Σελίδες

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2024

Δικτύο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη (Δ.Ε.Π.ΑΝ) https://depan.gr/ και.... ΛΤΑνδρου -Δήμου Άνδρου

                                                



ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 

          Την 8/7/ 2024 το το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Άνδρου, συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση, μέσω τηλεδιάσκεψης , με θέμα  : «Απόφαση έγκρισης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Άνδρου και Δ.Ε.Π.ΑΝ για την πράξη με τίτλο « Μελέτες και υπηρεσίες ανάπτυξης έργων ΔΛΤ Άνδρου» .  

Μετά απο   ενέργειες της προηγούμενης Διοίκησης του κοινού ταμείου το 2020 , εκδόθηκε η  υπ. Αριθμ. 42925/08-07-2020 απόφαση ένταξης Πράξης του  ΥΠΕΣ , με την οποία το κοινό  τότε Λιμενικού Ταμείου Τήνου-Άνδρου,  εντάχθηκε στο χρηματοδοτικό  πρόγραμμα « ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ II».    

Η Πράξη αυτή αφορά χρηματοδότηση για το υποέργο : ''Μελέτες και υπηρεσίες ανάπτυξης έργων λιμένων Άνδρου''.  

Ο συνολικός προϋπολογισμός για την εκτέλεση της Πράξης στην Ανδρο , ανέρχεται στο ποσό των εκατόν είκοσι ενός χιλιάδων πεντακοσίων είκοσι εννέα ευρώ και τριάντα οχτώ λεπτών (121.529,38 €) συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. (24%).  

Ολοι γνωρίζουμε οτι το νεο ΔΛΤΑνδρου ,  στερείται σήμερα πολλών βασικών υποδομών και ιδιαιτέρως  επαρκούς τεχνικής υπηρεσίας , αλλά και διοικητικής μέριμνας .  

 Η λύση που αποφάσισε το νέο ΔΣ με πρόεδρο τον κ. Σουσουδη , για την υλοποίηση της παραπάνω πράξης και για να μην ''χαθούν'' τα χρήματα  , ήταν να αναλάβει τις διαδικασίες κάποιος ..άλλος φορέας , για λογαριασμό της Ανδρου  .    

Φυσικά αυτή η λύση είναι εξαιρετικά εύστοχη,   και εξάλλου θα κριθεί εκ του αποτελέσματος .  

Η ΔΕΠΑΝ ( https://depan.gr/ επιλέχθηκε  , με  την υπογραφή  της  εν λόγω Προγραμματικής Σύμβασης « Μελέτες και υπηρεσίες ανάπτυξης έργων ΔΛΤ Άνδρου>> , σαν ο ιδανικός φορέας για ολοκλήρωση των  μελετών,  αναλόγων χρηματοδοτήσεων μέσα στις σχετικές προθεσμίες ( 31/12/2024 ) .

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A1%CE%9A7%CE%A546%CE%9D%CE%9B%CE%A9%CE%9B-%CE%927%CE%A6?inline=true   

Τα 5 πέντε αντικείμενα της Πράξης περιγράφονται στο άρθρο  1.2 της Προγρ. Σύμβασης.    Τα 6 εξι υποέργα επίσης .  

Προβλέπεται  σύσταση  ''Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης'' , είναι τριμελής  και τα μέλη της επιλέχθηκαν  απο τον Πρόεδρο κ. Σουσουδη 

Με το αρθρο 3 προβλέπεται αναλυτικά ο προυπολογισμός κάθε υποέργου . 

Η χρηματοδότηση γίνεται απο το Υπ.Εσωτ.( αρθρο 4 ).      

Στο άρθρο 6 αναφέρονται αναλυτικά τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των συμβαλλομένων , και στο άρθρο 7 τις υποχρεώσεις της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης.

Γίνεται προφανές οτι απαιτείται μεγάλος όγκος δουλειάς  και απο τις δυο πλευρές . Μεγάλο βάρος πέφτει στα μέλη της 3μελους Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης  που εχει ορίσει ο κ. Σουσουδης .  

           Προσωπικα θέλοντας να συνδράμω ουσιαστικά , στην επιτυχία αυτης της Προγραμματικής  , υπενθυμίζω οτι,  με το  Πρωτόκολλο παραλαβής ( αριθ, απόφασης 7) της 23/4/2024 ,  το νεο ΔΛΤΑ παρέλαβε όλα τα  Περιουσιακά στοιχεία ( πάγια και ταμειακά διαθέσιμα ) όπως αυτά κατανεμήθηκαν  στο νέο ΔΛΤΑνδρου σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 122 του Ν.5003 /2022 .  

Υπενθυμίζω λοιπόν οτι , με  αυτό το Πρωτόκολλο παραλαβής , παραδόθηκαν στο ΔΛΤΑ  όλες οι έτοιμες μελέτες για τα λιμάνια της Ανδρου , που είχαν γίνει απο την προηγουμένη διοίκηση του κοινού μας Ταμείου.  

 Αναφέρονται όλες αναλυτικά  στην Κατηγορία 6.75.001 του Πρωτοκόλλου παραλαβής . 

 Ολες αυτές οι έτοιμες μελέτες πρέπει να παραδοθούν απο την Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησηςστην ΔΕΠΑΝ .  

Έτσι θα διευκολυνθεί τα μέγιστα το έργο της Προγραμματικής Σύμβασης  με την ΔΕΠΑΝ .  

Ενδεχομένως να χρειαστεί μια επικαιροποίηση κάποιων απο αυτές τις μελέτες , πράγμα σχετικά εύκολο να γίνει . 

Η Προγραμματική Σύμβαση λήγει την 31/12/2024 . Τοτε θα αξιολογηθεί και η επιτυχία η οχι αυτής της σημαντικής αναπτυξιακής προσπάθειας της διοίκησης του ΔΛΤΑ


=====      Επ ευκαιρία ενημερώνουμε τους αναγνώστες μας για Απόδοση διαθεσίμων στο Δ.Λ.Τ. Άνδρου. 

Τα διαθέσιμα που αναλογούν στο ΔΛΤ Άνδρου, βάσει της αναλογίας επί του συνόλου εσόδων του ΔΛΤ Τήνου-Άνδρου (35%), ανέρχεται σε 1.763.280,67 ευρώ.    

Αυτά καθορίστηκαν με απόφαση του κοινης αποδοχής ορκωτού λογιστή κ.Απέργη Νικολάου .    

Το ανωτέρω ποσό των 1.763.280,67 ευρώ  αποδόθηκε  στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Άνδρου , με τραπεζικές επιταγές σε διαταγή ΔΛΤ-Άνδρου που θα εκδοθούν όπως παρακάτω από τους τραπεζικούς λογαριασμούς που τηρεί το ΔΛΤ-Τήνου στις παρακάτω Τράπεζες: 

     1. Εθνική Τράπεζα GR97011*******1528 του ΔΛΤ- Τήνου ποσό επιταγής 900.000,00€ Αρ. Επιταγής ……………….  

   2. Alpha Τράπεζα GR40014*******0106 του ΔΛΤ Τήνου ποσό επιταγής 600.000,00€ Αρ. Επιταγής ……………….         

   3. Τράπεζα Eurobank GR29026*******4732 του ΔΛΤ Τήνου ποσό επιταγής 263.280,67€ Αρ. Επιταγής........


                                                                                                  Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος



Η πόρτα του λιμανιού μας , στο Γαύριο Άνδρου !

  ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 



Ήταν μια προσβολή στον πολιτισμό μας η παλιά  σιδερένια πόρτα !   

Επικίνδυνη για τους χρήστες του λιμανιού μας .  

Για πολλούς και διάφορους λόγους δεν είχε αντικατασταθεί . Χρόνια τώρα !  

Και ξαφνικά έγινε το θαύμα .  

Η νεα διοίκηση του νέου Λιμ.Ταμ. Ανδρου με Πρόεδρο τον Δήμαρχο Ανδρου  κ. Σουσούδη ,  φρόντισε  τον περασμένο Απρίλιο 2024 , για την αντικατάσταση της παλιάς με μια καινούργια . 

Το λιμάνι μας εχει επιτέλους μια καινούργια πόρτα  στην κύρια  είσοδο του .  

 Μπράβο είπαμε ολοι για  μια σωστή απόφαση  του ΔΛΤΑ  και του Προέδρου του !  

 Δυστυχώς τα φαινόμενα παραπλανούν  !  

 Τέτοιες αποφάσεις απαιτούν  διαφάνεια και αυστηρή τήρηση όλων των  διαδικασιών .  

    Η  Σχετική απόφαση του ΔΣ , απλά δεν υπάρχει αναρτημένη στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ .

                   ( Η ανάρτηση ΟΛΩΝ  των αποφάσεων του ΔΛΤΑ , είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ  για την διοίκηση του Ταμείου ) .                                                                                                 Δείτε εδώ ....  https://et.diavgeia.gov.gr/f/DLT-ANDROU  

 Σήμερα , κανένας δεν γνωρίζει τον τρόπο επιλογής και  ανάθεσης της κατασκευής , αλλά και τοποθέτησης της  καινούργιας πόρτας  . 

Άγνωστο  το κόστος της κατασκευής , τυχόν άλλες οικονομικές  προσφορές , η τεχνική έκθεση του έργου , οι  προδιαγραφές κλπ . 

Κανένας δεν γνωρίζει  τον τρόπο που πληρώθηκε ( αν έχει πληρωθεί ) ο κατασκευαστής  της .

                                                                                                                                                    Ο κ. Σουσούδης , φυσικά και  τα γνωρίζει όλα αυτά . 

 Αυτός εχει την ευθύνη  να διαχειρίζεται το Δημόσιο χρήμα του νέου ΔΛΤΑνδρου .   

 Όμως το χρήμα αυτό , δεν του ανήκει .  

Ανήκει σε ΟΛΟΥΣ τους Ανδριώτες  

Η  διαφάνεια είναι νομική υποχρέωση του ....διαχειριστή .   

Κε πρόεδρε  του ΔΛΤΑ , περιμένουμε την απάντηση σας , με μια Δημόσια ενημερωτική ανακοίνωση απο την επίσημη σελίδα σας στο F/B   !   

                                                                                                   Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος                       


ΥΓ . Ποιος αποφάσισε για την κατασκευή της άγκυρας ?


Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024

Κε Δήμαρχε και Πρόεδρε του ΔΛΤΑ , κε . Σουσούδη ...Ευγενικά σας παρακαλούμε να ακυρώσετε την Σύμβαση Καθαριότητας

 



ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 

      Με την παρακάτω ανάρτηση στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ  , ο Πρόεδρος του ΔΛΤΑ κ. Σουσούδης , αποφάσισε τελικά , να προχωρήσει με μια νέα λεόντειο Σύμβαση καθαρότητας για τα λιμάνια της Ανδρου με ανοικτό διαγωνισμό ύψους 273.000 ευρω , για 13 μήνες υπηρεσία .

 https://diavgeia.gov.gr/doc/9%CE%A5%CE%A0%CE%9546%CE%9D%CE%9B%CE%A9%CE%9B-%CE%994%CE%A4?inline=true  

 Διαδικτυακή πύλη www.promitheus.gov.gr του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. (Συστημικός Αριθμός : 358566.)      Ημερομηνία Έναρξης υποβολής Προσφορών    17/09/2024                                                               Ημερομηνία λήξης Υποβολής προσφορών        04/10/2024                                                         Ημερομηνία αποσφράγισης προσφορών             08/10/2024  Ημέρα Τρίτη Ώρα 11:00 π.μ.

 ===========================    

  Αγαπητοί φίλοι ....    

          Τα φαινόμενα της κατά βούληση διαχείρισης του δημόσιου χρήματος στην Ανδρο , πρέπει επιτέλους  να σταματήσουν.     

  Επιτέλους η Ανδρος πρέπει να προχωρήσει σε ένα σύγχρονο μοντέλο ανάπτυξης με διαφάνεια  !    

   Κανένας αιρετός δεν έχει το δικαίωμα  να ξοδεύει χρήματα , χωρίς ενημέρωση των πολιτών .  

Διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα πάντα με  επαρκή και δημόσια αιτιολογία .  

              Γνωρίζουμε ολοι  , ότι οι  ανάγκες  σε προσωπικό για την καθαριότητα στην Ανδρο , ήταν  πολλές αλλά κυρίως εποχιακές .  

Επαρκές   εποχιακό προσωπικό ήταν κάποτε    δύσκολο να βρεθεί ,   λόγω οικονομικής στενότητας   στο ταμείο .    

Ο δήμος Ανδρου , αντιμετώπιζε  κάθε  καλοκαιρινή σαιζόν   αυτό το πρόβλημα  , αλλά σήμερα οι καταστάσεις  και η συγκυρία είναι τελείως διαφορετικές !    

Σήμερα έχουμε στον Δήμο Ανδρου πλήρη επάρκεια σε προσωπικό καθαριότητας .

 Μόνιμους και συμβασιούχους .

 Εξηγούμαι .....            

 Α.   Παραμονές εκλογών του 2023  , ο Δήμος μας προχώρησε σε   μια απίστευτη και προκλητική ενέργεια για τους γνωστούς πολιτικάντικους   λόγους , με μεγάλο οικονομικό κόστος για τον Δήμο  μας .

     Σκανδαλωδώς,   τον Μάρτιο του  2023 , ο Δήμος Ανδρου με Δήμαρχο τον Δ. Λοτσάρη , ( που πίστευε αφελώς , οτι θα είναι ο νικητής των εκλογών ) , υπέγραψε ξαφνικά μια νεα προκλητική και πανάκριβη , διετή  Σύμβαση , παροχής υπηρεσιών καθαριότητας , προϋπολογισμού .............. 600 000 ευρω , με την εταιρεία ''Αττικά ακίνητα'' του γνωστού εργολάβου …..κ. Φραγκέτη , για την καθαριότητα όλου του νησιού .

Με τον εν λόγω εργολάβο υπήρχαν στο παρελθόν ( 2020) , σοβαρά θέματα ασυνέπειας , απέναντι στους εργαζόμενους , αλλά και στην Υπηρεσία .

Εκδιώχθηκε απο τον τότε Πρόεδρο κ. Σανταμούρη , με την σύμφωνη γνώμη του κ. Λοτσάρη ,για μη τήρηση των Συμβατικών του υποχρεώσεων .

Δεν θα επεκταθώ τώρα περισσότερο .

Αυτό λέγεται '' απαράδεκτη τακτική των προεκλογικών προσλήψεων'' .

Όμως ο κ. Λοτσάρης ,..... έχασε τις εκλογές και ο νικητής κ. Σουσούδης , τον κατήγγειλε δημοσίως για ..........(36) τριάντα εξι ρουσφετολογικές προσλήψεις μέσω της Σύμβασης με τον κ . Φραγκέτη .

Μάλιστα την Πρωτοχρονιά του 2024 , ο κ. Σουσούδης απέλυσε 16 δεκαέξι συμβασιούχους με την παραπάνω Σύμβαση .

Η Σύμβαση αυτή σήμερα είναι σε ισχύ , συνεχιζει και εξυπηρετείται και να πληρώνεται κανονικά , απο τον Δήμο Ανδρου .

Είναι σε ισχύ μέχρι το 2025 .

Σήμερα προσλαμβάνονται η απολύονται εύκολα , γενικώς Συμβασιούχοι υπάλληλοι, απο τον Δήμο μας.

Φυσικά ολα γίνονται στο σκοτάδι αφού δεν έχουμε καμιά επίσημη ενημέρωση για το αριθμό των υπαλλήλων που απασχολούνται στην συγκεκριμένη Σύμβαση με τον κ. Φραγκέτη .  

Η  Σύμβαση αυτή  προβλέπει ρητά ,  ότι η επιλογή πρόσληψης των υπαλλήλων γίνεται αποκλειστικά με ευθύνη του εργολάβου και όχι απο τον Δήμαρχο-Πρόεδρο  , για να μην γίνονται ''ρουσφέτια ''

Ο εργολάβος επιλέγει τα άτομα ,τα πληρώνει και ασφαλίζει όλους τους υπαλλήλους της Σύμβασης .

Β. Τον Ιούνιο του 2024 , (12 ) δώδεκα  υπάλληλοι ( Covit19 ) του Δήμου Ανδρου , αντιμετώπιζαν τον κίνδυνο της απόλυσης . 

Προσέφυγαν στην Δικαιοσύνη ,  και .......μονιμοποιήθηκαν στον Δήμο Ανδρου  , απρόσμενα με Δικαστική απόφαση .    

  Έτσι ο Δήμος Ανδρου , βρέθηκε ξαφνικά  to 2024 , με πλεονάζον μόνιμο προσωπικό , 12 δώδεκα υπαλλήλων  καθαριότητας  .    

      ======     Η συνεισφορά σε προσωπικό ,  του μέχρι πρόσφατα κοινού Λιμενικού Ταμείου  Ανδρου -Τήνου ,  ήταν τα τελευταία χρόνια , επίσης ουσιαστική  . 

 Οι Συμβάσεις Παροχής Υπηρεσιών  με   ιδιώτες εργολάβους  απο το 2019  , για τα λιμάνια της Ανδρου,   είχαν την οργάνωση και χρηματοδότηση του κοινού Ταμείου  με την Τήνο .

 Ήταν  ένας σχετικά  ''βολικός '' τρόπος , εξεύρεσης εποχιακού προσωπικού για την καθαριότητα των λιμανιών , στην Ανδρο .    

  Αυτά σταμάτησαν οριστικά ,  την ημέρα της αυτονόμισης με Π.Δ . για τον  οικονομικό διαχωρισμό  με την Τήνο  , το πρόβλημα αυτό είναι  καθαρά πλέον Ανδριώτικο .   

 Ξαφνικά  το νέο ΔΛΤΑ  , βρέθηκε  το 2024  με ενα αποθεματικό , που ξεπερνάει το 2.000.000 ευρω μετρητά .  

  Ποτέ στο παρελθόν ο Δήμος Ανδρου , δεν είχε  διαθέσιμα τόσα χρήματα μετρητά !      

 Την οικονομική διαχείριση και την διοίκηση του ΔΛΤΑ , ανέλαβε στις αρχές του 2024 , ο νυν δήμαρχος κ. Σουσούδης , ο οποίος  αυτοδιορίστηκε Πρόεδρος του ΔΛΤΑ , όπως ακριβώς είχε κάνει ο πρώην δήμαρχος κ. Λοτσάρης.   

Οι εκκρεμότητες  του ΔΛΤΑ σήμερα , είναι πολλές και σύνθετες   και ήδη έχουν καθυστερήσει  απο το 2022.  

 Ο κ. Σουσούδης αποφάσισε ,  οτι προτεραιότητα εχει  , μια  νέα  1η  Σύμβαση καθαριότητας  των λιμανιών μας , μεταξύ ιδιώτη εργολάβου  και  του νέου  Λιμενικού  Ταμείου Ανδρου στο νησί  μας . 

 Το ύψος της Σύμβασης ανέρχεται σε ......273.000 ευρω!!! και θα έχει διάρκεια 13 μηνών  

Με τον παραπάνω διαγωνισμό  , ο Πρόεδρος  του ΔΛΤΑ  κ. Σουσούδης , ζητάει  άλλους  ,  (10) δέκα Συμβασιούχους υπάλληλους καθαριότητας για τα τρία λιμάνια μας  .   

  Μια τέτοια Σύμβαση  13 μηνών για 10 δέκα υπαλλήλους   είναι εξωπραγματικά υπερβολική  και πανάκριβη , για τις πραγματικές μας ανάγκες .    

 Οι εποχιακές ανάγκες καθαριότητας των λιμανιών του ΔΛΤΑ ,  καλύπτονται πολύ καλά από μια Σύμβαση 13 μηνών,  για  ....4 τέσσερεις υπαλλήλους ( ίσως και 5 πέντε), με πολύ λιγότερα χρήματα . 

2 Δυο στο Γαύριο και απο  1 ένας σε Χώρα και Κόρθι .    

Αποκαλύπτονται  κρυφές επιθυμίες ,  που στερούνται κάθε λογικής .  

Συνεχίζεται η  παλαιοκομματική και λανθασμένη τακτική του παρελθόντος,  που θέλουμε να κοπεί μαχαίρι !         

Το χειρότερο όμως είναι η παράλογη και άσκοπη  σπατάλη χρημάτων , ενω υπάρχουν άλλες επείγουσες ανάγκες .  

Εξ αλλου , ο τρόπος  διαχείρισης των χρημάτων του Λιμενικού Ταμείου , προβλέπεται απο τον    Ν 2399/96 που επιβάλλει  ρητά , ...''όλα τα έσοδα των Λιμενικών Ταμείων να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά,  για την ανάπτυξη των λιμανιών'' .  

 Ο  νέος διαγωνισμός για την Σύμβαση ,   πρέπει να σταματήσει άμεσα  και ο καθένας  να αναλάβει τις ευθύνες του. 

Εύκολα  διαπιστώνουμε  λοιπόν , οτι  σήμερα υπάρχει την πλήρης επάρκεια προσωπικού καθαριότητας στον Δήμο Ανδρου .     

Επομένως η παραπάνω , νεα Σύμβαση των 273.000 ευρώ ,για πρόσληψη.......... άλλων 10 δέκα  υπαλλήλων ,  με χρήματα του ΔΛΤΑ , που επιχειρεί να υπογράψει ο κ. Σουσούδης  για τα λιμάνια μας , είναι ..... μια καταχρηστική σπατάλη δημοσίου χρήματος αφού υπάρχει ήδη επάρκεια προσωπικού καθαριότητας .   

Όλα τα παραπάνω τίθενται υπο αίρεση , στον οποιοδήποτε  διαθέτει σοβαρές ενστάσεις  περι του αντιθέτου . 

Αν μπορεί να υπάρξει αντίρρηση στην λογική !

Με ιδιαίτερη χαρά θα αντικρούσω με επιχειρήματα , κάθε ανάλογη άποψη ! 

Η αδιαφορία και η αδράνεια μας οδηγεί να ανεχόμαστε απαράδεκτες συμπεριφορές , απο άτομα πολύ κατώτερα των περιστάσεων που ζει η Ανδρος . 

 Αγαπητέ κε Δήμαρχε και πρόεδρε του ΔΛΤΑ ,  κ. Σουσούδη , για την αυτονόμηση του ΔΛΤΑ  , δώσαμε ολοι έναν μακρύ αγώνα , με σκοπό να αξιοποιήσουμε  τις όποιες οικονομικές δυνατότητες  με τρόπο  ηθικά συνετό , για την ανάπτυξη των λιμανιών της Ανδρου μας  και μόνον .

 Ο τρόπος που επιλέξατε για αρχή στην διαχείριση των χρημάτων του ΔΛΤΑ , πάσχει καταφανέστατα  . 

Με τους ρυθμούς της σπατάλης των χρημάτων του ΔΛΤΑ που εσείς έχετε επιβάλλει , σύντομα το ΔΛΤΑ   θα μείνει  χωρίς ........ένα ευρώ !

Ανθρώπινα τα λάθη . 

Κάντε οτι είναι δυνατόν  για να ακυρωθεί αυτή η προκήρυξη η οι  οροι της Σύμβασης , πριν την υπογράψετε !    

Η καλή διαχείριση των οικονομικών αποθεμάτων του Ταμείου , απαιτεί σύνεση ,   διαφάνεια , πολύ δουλειά , γνώσεις και εντιμότητα !

                                                                                                       Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος              


                                                         


Πόσα χρήματα κόστισε το Ιατρικο Συνέδριο στην Ανδρο?

 




Θα μπορούσε κάποιος υπεύθυνος απο τον Δήμο Ανδρου να μας πληροφορήσει ,

για τον τρόπο που χρηματοδοτήθηκε το Ιατρικό Συνέδριο , που έγινε στην Ανδρο

από 12/9 μέχρι 15 / 9 /2024 ?




Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024

Πόσα χρήματα εισπράττει κάθε χρόνο στο Λιμενικό Ταμείο Ανδρου ?

 ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 


Οι πολίτες πρέπει να ενημερώνονται για την διαχείριση του δημοσίου χρήματος με απόλυτη διαφάνεια , από τους κατά καιρούς διαχειριστές του στην Ανδρο .

     Σύμφωνα με τα επίσημα  στατιστικά στοιχεία που δόθηκαν τον Φεβρουάριο του 2024 απο  το Λιμεναρχείου Ανδρου ,  η κίνηση επιβατών και οχημάτων το έτος 2023 , από το κεντρικό λιμάνι του Γαυρίου Άνδρου , περιγράφεται   στον παρακάτω πίνακα .

Ας κάνουμε λοιπόν  έναν πρόχειρο λογαριασμό , για τις ετήσιες εισπράξεις του ΔΛΤΑ , που δεν έδωσαν στην δημοσιότητα μέχρι σήμερα , οι πρώην και νυν πρόεδροι του Ταμείου κ.κ. Λοτσάρης και Σουσούδης.

Βεβαίως τους έχουν ζητηθεί τα στοιχεία και θα περιμένουμε την επίσημη δημοσίευση με την κίνηση του τραπεζικού λογαριασμού , του ΔΛΤΑ , με τις μηνιαίες καταθέσεις των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ανδρο, από την ημέρα ανοίγματος μέχρι σήμερα .

Ετος 2023 . (Μ.Τ.Εισ. = μέση τιμή εισιτήριων )


Απ.επιβ. 280.290 Χ Μ.Τ.Εισ. 30 ευρώ = 8.408.700 εύρω


Επ.επιβ. 279.919 Χ >> >> = 8.397.570 ευρώ


Απ. ΙΧ 61.499 Χ >> 45 ευρώ = 2.767.455 ευρώ


Επ.ΙΧ 61.177 Χ >> >> = 2.752.965 ευρώ


Απ.Φ/Γ. 4.754 Χ >> 150 ευρώ = 713.100 ευρώ


Επ.Φ/Γ 4.677 Χ >> >> = 701.550 ευρώ


Επ. Δ/Κ 5.704 Χ >> 25 ευρώ = 142.600 ευρώ


Απ. Δ/Κ 5.732 Χ >> >> = 143.300 ευρω


Απ. Λ/Φ 196 Χ >> 200 ευρώ = 39.200 ευρώ


Επ. Λ/Φ 222 Χ >> >> = 44.400 ευρώ


Σύνολο 704.170 Σύνολο 24.110.840 ευρώ

      

  Βλέπουμε λοιπόν οτι για το ετος 2023 , τα μεικτά έσοδα των ακτοπλοϊκών  εταιρειών στην  Ανδρο , απο πωλήσεις εισιτηρίων  σε επιβάτες και σε οχήματα  , ήταν περίπου   24.110.840 ευρώ  .                                                                                                                          

   Τα  καταβληθέντα  στο ΔΛΤΑ , βάσει του Ν. 2399/96   με πρόχειρο υπολογισμό ,είναι (2,5% + 2,5% = 5%) = 602.771 ευρω , περίπου μεικτά .                                                            

Δηλαδή τα ετήσια μεικτά έσοδα του ΔΛΤΑ , πρέπει είναι περίπου  602.771 ευρώ  .                     

     Οι  κρατήσεις που προβλέπει ο Ν .2399/96 αναφέρονται  αναλυτικά σε προηγουμένη ανάρτηση μας .                                                                                                                        

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι κατά προσέγγιση , επειδή δεν είναι γνωστός ο αριθμός των επιβατών Α' θεσης ,οι μειώσεις , οι εκπτώσεις , οι κρατήσεις , κλπ .                                         

Το ποσόν των 602 .772 ευρώ , είναι μεικτά  έσοδα ,  μας δείχνει μία  εικονική πραγματικότητα

Οι εισπράξεις  υπόκεινται σε μια σειρά , κρατήσεων και διαφορετικών  εκπτώσεων ,  οπως ΝΑΤ , ΜΤΝ , μειωμένα εισιτήρια , παιδικά , εισιτήρια ΝΑΤ , ΥΕΝ , κλπ με αποτέλεσμα οι τελικές εισπράξεις να μειώνονται αισθητά  .                                                                              

Εκτιμήσεις κατά προσέγγιση μιλάνε για έσοδα του ΔΛΤΑ ύψους   300 000 ευρώ τον χρόνο !!!!  Απομένει η επίσημη επιβεβαίωση η η διάψευση !                                                                 

Ο μόνος τρόπος για να σταματήσει η παραπληροφόρηση των Ανδριωτών , είναι δοθούν επιτέλους τα επίσημα στοιχεία με τα έσοδα και έξοδα  του λογαριασμού απο τον πρόεδρο  του ΔΛΤΑ κ. Σουσούδη .                                                                                        

 Α)   Τα τραπεζικά επίσημα οικονομικά στοιχεία , με τις μηνιαίες εισπράξεις όλων των ακτοπλοϊκών εταιριών που εξυπηρετούν την Ανδρο .                                                                             

 Β) Οι ετήσιες εισπράξεις του Ταμείου απο τα κάθε λογής εμπορικά η τουριστικά πλοία.      

Γ) Τα έσοδα απο τα τραπεζοκαθίσματα  καταστημάτων εστίασης σε ολα τα λιμάνια μας.      

   Προσωπικα πιστεύω οτι η σχεδιαζόμενη σύμβαση  των 273.000 ευρω  , για την καθαριότητα των λιμανιών μας , μεχρι το τέλος του 2025 , πιστεύω οτι είναι μια υπερβολική δαπάνη για τα οικονομικά δεδομένα των λιμανιών μας  .Το  το ποσό αυτό , πλησιάζει τα ετησία έσοδα  του Ταμείου  για το 2024 και οι ανάγκες μας είναι πολλές και  ανελαστικές .            Η διαχείριση των οικονομικών του ΔΛΤΑ , απαιτεί σύνεση και αυστηρή πολιτική στα έξοδα .

                                                                        Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος





  


    

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024

Προβληματικές οι Συμβάσεις καθαριότητας για το ΔΛΤΑνδρου !

   

                           ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 


      

  Αγαπητοί φίλοι ....    

     Οι συμβάσεις καθαριότητας  απο τα Λιμενικά Ταμεία στο νησί  μας , εκτρέπονται σε έναν εύκολο τρόπο , εξεύρεσης προσωπικού καθαριότητας για τις ανάγκες των Δήμων .   

      Τα ''θύματα''  αυτής της παράτυπης τακτικής , είναι πάντα οι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι που μετατρέπονται  σε εργαλεία προώθησης και προβολής,  του έργου των  αιρετών στους Δήμους  .    

Είναι άνεργοι συμπολίτες μας,  για τους οποίους η ασφαλισμένη εργασία   και οι μηνιαίοι μισθοί  αποτελούν ενα ισχυρό δέλεαρ .                                                                                                     

Δυστυχώς τα απαραίτητα προσόντα για αυτήν την εργασία,  δεν αποτελούν  πάντα το εισιτήριο πρόσληψης .

Στις  περισσότερες περιπτώσεις  το πολιτικό η παραταξιακό κριτήριο  , ανάλογα με την κομματική ταυτότητα του υποψήφιου εργαζομένου  γίνεται το διαβατήριο της  πρόσληψης .                  

      Αν κατά τύχη , ο εργαζόμενος είναι νέος , δουλευταράς , φιλότιμος , υπομονετικός  κλπ , τότε η πρόσληψη αποδεικνύεται επιτυχημένη για την υπηρεσία , αλλά  οχι πάντα για τον ίδιο .

                                                                                                                                                         Σε διαφορετική περίπτωση προκύπτουν αραχτοί εργαζόμενοι  , που σε πολλές περιπτώσεις ξεχνάνε και οι ίδιοι γιατί πληρώνονται .                                                                                                                     

Ας δούμε τα πράματα απο την αρχή .  

Πράγματι υπάρχουν αντικειμενικές ανάγκες στα λιμάνια οπως πχ στο Γαύριο της Ανδρου , οπου η καθαριότητα ολων των χώρων , είναι καθημερινή επιτακτική ανάγκη και καθήκον , ιδίως τα καλοκαίρια  οπου η κίνηση των επιβατών και οχημάτων είναι μεγάλη . 

 Επίσης οι βλάβες στα ηλεκτρικά δίκτια  και στο φωτισμό , είναι συχνές και μπορεί να αποτελέσουν κίνδυνο για την ασφάλεια των χρηστών  του λιμανιού μας .

Όμως σήμερα οι εργαζόμενοι ηλεκτρολόγοι του Δήμου Ανδρου , διαθέτουν την τεχνική επάρκεια  να μπορούν να διορθώσουν τις βλάβες στο δίκτυο .  

Επομένως  οι συμβάσεις του ΔΛΤΑ  με ηλεκτρολόγους , να μπορούν σήμερα  και να παραληφθούν  και για λόγους οικονομίας  . 

 Η υποχρέωση καθε Λιμενικού Ταμείου , όπως η νομοθεσία την επιβάλλει , είναι να παρέχει συνθήκες υγιεινής και καθαριότητας , αλλά και ασφάλειας σε ολους τους χρήστες του λιμανιού  της ευθύνης του.     

 Η σύναψη μιας σύμβασης για την καθαριότητα,  είναι λοιπόν   μια αναγκαστική ανελαστική δαπάνη για το Λιμενικό Ταμείο Ανδρου  , που εκτός απο το Γαύριο έχει την ευθύνη στο λιμάνι της Χώρας και στο λιμάνι του Κορθιου .   

 Εξαιρείται  προς το παρόν το λιμάνι στο Μπατσι , γιατί έχει χαρακτηριστεί  ως αλιευτικό καταφύγιο , διαχειριζόμενο απο τον Δήμο Ανδρου.                                                                                          

Οι συμβάσεις αυτές γίνονται με ανοιχτό διαγωνισμό   και  με ετήσια  συνηθώς διάρκεια ,  απο την Διοίκηση του Ταμείου .  

Στην προκήρυξη αναφέρονται αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις που βαζει η νομοθεσία , αλλά και αριθμός των εργαζομένων ανα λιμάνι . 

 Τον αριθμό αυτόν , δεν τον καθορίζουν οι πραγματικές ανάγκες  των λιμανιών , αλλά ...... οι  ανάγκες  του Δήμου ! 

Είναι ο εύκολος τρόπος  με διπλό όφελος . Ρουσφέτι και εργασία !                  

Αν θέλουμε  σήμερα , υπαλλήλους καθαριότητας μόνο για τα λιμάνια μας οπως ορίζει ο νόμος , τοτε η δουλειά  στην Ανδρο γίνεται άψογα,  με 5 πέντε υπαλλήλους  . Αυτό ακριβως το εχω διαχειριστεί  3,5 χρόνια με καλά αποτελέσματα .

 Τρεις 3 στο Γαυριο και απο 1 έναν σε Χώρα και 1 εναν Κορθι .                                                                                                                                       

  Ο αριθμός αυτός προκύπτει απο την προσωπική μου εμπειρία στο Λ.Τ.  . 

Δουλεύουν το καλοκαίρι και ''ξεκουράζονται'' το χειμώνα  η κάνουν εργασίες καλοπισμού στο λιμάνι .  

 Όμως , συχνά πυκνά οι αιρετοί ,   τους χρησιμοποιούν παρανόμως σε συλλογή των σκουπιδιών , στα απορριμματοφόρα , στα νεκροταφεία , η στις πλατείες των χωριών της Ανδρου .  

Έτσι δικαιολογείται  η δήθεν  ανάγκη  για περισσότερα άτομα , με μια  προκλητικά   ακριβή Σύμβαση , των 273.000 για 2 μήνες του 2024 και ολο το 2025 !!!                                                                   

Στην προκήρυξη  του ΔΛΤΑ , ο πρόεδρος κ. Σουσουδης ,  αναφέρει ανάγκη πρόσληψης ......10 δέκα υπάλληλων !.   Αλήθεια ποιος το αποφάσισε αυτό ?

Κε Σουσούδη ....

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΤΡΕΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ  ΣΥΜΒΑΣΗ  ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ   ΤΟΥ ΔΛΤΑ -ΥΨΟΥΣ  273.000 ΕΥΡΩ  ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ !!!   

Αν επιμένετε κ. Σουσούδη  κάντε  νεο  διαγωνισμό  για τον Δήμο Ανδρου , πληρώστε τον με χρήματα του Δήμου και οχι του ΔΛΤΑ !!! Ετσι και αλλιώς έχετε επιλέξει  δυο ιδιότητες . Και Δήμαρχος και Πρόεδρος του ΔΛΤΑ .

Όχι    παράτυπα και καταχρηστικά  , σε βάρος του  ΔΛΤΑ  που καλείται  μετά , να πληρώσει μια   λεόντιο σύμβαση ,  κατά παράβαση του Ν 2399/96 που επιβάλλει , ολα τα έσοδα των Λιμενικών Ταμείων να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά,  για την ανάπτυξη των λιμανιών  μας.                                                     

Αν προκύψει ,  μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων , αφορά  στο ίδιο βαθμό και τον δήμο Ανδρου και οχι μόνο τον εργολάβο . 

                                                                                                                                                     Ο μειοδότης εργολάβος , (που πληρεί όλους τους όρους της προκήρυξης) , υπογράφει την σύμβαση με    τον πρόεδρο του ΛΤ .    

 Εδώ ξεκινάει μια άλλη απίστευτη ιστορία τρέλας !!!                                                                                           

Ο κάθε δήμαρχος,  η αντιδήμαρχος, η πρόεδρος του ΛΤ Ανδρου , επιθυμεί για λόγους που ολοι αντιλαμβάνεστε , να επιλέξει ο ιδιος τα πρόσωπα που θα εργαστούν βάσει της σύμβασης .                    

 Αυτό όμως ( σύμφωνα με την σύμβαση ) είναι  δικαίωμα και υποχρέωση του εργολάβου , ο οποίος , έτσι  αφού διευκολύνεται ,  δέχεται να ''παραχωρήσει- μεταβιβάσει'' άτυπα την υποχρέωση του , στους παραπάνω  .                          

Με τον τρόπο αυτόν  , υποχωρεί  στις απαιτήσεις του κάθε δημάρχου και τον αφήνει να επιλέξει τα άτομα της αρεσκείας του .   

Στην συνέχεια καταχωρεί τα στοιχεία τους σε ασφαλιστικές και μισθοδοτικές καταστάσεις  και  οι εργαζόμενοι πιάνουν δουλειά καθ υπόδειξη του Δήμου και όχι του εργολάβου .                                 

Υποτίθεται με καθημερινή επίβλεψη  και τις εντολές υπεύθυνου εντεταλμένου προσώπου της διοίκησης ( αν υπάρχει τέτοιο πρόσωπο )!!!                                                                                                                                                                                                                Συνήθως οι εργαζόμενοι, που  αγνοούν το περιεχόμενο  της συμβάσης , ευγνωμονούν τον Δήμαρχο που τους έδωσε δουλειά  , πηγαίνουν  παντού για εργασία και περιμένουν καθε μήνα τον μισθό τους   απο την  Τράπεζα .  

Αν κάποιοι διαμαρτυρηθούν  η απόλυση  σε συνεννόηση με τον εργολάβο  είναι εύκολη  , το ξέρουν και δεν διαμαρτύρεται κανένας . 

Δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι που είναι....... αδύνατον να απολυθούν !.  

 Αυτά πρέπει να σταματήσουν οριστικά  Είναι ευκαιρία να αποδείξουμε οτι υπηρετούμε το καθήκον μας με πολιτισμένο και δημοκρατικό τρόπο .                                                                                                                                                                   Αγαπητοί φίλοι , εκτός απο τα παραπάνω , αυτές οι συμβάσεις έχουν  και κάποιες βασικές προϋποθέσεις για να λειτουργήσουν  σωστά . 

Αξιόπιστος  επιχειρηματίας εργολάβος και  καθημερινός έλεγχος των συμβατικών του υποχρεώσεων από υπεύθυνο εντεταλμένο άνθρωπο του Δήμου.                                                                

Οταν το 2019 ανέλαβα αφιλοκερδώς ,  θέσεις ευθύνης στο κοινό Λιμενικό Ταμείο Τήνου Ανδρου  και στο Δήμο Ανδρου , βρήκα έναν εργολάβο καθαριότητας  του  κοινού τότε ΔΛΤΤΑ στην Ανδρο , με μηδενική αξιοπιστία απέναντι στις υποχρεώσεις του , αλλά και μια κατάπτυστη σύμβαση .

Την  είχαν αποδεχτεί  το 2019 , οι προηγούμενοι εκπρόσωποι της Ανδρου στο κοινο τότε Ταμείο , υπο την Διοίκηση του κ. Σουσούδη

Κάλεσα  το εν λόγω κύριο , στην Άνδρο και μιλήσαμε  παρουσία του κ Λοτσάρη

Τότε  καταλάβαμε οτι ήταν λαδιάρης . 

     Στην συνέχεια  εντόπισα   εικονικά ονόματα , δήθεν εργαζομένων στα λιμάνια της Ανδρου .   

Δεν πλήρωνε τους  εργαζόμενους υπαλλήλους   , δεν κατέθετε   τις εργοδοτικές εισφορές  στους εργαζομένους , κλπ . 

Τον κατήγγειλα αμέσως  στον τότε πρόεδρο  του ΛΤ  κ. Σανταμούρη στην Τηνο , φυσικά ενημέρωσα τον δήμαρχο  κ. Λοτσάρη  και τον  ''σουτάραμε'' . 

Ακόμα χρωστάει σε εργαζομένους στην Ανδρο !  

 Κάναμε  τότε νεο διαγωνισμό και νεα σύμβαση με άλλον  εργολάβο !    

Το απίστευτο αγαπητοί φιλοι  , είναι οτι ο .....λαδιάρης εργολάβος , επέστρεψε στην Ανδρο σήμερα , αφού επιλέχθηκε επι δημαρχίας ....Λοτσάρη  !!!  με μια  λεόντιο  Σύμβαση , για την........... καθαριότητα  οχι του ΔΛΤΑ , αλλά του Δήμου Άνδρου,  πριν τις εκλογές του 2023 .  

Είναι  ο κύριος   με τις 36 προσλήψεις  , επι  κ. Λοτσάρη , όπως κατήγγειλε  στην αρχή του 2024 ,ο νέος Δήμαρχος  Ανδρου κ. Σουσούδης  , μόλις ανέλαβε  την διοίκηση . 

Συνεχίζει  σήμερα , απο οτι μου λένε οι εργαζόμενοι ,  να κάνει τα ίδια στον Δήμο Ανδρου,  με πολλά προβλήματα απέναντι στους εργαζομένους .   

 Απορώ ειλικρινά γιατί δεν  καταγγέλλει σήμερα την σύμβαση του ,  ο κ. Σουσούδης !

                            Ξερω σας κούρασα , αλλά κατι ακόμα .                                                                                                    

Οι διαδικασίες για την μηνιαία πληρωμή των υπαλλήλων καθαριότητας απο το Λ.Τ. η τον Δήμο είναι σχετικά σύνθετες και αυστηρές . 

 Ο εντεταλμένος ελεγκτής της σύμβασης καθαριότητας ,  πχ εγώ, έπρεπε να ενημερώνω   εγγράφως κάθε μήνα , με την υπογραφή μου , την οικονομική υπηρεσία και την τριμελή επιτροπή , οτι οι εργασίες του περασμένου μήνα  εγιναν σύμφωνα με την σύμβαση .                                

Η επιτροπή των τριών υπαλλήλων του δήμου μας  , υπέγραφε με την σειρά της αντίστοιχη βεβαίωση . 

Τις βεβαιώσεις τις στέλναμε στην Τήνο και μετά απο έλεγχο των μισθοδοτικών και ασφαλιστικών καταστάσεων του εργολάβου   , το Λιμ. ταμείο πλήρωνε τον εργολάβο και αυτος με τη σειρά του πλήρωνε τους υπαλλήλους στην Ανδρο . 

Αν κάτι ΄΄στράβωνε''  ολοι  ξέμεναν απλήρωτοι .     

Οι ιδιες διαδικασίες θέλω να πιστεύω οτι τηρούνται  και σήμερα , για λογαριασμό του Δήμου Ανδρου  με τον  ελεγχόμενο ......!                                                                                                                                

 Το ΔΛΤΑνδρου  , δεν εχει ακόμα υπογράψει καμιά σύμβαση , αφου  τρεχει  ο διαγωνισμός για την καθαριότητα στα λιμάνια της Ανδρου . 

Σίγουρα σας κούρασα , αλλά τώρα , έμαθαν οσοι φυσικά ενδιαφέρονται  , αρκετά  σοβαρά θέματα  για την Ανδρο  που αφορούν την έντιμη διαχείριση δημοσίου χρήματος και την καλη παροχή υπηρεσιών ! 

  Τα παραπάνω αφορούν  ενα  μικρό επι μέρους κομμάτι  καθημερινής εργασίας του ΔΛΤΑ  .

 Οι απαιτήσεις καλής λειτουργίας του Ταμείου είναι ιδιαίτερα σύνθετες και δύσκολες .

      Η καλή διαχείριση των οικονομικών αποθεμάτων του Ταμείου , απαιτεί γνώσεις και εντιμότητα !

                                                                                                       Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος

    

 ΥΓ. Ζητώ συγνώμη για τις ατέλειες στο κείμενο .

Προφανώς ο επεξεργαστής κειμένου εχει θέμα .




Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ -ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ .

 

                                                                          2ο


Γραφείο ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΔΡΟΥ  στο Γαύριο Ανδρου  .

 Απο αριστερά . Νυν Αρχηγός ΛΣ Αλεξανδράκης , π. δήμαρχος Ανδρου κ. Λοτσάρης, π. υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Κατσαφάδος, βουλευτής Κυκλάδων κ. Μονογιού , Αντιδημ Υδρούσας κ.κ. Μακρή , Μπιθικώτση, Σύμβουλος δημάρχου Ανδρου κ . Μαντζώρος , περιφερ. σύμβουλος Ανδρου . κ.Λασκαρης .

1.    Σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία , τα Λιμενικά Ταμεία  , οφείλουν να λειτουργούν και να εισπράττουν τα λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων  , με τις διαδικασίες που περιγράφονται αναλυτικά παρακάτω  . 

Φυσικά αυτό αφορά  το ΔΛΤΑνδρου  . 

2. Για το πρωτεύον θέμα της διαφάνειας ,  επιλέξαμε  σαν παράδειγμα  για να ενημερωθείτε    τον τρόπο    που εφαρμόζεται απο το Λιμενικό Ταμείο Χανίων Κρήτης για το διάστημα  1/1/24 μέχρι 31/7/24  .......

https://www.ltnx.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=303:-2024&catid=43:2015-08-03-15-06-19&Itemid=67&lang=el

3. Περιμένουμε,  την σχετική αναλυτική οικονομική ενημέρωση απο τον πρόεδρο του ΔΛΤΑ κ. Σουσουδη , όπως η νομοθεσία επιτάσσει !

Νόμος 2399/96  Άρθρο 6:       Λιμενικά τέλη επιβατών 

- Σκοπός - Προϋποθέσεις και τρόπος επιβολής τους

Νόμος 3622/07  Άρθρο 20:      Λιμενικά τέλη  οχημάτων

 1.             Σε κάθε επιβάτη που επιβιβάζεται σε ή αποβιβάζεται από πλοίο, επιβάλλεται ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσεως λιμένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης, για την κατασκευή, συντήρηση και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων.

 2.       Το τέλος συνίσταται σε συνολική ποσοστιαία προσαύξηση 5% στην τιμή του εισιτηρίου ή του ναύλου για τους επιβάτες των πάσης φύσεως Ε/Γ, Ε/Γ - Ο/Γ και υδροπτερύγων πλοίων γραμμών εσωτερικού και εξωτερικού, με ελληνική ή ξένη σημαία και αναγράφεται στα εισιτήρια αναλυτικά ως 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα επιβίβασης και 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα αποβίβασης.

==================    Το ειδικό τέλος επιβατών θα αναλώνεται αποκλειστικά για την εκτέλεση, συντήρηση και βελτίωση των λιμενικών έργων και εγκαταστάσεων.

 3. Τα τέλη της παραγράφου 2Β, 2Γ και 2Δ του παρόντος αυξάνονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 4. Το τέλος περιλαμβάνεται στα εισιτήρια και εισπράττεται με ευθύνη αυτών που εκδίδουν αυτά, δηλαδή τα ναυτικά πρακτορεία, τα τουριστικά γραφεία και συναφείς επιχειρήσεις.

Το εισπραττόμενο για κάθε ημερολογιακό μήνα ποσό πρέπει να κατατίθεται από τους υπεύθυνους για την είσπραξη μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα στο λογαριασμό για το δικαιούχο δημόσιο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος, μαζί με υπεύθυνη δήλωση και κατάσταση εμφαίνουσα τον αριθμό των εκδοθέντων κατά θέσεις εισιτηρίων και το καταβλητέο χρηματικό ποσό.

     Το χρονικό διάστημα που ορίζεται στην παράγραφο αυτή για κατάθεση από τους υπεύθυνους του εισπραττόμενου ποσού για κάθε μήνα,  ισχύει και για την απόδοση του ειδικού τέλους διέλευσης δια των προκυμαίων οχημάτων πάσης φύσεως που επιβιβάζονται στα πλαίσια δια της ίδιας αυτών δυνάμεως του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 158/1969 (ΦΕΚ 63/Α/1969).

 5.    Οι υπεύθυνες για την είσπραξη επιχειρήσεις έχουν αλληλέγγυα και σε ολόκληρο ευθύνη με τους υπόχρεους επιβάτες για την καταβολή του τέλους.

      Οι δημόσιοι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων, για τους οποίους επιβάλλεται το τέλος αυτό, δύνανται, για τη διαπίστωση της κανονικής βεβαίωσης είσπραξης και απόδοσης του τέλους, να προβαίνουν στον έλεγχο των δικαιολογητικών που βρίσκονται εις χείρας των υπευθύνων για την είσπραξη του ή τρίτων.

      Οι υπηρεσίες του Κράτους οφείλουν να παρέχουν κάθε αναγκαίο που έχουν στη διάθεση τους , στοιχείο για έλεγχο με αίτηση του ενδιαφερόμενου δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

6. Η βεβαίωση οφειλόμενων ποσών του λιμενικού τέλους γίνεται με πράξη του συλλογικού οργάνου του δημοσίου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

   Η είσπραξη των ποσών που έχουν βεβαιωθεί γίνεται από αυτό κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 356/1974 (ΦΕΚ 90/Α/1974).

     Σε περιπτώσεις μη υποβολής δήλωσης ή υποβολής εκπρόθεσμης ή ανακριβούς δήλωσης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του νόμου [Ν] 1642/1986 (ΦΕΚ 125/Α/1986) 

    Για την εφαρμογή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και άλλες διατάξεις και οι σχετικές κυρώσεις επιβάλλονται με ιδιαίτερη πράξη της Λιμενικής Επιτροπής.

     Η άσκηση οποιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος κατά της βεβαίωσης των οφειλόμενων ποσών αναστέλλει την καταβολή , του ενός τρίτου της οφειλής που έχει βεβαιωθεί.

7. Για τη μη είσπραξη, τη μειωμένη είσπραξη ή την καθυστέρηση απόδοσης του τέλους από την υπεύθυνη επιχείρηση μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, μετά από πρόταση του δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του οικείου λιμένα ή της οικείας λιμενικής αρχής να:

 i. επιβάλλεται υπέρ του οικείου Λιμενικού Ταμείου πρόστιμο ανερχόμενο μέχρι το εικοσαπλάσιο της αξίας του μη εισπραχθέντος ή καθυστερημένα αποδοθέντος τέλους

 ii. αφαιρείται προσωρινά και για χρονικό διάστημα από τριάντα (30) ημέρες μέχρι τρεις (3) μήνες ή ανακαλείται οριστικά η άδεια σκοπιμότητας πραγματοποίησης δρομολογίων ή η εκτέλεση τουριστικών πλοίων στα θαλάσσια μεταφορικά μέσα της συγκεκριμένης επιχείρησης.

 iii. αφαιρείται προσωρινά και για χρονικό διάστημα από τριάντα (30) ημέρες μέχρι τρεις (3) μήνες ή ανακαλείται οριστικά η άδεια λειτουργίας του ναυτικού πρακτορείου.

   Εάν το πρακτορείο ή η επιχείρηση που εκδίδει τα εισιτήρια ή εισπράττει τα οφειλόμενα στο λιμενικό ταμείο τέλη,  λειτουργεί σαν τουριστικό πρακτορείο του νόμου [Ν] 393/1976 (ΦΕΚ 199/Α/1976), η προσωρινή αφαίρεση ή η ανάκληση της άδειας λειτουργίας του πραγματοποιείται με απόφαση του αρμόδιου για τον Τουρισμό Υπουργού, ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

8. Οι υπεύθυνοι για κάθε λιμάνι, που εκδίδουν νομίμως εισιτήρια επιβατών των πάσης φύσεως πλοίων, υποχρεούνται να καταθέσουν στο οικείο λιμενικό ταμείο, εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένης εμπορικής τράπεζας , για την εγγύηση της καλής διαχείρισης και απόδοσης των λιμενικών τελών για τα εισιτήρια των επιβατών.

    Το ύψος της εγγυητικής επιστολής, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας παραγράφου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

 9. Ανεξάρτητα από τις κυρώσεις της παραγράφου 7, σε κάθε περίπτωση μη είσπραξης ή καθυστέρησης απόδοσης των εισπραχθέντων λιμενικών τελών από τις παραπάνω επιχειρήσεις, οι κατά τόπους λιμενικές αρχές, μετά από αίτηση του δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα απαγορεύουν τον απόπλου των πλοίων για τα οποία υπάρχει η υποχρέωση απόδοσης των οφειλόμενων τελών.

 10. Ορίζεται αμοιβή των επιφορτισμένων για την είσπραξη του τέλους αυτού ναυτικών πρακτορείων και λοιπών επιχειρήσεων ποσοστού 5% στο εισπραττόμενο κατά περίπτωση ποσό το οποίο θα παρακρατείται από τα δικαιούμενα, κατά την απόδοση του στο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

11. Κατ' εξαίρεση της διάταξης της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, το τέλος της παραγράφου 1 δύναται να εισπράττεται απευθείας από τα όργανα του οικείου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα ή από τρίτους στους οποίους έχει ανατεθεί η είσπραξη, με απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης τους. Με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζεται η διαδικασία είσπραξης και απόδοσης του τέλους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

 12. Ταχυδρομικά ή τραπεζικά έξοδα απόδοσης των υπέρ λιμενικών ταμείων δικαιωμάτων, που εισπράττονται σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις από λιμενικές αρχές στην έδρα των οποίων δεν υπάρχει κατάστημα Τράπεζας της Ελλάδος, βαρύνουν το οικείο λιμενικό ταμείο.

 13. Οι προμήθειες και πάσης φύσεως νόμιμα δικαιώματα που παρακρατούνται από τις τράπεζες και λοιπούς πιστωτικούς οργανισμούς κατά την εξόφληση των επιταγών που εκδίδονται από τα λιμενικά ταμεία βαρύνουν αυτά.

 14. Από τα σύμφωνα με τις παραγράφους 2Α, 2Β, 2Γ και 2Δ του παρόντος άρθρου εισπραττόμενα δικαιώματα υπέρ των λιμενικών ταμείων ποσοστό 5% αποδίδεται στο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού (ΜΤΝ), για τις υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης που παρέχουν οι λιμενικές αρχές στο επιβατικό κοινό.


15. Επίσης ορίζεται ποσοστό κράτησης 5% ως έσοδο υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού , στα παρακάτω τέλη και δικαιώματα που βεβαιώνονται ή εισπράττονται από τις λιμενικές αρχές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις:

 α) από τα πάσης φύσεως τέλη και δικαιώματα προσόρμισης - παραβολής - πρυμνοδέτησης, ελλιμενισμού και παροπλισμού των πλοίων, καθώς και του ειδικού τέλους διέλευσης οχημάτων, για τα λιμενικά ταμεία της χώρας.

 β) από τις εισπράξεις των φαρικών τελών.

 γ) από τα πρόστιμα του άρθρου 157 του νομοθετικού διατάγματος 187/1973 (ΦΕΚ 261/Α/1973) Περί Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου που βεβαιώνονται από τις Λιμενικές Αρχές και εισπράττονται από τις οικείες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, καθώς και από τα πρόστιμα των άρθρων 44 και 45 του ως άνω Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, καθώς και των προστίμων του άρθρου 13 του προεδρικού διατάγματος 55/1998 (ΦΕΚ 58/Α/1998), όπως αυτά ισχύουν κάθε φορά,

 δ) από τα πρόστιμα που επιβάλλονται από τις Λιμενικές Αρχές για παράνομη στάθμευση κατά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (νόμος [Ν] 2696/1999 (ΦΕΚ 57/Α/1999)).

16. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζονται οι διαδικασίες είσπραξης και απόδοσης του προβλεπόμενου στις παραγράφους 14 και 15 ποσοστού 5% στο δικαιούμενο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

17. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δύνανται να καθορίζονται για ειδικές κατηγορίες πλοίων απαλλαγές ή μειώσεις για τα κάθε φύσης λιμενικά και φαρικά τέλη που επιβάλλονται στα πλοία, επιβάτες - οχήματα ή φορτία στους λιμένες της χώρας σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά.

18. Για την εκτέλεση και συντήρηση των λιμενικών έργων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η σύναψη δανείων από τα λιμενικά ταμεία με εγγύηση των παραπάνω εσόδων, καθώς και η διάθεση άλλων διαθέσιμων κεφαλαίων τους, ύστερα από έγκριση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

 Δανειακές υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί από τα Λιμενικά Ταμεία μέχρι την έκδοση του νόμου αυτού βαρύνουν τα έσοδα του ειδικού τέλους του παρόντος άρθρου.

 19. Οι παραβάτες των διατάξεων του παρόντος άρθρου και των αποφάσεων που εκδίδονται σε εκτέλεσή του τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών και χρηματική ποινή μέχρι ενός εκατομμυρίου δραχμών.

 20. Για τη χωροθέτηση και δημιουργία των λιμένων εθνικής και περιφερειακής σημασίας του νόμου 2218/1994 και των σχετικών λιμενικών έργων στη χώρα από δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα, καθώς και για της πάσης μορφής παραχωρήσεις στους χώρους αυτών και στις λιμενικές εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο πλαίσιο της ασκούμενης από αυτό ενιαίας ναυτιλιακής και λιμενικής πολιτικής της χώρας, καθώς και για λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.

 21. Με την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 3878/1958, του άρθρου 34 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 4544/1966 και των άρθρων 2 και 3 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 158/1969, καθώς και κάθε αντίθετη γενική ή ειδική διάταξη νόμου.

 22. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται από τη δημοσίευσή του.

 ΠΗΓΗ    https://www.nomoskopio.gr/n_2399_96_6.php?toc=0&printWindow&

 Νόμος 3622/07 - Άρθρο 20:Λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων

1.    Σε πάσης φύσεως όχημα επιβιβαζόμενο ή αποβιβαζόμενο σε ή από πλοίο γραμμών εσωτερικού ή εξωτερικού, με ελληνική ή ξένη σημαία, κινούμενο επί τροχών, είτε αυτοδυνάμως είτε ρυμουλκούμενο, επιβάλλεται ειδικό τέλος χρήσεως λιμένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης.

 Το τέλος είναι ανταποδοτικό για την κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών που απαιτούνται για την καλύτερη διακίνηση των πάσης φύσεως οχημάτων που έχουν σκοπό την επιβίβαση τους στα πλοία ή την αποβίβαση τους από αυτά. Του τέλους αυτού απαλλάσσονται τα πάσης φύσεως οχήματα των Ενόπλων Δυνάμεων.

2.    Το τέλος χρήσεως λιμένα συνίσταται σε συνολικό ποσοστό 5% στην τιμή του εισιτηρίου ή του ναύλου και αναγράφεται στα εισιτήρια αναλυτικά ως 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα επιβίβασης και 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα αποβίβασης.