Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019

41 άβολες αλήθειες για την «νέα οικονομία της ενέργειας»




41 άβολες αλήθειες για την «νέα οικονομία της ενέργειας»
Του Mark P. Mills
      

             Σχεδόν κάθε εβδομάδα , ένας δήμαρχος , ένας κυβερνήτης , ένας αρμόδιος ή ένας δημοσιολόγος,  μπαίνει στη χορεία εκείνων που σπεύδουν να απαιτήσουν ή να προβλέψουν ένα ενεργειακό μέλλον που θα βασίζεται εξ ολοκλήρου στην αιολική και την ηλιακή ενέργεια, καθώς και τις μπαταρίες, απελευθερωμένο από το «βάρος» των υδρογονανθράκων που εδώ και αιώνες τροφοδοτούν ενεργειακά τις κοινωνίες.
Ανεξάρτητα από το τι πιστεύει κανείς ως προς το αν, ή το γιατί, χρειάζεται μια ενεργειακή «μεταμόρφωση», τα φυσικά και οικονομικά δεδομένα , σε συνδυασμό με την πραγματικότητα των μεγεθών καθιστούν σαφές ότι δεν υπάρχει η πιθανότητα να δούμε κάτι που θα μοιάζει με μια ριζικά «νέα οικονομία της ενέργειας» στο ορατό μέλλον. 
Ο Μπιλ Γκέιτς είπε ότι για να καταλάβουμε την ενεργειακή πραγματικότητα «πρέπει να βάλουμε τα μαθηματικά στην εξίσωση». Και έχει δίκιο. Γι’ αυτό λοιπόν στην πρόσφατη έκθεσή μου για το Manhattan Institute με τίτλο «The New Energy Economy: An Exercise in Magical Thinking»     (Η νέα οικονομία της ενέργειας: μια άσκηση στη μαγική σκέψη) έκανα αυτό ακριβώς.
    Ακολουθεί μια σύναψη κάποιων από αυτές τις θεμελιώδεις αλήθειες όπως αυτές προκύπτουν από τα μαθηματικά δεδομένα. (Ανατρέξτε στο πλήρες κείμενο της έκθεσης για εξηγήσεις, τεκμηρίωση και αναφορές).

Οι πραγματικότητες ως προς την κλίμακα της ενεργειακής ζήτησης

1. Οι υδρογονάνθρακες παρέχουν πάνω από το 80% της παγκόσμιας ενέργειας: Αν είχαν όλοι τους τη μορφή του πετρελαίου, τότε τα βαρέλια τοποθετημένα σε μια γραμμή θα έφταναν από την Ουάσινγκτον μέχρι το Λος Άντζελες και η γραμμή αυτή θα ψήλωνε κάθε εβδομάδα όσο το Μνημείο του Ουάσινγκτον. 
2. Η μικρή μείωση 2% στη συμμετοχή των υδρογονανθράκων στη χρήση της παγκόσμιας ενέργειας είχε ως αποτέλεσμα πάνω από 2 τρις δολάρια συνολικές παγκόσμιες δαπάνες για εναλλακτικές την περίοδο αυτή. Σήμερα η ηλιακή και η αιολική ενέργεια παρέχουν λιγότερο από το 2% της παγκόσμιας ενέργειας.
3. Όταν τα τέσσερα δισεκατομμύρια των φτωχών ανθρώπων του κόσμου αυξήσουν τη ενεργειακή τους χρήση μόλις στο ένα τρίτο του κατά κεφαλήν επιπέδου της Ευρώπης, η παγκόσμια ζήτηση θα αυξηθεί όσο δύο φορές η συνολική κατανάλωση της Αμερικής.
4. Ο εκατονταπλασιασμός των ηλεκτρικών οχημάτων ώστε να φτάσουν τα 400 εκατομμύρια το 2040, θα αντικαταστήσει το 5% της παγκόσμιας πετρελαϊκής ζήτησης.
5. Η ανανεώσιμη ενέργεια θα πρέπει να αυξηθεί 90 φορές ώστε να αντικαταστήσει παγκοσμίως τους υδρογονάνθρακες σε δύο δεκαετίες. Χρειάστηκε μισός αιώνας για να επεκταθεί η παγκόσμια πετρελαϊκή παραγωγή κατά «μόνο» 10 φορές.
6. Η αντικατάσταση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από υδρογονάνθρακες μέσα στα επόμενα 30 χρόνια θα απαιτούσε την κατασκευή κατασκευαστικό πρόγραμμα εκτός του υφιστάμενου δικτύου 14 φορές μεγαλύτερο απ’ ό,τι έχει καταγραφεί ποτέ στην ιστορία.
7. Η εξάλειψη των υδρογονανθράκων για την παραγωγή ενέργειας στις ΗΠΑ (σύντομα αδύναμη, εδώ και δεκαετίες μη εφικτή) θα άφηνε ανεπηρέαστο το 70% της χρήσης υδρογονανθράκων από τις ΗΠΑ - η Αμερική χρησιμοποιεί το 16% της παγκόσμιας ενέργειας.
8. Η αποδοτικότητα αυξάνει την ενεργειακή ζήτηση καθώς καθιστά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες φτηνότερα: από το 1990, η παγκόσμια ενεργειακή αποδοτικότητα βελτιώθηκε κατά 33%, η οικονομία αναπτύχθηκε κατά 80% και η παγκόσμια ενεργειακή χρήση κατά 40%.
9. Η αποδοτικότητα αυξάνει την ενεργειακή ζήτηση: Από το 1995, η χρήση καυσίμων / επιβατο-μίλια στην αεροπορία μειώθηκε κατά 70%, η αεροπορική κίνηση υπερδεκαπλασιάστηκε, και η παγκόσμια χρήση καυσίμων αεροπορίας αυξήθηκε κατά 50%.
10. Η αποδοτικότητα αυξάνει την ενεργειακή ζήτηση: Από το 1995, η ενέργεια που χρησιμοποιείται ανά μπάιτ μειώθηκε κατά 10.000 φορές, αλλά η παγκόσμια διακίνηση δεδομένων αυξήθηκε κατά περίπου 1 εκατομμύριο φορές. Η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται παγκοσμίως από υπολογιστές έχει εκτοξευθεί.
11. Από το 1995, η παγκόσμια χρήση ενέργειας αυξήθηκε κατά 50%, ένα ποσό που ισούται με την πρόσθεση δύο επιπλέον Ηνωμένων Πολιτειών.
12. Για λόγους ασφάλειας και αξιοπιστίας, ανά πάσα στιγμή είναι αποθηκευμένο το ισοδύναμο δύο μηνών της εθνικής ζήτησης για υδρογονάνθρακες κατά μέσο όρο. Σήμερα, το αντίστοιχο μόλις δύο ωρών της εθνικής ζήτησης για ηλεκτρισμό μπορεί να αποθηκευτεί σε όλες τις μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες συν όλες τις μπαταρίες στο ένα εκατομμύριο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αμερική.
13. Οι μπαταρίες που παράγονται κάθε χρόνο στο Gigafactory της Tesla (το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών του κόσμου) μπορούν να αποθηκεύσουν το αντίστοιχο τριών λεπτών της ετήσιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας των ΗΠΑ.
14. Για να κατασκευαστούν αρκετές μπαταρίες ώστε να αποθηκευτεί το αντίστοιχο δύο ημερών της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια των ΗΠΑ Gigafactory της Tesla (το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών του κόσμου) θα χρειαζόταν 1.000 χρόνια παραγωγής.
15. κάθε 1 δισεκατομμύριο δολάρια που δαπανάται για την κατασκευή αεροσκαφών οδηγεί σε περίπου 5 δις δολάρια κατανάλωσης καυσίμων για τη λειτουργία τους σε διάστημα είκοσι χρόνων. Η παγκόσμια δαπάνη σε νέα αεριωθούμενα υπερβαίνει τα 50 δισεκατομμύρια ετησίως - και αυξάνεται.
16. Κάθε 1 δισεκατομμύριο δολάρια που δαπανάται για κέντρα δεδομένων οδηγεί σε 7 δισεκατομμύρια δολάρια κατανάλωσης ενέργειας σε διάστημα είκοσι ετών. Η παγκόσμια δαπάνη για κέντρα δεδομένων υπερβαίνει τα 100 δις δολάρια ετησίως - και αυξάνεται.

Η πραγματικότητα για τα οικονομικά της ενέργειας

17. Σε μια περίοδο 30 ετών, εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας ηλιακής ή αιολικής ενέργειας αξίας 1 εκ. δολαρίων παράγουν 40 και 55 εκατομμύρια κιλοβατώρες αντιστοίχως. Οι σχιστολιθικές εξορύξεις αξίας 1 εκ. Δολαρίων παράγουν αρκετό φυσικό αέριο για την παραγωγή 300 εκατομμυρίων κιλοβατώρων σε διάστημα τριάντα ετών.
18. Η κατασκευή μιας εγκατάστασης σχιστολιθικής εξόρυξης κοστίζει το ίδιος με δύο αιολικές τουρμπίνες: οι δύο αυτές τουρμπίνες μαζί παράγουν το ενεργειακό ισοδύναμο 0,7 βαρελιών πετρελαίου την ώρα, ενώ η εγκατάσταση εξόρυξης παράγει κατά μέσο όρο 10 βαρέλια πετρελαίου την ώρα.
19. Η αποθήκευση ενός βαρελιού πετρελαίου ή το αντίστοιχο σε φυσικό αέριο κοστίζει λιγότερο από 0,50 δολάρια, αλλά η αποθήκευση του ενεργειακού ισοδύναμου ενός βαρελιού πετρελαίου σε μπαταρίες κοστίζει 200 δολάρια.
20. Τα μοντέλα του κόστους για την αιολική και την ηλιακή ενέργεια υποθέτουν αντιστοίχως 41% και 29% δυναμικό(δηλαδή πόσο συχνά παράγουν ηλεκτρική ενέργεια). Τα δεδομένα από τον πραγματικό κόσμο αποκαλύπτουν μέχρι και δέκα ποσοστιαίες μονάδες μικρότερο δυναμικό και για τις δύο. Αυτό συνεπάγεται σε 3 εκατομμύρια δολάρια λιγότερης παραγόμενης ενέργειας απ’ ό,τι υποτίθεται στην εικοσαετή διάρκεια ζωής μιας ανεμογεννήτριας 2 μεγαβάτ και κόστους 3 εκατομμυρίων δολαρίων.
21. Για να αναπληρώνουν τις απώλειες από την ασταθή παραγωγή αιολικής και ηλιακής ενέργειας, οι ενεργειακές εταιρίες των ΗΠΑ χρησιμοποιούν γεννήτριες πετρελαίου και αερίου (μεγέθους ντιζελομηχανών κρουαζιερόπλοιων). Από το 2000, έχουν προστεθεί στο δίκτυο διανομής τρεις φορές περισσότερες από όσες τα προηγούμενα 50 χρόνια.
22. Οι συντελεστές δυναμικού των φαρμών αιολικής ενέργειας βελτιώνονται κατά περίπου 0,7% ετησίως. Αυτή η μικρή βελτίωση οφείλεται κυρίως στη μείωση των ανεμογεννητριών ανά εκτάριο, που οδηγεί σε μια αύξηση της χρήσης γης για την παραγωγή μιας ανεμο-κιλοβατώρας κατά 50%.
23. Πάνω από το 90% της ηλεκτρικής ενέργειας της Αμερικής, και το 99% της ενέργειας που χρησιμοποιείται για τις μεταφορές προέρχεται από πηγές που μπορούν εύκολα να παράσχουν ενέργεια στην οικονομία ανά πάσα στιγμή το ζητήσει η αγορά. 
24. Οι γεννήτριες αιολικής και ηλιακής ενέργειας παράγουν ενέργεια κατά μέσο όρο το 25% με 30% του χρόνου και μόνο όταν αυτό το επιτρέπει η φύση. Οι συμβατικές εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας μπορούν να λειτουργούν σχεδόν συνεχώς και είναι διαθέσιμες όταν αυτό χρειαστεί.
25. Η σχιστολιθική επανάσταση μείωσε δραματικά τις τιμές του φυσικού αερίου και του άνθρακα, τα δύο καύσιμα που παράγουν το 70% της ηλεκτρικής ενέργειας των ΗΠΑ. Οι τιμές όμως του ηλεκτρικού δεν έχουν μειωθεί, αλλά αυξήθηκαν κατά 20% από το 2008. Τα οφέλη απορροφήθηκαν από άμεσες και έμμεσες επιδοτήσεις για αιολική και ηλιακή ενέργεια.

Η άβολη αλήθεια της φυσικής

26. Οι πολιτικοί και οι δημοσιολόγοι αρέσκονται να επικαλούνται το παράδειγμα της μεταφοράς ανθρώπων στη σελήνη. Όμως η μεταμόρφωση της οικονομίας της ενέργειας δεν μοιάζει καθόλου με τη μεταφορά κάποιων ανθρώπων στη σελήνη κάποιες φορές. Μοιάζει με τη μεταφορά όλης της ανθρωπότητας στη σελήνη, και μόνιμα.
27. Είναι κοινό το κλισέ ότι η επανάσταση στην ενεργειακή τεχνολογία θα ακολουθήσει την αντίστοιχη επανάσταση στην ψηφιακή τεχνολογία. Όμως οι μηχανές που παράγουν πληροφορία και αυτές που παράγουν ενέργεια διαφέρουν σε βάθος ως προς τις αρχές της φυσικής που συνεπάγεται η λειτουργία τους - το κλισέ αυτό είναι πιο ανόητο και από την σύγκριση μήλων με μπάλες του μπόουλινγκ.
28. Αν η ηλιακή ενέργεια μπορούσε να κλιμακωθεί όπως η τεχνολογία υπολογιστών, τότε ένα και μόνο ηλιακό κύτταρο μεγέθους γραμματοσήμου θα μπορούσε να ηλεκτροδοτήσει το Empire State Building. Αυτό όμως συμβαίνει μόνο στα κόμιξ. 
29. Αν οι μπαταρίες μπορούσαν να κλιμακωθούν όπως η ψηφιακή τεχνολογία, τότε μια μπαταρία μεγέθους βιβλίου και κόστους τριών σεντ, θα μπορούσε να τροφοδοτήσει με ενέργεια την πτήση ενός επιβατηγού αεριωθούμενου αεροσκάφους από την Αμερική στην Ασία. Αυτό όμως συμβαίνει μόνο στα κόμιξ. 
30. Αν οι μηχανές εσωτερικής καύσης μπορούσαν να κλιμακωθούν όπως οι υπολογιστές, μια μηχανή αυτοκινήτου θα μπορούσε να συρρικνωθεί στο μέγεθος ενός μυρμηγκιού και να παράγει χίλιες φορές μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Οι σημερινές μηχανές μεγέθους μυρμηγκιού παράγουν 100.000 φορές λιγότερη ενέργεια.
31. Δεν υπάρχουν βελτιώσεις στην ηλιακή τεχνολογία της τάξης του δεκαπλάσιου αντίστοιχες αυτών της ψηφιακής τεχνολογίας. Το φυσικό όριο για τα ηλιακά κύτταρα (το όριο Shockley-Queisser) είναι η μέγιστη μετατροπή του περίπου 33% των φωτονίων σε ηλεκτρόνια - τα εμπορικά κύτταρα σήμερα βρίσκονται στο 26%.
32 Δεν υπάρχουν βελτιώσεις στην αιολική τεχνολογία της τάξης του δεκαπλάσιου αντίστοιχες αυτών της ψηφιακής τεχνολογίας. Το φυσικό όριο για τις ανεμογεννήτριες (το όριο Betz) είναι η μέγιστη σύλληψη του 60% της ενέργειας του κινούμενου αέρα - οι εμπορικές γεννήτριες πετυχαίνουν σήμερα 45%.
33. Δεν υπάρχουν βελτιώσεις στις μπαταρίες της τάξης του δεκαπλάσιου αντίστοιχες αυτών της ψηφιακής τεχνολογίας. Η Μέγιστη θεωρητική ενέργεια σε ένα κιλό πετρελαίου είναι 1.500% μεγαλύτερη από την αντίστοιχη μέγιστη θεωρητική ενέργεια στο καλύτερο κιλό χημικών μπαταρίας.
34. Χρειάζονται περίπου 60 κιλά μπαταρίες για να αποθηκεύσουν την αντίστοιχη ενέργεια ενός κιλού υδρογονανθράκων.
35 Τουλάχιστον 100 κιλά πρώτων υλών απαιτούνται για την αποθήκευση της αντίστοιχης ενέργειας ενός κιλού υδρογονανθράκων.
36. Η αποθήκευση της ενέργειας που αντιστοιχεί σε ένα βαρέλι πετρέλαιο, το οποίο ζυγίζει περίπου 150 κιλά, απαιτεί περίπου 10.000 κιλά μπαταριών Tesla (που στοιχίζουν 200.000 δολάρια).
37. Η μεταφορά της ενέργειας που αντιστοιχεί στα καύσιμα που χρησιμοποιεί ένα αεροσκάφος σε μία πτήση από την Αμερική στην Ασία θα απαιτούσε μπαταρίες τύπου Tesla αξίας 60 εκατομμυρίων δολαρίων, οι οποίες θα ζύγιζαν πέντε φορές περισσότερο από το ίδιο το αεροσκάφος.
38. Για την κατασκευή των μπαταριών που χρειάζονται για την αποθήκευση της ενέργειας ενός μόνο βαρελιού πετρελαίου απαιτείται το ενεργειακό ισοδύναμο 100 βαρελιών πετρελαίου.
39. Ένα βασισμένο σε μπαταρίες δίκτυο και περιβάλλον αυτοκινήτων σημαίνει γιγατόνους περισσότερων εξορύξεων για την πρόσβαση σε λίθιο, χαλκό, νικέλιο, γραφίτη, σπάνιες γαίες, κοβάλτιο κλπ - και τη χρήση εκατομμυρίων τόνων πετρελαίου και άνθρακα τόσο κατά την εξόρυξη όσο και για την κατασκευή μετάλλων και σκυροδέματος.
40. Η Κίνα κυριαρχεί στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών με το δίκτυό της να τροφοδοτείται κατά 70% από άνθρακα: τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούν τις κινεζικές μπαταρίες θα δημιουργούν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα απ’ όσο εξοικονομούν αντικαθιστώντας τις μηχανές πετρελαιοειδών.
41. Είναι το ίδιο απίθανο να χρησιμοποιήσει κανείς ελικόπτερα για τακτικές διατλαντικές μετακινήσεις - κάτι το εφικτό πλην όμως εξαιρετικά ακριβό - με το να χρησιμοποιήσει έναν πυρηνικό αντιδραστήρα για να τροφοδοτήσει με ενέργεια ένα τρένο, ή φωτοβολταϊκά συστήματα για να τροφοδοτήσει με ενέργεια μια χώρα.


Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στο Economics 21
--
Ο Mark P. Mills είναι στέλεχος του Manhattan Institute.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στα αγγλικά στις 7 Ιουλίου 2019 και παρουσιάζεται στα ελληνικά με την άδεια του Foundation for Economic Education και τη συνεργασία του ΚΕΦίΜ - Μάρκος Δραγούμης.
ΠΗΓΗ

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Ας γίνουμε εμείς οι δημιουργοί της ευημερίας μας .


         Τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών στην Άνδρο , μπορούμε να πούμε οτι έφεραν μια γενικότερη αισιοδοξία τους Ανδριώτες .
Ξεχάστηκε γρήγορα  το έντονο προεκλογικό σκηνικό,  με τις ανούσιες επιθέσεις και αντιπαραθέσεις και κυριάρχησε γρήγορα  μια ελαφρά αισιοδοξία , που οφείλεται καθαρά στις προσδοκίες όλων μας για ένα καλύτερο μέλλον . Πιστεύουμε οτι όλους,  μας  ενώνει η αγάπη για την Άνδρο , αγαπάμε  πραγματικά το νησί μας και θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο .
 Οι δυο αντίπαλοι της Κυριακής κράτησαν τελικά,  μια ενωτική και πολιτισμένη στάση μεταξύ τους . Αυτό είναι και η επιθυμία όλων μας .
Ο νέος δήμαρχος Άνδρου κος Δ. Λοτσάρης ,  δήλωσε από την πρώτη στιγμή,  οτι θα είναι δήμαρχος όλων και   θα αγωνιστεί για την  δημιουργία κλίματος ενότητας .
Γνωρίζει  καλά, οτι αποκλεισμοί δεν μπορούν να υπάρξουν και το νέο νομικό πλαίσιο  επιβάλλει συνεννόηση  .
Απαιτείται συναίνεση από όλους και όχι ανούσιες κοκορομαχίες .
 Όλοι ξέρουμε ότι  οι εκλεγέντες συμπατριώτες μας στην αυτοδιοίκηση , θέλουν την βοήθεια και την αγάπη μας , αφού εμείς αναγνωρίσαμε με την ψήφο μας , τις ικανότητες τους να διαχειριστούν  την καθημερινότητα μας και να σχεδιάσουμε μαζί το μέλλον μας .
     Έτσι  πέρα από τα ευχολόγια , ο κάθε Ανδριώτης -σα , αποτελεί μια ισχυρή μονάδα  που θα συνεισφέρει στα κοινά  .
Ο κάθε ένας μας μπορεί πράγματι να προσφέρει  πάρα πολλά σε μια  κοινή προσπάθεια .
Με στόχους και  όραμα .
Μπορούμε  ολοι μαζι , να μετατρέψουμε  την Ανδρο σε ενα κατεργασμένο διαμάντι  , πολιτισμού , φιλοξενίας , καθαριότητας , υπηρεσιών, υποδομών , παραγωγής εκλεκτών  προιόντων .
 Η Ανδρος,  μας  διαθέτει σε αφθονία όλα τα αναγκαία  τα υλικά .

Ας  γίνουμε εμείς  , οι δημιουργοί της ευημερίας μας .



Τρίτη 28 Μαΐου 2019

Οι νικητές του πρώτου γύρου των εκλογών 2019.


                     Î‘ποτέλεσμα εικόνας για νικητες εκλογων χιουμορ

                               Ψηφίστηκες με + 50% στον πρώτο γύρο  .

       Πέτυχες τον στόχο σου και  ‘’καθάρισες’’ νωρίς . 
       Τα κατάφερες !!!        Συγχαρητήρια !!!
       Το προσωπικό σου προφίλ  και η  κομματική βοήθεια , αποδείχτηκε ότι ικανοποίησε τα κριτήρια των ψηφοφόρων  σου .
      Πλέον δεν έχει καμία σημασία , αν είσαι όμορφος , κύριος , κυρία , καραφλός , κολοτούμπας , άσημος στο χωριό , λοατκι , πολύγαμος, τεμπέλης, πρεζάκιας , επιτυχημένος , ψώνιο   κλπ .
Σε μια εβδομάδα αυτός ο κύκλος θα ολοκληρωθεί .
Θα εκλεγούν και υπόλοιποι που τώρα δίνουν την τελική μάχη για επικράτηση .             Οι ομάδες θα είναι πλήρεις .
Θα βελτιώσετε  άμεσα την κοινωνική σας θέση,  ίσως και τα οικονομικά σας .
        Είσαστε πλέον υπηρέτες του λαού , είστε πολιτικοί , είστε αυτοδιοικητικοί , κατάλληλοι για να ασκείτε εξουσία  , αφού έχετε την λαϊκή θέληση μαζί σας !!!!
      Προσέξτε μόνο
  , εάν δεν έχετε χειριστεί , ξαναδιαβάσει ή υπογράψει , ποτέ δημόσιο έγγραφο, εάν δεν έχετε ξανά διαχειριστεί μόνιμο προσωπικό δημοσίων υπαλλήλων , με καθήκοντα , χρήμα και ευθύνες , 

εάν οι αρχές σας και η αντοχή σας στους πειρασμούς (κυρίως του ρουσφετιού) δεν έχουν δοκιμαστεί ,  εάν νομίζετε ότι οι νόμοι είναι για να τους προσαρμόζετε στις ανάγκες και το συμφέρον σας........ ε τότε, το πιθανότερο είναι , 
να γίνετε τα νέα   μη παραγωγικά πολιτικά όντα , μαριονέτες δηλαδή , 
που θα σας φορτωθούμε στην πλάτη μας , για τα επόμενα χρόνια !!!!
      Τώρα πια η ικανότητα σας να διαχειριστείτε την δύσκολη καθημερινότητα του τόπου σας και να προσφέρετε τις υπηρεσίες  που υποχρεούστε ,  θα κρίνεται καθημερινά από τους πολίτες .
       Ο δρόμος που διαλέξατε είναι πολύ δύσκολος  , οι απαιτήσεις πολλές . 
                                                              Εύχομαι από καρδιάς Καλή Επιτυχία !
                                                                                                            ΓΒΜ

Σάββατο 25 Μαΐου 2019

Άνδρος .Παραμονή των αυτοδιοικητικών εκλογών 2019 .

       Φτάσαμε λοιπόν στις αυριανές , αυτοδιοικητικές εκλογές στην Άνδρο . 
Το αγαπημένο μας νησί , έχει ενα καλάθι με όλα τα φρούτα . 
Επιστήμονες , αγράμματοι , σοβαροί , γελοίοι, ψεύτες, ειλικρινείς , έντιμοι , λαμόγια , εργαζόμενοι , άνεργοι , ονειροπόλοι, ρεαλιστές, ψώνια ,προσγειωμένοι , τυχοδιώκτες , καριερίστες, κομματόσκυλα, πατριώτες , αριστεροί , δεξιοί , φασίστες, λοατκι , κλπ . 
Συνολικά καμιά 350 αριά είναι οι Ανδριώτες υποψήφιοι .
Μας έδωσαν όλοι , υποσχέσεις αναγέννησης για το μέλλον της Ανδρου μας , αρκεί να πάρουν αύριο , την ψήφο μας . 
Αυτήν την φορά ελπίζω οτι θα είμαστε προσεκτικοί στην επιλογή μας . Δεν θα λαθέψουμε .
Προσωπικά εύχομαι καλή επιτυχία μόνον στους άριστους !


                                                                                                                                                                                                 Γ.Β.Μ.

Πέμπτη 9 Μαΐου 2019

Τα προβλήματα του Γαυρίου !



Άνδρος .
            Η προεκλογική περίοδος  για τοπική και Περιφερειακή αυτοδιοίκηση φτάνει στο τέλος της  και στην Άνδρο  την  26/5/19 . Σε λίγες μέρες λοιπόν  εκλογές .
Οι 5 συνδυασμοί των υποψήφιων δημάρχων Άνδρου  και των 2 ανεξάρτητων συνδυασμών στην Υδρούσα , για τα τοπικά συμβούλια στο Γαυριο και στο Μπατσί  , είναι πανέτοιμοι όπως δηλώνουν . Σίγουρα δυσκολεύτηκαν λίγο στην εύρεση του αναγκαίου αριθμού υποψηφίων  .
            Μέχρι σήμερα όλοι οι υποψήφιοι, αποφεύγουν  να δεσμευτούν με συγκεκριμένο πρόγραμμα και προτάσεις , για τα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν το νησί μας και ειδικά την Υδρουσα .
             Πιστεύουμε οτι αυτό θα το πράξουν σύντομα . Είναι φυσικό να κρίνονται  για τα έργα τους , αυτοί που μέχρι σήμερα διαχειρίζονται την αυτοδιοίκηση , και όχι οι υποψήφιοι που θα κριθούν στο μέλλον .
Εμείς θα αναφερθούμε  μόνον στην ευρύτερη περιοχή της Υδρούσας , και θα προσπαθήσουμε να οριοθετήσουμε τα σοβαρότερα θέματα .
              Κατ αρχήν ας ξεκινήσουμε με την παραδοχή , ότι η τοπική οικονομία στηρίζεται στον τουρισμό και την πρωτογενή παραγωγή ( αλιεία , μελισσοκομία , κτηνοτροφία , επιδοτήσεις  Ε.Ε. κλπ ).
Ας αρχίσουμε  λοιπόν,  με την πίστη οτι στο μέλλον θα υπάρξει μια άλλη πορεία για την Υδρούσα  .
Καθημερινότητα .
         Εδω στην Υδρουσα , όλοι βιώσαμε  την  πλήρη εγκατάλειψη  στα βασικά θέματα της καθημερινότητας .
Ο Δήμος Άνδρου είναι σχεδόν ανύπαρκτος εδω ,  με μοναδική εξαίρεση τον ανιδιοτελή  πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Γαυρίου , κο Κ.Μούλα , που προσέφερε πολλά και σημαντικά , στα κοινά του Γαυριου,  με προσωπική εργασία και μεράκι . Θα ήταν αγνωμοσύνη να μην κάνουμε μια αναφορά στην θετική κοινωνική προσφορά του Κώστα .  
      Το οδικό  μας  δίκτυο είναι απλά επικίνδυνο,  απο την εγκατάλειψη και η πρόσβαση στις μοναδικές μας  παραλίες ( Βιτάλι  , Φελος , Ζορκος , Ατενι , Βλυχαδα ) είναι περιπετειώδης .
        Τα σκουπίδια είναι από χρόνια τώρα  παντού , παλιά στρώματα και ογκώδη αντικείμενα  πεταμένα δίπλα στους δρόμους , πολλές φορές για μήνες ολόκληρους . Τα οχήματα καθαριότητας  βρώμικα και σκουριασμένα σε κατάσταση διάλυσης . Κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς τον τρόπο που διαχειρίζεται σήμερα ο Δήμος αυτόν το πρόβλημα , αφού η χωματερή εχει κλείσει και ο δεματοποιητης υπολειτουργεί .
         Η ανακύκλωση ποτέ δεν λειτούργησε  σωστά και οργανωμένα . Συνήθως συλλέγονται από ιδιώτη , μονο τα αντικείμενα που εχουν οικονομική αξία ( χαρτί , μέταλλα κλπ )   . Οι κάδοι ανακύκλωσης ελάχιστοι και πάντοτε γεμάτοι .
Τα σκουπίδια ήταν από χρόνια  και παραμένει  σήμερα σαν το υπ αριθ ένα πρόβλημα της Άνδρου.
 Ο σημερινός Δήμαρχος κος Σουσούδης  και ο Περιφερειακός σύμβουλος Άνδρου κος Δ. Λοτσάρης , που επίσης  είναι και  υποψήφιος Δήμαρχος Άνδρου ,   έχουν αποδεχτεί και προτείνουν  σαν οριστική λύση , την δημιουργία ΧΥΤΥ στην περιοχή της Πλουσκας , με κοινοτική χρηματοδότηση . Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι υποψήφιοι δήμαρχοι που συμφωνούν σε αυτό , θα πρέπει όμως  να τοποθετηθούν ξεκάθαρα . Κατά την άποψη μας αυτό θα αποτελέσει μια οριστική και αποδεκτή λύση , δοκιμασμένη σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις . Βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του έργου είναι η τήρηση όλων των τεχνικών προϋποθέσεων  στην κατασκευή και η πλήρης και οργανωμένη λειτουργία της Ανακύκλωσης  στην Άνδρο .
        Σήμερα έχουν εκδοθεί όλες οι σχετικές άδειες  και το έργο μπορεί να αρχίσει  να κατασκευάζεται, όπως ο Δήμαρχος δηλώνει . Υπάρχουν όμως σοβαρές αντιδράσεις από άλλους υποψηφίους δημάρχους όπως ο κος Ι. Καπάκης  και από την τοπική κοινωνία για τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον υδροφόρο ορίζοντα .
Περιμένουμε να μας ενημερώσει ο κος Καπάκης για την λύση που αυτός προτείνει , για αυτό το σοβαρό και χρόνιο  πρόβλημα.
Επίσης αναμένουμε για τις αντίστοιχες ξεκάθαρες τοποθετήσεις των άλλων δυο υποψήφιων δημάρχων κκ Δ.Γιανννίση και Ε.Μπάλλα , καθως και όλων  των υποψηφίων Περιφερειακών Συμβούλων  κκ Χ. Βουραζερη , Κ.Ισσαρη , Δ. Λάσκαρη και κας Λοτσαρη.
      Πλήρης αναρχία με την παράνομη στάθμευση  στο λιμάνι μας και τους γύρω δημοσίους χώρους,  οπου έχουν καταλειφθεί απο εκατοντάδες παρκαρισμένα αυτοκίνητα των .......14 εταιρειών ενοικίασης  ΙΧ  , που δραστηριοποιούνται φέτος στο Γαυριο .         Κυριολεκτικά οι ελεύθεροι χώροι στάθμευσης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες είναι ανύπαρκτοι πλέον στο Γαυριο .
       Η μεταφορά και εμπορία  ζωοτροφών , πτηνών , χαλιών , κλπ γίνετε πλέον με μεγάλα φορτηγά νταλίκες , από τους Ρομα  , με κατάληψη δημοσίων χώρων όπου μαγειρεύουν ,  ρυπαίνουν , πλένουν τα ρούχα τους και κοιμούνται ανενόχλητοι .
        Στο τοπικό Γραφείο του Δήμου Άνδρου οι υπάλληλοι εργάζονται με ''ελεύθερο'' ωράριο . Δηλαδή όποτε αυτοί κρίνουν . Υπάρχουν  και οι άεργοι μόνιμοι υπάλληλοι του Δήμου  , που πληρώνονται και απλά δεν κάνουν απολύτως τίποτα , αφού κανένας δεν τους  ελέγχει. Ναι , υπάρχουν και μεμονωμένες εξαιρέσεις , που επιβεβαιώνουν όμως τον κανόνα ! 
 Τα καθημερινά δελτία δραστηριότητας κάποιων δημοτικών  υπάλληλων , τους εξασφαλίζουν την σίγουρη .......απόλυση τους !.
Τα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης οικιών και επιχειρήσεων , έχουν να εισπραχτούν από το ........2014 !!!    Ο Δήμος μας αδυνατεί να εισπράξει τα οφειλόμενα , και αυτά μετατρέπονται σε .....ψήφους .  Παλιά και σίγουρη  συνταγή .
Όλοι ελπίζουμε οτι αυτή κατάσταση θα αλλάξει προς το καλύτερο.
Θέλουμε να ακούσουμε το πρόγραμμα και τις δεσμεύσεις των υποψηφίων μας στα παραπάνω θέματα.
Λιμάνι
      Το Γαυριο είναι  το μοναδικό  επιβατηγό και εμπορικό λιμάνι  του νησιού μας  . Είναι η πύλη εισόδου και υποδοχής . Είναι το συνδετικό λιμάνι επικοινωνίας με την ηπειρωτική χώρα και τα άλλα νησιά .
Μετά απο 5 χρόνια η δημοτική αρχή του δημάρχου κου Σουσουδη , παραδίδει ένα λιμάνι ,  πολύ  χειρότερη  κατάσταση .  Η πλήρης αδράνεια και αδιαφορία   του Δήμου Άνδρου για το λιμάνι μας,  φέρνει την  συνεχή υποβάθμιση .
 Κανένα απολύτως έργο βελτίωσης των υποδομών του λιμανιού δεν έγινε . Θέλουμε υποδομές στο λιμάνι της Άνδρου .
      Το πλούσιο Λιμενικό Ταμείο Άνδρου -Τήνου , απείχε πλήρως απο οποιοδήποτε έργο για το λιμάνι του Γαυρίου , επειδή οι εκπρόσωποι που όρισε ο Δήμαρχος μας να συμμετέχουν  σε αυτό , απλά δεν συμμετείχαν ουσιαστικά στις συνεδριάσεις , σύμφωνα και  με σχετικό έγγραφο του Πρόεδρου του Λ.Τ.κ Κορνάρου . Ποτέ δεν υπήρξε μεχρι σήμερα μια αναλυτική ενημέρωση των δημοτών μας για τα  σοβαρά θέματα σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις έργων από το Λ.Τ.  .Γιατί άραγε ?
         Μόνον μια αόριστη δήλωση του κου Σουσουδη,  έγινε πριν ενα χρόνο περίπου , οτι θα προσπαθήσει να κάνει νέο αυτόνομο Λ.Τ. για την Άνδρο . Έκτατε τίποτα ουσιαστικό .
Οι πυλώνες φωτισμού κείτονται πολλούς μήνες τώρα πεσμένοι στο έδαφος , άλλοι είναι  δεμένοι με σχοινί   , άθλιοι οι χώροι αναμονής , ακατάλληλο και επικίνδυνο για τους επιβάτες  το οδόστρωμα στο λιμάνι , άθλια η ράμπα  ανέλκυσης σκαφών,  κλπ   
    Τα άλλα λιμάνια στην Χώρα και στο Κορθι , δεν χρησιμοποιούνται . Κατά την άποψη μας ειδικά το λιμάνι της Χώρας , πρέπει να γίνει ένα νέο  σημείο εκφόρτωσης αδρανών υλικών για να αποσυμφορηθεί το Γαυριο.
 Καθημερινά σχεδόν στο λιμάνι του Γαυρίου,  ξεφορτώνουν πλοία με αδρανή οικοδομικά υλικά (άμμος, χαλίκια, τσιμέντα, σίδερα,  κλπ ) τα οποία αφού μεταφέρονται στο νησί με φορτηγά πλοία , στην συνέχεια μεταφορτώνονται σε φορτηγά νταλίκες , που  ξεφορτώνουν στα εργοτάξια σκυροδέματος και μάντρες οικοδομικών υλικών κλπ  .
Δεξαμενόπλοια μεταφέρουν καύσιμα τα οποια επίσης ξεφορτώνουν εδω και τα μεταγγίζουν σε βυτία φορτηγά για τα πρατήρια καυσίμων  .
       Το έργο της Λιμενικής Αρχής Γαυρίου είναι εξαιρετικό μέχρι σήμερα , μέσα στις πολύ δύσκολες υποδομές του λιμανιού μας , αν και το κεντρικό λιμεναρχείο του νησιού λειτουργεί στην….. Χώρα Άνδρου που φυσικά δεν εξυπηρετεί επιβατηγά η εμπορικά πλοία !!! .
         Αντιθέτως η Αστυνομική αρχή Γαυριου υπολειτουργεί , αφού είναι στελεχωμένη με δυο η τρείς υπαλλήλους το καλοκαίρι .
Οι ναυτικοί λένε οτι το λιμάνι μας θέλει άμεση εκβάθυνση , διότι είναι πλέον επικίνδυνο για τα πλοία .
Ποτέ μέχρι σήμερα δεν υπήρξε ενας σοβαρός σχεδιασμός για έργα υποδομών στο λιμάνι μας . Μεγάλο θέμα που ζητά σοβαρή προσέγγιση από ειδικούς  . Ακούγονται κατά καιρούς διάφορες ενδιαφέρουσες προτάσεις .
  Καλό θα ηταν να ακούσουμε τις θεσες και τις δεσμεύσεις των υποψηφίων για αυτο το σοβαρότατο θεμα  .

Νέο   εργοστάσιο έτοιμου μπετόν στο Γαύριο ?.

    Πρωτοφανές ! Με υπαιτιότητα το Δημου Ανδρου , μπήκαμε ξαφνικά σε  δικαστικές περιπέτειες .
 Μετά την χορήγηση σε ντόπιο  επιχειρηματία , σχετικής βεβαίωσης ( ελέγχεται για την νομιμότητα της ) που εξέδωσε η πολεοδομία του Δήμου Άνδρου , εκδόθηκε βάσει αυτής , απο την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου , άδεια εγκατάστασης μεγάλης μονάδας , βιομηχανικής κατασκευής έτοιμου μπετόν  ( 8 σιλό ) σε νοικιασμένο οικόπεδο  , στα όρια του οικισμού και μέσα σε κατοικημένη περιοχή . 
Τα αδρανή και το έτοιμο μπετόν , θα μεταφέρονται απο και προς την νέα μονάδα με φορτηγά μέσα απο τους δρόμους του λιμανιού . 
Αυτή η εξωφρενική και παράνομη κατά την άποψη μας , απόφαση , προκάλεσε πέραν απο την αγανάκτηση των πολιτών ,  εναντίον του Δήμου Άνδρου και της Περιφέρειας , την ομαδική προσφυγη των κατοίκων στο Συμβούλιο της Επικρατείας  .
 Αποτελεί κατά την γνωμη μας μια βασική αιτία , δικαιολογημένης αντίδρασης των κατοίκων  με την δημιουργία Ανεξάρτητου συνδυασμού υποψήφιων για την Τοπική κοινότητα Γαυριου  και Μπατσίου , μιας και ο Δήμαρχος δεν στάθηκε στο πλευρό των κατοίκων  , όπως είχε υποχρέωση .
 Θεωρούμε την Δημοτική Αρχή Άνδρου και την Περιφέρεια Αιγαίου , αποκλειστικά υπευθύνους για την συνεχή  υποβάθμιση της Υδρούσας .
Ζητάμε την άμεση τοποθέτηση ολων των υποψηφίων για το θέμα αυτο .

Βιολογικοί καθαρισμοί λυμάτων .
     Χρόνια τώρα , η έλλειψη βιολογικού καθαρισμού των αστικών λυμάτων , επιφέρει μια απαράδεκτη δυσοσμία και μόλυνση των νερών  .
Ειδικά με νότιο άνεμο, όταν οι τόνοι  των αστικών βοθρολυματων του Γαυρίου , ( που οδηγούνται καθημερινά με ηλεκτρ. αντλίες , από τον  παλιό κεντρικό αγωγό αποχέτευσης στην......... θάλασσα,  δίπλα στον  φάρο ''Καστρί''   !!! ) , ''επιστρέφουν'' μέσα στο λιμάνι , αλλά και στις κοντινές πολυσύχναστες το καλοκαίρι , παραλίες μας .
     Η ιδία ακριβώς κατάσταση επικρατεί στο τουριστικό Μπατσί , όπου ο εκεί αγωγός λυμάτων , καταλήγει επίσης στην .........θάλασσα .( περιοχή Κολώνα ) . Εκεί αναλόγως των ανέμων , τα λύματα διασκορπίζονται στις παραλίες του Μπατσιού .
      Η κατάσταση γίνεται αφόρητη , οταν κατά καιρούς διακόπτεται η λειτουργία των ηλεκτ.αντλιών  , κατι που δυστυχώς συμβαίνει συχνά .
Μπορείτε ολοι να επισκεφτείτε τα παραπάνω σημεία απόληξης των 2 αγωγών στην θάλασσα και να διαπιστώσετε με τα μάτια σας  αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση  που εκτός των άλλων αποτελεί ποινικό αδίκημα σε βαθμό κακουργήματος.

Δρόμος για Πισωλιμιώνα και αγροτικά ιατρεία Γαυρίου και Μπατσίου .

Πρόκειται καθαρά για θέματα διαφάνειας και ηθικής τάξης .
 Εδω ο Δήμαρχος μας κος Σουσουδης έχει εκτεθεί και μέχρι σήμερα δεν έχει
απαντήσει , ως όφειλε . http://sagini3.blogspot.com/2019/04/blog-post.html
Κοντολογίς υπάρχουν κάποιοι δωρητές-ευεργέτες της Άνδρου , οι όποιοι επιθυμούν να κατασκευαστούν δημόσιοι δρόμοι και δυο αγροτικά ιατρεία , με δικά τους χρήματα στην Υδρούσα . Δυστυχώς κάποιοι τους κρέμασαν στα ......μανταλάκια !
Φυσικά είναι καλοδεχούμενοι και τους ευχαριστούμε .
Ομως υπάρχουν νόμοι , υπάρχουν διαδικασίες για να γινουν αυτα με διαφάνεια και ενημέρωση των πολιτών .
Σήμερα ρωτάμε ξανά .
Ενημερώθηκε η οικονομική επιτροπή του δήμου για αυτά τα έργα  και το ΔΣ ?.
Πόσα χρήματα δόθηκαν σαν δωρεά για τα έργα αυτά και σε ποιον ?
Ποιος διαχειρίστηκε τα χρήματα , ποιος επέλεξε τον εργολάβο ?
Εκδόθηκαν οι σχετικές μελέτες και άδειες ?
Γιατί δεν ενημερώσατε κε Δήμαρχε αναλυτικά τους πολίτες όπως οφείλετε ?
Το θέμα είναι άλλο ένα καυτό πρόβλημα που έχει να κάνει  με αδιαφάνεια στην διαχείριση χρημάτων απο τον Δήμο Άνδρου. Υπάρχουν αρκετά τέτοια θέματα.
  Ζητάμε απο όλους τους υποψηφίους να δηλώσουν δημόσια τον τρόπο που θα αντιμετωπίσουν  αυτα τα θέματα. 

Τσιμεντοστρώσεις 
Θέλουμε αναλυτική ενημέρωση για όλες τις τσιμεντοστρώσεις δρόμων που έγιναν απο τον Δημο Άνδρου , αλλά και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαιου , τους τελευταίους 5 μήνες  στην περιοχή της Υδρούσας Άνδρου.
Επ αυτού ζητάμε και την θέση όλων των υποψηφίων .


Στα παραπάνω θέματα μπορούν να προστεθούν και άλλα από τους πολίτες. Εμείς  θα επανέλθουμε .

Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

Δημοτικές εκλογές 2019 .

  
                                            Î‘ποτέλεσμα εικόνας για εκλογες χιουμορ

Γράφει ο κος Κανάκης Νίκος            


Χωρίς κανέναν περιορισμό , τα ψηφοδέλτια . 

       Εάν είσαι όμορφος-η  , εάν είσαι καλός τραγουδιστής, ποδοσφαιριστής, οργανοπαίχτης , 
ηθοποιός ,πολύτεκνος, 
ή  μιά μικρή διασημότητα στο χωριό σου , 
εάν έχεις ευρύ κοινωνικό κύκλο και μεγάλο σόι, εάν ανήκεις σε πολιτικά κόμματα , συλλόγους, 
αδελφότητες, οργανώσεις  , 
επιθυμείς να βελτιώσεις τον τόπο σου , την κοινωνική σου θέση η τα  οικονομικά σου , είσαι άνεργος , τεμπέλης , 
αγράμματος η οχι , κλπ κλπ ....... ε τότε ναι, είσαι κατάλληλος για Δημοτικός σύμβουλος !!!!

Πρόσεξε όμως: 

      εάν εκλεγείς και δεν έχεις ξαναδιαβάσει ή υπογράψει ποτέ δημόσιο έγγραφο, εάν δεν έχεις ξανά διαχειριστεί με επιτυχία μόνιμο προσωπικό δημοσίων υπαλλήλων , 
με καθήκοντα, χρήμα και ευθύνες, εάν οι αρχές σου και η αντοχή σου στους πειρασμούς (κυρίως του ρουσφετιού) δεν έχουν δοκιμαστεί , 
εάν νομίζεις ότι οι νόμοι είναι για να τους προσαρμόζουμε στις ανάγκες και το συμφέρον μας........ ε τότε, το πιθανότερο είναι , 
να γίνεις άλλο ένα μη παραγωγικό πολιτικό όν , 
μια μαριονέτα δηλαδή , 
που θα σε φορτωθούμε στην πλάτη μας για τα επόμενα χρόνια !!!!
      Αγαπητέ υποψήφιε-α , μην πλανάσαι ότι θα αναλάβεις  σημαντικά πόστα και ευθύνες. 

Εσύ θα κάτσεις στην μπάντα , για να κάνουν παιχνίδι οι υπόλοιποι  που ξέρουν  την δουλειά. 
Ο ρόλος σου τελείωσε απο την στιγμή , που μπήκες στον συνδυασμό για να συμπληρωθεί  ο αριθμός στο ψηφοδέλτιο   !!!!
Φυσικά δεν  είναι τίτλος ανούσιος ο Δημοτικός σύμβουλος η πρόεδρος τοπικής κοινότητας  κλπ.  

      Δεν  υπάρχουν όμως δικλείδες ασφαλείας ώστε να απαξιώνουν κάθε άσχετο φιλόδοξο καλαμοκαβαλάρη , που είναι σε «ωραίο περιτύλιγμα» !!!
Κρίμα για όλους τους υποψήφιους στην αυτοδιοίκηση   ανά την επικράτεια , γιατί όλοι ακολούθησαν λίγο ή πολύ την αρχή του «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» . 

 Δεν έπρεπε να είναι έτσι !!!!
Πολύ απλά , ελάχιστοι  επιτυχημένοι επιστήμονες ,  επαγγελματίες,  νομοταγείς πολίτες και οικογενειάρχες,  ολοκληρωμένες προσωπικότητες που δούλεψαν και πέτυχαν σε όλες τις πτυχές της ζωής ,  επιθυμούν την εμπλοκή τους στα κοινά  . 

Όμως αυτοί ακριβώς θα έπρεπε να επιλέγονται να ψηφίζονται και να προβάλλονται ως παράδειγμα !!!!
Η κοινωνία μας  τα καταπίνει και τα χωνεύει  όλα . 

       Λέμε «τέλος πάντων» και  κοιτάμε το καλυβάκι μας, έτσι  επιλέγουμε αναγκαστικά κάποιον με τα παραπάνω  '' προσόντα''  , για να εκτελέσει τα πλέον απαιτητικά διανοητικά, ηθικά και ψυχικά καθήκοντα . 
Αυτόν ακριβώς θα βρίζουμε όλοι,  από την επόμενη ημέρα .

 Είναι βέβαιο, ότι για άλλη μία φορά θα ψηφίσουμε σαν Έλληνες !!!!



Κυριακή 5 Μαΐου 2019

Ντοκουμέντο . Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερο CO2 , από τα πετρελαιοκίνητα !



                                    Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ηλεκτρικα αυτοκινητα


Γράφει ο  Dr Apostolos Efthymiadis

     Για το ἐνεργειακό μείγμα τῆς χώρας μας, τα πράγματα εἶναι ἀκόμα χειρότερα ὄπως ἀποδεικνύεται στην συνέχεια.

Γενικότερα η κατανάλωση μίας κιλοβατώρας θα προκαλέσῃ τις ἐξῆς ἐκπομπές CO2 ἀνά μορφή ἐνέργειας :

Πετρέλαιο :                 0,264 kg CO2/kWh
Ηλεκτρική ενέργεια: 0,989 kg CO2/kWh ,     (κατά ΚΕΝΑΚ για Ἐλλάδα)

Mε βάση την ἔκθεση 2017 ἀπό το "Σύμφωνο τῶν Δημάρχων" http://publications.jrc.ec.europa.eu/.../jrc_technical...)

Ηλεκτρική ενέργεια:    0,81 kg CO2/kWh        (για Ἐλλάδα )
Ηλεκτρική ενέργεια:    0,658 kg CO2/kWh       (για Γερμανία)

Α. ΝΤΗΖΕΛΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Δια την παραγωγή μηχανικοῦ ἔργου μίας κιλοβατώρας , για την ὤθηση τοῦ αὐτοκινήτου καὶ με μία μέση ἐνεργειακή ἀπόδοση ἐνός ντηζελοκινητήρα περί το 35% αὐτο συνεπάγεται ὄτι θα χρειαστούν 1/0,35 = 2,86 kWh   καυσίμου και ἐπομένως  θα  ἔχουμε  ἐκπομπή   CO2 = 2,86 (0,264) = 0,75
kg CO2 /kWh.

Β. ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ἘΛΛΑΔΑ
Δια την παραγωγή ἰδίου μηχανικοῦ ἔργου μίας κιλοβατώρας για την ὤθηση τοῦ αὐτοκινήτου καὶ με μία μέση ἐνεργειακή ἀπόδοση μίας μπαταρίας στο 75% (δηλαδή με ἀπώλειες τοῦ κύκλου φορτίσεως/ἐκφορτίσως κατά 25%) συνεπάγεται ὄτι θα χρειαστούν για την φόρτιση των μπαταριῶν 1/0,75 = 1,33 kWh ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας, οι ὀποῖες   με την σειρά τους θα προκαλέσουν ἐκπομπές    1,33 (0,989) = 1,32
kg CO2 /kWh, δηλαδή αὐξημένες ἐκπομπές κατά 57,3 % ἔναντι τοῦ ντηζελοκινητήρα!!!

Γ.   ἨΛΕΚΤΡΙΚΑ ἈΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ἐάν ἀντί τοῦ συντελεστοῦ 0,989 ληφθῇ ο συντελεστής 0,658 kg CO2/kWh τότε ἀντίστοιχες οι ἐκπομπές ὑπολογίζονται ἴσες με 1,33(0,658) = 0,86 kgCO2/kWh δηλαδή ἐπίσης ὑψηλότερες κατά 17% ἔναντι τῶν πετρελαιοκινητήρων.

      Ἐδῶ ἡ ἀπάτη εἶναι καταφανῆς ἐνῶ οι ἀργυρόνυτοι γραφειοκράτες τῶν Βρυξελλῶν ἔχουν πλέον νομοθετήσει την ὑποχρεωτική ἐγκατάσταση σταθμῶν φορτίσεως ἠλεκτρικῶν αὐτοκινήτων σε νέες και παλαιότερες οἰκοδομές !
(Ὀδηγία 2018/844/ἘΚ).



Link ...
Σχόλιο σε ανάρτηση του κου Δ.Χοιδά

Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΦΕΛΛΟΥ - ΠΙΣΩΛΙΜΙΏΝΑ στην ΥΔΡΟΥΣΑ ΑΝΔΡΟΥ !




   

      Μέσα στον βαρύ φετινό χειμώνα , της Ανδρου  , φήμες διέδιδαν , ότι κατασκευάζεται στην περιοχή μας ένας καινούργιος δρόμος από μπετόν.
 Γινόταν  δηλ.  τσιμεντόστρωση  αρκετών χιλιομέτρων και πολλών κυβικών ,  του υπάρχοντος χωματόδρομου, από τον οικισμό του Φελλού , προς την πανέμορφη παραλία του Πισωλιμιώνα  της Δ.  Άνδρου .
     Αναμφισβήτητα όλοι σκεφτήκαμε οτι πρόκειται για ένα  ακριβό έργο  , που θα είναι κοινής ωφέλειας  .
Πράγματι έχει κατασκευαστεί ήδη ,  περίπου το 70% του έργου , με έτοιμο μπετόν  γνωστής  της Ανδριώτικης εταιρείας  ''ΒΑΛΜΑΣ ΑΕ '' , εργολαβιών και έτοιμου σκυροδέματος .
      Το έργο  έχει χρηματοδοτηθεί από την ''γνωστή''   Γαλλίδα,  σοβαρή επενδύτρια της περιοχής μας , με πολλά  εκατ. ευρω , σε πολυτελή  ακίνητα , με σκοπό να βελτιώσει  την πρόσβαση προς τις κατοικίες που η ίδια  έχει κατασκευάσει στην παραλία του Πισολιμιώνα .
 Φυσικά ο νέος δρόμος θα είναι κοινης χρήσης !
Ξαφνικά όμως , μάθαμε ότι …..το έργο σταμάτησε από την Αστυνομία , επειδή μετά από επώνυμες  καταγγελίες  εναντίον του Δημάρχου Ανδρου  κ. Σουσούδη , διαπιστώθηκε η  έλλειψη  περιβαλλοντικής - πολεοδομικής μελέτης και άδειας κατασκευής του δρόμου .
    Η  καταγγελία  ήταν γραπτή και επώνυμη   , από   τους  Δημοτικούς Συμβούλους της Αντιπολίτευσης  ,   κ.κ  Αθανασίου Φ και  Καπάκη Ι , του  Δήμου Άνδρου  .  
Φυσικά  έχουν την ηθική υποχρέωση  και καθήκον ,  όπως και κάθε πολίτης,  να ελέγξουν  την  εξουσία , όταν αυτή παρανομεί  .
 Δεν γνωρίζουμε επίσης ,  αν εφαρμόστηκε η αυτόφωρη διαδικασία όπως ορίζει ο νόμος , η έγιναν μηνύσεις  αυτεπάγγελτες  από την Αστυνομία .
Γνωρίζουμε όμως , ότι το έργο σταμάτησε  άμεσα !
 Καλό θα ήταν να γίνει και μια δημόσια ενημέρωση για το θέμα από την Αστυν .Διευθ. Σύρου .
         Εδω λοιπόν , αρχίζουν τα λογικά ερωτήματα  προς τον κ. Σουσούδη και τον  Δήμο Άνδρου ,  ο οποίος φέρει την νομική  ευθύνη για όλες τις πολεοδομικές άδειες που εκδίδονται για έργα στο νησί μας .
 Όλοι γνωρίζουν ότι η πολεοδομία Άνδρου ανήκει στις αρμοδιότητες του Δήμου .

Α. Γιατί δεν υπήρξε μέχρι σήμερα , δημόσια ανακοίνωση-ενημέρωση  για το έργο από τον Δήμο Άνδρου ?
Ενημερώστε μας κε Δήμαρχε , αν έγιναν όλες οι νόμιμες διαδικασίες . 
Περιμένουμε να πληροφορηθούμε αν έγινε η όχι ,  αποδοχή δαπάνης δωρεάς από το Δημοτικό Συμβούλιο της Άνδρου , το ύψος του ποσού  και τον τρόπο  καταβολής αυτού .

Β. Εκδόθηκε  η όχι ,  νόμιμη άδεια από την πολεοδομία Άνδρου , με αντίστοιχη περιβαλλοντική μελέτη  για το έργο τσιμεντόστρωσης της χωμάτινης οδού Φελλού-Πισολιμιώνα ?

Γ. Ποιος είναι ο επιβλέπων του έργου ?

Δ. Σε περίπτωση  έλλειψης νόμιμης άδειας  , ζητάμε από τον δήμαρχο να μας πληροφορήσει , πως είναι δυνατόν να εκτελείται δημόσιο έργο  στην Άνδρο , χωρίς άδεια , από μια  εργοληπτική εταιρεία ?

Ε. Τελευταίο και σπουδαιότερο .
    Γιατί κε  Σουσούδη , Δήμαρχε της Άνδρου δεν προστατέψατε ως οφείλατε , την  δωρήτρια  επενδύτρια  . 
Τέτοιοι   λανθασμένοι και επιπόλαιοι  χειρισμοί , εκθέτουν  και προβληματίζουν τον κάθε πιθανό δωρητή –ευεργέτη του νησιού μας .

                                                                                 Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος