η παραγωγική διαδικασία είναι και δαπανηρή και περίπλοκη.
Οι πετρελαιοπαραγωγοί χώρες όπως η Ρωσία, η Σαουδική Αραβία και η Βενεζουέλα θα έχουν προβλήματα.
Οι υψηλές τιμές του εμπορεύματος και η ισχύς, που απέκτησαν από τον έλεγχο της ενεργειακής αγοράς, έδωσαν το περιθώριο στις ηγεσίες τους να τονώσουν τη δημοφιλία τους με γενναιόδωρες δημόσιες δαπάνες.
Οταν όμως μεταμορφωθούν οι καταναλωτές σε παραγωγούς, θα πρέπει να προσαρμοστούν τάχιστα στα νέα δεδομένα.
Με τα σημερινά δεδομένα, οι ΗΠΑ βαδίζουν σε μια νέα εποχή ενεργειακής αυτάρκειας, με συνέπεια να γίνονται ολοένα και πιο απρόθυμες να θυσιάσουν ανθρώπινες ζωές και να δαπανήσουν δισεκατομμύρια δολάρια, ώστε να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη ροή πετρελαίου και φυσικού αερίου διαμέσου επικίνδυνων ζωνών.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Ουάσιγκτον θα εγκαταλείψει εντελώς τη Μέση Ανατολή, απλώς θα περιορίσει την εξάρτησή της από αυτήν.
Εν τω μεταξύ, όσο λιγότερο εκτεθειμένη είναι η Ουάσιγκτον, τόσο περισσότερο θα εμπλέκεται στα τεκταινόμενα της περιοχής το Πεκίνο.
Ταυτόχρονα, θα εντείνεται και η εξάρτησή του από τη Μέση Ανατολή για τις προμήθειές του σε καύσιμα.
Εως το 2030 η Κίνα θα εισάγει το 80% του πετρελαίου που χρειάζεται, και το μεγαλύτερο ποσοστό θα προέρχεται από τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Ενόσω οι εν λόγω περιοχές θα αποχαιρετούν τις ΗΠΑ και θα καλοδέχονται τους νέους πελάτες από την Κίνα, τόσο οι τελευταίοι θα επεκτείνουν την πολιτική τους επιρροή σε αυτές. Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι συναρπαστικά.
Πώς θα μετεξελιχθεί αυτή η πιο ασταθής γειτονιά του κόσμου με περισσότερη κινεζική και λιγότερη αμερικανική ανάμειξη;
Τι προσδοκά για τη χώρα της η επόμενη γενιά Σαουδαράβων ηγετών;
Μήπως η στήριξη του Κατάρ προς τη Μουσουλμανική Αδελφότητα σε άλλες αραβικές χώρες απομονώσει τη Σαουδική Αραβία;
Τελικά, είναι πράγματι ένας εντελώς καινούργιος κόσμος.

Αλλαγή ρόλων για ΟΠΕΚ και ΗΠΑ

Την προσεχή πενταετία η αυξημένη παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου από τις ΗΠΑ θα καλύψει σε μεγάλο βαθμό την παγκόσμια ζήτηση, ακόμη και αν ανακάμψει η διεθνής οικονομία, αφήνοντας λίγα περιθώρια στον ΟΠΕΚ να αυξήσει την παραγωγή, χωρίς να υποχωρήσουν οι τιμές, σύμφωνα με την ΙΕΑ (International Energy Agency).
Κατά τη γενική διευθύντριά της, Μαρία βαν ντερ Χόβερν, «το σοκ από τις ανακατατάξεις αυτές στην παγκόσμια αγορά θα είναι τόσο καθοριστικό όσο και η εκτίναξη της ζήτησης πετρελαίου από την Κίνα την τελευταία δεκαπενταετία».
Η παγκόσμια ζήτηση θα ενισχυθεί 8% συνολικά έως το 2018, στα 96,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως. 
Οι πετρελαιοβιομηχανίες θα αναθεωρήσουν τις στρατηγικές των επενδύσεών τους αλλά και τον τρόπο μεταφοράς, αποθήκευσης και διύλισης του πετρελαίου.
 Η παραγωγή της Βορείου Αμερικής θα αυξηθεί κατα 3,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως από το 2012 έως το 2018.
 Συνολικά το εν λόγω διάστημα η εκτός ΟΠΕΚ παραγωγή θα αυξηθεί κατά 6 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
(The New York Times, Καθημερινή, 26/5/2013)


Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

ΟΙ ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ........ΟΤΑ


                                       

      Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αναδεικνύεται θεσμός υψηλής αναξιοπιστίας από την έρευνα της εταιρείας δημοσκόπησης Opinion Poll για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Αυτοδιοίκησης και του ιστότοπου aftodioikisi.

Σύμφωνα με την έρευνα,  οι  πολίτες σε ποσοστό πάνω από 80% πιστεύουν ότι η διαφθορά ενδημεί στους ΟΤΑ και  το ....
70% πιστεύει ότι υπάρχει αδιαφάνεια στη διαχείριση των οικονομικών των ΟΤΑ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, 83% εκτιμούν ότι υπάρχει διαφθορά στους ΟΤΑ.
Σε ποσοστό 69% θεωρούν ότι δεν υπάρχει διαφάνεια στη διαχείριση των οικονομικών των ΟΤΑ.

Επίσης, 52% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι οι ΟΤΑ οφείλουν να αντιμετωπίζουν μόνοι τους τα οικονομικά ανοίγματα που δημιουργούν.
Τα παραπάνω τα γνωρίζουν όλοι και αποτελούν την Ελληνική ζοφερή πραγματικότητα .

                                                            
                                                            
   
                                               
οτι η Περιφέρεια Κρήτης - Ενεργειακό Κέντρο, σε συνεργασία με το Δήμο Αγίου Νικολάου διοργανώνει επιμορφωτική συνάντηση στις 23 Μαΐου 2013 και ώρα 10.00 π.μ., στην αίθουσα συνεδριάσεων της ΤΕΔΚ (οδός Χορτατσών) στον Άγιο Νικόλαο, με θέμα την ...
Ενημέρωση στους Δήμους της Κρήτης για τις ΑΠΕ   ,
τον Βιώσιμο Ενεργειακό Σχεδιασμό σε Δήμους, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας «Σύμφωνο των Δημάρχων», στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος, 
 Covenant CapaCITY: 
“Ανάπτυξη των ικανοτήτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την προώθηση Τοπικών Ενεργειακών και Κλιματικών δράσεων - από το σχεδιασμό ως την δράση και την παρακολούθηση», και απευθύνεται σε στελέχη και στις....

ενεργειακές ομάδες των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου.

  
   

Το Πρόγραμμα της συνάντησης περιλαμβάνει εισηγήσεις εμπειρογνωμόνων, παραδείγματα και εμπειρίες άλλων Δήμων της Κρήτης για την εκπόνηση του Βιώσιμου Ενεργειακού Σχεδιασμού καθώς και την προετοιμασία στους απαραίτητους από το Σύμφωνο των Δημάρχων τομείς, ώστε οι Δήμοι του Λασιθίου να αρχίσουν την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Ενεργειακής Ανάπτυξης τόσο για την υπογραφή του Συμφώνου των Δημάρχων όσο και για την προετοιμασία σχετικών έργων για ένταξη τους στο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης της επόμενης προγραμματικής περιόδου.

Η συνάντηση αποτελεί συνέχεια των δραστηριοτήτων της Περιφέρειας Κρήτης-Ενεργειακού Κέντρου ώστε όλοι οι δήμοι της Κρήτης να καταστούν ενεργειακά βιώσιμοι και ικανοί να διεκδικήσουν επιπλέον χρηματοδοτήσεις από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.



                                                      
                                                       

                                              

    Πιστεύετε εσείς ότι είναι πιθανόν οι ΟΤΑ της Κρήτης να μην συμπεριλαμβάνονται στη παραπάνω έρευνα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Αυτοδιοίκησης   ? Όχι βέβαια .

 Θέλουν επιπλέον χρηματοδοτήσεις -επιδοτήσεις πολλών εκατομμυρίων και από εθνικούς πόρους και μάλιστα σήμερα που η Ελλάδα έχει χρεοκοπήσει.
 Κανένας Δήμος , ΠΟΥΘΕΝΑ στον κόσμο , δεν μπορεί να γίνει ενεργειακά βιώσιμος με ΑΠΕ. 
Οι ΑΠΕ ακριβαίνουν το ρεύμα και υπάρχουν μόνον για τις επιδοτήσεις που πληρώνουν οι δυστυχείς καταναλωτές ρεύματος . Όσο για την καθαρή ενέργεια την αειφορια και το ατέλειωτο δυναμικό ,  αυτά είναι για ηλίθιους και απατεώνες .
  Όλα αυτά τα βαρύγδουπα και ακατανόητα , αποτελούν την συνηθισμένη πλέον προπαγάνδα της ''πρασινης απατης'' .   
   Εμείς τα συνοψίζουμε στην φράση ...

     ''Βαλτε όλοι οι ΟΤΑ ,  νέες ΑΠΕ  (ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά) για να τα  ''κονομησουμε'' όλοι μαζί ''.

...που εκφράζει μόνον την συντεχνία τους .


Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Σύνοδος Κορυφής της Ε.Ε. - Eπιστροφή στη...... λογική



       Χαρακτηριστική η σημερινή  δήλωση του Πρωθυπουργού Α.Σαμαρά , στην  Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ  , ο οποίος τόνισε ότι ..... 

    ''πρέπει να προσέξουμε το κόστος της ενέργειας , που επηρεάζει όχι μόνο την ανταγωνιστικότητα, αλλά και την ίδια την κοινωνική συνοχή. Δηλαδή, προκαλεί και «ενεργειακή φτώχεια» και αυτά τα φαινόμενα πρέπει να τα καταπολεμήσουμε '' .

     http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_22/05/2013_500293



Οι τεράστιες σπατάλες και τα ελλείματα που η αλόγιστη χρήση  πανάκριβων  ΑΠΕ εχει προκαλέσει βραχυκυκλώματα στη Ευρώπη ,εξανάγκασε τους πολιτικούς να στραφούν επιτέλους σε δοκιμασμένες λύσεις του παρελθόντος για παραγωγή φθηνής ενέργειας  ,με την χρήση των  φθηνών εγχωρίων ορυκτών καυσίμων .
      Σε σημερινό άρθρο το '' ENERGYPRESS - Δημοσιογραφικό ενημερωτικό portal για την ενέργεια''
μιλάει για αλλαγή της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ , από την ''πράσινη'' στην φθηνή ενέργεια.
 Επιτέλους η έλλειψη πόρων και η οικονομική κρίση αρχίζει να επιβάλει , την λογική της έντιμης διαχείρισης των ενεργειακών πόρων προς όφελος των καταναλωτών .
Όλοι γνωρίζουν οτι το E.P.αποτελεί ένα καταξιωμένο και έγκυρο portal στο ειδικό χώρο της ενέργειας για την χώρα μας και όχι μόνο.
Κάτι  αλλάζει στην ενέργεια  λοιπόν μετα  την σημερινή Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ.

     Από το SAGINI3    
αλλά και από άλλα  σημαντικά μετερίζια δόθηκαν και δίνονται καθημερινά μικρές μάχες, εναντίον των οργανωμένων συμφερόντων της ''πράσινης απάτης'' των ΑΠΕ , που τόσα δεινά έχει φέρει στους Έλληνες καταναλωτές .
Όταν ξεκινήσαμε  το SAGINI3 πριν απο τρία χρόνια περίπου , μαζί με άλλα ανάλογα και ίσως σημαντικότερα BLOGS , τα πράσινα συμφέροντα των ΑΠΕτεωνων , κάνανε ταχα οτι μας αγνοούν, μετά γελάγανε δήθεν με τα επιχειρήματα μας, στην συνέχεια μας πολέμησαν , όμως σήμερα μάλλον έχουμε δικαιωθεί και έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη των αναγνωστών- καταναλωτών ηλεκτρικού ρεύματος.
    Η αποδοχή των αναγνωστών μας είναι πλέον δεδομένη και τα ψέματα των ΑΠΕτζηδων αλλά και των ομοίων τους έχουν αποκαλυφθεί σε μεγάλο βαθμό. Η φούσκα των ΑΠΕ έσκασε παρασύροντας στην καταστροφή κάποιους ηλίθιους δήθεν επενδυτές ΑΠΕ , που πίστεψαν οτι ο παρασιτικός πλουτισμός σε βάρος των καταναλωτών ρεύματος ήταν η μεγάλη τους ευκαιρία .
Όσοι είχαν νου και γνώση  κατάλαβαν εγκαίρως οτι οι υποσχέσεις αποτυχημένων και διεφθαρμένων κυβερνήσεων ήταν  σίγουρος δρόμος για την καταστροφή.
 Η σημερινη δηλωση του Πρωθυπουργου ειναι μια δικαιωση για το SAGINI3  . Οι ΑΠΕ δημιουργούν τεράστια οικονομικά ελλείματα , χωρις κανένα όφελος . Το φθηνό ρευμα ειναι εθνική ανάγκη !!!                                                        
                                                                                                                                  SAGINI







Σύνοδος Κορυφής: 

Η Ευρώπη μετατοπίζεται από τις ΑΠΕ στη φθηνή ενέργεια!

Η μετατόπιση της ενεργειακής στρατηγικής της Ε.Ε. από την «καθαρή» στη φθηνή ενέργεια αποτυπώνεται στο περιεχόμενο της ατζέντας της άτυπης Συνόδου Κορυφής που πραγματοποιείται σήμερα, με τη συμμετοχή του Έλληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
Όπως προκύπτει από τα βασικά θέματα που τίθενται προς συζήτηση αλλά και από το κείμενο των συμπερασμάτων που αναμένεται να υιοθετηθούν, οι προτεραιότητες της Ευρώπης έχουν πλέον να κάνουν με τη μείωση του ενεργειακού κόστους τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τη βιομηχανία, με το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής να βρίσκεται σε δεύτερο πλάνο.
      Ειδικά για την περίπτωση της βιομηχανίας, εξελίξεις όπως η επανάσταση του σχιστολιθικού αερίου στις ΗΠΑ η οποία έχει οδηγήσει σε σημαντικά μειωμένες τιμές, φαίνεται πως έχουν καταστήσει αναγκαία την προσαρμογή της ευρωπαϊκής πολιτικής προκειμένου να ενισχυθεί η εγχώρια ανταγωνιστικότητα.
Και στην περίπτωση των καταναλωτών πάντως, οι εκθέσεις της Κομισιόν ενόψει της Συνόδου Κορυφής, καταδεικνύουν τη σημασία που δίνεται πλέον στη διασφάλιση προσιτών τιμών ενέργειας για τα νοικοκυριά, για τα οποία η Επιτροπή έχει επανειλημμένως επισημάνει ότι διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας.
      Σε αυτό το πλαίσιο, διαφαίνεται μια σαφής υποβάθμιση του στόχου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προστασία του περιβάλλοντος, στόχος ο οποίος κατά τα προηγούμενα χρόνια αποτέλεσε το κύριο σημείο της ενεργειακής κοινοτικής πολιτικής, κυρίως μέσω των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
     Είναι εξάλλου χαρακτηριστικό ότι οι πρόσφατες αναφορές της Επιτροπής γύρω από το θέμα των ΑΠΕ εστιάζει κυρίως στο κομμάτι του περιορισμού του κόστους των επιδοτήσεων ενώ έχουν εμφανώς περιοριστεί οι άλλοτε πολυάριθμες αναφορές για ενίσχυση της διείσδυσης των καθαρών πηγών στο ενεργειακό μείγμα των κρατών - μελών της ΕΕ.