Σάββατο 25 Μαΐου 2019

Άνδρος .Παραμονή των αυτοδιοικητικών εκλογών 2019 .

       Φτάσαμε λοιπόν στις αυριανές , αυτοδιοικητικές εκλογές στην Άνδρο . 
Το αγαπημένο μας νησί , έχει ενα καλάθι με όλα τα φρούτα . 
Επιστήμονες , αγράμματοι , σοβαροί , γελοίοι, ψεύτες, ειλικρινείς , έντιμοι , λαμόγια , εργαζόμενοι , άνεργοι , ονειροπόλοι, ρεαλιστές, ψώνια ,προσγειωμένοι , τυχοδιώκτες , καριερίστες, κομματόσκυλα, πατριώτες , αριστεροί , δεξιοί , φασίστες, λοατκι , κλπ . 
Συνολικά καμιά 350 αριά είναι οι Ανδριώτες υποψήφιοι .
Μας έδωσαν όλοι , υποσχέσεις αναγέννησης για το μέλλον της Ανδρου μας , αρκεί να πάρουν αύριο , την ψήφο μας . 
Αυτήν την φορά ελπίζω οτι θα είμαστε προσεκτικοί στην επιλογή μας . Δεν θα λαθέψουμε .
Προσωπικά εύχομαι καλή επιτυχία μόνον στους άριστους !


                                                                                                                                                                                                 Γ.Β.Μ.

Πέμπτη 9 Μαΐου 2019

Τα προβλήματα του Γαυρίου !



Άνδρος .
            Η προεκλογική περίοδος  για τοπική και Περιφερειακή αυτοδιοίκηση φτάνει στο τέλος της  και στην Άνδρο  την  26/5/19 . Σε λίγες μέρες λοιπόν  εκλογές .
Οι 5 συνδυασμοί των υποψήφιων δημάρχων Άνδρου  και των 2 ανεξάρτητων συνδυασμών στην Υδρούσα , για τα τοπικά συμβούλια στο Γαυριο και στο Μπατσί  , είναι πανέτοιμοι όπως δηλώνουν . Σίγουρα δυσκολεύτηκαν λίγο στην εύρεση του αναγκαίου αριθμού υποψηφίων  .
            Μέχρι σήμερα όλοι οι υποψήφιοι, αποφεύγουν  να δεσμευτούν με συγκεκριμένο πρόγραμμα και προτάσεις , για τα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν το νησί μας και ειδικά την Υδρουσα .
             Πιστεύουμε οτι αυτό θα το πράξουν σύντομα . Είναι φυσικό να κρίνονται  για τα έργα τους , αυτοί που μέχρι σήμερα διαχειρίζονται την αυτοδιοίκηση , και όχι οι υποψήφιοι που θα κριθούν στο μέλλον .
Εμείς θα αναφερθούμε  μόνον στην ευρύτερη περιοχή της Υδρούσας , και θα προσπαθήσουμε να οριοθετήσουμε τα σοβαρότερα θέματα .
              Κατ αρχήν ας ξεκινήσουμε με την παραδοχή , ότι η τοπική οικονομία στηρίζεται στον τουρισμό και την πρωτογενή παραγωγή ( αλιεία , μελισσοκομία , κτηνοτροφία , επιδοτήσεις  Ε.Ε. κλπ ).
Ας αρχίσουμε  λοιπόν,  με την πίστη οτι στο μέλλον θα υπάρξει μια άλλη πορεία για την Υδρούσα  .
Καθημερινότητα .
         Εδω στην Υδρουσα , όλοι βιώσαμε  την  πλήρη εγκατάλειψη  στα βασικά θέματα της καθημερινότητας .
Ο Δήμος Άνδρου είναι σχεδόν ανύπαρκτος εδω ,  με μοναδική εξαίρεση τον ανιδιοτελή  πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Γαυρίου , κο Κ.Μούλα , που προσέφερε πολλά και σημαντικά , στα κοινά του Γαυριου,  με προσωπική εργασία και μεράκι . Θα ήταν αγνωμοσύνη να μην κάνουμε μια αναφορά στην θετική κοινωνική προσφορά του Κώστα .  
      Το οδικό  μας  δίκτυο είναι απλά επικίνδυνο,  απο την εγκατάλειψη και η πρόσβαση στις μοναδικές μας  παραλίες ( Βιτάλι  , Φελος , Ζορκος , Ατενι , Βλυχαδα ) είναι περιπετειώδης .
        Τα σκουπίδια είναι από χρόνια τώρα  παντού , παλιά στρώματα και ογκώδη αντικείμενα  πεταμένα δίπλα στους δρόμους , πολλές φορές για μήνες ολόκληρους . Τα οχήματα καθαριότητας  βρώμικα και σκουριασμένα σε κατάσταση διάλυσης . Κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς τον τρόπο που διαχειρίζεται σήμερα ο Δήμος αυτόν το πρόβλημα , αφού η χωματερή εχει κλείσει και ο δεματοποιητης υπολειτουργεί .
         Η ανακύκλωση ποτέ δεν λειτούργησε  σωστά και οργανωμένα . Συνήθως συλλέγονται από ιδιώτη , μονο τα αντικείμενα που εχουν οικονομική αξία ( χαρτί , μέταλλα κλπ )   . Οι κάδοι ανακύκλωσης ελάχιστοι και πάντοτε γεμάτοι .
Τα σκουπίδια ήταν από χρόνια  και παραμένει  σήμερα σαν το υπ αριθ ένα πρόβλημα της Άνδρου.
 Ο σημερινός Δήμαρχος κος Σουσούδης  και ο Περιφερειακός σύμβουλος Άνδρου κος Δ. Λοτσάρης , που επίσης  είναι και  υποψήφιος Δήμαρχος Άνδρου ,   έχουν αποδεχτεί και προτείνουν  σαν οριστική λύση , την δημιουργία ΧΥΤΥ στην περιοχή της Πλουσκας , με κοινοτική χρηματοδότηση . Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι υποψήφιοι δήμαρχοι που συμφωνούν σε αυτό , θα πρέπει όμως  να τοποθετηθούν ξεκάθαρα . Κατά την άποψη μας αυτό θα αποτελέσει μια οριστική και αποδεκτή λύση , δοκιμασμένη σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις . Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του έργου είναι η τήρηση όλων των τεχνικών προϋποθέσεων  στην κατασκευή και η πλήρης και οργανωμένη λειτουργία της Ανακύκλωσης  στην Άνδρο .
        Σήμερα έχουν εκδοθεί όλες οι σχετικές άδειες  και το έργο μπορεί να αρχίσει  να κατασκευάζεται, όπως ο Δήμαρχος δηλώνει . Υπάρχουν όμως σοβαρές αντιδράσεις από άλλους υποψηφίους δημάρχους όπως ο κος Ι. Καπάκης  και από την τοπική κοινωνία για τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον υδροφόρο ορίζοντα .
Περιμένουμε να μας ενημερώσει ο κος Καπάκης για την λύση που αυτός προτείνει , για αυτό το σοβαρό και χρόνιο  πρόβλημα.
Επίσης αναμένουμε για τις αντίστοιχες ξεκάθαρες τοποθετήσεις των άλλων δυο υποψήφιων δημάρχων κκ Δ.Γιανννίση και Ε.Μπάλλα , καθως και όλων  των υποψηφίων Περιφερειακών Συμβούλων  κκ Χ. Βουραζερη , Κ.Ισσαρη , Δ. Λάσκαρη και κας Λοτσαρη.
      Πλήρης αναρχία με την παράνομη στάθμευση  στο λιμάνι μας και τους γύρω δημοσίους χώρους,  οπου έχουν καταλειφθεί απο εκατοντάδες παρκαρισμένα αυτοκίνητα των .......14 εταιρειών ενοικίασης  ΙΧ  , που δραστηριοποιούνται φέτος στο Γαυριο .         Κυριολεκτικά οι ελεύθεροι χώροι στάθμευσης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες είναι ανύπαρκτοι πλέον στο Γαυριο .
       Η μεταφορά και εμπορία  ζωοτροφών , πτηνών , χαλιών , κλπ γίνετε πλέον με μεγάλα φορτηγά νταλίκες , από τους Ρομα  , με κατάληψη δημοσίων χώρων όπου μαγειρεύουν ,  ρυπαίνουν , πλένουν τα ρούχα τους και κοιμούνται ανενόχλητοι .
        Στο τοπικό Γραφείο του Δήμου Άνδρου οι υπάλληλοι εργάζονται με ''ελεύθερο'' ωράριο . Δηλαδή όποτε αυτοί κρίνουν . Υπάρχουν  και οι άεργοι μόνιμοι υπάλληλοι του Δήμου  , που πληρώνονται και απλά δεν κάνουν απολύτως τίποτα , αφού κανένας δεν τους  ελέγχει. Ναι , υπάρχουν και μεμονωμένες εξαιρέσεις , που επιβεβαιώνουν όμως τον κανόνα ! 
 Τα καθημερινά δελτία δραστηριότητας κάποιων δημοτικών  υπάλληλων , τους εξασφαλίζουν την σίγουρη .......απόλυση τους !.
Τα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης οικιών και επιχειρήσεων , έχουν να εισπραχτούν από το ........2014 !!!    Ο Δήμος μας αδυνατεί να εισπράξει τα οφειλόμενα , και αυτά μετατρέπονται σε .....ψήφους .  Παλιά και σίγουρη  συνταγή .
Όλοι ελπίζουμε οτι αυτή κατάσταση θα αλλάξει προς το καλύτερο.
Θέλουμε να ακούσουμε το πρόγραμμα και τις δεσμεύσεις των υποψηφίων μας στα παραπάνω θέματα.
Λιμάνι
      Το Γαυριο είναι  το μοναδικό  επιβατηγό και εμπορικό λιμάνι  του νησιού μας  . Είναι η πύλη εισόδου και υποδοχής . Είναι το συνδετικό λιμάνι επικοινωνίας με την ηπειρωτική χώρα και τα άλλα νησιά .
Μετά απο 5 χρόνια η δημοτική αρχή του δημάρχου κου Σουσουδη , παραδίδει ένα λιμάνι ,  πολύ  χειρότερη  κατάσταση .  Η πλήρης αδράνεια και αδιαφορία   του Δήμου Άνδρου για το λιμάνι μας,  φέρνει την  συνεχή υποβάθμιση .
 Κανένα απολύτως έργο βελτίωσης των υποδομών του λιμανιού δεν έγινε . Θέλουμε υποδομές στο λιμάνι της Άνδρου .
      Το πλούσιο Λιμενικό Ταμείο Άνδρου -Τήνου , απείχε πλήρως απο οποιοδήποτε έργο για το λιμάνι του Γαυρίου , επειδή οι εκπρόσωποι που όρισε ο Δήμαρχος μας να συμμετέχουν  σε αυτό , απλά δεν συμμετείχαν ουσιαστικά στις συνεδριάσεις , σύμφωνα και  με σχετικό έγγραφο του Πρόεδρου του Λ.Τ.κ Κορνάρου . Ποτέ δεν υπήρξε μεχρι σήμερα μια αναλυτική ενημέρωση των δημοτών μας για τα  σοβαρά θέματα σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις έργων από το Λ.Τ.  .Γιατί άραγε ?
         Μόνον μια αόριστη δήλωση του κου Σουσουδη,  έγινε πριν ενα χρόνο περίπου , οτι θα προσπαθήσει να κάνει νέο αυτόνομο Λ.Τ. για την Άνδρο . Έκτατε τίποτα ουσιαστικό .
Οι πυλώνες φωτισμού κείτονται πολλούς μήνες τώρα πεσμένοι στο έδαφος , άλλοι είναι  δεμένοι με σχοινί   , άθλιοι οι χώροι αναμονής , ακατάλληλο και επικίνδυνο για τους επιβάτες  το οδόστρωμα στο λιμάνι , άθλια η ράμπα  ανέλκυσης σκαφών,  κλπ   
    Τα άλλα λιμάνια στην Χώρα και στο Κορθι , δεν χρησιμοποιούνται . Κατά την άποψη μας ειδικά το λιμάνι της Χώρας , πρέπει να γίνει ένα νέο  σημείο εκφόρτωσης αδρανών υλικών για να αποσυμφορηθεί το Γαυριο.
 Καθημερινά σχεδόν στο λιμάνι του Γαυρίου,  ξεφορτώνουν πλοία με αδρανή οικοδομικά υλικά (άμμος, χαλίκια, τσιμέντα, σίδερα,  κλπ ) τα οποία αφού μεταφέρονται στο νησί με φορτηγά πλοία , στην συνέχεια μεταφορτώνονται σε φορτηγά νταλίκες , που  ξεφορτώνουν στα εργοτάξια σκυροδέματος και μάντρες οικοδομικών υλικών κλπ  .
Δεξαμενόπλοια μεταφέρουν καύσιμα τα οποια επίσης ξεφορτώνουν εδω και τα μεταγγίζουν σε βυτία φορτηγά για τα πρατήρια καυσίμων  .
       Το έργο της Λιμενικής Αρχής Γαυρίου είναι εξαιρετικό μέχρι σήμερα , μέσα στις πολύ δύσκολες υποδομές του λιμανιού μας , αν και το κεντρικό λιμεναρχείο του νησιού λειτουργεί στην….. Χώρα Άνδρου που φυσικά δεν εξυπηρετεί επιβατηγά η εμπορικά πλοία !!! .
         Αντιθέτως η Αστυνομική αρχή Γαυριου υπολειτουργεί , αφού είναι στελεχωμένη με δυο η τρείς υπαλλήλους το καλοκαίρι .
Οι ναυτικοί λένε οτι το λιμάνι μας θέλει άμεση εκβάθυνση , διότι είναι πλέον επικίνδυνο για τα πλοία .
Ποτέ μέχρι σήμερα δεν υπήρξε ενας σοβαρός σχεδιασμός για έργα υποδομών στο λιμάνι μας . Μεγάλο θέμα που ζητά σοβαρή προσέγγιση από ειδικούς  . Ακούγονται κατά καιρούς διάφορες ενδιαφέρουσες προτάσεις .
  Καλό θα ηταν να ακούσουμε τις θεσες και τις δεσμεύσεις των υποψηφίων για αυτο το σοβαρότατο θεμα  .

Νέο   εργοστάσιο έτοιμου μπετόν στο Γαύριο ?.

    Πρωτοφανές ! Με υπαιτιότητα το Δημου Ανδρου , μπήκαμε ξαφνικά σε  δικαστικές περιπέτειες .
 Μετά την χορήγηση σε ντόπιο  επιχειρηματία , σχετικής βεβαίωσης ( ελέγχεται για την νομιμότητα της ) που εξέδωσε η πολεοδομία του Δήμου Άνδρου , εκδόθηκε βάσει αυτής , απο την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου , άδεια εγκατάστασης μεγάλης μονάδας , βιομηχανικής κατασκευής έτοιμου μπετόν  ( 8 σιλό ) σε νοικιασμένο οικόπεδο  , στα όρια του οικισμού και μέσα σε κατοικημένη περιοχή . 
Τα αδρανή και το έτοιμο μπετόν , θα μεταφέρονται απο και προς την νέα μονάδα με φορτηγά μέσα απο τους δρόμους του λιμανιού . 
Αυτή η εξωφρενική και παράνομη κατά την άποψη μας , απόφαση , προκάλεσε πέραν απο την αγανάκτηση των πολιτών ,  εναντίον του Δήμου Άνδρου και της Περιφέρειας , την ομαδική προσφυγη των κατοίκων στο Συμβούλιο της Επικρατείας  .
 Αποτελεί κατά την γνωμη μας μια βασική αιτία , δικαιολογημένης αντίδρασης των κατοίκων  με την δημιουργία Ανεξάρτητου συνδυασμού υποψήφιων για την Τοπική κοινότητα Γαυριου  και Μπατσίου , μιας και ο Δήμαρχος δεν στάθηκε στο πλευρό των κατοίκων  , όπως είχε υποχρέωση .
 Θεωρούμε την Δημοτική Αρχή Άνδρου και την Περιφέρεια Αιγαίου , αποκλειστικά υπευθύνους για την συνεχή  υποβάθμιση της Υδρούσας .
Ζητάμε την άμεση τοποθέτηση ολων των υποψηφίων για το θέμα αυτο .

Βιολογικοί καθαρισμοί λυμάτων .
     Χρόνια τώρα , η έλλειψη βιολογικού καθαρισμού των αστικών λυμάτων , επιφέρει μια απαράδεκτη δυσοσμία και μόλυνση των νερών  .
Ειδικά με νότιο άνεμο, όταν οι τόνοι  των αστικών βοθρολυματων του Γαυρίου , ( που οδηγούνται καθημερινά με ηλεκτρ. αντλίες , από τον  παλιό κεντρικό αγωγό αποχέτευσης στην......... θάλασσα,  δίπλα στον  φάρο ''Καστρί''   !!! ) , ''επιστρέφουν'' μέσα στο λιμάνι , αλλά και στις κοντινές πολυσύχναστες το καλοκαίρι , παραλίες μας .
     Η ιδία ακριβώς κατάσταση επικρατεί στο τουριστικό Μπατσί , όπου ο εκεί αγωγός λυμάτων , καταλήγει επίσης στην .........θάλασσα .( περιοχή Κολώνα ) . Εκεί αναλόγως των ανέμων , τα λύματα διασκορπίζονται στις παραλίες του Μπατσιού .
      Η κατάσταση γίνεται αφόρητη , οταν κατά καιρούς διακόπτεται η λειτουργία των ηλεκτ.αντλιών  , κατι που δυστυχώς συμβαίνει συχνά .
Μπορείτε ολοι να επισκεφτείτε τα παραπάνω σημεία απόληξης των 2 αγωγών στην θάλασσα και να διαπιστώσετε με τα μάτια σας  αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση  που εκτός των άλλων αποτελεί ποινικό αδίκημα σε βαθμό κακουργήματος.

Δρόμος για Πισωλιμιώνα και αγροτικά ιατρεία Γαυρίου και Μπατσίου .

Πρόκειται καθαρά για θέματα διαφάνειας και ηθικής τάξης .
 Εδω ο Δήμαρχος μας κος Σουσουδης έχει εκτεθεί και μέχρι σήμερα δεν έχει
απαντήσει , ως όφειλε . http://sagini3.blogspot.com/2019/04/blog-post.html
Κοντολογίς υπάρχουν κάποιοι δωρητές-ευεργέτες της Άνδρου , οι όποιοι επιθυμούν να κατασκευαστούν δημόσιοι δρόμοι και δυο αγροτικά ιατρεία , με δικά τους χρήματα στην Υδρούσα . Δυστυχώς κάποιοι τους κρέμασαν στα ......μανταλάκια !
Φυσικά είναι καλοδεχούμενοι και τους ευχαριστούμε .
Ομως υπάρχουν νόμοι , υπάρχουν διαδικασίες για να γινουν αυτα με διαφάνεια και ενημέρωση των πολιτών .
Σήμερα ρωτάμε ξανά .
Ενημερώθηκε η οικονομική επιτροπή του δήμου για αυτά τα έργα  και το ΔΣ ?.
Πόσα χρήματα δόθηκαν σαν δωρεά για τα έργα αυτά και σε ποιον ?
Ποιος διαχειρίστηκε τα χρήματα , ποιος επέλεξε τον εργολάβο ?
Εκδόθηκαν οι σχετικές μελέτες και άδειες ?
Γιατί δεν ενημερώσατε κε Δήμαρχε αναλυτικά τους πολίτες όπως οφείλετε ?
Το θέμα είναι άλλο ένα καυτό πρόβλημα που έχει να κάνει  με αδιαφάνεια στην διαχείριση χρημάτων απο τον Δήμο Άνδρου. Υπάρχουν αρκετά τέτοια θέματα.
  Ζητάμε απο όλους τους υποψηφίους να δηλώσουν δημόσια τον τρόπο που θα αντιμετωπίσουν  αυτα τα θέματα. 

Τσιμεντοστρώσεις 
Θέλουμε αναλυτική ενημέρωση για όλες τις τσιμεντοστρώσεις δρόμων που έγιναν απο τον Δημο Άνδρου , αλλά και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαιου , τους τελευταίους 5 μήνες  στην περιοχή της Υδρούσας Άνδρου.
Επ αυτού ζητάμε και την θέση όλων των υποψηφίων .


Στα παραπάνω θέματα μπορούν να προστεθούν και άλλα από τους πολίτες. Εμείς  θα επανέλθουμε .

Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

Δημοτικές εκλογές 2019 .

  
                                            Î‘ποτέλεσμα εικόνας για εκλογες χιουμορ

Γράφει ο κος Κανάκης Νίκος            


Χωρίς κανέναν περιορισμό , τα ψηφοδέλτια . 

       Εάν είσαι όμορφος-η  , εάν είσαι καλός τραγουδιστής, ποδοσφαιριστής, οργανοπαίχτης , 
ηθοποιός ,πολύτεκνος, 
ή  μιά μικρή διασημότητα στο χωριό σου , 
εάν έχεις ευρύ κοινωνικό κύκλο και μεγάλο σόι, εάν ανήκεις σε πολιτικά κόμματα , συλλόγους, 
αδελφότητες, οργανώσεις  , 
επιθυμείς να βελτιώσεις τον τόπο σου , την κοινωνική σου θέση η τα  οικονομικά σου , είσαι άνεργος , τεμπέλης , 
αγράμματος η οχι , κλπ κλπ ....... ε τότε ναι, είσαι κατάλληλος για Δημοτικός σύμβουλος !!!!

Πρόσεξε όμως: 

      εάν εκλεγείς και δεν έχεις ξαναδιαβάσει ή υπογράψει ποτέ δημόσιο έγγραφο, εάν δεν έχεις ξανά διαχειριστεί με επιτυχία μόνιμο προσωπικό δημοσίων υπαλλήλων , 
με καθήκοντα, χρήμα και ευθύνες, εάν οι αρχές σου και η αντοχή σου στους πειρασμούς (κυρίως του ρουσφετιού) δεν έχουν δοκιμαστεί , 
εάν νομίζεις ότι οι νόμοι είναι για να τους προσαρμόζουμε στις ανάγκες και το συμφέρον μας........ ε τότε, το πιθανότερο είναι , 
να γίνεις άλλο ένα μη παραγωγικό πολιτικό όν , 
μια μαριονέτα δηλαδή , 
που θα σε φορτωθούμε στην πλάτη μας για τα επόμενα χρόνια !!!!
      Αγαπητέ υποψήφιε-α , μην πλανάσαι ότι θα αναλάβεις  σημαντικά πόστα και ευθύνες. 

Εσύ θα κάτσεις στην μπάντα , για να κάνουν παιχνίδι οι υπόλοιποι  που ξέρουν  την δουλειά. 
Ο ρόλος σου τελείωσε απο την στιγμή , που μπήκες στον συνδυασμό για να συμπληρωθεί  ο αριθμός στο ψηφοδέλτιο   !!!!
Φυσικά δεν  είναι τίτλος ανούσιος ο Δημοτικός σύμβουλος η πρόεδρος τοπικής κοινότητας  κλπ.  

      Δεν  υπάρχουν όμως δικλείδες ασφαλείας ώστε να απαξιώνουν κάθε άσχετο φιλόδοξο καλαμοκαβαλάρη , που είναι σε «ωραίο περιτύλιγμα» !!!
Κρίμα για όλους τους υποψήφιους στην αυτοδιοίκηση   ανά την επικράτεια , γιατί όλοι ακολούθησαν λίγο ή πολύ την αρχή του «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» . 

 Δεν έπρεπε να είναι έτσι !!!!
Πολύ απλά , ελάχιστοι  επιτυχημένοι επιστήμονες ,  επαγγελματίες,  νομοταγείς πολίτες και οικογενειάρχες,  ολοκληρωμένες προσωπικότητες που δούλεψαν και πέτυχαν σε όλες τις πτυχές της ζωής ,  επιθυμούν την εμπλοκή τους στα κοινά  . 

Όμως αυτοί ακριβώς θα έπρεπε να επιλέγονται να ψηφίζονται και να προβάλλονται ως παράδειγμα !!!!
Η κοινωνία μας  τα καταπίνει και τα χωνεύει  όλα . 

       Λέμε «τέλος πάντων» και  κοιτάμε το καλυβάκι μας, έτσι  επιλέγουμε αναγκαστικά κάποιον με τα παραπάνω  '' προσόντα''  , για να εκτελέσει τα πλέον απαιτητικά διανοητικά, ηθικά και ψυχικά καθήκοντα . 
Αυτόν ακριβώς θα βρίζουμε όλοι,  από την επόμενη ημέρα .

 Είναι βέβαιο, ότι για άλλη μία φορά θα ψηφίσουμε σαν Έλληνες !!!!



Κυριακή 5 Μαΐου 2019

Ντοκουμέντο . Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερο CO2 , από τα πετρελαιοκίνητα !



                                    Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ηλεκτρικα αυτοκινητα


Γράφει ο  Dr Apostolos Efthymiadis

     Για το ἐνεργειακό μείγμα τῆς χώρας μας, τα πράγματα εἶναι ἀκόμα χειρότερα ὄπως ἀποδεικνύεται στην συνέχεια.

Γενικότερα η κατανάλωση μίας κιλοβατώρας θα προκαλέσῃ τις ἐξῆς ἐκπομπές CO2 ἀνά μορφή ἐνέργειας :

Πετρέλαιο :                 0,264 kg CO2/kWh
Ηλεκτρική ενέργεια: 0,989 kg CO2/kWh ,     (κατά ΚΕΝΑΚ για Ἐλλάδα)

Mε βάση την ἔκθεση 2017 ἀπό το "Σύμφωνο τῶν Δημάρχων" http://publications.jrc.ec.europa.eu/.../jrc_technical...)

Ηλεκτρική ενέργεια:    0,81 kg CO2/kWh        (για Ἐλλάδα )
Ηλεκτρική ενέργεια:    0,658 kg CO2/kWh       (για Γερμανία)

Α. ΝΤΗΖΕΛΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Δια την παραγωγή μηχανικοῦ ἔργου μίας κιλοβατώρας , για την ὤθηση τοῦ αὐτοκινήτου καὶ με μία μέση ἐνεργειακή ἀπόδοση ἐνός ντηζελοκινητήρα περί το 35% αὐτο συνεπάγεται ὄτι θα χρειαστούν 1/0,35 = 2,86 kWh   καυσίμου και ἐπομένως  θα  ἔχουμε  ἐκπομπή   CO2 = 2,86 (0,264) = 0,75
kg CO2 /kWh.

Β. ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ἘΛΛΑΔΑ
Δια την παραγωγή ἰδίου μηχανικοῦ ἔργου μίας κιλοβατώρας για την ὤθηση τοῦ αὐτοκινήτου καὶ με μία μέση ἐνεργειακή ἀπόδοση μίας μπαταρίας στο 75% (δηλαδή με ἀπώλειες τοῦ κύκλου φορτίσεως/ἐκφορτίσως κατά 25%) συνεπάγεται ὄτι θα χρειαστούν για την φόρτιση των μπαταριῶν 1/0,75 = 1,33 kWh ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας, οι ὀποῖες   με την σειρά τους θα προκαλέσουν ἐκπομπές    1,33 (0,989) = 1,32
kg CO2 /kWh, δηλαδή αὐξημένες ἐκπομπές κατά 57,3 % ἔναντι τοῦ ντηζελοκινητήρα!!!

Γ.   ἨΛΕΚΤΡΙΚΑ ἈΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ἐάν ἀντί τοῦ συντελεστοῦ 0,989 ληφθῇ ο συντελεστής 0,658 kg CO2/kWh τότε ἀντίστοιχες οι ἐκπομπές ὑπολογίζονται ἴσες με 1,33(0,658) = 0,86 kgCO2/kWh δηλαδή ἐπίσης ὑψηλότερες κατά 17% ἔναντι τῶν πετρελαιοκινητήρων.

      Ἐδῶ ἡ ἀπάτη εἶναι καταφανῆς ἐνῶ οι ἀργυρόνυτοι γραφειοκράτες τῶν Βρυξελλῶν ἔχουν πλέον νομοθετήσει την ὑποχρεωτική ἐγκατάσταση σταθμῶν φορτίσεως ἠλεκτρικῶν αὐτοκινήτων σε νέες και παλαιότερες οἰκοδομές !
(Ὀδηγία 2018/844/ἘΚ).



Link ...
Σχόλιο σε ανάρτηση του κου Δ.Χοιδά

Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΦΕΛΛΟΥ - ΠΙΣΩΛΙΜΙΏΝΑ στην ΥΔΡΟΥΣΑ ΑΝΔΡΟΥ !




   

      Μέσα στον βαρύ φετινό χειμώνα , της Ανδρου  , φήμες διέδιδαν , ότι κατασκευάζεται στην περιοχή μας ένας καινούργιος δρόμος από μπετόν.
 Γινόταν  δηλ.  τσιμεντόστρωση  αρκετών χιλιομέτρων και πολλών κυβικών ,  του υπάρχοντος χωματόδρομου, από τον οικισμό του Φελλού , προς την πανέμορφη παραλία του Πισωλιμιώνα  της Δ.  Άνδρου .
     Αναμφισβήτητα όλοι σκεφτήκαμε οτι πρόκειται για ένα  ακριβό έργο  , που θα είναι κοινής ωφέλειας  .
Πράγματι έχει κατασκευαστεί ήδη ,  περίπου το 70% του έργου , με έτοιμο μπετόν  γνωστής  της Ανδριώτικης εταιρείας  ''ΒΑΛΜΑΣ ΑΕ '' , εργολαβιών και έτοιμου σκυροδέματος .
      Το έργο  έχει χρηματοδοτηθεί από την ''γνωστή''   Γαλλίδα,  σοβαρή επενδύτρια της περιοχής μας , με πολλά  εκατ. ευρω , σε πολυτελή  ακίνητα , με σκοπό να βελτιώσει  την πρόσβαση προς τις κατοικίες που η ίδια  έχει κατασκευάσει στην παραλία του Πισολιμιώνα .
 Φυσικά ο νέος δρόμος θα είναι κοινης χρήσης !
Ξαφνικά όμως , μάθαμε ότι …..το έργο σταμάτησε από την Αστυνομία , επειδή μετά από επώνυμες  καταγγελίες  εναντίον του Δημάρχου Ανδρου  κ. Σουσούδη , διαπιστώθηκε η  έλλειψη  περιβαλλοντικής - πολεοδομικής μελέτης και άδειας κατασκευής του δρόμου .
    Η  καταγγελία  ήταν γραπτή και επώνυμη   , από   τους  Δημοτικούς Συμβούλους της Αντιπολίτευσης  ,   κ.κ  Αθανασίου Φ και  Καπάκη Ι , του  Δήμου Άνδρου  .  
Φυσικά  έχουν την ηθική υποχρέωση  και καθήκον ,  όπως και κάθε πολίτης,  να ελέγξουν  την  εξουσία , όταν αυτή παρανομεί  .
 Δεν γνωρίζουμε επίσης ,  αν εφαρμόστηκε η αυτόφωρη διαδικασία όπως ορίζει ο νόμος , η έγιναν μηνύσεις  αυτεπάγγελτες  από την Αστυνομία .
Γνωρίζουμε όμως , ότι το έργο σταμάτησε  άμεσα !
 Καλό θα ήταν να γίνει και μια δημόσια ενημέρωση για το θέμα από την Αστυν .Διευθ. Σύρου .
         Εδω λοιπόν , αρχίζουν τα λογικά ερωτήματα  προς τον κ. Σουσούδη και τον  Δήμο Άνδρου ,  ο οποίος φέρει την νομική  ευθύνη για όλες τις πολεοδομικές άδειες που εκδίδονται για έργα στο νησί μας .
 Όλοι γνωρίζουν ότι η πολεοδομία Άνδρου ανήκει στις αρμοδιότητες του Δήμου .

Α. Γιατί δεν υπήρξε μέχρι σήμερα , δημόσια ανακοίνωση-ενημέρωση  για το έργο από τον Δήμο Άνδρου ?
Ενημερώστε μας κε Δήμαρχε , αν έγιναν όλες οι νόμιμες διαδικασίες . 
Περιμένουμε να πληροφορηθούμε αν έγινε η όχι ,  αποδοχή δαπάνης δωρεάς από το Δημοτικό Συμβούλιο της Άνδρου , το ύψος του ποσού  και τον τρόπο  καταβολής αυτού .

Β. Εκδόθηκε  η όχι ,  νόμιμη άδεια από την πολεοδομία Άνδρου , με αντίστοιχη περιβαλλοντική μελέτη  για το έργο τσιμεντόστρωσης της χωμάτινης οδού Φελλού-Πισολιμιώνα ?

Γ. Ποιος είναι ο επιβλέπων του έργου ?

Δ. Σε περίπτωση  έλλειψης νόμιμης άδειας  , ζητάμε από τον δήμαρχο να μας πληροφορήσει , πως είναι δυνατόν να εκτελείται δημόσιο έργο  στην Άνδρο , χωρίς άδεια , από μια  εργοληπτική εταιρεία ?

Ε. Τελευταίο και σπουδαιότερο .
    Γιατί κε  Σουσούδη , Δήμαρχε της Άνδρου δεν προστατέψατε ως οφείλατε , την  δωρήτρια  επενδύτρια  . 
Τέτοιοι   λανθασμένοι και επιπόλαιοι  χειρισμοί , εκθέτουν  και προβληματίζουν τον κάθε πιθανό δωρητή –ευεργέτη του νησιού μας .

                                                                                 Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος

Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

Ενημέρωση και διάλογος για τις ανεμογεννήτριες στα νησιά μας .






           Πριν 5 χρόνια ,  ( ήταν Μάιος του 2014 ) , η εταιρεία αιολικών  ΕΛΙΚΑ   Γκρουπ  ΑΕ του ομίλου Κοπελούζου  , έστειλε σε κάθε καταναλωτή στα νησιά μας , το έγγραφο της φωτογραφίας , μαζί με τους λογαριασμούς κατανάλωσης της ΔΕΗ .
           Θέλησαν κατά την αποψή μας , τότε ,  να προστατεύσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα , όπως οι ίδιοι τα εννοούσαν .
           Είχαν καταφέρει , όπως και άλλοι , να αδειοδοτηθούν-δανειοδοτηθούν ,   ( παραμονή Χριστουγέννων από τότε  ΥΠΕΚΑ του  υπ. Μανιάτη)  οι εταιρείες τους , από το κράτος , με άδειες  για εγκατάσταση δεκάδων τεράστιων και επιδοτούμενων ανεμογεννητριών στα νησιά μας .
        Το έγγραφο αυτό ήταν μια προσπάθεια τους ,  να αμβλυνθούν  οι αντιδράσεις των ντόπιων κοινωνιών στα νησιά .
Αποτελεί μνημείο ανακριβειών και προχειρότητας  , αφού στερείται  τεκμηρίωσης .
       Εμείς δηλώνουμε ότι επιθυμούμε τον δημόσιο διάλογο  και   προσκαλούμε  πάλι , την ΕΛΙΚΑ ΑΕ , και τους άλλους ΑΠΕτζήδες , σε δημόσια συνάντηση – διάλογο στην  Άνδρο ,Τήνο , Πάρο , Νάξο  όποτε επιθυμούν , αλλά να έρθουν  με νέα αληθινά και τεκμηριωμένα   αυτή την φορά , επιχειρήματα , εάν καταφέρουν να βρούνε .
        Ας ρίξουμε λοιπόν και πάλι  μια ματιά σε αυτό το κουρελόχαρτο , μιας και το θέμα είναι πάλι επίκαιρο,  λόγο εκλογών , στα νησιά μας .

α)      Αναγράφουν  ψευδώς  , ότι θα μειωθεί ο λογαριασμός ρεύματος των νησιωτών  όταν εγκαταστήσουν τα τεράστια αιολικά τους .  
β)      Αναγράφουν ψευδέστατα ,  ότι με την λειτουργία των αιολικών της ΕΛΙΚΑ ΑΕ  , θα καλύπτονται οι τωρινές και οι μελλοντικές ανάγκες της Άνδρου και των άλλων νησιών .
γ)      Αναγράφουν ψευδώς , ότι με  τα νέα γιγαντιαία αιολικά τους, θα σταματήσουν τις συχνές διακοπές ρεύματος στην Άνδρο , και την εξάρτηση από το παλιό εργοστάσιο της ΔΕΗ .  ( Κύριοι , ήδη πέρασαν 5 χρόνια και οι διακοπές έχουν μηδενιστεί . Έγιναν έργα συντήρησης δικτύων του ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ .  Αυτά , χωρίς ούτε ένα , νέο αιολικό στο νησί μας )
δ)       Το θερμικό εργοστάσιο εφεδρείας της ΔΕΗ , ( ευτυχώς που υπάρχει ) ,  παρέχει συνεχή ασφάλεια ισχύος σε Άνδρο και Τήνο , σε περίπτωση εκτάκτων περιστατικών ( θεομηνίες , ατυχήματα ) .
ε)        Ψευδώς αναγράφουν , ότι μέσω του δικού τους έργου , η Άνδρος θα διασυνδεθεί με το ηλεκτρικό ηπειρωτικό σύστημα μέσω υποθαλασσίου καλωδίου . Όλοι γνωρίζουν ότι αυτό το υποθαλάσσιο  καλώδιο είναι της ΔΕΗ και η διασύνδεση υπάρχει  δυο δεκαετίες και πλέον .
στ)      Ψευδώς αναφέρουν ότι με τα λεφτά του Ομίλου τους θα καταστήσουν την Άνδρο ενεργειακά αυτόνομο νησί .
         Μα , κκ ΑΠΕτζήδες  της ΕΛΙΚΑ ΑΕ , σοβαρευτείτε επιτέλους  και σταματήστε να υποτιμάτε την νοημοσύνη μας . Η  Άνδρος  και η Τήνος είναι ενεργειακά αυτόνομα νησιά και διασυνδεδεμένα ,  δυο τουλάχιστον δεκαετίες .

Σε όλες τις παραπάνω αιτιάσεις μας υπάρχουν τεκμηριωμένες ( κατά την γνώμη μας ,απαντήσεις και επιχειρήματα ) . Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο . 






Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

Επιπτώσεις των ανεμογεννητριών στον τουρισμό .


     Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ανεμογεννήτριες



                                                *    Αντικαταστήστε την λέξη Τήνος με την λέξη Άνδρος

        Μία από τις επιπτώσεις που θα έχουν οι εγκαταστάσεις των βιομηχανικών αιολικών πάρκων στην Τήνο είναι η αρνητική επίδραση στον τουρισμό του νησιού. Η οπτική και η ακουστική όχληση, η αλλοίωση του φυσικού και του “χειροποίητου” τοπίου που τόσο έχει διαφημιστεί τελευταία είναι προφανές ότι θα δυσαρεστήσει τους επισκέπτες που αναζητούν την αυθεντικότητα του νησιού.

Παρά το προφανές του ισχυρισμού μας, μπορούμε να ανατρέξουμε σε μια σειρά μελέτες προκειμένου να τον ισχυροποιήσουμε:
Στα συμπεράσματα της μελέτης του Γερμανικού   Institute of Economic and Cultural Geography, Leibniz University of Hannover [1] που δημοσιεύτηκε το 2015, διαβάζουμε:
 “Σύμφωνα με τα θεωρητικά επιχειρήματα και τα υπάρχοντα εμπειρικά στοιχεία για την Γερμανία, διαπιστώνεται ότι η κατασκευή ανεμογεννητριών έχει αρνητικές συνέπειες στον τουρισμό... οι τουρίστες τείνουν να αποφεύγουν προορισμούς που χαρακτηρίζονται από μεγάλη ή και αυξανόμενη συγκέντρωση ανεμογεννητριών... σύμφωνα με τα αποτελέσματα, υπάρχει σύγκρουση στην ταυτόχρονη ανάπτυξη και των δύο βιομηχανιών” (σημ. αιολικής και τουριστικής).

Σε σχετική μελέτη που έγινε για λογαριασμό της τοπικής κυβέρνησης στην Σκωτία [2] και η οποία αφορά περιοχές που έχουν αρκετές ομοιότητες με τα Κυκλαδονήσια (διαβάστε και σχετικό άρθρο στην Καθημερινή [3]), προτείνονται λύσεις στην χωροθέτηση των ανεμογεννητριών ώστε να μην επηρεάζουν την ελκυστικότητα των περιοχών. Αυτές είναι οι εξής:
α)    Περιορισμένος αριθμός ανεμογεννητριών καθώς από την έρευνα φαίνεται ότι οι επισκέπτες “ανέχονται” μέχρι έναν μικρό αριθμό.
β)     Συγκέντρωση των ανεμογεννητριών σε λίγα σημεία
γ)     Αποφυγή της συνεχούς οπτικής επαφής
δ)     Μηδενικές παρεμβάσεις σε περιοχές υψηλής αναγνωσιμότητας

Δυστυχώς, η χωροθέτηση της ΡΑΕ στα Κυκλαδονήσια και ειδικά στην Τήνο δεν ακολουθεί καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις. Ο αριθμός των ανεμογεννητριών προς εγκατάσταση είναι υπερβολικός για το μέγεθος της Τήνου ενώ αυτές είναι διάσπαρτες [4]. Ειδικά οι μεγαλύτερες θα είναι ορατές από όλα σχεδόν τα χωριά αλλά και από παραλίες του νησιού. Τέλος οι περιοχές υψηλής αναγνωσιμότητας στην Τήνο βρίσκονται σχεδόν σε όλο το νησί. Tο δίκτυο των μονοπατιών της για το οποίο τόσο πολύς λόγος γίνεται, εκτείνεται παντού, ομοίως και τα γραφικά χωριά της.

Σε άλλη μελέτη για την οπτική όχληση από ανεμογεννήτριες στην νότια Αυστραλία [5], η οποία παρουσιάστηκε το 2006 σε συνέδριο του οργανισμού εκτίμησης επιπτώσεων της Νέας Ζηλανδίας (https://www.nzaia.org.nz), συμπεραίνεται ότι:
α)    Τα αιολικά πάρκα έχουν γενικά αρνητική οπτική επίπτωση σε τοπία τα οποία είχαν βαθμολογηθεί ως υψηλής ή μέτριας ποιότητας, πριν την εγκατάσταση ενώ θετική αποτίμηση έχουν μόνο οι εγκαταστάσεις που έγιναν σε τοπία χαμηλής ποιότητας (επίπεδα τοπία, τοπία με γυμνό έδαφος, χωρίς ιδιομορφίες).
β)     Ο αριθμός των ανεμογεννητριών δεν αλλάζει ιδιαίτερα την παραπάνω εκτίμηση. Είτε λίγες, είτε πολλές ανεμογεννήτριες, το αιολικό πάρκο έχει σχεδόν τις ίδιες επιπτώσεις.
γ)     Τα αρνητικά οπτικά αποτελέσματα δεν μειώνονται αισθητά με την απόσταση.
         Αρκετό ενδιαφέρον έχει επίσης μια οπτικοποίηση με animation στην οποία φαίνεται πως αυξήθηκαν οι περιοχές από όπου είναι ορατές οι ανεμογεννήτριες στην Σκωτία, στην διάρκεια μιας εικοσαετίας (1995-2015) [6]. Γίνεται αντιληπτό πως από την στιγμή που θα ξεκινήσουν οι εγκαταστάσεις των αιολικών πάρκων δεν θα αργήσουν να πολλαπλασιαστούν.
        Ήδη στον χάρτη της ΡΑΕ για την Άνδρο [7] μπορεί να δει κανείς ότι το πλήθος των ανεμογεννητριών που έχουν πάρει άδεια είναι υπερπολλαπλάσιο αυτών της Τήνου.

      Επιπλέον, οι εγκαταστάσεις των αιολικών πάρκων δεν επηρεάζουν την ποιότητα του τοπίου μόνο λόγω των ίδιων των ανεμογεννητριών. 
Τα συνωδά έργα (οδοποιία, γραμμές υψηλής τάσης, πυλώνες, εκχωματώσεις κλπ.) δημιουργούν εικόνα εργοταξίου και βιομηχανικής περιοχής.
 Παρά τις διαβεβαιώσεις των εταιριών για ήπιες παρεμβάσεις και για ανάπλαση, η εμπειρία πανελλαδικά είναι διαφορετική. Μερικές φωτογραφίες από εγκατεστημένα αιολικά πάρκα αρκούν για να πειστεί και ο πιο δύσπιστος [8].
Τέλος, σε μελέτη για την ηχητική όχληση από την λειτουργία των ανεμογεννητριών συγκεκριμένα στην Τήνο [9], υπολογίζεται ότι
α) Στα κοντινότερα χωριά (πχ. Καρδιανή) η όχληση θα κυμαίνεται στα 32-35 dB. Στάθμη σχετικά χαμηλή, όχι όμως για περιβάλλον ιδιαίτερα ήσυχο όπως αυτό του χωριού τις βραδινές ώρες (<30 dB).
β) Σε επισκέψιμες περιοχές πιο κοντά στα αιολικά πάρκα (~500m) η στάθμη θα κυμαίνεται περίπου στα 45 dB. Στάθμη απόλυτα αισθητή και ενοχλητική για έναν πιθανό περιπατητή.


Πηγές:
[4] http://www.rae.gr/geo/ 25.1 , 37.6 Κλίμακα 1:136494
[7] http://www.rae.gr/geo/ 24.8 , 37.85 Κλίμακα 1:272989
Tags:




Το άρθρο είναι αναδημοσίευση του αρχικού από το ........