Σελίδες

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024

Οι πυρηνικοί αντιδραστήρες της Ευρώπης σήμερα !

 



Η πυρηνική ενέργεια αποτελεί μια διέξοδο στην φθηνή κιλοβατώρα ή ας την ξεχάσουμε;
Εν έτη 2024 στην Ευρώπη υπάρχουν πάνω από 135 πυρηνικοί αντιδραστήρες, χωρίς να αριθμούνται και οι 38 και 2 αντιδραστήρες στην Ρωσία και την Τουρκία αντίστοιχα.
Επίσης στην γειτονιά μας υπάρχουν συνολικά 4 πυρηνικοί αντιδραστήρες παλιάς τεχνολογίας σε Βουλγαρία και Ρουμανία και ήδη δρομολογούνται νέοι πυρηνικοί ηλεκτροπαραγωγικοί σταθμοί σε Σκόπια και Σερβία.
Νομίζω ότι είναι αντιληπτό ότι η χώρα μας είναι περικυκλωμένη από πυρηνικούς σταθμούς και σε περίπτωση ατυχήματος η ραδιενέργεια δεν θα περιοριστεί εκτός συνόρων μας.
Γιατί τόσα χρόνια η Ελλάδα δεν είχε κάποιο πυρηνικό πρόγραμμα παραγωγής ενέργειας και γιατί δεν επένδυσε σε τομείς της πυρηνικής τεχνολογίας, αλλά ούτε και σε επίπεδο ακαδημαϊκών σπουδών.
Οι απαντήσεις ήταν συγκεκριμένες ‘’ η Ελλάδα είναι σεισμογενής χώρα’’, ‘’Η Ελλάδα έχει τεράστια ενεργειακά κοιτάσματα υδρογονανθράκων στα θαλάσσια οικόπεδα της και εκεί πρέπει να στοχεύσει’’, ‘’Η Ελλάδα έχει άφθονο αιολικό και ηλιακό δυναμικό και δεν έχει ανάγκη τα πυρηνικά για να αυτονομηθεί’’κ.ο.κ
Τελικά τι από όλα αυτά αξιοποιήθηκαν για να έχει φθηνό ρεύμα ο Έλληνας καταναλωτής; Η απάντηση είναι απολύτως τίποτα.
Είμαστε ακόμα μία από τις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης αναφορικά με την χονδρεμπορική τιμή του ρεύματος, παρόλο τις φιλόδοξες προσπάθειες απεξάρτησης της από τον λιγνίτη και την υπερδιείσδυση πράσινων μονάδων, εξακολουθούμε να μην επιτυγχάνουμε χαμηλές τιμές, όπως οι χώρες της Ευρώπης που στο ενεργειακό τους μείγμα συμμετέχει και η πυρηνική ενέργεια (Γαλλία, Σουηδία, Βρετανία, Ισπανία κλπ).
Είναι μόνο αυτός ο λόγος; η απάντηση είναι όχι μόνο.
Ωστόσο η φθηνή καθαρή ενέργεια δεν είναι ούτε από τα αιολικά, ούτε από τα φωτοβολταικά, αλλά ούτε και από τα υδροηλεκτρικά, δυστυχώς ή ευτυχώς είναι από τα πυρηνικά.
Νομίζω ήρθε η στιγμή που η χώρα μας πρέπει να εξετάσει την συμμετοχή της σε κάποιο από τα νέα πυρηνικά προγράμματα, νέων τεχνολογιών κατασκευής αρθρωτών αντιδραστήρων που αλλάζουν κατά πολύ τα επίπεδα ασφάλειας και ενεργειακής αποδοτικότητας.
Όλοι πλέον στρέφονται σε μικρούς, ευέλικτους , αρθρωτούς , ευπροσάρμοστους, μειωμένης ροής αποβλήτων και σεισμικά άτρωτους αντιδραστήρες.
Οι αντιδραστήρες αυτοί ονομάζονται SMRs (Small Modular Reactors) ή κάποιοι του χώρου τους αποκαλούν αντιδραστήρες ‘’τσέπης’’.
Τα μεγέθη ισχύος ξεκινούν από 50MWe και φθάνουν έως τα 300MWe.
Αυτό που τους χαρακτηρίζει ως πρωτοποριακούς στα θέματα ασφάλειας είναι η φιλοσοφία σχεδιασμού σε σχέση με τους συμβατικούς αντιδραστήρες σχάσης των μεγάλων σταθμών.
Ο σχεδιασμός των SMR είναι γενικά απλούστερος και η ιδέα ασφάλειας τους βασίζεται κυρίως σε παθητικά συστήματα και εγγενή χαρακτηριστικά ασφάλειας του αντιδραστήρα, όπως χαμηλή ισχύ και πίεση λειτουργίας.
Αυτό σημαίνει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις δεν απαιτείται ανθρώπινη παρέμβαση για να κλείσουν τα συστήματα ασφαλείας, επειδή τα παθητικά συστήματα βασίζονται σε φυσικά φαινόμενα, όπως η φυσική κυκλοφορία, η μεταφορά, η βαρύτητα και η αυτοσυμπίεση.
Αυτά τα αυξημένα περιθώρια ασφαλείας, σε ορισμένες περιπτώσεις, εξαλείφουν σχεδόν πλήρως την πιθανότητα μη ασφαλών εκλύσεων ραδιενέργειας στο περιβάλλον σε περίπτωση ατυχήματος.
Τα SMR έχουν μειωμένες απαιτήσεις καυσίμου.
Οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής που βασίζονται σε SMR ενδέχεται να απαιτούν λιγότερο συχνό ανεφοδιασμό, κάθε 3 έως 7 χρόνια, σε σύγκριση με μεταξύ 1 και 2 ετών για τις συμβατικές εγκαταστάσεις.
Ορισμένα SMR έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν έως και 30 χρόνια χωρίς ανεφοδιασμό.
Ήδη 18 χώρες του πλανήτη (ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα κλπ) βρίσκονται στο τελικό στάδιο αξιολόγησης με επιτυχείς πιστοποιήσεις και μέχρι τέλος του 2030 θα έχουν τεθεί σε εμπορική εκμετάλλευση και διάθεση στην αγορά ενέργειας.
Ανάμεσα σε αυτές τις χώρες βρίσκονται και έξι ευρωπαϊκές.
Η περιορισμένη ροή πυρηνικών αποβλήτων είναι εύκολη διαχειρίσιμη, ενώ ο χρόνος συναρμολόγησης μιας τέτοιας μονάδας είναι μόνο μερικούς μήνες και όχι οκτώ ή δέκα χρόνια, όπως συμβαίνει σε μεγάλους συμβατικούς πυρηνικούς σταθμούς.
Το κόστος παραμένει υψηλό, περίπου 6.000.000 ευρώ το 1MW, όταν αντίστοιχα μια μονάδα ΑΠΕ ισχύος 1MW σήμερα κοστίζει 1.800.000 ευρώ.
Αξίζει τον κόπο;
Ας το προσεγγίσουμε με μία γρήγορη τεχνικοοικονομική ματιά για να δούμε τι χάνουμε και τι κερδίζουμε.
Η Ελλάδα τα τελευταία 15 χρόνια επένδυσε περίπου 28 δις. ευρώ για να εγκαταστήσει 13GW πράσινες μονάδες (Φ/Β , Α/Γ) οι οποίες σήμερα αποδίδουν περίπου 14ΤWh τον χρόνο, ενώ η συνολική ετήσια ηλεκτρική ζήτηση ανέρχεται περίπου στα 56TWh.
Δηλαδή επενδύσαμε 28 δις. ευρώ για να καλύπτουμε το 25% της συνολικής ζήτησης από τον τσάμπα ήλιο και τον τσάμπα άνεμο.
Αν είχαμε επενδύσει στην πυρηνική ενέργεια μια εικοσαετία πριν, εγκαθιστώντας αντίστοιχα σε ισχύ μονάδες μόνο 3.00GW, αυτές θα κόστιζαν 20,1 δισ. ευρώ και θα απέδιδαν 24ωρες το 24ωρο για 12 μήνες 28,94ΤWh, σχεδόν διπλάσια ενέργεια από την υποτετραπλάσια σε ισχύ των σημερινών μονάδων ΑΠΕ και με κόστος επένδυσης 40% μικρότερο από το αντίστοιχο των ΑΠΕ.
Η απόσβεση θα γινόταν σε 10 με 12 χρόνια και μετά το κόστος της χονδρικής αγοράς του ρεύματος θα ήταν κατά μέσο όρο 20-25 ευρώ η MWh και όχι 70- 80 ευρώ που είναι σήμερα από ΑΠΕ.
Δείτε τι γίνεται στην Σουηδία, στη Γαλλία και όχι μόνο.
Επίσης στα 20-25 ευρώ έχει συμπεριληφθεί και το κόστος διαχείρισης των πυρηνικών αποβλήτων, ενώ στα 70 και 80 ευρώ της πράσινης ενέργειας ΑΠΕ δεν υπάρχει καν κόστος διαχείρισης ανακύκλωσης.
Νομίζω οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και σίγουρα ποτέ δεν είναι αργά.
Σημειωτέον η ηλεκτροπαραγωγή από πυρηνική ενέργεια σύμφωνα με την τελευταία πράσινη συμφωνία για το κλίμα κατατάσσεται στη λίστα των πράσινων μορφών και αποτελεί ένα καθαρό καύσιμο για την εκπλήρωση των στόχων της πράσινης μετάβασης και της κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2050.
Οι συγκυρίες είναι θετικές και μάλλον πρέπει να ξεκολλήσουμε από ιδεοληψίες και προκαταλήψεις του παρελθόντος.


Χριστοδουλίδης Μιχάλης
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΑΠΘ
Ενεργειακός Επιθεωρητής.






Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024

ΤΟ ΝΕΟ ΤΟΠΙΚΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΔΡΟΥ

 



          

Στις 11.00 χθες , στο Δημοτικό σχολείο Γαυρίου  , εγινε με πρωτοβουλία του Δήμου Ανδρου η τρίτη ενημερωτική συνάντηση  , για το νέο  τοπικό Χωροταξικό Σχέδιο Ανδρου  .         

Ένα θέμα τεράστιας σημασίας για το μέλλον και την ανάπτυξη της Ανδρου .                          

Πρόκειται για ενα νέο Χωροταξικό σχέδιο που γίνεται με πρωτοβουλία της κυβέρνησης απο το καλοκαίρι του 2023 σε 230 περιοχές πανελλαδικά .                                                             

Σχετικά με την Ανδρο οι μελέτες έχουν ανατεθεί σε τριμελές σχήμα μελετητικών εταιρειών , οι οποίες έχουν καταθέσει ήδη προς διαβούλευση την αρχική τους μελέτη  .                         

ΕΔΩ .....  https://www.andros.gr/images/andros/articles/2024/parousiasi.pdf   

και  ΕΔΩ.... https://www.andros.gr/images/andros/articles/2024/senario2-xartis.jpg                      

Σε ένα μήνα περίπου , με την λήξη της διαβούλευσης θα υποβληθούν                        ( ΕΔΩ.......tpsandrou@gmail.com ) οι νέες προτάσεις , παρατηρήσεις των συμπολιτών μας που έχουν κατι σχετικό να ζητήσουν ,  να διορθώσουν η να προσθέσουν .                             

Οι παραπάνω επισημάνσεις  αφού  αξιολογηθούν από την συμβουλευτική ομάδα πολεοδόμων και πολ. Μηχανικών που εχει οριστεί από τον Δήμο Ανδρου  .                         

Θα υποβληθούν  μετά στους μελετητές του έργου , προκειμένου να συμπεριληφθούν στην τελική μελέτη , η οποία αφού  τεθεί εκ νέου σε διαβούλευση , στη συνέχεια θα υποβληθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για έγκριση και προώθηση της στην Προεδρία  της Δημοκρατίας για έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος .                                    

Επικεφαλής της συμβουλευτικής ομάδας εργασίας , του Δήμου Ανδρου εχει τεθεί ο καθηγητής πολεοδόμος -χωροτάκτης κος Μιλτιάδης  ΛΑΖΟΓΛΟΥ .                                      

Συμμετέχουν  επίσης τέσσερεις Ανδριώτες Πολ. Μηχανικοί και αρχιτέκτονες .                     

Ο Δήμος  Ανδρου  εκπροσωπήθηκε  στην χθεσινή συνάντηση , από τον Δήμαρχου κ. Σουσούδη και τα  εκλεγμένα μέλη του ΔΣ .                                                                             

Ο κος ΛΑΖΟΓΛΟΥ παρουσίασε  στους συμπολίτες μας , την αρχική μελέτη σε τρεις ενημερωτικές συναντήσεις στην Χώρα στο Κόρθι και στην χθεσινή στο Γαύριο .                   

Ενθαρρυντική η παρουσία των πολίτων που συμμετείχαν στη συζήτηση που ακολούθησε.    

Οποίος συμπολίτης μας  το επιθυμεί , παρακαλείται να υποβάλλει 

  ΕΔΩ tpsandrou@gmail.com , εντός ενός μηνός τις τυχόν παρατηρήσεις του για να συμπεριληφθούν απο την ομάδα εργασίας του Δήμου μας στην τελική μελέτη. .

 


Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

Ο ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΗΣ ΥΔΡΟΥΣΑΣ




 Εκτός απο την έλλειψη νερού που μας προέκυψε τελευταία , την τελευταία εικοσαετία  , δυο τεράστια προβλήματα αναζητούν λύση στην Ανδρο.                                                                

Η δημιουργία ΧΥΤΥ στην περιοχή Πλούσκα και ο βιολογικός Υδρούσας .                           

Καθυστερήσανε και τα δυο , όμως υπονομεύουν την ανάπτυξη του νησιού και σηματοδοτούν αρνητικά το μέλλον των παιδιών μας  .                                                             

Μιλάμε για τις πλέον τουριστικές περιοχές του νησιού μας  , με τις καλύτερες παραλίες και υποδομές εστίασης ,  τις οποίες τα τελευταία χρόνια   ρυπαίνουν ανεξέλεγκτα τα  ανεπεξέργαστα βοθρολύματα  οι παλιοί  αγωγοί μεταφοράς λυμάτων του Γαυρίου και του Μπατσίου .                                                                                                                                      

Αυτή είναι η ωμή αλήθεια !                                                                                                     

Οι κατά καιρούς Δήμαρχοι αποδείχτηκαν  εντελώς ανίκανοι έστω να διεκδικήσουν , να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν  εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού στην Υδρούσα   

Ήταν όλοι ,  βολικά οχυρωμένοι πίσω απο την απαγόρευση  του κράτους και της Ε.Ε.  για κατασκευή τρίτης μονάδας στο νησί μας .                                                                                

Αυτή η  άρνηση  ανατράπηκε οριστικά το 2022  , απο  τις μεθοδευμένες ενέργειες του π. Δημάρχου  κ. Λοτσάρη  .                                                                                                   

Οι περιορισμοί της ΕΕ και του κράτους , ανακλήθηκαν  απο την τότε κυβέρνηση του Κ.  Μητσοτάκη , και στην συνέχεια , ανατέθηκαν ( δεν γνωρίζουμε τον τρόπο ανάθεσης )  οι  προμελέτες  του βιολογικού στην  Τεχνική Εταιρεία των Ηλία Βασιλόπουλου , Θεοδ. Δεληγιαννίδη και Δημ . Βάσιου .                                                                                             

Όταν  ολοκληρωθούν και εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί  όροι  του έργου , τότε θα προχωρήσουν στην οριστική μελέτη .                                                                                 

Στην συνέχεια ο κύριος του έργου , δηλ . ο Δήμος Ανδρου  , θα αναζητήσει χρηματοδότηση , στο ύψος που θα αναφέρει η οριστικά μελέτη  .                                                                      

Όταν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση , τότε ο Δήμος πρέπει να οργανώσει ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό  για να βρεθεί ο εργολήπτης .                                                            

Έτσι άνοιξε ο δρόμος , για το μεγαλύτερο έργο υποδομής για την περιοχή Γαυρίου και Μπατσίου της  Υδρούσας Ανδρου .                                                                                          

Τα Δημόσια έργα θέλουν πολύ χρόνο για να ολοκληρωθούν .                                                  

Είμαστε ακόμη στην αρχή !                                                                                                

Είναι χωρίς αμφιβολία  ενα μεγάλο έργο  ( σύμφωνα με την προμελέτη ) η  κατασκευή υπόγειου δικτύου αποχέτευσης  Μπατσιου-Γαυρίου , με  κατασκευή  10 τουλάχιστον αντλιοστασίων  , δυο μονάδων επεξεργασίας  αστικών λυμάτων  με  δυο σύγχρονα συστήματα βιολογικών  καθαρισμών  των αστικών λυμάτων και τα συνοδά έργα .                 

Η απορροή θα γίνεται , στις τοποθεσίες Κακοκρέμνι  Γαυρίου και Κολώνα Μπατσίου  , με υποθαλάσσιους αγωγούς επεξεργασμένων λυμάτων μήκους 175 μέτρων έκαστος   .          

Οι σημερινοί αγωγοί λυμάτων θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις υπάρχουσες συνδέσεις στο Μπατσί και στο Γαύριο , αλλά θα απολήγουν  στο νέο δίκτυο για επεξεργασία.               

Ο Δήμος Ανδρου αρχικά ανακοίνωσε  την δημόσια ενημέρωση των κατοίκων  των δημοτών .                                                                                                   

Δυστυχώς  όμως ο κ. Σουσούδης , στην συνέχεια τις ακύρωσε ( δεν γνωρίσουμε γιατί  )και προχώρησε σε μια  αυστηρά επιλεκτική ενημέρωση  με καλεσμένους δυο τρεις πολίτες,   σε μια προβληματική τηλεδιάσκεψη  στις 15/10/24 .  Κάκιστο το Wi Fi !                                              

Ερωτήματα !                                                                                                                             

1. Το έργο αυτό  περνά μέσα από  κατοικημένες περιοχές και οι κάτοικοι πρέπει να ενημερωθούν υπεύθυνα , για   τα σημεία όπου θα διέλθει ο υπόγειος αγωγός λυμάτων και ιδιαίτερα τα σημεία που θα κατασκευαστούν   τα  10 αντλιοστάσια , σύμφωνα με την μελέτη του έργου .                                                                                                                    

Ο μελετητής  δήλωσε στην τηλεδιάσκεψη αυτή,   ότι έχουν δώσει στην Τ.Υ. του Δήμου και σε πολλούς τα σχέδια. Ας μας ενημερώσουν αυτοί της ΤΥ που ενημερώθηκαν απο τον μελετητή. Με μια δημόσια συγκέντρωση -ενημέρωση.                                                            

Φυσικά οι πολίτες  που ενδιαφέρονται , δεν  μπορούν να  μάθουν λεπτομέρειες και αυτό είναι μια σοβαρή παράλειψη.                                                                                                      

2. Ενημέρωση θα πρέπει να γίνει και για τα δυο βασικά σημεία σε Μπατσι και Γαυριο , όπου θα κατασκευαστούν τα κέντρα επεξεργασίας λυμάτων .                                                

3. Επειδή  αυτά τα έργα είναι ανταποδοτικά , καλό θα ήταν να υπάρξει  απο τώρα μια σχετική ενημέρωση για τα χρήματα που θα  κληθούν να πληρώσουν στις συνδέσεις  οι πολίτες .( με σημερινές τιμές) .                                                                                                  

4. Τέλος ,ζητάμε επιτακτικά επιτέλους μια ενημέρωση , για τον σχεδιασμό του Δήμου και την μελλοντική οργάνωση ,  αν υπάρχει , σχετικά με την διαχείριση των δικτυών ύδρευσης και αποχέτευσης της Ανδρου .


  Στα παρακάτω link μπορείτε να ενημερωθείτε για ...... 

 Μελέτη Βιολογικού Γαυρίου

https://www.andros.gr/…/articles/2024/mpe-eel-gavrio.zip

     Μελέτη Βιολογικού Μπατσίου

https://www.andros.gr/…/articles/2024/mpe-eel-batsi.zip


Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση

file:///C:/Users/mantj/AppData/Local/Temp/303ef071-6c41-4f67-a6a8-972d1283c55d_mpe-eel-gavrio.zip.55d/%CE%9C%CE%A0%CE%95%20%CE%95%CE%95%CE%9B%20%CE%93%CE%91%CE%A5%CE%A1%CE%99%CE%9F%CE%A5%20%CE%95%CE%99%CE%94%CE%99%CE%9A%CE%97%20%CE%9F%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%97%20%CE%91%CE%9E%CE%99%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%97%CE%A3%CE%97.pdf  



                                                                                                                                                                                     

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024

''Πανεύκολη'' η πρόσβαση στα χρήματα του ΔΛΤΑ , αλλά …..

     Βιώνουμε καθημερινα τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν  σήμερα την Ανδρο και τους συμπατριώτες μας .                                                                                                               Οι  πρωτοφανείς καθημερινές πολύωρες διακοπές στα δίκτυα ύδρευσης , το  θέμα της αποκομιδής σκουπιδιών  και της έλλειψης βιολογικών καθαρισμών , η οδική ασφάλεια , αλλά και πολλά άλλα , επισκιάζουν τα θέματα ήσσονος ενδιαφέροντος που όμως είναι και υπαρκτά και σοβαρά επίσης .                                                                                                   

  Στόχος μας , η αφύπνιση για μια   δημιουργική προσπάθεια , όσων μπορούν και θέλουν , να βελτιώσουμε  μαζί  την ζωή μας στην Άνδρο !                                                       


======Στο σαιτ του Δήμου Ανδρου στο F/B , αναρτήθηκε η παρακάτω δημοσίευση.               

Δήμος Άνδρου  28 Απριλίου  

'' Συνεχίζονται οι εργασίες επισκευής και συντήρησης στο λιμάνι του Γαυρίου. Σειρά είχαν τα στέγαστρα επιβατών.''


Πράγματι τον Απρίλιο 2024 , ανατέθηκε , σε ντόπιο εμπειροτεχνίτη εργολάβο , απο την Διοίκηση του Δήμου , η συντήρηση των εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Γαυριο . Έγιναν πράγματι εργασίες ελαιοχρωματισμών στα στέγαστρα επιβατών και οχι μόνο . Ήταν απαραίτητες λόγω του επερχόμενου καλοκαιριού !

Όμως και πάλι , οι νόμιμες διαδικασίες δεν τηρήθηκαν στο ΔΣ του ΔΛΤΑ ,
για το συγκεκριμένο έργο . ( θα ακολουθήσουν πολλά ακόμη ) .
Ο κ. δήμαρχος , παράλληλα με την παραπάνω δημοσίευση , μπορούσε να μας πληροφορήσει για ......
1. Το πρωτογενές αίτημα αναγκαιότητας του έργου .
2. Την αποδοχή η οχι του αιτήματος από το Δ.Σ. του ΔΛΤΑ .
3. Την Τεχνική Έκθεση του έργου απο την Τ.Υ.
4. Το κόστος χρημάτων , που προϋπολογίστηκαν .
5 .Την απόφαση επιλογής της απευθείας ανάθεσης του έργου.
6. Τις άλλες οικονομικές προσφορές που ζητήθηκαν.
7. Τον εργολάβο που τελικά το κατασκεύασε .
8. Το ποσόν αμοιβής στο εκδοθέν τιμολόγιο του εργολάβου .
9.Τον τρόπο και την ημερομηνία πληρωμής του τιμολογίου, απο την οικονομική Υπηρεσία του Δήμου .
10. Την αποδοχή δωρεάς του εργολάβου , σε περίπτωση που έγινε, για το παραπάνω έργο .
Δυστυχώς μας πληροφόρησαν οτι , μέχρι σήμερα ( από τις 28 Απριλίου 2024 ) ο εργολάβος κατασκευαστής , αυτού του έργου παραμένει......... απλήρωτος και αναζητά την αμοιβή του , απο το ΔΛΤΑ . Ελπίζουμε αυτό να είναι αναληθές ! Σε αυτήν την περίπτωση ο εργολάβος, μπορεί να στραφεί δικαστικά εναντίον του Δήμου για να πληρωθεί . Προσέξτε ''εναντίον του Δήμου'' , όχι του δημάρχου !!! Γ.Β.Μ.


=====================                                                      =====================

ΟΙ ΚΑΔΟΙ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΔΡΟΥ

Αριθμός - Ημ/νία Εγγραφής : ΑΑΥ 9 -                28/3/2024   

      Εγκρίνουμε τη δέσμευση πίστωσης ύψους    € ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΝΝΙΑΚΟΣΙΑ ΕΝΕΝΗΝΤΑ

ΟΚΤΩ ΕΥΡΩ και ΣΑΡΑΝΤΑ ΛΕΠΤΑ ( 24.998,40 ) σε βάρος του    ΚΑ 20.7135.0001  

του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2024 , για την Προμήθεια κάδων απορριμμάτων. Βάσει του 24REQ014466106 2024-03-26 πρωτογενούς αιτήματος..https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%95%CE%91%CE%A146%CE%9D%

CE%9B%CE%A9%CE%9B-%CE%A838?inline=true

                                                                                                                       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

                

Η νέα προμήθεια 300 πλαστικών κάδων καθαριότητας , έγινε με χρήματα του

Λιμ. Ταμείου Ανδρου, όχι όμως για τις ανάγκες των λιμανιών μας

     Αποκρύπτεται στην παρακάτω  ανάρτηση , στο F/B ,  του Δήμαρχου Ανδρου και

Πρόεδρου του ΔΛΤΑ , οτι η προμήθεια αυτη , όπως και δεκάδες άλλες που

θα δούμε στη συνέχεια , για αυτή τη χρονιά,   έχουν γίνει με τα  χρήματα

μετά τον διαχωρισμού των Λιμ .Ταμείων Άνδρου -Τήνου . 

                                                  =====                               =====

Δήμος Άνδρου 8 Σεπτεμβρίου  Ο Δήμος μας στο πλαίσιο των προσπαθειών για την βελτίωση του επιπέδου καθαριότητος προχώρησε  στην παραγγελία  και τώρα στην  παραλαβή  300 καινούργιων κάδων απορριμμάτων, χωρητικότητας 1.100 λίτρων……………..'' !!!

‘’Ο χρήστης Δήμος Άνδρου περιόρισε ποιοι μπορούν να σχολιάζουν αυτή τη δημοσίευση.’’

                        





Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024

Τα ......κικλιδώματα στο λιμάνι του Μπατσιού Ανδρου

 

   Η σιωπή του κ. Σουσούδη , δημάρχου Ανδρου , σε όλα αυτά,  που τεκμηριωμένα έχουν καταγγελθεί  επωνύμως ,  από το   https://sagini3.blogspot.com/  , φυσικά δεν αποτελεί  δικαιολογία . Είναι δικαίωμα του να επιλέγει  αυτόν τον τρόπο διοίκησης του Δήμου .          Είναι δικαίωμα του,  να  δημοσιεύει σχεδόν καθημερινά  στην επίσημη σελίδα του Δήμου Ανδρου ΕΔΩ .....https://www.facebook.com/dimos.androu  , τα πεπραγμένα   που ο ιδιος επιλέγει για να διαφημίζει το έργο του και παράλληλα να απαγορεύει τα σχόλια η τον  τον αντίλογο στους δημότες του .     (  Ο χρήστης Δήμος Άνδρου  , περιόρισε ποιοι μπορούν να σχολιάζουν αυτή τη δημοσίευση !!!!!!!)                                                                                                  Έχουμε επισημάνει ,οτι ο κ. Σουσούδης  , εξελέγχθηκε  δήμαρχος ( με διαφορά 20 ψήφων ) και ταυτόχρονα,  διαχειριστής δημόσιου χρήματος .                                                                  Υποχρεούται να ακολουθεί πιστά  το  πολύ συγκεκριμένο  αυστηρό  πλαίσιο  διαχείρισης.    Οι εποχές του ''αποφασίζω και διατάζω''  είναι πλέον μακρινό παρελθόν.                            Ο τρόπος διοίκησης του κ. Σουσούδη σήμερα πάσχει , όπως έχουμε γράψει πολλές φορές .  Από σήμερα ξεκινάμε μια σειρά  σοβαρών επισημάνσεων .                                                            

   Δήμος Άνδρου  24 Απριλίου                                  https://www.facebook.com/share/p/3seYBYXYGXgFkVi3/  Ο χρήστης Theodosis Sousoudis είναι με το χρήστη Dimitris Petrisis.  ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΙΓΚΛΙΔΩΜΑΤΩΝ. Ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση των τριών ξύλινων ακατάλληλων και επικίνδυνων κιγκλιδωμάτων (κουπαστές), στο λιμάνι του Μπατσίου, όπως είχαμε προγραμματίσει. Τοποθετήθηκαν καινούρια μεταλλικά γαλβανισμένα, για λόγους, κυρίως ασφαλείας, αλλά και αισθητικής .

Για το συγκεκριμένο έργο ( θα ακολουθήσουν πολλά ακόμη ) . Ο κ. δήμαρχος , παράλληλα με την παραπάνω δημοσίευση , μπορούσε να μας πληροφορήσει για ...... 1. Το πρωτογενές αίτημα αναγκαιότητας του έργου . 2. Την αποδοχή η οχι του αιτήματος από το Δ.Σ. του Δήμου η από το Δ.Σ. του ΔΛΤΑ . 3. Την Τεχνική Έκθεση του έργου απο την Τ.Υ. 4. Το κόστος χρημάτων , που αυτό προϋπολογίστηκε .5 .Την απόφαση επιλογής της απευθείας ανάθεσης του έργου 6. Τις άλλες οικονομικές προσφορές που ζητήθηκαν 7. Τον εργολάβο που τελικά το κατασκεύασε 8. Το ποσόν αμοιβής στο εκδοθέν τιμολόγιο του εργολάβου . 9.Τον τρόπο και την ημερομηνία πληρωμής του τιμολογίου, απο την οικονομική Υπηρεσία του Δήμου . 10. Την αποδοχή δωρεάς του εργολάβου , σε περίπτωση που έγινε, για το παραπάνω έργο . Δυστυχώς μας πληροφόρησαν οτι , μέχρι σήμερα ( από τις 24 Απριλίου 2024 )ο εργολάβος κατασκευαστής , αυτού του έργου παραμένει......... απλήρωτος . Ελπίζουμε αυτό να είναι αναληθές ! Σε αυτήν την περίπτωση ο εργολάβος, μπορεί να στραφεί δικαστικά εναντίον του Δήμου για να πληρωθεί . Προσέξτε ''εναντίον του Δήμου'' , όχι του δημάρχου !!! Γ.Β.Μ.


 



Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024

Πόσα χρήματα έχουν ξοδευτεί απο το ΔΛΤΑ στους 10 μήνες του 2024 , κ. Σουσούδη ?

 

ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 


     Ξοδεύτηκαν μέσα σε 10 μήνες του 2024  ,  τεράστια ποσά για τα δεδομένα της Ανδρου,       από τα διαθέσιμα χρήματα του  ΔΛΤΑ. 

Με τέτοιους ρυθμούς κακής  διαχείρισης , σύντομα το Ταμείο μας , σύντομα   θα μείνει …άδειο !!!

    Διανύουμε τον δέκατο μήνα του 2024  και σε δύο μήνες κλείνει η χρονιά ! 


Στην Ανδρο έχουμε δυο ξεχωριστά Ταμεία . α) Ταμείο του Δήμου Ανδρου και β) Ταμείο του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου . Το δεύτερο δημιουργήθηκε σχετικά πρόσφατα , με τα κεφάλαια του διαχωρισμού των λιμενικών Ταμείων Ανδρου και Τήνου.

 Οι δημότες της Ανδρου , δεν πληροφορήθηκαν ποτέ μέχρι σήμερα , το ύψος των ταμειακών διαθέσιμων του νεου Λιμενικού Ταμείου Ανδρου , αφού ποτέ  , δεν έγινε μία δημόσια ενημέρωση για το θέμα αυτό , από τον νόμιμο  διαχειριστή των χρημάτων μας ,  τον πρόεδρο του    ΔΛΤΑ τον κ. Σουσούδη και δήμαρχο Ανδρου . 

 ( αν και φορτικά το ζητήσαμε ΕΔΩ ….  https://sagini3.blogspot.com/2024/09/blog-post_10.htm)  
    Γιατί άραγε, ο κ.Σουσούδης , που καθημερινα διαφημίζει τα έργα του ΕΔΩ ..https://www.facebook.com/dimos.androu , πεισματικά αρνείται να κάνει το αυτονόητο?
Προφανέστατα υπάρχουν σοβαροί λόγοι , που δεσμεύουν τον κ. Σουσουδη  να μας    ενημερώσει , όπως οφείλει.
Δυστυχώς  απο επίσημα στοιχεία , που εμείς έχουμε στην διάθεσή μας , προκύπτει και τεκμηριώνεται απόλυτα,  ένα εξωφρενικό ποσόν  δαπανών  , από τα χρήματα του ΔΛΤΑ τους πρώτους .......δέκα 10 μήνες του 2024 .
Δαπάνες αδικαιολόγητες με την υπογραφή του κ. Σουσούδη , για τις οποίες δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες , διαφάνειας !

       

Δαπάνες ιδιαίτερα υψηλές,  για τα δεδομένα και τις πραγματικές ανάγκες της Ανδρου , που για πρώτη φορά έχει εξασφαλίσει επαρκή  ταμειακά διαθέσιμα , μετά  τον διαχωρισμό του κοινού μας Ταμείου με την Τήνο .
Φυσικά αυτό δεν σημαίνει  οτι αυτά τα χρήματα , μπορούν να ξοδεύονται χωρίς σοβαρούς λόγους  και χωρίς επαρκείς εξηγήσεις .
Αγαπητέ Κε. Σουσούδη , πολύ σύντομα , θα σας καλέσουμε δημοσίως , να δικαιολογήσετε τα χρήματα κάθε μίας δαπάνης , αλλά και τον τρόπο που ενεργήσατε .
Πρέπει να δώσετε απαντήσεις στους δημότες .
Οι δημόσιες προτάσεις μας,  για συνετή διαχείριση των κεφαλαίων του ΔΛΤΑ  αποδείχθηκαν μάταιες .Φωνή βοώντος ….. 


Διαπιστώνουμε σπατάλη των χρημάτων του ΔΛΤΑ  , για προσωπική διαφημιστική δημοσιότητα , του έργου του Δημάρχου , με …..ξένα λεφτά!!!! 
Τα χρήματα του ΔΛΤΑ προορίζονται αποκλειστικά για τις ανάγκες συντήρησης και ανάπτυξης των λιμανιών μας και όχι για τις ανάγκες του Δήμου Ανδρου .
Αυτό ορίζει ο Νόμος !
Το πρώην κοινό Λιμ. Ταμείο στην Τήνο,  είχε Ταμειακά διαθέσιμα σχεδόν........................ έξι 6.000.000  εκατομ .ευρώ , το 2022 .
Ο Δήμος Τήνου…..  ‘’δεν είχε βάλει χέρι στο Λιμ. Ταμείο’’ .
Τα 1.800.000 ευρώ μετρητά , που  εισέπραξε η Ανδρος , μετά τον διαχωρισμό , αποτελούν το  35%  ,  των  6.000.000 ευρω που υπήρχαν στο κοινό Ταμείο Τήνου- Ανδρου  το 2022 .
 Απο τότε ,  εδώ και δυο χρόνια ,προσθέτουμε  στα 1.800.000 ευρώ ,  αυτά που εισπράττουμε κάθε μήνα από τα εισιτήρια .
    

Τα μικρά η μεγάλα έργα είναι αναγκαία  , όμως πρέπει να γίνονται , μόνον  στους χώρους ευθύνης του ΔΛΤΑ , όταν γίνονται με χρήματα του ΔΛΤΑ . 
Με συλλογικές αποφάσεις ,επαρκή αιτιολογία , διαφάνεια  και ηθικές επιλογές ,  όπως προβλέπουν οι θεσμοθετημένες διαδικασίες  , για το δημόσιο χρήμα .
Ένα παράδειγμα , προκλητικής   σπατάλης , αποτελεί  ο  τρέχων διαγωνισμός καθαριότητας λιμένων Ανδρου 2024-2025 , με χρήματα του ΔΛΤΑ  ύψους …… 273.000 ευρω !!!  https://sagini3.blogspot.com/2024/09/blog-post_27.html   
      Θα εκπλαγείτε, όταν  δείτε σύντομα  δημοσιευμένες,  όλες αυτές τις σπατάλες των χρημάτων μας , που εγιναν μέσα στους  10 μήνες του 2024 , απο το ΔΛΤΑ !
                                                                                                                                      Γ.Β.Μ.



Τα ΔΛ