Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Το κόστος της ενέργειας κλείνει την Ελληνική χαλυβουργεία



Θα κλείσουν τα χαλυβουργεία


Η ελληνική χαλυβουργία, μία από τις πλέον αναπτυσσόμενες βιομηχανίες στη χώρα μας και διεθνώς ως πριν από λίγα χρόνια, με επενδύσεις . που δεν έχουν προηγούμενο, έχει πληρώσει όσο λίγοι άλλοι κλάδοι το τίμημα της οικονομικής κρίσης.
Η εσωτερική αγορά έχει καταρρεύσει καθώς έχουν σταματήσει τα ιδιωτικά και δημόσια έργα κατασκευών, ενώ οι εξαγωγές χαλυβουργικών προϊόντων καθίστανται ολοένα και λιγότερο ανταγωνιστικές, παρά τις επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής, λόγω του υψηλού και συνεχώς αυξανόμενου κόστους ενέργειας (ηλεκτρικής και φυσικού αερίου) που επιβαρύνει δυσβάστακτα το κόστος παραγωγής.
Με τις επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει και τον σύγχρονο εξοπλισμό της η ελληνική χαλυβουργία κατάφερε ως σήμερα να επιβιώσει, παρά την κατά 85% μείωση των πωλήσεων στην εσωτερική αγορά (από 2,1 εκατ. τόνους το 2007 σε 350.000 τόνους το 2012), χάρη στην ανάπτυξη των εξαγωγών της, που διπλασιάστηκαν σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα (από 395.000 τόνους το 2007 σε 800.000 τόνους το 2012).
Ωστόσο το 50% του παραγωγικού δυναμικού παραμένει αναξιοποίητο και ο κλάδος για πέμπτη συνεχή χρονιά είναι ζημιογόνος καταγράφοντας πολύ υψηλές ζημιές.
Η κατάσταση το 2013 επιδεινώνεται, κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης του ενεργειακού κόστους στην Ελλάδα, τη στιγμή που ανταγωνιστικές χώρες της ΕΣ λαμβάνουν συνεχώς μέτρα στήριξης της εγχώριας βιομηχανίας τους.
Το αποτέλεσμα είναι τα χαλυβουργικά προϊόντα μας να μην είναι πλέον ανταγωνιστικά στις διεθνείς αγορές και οι Ισπανοί, οι Ιταλοί και οι Τούρκοι να μας εκτοπίζουν από τις αγορές της Μεσογείου.
Πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα ώστε η χαλυβουργία να αποκτήσει ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας, τα χαλυβουργεία θα κλείσουν οριστικά ή θα διακόψουν ολοσχερώς την παραγωγή τους, με ανυπολόγιστες επιπτώσεις, όχι μόνο στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, στους εργαζομένους, στις τοπικές κοινωνίες και στις τράπεζες, αλλά και γενικότερα στην εθνική οικονομία.
Στη χώρα μας δεν έχουν εκτιμηθεί επαρκώς η συνεισφορά της βιομηχανίας χάλυβα στην εθνική οικονομία και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη από τη λειτουργία της.
Στις ΗΠΑ μελέτη που εκπόνησε τον Μάρτιο του 2012 ο καθηγητής Ενεργειακής Οικονομίας Timothy J. Considine του University of Wyoming έδειξε ότι ο κλάδος της χαλυβουργίας είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό αλληλένδετος με άλλους οικονομικούς τομείς.
Ειδικότερα για κάθε ένα δολάριο αύξησης των πωλήσεων χαλυβουργικών προϊόντων το ΑΕΠ των ΗΠΑ αυξάνεται κατά 2,66 δολάρια!
Για κάθε νέα θέση εργασίας στη χαλυβουργία δημιουργούνται 6,65 θέσεις εργασίας στην οικονομία! Για κάθε δολάριο εισοδήματος εργασίας στη χαλυβουργία δημιουργούνται 4,5 δολάρια εισοδήματος εργασίας στην οικονομία!
 Για κάθε δολάριο προστιθέμενης αξίας στη χαλυβουργία η προστιθέμενη αξία στην οικονομία αυξάνεται 5,3 δολάρια!
Αν υποθέσουμε ότι οι πολλαπλασιαστές αυτοί ισχύουν και για την ελληνική οικονομία σε μεγάλο βαθμό, αν όχι στο σύνολο τους, είναι βέβαιον ότι η ελληνική χαλυβουργία έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί πραγματική ατμομηχανή ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Αρκεί φυσικά να αποκτήσει ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας!
Αν όμως αυτό δεν συμβεί, τότε οι πολλαπλασιαστές θα μεγεθύνουν τη ζημιά στην απασχόληση, στα εισοδήματα, στη δημοσιονομική σταθερότητα, στην εθνική οικονομία και στην κοινωνία στο σύνολο της.
Εναπόκειται στην Πολιτεία να λάβει τις αποφάσεις της!

* Ο Κωνσταντίνος Κουκλέλης είναι πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας (ΕΒΙΚΕΝ)
(Το Βήμα της Κυριακής, 15/9/2013)


ΣΧΕΤΙΚ

 http://archaeopteryxgr.blogspot.gr/2013/09/blog-post_9058.html

http://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/1135342/viohalko-ti-mas-odhghse-se-allagh-edras.html

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

GDF Suez, Eni, Enel , Eon , RWE , GasTerra , η Iberdrola , η Gas Natural και η Vattenfall, ΑΥΤΟΙ ΞΕΡΟΥΝ

 Επιτέλους !!!


                           

9 ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης λένε "όχι"                 σε νέο στόχο για τις ΑΠΕ .


ΑΥΤΟΙ ΞΕΡΟΥΝ  !!!!!!

GDF Suez, Eni,  Enel , Eon , RWE , GasTerra , η Iberdrola , η Gas Natural και η Vattenfall



     Οι εννέα εταιρίες, παράλληλα με τη μείωση των ενισχύσεων για τις ΑΠΕ, προτείνουν την παροχή κινήτρων στον τομέα του φυσικού αερίου προκειμένου να σταματήσει η μαζική απόσυρση μονάδων φυσικού αερίου .
          
           Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τον επικεφαλής της GDF Suez, τα τελευταία χρόνια έχουν παύσει τη λειτουργία τους μονάδες φυσικού αερίου δυναμικότητας περίπου 30.000 
μεγαβάτ.
                                                     
Σύμφωνα με τον  Gérard Mestrallet, διευθύνονται σύμβουλο της GDF Suez, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι οι υπερβολικές επιδοτήσεις των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οι οποίες έχουν αυξήσει το κόστος για τους καταναλωτές ενέργειας.
Όπως αναφέρει, θα πρέπει να μειωθεί η ταχύτητα με την οποία κατασκευάζονται έργα 

αιολικών και φωτοβολταϊκών στην Ευρώπη διότι προς το παρόν αυτό το σύστημα δεν είναι βιώσιμο.


Εννέα από τις μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές ενεργειακές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μία προσπάθεια να προειδοποιήσουν ότι οι ενεργειακές πολιτικές της ΕΕ θέτουν σε κίνδυνο της ασφαλή ενεργειακή τροφοδοσία της Ευρώπης.
                                                                  
                           


Πρόκειται για τις   

   GDF Suez,     Eni,      Enel ,     Eon ,     RWE ,     GasTerra ,    Iberdrola ,    Gas Natural και     Vattenfall, 

   οι κοινές προτάσεις των οποίων έχουν ήδη γνωστοποιηθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ασκώντας επιπλέον πίεση στους ηγέτες της ΕΕ ενόψει των σημαντικών αποφάσεων που καλούνται να λάβουν για τη μελλοντική  πολιτική της ένωσης.
Βασικό σημείο των προτάσεων των εννέα κολοσσών είναι να μην τεθεί νέος δεσμευτικός στόχος για τις ΑΠΕ έως το 2030. 
Όπως υποστηρίζουν οι 9 όμιλοι, εξαιτίας των αποτυχημένων πολιτικών της ΕΕ, η ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης δεν είναι πλέον εγγυημένη ενώ παράλληλα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα βρίσκονται σε άνοδο, οι επενδύσεις έχουν μειωθεί και οι ενεργειακοί λογαριασμοί αυξάνονται.

Υποστηρίζει μάλιστα ότι ορισμένες ΑΠΕ δεν χρειάζονται πλέον δημόσιες επιδοτήσεις και ότι οικονομικά κίνητρα θα πρέπει να δίνονται μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις, πχ σε τεχνολογίες που δεν είναι ώριμες ακόμα (κυματική ενέργεια κλπ).



Λέτε να απαλλαγούμε τελικά από τους 



ντόπιους ΑΠΕτεωνες ???

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Κόψτε επιτέλους τις υψηλές ταρίφες των φωτοβολταικών κκ του ΥΠΕΚΑ



 700 000 000 το έλλειμμα των ΑΠΕ !!!!

 Αναποφάσιστη η κυβέρνηση.

Φοβάται το πολιτικό κόστος .

Κούρεμα α λα ιταλικά και για τα ελληνικά φωτοβολταϊκά;


Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις γύρω από τα φωτοβολταϊκά, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, που καλούνται να περιορίσουν το κόστος για το ηλεκτρικό σύστημα από τις επιδοτήσεις που είχαν αφειδώς εγκριθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Υπό το βάρος της κρίσης άλλωστε που έχει χτυπήσει όλο τον ευρωπαϊκό νότο και όχι μόνο, υπάρχει οικονομική στενότητα όχι μόνο στα δημόσια ταμεία αλλά και στις τσέπες των καταναλωτών.
Μόλις την περασμένη Παρασκευή λοιπόν, ο υπουργός οικονομικής ανάπτυξης της Ιταλίας Φλάβιο Ζανονάτο, ανακοίνωσε το πλάνο της κυβέρνησης προκειμένου να «κουρευτούν» οι επιδοτήσεις των φωτοβολταϊκών και να υπάρξει μια σημαντική ελάφρυνση του ετήσιου κόστους από τα κίνητρα που δόθηκαν για τα φωτοβολταϊκά.
Πιο συγκεκριμένα το ιταλικό σχέδιο, περισσότερο από κούρεμα μοιάζει με επιμήκυνση, αφού η κυβέρνηση αποφάσισε να παρατείνει την περίοδο κατά την οποία θα αποπληρώσει τη συμφωνημένη επιδότηση στα υφιστάμενα λειτουργούντα φωτοβολταϊκά.
 Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι το ετήσιο κόστος των επιδοτήσεων θα μειωθεί από 12 δισ. ευρώ σε 9 δισ. ευρώ.
 Μάλιστα η εξοικονόμηση των 3 δισ. ευρώ θα περάσει απευθείας στους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των χαμηλότερων λογαριασμών ρεύματος.
Η ιταλική κυβέρνηση αναμένεται να εγκρίνει εντός της εβδομάδας το σχέδιο.
Η ενδιαφέρουσα πτυχή του πλάνου που αφορά τους φωτοβολταϊκούς παραγωγούς είναι ότι με βάση τις νέες ρυθμίσεις δε θα λάβουν λιγότερα χρήματα από όσα προβλέπουν οι συμβάσεις τους, παρά μόνο θα επιμηκυνθεί η περίοδος αποπληρωμής.
 Οι πλήρεις λεπτομέρειες του πλάνου (πχ εάν συνοδεύεται με τραπεζικές διευκολύνσεις, αντικίνητρα, είναι υποχρεωτική κλπ) δεν έχουν διευκρινιστεί.
 Αξίζει να τονιστεί ότι η Ιταλία έκλεισε το πρόγραμμα κινήτρων για νέα φωτοβολταϊκά projects τον Ιούλιο.
Φυσικά τα όσα συμβαίνουν στη γειτονική χώρα δεν περνούν απαρατήρητα και από την ελληνική κυβέρνηση, που σημειώνεται ότι βρίσκεται σε διάλογο με τους αρμόδιους φορείς και συνδέσμους προκειμένου να αποφασιστούν νέα μέτρα για τα φωτοβολταϊκά που βρίσκονται σε λειτουργία.
Στόχος είναι να καλυφθεί μία τρύπα ύψους 700 εκατ. ευρώ που προκύπτει μετά και την τελευταία αύξηση του τέλους υπέρ ΑΠΕ , ώστε μέχρι το τέλος του 2014 να έχει μηδενιστεί το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ.
Με βάση τα όσα έχουν διαρρεύσει, το ιταλικό μοντέλο δεν απέχει πολύ από τις προτάσεις που έχουν ήδη πέσει στο τραπέζι και εξετάζονται στο πλαίσιο του διαλόγου.
Οι όποιες αλλαγές προκριθούν πάντως, αναμένεται να περάσουν με νομοθετική ρύθμιση.
 ΠΗΓΗ
(capital)

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟΣΟΧΗ.........ΜΟΝΟ με το κυβικό η πώληση των καυσόξυλων ,φέτος !!!


              

       

        Δυσκολία στο να συμφιλιωθούν με το νέο τρόπο διάθεσης των καυσόξυλων εμφανίζουν οι Έλληνες καταναλωτές, αφού η συνήθεια χρόνων να αγοράζουν με το κιλό και όχι με το κυβικό, όπως προστάζει από φέτος η σχετική αγορανομική διάταξη, είναι κάτι που, όπως φαίνεται, δεν “κόβεται” εύκολα.
Πάντως, η ζήτηση στην αγορά καυσόξυλου είναι ακόμα υποτονική, καθώς παρ’ όλο που αυτή την περίοδο οι τιμές είναι χαμηλότερες σε σχέση με το φθινόπωρο ή τον χειμώνα, η οικονομική δυσπραγία αποτρέπει τους περισσότερους από την αγορά προμηθειών.
Τα παραπάνω επεσήμανε, με δηλώσεις του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Σχεδιασμού – Τεχνολογίας Ξύλου Επίπλου του ΤΕΙ Λάρισας (παράρτημα Καρδίτσας) και επιστημονικός σύμβουλος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ξύλου Γεώργιος Νταλός.
Μεταξύ άλλων, τόνισε πως με δεδομένο ότι ο περσινός χειμώνας δεν ήταν τελικά τόσο … βαρύς, δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν αποθέματα (καυσύξυλα, πέλλετ ή και μπρικέτα) και γι’ αυτό “κανείς δεν βιάζεται να κάνει αγορές, ελπίζοντας μάλιστα ότι και φέτος ο καιρός θα είναι ήπιος”, ενώ παραδοσιακά, όπως είπε, “ο Έλληνας αγοράζει τέλος Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου”.
Επεσήμανε δε, πως την τρέχουσα περίοδο, οι τιμές στα καυσόξυλα κυμαίνονται από 57 έως 62 ευρώ το κυβικό.
Μιλώντας γα τη “στροφή” των Ελλήνων στην καύση ξύλου, φαινόμενο που ζωντάνεψε και πάλι λόγω οικονομικής κρίσης, αλλά και της σημαντικής ανόδου στην τιμή του πετρελαίου, ο κ. Νταλός σημείωσε ότι τα τζάκια που δεν έχουν ενεργειακή μορφή, “δυστυχώς δεν προσφέρουν πάνω από ένα 50% της απόδοσης που μπορεί να δώσει το καμένο ξύλο” και μόνο σε περίπτωση καθολικής αλλαγής η απόδοση ανεβαίνει στο 80%.
Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, η καλύτερη λύση είναι το πέλλετ, που προσφέρει απόδοση έως και 98%, αφού εσωκλείει υγρασία λιγότερη του 10%, ενώ η αξία ενός τόνου, που κυμαίνεται από 250 ευρώ έως και 300 ευρώ, ισοδυναμεί με το μισό της θερμιδικής αξίας του πετρελαίου.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές για να μην πέσουν …. θύματα

Επειδή κανείς δεν πρόκειται να πουλήσει ξύλο με το κιλό, αλλά με το κυβικό, αφού τα πρόστιμα είναι τσουχτερά (ξεκινούν από 1000 ευρώ), ο κ. Νταλός υπογραμμίζει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να εστιάσουν στον τρόπο στοίβαξης, προσέχοντας αυτός να είναι πυκνός.

    Θα πρέπει δε, να ζητούν παραστατικά διακίνησης, αφού η λαθροϋλοτόμηση δεν αποτελεί πλέον εγκληματική ενέργεια μόνο για τον κάτοχο, αλλά παραπέμπεται με συνυπαιτιότητα κι αυτός που τα προμηθεύεται.

Βέβαια, όπως ο ίδιος παραδέχεται, πάλι οι επιτήδειοι θα προσπαθήσουν να βρουν τρόπους, με στόχο να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, όπως όταν τα καυσόξυλα πωλούνταν με το κιλό και “τα πότιζαν με νερό, με αποτέλεσμα, ουσιαστικά, οι αγοραστές να παίρνουν … νεράκι”.

Ο κ. Νταλός συστήνει – μεταξύ άλλων – στους καταναλωτές να προμηθεύονται οξιά και δρυ και να προσέχουν να μην πέσουν “θύματα” των κωνοφόρων δέντρων, αφού η καύση τους οδηγεί σε πυρκαγιές μεγάλης έκτασης, όπως εξήγησε χαρακτηριστικά.
     Παράλληλα, επισημαίνει ότι οι καταναλωτές καλό θα ήταν να αφήσουν τα ξύλα που θα κάψουν για να ζεσταθούν στον ήλιο, έτσι ώστε αυτά να στραγγίξουν από την υγρασία που ενδεχόμενα θα έχουν, ώστε να μπορέσουν να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση.
     Για τα πέλλετ, ο κ. Νταλός τονίζει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν το χρώμα του ξύλου, να είναι ανοιχτό αν είναι απο κωνοφόρα δέντρα και λίγο σκούρο από πλατύφυλλα και σημειώνει πως και στις δύο περιπτώσεις οι αγοραστές θα πρέπει να ελέγχουν τη μυρωδιά, που θα πρέπει να παραπέμπει σε φρέσκο ξύλο.
ΠΗΓΗ
 ΕΔΩ

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

Το Ρώσικο ..καπέλο

 

Με «καπέλο» 130 δολάρια πουλάνε οι Ρώσοι το αέριο στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τηλεγράφημα του Reuters, χθες δόθηκαν από τη Gazprom στοιχεία για το ύψος των ρωσικών εξαγωγών στην Ευρώπη, τον Αύγουστο.
 Καταγράφεται αύξηση 36% στα 12,9 δισ. κυβικά μέτρα.
Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης, που αφορά τις εξαγωγές προς την Ε.Ε. και την Τουρκία, δόθηκαν εκτιμήσεις για το σύνολο του έτους. Το πρακτορείο μάλιστα, επικαλούμενο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της εταιρείας κάνει εκτενή αναφορά στο θέμα του κόστους.
Σύμφωνα λοιπόν με το στέλεχος της Gazprom, η μέση τιμή του φυσικού αερίου τον Αύγουστο διαμορφώθηκε στα 375 δολάρια τα 1.000 κυβικά μέτρα, ενώ την περίοδο Ιανουαρίου - Μαΐου, ο μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 400 δολάρια τα 1000 κυβικά μέτρα.
 Η εταιρεία αναμένει, μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια πηγή, η μέση τιμή πώλησης στην Ευρώπη να μειωθεί στα 370 - 380 δολάρια ανά 1.000 κυβικά μέτρα, έναντι μέσου όρου 402 δολαρίων τα 1.000 κυβικά μέτρα το 2012.
Τα στοιχεία αυτά είναι εξαιρετικά αποκαλυπτικά, εάν γίνει η σύγκριση με το κόστος πώλησης του ρωσικού αερίου στη χώρα μας. Το μέσο κόστος στο πρώτο τρίμηνο του έτους ξεπερνούσε οριακά τα 500 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα, ενώ στο τρίτο τρίμηνο ο μέσος όρος διαμορφωνόταν χθες -όταν και γίνονταν οι ανακοινώσεις της Gazprom- στα 499,6 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα.
Δηλαδή σύμφωνα με το καλύτερο σενάριο (380 δολάρια) το «καπέλο» που πληρώνουμε συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ξεπερνά τα 120 δολάρια, ενώ εάν επαληθευτεί το σενάριο για τη χαμηλότερη τιμή (370 δολάρια) τότε η διαφορά μεταξύ Ελλάδας και μέσου ευρωπαϊκού κόστους εκτινάσσεται πάνω από το 35% στα 130 δολάρια.
Το νούμερο είναι πραγματικά εντυπωσιακό εάν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι πρόκειται για τη μέση τιμή, δηλαδή σε επιμέρους αγορές, η διαφορά εκτιμάται ότι ξεπερνά το 40 με 50%.
 Σύμφωνα εξάλλου με στοιχεία του πρακτορείου Platts καταρρίπτεται και ένας άλλος ισχυρισμός, ότι η ελληνική αγορά αποτελεί μικρό μέγεθος για τη ρωσική εταιρεία:
Μεταξύ των χωρών της Δυτικής, της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης, όπου εξάγεται ρωσικό αέριο, η Eλληνική αγορά ως προς τις πωλήσεις βρίσκεται στη 13η θέση (με διαφορά μόλις 0,22 bcm από τη Βουλγαρία) μεταξύ 21 χωρών στις οποίες η Ρωσία πραγματοποιεί εξαγωγές φυσικού αερίου.
Τα νέα αυτά στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας, λίγες ημέρες μετά την τελευταία συνάντηση μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Gazprom για την επαναδιαπραγμάτευση της τιμής του φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η ελληνική πλευρά έχει θέσει ως ζητούμενο της διαπραγμάτευσης την τροποποίηση της φόρμουλας τιμολόγησης, που είναι «υπεύθυνη» για το υψηλό κόστος του φυσικού αερίου.
 Ζητούμενο είναι για τη χώρα μας, να υπάρξει μια σοβαρή μείωση του κόστους, ώστε να προσεγγίσουμε τον μέσο όρο της Ε.Ε. και να υπάρξει αντίστοιχη τιμολόγηση με ομοειδείς γειτονικές αγορές.
Επιπλέον η ελληνική πλευρά πιέζει ώστε να υπάρξει συμφωνία σύντομα -με δεδομένα τα προβλήματα που συνεπάγεται το υψηλό κόστος αερίου για τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και τις ενεργοβόρες βιομηχανίες- ειδάλλως είναι αποφασισμένη να κάνει χρήση του δικαιώματος προσφυγής στη διεθνή διαιτησία.

ΕΔΩ 

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Ανοιχτές πηγές μόλυνσης

 

Ξέμειναν από καπάκια 3.000 κάδοι απορριμμάτων
Σε ανοιχτή εστία παραγωγής μπόχας και φιλοξενίας κουνουπιών και κάθε άλλου είδους εντόμων έχει μετατραπεί σχεδόν ένας στους 4 κάδους απορριμμάτων στο δήμο Αθηναίων, καθώς έχουν μείνει χωρίς καπάκια.
Η ελλιπής συντήρηση και η «προχωρημένη» ηλικία σε μέρος του υλικού καθαριότητας δημιουργούν ανυπόφορες καταστάσεις σε πολλές συνοικίες, ειδικά όπου οι δρόμοι είναι στενοί και τα παράθυρα των σπιτιών βρίσκονται ακριβώς πάνω από τους κάδους.
Η κατάσταση θυμίζει πλέον καθημερινά τις περιόδους των απεργιών στην καθαριότητα, αφού δεν χρειάζεται να συσσωρευτούν σκουπίδια εκτός κάδου για να σκορπίσουν στον αέρα την αποφορά τους. Αναμένεται δε να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο, καθώς τα σκουπίδια αυξάνονται με την επιστροφή των αδειούχων του καλοκαιριού, αλλά την ίδια στιγμή ούτε οι θερμοκρασίες πέφτουν σημαντικά ούτε και τα καλοκαιρινά μελτέμια είναι εδώ για να ανακουφίσουν τους κατοίκους.
 Επίσης, μεγάλος αριθμός κάδων αποσύρονται εντελώς από το δρόμο, οπότε τα σκουπίδια μένουν υποχρεωτικά στο πεζοδρόμιο περιμένοντας την αποκομιδή.
Ο αντιδήμαρχος καθαριότητας Α. Βαρελάς υπολογίζει τον αριθμό ων κάδων που έχουν μείνει χωρίς καπάκι σε 2.500 έως 3.000. 
Θεωρητικά, στους δρόμους του δήμου Αθηναίων βρίσκονται για να υποδέχονται τα σκουπίδια μας 13.000 κάδοι για τα σύμμεικτα απορρίμματα (πλην ανακύκλωσης).
Εξ αυτών:
• Η μεγαλύτερη παρτίδα είναι οι μαύροι πλαστικοί και προέρχονται από την τελευταία προμήθεια μέσω λίζινγκ της περιόδου 2008-09.
Ο δήμος τότε προμηθεύτηκε 5.000 κάδους και μετά τα γεγονότα του 2008 ακόμη 1.000. Επειδή πρόκειται για προμήθεια λίζινγκ η προμηθεύτρια εταιρεία δίνει ανταλλακτικά, αλλά η συμφωνία λήγει τον επόμενο μήνα.
• Μεγάλη προμήθεια έγινε εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004 και αφορούσε κάδους μεταλλικούς με πλαστικά καπάκια.
 Πρακτικά, όλοι οι εναπομείναντες κάδοι εκείνης της περιόδου είναι χωρίς καπάκια, ενώ στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο, ανέφερε ότι είναι η ίδια η προμηθευτική εταιρεία που δεν παράγει το συγκεκριμένο ανταλλακτικό.

ΠΗΓΗ
ΕΔΩ



 Ανάλογο πρόβλημα υπάρχει σε πολλούς δήμους της χώρας μας. Σκουπίδια παντού και διαλυμένοι κάδοι .Κινδυνεύει η δημόσια υγεία.Λεφτά υπάρχουν μόνο για πράσινα έργα,κοινωνικούς πράσινους συνεταιρισμούς ,φωτοβολταϊκά στα σχολεία,φωτοβολταϊκά στις στάσεις ,φωτοβολταϊκά στους στύλους φωτισμού και λοιπές άχρηστες αηδίες ,για να αρπάζουν εύκολα δημόσιο χρήμα οι επιτήδειοι.
                                                                                                                         SAGINI

Ξεκίνησε η ανάπτυξη απο...... τις στάσεις !!!!




Πρότυπες στάσεις λεωφορείων με ηλιακή ενέργεια στον Πύργο Ηλειας
 
Διακόσιες σύγχρονες φωτιζόμενες στάσεις με φωτοβολταικά συστήματα, θα αποκτήσει ο Δήμος Πύργου καθώς η πρόταση που είχε καταθέσει στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιβάλλον- Αειφόρος Ανάπτυξη» του ΥΠΠΕΡΑ που χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ έχει ήδη ενταχθεί και το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού 301.305 ευρώ.  
  Η συνέχεια .....ΕΔΩ
                                                 
                                                         

Φωτοβολταϊκοί στύλοι για φωτισμό στην Αλεξανδρούπολη

Εγκρίθηκε από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης η ένταξη της πράξης «Εκπαιδευτικός Φωτισμός» του Δήμου Αλεξανδρούπολης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία – Θράκη 2007 – 2013» (ΕΣΠΑ).
Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, υποβάλλοντας τεκμηριωμένη πρόταση σε σχετική πρόσκληση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, επέτυχε την ένταξη της πράξης συνολικού προϋπολογισμού δημοσίας δαπάνης 129.637,57 ευρώ.Συνέχεια...... Ε ΔΩ
                                               
                                                 
 
Νέα μεγάλη    Πράσινη    ΑΡΠΑΧΤΗ    Εδώ.........  ΕΔΩ       

                                                 
                                                  

 
 
 
 
Ανάπτυξη σημαίνει παραγωγική και οχι εμπορική δραστηριότητα .
 
 Εδώ απλά πάνε να φάνε  εκατοντάδες χιλιάδες  ευρω οι εισαγωγείς-έμποροι του κινέζικου εξοπλισμού και οι εγκαταστατες ηλεκτρολόγοι .
Εντάξει θα πέσει και καμιά μιζουλα όπως εθιμοτυπικά  συνηθίζεται.
Και οι άνεργοι πεινασμένοι? .Οι άστεγοι? Οι απολυμένοι?                                                                                                                        SAGINI

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Πλήρωστε ξανά και ξανά τους ΑΠΕτεωνες ,αιολικούς και φωτοβολταικούς !!!


Η φωνή της ''πλούσιας'' ....Γερμανίας !!!



Μόλις  τον περασμένο Ιανουάριο η τιμή του ''πρασινου ρευματος'' στην Γερμανία αυξήθηκε
  από 3,6 σε 5,3 σεντ ανά κιλοβατώρα, με τους ειδικούς να εκτιμούν προ πολλού ότι επίκειται νέα αύξηση.
Νέα αύξηση  μεγάλη περιμένει και πάλι τους Γερμανούς καταναλωτές απο τα 5,3 σεντ σε 6,2 μέχρι και 6,5 σεντ ανα κιλοβατώρα .
Δηλαδή  μιλάμε για αύξηση κοντά στο 90 % μέσα  σε ένα χρόνο.
 Βέβαια θα έχουν ''οικολογικο ρευμα''   ,για ηλίθιους.
Και βέβαια δεν είναι όλοι οι καταναλωτές ηλίθιοι και ευκολα θυματα των απατεωνων δηθεν οικολογων ,όμως όλοι πληρώνουν ακριβά το κόστος της ''πρασινης απατης'' που χρόνια τώρα καταγγέλλουμε απο το  SAGINI3

Η αιτία είναι βεβαίως η ίδια .Όπως και στην Ελλάδα ,οι συνεχείς αυξήσεις οφείλονται στις χαμηλές τιμές χονδρικής   (Ο Τ Σ  Οριακή τιμή συστήματος ) που εχει φέρει η υπερπροσφορά ρεύματος άλλα και χαμηλή κατανάλωση λόγω κρίσης .
Πρέπει να γνωρίζετε οτι οι παράγωγη ρεύματος απο ΑΠΕ
α) αγοράζεται απο τους διαχειριστές του συστήματος με ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ αλλά και
β) αγοράζεται στις εγγυημένες τιμές (ταρίφες) που έχουν υπογράψει οι ΑΠΕτεωνες με το κράτος.οι όποιες είναι σήμερα πολύ μεγαλύτερες από τις τιμές χονδρικής (ΟΤΣ)

Το καθεστώς αυτό, χονδρικά ισχύει σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. και αποτελεί την ''πρασινη''  πολιτική άπατη που έχει επιβληθεί με το ζόρι στους καταναλωτές .
Όπως γράφει και η ''Φωνη της Γερμανιας ''  ,

''Αυτό σημαίνει με απλά λόγια ότι όσο πιο χαμηλή είναι η τιμή του ρεύματος στις χρηματαγορές, τόσο περισσότερο αυξάνεται η «οικολογική» εισφορά. Το χάσμα που δημιουργείται μέσω αυτής της εξέλιξης καλούνται τώρα να γεφυρώσουν οι καταναλωτές.''

Η Γερμανική κυβέρνηση έφτασε σήμερα στο σημείο , να εγκαλείται απο τον  Γερμανό επίτροπο για θέματα Ενέργειας. Ο Γκίντερ Έτινγκερ είχε τονίσει στην εφημερίδα Bild ότι είναι ανεπίτρεπτο ένα μέσο Γερμανικό νοικοκυριό να αδυνατεί να πληρώσει το ρεύμα του

Και βέβαια οι περικοπες των επιδοτήσεων ΑΠΕ σε ολη την Ευρωπη  ηταν εξαιρετικά δραστικες , εκτος από την χωρα του ''λεφτά υπάρχουν'' , οπου οι ανίκανοι κυβερνητικοι διαχειριστες χορηγησαν αφειδώς και νεες άδειες φωτοβολταϊκών και αιολικών μέσα στον τελευταίο χρόνο,αν και γνωριζαν καλα οτι το έλλειμμα ΑΠΕ δεν είναι πλεον διαχειρίσιμο.
Η  συνέχεια γνωστή .
Αύξησαν το τέλος ΑΠΕ κατά 120% και έπεται συνέχεια.





Διαβάστε ολο το αρθρο της   D .W.

http://www.dw.de/%CF%84%CE%BF-%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B7-%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%B9%CE%B2%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF/a-17059920

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Το δίτροχο που δεν...πέφτει ποτέ !!!!!




                                         
Δίτροχο που πέφτει μόνο αν το χτυπήσει ένας... μικρός ελέφαντας (vd.)

Διαθέτοντας ηλεκτρικό κινητήρα, το C-1 της αμερικανικής Lit Motors έχει αυτονομία 250 χιλιομέτρων με μία φόρτιση.






Φουτουριστικό ντιζάιν και ηλεκτροκινητήρα διαθέτει το C1, το δίτροχο που αναπτύσσει η μικρή αμερικανική εταιρεία Lit Motors και το οποίο προβλέπεται να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ από τον επόμενο χρόνο. Ωστόσο, αν το C1 έχει γίνει αφιέρωμα σε δεκάδες περιοδικά και σάιτ τεχνολογίας, που το περιγράφουν ως τη «μοτοσικλέτα του μέλλοντος», ο λόγος είναι η απόλυτη ευστάθειά του, αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανατραπεί – θα παραμείνει όρθιο ακόμη κι αν κανείς το σπρώξει με όλη τη δύναμή του ή πέσει πάνω του ένα φορτηγό με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα. Κάτι που σημαίνει ότι για το C1 είναι «παιχνιδάκι» να μένει σε κατακόρυφη θέση όταν σταματάει στα φανάρια, χωρίς κανένα βοηθητικό στήριγμα και χωρίς να χρειάζεται να είναι ακίνητος ο οδηγός.Το C1 χρωστά την εντυπωσιακή ικανότητα ισορροπίας σε δύο ψηφιακά γυροσκόπια – την ίδια συσκευή που χρησιμοποιεί και το τηλεσκόπιο Hubble για να σταθεροποιείται. Στην περίπτωση του δίτροχου, τα γυροσκόπια βρίσκονται στο κάτω μέρος και αντιλαμβάνονται πότε δέχεται κάποια πλευρική δύναμη ώστε να μεταβάλουν κατάλληλα το κέντρο βάρους για να αντισταθμίσουν την κλίση.
Με αυτό τον τρόπο, υποστηρίζει η Lit Motors από το Σαν Φρανσίσκο, το όχημα θα πέσει μόνο όταν το χτυπήσει ένας μικρός… ελέφαντας.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο μηχανισμός αυτός είναι το «κλειδί» που επιτρέπει στο C-1 να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μοτοσικλετών με αυτά των αυτοκινήτων. Ετσι, το C-1 θα απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν -και δεν θέλουν να μάθουν- να χειρίζονται μηχανές, αφού δεν χρειάζεται να ξέρει κανείς ισορροπία για να το οδηγήσει.
 Επίσης, η ευστάθεια του οχήματος θα προσφέρει στον κάτοχό του πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια από τις συμβατικές μοτοσικλέτες.
Παράλληλα, η ευστάθεια έδωσε τη δυνατότητα στη Lit Motors να σχεδιάσει ένα κουβούκλιο για τον οδηγό, το οποίο θα τον προστατεύει πολύ καλύτερα στα ατυχήματα. Μάλιστα, αυτό το κουβούκλιο, σε συνδυασμό με τη ζώνη ασφαλείας και τους αερόσακους, θα μειώνει κατά 70% την πιθανότητα τραυματισμού του σε περίπτωση σύγκρουσης.
 Την ίδια στιγμή, ο οδηγός δεν θα εκτίθεται στη βροχή ή στο κρύο, ενώ θα μπορεί να απολαμβάνει ανέσεις που μέχρι σήμερα πρόσφεραν μόνο τα αυτοκίνητα. Όπως για παράδειγμα, κλιματιστικό και ηχοσύστημα.
Από την άλλη πλευρά, το C-1 θα χρειάζεται μικρό χώρο για να παρκάρει και θα μπορεί να ελίσσεται μέσα στον δρόμο, περίπου όπως και οι μοτοσικλέτες, για να αποφεύγει την κίνηση.
Επίσης, οι μικρές διαστάσεις έδωσαν τη δυνατότητα να κρατηθεί το βάρος του σχετικά περιορισμένο (360 κιλά), με συνέπεια ο ηλεκτροκινητήρας να μπορεί να εξασφαλίσει ικανοποιητικές επιδόσεις.
Η εταιρεία υποστηρίζει πως, με ισχύ 40 kW, ο κινητήρας εξασφαλίζει στο όχημα επιταχύνσεις σπορ αυτοκινήτου, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα και αυτονομία 250 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Συνδέοντάς το στη συνέχεια σε μια πρίζα 220 V, η μπαταρία του θα χρειάζεται περίπου 6 ώρες για να επαναφορτισθεί.
Παρόλο που το όχημα είναι διθέσιο, έρευνες στις ΗΠΑ έχουν δείξει πως το 70% των αυτοκινήτων κινείται καθημερινά μεταφέροντας μόνο τον οδηγό. Η εταιρεία σχεδιάζει να καταθέσει τους επόμενους μήνες τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών, ώστε το όχημα να πάρει άδεια κυκλοφορίας.
 Μέσα στην επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων 1.000 C-1, με την τιμή τους στις 24.000 δολάρια. Μάλιστα, οι προπαραγγελίες ξεπερνούν ήδη τις 600.



 Toυ Κώστα Δεληγιάννη
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
                                                                                                                                                                       

Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

Oι πράσινοι προστάτες μας ( πολιτικάντηδες, ρουσφετολόγοι,πλασιέδες, έμισθοι προπαγανδιστές των πολυεθνικών)



                                                  
               
                  Πράσινοι παπαγάλοι  διορισμένοι σε θέσεις κλειδιά
                   
                            Οι ''ειδικοί και οι άσχετοι''  των ΑΠΕ.

                                                   Αυτοί αγωνίζονται για το καλό μας !!!                                                                                       


Η Ελλάδα καταρρέει .
Όλοι φοβούνται ότι έρχεται στάση πληρωμών σύντομα και κλείνουμε τα μάτια μπροστά στην καταστροφή .Διαβάστε...... ΕΔΩ
Νέο κούρεμα ,νέα δάνεια, μεγαλύτερη υποδούλωση στους δανειστές , χωρίς ελπίδα σωτηρίας για τους Έλληνες.
Όμως οι τεράστιες σπάταλες για τις ΑΠΕ συνεχίζονται και η κυβέρνηση είναι ανίκανη να κάνει αυτό που όλες οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν κάνει .
Διαβάστε.... .ΕΔΩ. ,.ΕΔΩ..,. .ΕΔΩ.   και...      ΕΔΩ

Κόψιμο επιδοτήσεων ΑΠΕ.

Οι πολίτες αδυνατούν να πληρώσουν τους πανάκριβους πλέον λογαριασμούς ρεύματος.

    Κάποιοι βολεμένοι-τελάληδες, καθηγητές , ειδικοί και άσχετοι  των ΑΠΕ,  όμως συνεχίζουν την ανούσια και φλύαρη προπαγάνδα τους για τις ΑΠΕ . Προφανώς έχουν λόγους.
Διαβάστε εδώ......ΕΔΩ..
                     
    Τους έπιασε ξανά ο πόνος για τα συμφέροντα των ΑΠΕτζηδων , που καμιά σχέση δεν έχουν με τα συμφέροντα των καταναλωτών.
Εκτελούν επιθυμίες άλλων και συνεχίζουν να κάνουν αυτό που έκαναν για χρόνια. Προπαγάνδα για την πράσινη απάτη ( ανάπτυξη λένε ).
Διαβάστε  άρθρα μας  για τους κ.κ ..ΕΔΩ......ΕΔΩ.  ...ΕΔΩ

   
                                                          
    Η ΔΕΗ του  πράσινου καθηγητή  ειδικού στις ΑΠΕ   Α.Ζερβού , της Ταγαρως και του Φωτόπουλου,  αφού  τεμαχίστηκε  , χαρίζεται σύντομα σε ολιγοπώλια,   κόρακες και όρνια, αφού το απαιτούν οι δανειστές αλλά βεβαίως  συμφωνούν  όλοι  οι εικονιζόμενοι ''αρμόδιοι παράγοντες'' για την ενέργεια στην χώρα μας.
Τα τέλη υπέρ ΑΠΕ συνεχώς αυξάνονται.

( 21 ευρώ /Μεγαβατωρα ,απο 9 ευρώ πριν δυο μήνες ,120% αύξηση )!!!!!
Απίστευτο .
Όμως τα μεγάλα  ελλείμματα των ΑΠΕ αυξάνονται και πάλι !!!!

Αυτό είναι οργανωμένο έγκλημα .

  Τα τσιμπούρια των ΑΠΕ  ( επενδυτές - κόρακες )   εξακολουθούν να πολλαπλασιάζονται  με την ανοχή του υφυπουργού ΠΕΚΑ , Α.Παπαγεωργίου  ( νομικού, κομματικού στελέχους της ΝΔ, πρώην διορισμένου  πρόεδρου ΔΣ της ΔΕΠΑ κλπ  )  αφού ακόμη και σήμερα εκδίδουν  νέες άδειες απο την ΡΑΕ, διαβάστε...  ΕΔΩ
                                                                                                                  
Χίλια νεα μεγαβάτ φωτοβολταϊκά μέσα σε εξι μήνες του 2013, με τις ευλογίες της ΡΑΕ και των ανικάνων του ΥΠΕΚΑ.     ΕΔΩ
Ποιος θα πληρώσει τα νέα χρέη των εκατομμυρίων , για τις νέες επιδοτήσεις υφυπουργέ  Ασημάκη Παπαγεωργίου ?
Πριν ενα μήνα αυξήσατε κατά   120%   το χαράτσι για τις ΑΠΕ που είχαν εγκατασταθεί και είχαν συνδεθεί στο δίκτυο μέχρι τα τελη του 2012.

      Έκανε  νέες δημόσιες προπαγανδιστικές δηλώσεις, υπέρ των ΑΠΕ  και ο πρώην διορισμένος πράσινος πρόεδρος ΔΣ , της  ''ΔΕΗ  Ανανεώσιμες'' κος  Ι. Τσιπουριδης. Διαβάστε εδώ....  ΕΔΩ 

                                                       

    Μόλις πριν λίγους μήνες , παύθηκε από την ''τελειωμένη πλέον '' δημόσια θυγατρική εταιρεία  της ΔΕΗ ,''  ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ'' ,  όπου μας τον  ''ειχε χώσει''  , η    Ταγαρω -Μπιρμπιλω .... ΕΔΩ
αλλά  συνεχίζει  να υπηρετεί με πάθος τις ΑΠΕ   σαν ....πρόεδρος  Δ.Σ. από το 2003  της....... ..ΕΛΕΤΑΕΝ  .        ( της αιολικής συντεχνίας )    !!!..... ΕΔΩ
που προσπαθεί να  ...
          '' εκφράσει αποτελεσματικά τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του κλάδου και της αγοράς (αιολικών ) λειτουργώντας ως ένα μέσο πίεσης και συμμετοχής (lobbying).''  .........σύμφωνα με το καταστατικό της...... ΕΔΩ


Πως είπατε ???
Διαπλοκή ,  αστεία πράγματα στην σημερινή  Ελλάδα της....... ''Ανεξάρτητης ΡΑΕ ''... χαχαχαχα     , του πράσινου π. καθηγητή ειδικού των ΑΠΕ , Ν. Βασιλακου   ***, με διακηρυγμένο προσωπικό μανιφέστο υπέρ των ΑΠΕ ..........ΕΔΩ

                                                   


Μάλλον   '''Ρυθμιστική Αρχή .........ΑΠΕ''   είναι όχι ...'' Ενέργειας''   .!

Παπαρολογίες  και ΘΑ ΘΑ ΘΑ του διαβάστε εδώ.......ΕΔΩ


*** Πάρτε γεύση απο ένα μικρο τμήμα του βιογραφικού του..

''Υπήρξε (από το 1999) μέλος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Παραγωγών Ενέργειας από ΑΠΕ (EREF), εκλεγμένος αντιπρόεδρος του Ομίλου για τη Διάδοση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ELFORES), μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Ενέργειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, μέλος του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), καθώς και τεχνικός και επιστημονικός σύμβουλος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτροπαραγωγών από ΑΠΕ.
Τον Απρίλιο του 2008 εξελέγη παμψηφεί Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Παραγωγών Ενέργειας από ΑΠΕ (European Renewable Energies Federation, EREF). Τον Ιούλιο του 2009 εξελέγη Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ηλεκτρισμού Ελλάδος (HELAS).
Από το Μάρτιο του 2010 είναι Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ)''

Μόνον αφελείς θα πίστευαν ότι οι παραπάνω εξυπηρετούν με την απαιτούμενη ισονομία και δικαιοσύνη τα συμφέροντα της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού ,έναντι των ανταγωνιστών της, αλλά και τα συμφέροντα των καταναλωτών.