Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Τα ταξίδια του ταχύπλοου '' Καλυψώ '' του Δήμου Ανδρου !!!

   
               
      Το ''Καλυψώ'' στο λιμάνι του Κορθιου Άνδρου.( φωτο  http://sagini3.blogspot.gr/ )      
   

                Με έκπληξη  διαβάσαμε  ρεπορτάζ του ''εν Ανδρω.gr '' ...... ΕΔΩ

 Το ρεπορτάζ αναφέρεται στην κωμικοτραγική πλευρά των γεγονότων ( φυσικά υπάρχει και αυτή η πλευρά ) , ενός επικίνδυνου ταξιδιού ''περιπέτεια '' ,  60 μιλίων μέσω Καβο Ντορο , με 7-8  επιβαίνοντες στο ταχύπλοο  ''Καλυψώ'' , του  Δήμου  ΄Ανδρου , την 9/12/2016 .
Το ταξίδι αυτό έγινε στην διάρκεια της απεργίας των ναυτικών της ακτοπλοΐας , απο το Κορθι Άνδρου στην Ραφήνα .
                   
          Η φωτο του ''εν Ανδρω.gr'' από την άφιξη του σκάφους στη Ραφήνα.

  Όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά ερμηνείας των γεγονότων .

         Ας δούμε το θέμα από την αρχή .
Ελάχιστοι Ανδριώτες γνωρίζουν την ύπαρξη του ''Καλυψω '' , αφού ουδέποτε έγινε σχετική ενημέρωση από τον Δήμο Άνδρου .
Το ταχύπλοο 10μετρο πολυεστερικό  σκάφος ''Καλυψω'' αγοράστηκε το 2013 , από τον Δήμο Άνδρου  ( δείτε πως ....  ΣΚΑΦΟΣ )   ,  από  Ελληνικό ναυπηγείο,  για τις ανάγκες του 4ετους προγράμματος ''Life Andros'' . Πρόκειται για ένα σκάφος σχετικά  γρήγορο και καλά εξοπλισμένο , αν και ο εξοπλισμός του  ( κινητήρας , ηλεκτρονικά , σωστικά κλπ )  ,δεν γνωρίζουμε  αν περιλαμβάνεται στην τιμή του ναυπηγείου . Το σκάφος ελλιμενιζεται στον όρμο Κορθιου .
        Στο πρόγραμμα ''Life Andros'' ,  ύψους  1.850.000 ευρώ, συμμετείχε και ο Δήμος Άνδρου με ποσοστό 25% .( Δείτε εδώ .... ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ LIFE)
     Από το 2016 την διαχείριση , συντήρηση και τα έξοδα χρήσης του σκάφους ανέλαβε ο Δήμος Άνδρου   (Δείτε εδώ  Συντήρηση Σκάφους) , αφού το ''Life Andros''  κλείνει  την δράση και τον οικονομικό του κύκλο  .

       Χειριστής  του σκάφους  ήταν και παραμένει  ο .........προϊστάμενος Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου , μηχανικός κος Ισίδωρος Νικολάου , μόνιμος  Δημοτικός  υπάλληλος  Άνδρου.
      Σήμερα λοιπόν το ''Καλυψω '' το διαχειρίζεται ο Δήμος Άνδρου  και τα έξοδα συντήρησης και κίνησης, βαρύνουν  το ταμείο του Δήμου .

      Πιστεύουμε ότι το σκάφος διαθέτει  όλα τα αναγκαία σωστικά και  έγγραφα αξιοπλοΐας που ο νομος προβλέπει , για να μεταφέρει τους εκάστοτε επιβαίνοντες ,  με ασφάλεια στη θάλασσα .  Τα θαλάσσια ταξίδια γενικώς απαιτούν αυστηρή τήρηση των κανονισμών ασφάλειας ,και ανθρώπους με ναυτοσύνη  .
Δυστυχώς η Άνδρος έχει θρηνήσει τον χαμό πολλών αθώων , σε ναυάγια που έγιναν από ανθρώπινα λάθη .

       Στο παραπάνω αναφερόμενο περιπετειώδες ταξίδι , (   9/12/2016  ) , δυστυχώς , υπήρξε ξαφνική  μηχανική βλάβη στο μέσω του Καβοντορο . Η βλάβη  επιδιορθώθηκε από ειδικούς μηχανικούς , που έσπευσαν στην Ραφήνα , όταν το ''Καλυψώ '' κατάφερε να φθάσει εκεί , μετά από πολλές ώρες .    
    Το ταξίδι αυτό , λογικά  ότι έγινε κατόπιν συγκεκριμένης εντολής που δόθηκε από τον Δήμο  Άνδρου , για την  μεταφορά των ιερωμένων .  (Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του  ''εν Ανδρω.gr ,  2 ιεροψάλτες , 3 ιερομοναχους και έναν ιερέα  από το Κορθι -Φωτο ) .
 Την αναγκαιότητα να γίνει αυτό το ταξίδι  δεν την γνωρίζουμε .
         Νομίζουμε όμως , οτι καλό θα ήταν να υπάρξει μια ενημέρωση των Ανδριωτων σχετικά με τις δυνατότητες του σκάφους για τέτοιου είδους ταξίδια .
      Αρχικά θα πρέπει να μάθουμε αν  το ''Καλυψώ'' είναι χαρακτηρισμένο από τις λιμενικές  Αρχές ,  σαν ''επιβατηγό '' , ''σκάφος αναψυχής'' η είναι ''επαγγελματικό'' , ''ερευνητικό'' , ''ανοικτής θαλάσσης'' ,   κλπ  ?
       Αν έχει επιθεωρηθεί προσφάτως απο τις λιμενικές  Αρχές ?
       Αν είναι ασφαλισμένο όπως απαιτεί ο νόμος , για περιπτώσεις θαλασσίων ατυχημάτων  ?
       Αν εχει οριστεί απο τον Δήμο  στο Κορθι , ένας υπεύθυνος φύλακας -συντηρητής για την ασφάλεια του ''Καλυψω''
       Πόσα ταξίδια με εντολές του Δήμου Άνδρου  , έχει πραγματοποιήσει  το 2016 και για ποιους σκοπούς ?
       Ποιος τελικά είναι αυτός που αποφασίζει και φυσικά έχει και την ευθύνη να γίνονται   τα  ταξίδια  του  ''Καλυψώ ''  ?
      Υπήρξαν άλλοι κάτοικοι της Άνδρου που είχαν ανάγκη μεταφοράς στην Ραφήνα , για σοβαρότερα θέματα ( υγείας κλπ ) , αλλά δεν είχαν χρήματα να πληρώσουν ελικόπτερα , ιδιωτικά ταχύπλοα  κλπ ?
      Πόσα ήταν  τα έξοδα ( πετρέλαια , επισκευές , κλπ ) του ταξιδιού και πως πληρώθηκαν  ?
      Ποιος αποφάσισε για τον αριθμό   επιβαινόντων  ?
      Γιατί δεν ταξίδεψαν και άλλοι Ανδριωτες που σίγουρα  είχαν ανάγκη , αφού είχε προηγηθεί πολυήμερη απεργία  στα πλοία της γραμμής ?

Στα ερωτηματικά και στις απορίες μας  οφείλονται απαντήσεις από τον Δήμο Άνδρου .



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ