Σελίδες

Παρασκευή 30 Αυγούστου 2024

Κε ΣΟΥΣΟΥΔΗ , Πρόεδρε του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου , επιτέλους ενημερωθείτε !

 

         2020  . Έλεγχος ασφαλείας των κρηπιδωμάτων του Λιμένα Γαυρίου





    Το καλοκαίρι του 2020 , το κοινό τότε Λιμενικό Ταμείο ΑΝΔΡΟΥ -ΤΗΝΟΥ  , ανέθεσε τον έλεγχο ασφαλείας των κρηπιδωμάτων του Λιμένα Γαυρίου , στην γνωστή και  ειδικευμένη εταιρεία λιμενικών έργων MARNET .
 Η χρηματοδότηση έγινε απο το κοινό Ταμείο  , κατόπιν  αιτήματος μου .

      Τον Σεπτέμβριο του 2020  , διενεργήθηκε  παρουσία μου , λεπτομερής  έλεγχος στατικής επάρκειας ολων των κρηπιδωμάτων  του λιμανιού μας στο Γαύριο , απο ειδικούς επιστήμονες δύτες λιμενομηχανικούς  . 

   Παράλληλα υπήρξε και την υποβρύχια βιντεοσκόπηση ασφαλείας   , των κρηπιδωμάτων .

   Μετά το πέρας των εργασιών , παραλάβαμε το σχετικό βίντεο (CD )καθώς και  την επίσημη τεχνική έκθεση,  με έγγραφη βεβαίωση ασφαλών κρηπιδωμάτων της MARNET . 

       Αυτά οπως και χιλιάδες άλλα επίσημα έγγραφα υπήρχαν στο αρχείο  που διατηρούσαμε  στο Γραφείου μας στο Γαύριο  , μέχρι την ημέρα ( 1/1/2024 )  που εσείς αναλάβατε την προεδρία  του Λιμενικού Ταμείου !

     Δυστυχώς κ. Σουσούδη , πρόεδρε του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου , ουδέποτε μέχρι σήμερα , αναζητήσατε αυτό το αρχείο για να ενημερωθείτε , για τα εργα , τις μελέτες, τις προμήθειες , η τις εκκρεμότητες  που υπάρχουν .  

    Και επειδή βαδίζετε στα τυφλά ,  γράφετε ανακρίβειες , σε πρόσφατη ανάρτηση σας  την 29/8/24 .................ΕΔΩ !!!

(  https://www.facebook.com/sousoudis/posts/pfbid034QKaUetd24Z2ZTBBAjRpqJUucKUPN6ZXMTb6RP1SBD6f7eAfwREaF1spDaUq2n4Kl?__cft__[0]=AZVrl7Mim4wa36ZvxAA_x7kwueCL9lyGzoUWHlsI2HVDsRPuWykDrLxsU9D-MjzeieNY90cY1Ju2FS_-FuvmYmut2jhsfGiQMc3Wmtnn4Gg1srDIWp9vzUi_9yxGH_9t7YbppiitV8nzMcKjWt_9Xk0AVI0uA_Q-_8o7WoP2LtmHNz-0LELRpylTcaG_ddmobt-EGOGbBw_xUGOSPbDzaUAS3kKjMvzj_Gom9z0yF_ZYEUb5zMsveA-joSnyhdUQEq0&__tn__=%2CO%2CP-y-R, )  

 .    ''Ο προηγούμενος υποβρύχιος έλεγχος στα κρηπιδώματα του λιμενα Γαυρίου είχε πραγματοποιηθεί το 2018 επι θητείας μας,

Βέβαια το συγκεκριμένο θέμα είναι ασήμαντο  . Υπάρχουν άλλα , πολύ σοβαρότερα !

                                                                                                                       ΓΒΜ  





Τετάρτη 28 Αυγούστου 2024

Η κ. Χρυσάνθη Στέφανου είναι μια εξαιρετική υποψηφιότητα για την αναγέννηση του νέου Λιμενικού Ταμείου Ανδρου !

            Ποιος τελικά θα εργαστεί για τα λιμάνια μας ?



     Ο  πρώην πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου  κ.Δ. Λοτσάρης  , ανέλαβε μια καθαρά προσωπική πολιτική πρωτοβουλία . 

     Με επιστολή που απέστειλε στο σημερινό δήμαρχο Ανδρου κ. Θ.  Σουσούδη  και πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου  , του ζητεί  να παραιτηθεί απο την προεδρεία του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου  και    να παραδώσει την προεδρία  του , στην κα Χρυσάνθη Στεφάνου , θυγατέρα του καπτα- Γιώργου Στέφανου της μεγάλης Ανδριώτικης εταιρείας Golden Star Ferries . 

Ο κ. Λοτσάρης , παρουσιάζει  την πρόταση του σαν υπερβατική και ενωτική . 

Για να δούμε . Είναι πράγματι έτσι? 

               Ο πολυπόθητος διαχωρισμός  των Λιμ .Ταμείων Ανδρου -Τήνου έγινε με ΠΔ 57/2022   ΦΕΚ 153/Τεύχος Α ́/   18- 8- 2022 .

Ο κ. Λοτσάρης , τότε  ήταν  ο δήμαρχος  Ανδρου .  Επιθυμούσε και ένα δεύτερο αξίωμα εν όψει  των εκλογών  του 2023

        Τον Σεπτέμβριο του 2022  , αυτοδιορίστηκε  λοιπόν και ορκίστηκε,  σαν ο πρώτος πρόεδρος του νέου  ανεξάρτητου πλέον Λιμενικού Ταμείου Ανδρου . 

      Ο κ. Λοτσάρης , παρέμεινε πρόεδρος  του Ταμείου , για 16 μήνες και τελικά  υπέβαλε την παραίτησή του  στις αρχές  Δεκεμβρίου του 2023  , αφού αποδείχτηκε στην δικαιοσύνη οτι είχε χάσει  τις εκλογές του Οκτώβριου 2023  , απο τον αντίπαλο του και σημερινό δήμαρχο Ανδρου τον κ. Θ. Σουσούδη

       Αυτούς τους 16 μήνες της προεδρίας του , είχε μηδενική προσφορά στο Ταμείο . Ασχολήθηκε αποκλειστικά  για την νίκη του ,  στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές . Τελικά ηττήθηκε .

   Ο κ. Λοτσάρης , μετα την ήττα του ,    φοβήθηκε  την επερχόμενη  αποκαθήλωση  του απο την προεδρία του Ταμείου και  έψαχνε να βρει τρόπο  να  την αποφύγει .

      Ήξερε οτι η  νεα   ορκωμοσία του κ. Σουσούδη την 16/12/2023  σαν δήμαρχος Ανδρου θα έφερνε σύντομα  δική του αποπομπή  , όπως και τελικά έγινε .

Το γελοίο της υπόθεσης αυτής,  είναι οτι ο κ. Λοτσάρης  βρήκε μόνος του μια προκλητική   λύση  και  δεν ενημέρωσε τα μέλη της παράταξης του .

    Την ίδια ημέρα που παραιτήθηκε ,    ''έχρησε''  αμέσως  αντικαταστάτη του  ,  το μέλος του ΔΣ και πάντα  πρόθυμο ,  κ. Χ . Βουραζέρη , ο οποίος εναγωνίως αναζητούσε  μια ''καρέκλα '' κοινωνικής καταξίωσης .    Ο  Βουραζέρης  , έτρεφε   ματαίως  ελπίδες,  οτι θα παραμείνει  πρόεδρος και μετά την ορκωμοσία του κ. Σουσούδη . 

Φυσικά  αποκαθηλώθηκε  αμέσως και έτσι έγινε   , ο πρόεδρος των 19 ημερών  με μηδενικό επίσης έργο  ουσίας !!!!

Η πρόταση Λοτσάρη είναι πολιτικά υποκριτική !. 

        Θέλει να φέρει σε δύσκολη θέση τον Στενιώτη  δήμαρχο κ. Σουσούδη , και του προτείνει  την κα Χρυσάνθη Στεφάνου

       Μια Στενιώτισα , επιχειρηματία στην ναυτιλία και την ακτοπλοΐα , ενα μη πολιτικό πρόσωπο με μεγάλη αναγνωσιμότητα  και αποδοχή στην Ανδρο , για να της παραδώσει την προεδρία του Ταμείου .

      Είχε ξεχάσει δυο φορές στο παρελθόν ( τον Σεπτεμβρίου του 2022  και τον Δεκέμβριο του 2023 ) , να  τιμήσει  την κ. Χρυσάνθη Στεφάνου , ο ίδιος,  με το αξίωμα της προέδρου και εμφανίζεται σήμερα  απο την αντιπολίτευση  , δήθεν ενωτικός  και υπερβατικός , για να αποκομίσει προσωπικά πολιτικά οφέλη και  χτίζοντας γέφυρες με την Golden Star Ferries .  Αυτός είναι .


      Τώρα ας δούμε την ουσία του θέματος .


      Προφανώς και η κα Χ.  Στεφάνου  και η Golden Star Ferries είναι  μακριά απο τα πολιτικά παιχνίδια  των δημάρχων .

        Ολοι βλέπουμε σήμερα οτι το οικονομικά ισχυρό , νέο Λιμενικό Ταμείο Ανδρου , παραπαίει . Βρίσκεται σε στασιμότητα και τέλμα με  μεγάλες ευθύνες των κατά καιρούς προέδρων του . 

      Μια καινούργια αρχή με νεα πρόσωπα  και τη στήριξη ολων , μπορεί να κανει θαύματα . Η Ανδρος το εχει μεγάλη ανάγκη απο νέες μελέτες και  σύγχρονα λιμενικά εργα !

 Έχουμε τα καλύτερα πλοία  στην Ανδρο ,  έρχονται  ακόμα καλύτερα , αλλά  το λιμάνι μας στο Γαύριο είναι ανασφαλές στους ισχυρούς βοριάδες αφού  κατασκευάστηκε πριν 40 χρόνια για πλοία των 70 και 80 μέτρων .  

Το νεο Λιμενικό Ταμείο  Ανδρου , εχει την  βασική ευθύνη να δημιουργήσει  ασφαλείς εγκαταστάσεις σε επιβάτες , πληρώματα και πλοία . Υπάρχουν οι τεχνικές λύσεις .

      Υποθέτω  οτι οι αρχικές συζητήσεις  και επαφές έχουν ηδη γίνει . Πιστεύω οτι ο δήμαρχος θα δει την πρόταση αυτή σαν μια νεα ευκαιρία για το Λιμενικό Ταμείο Ανδρου .

     Η κ. Χρυσάνθη Στέφανου θα αποδεχτεί ( εφ οσον της προταθεί )την τιμητική θέση της προέδρου και θα διακριθεί με επιτυχία στο έργο της .

         Προσωπικα πιστεύω οτι είναι  μια εξαιρετική ευκαιρία για να ξεκινήσει μια νεα προσπάθεια  για να βελτιωθούν  οι λιμενικές εγκαταστάσεις των λιμανιών της Ανδρου .

Αυτό επιβάλλουν οι σύγχρονες απαιτήσεις για την οικονομική ανάπτυξη και ευημερία της Ανδρου .

 Είναι και μια καλή  ευκαιρία  για τον  σημερινό δήμαρχο  Ανδρου , αρκεί να το δει . 

    Η  Golden Star Ferries  εχει αποδείξει μέχρι σήμερα την αξία της  και σχεδιάζει να συνεχίσει την  μεγάλη προσφορά της , στην ανάπτυξη της Ανδρου μας  .

Γνωρίζει  αρκετά καλά ολα τα λιμάνια μας και μέχρι σήμερα εχει μόνο επιτυχίες  στους σκοπούς και τα έργο της στην ακτοπλοΐα μας .

                                                                             Γιώργος Β. Μαντζώρος




Τρίτη 27 Αυγούστου 2024

Γιατι δεν εισπράττονται τα Λιμενικά τέλη τουριστικών σκαφών , στην Ανδρο ?

 

Αγαπητέ κε Θ. Σουσούδη , Πρόεδρε του νέου Λιμενικού Ταμείου Ανδρου απο 1/1/2024 .

Η είσπραξη λιμενικών τελών απο ολα τα ιδιωτικά τουριστικά σκάφη , που επισκέπτονται τα 4 λιμάνια μας , είναι υποχρεωτική για το νέο Ταμείο .

Πιθανόν να γνωρίζετε οτι με ετήσιες αποφάσεις του πρώην Δ.Σ. Ανδρου -Τήνου , εμείς , στο πρώην κοινό Ταμείο με την Τήνο , είχαμε συνάψει ετήσιες συμβάσεις με ιδιώτη , έναντι αμοιβής , στην Ανδρο για την συλλογή κατ' έτος λιμενικών τελών , φυσικά με έκδοση αποδείξεων του κοινού τότε Ταμείου μας !

Για τα ετη 2020 , 2021 , 2022 , τα ετήσια έσοδα του Ταμείου απο αυτή την υποχρέωση , ηταν περίπου 25.000 ευρω , έναντι ετήσιας αμοιβής του συμβασιούχου ιδιώτη ήταν περίπου 5.000 ευρώ .

Διαπιστώνουμε με λύπη οτι από την ανάληψη της Προεδρίας του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου , την 1/1/24 , η παραπάνω υποχρέωση σας δεν εκτελείται και η είσπραξη των λιμενικών τελών είναι σχεδόν μηδενική μέχρι σήμερα , στο τέλος της τουριστικής περιόδου 2024 .

Κε πρόεδρε , μια δημοσία ενημέρωση των Ανδριωτών για το θέμα αυτό , νομίζουμε οτι επιβάλλεται , ειδικά οταν αφορά δημόσιο χρήμα !

Γ.Β.Μ.


Σάββατο 24 Αυγούστου 2024

Εντονες οι διαμαρτυρίες 140 πλοιάρχων της ακτοπλοίας μας

 

Διαμαρτυρία 140 πλοιάρχων της ακτοπλοΐας μας



     Με αφορμή την πρόσφατη άδικη , απαράδεκτη σύλληψη  και προσαγωγή στον Εισαγγελέα Σύρου , του πλοιάρχου του ΕΓ ‘’ΣΑΟΝΗΣΟΣ’’ στο λιμάνι του Γαυρίου Άνδρου , εκφράζουν , ενυπόγραφα την έντονη διαμαρτυρία τους προς τον Υπουργό Ναυτιλίας , με κονιοποίηση στο Γραφείο Πρωθυπουργού .

      Η επιστολή αυτη , αφου θέτει τους αρμόδιους μπροστά στις ευθύνες τους ,  καταλήγει σε 4 ουσιαστικές προτάσεις , για να βελτιωθούν οι συνθήκες ασφάλειας επιβατών και πλοίων.


  1. Συμμετοχή της εκάστοτε οικείας Λιμενικής Αρχης , στην ληψη αποφάσεων προσέγγισης  με δυσμενείς καιρικές συνθήκες, καθώς και την ουσιαστική της συμμετοχή , στον έλεγχο και την ασφαλή αποεπιβίβαση επιβατών και φορτοεκφόρτωση οχημάτων με ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ στις προβλήτες και σε ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το εκάστοτε πλοίο .


  1. Την νομιμοποίηση της πλήρους αρμοδιότητας των πλοιάρχων και της υπερισχύουσας εξουσίας να αναλαμβάνουν αποφάσεις κατά την κρίση τους .


  1. Την απεμπλοκή της ειδικότητας των πλοιάρχων , απο το άρθρο 291 του Ποινικού Κώδικα .


  1. Την ορθή αξιολόγηση καταστάσεων με την γνωμοδότηση εμπειρογνώμονα Πλοιάρχου του Ε.Ν.  και την αποφυγή σύλληψης του Πλοιάρχου , καθώς αυτή διαταράσσει την ομαλή διεξαγωγή των ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ δρομολογίων του πλοίου. 


Τέλος καλούν ολους τους αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους .




Τρίτη 20 Αυγούστου 2024

SAGINI3: Ποιος θα απαντήσει γιατί ο τσάμπα ήλιος και ο τσάμ...

SAGINI3: Ποιος θα απαντήσει γιατί ο τσάμπα ήλιος και ο τσάμ...:   Η  μόνιμη απορία  που έχει σήμερα ο μέσος πολίτης που βλέπει να υπάρχει μια  υπερδιείσδυση των  ΑΠΕ  (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) στην χώ...

Ποιος θα απαντήσει γιατί ο τσάμπα ήλιος και ο τσάμπα άνεμος δεν φτάνει στην τσέπη του Έλληνα

 



Η μόνιμη απορία που έχει σήμερα ο μέσος πολίτης που βλέπει να υπάρχει μια υπερδιείσδυση των ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) στην χώρα του, αλλά αυτός εξακολουθεί να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη του για να πληρώσει το ρεύμα του.

Μερικά ρητορικά ερωτήματα που αναμένουν απάντηση:

  1. Ποιος θα απαντήσει γιατί ενώ την τελευταία πενταετία αυξήθηκαν οι εγκατεστημένες πράσινες μονάδες κατά 108% ( 6,2 GW  το 2019  σε 12,9 GW το 2023), ωστόσο η μέση τιμή της KWh στα τιμολόγια ρεύματος αυξήθηκε από τα 9,5 λεπτά περίπου στα 15,5 λεπτά, δηλαδή κατά 63%;
  2. Ποιος θα απαντήσει γιατί ενώ το μέσο κόστος παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ έχει πέσει κατά 40% την τελευταία πενταετία, από τα 120 ευρώ περίπου η μεγαβατώρα στα 75 ευρώ, η τιμή του ρεύματος έχει αυξηθεί κατά 63%, ενώ ταυτόχρονα έχει απομειωθεί η συμμετοχή του ακριβού λιγνίτη κατά 68% και τον τελευταίο χρόνο που έχει αποκλιμακωθεί και η τιμή του φυσικού αερίου από τα 75 ευρώ η θερμική μεγαβατώρα στα 40 ευρώ;
  3. Ποιος θα απαντήσει γιατί ενώ η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα σε ποσοστό εγκατεστημένης ισχύος σε ΑΠΕ μεταξύ των κρατών της Ε.Ε, ωστόσο πάντα βρίσκεται στην πρώτη ακριβότερη πεντάδα αναφορικά με την χονδρική αγορά του ρεύματος;
  4. Ποιος θα απαντήσει γιατί ενώ η Ελλάδα έχει από τα υψηλότερα ηλιακά και αιολικά δυναμικά στην Ευρώπη, αλλά παρόλα αυτά ο μέσος καταναλωτής πληρώνει το 8,7% του μισθού του μόνο για ρεύμα, όταν αντίστοιχα στην Βόρεια Ευρώπη ο μέσος καταναλωτής πληρώνει το 3,5% με 4% του μισθού του, ενώ έχει μικρότερο ηλιακό και αιολικό δυναμικό από την Ελλάδα; Τα ποσοστά αυτά έχουν εξαχθεί από την στάθμιση των μέσων τιμών της λιανικής του ρεύματος με τους μέσους μηνιαίους μισθούς της αντίστοιχης χώρας.
  5. Ποιος θα απαντήσει βλέποντας  τον σημερινό χάρτη τιμών και διείσδυσης των ΑΠΕ στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής των κρατών της ΕΕ (πηγή ΡΑΑΕΥ); Η Ελλάδα με ποσοστό διείσδυσης περίπου στο 29% σε ΑΠΕ η τιμή του ρεύματος άγγιξε τα 138 ευρώ, ενώ με τα ίδια περίπου ποσοστά διείσδυσης σε ΑΠΕ, η Σουηδία είχε τιμή 8,5 ευρώ, η Γαλλία 56,7 ευρώ, το Βέλγιο 71 ευρώ, η Ισπανία 96 ευρώ κλπ.

Οι απαντήσεις

  1. Ξέρατε ότι για την παραγωγή μίας ηλεκτρικής μεγαβατώρας από ΑΠΕ την ίδια στιγμή βρίσκεται σε stand by κατάσταση θερμικές μονάδες που παράγουν ρεύμα εξισορρόπησης 0,2GWh, το οποίο συνυπολογίζεται στο τελικό κόστος προμήθειας του παραγωγού προς τον καταναλωτή;
  2. Ξέρατε ότι επειδή η χώρα έκανε υπερεγκατάστση ΑΠΕ τα τελευταία χρόνια, χωρίς να έχει υπάρξει ανάλογη πρόβλεψη για αποθήκευση, επέκταση δικτύων μεταφοράς και αναλόγων υποδομών η περίσσεια πράσινης ενέργειας που παράγεται π.χ. το μεσημέρι από τα φωτοβολταικά και δεν καταναλώνεται, «πετιέται στα αζήτητα» και το βράδυ μπαίνουν σε λειτουργία οι μονάδες που καίνε ακριβό φυσικό αέριο για να καλύψουν την ζήτηση;  Δηλαδή κάναμε το κάρο να σέρνει το άλογο. Αλλά αυτή η απώλεια εσόδου από την μη αξιοποίηση της περίσσειας πράσινης ενέργειας, δεν πάει χαμένη, αφού συμπεριλαμβάνεται στο κόστος προσφοράς που δίνουν οι παραγωγοί την επόμενη ημέρα, την οποία δυστυχώς μετακυλίουν και στον καταναλωτή.
  3. Ξέρατε ότι όσο αυξάνουν τα έργα ΑΠΕ, αυξάνουν και οι πολύ χαμηλές  τιμές χονδρικής ρεύματος, αλλά οι παραγωγοί ΑΠΕ συνεχίζουν να αποζημιώνονται στις εγγυημένες τους ταρίφες, αδειάζοντας τον κουμπαρά επιδοτήσεων του ΕΛΑΠΕ (Ειδικός Λογαριασμός ΑΠΕ) που στην συνέχεια το «γέμισμα» αυτού του κουμπαρά πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω του ΕΤΜΕΑΡ; Δυστυχώς μέχρι σήμερα, άνοιξε μία τρύπα 250 εκατ. ευρώ σε αυτόν τον λογαριασμό επιδοτήσεων των ΑΠΕ που θα καλυφθεί από τους καταναλωτές.
  4. Ξέρατε ότι με την υπερεγκατάστση των ΑΠΕ μονάδων, οι μικροί παραγωγοί σιγά σιγά εξοστρακίζονται, αφού οι επενδύσεις τους καθίστανται μη βιώσιμες, αφού όλο και πιο συχνά θα υπάρχει υπερπαραγωγή πράσινης ενέργειας που δεν θα καταναλώνεται, άρα δεν θα εγχέεται στο σύστημα παραγόμενη ενέργεια, πράγμα που σημαίνει αυξημένες περικοπές, άρα  όλο και περισσότερες μηδενικές τιμές θα εμφανίζονται με αποτέλεσμα οι μικροεπενδυτές να αδυνατούν να αποπληρώνουν τα δάνεια τους και έτσι τελικά θα μείνουν οι πέντε έξι μεγάλοι όμιλοι της ενέργειας.
  5. Ξέρατε ότι με την υπεραδειοδότηση των ΑΠΕ μονάδων, χωρίς αντίστοιχη πρόοδο σε έργα επέκτασης δικτύων μεταφοράς, νέων υποσταθμών, εκσυγχρονισμό κλπ, τα Black out θα είναι όλο και πιο συχνά λόγω υπερτάσεων, βυθίσεων τάσεων κλπ. Οι εκ περιτροπής διακοπές ρεύματος σε πολλές περιοχές της χώρας που γίνεται μόνιμα πλέον, είναι εξαιτίας όχι της αυξημένης ζήτησης, αλλά της υπερπαραγωγής πράσινης ενέργειας που δεν μπορεί να καταναλωθεί.

Τελειώνοντας δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε τις παθογένειες του πλαισίου αδειοδοτήσεων μονάδων ΑΠΕ.  Είμαστε η μοναδική χώρα που ακόμα δεν έχουμε τεκμηριωμένο εθνικό χωροταξικό σχέδιο, ούτε χρήσεις γης, και έτσι ο κάθε «ημέτερος» επενδυτής αδειοδοτείται όπως να ναι, παραβιάζοντας πολλές φορές την περιβαλλοντική νομοθεσία με τις ευλογίες του κράτους, μέσα από τα μικρά «παράθυρα» που φρόντισαν οι εκάστοτε κυβερνήσεις να αφήνουν ανοικτά, όπως για παράδειγμα, η μη απαίτηση ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) σε έργα ΑΠΕ κάτω του 1MW, αλλά από την άλλη μεριά δεν έχουν αντιμετωπίσει τα φαινόμενα κατάτμησης των έργων σε πολλά των 1MW και με νομικές αλχημείες αποφεύγουν τις εγκρίσεις ΜΠΕ.

Το ότι η νομοθεσία μας προβλέπει εγκατάσταση ΑΠΕ μονάδων ακόμα και σε δασικές εκτάσεις με προϋποθέσεις, αυτό δεν σημαίνει ότι σε μια καμένη δασική έκταση το κόστος μεταφοράς του συνοδού εξοπλισμού των ΑΠΕ μονάδων δεν είναι πολύ  μειωμένο, σε σχέση με αυτό που θα πλήρωνε ο επενδυτής αν το περνούσε μέσα από ένα μη καμένο δάσος, μέχρι να φτάσει στην κορυφή του βουνού,  για την διάνοιξη των απαιτούμενων περασμάτων, αφού είναι υποχρεωμένος μετά το πέρασμα να αποκαταστήσει πλήρως το δασικό περιβάλλον που υπέστη αλλαγή με πολλαπλάσιο κόστος.

Όταν όλα τα παραπάνω απαντηθούν με πειστικότητα από τους εκάστοτε υπεύθυνους κυβερνώντες και εν τέλει ο πολίτης θα δει να ελαφρύνει η τσέπη του, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για μία δίκαιη πράσινη μετάβαση, με κανόνες και όρους διαφάνειας, σεβόμενοι το περιβάλλον και την μάνα γη που μας ταΐζει και ποτίζει.

Μιχάλης Χριστοδουλίδης
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΑΠΘ – Ενεργειακός Επιθεωρητής


πηγη   https://www.newsbreak.gr/ellada/679799/poios-tha-apantisei-giati-o-tsampa-ilios-kai-o-tsampa-anemos-den-ftanei-stin-tsepi-toy-ellina/

η φωτο από την ''Καθημερινή ''

messenger sharing button Share
email sharing button 

Τρίτη 13 Αυγούστου 2024

ΔΛΤΑνδρου - Λιμενικά τέλη επιβατών - Σκοπός - Προϋποθέσεις και τρόπος επιβολής τους

                                      ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ  

  


                                Πως υποχρεούται να λειτουργεί το Λιμενικό Ταμείο Άνδρου  .


       Άνδρος . 

    Η σχετικά πρόσφατη διαδικασία διαχωρισμού του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου  , απαιτεί και επιβάλλει εκ του Νόμου πολύ συγκεκριμένες υποχρεώσεις και σύνθετες ενέργειες για την εύρυθμη λειτουργεία του  , απο το Διοικ. Συμβ. του Ταμείου .     

        Υπεύθυνοι  έναντι του Νόμου και των Ανδριώτων ,  είναι ο  σημερινός αυτοδιορισμένος  απο τον Ιανουάριο του 2023 , Πρόεδρος    κ. Σουσούδης ( και δήμαρχος )   και τα μελη του  7μελούς  Διοικητικού Συμβούλιου , οι συνεδριάσεις του οποίου πρέπει να είναι δημόσιες  και οι αποφάσεις του , αναρτώνται υποχρεωτικά στο ''ΔΙΑΥΓΕΙΑ''.

       Ο προηγούμενος , επίσης αυτοδιορισμένος την    5 Σεπτεμβρίου  2022    Πρόεδρος,  κ. Λότσαρης ( π.δήμαρχος)είχε όπως  ο ίδιος και ολοι γνωρίζουν , μηδενική προσφορά  σαν Πρόεδρος στο Ταμείο και φρόντισε να παραιτηθεί τον Δεκέμβριο του 2023 , για να αποφύγει τον εξετευλισμό  του , απο τον νεο Δήμαρχο . ( αφού πρώτα διόρισε Πρόεδρο για ......ενα μήνα τον κ. Βουραζέρη  !!!!)  , που όπως ήταν αναμενόμενο τον καθαίρεσε αμέσως  ο κ. Σουσούδης τον Ιανουάριο 2023. 

        Ξεκινάμε με την βασική πηγή χρηματοδότησης του Ταμείου .

 Αναρτούμε ολόκληρη την σχετική νομοθεσία σχετικά με τα λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων καθώς και την διαδικασία είσπραξης  που επιβάλλεται στο νεο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείου Ανδρου .

Ευχόμαστε σε όλους , δύναμη , όρεξη για δουλειά και καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο τους !

     Ο Πρόεδρος κ. Σουσούδης ,  οφείλει  άμεσα , με θάρρος και ειλικρίνεια , μια δημόσια ενημέρωση των Ανδριωτών , αφού πιστεύουμε οτι εχει  πλέον ενημερωθεί ικανοποιητικά  .

Α .    Για την κίνηση του λογαριασμού  του Δημ. Λιμ. Ταμείου Ανδρου της Τράπεζας ( Eurobank  Ανδρου ) . Τον  λογαριασμό αυτόν τον  άνοιξε ο κ.  Λοτσάρης  το καλοκαίρι του 2022  και έκτοτε ....ελπίζουμε οτι,  τροφοδοτείται απο αυτούς που αναφέρονται στον παρακάτω Νόμο . 

Β.    Το σύνολο των ταμειακών διαθέσιμων του Ταμείου  σήμερα .Οι Ανδριώτες δεν έχουν καμιά ενημέρωση για το μέγεθος  των κεφαλαίων που υπάρχουν διαθέσιμα .

Γ.     Το πιστωτικό Ίδρυμα που διαχειρίζεται σήμερα τον λογαριασμό .

Δ.    Ενημέρωση  απο τον Πρόεδρο , εαν έχουν γίνει οι προβλεπόμενοι απο τον Νόμο έλεγχοι , απο ποιους  εγιναν και πότε   στις ακτοπλοϊκές εταιρείες , για να διαπιστωθεί και να βεβαιωθεί η τήρηση των προϋποθέσεων της παρακάτω νομοθεσίας .

Ε.  Το πλάνο και τους στόχους του ,  για τα  έργα ανάπτυξης των 4 λιμανιών της Ανδρου , των μελετών ,  των συμβάσεων , της στελέχωσης με κατάλληλο προσωπικό  , των κτηριακών και λειτουργικών εγκαταστάσεων της νέας Υπηρεσίας.

                                                                                                                 Γ.Β.Μ.


Νόμος 2399/96 

Άρθρο 6:       Λιμενικά τέλη επιβατών 

- Σκοπός 

- Προϋποθέσεις και τρόπος επιβολής τους

Άρθρο 20:      Λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων


1. Σε κάθε επιβάτη που επιβιβάζεται σε ή αποβιβάζεται από πλοίο, επιβάλλεται ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσεως λιμένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης, για την κατασκευή, συντήρηση και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 1 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 20 του νόμου 3622/2007 (ΦΕΚ 281/Α/2007).

 

2. Το τέλος συνίσταται σε συνολική ποσοστιαία προσαύξηση 5% στην τιμή του εισιτηρίου ή του ναύλου για τους επιβάτες των πάσης φύσεως Ε/Γ, Ε/Γ - Ο/Γ και υδροπτερύγων πλοίων γραμμών εσωτερικού και εξωτερικού, με ελληνική ή ξένη σημαία και αναγράφεται στα εισιτήρια αναλυτικά ως 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα επιβίβασης και 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα αποβίβασης.

 

Ειδικότερα:

 

Α. Ποσοστό 30% από τα έσοδα των διακινουμένων επιβατών προς το εξωτερικό της προηγούμενης παραγράφου αποδίδεται από τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις ισχύουσες σχετικές διατάξεις του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου.

 

Β. Για επιβάτες που συμμετέχουν σε περιηγητικά ταξίδια επιβατηγών - τουριστικών πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία επιβάλλεται πάγιο τέλος αναλόγως της τιμής του εισιτηρίου ή του ναύλου ως εξής:

 

Κόστος εισιτηρίου (€)

Πάγιο τέλος (€)

μέχρι 5

0,10

από 5 - 10

0,15

από 10-20

0,20

από 20-30

0,25

από 30-40

0,30

από 40 και άνω

0,35

 

Το πιο πάνω τέλος επιβάλλεται σε επιβάτες που συμμετέχουν:

 

i. σε ημερήσια - μονοήμερη κρουαζιέρα μεταξύ ελληνικών λιμένων ή επεκτείνεται και σε λιμένες του εξωτερικού ή προσεγγίζει απευθείας σε λιμένα του εξωτερικού, για κάθε λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, περιλαμβανομένου και του αφετήριου λιμένα,

 

ii. σε πολυήμερη κρουαζιέρα για κάθε λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, περιλαμβανομένου και του αφετήριου λιμένα, ανεξάρτητα εάν η κρουαζιέρα περιορίζεται μόνο μεταξύ ελληνικών λιμένων ή επεκτείνεται και σε λιμένες του εξωτερικού ή προσεγγίζει απευθείας σε λιμένες του εξωτερικού, χωρίς ενδιάμεση προσέγγιση σε ελληνικούς λιμένες,

 

Πολυήμερη κρουαζιέρα νοείται η περιήγηση με επιβατηγό - τουριστικό πλοίο που διαρκεί τουλάχιστον 24 ώρες και περιλαμβάνει μία τουλάχιστον διανυκτέρευση του περιηγητή στο πλοίο,

 

iii. σε θαλάσσια εκδρομή ή θαλάσσιο λουτρό με πλοία ή μικρά σκάφη του άρθρου 14 του νόμου [Ν] 2743/1999 (ΦΕΚ 211/Α/1999) με προορισμό από και προς τον ίδιο λιμένα και από λιμένα σε παρακείμενες ακτές ή όρμους και αντιστρόφως,

 

iv. για κάθε επιβάτη που διέρχεται TRANSIT σε κάθε ελληνικό λιμάνι προσέγγισης του πλοίου. TRANSIT νοείται ο επιβάτης επαγγελματικού επιβατηγού πλοίου που έχει αφετηρία λιμένα εξωτερικού, ο οποίος αποβιβάζεται σε ένα ή περισσότερα λιμάνια, που προσεγγίζει το πλοίο, για περιήγηση της πόλης και αναχωρεί με το ίδιο πλοίο μετά από ολιγόωρη παραμονή, που συνολικά δεν δύναται να υπερβεί το 24ωρο.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2B τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 195/2005 (ΦΕΚ 236/Α/2005).

 

γ. Απαλλάσσονται της καταβολής του τέλους:

 

i) τα νήπια μέχρις ενός έτους

ii) οι επιβάτες που συμμετέχουν σε περιηγητικά ταξίδια, εσωτερικού που πραγματοποιούνται από την Εστία Ναυτικών, την Εργατική Εστία και από φιλανθρωπικές οργανώσεις για φιλανθρωπικούς σκοπούς

iii) οι επιβάτες που απαλλάσσονται της καταβολής ναύλου, όταν ταξιδεύουν με ακτοπλοϊκά πλοία και

iv) οι επιβάτες των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής και των επαγγελματικών του νόμο [Ν] 2743/1999 (ΦΕΚ 211/Α/1999).

 

Δ. Τα πιο πάνω τέλη δεν ισχύουν για τους Οργανισμούς Λιμένος ΑΕ, που συστάθηκαν με τον νόμο 2932/2001 και τους Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, οι οποίοι υποχρεούνται στην έκδοση τιμολογίων, ύστερα από απόφαση των Διοικητικών Συμβουλίων αυτών, για τον καθορισμό του ειδικού τέλους επιβατών, χωρίς αυτά να εισάγουν διακρίσεις ανάλογα με τον λιμέ να προορισμού των (εσωτερικό ή άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτες χώρες).

 

Το ειδικό τέλος επιβατών θα αναλώνεται αποκλειστικά για την εκτέλεση, συντήρηση και βελτίωση των λιμενικών έργων και εγκαταστάσεων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 242/2003 (ΦΕΚ 219/Α/2003) και τροποποιήθηκε με την παράγραφο 5 του άρθρου 20 του νόμου 3622/2007 (ΦΕΚ 281/Α/2007).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 καταργήθηκε με την παράγραφο ΙΑ3.2Α του άρθρου πρώτου του νόμου 4254/2014 (ΦΕΚ 85/Α/2014).

 

3. Τα τέλη της παραγράφου 2Β, 2Γ και 2Δ του παρόντος αυξάνονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

4. Το τέλος περιλαμβάνεται στα εισιτήρια και εισπράττεται με ευθύνη αυτών που εκδίδουν αυτά, δηλαδή τα ναυτικά πρακτορεία, τα τουριστικά γραφεία και συναφείς επιχειρήσεις. Το εισπραττόμενο για κάθε ημερολογιακό μήνα ποσό πρέπει να κατατίθεται από τους υπεύθυνους για την είσπραξη μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα στο λογαριασμό για το δικαιούχο δημόσιο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος, μαζί με υπεύθυνη δήλωση και κατάσταση εμφαίνουσα τον αριθμό των εκδοθέντων κατά θέσεις εισιτηρίων και το καταβλητέο χρηματικό ποσό. Το χρονικό διάστημα που ορίζεται στην παράγραφο αυτή για κατάθεση από τους υπεύθυνους του εισπραττόμενου ποσού για κάθε μήνα ισχύει και για την απόδοση του ειδικού τέλους διέλευσης δια των προκυμαίων οχημάτων πάσης φύσεως που επιβιβάζονται στα πλαίσια δια της ίδιας αυτών δυνάμεως του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 158/1969 (ΦΕΚ 63/Α/1969).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 4 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την περίπτωση γ' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

5. Οι υπεύθυνες για την είσπραξη επιχειρήσεις έχουν αλληλέγγυα και σε ολόκληρο ευθύνη με τους υπόχρεους επιβάτες για την καταβολή του τέλους. Οι δημόσιοι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων, για τους οποίους επιβάλλεται το τέλος αυτό, δύνανται, για τη διαπίστωση της κανονικής βεβαίωσης είσπραξης και απόδοσης του τέλους, να προβαίνουν στον έλεγχο των δικαιολογητικών που βρίσκονται εις χείρας των υπευθύνων για την είσπραξη του ή τρίτων.

 

Οι υπηρεσίες του Κράτους οφείλουν να παρέχουν κάθε αναγκαίο που έχουν στη διάθεση τους στοιχείο για έλεγχο με αίτηση του ενδιαφερόμενου δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

 

6. Η βεβαίωση οφειλόμενων ποσών του λιμενικού τέλους γίνεται με πράξη του συλλογικού οργάνου του δημοσίου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα. Η είσπραξη των ποσών που έχουν βεβαιωθεί γίνεται από αυτό κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 356/1974 (ΦΕΚ 90/Α/1974).

 

Σε περιπτώσεις μη υποβολής δήλωσης ή υποβολής εκπρόθεσμης ή ανακριβούς δήλωσης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του νόμου [Ν] 1642/1986 (ΦΕΚ 125/Α/1986) Για την εφαρμογή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και άλλες διατάξεις και οι σχετικές κυρώσεις επιβάλλονται με ιδιαίτερη πράξη της Λιμενικής Επιτροπής. Η άσκηση οποιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος κατά της βεβαίωσης των οφειλόμενων ποσών αναστέλλει την καταβολή του ενός τρίτου της οφειλής που έχει βεβαιωθεί.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 6 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση δ' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

7. Για τη μη είσπραξη, τη μειωμένη είσπραξη ή την καθυστέρηση απόδοσης του τέλους από την υπεύθυνη επιχείρηση μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, μετά από πρόταση του δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του οικείου λιμένα ή της οικείας λιμενικής αρχής να:

 

i. επιβάλλεται υπέρ του οικείου Λιμενικού Ταμείου πρόστιμο ανερχόμενο μέχρι το εικοσαπλάσιο της αξίας του μη εισπραχθέντος ή καθυστερημένα αποδοθέντος τέλους

 

ii. αφαιρείται προσωρινά και για χρονικό διάστημα από τριάντα (30) ημέρες μέχρι τρεις (3) μήνες ή ανακαλείται οριστικά η άδεια σκοπιμότητας πραγματοποίησης δρομολογίων ή η εκτέλεση τουριστικών πλοίων στα θαλάσσια μεταφορικά μέσα της συγκεκριμένης επιχείρησης.

 

iii. αφαιρείται προσωρινά και για χρονικό διάστημα από τριάντα (30) ημέρες μέχρι τρεις (3) μήνες ή ανακαλείται οριστικά η άδεια λειτουργίας του ναυτικού πρακτορείου. Εάν το πρακτορείο ή η επιχείρηση που εκδίδει τα εισιτήρια ή εισπράττει τα οφειλόμενα στο λιμενικό ταμείο τέλη λειτουργεί σαν τουριστικό πρακτορείο του νόμου [Ν] 393/1976 (ΦΕΚ 199/Α/1976), η προσωρινή αφαίρεση ή η ανάκληση της άδειας λειτουργίας του πραγματοποιείται με απόφαση του αρμόδιου για τον Τουρισμό Υπουργού, ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 7 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση ε' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

8. Οι υπεύθυνοι για κάθε λιμάνι, που εκδίδουν νομίμως εισιτήρια επιβατών των πάσης φύσεως πλοίων, υποχρεούνται να καταθέσουν στο οικείο λιμενικό ταμείο, εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένης εμπορικής τράπεζας για την εγγύηση της καλής διαχείρισης και απόδοσης των λιμενικών τελών για τα εισιτήρια των επιβατών. Το ύψος της εγγυητικής επιστολής, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας παραγράφου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 8 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση στ' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

9. Ανεξάρτητα από τις κυρώσεις της παραγράφου 7, σε κάθε περίπτωση μη είσπραξης ή καθυστέρησης απόδοσης των εισπραχθέντων λιμενικών τελών από τις παραπάνω επιχειρήσεις, οι κατά τόπους λιμενικές αρχές, μετά από αίτηση του δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα απαγορεύουν τον απόπλου των πλοίων για τα οποία υπάρχει η υποχρέωση απόδοσης των οφειλόμενων τελών.

 

10. Ορίζεται αμοιβή των επιφορτισμένων για την είσπραξη του τέλους αυτού ναυτικών πρακτορείων και λοιπών επιχειρήσεων ποσοστού 5% στο εισπραττόμενο κατά περίπτωση ποσό το οποίο θα παρακρατείται από τα δικαιούμενα, κατά την απόδοση του στο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

 

11. Κατ' εξαίρεση της διάταξης της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, το τέλος της παραγράφου 1 δύναται να εισπράττεται απευθείας από τα όργανα του οικείου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα ή από τρίτους στους οποίους έχει ανατεθεί η είσπραξη, με απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης τους. Με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζεται η διαδικασία είσπραξης και απόδοσης του τέλους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

 

12. Ταχυδρομικά ή τραπεζικά έξοδα απόδοσης των υπέρ λιμενικών ταμείων δικαιωμάτων, που εισπράττονται σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις από λιμενικές αρχές στην έδρα των οποίων δεν υπάρχει κατάστημα Τράπεζας της Ελλάδος, βαρύνουν το οικείο λιμενικό ταμείο.

 

13. Οι προμήθειες και πάσης φύσεως νόμιμα δικαιώματα που παρακρατούνται από τις τράπεζες και λοιπούς πιστωτικούς οργανισμούς κατά την εξόφληση των επιταγών που εκδίδονται από τα λιμενικά ταμεία βαρύνουν αυτά.

 

14. Από τα σύμφωνα με τις παραγράφους 2Α, 2Β, 2Γ και 2Δ του παρόντος άρθρου εισπραττόμενα δικαιώματα υπέρ των λιμενικών ταμείων ποσοστό 5% αποδίδεται στο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού (ΜΤΝ), για τις υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης που παρέχουν οι λιμενικές αρχές στο επιβατικό κοινό.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 14 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 14 του νόμου 2881/2001 (ΦΕΚ 16/Α/2001).

 

15. Επίσης ορίζεται ποσοστό κράτησης 5% ως έσοδο υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού στα παρακάτω τέλη και δικαιώματα που βεβαιώνονται ή εισπράττονται από τις λιμενικές αρχές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις:

 

α) από τα πάσης φύσεως τέλη και δικαιώματα προσόρμισης - παραβολής - πρυμνοδέτησης, ελλιμενισμού και παροπλισμού των πλοίων, καθώς και του ειδικού τέλους διέλευσης οχημάτων, για τα λιμενικά ταμεία της χώρας.

 

β) από τις εισπράξεις των φαρικών τελών.

 

γ) από τα πρόστιμα του άρθρου 157 του νομοθετικού διατάγματος 187/1973 (ΦΕΚ 261/Α/1973) Περί Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου που βεβαιώνονται από τις Λιμενικές Αρχές και εισπράττονται από τις οικείες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, καθώς και από τα πρόστιμα των άρθρων 44 και 45 του ως άνω Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, καθώς και των προστίμων του άρθρου 13 του προεδρικού διατάγματος 55/1998 (ΦΕΚ 58/Α/1998), όπως αυτά ισχύουν κάθε φορά,

 

δ) από τα πρόστιμα που επιβάλλονται από τις Λιμενικές Αρχές για παράνομη στάθμευση κατά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (νόμος [Ν] 2696/1999 (ΦΕΚ 57/Α/1999)).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 15 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 14 του νόμου 2881/2001 (ΦΕΚ 16/Α/2001), με την παράγραφο 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998), με την παράγραφο 1 του άρθρου 14 του νόμου 2881/2001 (ΦΕΚ 16/Α/2001), με την παράγραφο 1 του άρθρου 9 του νόμου 4150/2013 (ΦΕΚ 102/Α/2013).

 

16. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζονται οι διαδικασίες είσπραξης και απόδοσης του προβλεπόμενου στις παραγράφους 14 και 15 ποσοστού 5% στο δικαιούμενο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 16 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 14 του νόμου 2881/2001 (ΦΕΚ 16/Α/2001).

 

17. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δύνανται να καθορίζονται για ειδικές κατηγορίες πλοίων απαλλαγές ή μειώσεις για τα κάθε φύσης λιμενικά και φαρικά τέλη που επιβάλλονται στα πλοία, επιβάτες - οχήματα ή φορτία στους λιμένες της χώρας σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά.

 

18. Για την εκτέλεση και συντήρηση των λιμενικών έργων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η σύναψη δανείων από τα λιμενικά ταμεία με εγγύηση των παραπάνω εσόδων, καθώς και η διάθεση άλλων διαθέσιμων κεφαλαίων τους, ύστερα από έγκριση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

 

Δανειακές υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί από τα Λιμενικά Ταμεία μέχρι την έκδοση του νόμου αυτού βαρύνουν τα έσοδα του ειδικού τέλους

του παρόντος άρθρου.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 18 τίθεται όπως προστέθηκε με την περίπτωση θ' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

19. Οι παραβάτες των διατάξεων του παρόντος άρθρου και των αποφάσεων που εκδίδονται σε εκτέλεσή του τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών και χρηματική ποινή μέχρι ενός εκατομμυρίου δραχμών.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 19 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την περίπτωση ι' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

20. Για τη χωροθέτηση και δημιουργία των λιμένων εθνικής και περιφερειακής σημασίας του νόμου 2218/1994 και των σχετικών λιμενικών έργων στη χώρα από δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα, καθώς και για της πάσης μορφής παραχωρήσεις στους χώρους αυτών και στις λιμενικές εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο πλαίσιο της ασκούμενης από αυτό ενιαίας ναυτιλιακής και λιμενικής πολιτικής της χώρας, καθώς και για λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.

 

21. Με την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 3878/1958, του άρθρου 34 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 4544/1966 και των άρθρων 2 και 3 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 158/1969, καθώς και κάθε αντίθετη γενική ή ειδική διάταξη νόμου.

 

22. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται από τη δημοσίευσή του.



ΠΗΓΗ


https://www.nomoskopio.gr/n_2399_96_6.php?toc=0&printWindow&