Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

Αντλία θερμότητας . Θέρμανση / ψύξη τού μέλλοντος .


Αντλίες θερμότητας



Γράφει ο Δρ  Απόστολος Ευθυμιάδης 
    
     Βασικό πλεονέκτημα των αντλιών θερμότητας: προσφέρουν θέρμανση τον χειμώνα και ψύξη το καλοκαίρι, είναι δηλαδή δύο σ’ ένα. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας μπορούν πλέον να παρέχουν
α) τόσο κεντρική θέρμανση σε υποκατάσταση λεβήτων πετρελαίου , αερίου ή και πιλίδων - ξυλίδων (βαρβαριστί pellets και  woodchips)
β) όσο και κεντρική ψύξη σε υποκατάσταση ψυκτῶν

1.    Η αρχή λειτουργίας               

Η αρχή λειτουργίας (ψυκτικός κύκλος) μίας τυπικής οικιακής αντλίας θερμότητας κατά την λειτουργία ψύξεως είναι ίδια με εκείνη των ψυκτών: Το κρύο ψυκτικό υγρό εισέρχεται στους C στον Ατμοποιητή (εσωτερική μονάδα) και εξατμίζεται απορροφώντας θερμότητα από τον χώρο με την βοήθεια ανεμιστήρα, ψύχοντας έτσι το χώρο αυτόν. Στην συνέχεια ο παραγόμενος ατμός συμπιέζεται στον συμπιεστή (εξωτερική μονάδα) και θερμαίνεται σε υψηλή πίεση (~20bar) και θερμοκρασία (70 με 80°C). Ο υπέρθερμος αυτός ατμός εισέρχεται στον Συμπυκνωτή (εξωτερική μονάδα) όπου κρυώνει και υγροποιείται στους 40°περίπου από τον εξωτερικό αέρα με την βοήθεια ανεμιστήρα. Τέλος το ψυκτικό υγρό διέρχεται μέσω εκτονωτικής βαλβίδας όπου μειώνεται η πίεση στα 5 bar περίπου και λόγω αυτού του στραγγαλισμού ψύχεται στους 3 έως 7 °C
Κατά την λειτουργία θερμάνσεως και με την βοήθεια καταλλήλων βαλβίδων, αντιστρέφεται η πορεία του ψυκτικού μέσου και ο συμπιεστής οδηγεί το ψυκτικό μέσο μετά την συμπίεση στον «ατμοποιητή» ο οποίος πλέον λειτουργεί ως «συμπυκνωτής» και αποβάλει έτσι θερμότητα στον εσωτερικό χώρο. Παράλληλα το ψυκτικό μέσο θερμαίνεται στον εξωτερικό συμπυκνωτή ο οποίος τώρα λειτουργεί ως «συμπυκνωτής» και θερμαίνεται από τον εξωτερικό αέρα.

2 .   Τα είδη των αντλιων θερμότητας και ο βαθμός αποδόσεως

Ανάλογα με τον τρόπο εξωτερικής θερμάνσεως των ΑΘ κατά την λειτουργία θερμάνσεως ή εξωτερικής ψύξεως κατά την λειτουργία ψύξεως οι αντλίες θερμότητας διακρίνονται σε
·        αεροθερμικές/αερόψυκτες
·        υδροθερμικές/υδρόψυκτες
·        γεωθερμικές/γεώψυκτες
Ο βαθμός αποδόσεως των ΑΘ ορίζεται ως ο λόγος της αποδιδόμενης ψυκτικής ενέργειας ή θερμότητας ως προς την παρεχόμενη ηλεκτρική ενέργεια. Ο βαθμός απόδοσης κατά την θέρμανση καλείται COP (CoefficientOfPerformance) ενώ  κατά την ψύξη EER (EnergyEfficiencyRatio). Με τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς ομιλούμε πλέον δια τον εποχιακό βαθμό απόδοσης (Seasonal) και επομένως οι προμηθευτές ΑΘ χαρακτηρίζουν αυτές με τα ακρωνύμια SCOPκαι SEER.  Οι βαθμοί αποδόσεως αυτοι διαφέρουν αναλόγως του τρόπου εξωτερικής ψύξεως ή θερμάνσεως των ΑΘ ως εξής :

Τρόπος θερμάνσεως ή ψύξεως ΑΘ
Συμβατική ΑΘ ή ψύκτης (SEER μόνο)
ΑΘ νέας τεχνολογίας
SCOP
SEER
SCOP/
SEER
με αέρα
1,8 – 2,3
2,02,8
3,23,9
3,7 – 4,5
με νερό
3,0 – 3,5
3,54,0
4,0 – 4,5
4,2 – 4,7
μεγεω-εναλλάκτη
3,5 – 4,5
3,8 – 4,7
4,5 – 5,5
5,56,0


3.   Το μεγάλο ενεργειακό πλεονέκτημα των ΑΘ

        Οι σύγχρονες αντλίες θερμότητας δύνανται να υποκαταστήσουν οικονομικά το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο εις την κεντρική θέρμανση με συνολικό βαθμό αποδόσεως τής τάξεως του 200% και τούτο διότι :
·        Εμφανίζουν βαθμόν αποδόσεως της τάξεως του 380% (= παραγωγή θερμότητας/χρήση ηλεκτρικής ενέργειας)
·        Ο σύγχρονος βαθμός αποδόσεως μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο είναι της τάξεως του 53% (=παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας/χρήση φυσικού αερίου)
·        Επομένως ο συνολικός βαθμός απόδοσης του φυσικού αερίου στην θέρμανση μέσω αντλιων θερμότητας ανέρχεται στο 201% (= 380% . 53%)
·        Τέτοιο βαθμό ἀποδόσεως δεν δύνανται να επιτύχουν οι πλέον σύγχρονες τεχνολογίες καύσεως του φυσικού αερίου, είτε δηλαδή οι λέβητες συμπυκνώσεως είτε οι μονάδες συμπαραγωγής ηλεκτρισμού θερμότητας των οποίων ο βαθμός αποδόσεως δεν υπερβαίνει το 100%.

4 .   Οικονομικές εφαρμογές ΑΘ κατά την ψύξη

Οι σύγχρονες αντλίες θερμότητας επιτρέπουν μεγάλα περιθώρια εξοικονόμησης ενέργειας λόγω του αυξημένου βαθμού αποδόσεως. Π.χ. εάν αντικατασταθεί ένας παλαιός αερόψυκτος ψύκτης με SEER1=2,2 με ένα νέο με SEER2=4,0 τότε η ετήσια εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας Wισούται με :
(W1W2)/ W1= {Q/SEER1 – Q/SEER2}/(Q/SEER1) = 1-SEER1/SEER2 = 45%
όπου Qείναι η απαιτούμενη ενέργεια ψύξεως σε ετήσια βάση.      
Επομένως η πρώτη εφαρμογή των ΑΘ ψυκτικής ικανότητας Ψ (σε kW) είναι η αντικατάσταση κεντρικών ψυκτών σε κτίρια του τριτογενούς τομέα. Τα οικονομικά αυτής της επένδυσης έχουν ως εξής:
Τιμή μονάδος τ μίας νέας ΑΘ : τ= 550 €/kWψυκτικής ικανότητας
·        Ετήσια παροχή ψύξεως διά Ψ kWψυκτικής ικανότητας : Q=Ψ(kW).1500 (h)
·        Ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας πριν την αντικατάσταση : 1500.Ψ/SEER1 = 1500 Ψ/2,2 = 681,8 Ψ (kWh)
·        Ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μετά την αντικατάσταση : 1500.Ψ/SEER2 = 1500 Ψ/4 = 375Ψ (kWh)
·        Ετήσια εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας : (682 – 375)Ψ = 307 Ψ (kWh)
·        Τιμή μονάδος ηλεκτρικής ενέργειας : 0,15 €/kWh
·        Ετήσια οικονομία : 0,15 * 307.Ψ = 46 Ψ (€)
·        Δαπάνη αγοράς για νέα ΑΘ: 550 (€/kW) .Ψ (kW)
·        Απλή περίοδος αποπληρωμής : 550/46 =       12 χρόνια
Επομένως η αντικατάσταση παλαιών ψυκτών με νέες ΑΘ υψηλής αποδόσεως είναι οικονομικώς ανταποδοτική αλλά εμφανίζει μεγάλες περιόδους αποπληρωμής.

5.  ΑΘ για ψύξη και θέρμανση

Εάν η ΑΘ της παραγράφου 3 χρησιμοποιηθεί επίσης και για θέρμανση σε υποκατάσταση του λέβητα πετρελαίου εποχιακού βαθμού αποδόσεως και κάνοντας τις υποθέσεις ότι
·        η θερμική ικανότητα της ΑΘ Θ ισούται με την Ψυκτική Ψ  και ότι η ΑΘ λειτουργεί επί 2000 ώρες ετησίως επί ισοδυνάμου πλήρους φορτίου
·        ο βαθμός απόδοσης του λέβητα θερμάνσεως η = 75%
·        η ετήσια παραγωγή και ετησίας παραγωγής θερμότητας QΘ= 2200Ψ
·        η ετήσια κατανάλωση καυσίμου Κ = QΘ/η = 2000Ψ/0,75,
·        η τιμή προμηθείας καυσίμου πετρελαίου ανέρχεται περί τα 0,12 €/kWh
·        οι ετήσιες δαπάνες προμηθείας καυσίμουανέρχονται σε 0,12.2200Ψ/η (€) = 352 Ψ (€):
·        οι ετήσιες δαπάνες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για την ΑΘ σε υποκατάσταση καυσίμου ανέρχονται σε (0,15 22000Ψ) / SCOP = 82,5Ψ (€)
Επομένως το ετήσιο όφελος από την νέα ΑΘ για την θέρμανση είναι 82,5 Ψ και για την ψύξη 46 Ψ ήτοι σύνολο 128,5 Ψ. Επομένως η απλή περίοδος αποπληρωμής της νέας επενδύσεως σε ΑΘ ανέρχεται σε 550 /( 128,5) = 4,3 έτη.
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η επένδυση σε μία νέα ΑΘ για ψύξη-θέρμανση και σε υποκατάσταση λέβητα πετρελαίου και υφιστάμενου ψύκτη εμφανίζει πολύ καλούς οικονομικούς δείκτες.

6.   Συμπερασματικά

Οι ἀντλίες θερμότητας αποτελούν σήμερα μία οικονομική λύση εις την θέρμανση όταν αυτές χρησιμοποιούνται παράλληλα και για ψύξη με χρόνους αποσβέσεως της τάξεως των 4 με 5 ετών.
 Οι ΑΘ σε εφαρμογές θέρμανσης μόνο, εμφανίζουν μεγαλύτερους χρόνους αποσβέσεως της τάξεως των 7 έως 9 έτη αλλά παραμένουν οικονομικές έναντι των συγχρόνων τεχνολογιών καύεως. 
Όμως και εκεί τα περιθώρια οικονομικών επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας είναι μεγάλα και εξαρτώνται από την τιμή του ρεύματος και των καυσίμων, το κόστος εγκατάστασης της αντλίας θερμότητας.
    Δύο είναι τα βασικά μειονεκτήματα των ΑΘ σε σύγκριση με τις τεχνολογίες λεβήτων συμπυκνώσεως :
α)      έχουν αρχική δαπάνη προμηθείας αρκετά υψηλότερη έναντι των λεβήτων συμπυκνώσεως το τίμημα των οποίων ανέρχεται περί τα 40 με 80 €/kWαποδιδόμενης θερμικής ισχύος  έναντι των 550 € ανά kWτων αντλιων θερμότητας,
β)      εμφανίζουν μειωμένη ενεργειακή απόδοση όταν παράγουν θερμότητα σε υψηλές θερμοκρασίας (~70°C). Οι ΑΘ εμφανίζουν τον μέγιστο βαθμό αποδόσεως όταν λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες (~35 με  45°C).
Από την άλλη πλευρά τα συστήματα κεντρικής θέρμανσης στην Ελλάδα με σώματα θερμού νερού παραδοσιακά έχουν σχεδιαστεί να λειτουργούν σε περιοχή θερμοκρασιών 70 με 90 °ενώ τα συστήματα με ενδοδαπέδια θέρμανση ή με στοιχεία ανεμιστήρα (φάνκόϊλ) στους 35 με 45°C.

Επομένως οι εφαρμογές ΑΘ είναι ιδιαιτέρως ανταποδοτικές στα συστήματα με εδνοδαπέδια θέρμανση ή με στοιχεία ανεμιστήρα τα οποία απατώνται στα κτίρια του τριτογενούς τομέα.

        Όμως οι ΑΘ έχουν περιθώρια οικονομικής εφαρμογής ακόμα στην κεντρική θέρμανση κατοικιών και τούτο διότι οι εγκαταστάσεις σωληνώσεων και θερμαντικών σωμάτων εκεί είναι συνήθως υπερδιαστασιολογημένες και επομένως δύνανται να λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες χωρίς απώλεια θερμικής ανέσεως καθ’ όλη την περίοδο θέρμανσης εκτός μόνο από ολίγες ώρες τον χρόνο όπου επικρατεί δριμύ ψύχος οπότε τότε θα λειτουργούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες χωρίς όμως σημαντική απώλεια ενεργειακής αποδόσεως έτσι ώστε να απολέσουν την οικονομική τους επίδοση.



Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017

Οι ανεμογεννήτριες προ των πυλών της .....Άνδρου και των άλλων νησιών !


     Αναδημοσιεύουμε σήμερα , τα παρακάτω έγκυρα και επίσημα στοιχεία , της νέας ΜΠΕ  των DAMCO (Κοπελουζος - Σαμαρας ) / ENEL  .
 Η δημόσια διαβούλευση της νεας τροποποιημένης  ΜΠΕ , βρίσκετε ήδη σε εξέλιξη . 
Η νέα ΜΠΕ αφορά την τροποποίηση της Α.Π. 177360/18.12.14 Α.Ε.Π.Ο., για το έργο των .........100 τεραστίων διαστάσεων Α/Γ , ισχύος ....... 218,5 MW στα νησιά μας , από τις όποιες οι 33 εχει σχεδιαστεί , να εγκαταστηθούν στην Άνδρο . 
Πρόκειται για τα τρία μεγάλα ηλεκτρικά εργοστάσια στις θέσεις ''ΣΚΟΥΜΠΙ'' , ''ΓΚΟΡΑΚΙ'' και ''ΚΑΦΟΥΤΣΙ''. 
Όλο το παρακάτω υλικό έχει συγκεντρωθεί απο τους διαχειριστές του 
http://ophioussa.blogspot.gr/2017/08/damco.html
    Τους ευχαριστούμε θερμά αναγνωρίζοντας την μεγάλη τους προσφορά,  στην ελλιπή μέχρι σήμερα επίσημη ενημέρωση των νησιωτών μας .
Η μελέτη και αξιοποίηση αυτων των στοιχείων , αφορά πρωταρχικά τους Δήμους των 4 νησιών οι όποιοι και έχουν προσφύγει στην Ελληνική δικαιοσύνη κατά του έργου . Αφορα φυσικα και την Περιφερεια Ν.Αιγαιου που ''τρεχει'' την δημοσια διαβουλευση  . Όμως άφορα και όλους τους κατοίκους των νησιών μας , που επιθυμούν να διατηρηθεί παρθένο το Κυκλαδικό τοπίο . Καλή ανάγνωση !

                                                                               Γιώργος Βαλ.Μαντζώρος



Η τρίτη ΜΠΕ των DAMCO (Κοπελούζος-Σαμαράς) / ΕΝΕΛ

 Η "Διαβούλευση" ξεκίνησε.  ΉΘελα να ξέρω τι σόϊ διαβούλευση είναι αυτή που το 99,9% δεν μπορεί να δει καν τι είναι αυτό στο οποίο καλείται να εκφέρει άποψη.  Εδώ ανεβάζω την λεγόμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Λέω "λεγόμενη" γιατί βλέπω μερικά gigabyte εικόνες και χάρτες, αλλά δεν βλέπω "επιπτώσεις".   Να βάλετε μηχανικό και δικηγόρο (ή δικηγόρους) να την δούνε.

Την ΜΠΕ πήρα από την Περιφέρεια Αττικής (αφορά και στην Αττική λόγω διασύνδεσης με Κέντρο Υψηλής Τάσης). Την ανέβασα τμηματικά, αφού η μεταφόρτωση αυτών των μεγάλων αρχείων είναι χρονοβόρα. Η απλή αντιγραφή των DVD's στην Περιφέρεια κράτησε ...2 ώρες (αφού βρέθηκε PC που να ...αντέχει).  Αργεί, επειδή τα μεγάλα αρχεία θέλουν πολύ ώρα να φορτωθούν σε δημόσιο server.

Παραθέτω εικόνες των περιεχομένων για διευκόλυνση. Οι ενεργοί σύνδεσμοι είναι με μπλε χρώμα.

Είναι δύο DVD. Μερικά αρχεία είναι πολύ μεγάλα.  Μερικά δεν ανοίγουν χωρίς ειδικά προγράμματα. Αυτά, θα τα ανεβάσω αργότερα, αφού τα ανοίξω (αν και υπάρχουν και σε pdf -- με εξαίρεση τα της οδοποιίας).

Το πρώτο DVD (2,45 GB) (περιέχει αυτά:

Το δεύτερο DVD (3,47GB) περιέχει αυτά:


Τα αρχεία αυτά φαίνεται να υπάρχουν από τον Φεβρουάριο ή τον Μάϊο, τα ανεβάζω σήμερα που είδα ότι τα ανέβασε και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου .  Επειδή έχει πολλά και μεγάλα αρχεία, θα τα ανεβάσω ένα-ένα στο Google Drive και θα βάλω παρακάτω τους συνδέσμους. Μπορείτε να τα δείτε, να τα κάνετε download, να τα αντιγράψετε, να στείλετε τους συνδέσμους σε τρίτους...

Θα μπείτε στον μπελά να επισκεφθείτε αυτή την ανάρτηση για 1-2 μέρες ακόμα. Λογικά θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την Κυριακή το βράδυ.  Ούτως ή άλλως θέλει πολλή ώρα για να μπορέσετε να κατεβάσετε ή/και να αντιγράψετε αυτά που σας αφορούν.

DVD 1

Φάκελος COVER:

Νομίζω ότι το εξώφυλλο είναι στο pdf  (δεν το ανεβάζω χωριστά, είναι το ίδιο εξώφυλλο πολλές φορές ανάλογα με το τμήμα της ΜΠΕ), και στην παρακάτω εικόνα (μεγαλώνει με κλικ):


Φάκελος ΚΕΙΜΕΝΑ

Αυτά τα έχω ανεβάσει ένα ένα, σε ένα folder που λέγεται dvd 1 KEIMENA, εδώ.  Το pdf "Κεφάλαια 1-12" είναι η "μελέτη", αλλά οι λεπτομέρειες είναι σε Παραρτήματα.

Φάκελος ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ

Εδώ είναι 13 φάκελοι (folders).  Τους έχει ανεβάσει ως εξής

01 Ι      Συντεταγμένες

02 II     Έγγραφα (και 5 Χάρτες ΑΕΠΟ: ΑΝΔ, ΚΥΚ, ΝΑΞ, ΠΑΡ, ΤΗΝ στον σχετικό φάκελο)

03 ΙΙΙ  Φωτογραφι κή
 

04 IV   Φωτορεαλιστική

04 IV Φωτορεαλιστική Docs

04 ΙV  Φωτοεραλιστική Maps  (τα μεν αρχεία pdf ανοίγουν σχετικά εύκολα, για τα υπόλοιπα δοκιμάστε AutoCAD,  ή AutoCAD viewer (που όμως πρέπει να κατεβάσετε ή να βρείτε μηχανικό να σας βοηθήσει... )

αρχεία pdf από τον φάκελο "Φωτορεαλιστική"


λοιπά αρχεία από τον φάκελο "Φωτορεαλιστική"

05 V    Τεχνικά ΑΓ

(δεν υπάρχει 06 στα Παραρτήματα του dvd 1. Μάλλον το "Annex VI" στο dvd 2)

07 VII  Τοπογραφικά  αυτά να τα δείτε, δείχνουν θέσεις -- αν τις καταλαβαίνετε...

08  VIII MEOA (Μελέτη Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης)
09  ΙΧ Τεύχη Ασυμβατότητας (για τα τέσσερα νησιά)

10  Χ   Αρχαιολογικά

11  ΧΙ  Ορνιθολογική έκθεση Τήνου

12  ΧΙΙ Χλωριδικός κατ. Τήνου

13  ΧΙΙΙ Μελέτες Οδοποιίας (αυτό θέλει προσοχή, δείχνει το μέγεθος της παρέμβασης με την "οδοποιία"  -- και επειδή δεν μπορώ να τα δω (ούτε τα θυμάμαι πουθενά σε pdf σε αυτήν την "μελέτη", θα τα ανεβάσω σε pdf που όμως δεν θα έχω μέχρι την Τρίτη 1 ή Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου) -- αν δώσετε αυτούς τους συνδέσμους σε μηχανικό, θα μπορεί να σας δώσει κάτι που να διαβάζεται, πχ σε pdf (μεγαλύτερης ευκρίνειας από τα pdf που δίνουν στην "Μελέτη")

ΑΝΔΡΟΣ
ΝΑΞΟΣ
ΠΑΡΟΣ
ΤΗΝΟΣ

 Περιεχόμενα ΜΠΕ


DVD 2


Φάκελος DWG



MAP1 Prosanatolismou

MAP2 Enallaktikvn

MAP3 Geologikos
MAP4 Kalypshs [δεν θα ανεβάσω αυτά σε dwg, φαίνεται τι θέλουν να πουν από τα σχετικά pdf (βλ. παρακάτω)]
MAP5 Blasthshs [δεν θα ανεβάσω αυτά σε dwg, φαίνεται τι θέλουν να πουν από τα σχετικά pdf (βλ. παρακάτω)]
MAP6 Oikotopvn   [δεν θα ανεβάσω αυτά σε dwg, φαίνεται τι θέλουν να πουν από τα σχετικά pdf (βλ. παρακάτω)]

MAP7 Theash

MAP8 Asymvatothta
MAP9 Epiptvsevn [δεν θα ανεβάσω αυτά σε dwg, είναι μισό gigabyte.  Φαίνεται τι θέλουν να πουν από τα σχετικά pdf (βλ. παρακάτω)]

Φάκελος χάρτες  maps PDF

MAP1 Prosanatolismou
MAP2 Enallaktikvn
MAP3 Geologikos
MAP4 Kalypshs
MAP5 Blasthshs
MAP6 Oikotopvn
MAP7 Theash
MAP8 Asymvatothta
MAP9 Epiptvsevn

Annex VI Maps final

Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017

Επείγον . Ανεμογεννήτριες στην Άνδρο . Τοποθεσίες.


     Αναδημοσιεύουμε  σήμερα από το  http://ophioussa.blogspot.gr/2017/08/damcoenel-pdf-jpeg.html
τις ακριβείς τοποθεσίες στην Άνδρο , όπως αυτές αναφέρονται στην ΜΠΕ των εταιρειών Κοπελουζου και ENEL . Στα συγκεκριμένα γεωγραφικά σημεία πρόκειται να εγκαταστήσουν τις τεράστιες ανεμογεννήτριες της DAMCO/ENEL.
Παρακαλούμε τον κο Δήμαρχο και την τεχνική υπηρεσία του Δήμου Άνδρου , αφού αναλύσουν τα στοιχεία των χαρτών που αναφέρονται παρακάτω , να ενημερώσουν το συντομότερο δυνατό ,τους Ανδριωτες για τις ακριβείς τοποθεσίες στον χάρτη της Άνδρου .
                                                                               Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος


Δευτέρα, 28 Αυγούστου 2017


Τα τοπογραφικά της ΜΠΕ των DAMCO/ENEL για τις Κυκλάδες σε pdf και jpeg

Τα παρακάτω αρχεία είναι από τα DWG της ΜΠΕ, όπως μου τα έφτιαξε/έδωσε μηχανικός. Τα αρχεία είναι από 100 έως 250+ ΜΒ το ένα (δηλαδή θέλουν σχετικά "δυνατό" pc ή laptop για να ανοίξουν και να αποθηκευτούν. α) Θα έσωζα αυτά που σας ενδιαφέρουν. β) Θα έβρισκα τις θέσεις στο Google Earth ή Google Maps -- το έκανα και το δείχνω για την Τήνο (στο τέλος αυτής της ανάρτησης). Στα άλλα νησιά, πρέπει να τα βρείτε εσείς για να είστε σίγουροι ότι ξέρετε πού πάνε.  Σε κάθε περίπτωση, να χρησιμοποιήσετε τα αρχεία της "Μελέτης" (προηγούμενη ανάρτηση).

Άνδρος



Η εικόνα είναι το "Γκοράκι 1", αλλά σε σμίκρυνση, την έβαλα εδώ μόνο για να πάρετε μια ιδέα τι θα βλέπετε. Δείτε τα πλήρη αρχεία στους παρακάτω συνδέσμους.  Για την Τήνο, που γνωρίζω και έχω επισκεφθεί τα μέρη, σημείωσα την θέση των αιολικών στην δορυφορική εικόνα.

Γκοράκι 1 (pdf)
Γκοράκι 1 (jpeg)
Γκοράκι 2 (pdf)
Γκοράκι 2 (jpeg)

Καφούτσι 1 (pdf)
Καφούτσι 1 (jpeg)
Καφούτσι 2 (pdf)
Καφούτσι 2 (jpeg)
Καφούτσι γενική (pdf)
Καφούτσι γενική (jpeg)

Σκουμπί 1 (pdf)
Σκουμπί 1 (jpeg)
Σκουμπί 2 (pdf)
Σκουμπί 2 (jpeg)
Σκουμπί γενική (pdf)
Σκουμπί γενική (jpeg)

Δευτέρα 28 Αυγούστου 2017

«Κλιματική Αλλαγή: Μια προδιαγεγραμμένη Ιστορία…»


                           Αποτέλεσμα εικόνας για κλιματική αλλαγή


Tου Σταύρου Αλεξανδρή*
         Λίγοι γνωρίζουν τον Maurice Strong, ο οποίος τα τελευταία 45 χρόνια είχε αναμφισβήτητα τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια πολιτική σκηνή από οποιονδήποτε άλλο άνθρωπο.
 Ο Strong ήταν ο κύριος υποστηρικτής της υπερθέρμανσης του πλανήτη και διετέλεσε επικεφαλής της περιβαλλοντικής υπηρεσίας του ΟΗΕ έως τον πρόσφατο θάνατό του. 
Αν δεν υπήρχε ο Strong, ίσως να μην γινόταν ποτέ η μεγαλύτερη πολιτική συνάντηση (COP21) στην ιστορία του πλανήτη για το κλίμα στο Παρίσι.
     Ολα ξεκίνησαν το 1972, όταν στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Περιβάλλον στη Στοκχόλμη διατυπώθηκε το «μανιφέστο» ότι οι πόροι της Γης αποτελούν κοινή κληρονομιά ολόκληρης της ανθρωπότητας και ότι ο πλανήτης αντιμετωπίζει την καταστροφική αύξηση της θερμοκρασίας. 
Οι όροι «περιβαλλοντική διακυβέρνηση» και «αειφόρος ανάπτυξη» εισήχθησαν για πρώτη φορά το 1987 σε δημοσίευση του ΟΗΕ με τίτλο «Our common future».
 Το επόμενο έτος, τα Ηνωμένα Εθνη χρηματοδοτούν την ίδρυση της Διακυβερνητικής Ομάδας του ΟΗΕ για την Αλλαγή του Κλίματος (IPCC). Ακολούθως, το 1992 επικυρώνεται η διεθνής συνθήκη του Ρίο, γνωστή ως σύμβαση-πλαίσιο του ΟΗΕ για την αλλαγή του κλίματος (UNFCCC). 
Το πρωτόκολλο του Κιότο (1997) εγκρίθηκε ως διεθνής συμφωνία και πλέον αποτελεί την κατευθυντήρια γραμμή της κοινωνικής και οικονομικής πολιτικής στην Ευρώπη.  
Κάτω από το πλαίσιο αυτό, το δόγμα της «κλιματικής αλλαγής» παρέχει το τέλειο άλλοθι για την εισαγωγή του πλανήτη στη νέα εποχή του εμπορίου άνθρακα και της «πράσινης ανάπτυξης».
     Σήμερα, ο όρος χρησιμοποιείται κατά βάση από διαχειριστές πολιτικής που δεν έχουν σχέση με την επιστήμη του κλίματος.
 Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο καθηγητής του ΕΜΠ Δ. Κουτσογιάννης, ο όρος «κλιματική αλλαγή» μπορεί να αποκλειστεί από το λεξιλόγιο της επιστήμης ως πλεονασμός/περιττολογία και, μάλιστα, ως ασαφής.
 Ο όρος είναι απλώς ένα λαϊκίστικο σλόγκαν, επικοινωνιακά κατάλληλο για πολιτικοοικονομικούς σκοπούς. 
Στον ελλαδικό χώρο η ανυπαρξία θεμελιωδών κλιματικών παρατηρήσεων δεν τεκμηριώνει τις αλλαγές του κλίματος. Η εισαγωγή αμφιλεγόμενων δεδομένων σε κλιματικά μοντέλα από στοχαστικές γεννήτριες καιρού (WG) παράγει υποθετικά σενάρια επιστημονικού διαλογισμού με υψηλό βαθμό αβεβαιότητας.
 Είναι ακραίο τα σενάρια αυτά να αποτελούν εργαλεία περιβαλλοντικής διαχείρισης και σχεδιασμού. 
Το μόνο βέβαιο είναι ότι τα ερωτήματα των προβλέψεων (αν, πόσο, πού και πότε συμβαίνει κλιματική αλλαγή) είναι θεμελιώδη επιστημονικά ερωτήματα στα οποία τα μοντέλα αποτυγχάνουν να δώσουν απάντηση.
       Η περιβόητη μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος (ΕΜΕΚΑ, 2011) θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η πιο ατεκμηρίωτη μελέτη που έχει κατατεθεί ποτέ στα επιστημονικά χρονικά της χώρας.
 Αποτελεί ένα κακέκτυπο αντίγραφο της περίφημης έκθεσης του Sir Nicholas Stern (2006), η οποία αποτέλεσε «μπούσουλα» για τη συγγραφή αντίστοιχων μελετών στις ευρωπαϊκές χώρες. 
        Οι στρεβλώσεις της αγοράς στο πλαίσιο της αλλαγής του κλίματος μέσω δημοσιονομικών πολιτικών δημιουργούν αναποτελεσματικότητα με σημαντικές περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις κάτω από το φάσμα της οικονομικής κρίσης, επιδεινώνοντας τη θέση των ασθενέστερων στρωμάτων.
Σήμερα η διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής είναι ακραία λανθασμένη και δυνητικά επικίνδυνη. 
Βασίζεται στην ιδέα ότι οι αντίθετες απόψεις δεν πρέπει να παρουσιάζονται εφόσον υπάρχει επιστημονική συναίνεση, ακόμη κι αν αυτή έχει επινοηθεί. 
Τα περισσότερα επιχειρήματα υπέρ της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής προωθούν ότι η αλλαγή του κλίματος έχει ως μοναδική αιτία τις ανθρώπινες δραστηριότητες, οι οποίες προβάλλονται ως αποδεδειγμένες και αποδεκτές.
 Οποιαδήποτε διαφωνία από αυτή την κατεύθυνση χαρακτηρίζεται εξαιρετικά κακόβουλη έως και συνωμοτική. 
Οι μονόπλευρες παρουσιάσεις αμφιλεγόμενων θεμάτων δεν έχουν καμιά θέση σε κανένα ακαδημαϊκό περιβάλλον και δεν προσφέρουν γνώση ούτε ενισχύουν την κριτική σκέψη.
 Η χειραγώγηση των ΜΜΕ και ο «περιβαλλοντικός γενιτσαρισμός» στην εκπαίδευση είναι η δυναμική της επιτυχίας αυτής της περίτεχνα προσχεδιασμένης ιδέας των «εκλεκτών».

 * Αναπληρωτής Καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Σάββατο 22 Ιουλίου 2017

Ραφήνα .Το κόστος της κόντρας πλοιοκτητών το πληρώνει η ..... Άνδρος .


          Στο λιμάνι της Ραφήνας   εξυπηρετούνται καθημερινά 10 πλοία .
Τα 8 παλιά , νέα και ανακαινισμένα πλοία της γραμμής Ραφήνα , Άνδρος , Τήνος , Μύκονος . 10 πλοία  είναι πολλά για να χωρέσουν , αφού οι υποδομές στα λιμάνια δεν έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια .
Φέτος ήρθαν  2 νέα ταχύπλοα πλοία ( Tera jet  και  Surerrunner ) και ''εφεραν'' νέα προβλήματα για τα νησιά μας και τον τουρισμό,  που αποτελεί την μοναδική πηγή εσόδων για τις τοπικές οικονομίες .


Το Terajet  της Seajet του κ.  Μ. Ηλιόπουλου , σημαίας  Κύπρου κατασκ.  1999 ,   μήκους 146 μ   , με Μεγίστη ταχύτητα 31,5 νμ και ολική χωρητικότητα 11.374 , μπορει να μεταφέρει... 2000 επιβάτες και ...500 ΙΧ . https://www.marinetraffic.com/gr/
Δρομολογήθηκε καθημερινά στην γραμμή Τήνου- Μυκόνου-Πάρου-Νάξου , με θεαματικά μειωμένες τιμές και χρόνο ταξιδιού . Στην συγκεκριμένη γραμμή , η Seajet , δραστηριοποιείται με μικρότερα ταχύπλοα τα τελευταία χρόνια , μόνον την καλοκαιρινή περίοδο .
Για φέτος το Terajet δεν θα έρχεται στην Άνδρο .

Τιμές απο Ραφήνα για ......Τήνο 15 e ,  για Μύκονο..... 15 e ,   για Παρο ......28 e,  για Νάξο ......29 e       !!!  


Το Surerrunner  της Goldenstarferries των αδελφών Στεφάνου , με Ελληνική σημαία κατασκ. 1998 , μήκους 100 μ , με Μεγίστη ταχύτητα 30,5 νμ και ολική χωρητικότητα  4.724  , μπορεί να μεταφέρει 810 επιβάτες και 180 οχήματα  . https://www.marinetraffic.com/gr/
Αγοράστηκε φέτος και δρομολογήθηκε καθημερινά στην γραμμή  Ραφήνα -Τήνο - Μύκονο- Παρο -Νάξο-Ιο -Σαντορίνη .
Το πλοίο δεν έρχεται φέτος στην  Άνδρο .

Τιμές από Ραφήνα .
 Για Τήνο 22 e .  Για Μύκονο 29e .   Για Παρο 30e .   Για Νάξο 30e .   Για Ιο 48e .   Για Σαντορίνη 48e. 

Μέχρις εδώ όλα καλά . Πάντα θέλαμε να λειτουργεί ελευθέρα ο υγιής ανταγωνισμός τιμών και υπηρεσιών στην ακτοπλοΐα . Και ο καλύτερος πάντα θα κερδίζει τα περισσότερα.
Από τις νέες χαμηλές τιμές ωφελούνται όλα τα νησιά , εκτός από την..... Άνδρο , που    όχι μόνο εξαιρείται , αλλά .........πληρώνει και το βαρύ τίμημα της κόντρας των πλοιοκτητών .

Οι ταξιδιώτες της Άνδρου ,  πληρώνουμε ......  α) μεγάλο κόστος στα εισιτήρια , αλλά και .....
.....β) το βαρύ κόστος της δυσφήμισης του νησιού μας .


α)          Οι εταιρείες που έχουν πλοία στην γραμμή μας είναι η Fastferries  του κ. Παναγιωτακη  , (με τα συμβατικά E/Γ Θεολόγος , Ε/Γ Άνδρος και Ε/Γ Αικατερίνη ) και η GoldenStar ferries ( με τα συμβατικά Ε/Γ Σουπερφερυ II , Σουπερφερυ Άνδρος  ).









 



    Η τιμή απλής μετάβασης είναι 19 e  και για τις δυο εταιρείες . Τα 5 συμβατικά πλοία των Goldenstarferries και  Fastferries   έρχονται και φεύγουν καθημερινά , από Άνδρο προς Ραφήνα με εισιτήριο  που είναι αναλογικά  πολύ ακριβότερο από το εισιτήριο που πληρώνει ο επιβάτης με τα ταχύπλοα , για τα άλλα μακρινότερα νησιά  .
Ο τρίτος  παίχτης στη γραμμή , η Seajet ( με δυο ταχύπλοα ,Terajet και Παροςτζετ ) , δεν έρχεται φέτος στην Άνδρο . Έτσι για το κομμάτι της πίτας που αφορά φέτος μόνο την Άνδρο , ανταγωνίζονται οι  δυο εταιρείες .

β)          Ας δούμε τώρα πιο είναι το κόστος δυσφήμισης της Άνδρου .
Τα δρομολόγια .
Εδώ ακριβώς είναι το κομβικό σημείο . Με το τρόπο που εκτελούνται σήμερα είναι αδύνατον να γίνονται στην ώρα τους.
Το νομικό πλαίσιο και η ανικανότητα του ΥΕΝ , να ρυθμίσουν και να επιβάλλουν τις κατάλληλες ώρες αφιξαναχωρησεων για όλα τα πλοία ,  από το αρχικό λιμάνι που είναι η Ραφήνα ,   έφεραν ένα πρωτοφανές μπάχαλο .
Η ανικανότητα  των αρχών να επέμβουν αποτελεσματικά ,  έφερε φέτος  πρωτοφανείς και καθημερινές καθυστερήσεις στα δρομολόγια από Ραφήνα για Άνδρο και τα άλλα νησιά , μποτιλιαρίσματα και απίστευτη ταλαιπωρία των ταξιδιωτών στην Ραφήνα  , όπου 5 πλοία αναχωρούν η καταφθάνουν σχεδόν ταυτόχρονα , μικροατυχηματα και πόλεμο ανακοινώσεων
Οι τρεις βασικοί παίχτες-ανταγωνιστές πλοιοκτήτες , αφού  αδυνατούσαν να συμφωνήσουν , αποφάσισαν  προφανώς μόνοι τους ,να αναχωρούν και να καταπλέουν στην Ραφήνα σχεδόν ταυτοχρόνως. Κανένας τους  , δεν ήταν διατεθειμένος να συμβιβαστεί και να υποχωρήσει.
Όλοι μαζί την ίδια ώρα φεύγουν από Ραφήνα και όλοι μαζί φθάνουν στην Άνδρο στην Τήνο και στην Μύκονο .
Και επειδή τα λιμάνια ( Άνδρου ,Τήνου ) στα νησιά μας , δεν χωράνε ταυτοχρόνως δυο πλοία ,( ειδικά όταν φυσάνε οι ισχυροί βοριάδες ), περιμένουν αρόδο όλοι μαζί την σειρά τους . Καθημερινό το θέαμα των τελευταίων ημερών η ταυτόχρονη αναμονή  έξω από το λιμάνι του Γαυρίου , αρόδο , με 7-8 μποφόρ , τεσσάρων η πέντε πλοίων που περιμένουν να αποβιβάσουν καθυστερημένα  ,τους επιβάτες τους .
 Μεγάλη  η ταλαιπωρία των επιβατών πριν και μετά το ταξίδι τους , αλλά κα η δυσφήμιση της Άνδρου  .
 Οταν φθάνουν στην Ραφήνα , ΙΧ και οι ταξιδιωτες , εγκλωβίζονται σε ενα τεραστιο μποτιλιάρισμα .
 Ειναι αδύνατον να τηρηθουν οι ωρες των δρομολογίων .
Καταλαβαίνετε λοιπόν το μπαχαλο που επικρατεί , τα ατυχήματα που δημιουργούνται , αλλά και τις μεγάλες καθυστερήσεις που φθανουν και τις δυο ωρες στην Άνδρο για ενα ταξιδι......μολις δυο ωρών μέχρι την Ραφήνα .
Καθυστερήσεις  αναγκαζουν τους τουριστες να χάνουν τις πτήσεις τους και μετα έρχεται ο διεθνής διασυρμός της χώρας και του τουρισμού μας .

          Το κόστος της δυσφήμισης που προκαλεί ο ανταγωνισμός των ακτοπλοϊκών εταιρειων ,  το πληρώνει  ο τουρισμός της Άνδρου . 




Διαβάστε και αυτό  ...http://www.protothema.gr/greece/article/698678/naumahia-gia-tin-epivatiki-kinisi-tis-rafinas/