Σάββατο 4 Αυγούστου 2018

Η απάτη του ΕΤΜΕΑΡ και οι νέοι dealer στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας !

Γράφει ο Dr.
Apostolos Efthymiadis

ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΡΕΥΜΑΤΟΣ, οἱ ΜΑΠΕΣ καὶ ΕΤΜΕΑΡ + ΥΚΩ.

Τώρα και ἐν ὄψει τῶν προσφορῶν πολλῶν ἰδιωτικῶν παρόχων ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας, οι ὀποῖοι παρέχουν ἐκπτώσεις ἐπί τοῦ τιμολογίου τοῦ βασικοῦ προμηθευτῆ (ΔΕΗ), εἶναι σημαντικό να γνωρίζουμε το ποσοστό που καταλαμβάνει ἡ χρέωση τοῦ βασικοῦ προμηθευτῆ στο σύνολο του λογαριασμοῦ ρεύματος, ὁ ὀποῖος περιλαμβάνει ἐπίσης και χρεώσεις τρίτων ὄπως τῆς Μεταφορᾶς, Διανομῆς, Ὑπηρεσιῶν Κοινῆς Ὠφέλειας (ὙΚΩ), Εἰδικοῦ Τέλους Μειώσεως Ἐκπομπῶν Ἀερίων Ρύπων (ἘΤΜΕΑΡ *****), ΦΠΑ και διάφορα τέλη. 
Ἐξετάζοντας συστηματικά ὅλες αὐτές τις χρεώσεις προκύπτει ἀνάλυση τοῦ συνημμένου πίνακα ὁ ὁποῖος ἀφορᾶ τις χρεώσεις για καταναλώσεις ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας ἐνός τετραμήνου και ὁ ὀποῖος ἔχει κατασκευαστεῖ με το ἐπίσημο τιμολόγιο Γ1 τῆς ΔΕΗ λαμβάνοντας ὑπ' ὄψιν την ἔκπτωση τοῦ 15% δια την περίπτωση ἐμπροθέσμου ἐξοφλήσεως τοῦ λογαριασμοῦ.
Ἀπό τον πίνακα αὐτόν προκύπτει ὅτι ἀπό τον λογαριασμό ρεύματος ὁ βασικός πάροχος (ΔΕΗ) εἰσπράτει ἀπό 34% (για τις μεγάλες καταναλώσεις τετραμήνου) ἔως 50% περίπου για τις μικρές. Ἐπομένως ὄταν ἔνας πάροχος προσφέρει ἐκπτώσεις π.χ. 10% ἔναντι τῆς ΔΕΗ, αὐτό συνεπάγεται συνολική μείωση τοῦ λογαριασμοῦ ἀπό 3,4% ἔως 5%!!! 
      Συνεπῶς θέλει μεγάλη προσοχή κατά την ἐπιλογή παρόχου ρεύματος ἀφοῦ συχνά οἱ πάροχοι κάνουν παραπλανητικές διαφημισεις προβάλοντας το ποσοστό τῆς ἐκπτώσεως ἐπί του βασικοῦ παρόχου και ἀποσιωποῦν τον γενικότερο λογαριασμό !!!
      Τό συγκλονιστικότερο ὅμως στοιχεῖο τὸ ὁποῖο ἀναδεικνύεται ἀπό τον κατωτέρω πίνακα, εἶναι το ποσοστό που καταλαμβάνει το ἘΤΜΕΑΡ και οι ὙΚΩ στο σύνολο τοῦ λογαριασμοῦ τὸ ὁποῖο ἀθροιστικά κυμαίνεται ἀπό 20% (στις μικρές καταναλώσεις) ἔως 43% (στις μεγάλες) τοῦ συνολικοῦ λογαριασμοῦ!!!! 
Το ποσοστό αὐτό εἶναι ἐξωφρενικό ἀφοῦ καθιστᾶ την τιμή τοῦ ρεύματος ἀπαγορευτική για τον κοσμάκη σε μία περίοδο οἰκονομικῆς κρίσεως.
Τα πράγματα γίνονται χειρότερα ὅταν ληφθεῖ ὑπ' ὄψιν ὅτι το ἘΤΜΕΑΡ ἀποδίδεται στις Μεταβλητές ἈΠΕ Συστήματος (ΜΑΠΕΣ - αἰολικά φωτοβολταϊκά) οἱ ὀποῖες ἀντί να μειώουν τις ἐκπομπές CO2 ὄπως ἰσχυρίζεται το ἐπίσημο κράτος, τις αὐξάνουν (ὄπως ἔχουμε ἤδη ἀποδείξει για την Κρήτη και Ρόδο) ἐνῶ ἔνα μεγάλο μέρος τῶν ὙΚΩ προκαλεῖται ἀπό τις ΜΑΠΕΣ στα νησιά, ἐπειδή παρενοχλοῦν τις θερμικές μονάδες τῆς ΔΕΗ αὐξάνοντας την κατανάλωση καυσίμων ἀλλά και την ἀπασχόληση προσωπικοῦ τῆς ΔΕΗ δια την διατήρηση τῆς ἐστάθειας ἐνός ἀσταθοῦς συστήματος ἀπό ἔλλειψη ἰσορροπίας την ὀποία προκαλοῦν οἱ ΜΑΠΕΣ.
    Καιρός εἶναι πλέον οι φορεῖς τῆς χώρας να ἀσχοληθοῦν με την ἀπάτη τοῦ ἘΤΜΕΑΡ και να μειώσουν δραματικά τις χρεώσεις ὙΚΩ. Μόνο ἔτσι θα πέσει αἰσθητά ἡ τιμή τοῦ ρεύματος ὄπως ἀπαιτεῖται.
 Σήμερα ο ἀνωτέρω πίνακας ἐπικαιροποιήθηκε με βάση την ἀπόφαση τῆς ΡΑΕ με την ὀποία το ΥΚΩ ὑπολογίζεται κλιμακωτά ἐνώ μέχρι τέλος του 2017 η χρέωση γινόταν με βάση το σύνολο των kWh και δεν επιμεριζόταν στις kWh που αντιστοιχούσαν σε κάθε κλίμακα. Με την ἀλλαγή αὐτή το ὙΚΩ μειώνεται σχετικά ἀλλά παραμένει ὑψηλό και ἐπομένως ἰσχύουν τα κύρια συμπεράσματα τῆς ἀναρτήσεως.

ἘΤΜΕΑΡ *****  
     Το σύνολο αυτών των χρημάτων που πληρώνουν όλοι οι καταναλωτές , υποχρεωτικά , καταβάλλεται  στους ''αραχτούς'' ιδιοκτήτες επιχειρηματίες των Μεταβλητών ΑΠΕ  Συστήματος ( ΜΑΠΕΣ -αιολικά, φωτοβολταικά ) για κάλυψη λειτουργικών εξόδων και .....κερδών ! 
                                                                                                                           SAGINI 3 

Τρίτη 31 Ιουλίου 2018

Προβλήματα στην υδροδότηση της Υδρούσας Άνδρου .


Αποτέλεσμα εικόνας για λειψυδρία

         Ακούγεται αντιφατικό , όμως κατάφεραν να δημιουργήσουν πρόβλημα και στην υδροδότηση .
Δυστυχώς και το φετινό καλοκαίρι η περιοχή της Υδρούσας Ανδρου , αντιμετωπίζει με δέος την έλλειψη επάρκειας νερού.
Σίγουρα το πρόβλημα έγινε φέτος έντονο λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας . Αυξημένη η τουριστική κίνηση .Η περιοχή φιλοξενεί και φέτος το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεπτών του νησιού μας .
    Τα επαναλαμβανόμενα για πολλά χρόνια λάθη , η έλλειψη σχεδιασμού αλλά και η ανικανότητα των αιρετών , μας έφεραν την λειψυδρία .
    Όταν στην ευρύτερη περιοχή του Γαυρίου της Υδρουσας, απο το 2010 δεν υπάρχει καν , ένας υπάλληλος του Δήμου , για να μετράει τις καταναλώσεις νερού από τα ρολόγια , είναι λογικό να γίνεται σπάταλη και υπερκατανάλωση . 
   Αφού όλοι γνωρίζουν ότι .......(.αν πληρώσουν ) , τα χρήματα θα είναι .....τα ίδια για όλους ανεξάρτητα από τον ετήσιο αριθμό των κυβικών νερού που κατανάλωσαν !!!
( κατ' αποκοπή το ελάχιστο , σύμφωνα με απόφαση του Δ.Σ.Άνδρου ) .
Φέτος πληρώσαμε με ατομικές ειδοποιήσεις για το 2013-14 .( για πριν από μια 5ετια δηλαδή ).
Κουτουράδα για μικρούς και μεγάλους . ( Γκαρσονιέρες και ξενοδοχεία ! ! ! ! ).
      Φυσικά όλοι οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι της περιοχής , αν και τα γνωρίζουν ολα αυτά , ουδέποτε διαμαρτυρήθηκαν δημοσίως . Εξυπηρετούν μόνον τα τοπικά μικροκομματικά συμφέροντα . 

Θα διαβασουν ολοι αυτο το αρθρακι αλλα κανενας τους δεν θα αντιδρασει και παλι .
        Συνήθως , η πληρωμή των  τελών και οι όποιες οφειλές στον Δήμο Ανδρου , εξαργυρώνονται με την ψήφο στις τοπικές εκλογές και γιαυτό κανείς δεν έχει αντίρρηση απο τους υποψήφιους σωτήρες μας , αφού όποιος διαφωνεί στο τέλος ....μαυρίζεται !
Φυσικά και οι περισσότεροι ψηφοφόροι είναι αδιάφοροι αφού νιώθουν ''ευτυχείς'' , άσχετο αν ο Δήμος μας , παει κατά διαόλου οικονομικά !





Κυριακή 3 Ιουνίου 2018

Τα δύσκολα έπονται



       Τα μέτρα λιτότητας τελείωσαν, δεν πρόκειται να ληφθούν άλλα - αφού έχουν συμφωνηθεί μειώσεις συντάξεων για το 2019, περιορισμός αφορολογήτου για το 2020 ή ενωρίτερα, υπερβολικά υψηλοί φόροι, πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% έως το 2022 και 2% έως το 2060, οπότε αυτόματες μειώσεις δαπανών/αυξήσεις φόρων εάν δεν επιτυγχάνονται, καθώς επίσης το τέλος της επιτήρησης/μνημονίων όταν εξοφληθεί το 75% των δανείων της Τρόικα.
Τα ανταλλάγματα έχουν επίσης τελειώσει, αφού έχει δοθεί η δημόσια περιουσία για τα επόμενα 99 χρόνια, ξεπουλήθηκαν οι τράπεζες που μας κόστισαν πάνω από 40 δις € όπως και η ονομασία της Μακεδονίας, τα μεγάλα πολιτικά κόμματα εξαγοράσθηκαν ήδη και είναι συμφωνημένες οι αποκρατικοποιήσεις - ενώ μέσω των χρεών των νοικοκυριών/επιχειρήσεων απέναντι στο κράτος και των κόκκινων δανείων στις τράπεζες, είναι εξασφαλισμένη η υφαρπαγή της ιδιωτικής περιουσίας των Ελλήνων.
Αυτό που δεν έχει τελειώσει είναι το αποτέλεσμα των μέτρων, το οποίο θα βιώνουμε σταδιακά τα επόμενα χρόνια - αφού επιλέχθηκε μία οδύνη δίχως τέλος με την κυλιόμενη χρεοκοπία, αντί ένα οδυνηρό τέλος. Για αυτόν ακριβώς το λόγο τονίζουμε πως δεν έχουμε δει ακόμη τίποτα - εάν βέβαια παραμείνουμε αδρανείς, με σκυμμένο δουλικά το κεφάλι και χωρίς την παραμικρή αντίδραση. Για να γίνει κατανοητό τι εννοούμε, τα προηγούμενα χρόνια φορούσαμε τα ρούχα ή τα παπούτσια που είχαμε και ήταν ακόμη καινούργια, χρησιμοποιούσαμε τις καταθέσεις μας, μέναμε στα σπίτια μας που ήταν επισκευασμένα ή δεν είχαν κατασχεθεί αφού δεν είχαμε χρεωθεί, είμαστε ασφαλισμένοι κοκ. - ενώ όλα αυτά σύντομα θα τελειώσουν χωρίς να μπορούμε να τα ανανεώσουμε, οπότε θα βιώσουμε εντελώς διαφορετικές καταστάσεις. Μπορεί δε ακόμη κάποιοι να αποφεύγουν την πληρωμή των φόρων κρύβοντας τα εισοδήματα τους, οπότε να είναι σε θέση να διατηρούν το βιοτικό τους επίπεδο, αλλά και αυτό θα τελειώσει - αφού οι έλεγχοι εκ μέρους των ξένων θα γίνουν σταδιακά πολύ πιο αυστηροί, εάν όχι απάνθρωποι.
Εκτός αυτού, είναι ορθάνοικτο το ενδεχόμενο της χρεοκοπίας, με την επιστροφή στη δραχμή, αφού μόνο ένας ανόητος θα πίστευε στην καθαρή έξοδο στις αγορές - πόσο μάλλον εάν χάσουμε το τραίνο της ονομαστικής διαγραφής του χρέους που πρότεινε διαρκώς το ΔΝΤ, λόγω των εξελίξεων στην Ιταλία και στην Ισπανία. Επί πλέον, κάτι τέτοιο θα συνέφερε αυτούς που θα υφαρπάξουν τα περιουσιακά μας στοιχεία - εξαιτίας της κατάρρευσης των τιμών τους. Με δεδομένο πάντως το ότι, αυτά που κατακτώνται στρατιωτικά ανακτώνται, ενώ εκείνα που πωλούνται πολύ δύσκολα, μπορεί να καταλάβει κανείς εύκολα πού οδηγούμαστε - μεταξύ άλλων μέσω της αναπλήρωσης του πληθυσμού, όπου οι Έλληνες ήδη μεταναστεύουν μαζικά, ενώ η θέση τους καταλαμβάνεται από τους παράτυπους μετανάστες. Τέλος, το πλέον θλιβερό είναι το γεγονός ότι, οι ελληνικές ελίτ δεν πιστεύουν μόνο πως θα αποφύγουν τη ληστεία, αλλά επίσης πως θα ωφεληθούν - ενώ όταν διαπιστώσουν την πλάνη τους, χάνοντας και αυτοί ότι έχουν και δεν έχουν, θα είναι ήδη πολύ αργά.


Vassilis Viliardos

Παρασκευή 25 Μαΐου 2018

Γαυριώτικες μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις.


     

          Στον μικρόκοσμο του χωριού μας .
     Τα θέματα και τα προβλήματα  που για άλλους φαίνονται ασήμαντα .


Ο Περιστεριώνας στο λιμάνι του Γαυριου είναι το μοναδικό παραδοσιακό δημοτικό κτήριο που βλέπει πρώτο ο επισκέπτης της Άνδρου .
Είναι ένας μικρός χώρος στο κέντρο μιας μικρής πλατείας .( φώτο )
Χρησιμοποιείται για διαφόρους σκοπούς κατά καιρούς ( αποθήκη του Δήμου ,δημοτικό τουριστικό περίπτερο Πληροφοριών , ΑΤΜ Τραπεζών κλπ).
Το κτήριο όπως κάθε δημοτικό κτήριο παρουσιάζεται σε κατάσταση εγκατάλειψης .
Η τουριστική και εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού του Γαυριου , οδηγεί τους επαγγελματίες στην συνεχή αναζήτηση εμπορικών σημείων για τις επιχειρήσεις τους με όσον το δυνατόν λιγότερα λειτουργικά έξοδα .
Ένα από τα καλύτερα εμπορικά σημεία είναι ο περιστεριώνας , αφού κάθε επισκέπτης του νησιού μας θα περάσει από το σημείο αυτό μετά και πριν την άφιξη η αναχώρηση του από την Άνδρο .
Οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκίνητων , τα τουριστικά πρακτορεία , αλλά και αρκετές άλλες , είδαν από την αρχή ότι η τυχόν εγκατάσταση τους στον περιστερώνα θα ήταν μια ενδιαφέρουσα επιχειρηματική κίνηση .
Το θέμα λοιπόν μέσω των γνωστών διαδρομών ( πιέσεων κλπ ) , έφτασε στο Δημοτικό Συμβούλιο Άνδρου την 18/5/18 ,όπου παρευρέθηκαν και αρκετοί ενδιαφερόμενοι ντόπιοι επιχειρηματίες , οι οποίοι μέσω των ''δικών'' τους δημοτικών συμβούλων , επιθυμούσαν να παρθεί απόφαση παραχώρησης με ενοίκιο ,του περιστερώνα , παρα την αντίθετη απόφαση του δημάρχου , της αντιδήμαρχου Υδρούσας , του τοπικού πρόεδρου και άλλων .
Βέβαια ποτέ δεν μάθαμε τους αληθινούς λόγους της αντιπαράθεσης αφού τουλάχιστον η πλευρά του Δημάρχου , θα έπρεπε στα πλαίσια της ενημέρωσης και διαφάνειας να ενημερώσει εγκαίρως τους δημότες για τα αρνητικά η θετικά μιας μελλοντικής παραχώρησης του περιστερώνα για οικονομική εκμετάλλευση .
Δυστυχώς οι αποφάσεις συνήθως παίρνονται εν κρυπτό και πριν την συνεδρίαση του Δ.Σ ., αφού και οι δυο πλευρές , σε τέτοιες περιπτώσεις , δεν επιθυμούν την δημοσιοποίηση και ενημέρωση των δημοτών , για διαφορετικούς λόγους ο καθένας .
Λογικό και αποδεκτό είναι κάθε επιχειρηματίας να κινείται αθόρυβα , μέχρι να πετύχει τον σκοπό του , διαφορετικά όταν η επιχειρηματική του ιδέα διαδοθεί σε όλους , σίγουρα θα πολλαπλασιαστούν οι ενδιαφερόμενοι και ως γνωστόν η ζήτηση αυξάνει τα .....ενοίκια .
Έγινε λοιπόν και αυτό το ασήμαντο , ένα ακόμη θέμα για εκατέρωθεν αντιπαραθέσεις και κατηγορίες μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων .
Τελικά με τους ψήφους των αντιπολιτευόμενων δημ.συμβουλων της Υδρούσας στον δήμο Άνδρου , αποφασίστηκε να παραχωρηθεί ο περιστεριώνας σε ιδιώτη επιχειρηματία , κατόπιν δημοσίου διαγωνισμού την ημερομηνία του οποίου θα ανακοινώσει ο Δήμος Άνδρου .
Τουλάχιστον έτσι θα τηρηθεί η διαφάνεια και δεν θα γίνει απευθείας φωτογραφική παραχώρηση. Βεβαίως έτσι εξυπηρετούνται και τα μικροκομματικά συμφέροντα .

Ελπίζουμε ότι τελικά από τον πλειοδότη , θα αναβαθμιστεί το κτήριο χωρίς να αλλοιωθεί το χρώμα του .

Κατά τα άλλα ουδεμία ενημέρωση , απο τον δήμαρχο η την αντιπολίτευση έχουμε , για την αναμενόμενη απόφαση του ΠΕΣΠΑ , για το μεγάλο θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών ( ΧΥΤΥ ) , των δημοπρασιών των παραλιών , της αναβάθμισης των χώρων υποδοχής στο λιμάνι μας , των βιολογικών καθαρισμών Γαυριου και Μπατσιου ,αλλά και τόσων άλλων χρόνιων προβλημάτων .

.''Συμπληρωματικό ΜΝΗΜΟΝΙΟ 2018'' MoU με την Ε.Ε. . Μάιος 2018

 Γράφει ο κ..       Κίμων Στεριώτης



                "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ":
      ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΟ ΓΙΑ ΔΕΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ...

1)           ΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΜΕΣΩ ΑΥΞΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝ ΕΤΜΕΑΡ...
2)            ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΛΗΡΩΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΕΗ ΄ΠΟΥ "ΣΗΚΩΝΕΙ" ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΒΑΡΗ......ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ 40% ΤΗΣ ΛΙΓΝΙΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ...
3)            ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΔΕΗ ΣΕ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ .....ΧΟΝΔΡΕΜΠΟΡΩΝ...
4)           ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΟΙΚΙΑΚΟΥ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ (ΚΟΤ), ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗ ΔΕΗ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΙ ΜΌΝΗ ΤΗΣ ΤΑ "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΒΑΡΗ", ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΕΝΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ...
Εξάλλου, δεν υπάρχει καμμία αναφορά όσον αφορά στο Μέλλον:

1) Των Υδροηλεκτρικών Σταθμών Παραγωγής.

2) Των Αυτονομων Σταθμών Παραγωγής των μη διασυνδεδεμένων νησιών (Κρήτης, Ρόδου κλπ) που βαρύ νουν ιδιαίτερα τη ΔΕΗ, κυρίως σε περιόδους γενικής ανόδου των Διεθνών Τιμών των υγρών καυσίμων...
Το σχετικό κείμενο του "Συμπληρωματικού Μνημονίου  2018 " για τις συμφωνηθείσες αλλαγές στην Ενεργειακή Πολιτική προβλέπει τα ακόλουθα:


      ''   The Greek energy markets need wide-ranging and structural reforms to bring them in line with EU legislation and policies, make them more modern and competitive, reduce monopolistic rents and inefficiencies, promote innovation, favour a wider adoption of renewable energy and gas, and ensure the transfer of benefits of all these changes to consumers. 
i. Structural measures relating to lignite-fired generation capacity. With a view to complying with recent judgments of the European Courts in relation to Commission decisions C(2008) 824, C(2009) 6244 and C(2018) 2104 (adopted on 17 April 2018) on lignite, the authorities have agreed to implement structural measures relating to lignite-fired generation capacity. The following principles, which have been endorsed by KYSOIP,
apply to the structural measures relating to lignite-fired generation capacity:
a. The measures shall consist of the divestment of the Public Power Corporation’s (PPC) lignite-fired generation capacity to existing or new alternative suppliers and other investors.
b. PPC shall not have any participation or link, including preferential supply of electricity, with any divested entity. In line with the European Commission’s practice as set out in the merger remedies notice, the purchaser(s):
• shall be independent of and unconnected to PPC and its affiliated undertakings;
• shall have the financial resources, proven expertise and incentive to maintain and develop the divested generation capacity as a viable and active competitive force in competition with PPC and other competitors;
• shall neither be likely to create, in light of the information available, prima facie competition concerns nor give rise to a risk that the implementation of the structural measures will be delayed.
c. The divestment shall represent around 40% of PPC’s lignite-fired generation capacity, in accordance with the Commission Decision (C(2018) 2104) adopted on 17 April 2018 and the law "Structural measures on access to lignite and the further opening of the wholesale electricity market and other provisions" (FEK A 75/2018, Law 4533/2018) that was passed by the Hellenic Parliament on 25 April 2018. The exact percentage will be defined with technical discussions with Commission, according to the aforementioned judgments and decisions on lignite. The divestment shall have equivalent economic characteristics to PPC's lignite-fired generation capacity, in particular in terms of efficiency and lifetime, reflecting commissioning and decommissioning of lignite-fired generation capacity. d. The measures will be designed and implemented following the applicable competition procedural rules. Commission Decision C(2018) 2104 and Law 4533/2018 confirm the divestment through two spin-off businesses of (1) the lignite-fired plant of Meliti 1 and option for a new Meliti 2 plant; and
(2) units 3 and 4 of Megalopoli and of all related assets and resources as described in the Schedule of the Commitments (hereafter the Divestment Business(es)) as going concern(s) to one or more purchaser(s), according to the terms of sale, divestment procedure and timeframe approved by the Commission. The adopted law by the Parliament also includes specific rules as concerns the employees at the Divestment Business(es). Regarding the lignite-fired power plants which are not part of the Divestment Business(es) as defined in the Commitments, it is upon PPC to decide on investments and consider life-time extensions. Following the adoption of Law 4533/2018, the Hellenic Republic will, as a prior action, fully and correctly implement all the necessary steps for the effective divestment to the purchaser(s) of the Divestment Business(es) in accordance with the Commission Decision 26 (C(2018) 2104), including the adoption of all the necessary legislative, regulatory and corporate measures and/or resolutions, the carve-out and spin-off of the Divestment Business(es), as well as the official launch of the international open tender procedure run by PPC, that will be based on a fair valuation and will ensure the legitimate financial interests of the company and its shareholders. The Divestment will effectively be completed by end2018.
ii. NOME auctions and possible additional structural measures NOME auctions will be continued, with the quantities to be auctioned adjusted following the monitoring mechanism, so that, in combination with the adopted structural measures, they ensure the agreed market share reduction targets for PPC, as laid down in the MoU. With a view to continuing reducing, progressively, PPC’s retail and wholesale market share below 50% in a sustainable and permanent way, promoting competition in the electricity market and removing distortions, RAE has decided, in accordance with the provisions of the KYSOIP NOME Action Plan,
(i) the overall ex-ante quantities to be auctioned for 2018, i.e. 19% (13% multiplied by the total volume of electricity in the interconnected system in 2017 plus 6% rollover of the 2016 total volume in the interconnected system, with the physical deliveries of the rollover starting in December of the year), unless promptly adjusted by the monitoring mechanism in the two auctions following the ascertainment of a deviation,
(ii) the number of auctions which will need to be launched in 2018 in order to achieve the target and
(iii) the quantities per auction.
In June 2018, the authorities will, as a prior action, revise the reserve price of the auctions based on RAE’s proposal, to incorporate
(i) CO2 prices as specified in law 4389/2016, as amended by law 4393/2016, and
(ii) updated data for PPC production costs, in line with the methodology deriving the initial Reserve Price. Following the first joint assessment with the institutions, taking into account the lignite structural measures and the indicative plan for the introduction of the forward market under the Target Model, the authorities will, as a prior action, amend the KYSOIP action plan and legislation related to NOME. In particular:
a. Once the launch of the international tender and the spin-off of the lignite divesture businesses takes place, additional quantities due to the adjustment mechanism on the assessment of the interim targets of June 2018 will be reduced by 50%. RAE will implement the modified monitoring mechanism, such that the adjusted quantities will be equally spread over the two auctions following the ascertainment of a deviation, which occurred in semester S;
b. Once the selection of preferred bidder(s) and the signature of the SPA with the selected bidder(s) regarding the lignite divesture will be finalized, the above adjustment mechanism will cease to be in effect;
c. Once the financial closure of the agreement(s) and the selected bidder(s) take over the management of the respective plant(s) the overall NOME quantities to be auctioned in 2019 will be 13% multiplied by the total volume of electricity in the interconnected system in 2018; d. When the new electricity markets are introduced under the Target Model, the NOME regulated forward products characteristics will converge with the characteristics of the new markets (forward, day-ahead and balancing), in particular with respect to their financial settlement, physical delivery and balance responsibility. The authorities will undertake a new joint assessment by September 2019 with the institutions in addition to the already existing semestrial impact assessment, inter alia taking into account:
• the introduction of the new markets under the Target Model, including the forward market,
• the completion of the structural measures relating to lignite-fired generation capacity,
• the effect of the NOME mechanism in the electricity market,
• the evolution of the retail market shares,
• the potential need for alternative policy and/or structural measures with the overall objective of maximizing the benefit to consumers.
The first such joint assessment by the authorities and institutions has taken place regarding the adjustment of the NOME mechanism due to the structural measures relating to lignite fired generation capacity. For the future planned joint assessments the authorities will provide all relevant information for this assessment to the institutions (see TMU Section QQ); LAGIE shall provide full and timely information on auction results, nominations, deliveries and re-sales on the secondary market, as well as market shares per player, on a monthly basis (see TMU Section PP).
iii. PPC financial situation.
PPC will implement the action plan to address arrears agreed as part of the second review and report on its implementation. In particular, the authorities will
(i) as a prior action, finalise the electricity supply contract between the Hellenic Republic and PPC for public entities as agreed in the 3rd review and clear all arrears of public sector entities covered by this supply contract; and
(ii) take all necessary action to ensure the smooth implementation of the action plan and provide a detailed report on its implementation, including the report submitted by the contracted consultant, on the basis of which further potential efforts regarding private sector arrears can be specified. As a prior action the authorities will introduce a legislative amendment in the Law 4067/2012 that will ensure that no fiscal issue will arise for the years 2018, 2019 and 2020 from the review of the Social Residential Tariff for electricity that is part of the PSO account (see TMU section xx). The PSO level going forward will be adjusted as needed, such that no new deficit will be accumulated on an annual basis, taking into account the interconnections entering into operation in each year, which will be ensured by a monitoring and adjustment mechanism that provides for the respective actions taken through secondary legislation in case of any over or under performance of the PSO account. Any financing from the State budget will be dependent on the available fiscal space for that year.
iv. RES account. As a prior action,
(i) the supplier surcharge will be reduced by the forecast annual surplus in the RES account for 2018 (Step 1 – amendment adopted on 25 April 2018 by the Hellenic Parliament, Article 143 of Law 4001/2011, included as Article 12 of FEK A 75/2018);
(ii) the supplier surcharge will be further reduced and equal (a) by 1 January 2019, 50% of the total charge; and (b) further reduced by 1 January 2020, 30% of the total charge; and (c) will be completely phased out by end of 2020;
(iii) the CO2 permission rights (current revenue stream of RES account) will be set at least at 65% for 2019 and 2020;
(iv) any surplus of the RES account, beyond the buffer, until full removal of the supplier surcharge will be allocated to the reduction of the supplier surcharge; (v) commitment to maintain a buffer of EUR 70 28 million; and
(vi) if a deficit arises of the RES account other revenue streams, including the ETMEAR will need to be increased accordingly. Further, the authorities commit to maintain the RES account in balance, for example through committing to notify to EC and introduce a new RES revenue scheme that will become operational in 2021 and be fully compliant with the Energy and Environmental Guidelines (EEAG). The reformed scheme and any additional revenues to be applied as of January 2021 should ensure that RES account remains in balance and viable on the way forward.
v. Capacity mechanism. The authorities will, as a prior action, notify a new flexibility mechanism, replacing the temporary one, which has expired in April 2017, in line with Energy and Environmental Aid Guidelines. In particular, the flexibility mechanism should be based on a thorough adequacy assessment including a reliability standard and it should be based on a competitive allocation process. In order to achieve this, the authorities will also implement the commitments agreed with the European Commission under the approval decision on the temporary flexibility mechanism scheme (review of secondary reserve price cap, actual hydro power availability, market-based methods for tertiary reserve). Subsequently, the authorities will also notify, based on a thorough adequacy assessment including a reliability standard, and implement a permanent capacity mechanism in line with the Energy and Environmental Aid Guidelines, including a competitive allocation process and open to all potential capacity providers.
Φωτογραφία του Κίμων Στεριώτης.