Στο αυτόφωρο δύο υψηλόβαθμοι τελωνειακοί στην Ορεστιάδα που συνελήφθησαν από το ΣΔΟΕ!
Όλο το παρασκήνιο των συλλήψεων
http://piazzadelpopolo.blogspot.gr/2012/07/blog-post_5005.html
Τις κατηγορίες της απιστίας
σχετικά με την υπηρεσία και της απείθειας, αντιμετωπίζουν από κοινού δυο
υψηλόβαθμοι τελωνειακοί υπάλληλοι στην Ορεστιάδα, που οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο
δικαστήριο της Ορεστιάδας. Πρόκειται για τον διευθυντή και τον προϊστάμενο του
τμήματος δικαστικών του τελωνείου Ορεστιάδας, που συνελήφθησαν ύστερα από
εκτιμένους ελέγχους που διενέργησαν στην υπηρεσία άνδρες του ΣΔΟΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΣΔΟΕ
οδηγήθηκε στη σύλληψη των δυο τελωνειακών, μετά από ελέγχους που πραγματοποίησε
σε παραστατικά εμπορευμάτων νταλίκας διεθνών μεταφορών, που είχε προορισμό το
εξωτερικό.
Υψηλόβαθμα στελέχη του ΣΔΟΕ στην
Αθήνα από πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει και αφορούν φορτία που εισάγονται
γενικότερα από τα ελληνοτουρκικά σύνορα αναφέρονται σε «πληγή που αιμορραγεί
εδώ και χρόνια» και κάνουν λόγο για «χασούρα» δασμών και ΦΠΑ ύψους ... έξι έως
δέκα δισ. ευρώ το χρόνο. Τεράστιο ποσό, που επιμένουν ότι είναι κοντά στην
αλήθεια.
Όπως χαρακτηριστικά λένε,
πρόκειται για εμπορεύματα που εισέρχονται στην Ελλάδα ως επί το πλείστον από τα
ελληνοτουρκικά σύνορα, αλλά δε δασμολογούνται και δε φορολογούνται, καθώς
εμφανίζεται ψευδώς στα παραστατικά τους ότι κατευθύνονται τράνζιτ σε άλλες
χώρες και κυρίως στη Βουλγαρία.
Στο μεταξύ, για την υπόθεση που
αφορά ένα μόνο φορτίο, το οποίο δε δασμολογήθηκε, συνελήφθησαν από κλιμάκιο του
ΣΔΟΕ ο διευθυντής του Τελωνείου Ορεστιάδας και ο προϊστάμενος του Τμήματος
Δικαστικού, κατηγορούμενοι για απιστία προς την υπηρεσία και απείθεια και
σήμερα αναμένεται να οδηγηθούν στο αυτόφωρο.
Δύο δικογραφίες
Σύμφωνα με πληροφορίες από
στελέχη του ΣΔΟΕ, αλλά και εισαγγελικές πηγές στα τέλη της προηγούμενης
εβδομάδας εντοπίστηκε στην περιοχή του Έβρου ένα φορτίο που είχε μπει από την
Τουρκία στην Ελλάδα και στα παραστατικά του φαινόταν πως θα έφευγε τράνζιτ για
Βουλγαρία.
Το φορτίο τέθηκε σε καθεστώς
αναστολής, που σημαίνει ότι δεν καταβλήθηκαν στην Ελλάδα ΦΠΑ και δασμοί, καθώς
θα καταβάλλονταν στον τελικό προορισμό που ήταν η Βουλγαρία, εφόσον για εκεί
προορίζονταν τα είδη που μετέφερε. Ωστόσο, όπως εξηγεί υψηλόβαθμο στέλεχος του
ΣΔΟΕ, το φορτηγό με το συγκεκριμένο φορτίο κατευθύνθηκε προς τα
ελληνοβουλγαρικά σύνορα, χωρίς όμως να φτάσει ποτέ, καθώς γύρισε προς τα πίσω
και λίγο αργότερα εντοπίστηκε από κλιμάκιο του ΣΔΟΕ.
Σύμφωνα με εισαγγελικές πηγές,
από τον έλεγχο που έγινε προέκυψε ότι για το συγκεκριμένο φορτίο δεν είχαν
καταβληθεί φόροι και δασμοί, που ανέρχονταν περίπου σε 4.000 ευρώ, ωστόσο
αργότερα τα στελέχη του Τελωνείου Ορεστιάδας ανέφεραν στο ΣΔΟΕ πως ο οδηγός
είχε επιστρέψει πίσω για να πάρει κάποια έγγραφα που είχε ξεχάσει!
Ήδη για την υπόθεση του
συγκεκριμένου φορτίου έχει σχηματιστεί ξεχωριστή δικογραφία, ενώ άλλη μία
δικογραφία βρίσκεται παράλληλα σε εξέλιξη και αφορά γενικότερα τυχόν παράνομη
δράση σε βάθος χρόνου.
Ζημία τεραστίων διαστάσεων
Στο μεταξύ, ανώτατα στελέχη του
ΣΔΟΕ στην Αθήνα κάνουν λόγο για ιλιγγιώδη ποσά που χάνει κάθε χρόνο το ελληνικό
δημόσιο εξαιτίας φορτίων τα οποία μπαίνουν από τα ελληνοτουρκικά σύνορα για να
κατευθυνθούν τράνζιτ προς τη Βουλγαρία ή άλλες χώρες, ωστόσο ποτέ δε φτάνουν
εκεί.
«Τα φορτία ξεκινούν ίσως για τα
σύνορα, αλλά τελικά γυρίζουν πίσω και πωλούνται στην Ελλάδα. Κάθε χρόνο
χάνονται με τον τρόπο αυτό από έξι έως δέκα δισ. ευρώ γιατί δεν καταβάλλονται
δασμοί και ΦΠΑ! Σύμφωνα με το καθεστώς που ισχύει, όλα τα φορτία που εισάγονται
από την Τουρκία και φεύγουν τράνζιτ για τη Βουλγαρία ή άλλες χώρες δεν
καταβάλλουν ΦΠΑ και δασμούς στην Ελλάδα. Αυτό γίνεται όταν φτάσουν στη χώρα -
προορισμό. Αντιθέτως, τα φορτία που προορίζονται για την Ελλάδα πληρώνουν
κανονικά δασμούς και φόρους. Δυστυχώς όμως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των φορτίων
εμφανίζεται ψευδώς ως τράνζιτ π.χ. προς Βουλγαρία για να μην πληρώνονται οι
φόροι και οι δασμοί», τονίζει ανώτατο στέλεχος του ΣΔΟΕ.
Το ίδιο στέλεχος επισημαίνει πως
από τα χιλιάδες φορτία που εισάγονται γενικότερα από τα ελληνοτουρκικά σύνορα
κανονικά εκτελωνίζεται περίπου το 1/3. Ενα μεγάλο ποσοστό από τα υπόλοιπα εμφανίζεται
ως τράνζιτ εξαγωγές προς Βουλγαρία ή άλλες χώρες, οι οποίες όμως ποτέ δε
γίνονται, αφού τα εμπορεύματα επιστρέφουν και πωλούνται στην Ελλάδα.
Συνεχίζοντας, το ίδιο στέλεχος
του ΣΔΟΕ επισημαίνει πως κάθε δίμηνο περνάνε από την Τουρκία στην Ελλάδα περίπου
6.000 φορτία και η αξία των εμπορευμάτων τους εκτιμάται ότι ανέρχεται περίπου
στα 12 δισ. ευρώ. «Δυστυχώς, από πληροφορίες που έχουμε και που εξετάζουμε
φαίνεται πως το “κόλπο” αυτό γίνεται εδώ και χρόνια, με συνέπεια να μιλάμε
ουσιαστικά για σύνορα “σουρωτήρι”», τονίζει το ίδιο στέλεχος.
Τον τροπο και το καθεστος ελεγχου τον επιβαλλει το Υπουργειο Οικονομικων .
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ασαφεια και η αοριστια ειναι τις πιο πολλες φορες ,χαρακτηριστικη.
Εχει και το Υπουργειο Οικονομικων μεγαλες Ευθυνες .