Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

ΟΛΑ ΣΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ !!!


Ο ηλεκτρισμός στα αρπακτικά!



           Στα αρπακτικά των αγορών παραδίδονται οι βασικότερες στρατηγικές υποδομές της χώρας. Με ένα ακόμα νομοθετικό πραξικόπημα, η κυβέρνηση των εκποιητών δρομολογεί το ξεπούλημα και την κατάργηση κάθε υποχρέωσης δημόσιου ελέγχου στα Δίκτυα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου.
 Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2011 και κυρώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου από το «ελληνικό» κοινοβούλιο οδηγούνται στο Ταμείο Εκποίησης Δημόσιας Περιουσίας και στην πλήρη ιδιωτικοποίησή τους ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) και ο Διαχειριστής Ελληνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), οι θυγατρικές που λειτουργούν τα δίκτυα μεταφοράς ενέργειας της ΔΕΗ και της ΔΕΠΑ.
 
   Τα Δίκτυα Μεταφοράς, δηλαδή οι Γραμμές Υψηλής Τάσης και οι Αγωγοί Φυσικού Αερίου αποτελούν τις πιο κομβικές στρατηγικές υποδομές.
 Συνιστούν τη ραχοκοκαλιά του ενεργειακού μας συστήματος. Όποιος κατέχει τον έλεγχό τους, ελέγχει ανά πάσα στιγμή την ηλεκτροδότηση της χώρας ή τη διακοπή της, τη ροή φυσικού αερίου.
 Για ποια ενεργειακή ανεξαρτησία και ασφάλεια εφοδιασμού, ποια εθνική άμυνα μπορούμε να μιλάμε αν επιτρέψουμε να ξεπουληθούν στους τοκογλύφους - δανειστές, στα ξένα κι εγχώρια μονοπώλια;
  
     Όποιος κατέχει τον έλεγχό τους, ελέγχει στην ουσία ολόκληρη την ενεργειακή αγορά:
 Kαθορίζει ποιες επιχειρήσεις θα παράγουν και θα πωλούν ενέργεια κι επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη διαμόρφωση της τελικής τιμής προς τους καταναλωτές. Πόσες νέες αυξήσεις στις τιμές του ρεύματος και του φυσικού αερίου θα επιφέρει η παράδοσή τους στην ιδιωτική κερδοσκοπία;
 Τι επιπτώσεις σηματοδοτεί για τα λαϊκά νοικοκυριά με τα πετσοκομμένα εισοδήματα; Για ολόκληρη τη χώρα την ώρα που η βιομηχανική παραγωγή και συνολικά η ελληνική οικονομία βουλιάζουν στην ύφεση;

Θα έχουμε ρεύμα αν τα δίκτυα μεταφοράς περάσουν στα χέρια ιδιωτικών «επενδυτικών funds» τύπου Energa  και Hellas Power;
 Πόσο θα το πληρώνουμε αν ξεπουληθούν στη γερμανική RWE ή τη γαλλική EdF που χρόνια τώρα ορέγονται την ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας; Μήπως είναι καλύτερα να παραχωρηθούν έναντι πινακίου φακής στις κινέζικες Στέιτ Γκριντ ή Σίνερτζι που δείχνουν «έντονο ενδιαφέρον»;

Θυμίζουμε ότι το μεγάλο μπλακ άουτ που το 2006 βύθισε στο σκοτάδι τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη (από Γαλλία ως Εσθονία), προκλήθηκε ακριβώς λόγω της ιδιωτικοποίησης των Δικτύων Μεταφοράς.
 Γιατί; Οι επενδύσεις σε νέα δίκτυα και οι συντηρήσεις απαιτούν τεράστια κεφάλαια και συνεπάγονται εξαιρετικά μακροχρόνιες αποσβέσεις (20-25 χρόνια). Προκειμένου να βγάλουν γρήγορα κέρδη, οι ολλανδικοί και γερμανικοί όμιλοι που ανέλαβαν τη λειτουργία τους, περιόρισαν τις δαπάνες σταματώντας και τις επενδύσεις και τις συντηρήσεις!

Δεν μένει λοιπόν, παρά μία απάντηση από τους εργαζόμενους κι ολόκληρο τον ελληνικό λαό: Δεν πουλάμε τη δημόσια περιουσία μας! Η ενέργεια –ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο και πετρέλαιο– είναι κοινωνικό δικαίωμα κι όχι πεδίο ιδιωτικής κερδοσκοπίας. Σήμερα μόνη ρεαλιστική λύση αποτελεί η εθνικοποίηση ολόκληρου του ενεργειακού τομέα και η λειτουργία του σαν μοχλού για την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας σε όφελος του λαού και της χώρας.

http://www.prin.gr/2012/02/acdc.html
  Φλώρα Παπαδέδε



Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

O ΤΕΝΕΚΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ



ΝΤΡΟΠΗ,  Ν´ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ !

      Η ανοχή έχει τα όρια της!

      Αυτή είναι η επίσημη ιστοσελίδα του Διεθνούς Αεροδρομίου
«Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, απ’ όπου μπορεί κάποιος να κάνει την
κράτηση  των εισιτηρίων του ηλεκτρονικά:

Καντε κλικ εδω ..
      http://www.thessalonikiairport.gr/tickets/


      Στις γλώσσες (επιλέξτε γλώσσα) περιλαμβάνονται εκτός από τα
Ελληνικά (Greek) και τα Μακεδονικά (Macedonian)!!!

      Μετά λέμε ότι φταίνε οι Βουλγαροσκοπιανοί!!!


O ΤΕΝΕΚΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ    ΣΧΕΤΙΚΑ 

THESSALONIKI AIRPORT “MAKEDONIA”
P.O.BOX 22605
GR-55103 KALAMARIA
THESSALONIKI

TELEPHONE CENTER:
PHONE NO: +30 2310 - 985000, 473212, 473312, 985177, 985188
FAX NO: +30 2310 - 475555
TELEX NO: 418889 LGTS GR
AFTN ADDRESS: LGTSYDYX
E-MAIL : kacmtl@otenet.gr

LEFT LUGGAGE:
PHONE NO: +30 2310 - 985000, 473212, 473312, 985177, 985188
FAX NO: +30 2310 - 475555

AIRPORT ADMINISTRATION
Airport Manager:
Konstantinos Tenekes
Phone no: +30 2310473700, 985101, 985102, 985136
Fax no :+30 2310-985107
E-MAIL : kacmdgov@otenet.gr

                                                                                                                                  
               
                                                                                                                            SAGINI                                                                                                                                                                                                                  



Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ- ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ

Χωρίς πλοία, από Δευτέρα, σε όλη τη χώρα




      Με τα σοβαρά προβλήματα που έχουν ανακύψει στον χώρο της ακτοπλοΐας, θα βρεθεί αντιμέτωπη, άμεσα, η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Ναυτιλίας.

Η υπουργός Ανάπτυξης, Α. Διαμαντοπούλου και ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γ. Κουτρουμάνης θα συναντηθούν, στις 2 μετά το μεσημέρι του Σαββάτου, με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, στο κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη.

Οι ναυτεργάτες, που κατέρχονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα, δηλώνουν αποφασισμένοι ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν και να υποκύψουν σε πολιτικές πιέσεις, αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

Την ίδια στιγμή, οι ακτοπλόοι θέτουν θέμα αλλαγής του θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, ενώ κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχωρούν, από 1ης Απριλίου, σε αυξήσεις των εισιτηρίων, επικαλούμενες λειτουργικά προβλήματα.

Ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ για θέματα ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, τόνισε ότι «οι αναγγελθείσες κινητοποιήσεις των ναυτεργατών επιβεβαίωσαν, με τον χειρότερο τρόπο, τις επιφυλάξεις που έχουμε εκφράσει εδώ και καιρό». Πρόσθεσε ότι «η ελληνική εμπορική ναυτιλία χρειάζεται γερό τιμόνι και καθαρές λύσεις», ενώ απέδωσε όλα τα προβλήματα στην έλλειψη αυτόνομου υπουργείου για τη ναυτιλία.

Φορείς και αγρότες από την Κρήτη αλλά και το Επιμελητήριο Κυκλάδων, με επιστολές τους προς την ΠΝΟ, αλλά και στους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, ζητούν να εξευρεθεί συμβιβαστική λύση και να μην παρεμποδιστεί η μεταφορά προϊόντων, καθώς κάτι τέτοιο θα επιφέρει, αναπόφευκτα, τεράστια οικονομική ζημιά.

Ναυτεργασία

Οι ναυτεργάτες, που αποφάσισαν σήμερα, την κήρυξη από τη Δευτέρα, 19 Μαρτίου, 48ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, δηλώνουν ότι αυτή τη φορά οι κινητοποιήσεις θα είναι δυναμικές και ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν σε οποιεσδήποτε πολιτικές πιέσεις.

Η διοίκηση της ΠΝΟ ζητά να αρθεί άμεσα το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης των Ελλήνων ναυτεργατών, να υπογραφούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας για το 2012, να διατηρηθεί το καμποτάζ στην ακτοπλοΐα, να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό και να διατηρηθεί η αυτοτέλεια του Οίκου Ναύτη και του ειδικού λογαριασμού των οικογενειακών επιδομάτων ναυτικών (ΕΛΟΕΝ). Ζητά, επίσης, να ιδρυθεί ειδικό ταμείο ανεργίας για τους Έλληνες ναυτικούς, να μην καταργηθεί το γραφείο ευρέσεως ναυτικής εργασίας και να μην ενταχθεί στον ΟΑΕΔ.

Ας σημειωθεί ότι η επίταξη των ναυτεργατών παραμένει σε ισχύ από τις 30 Νοεμβρίου του 2012, ωστόσο, όπως τόνισαν συνδικαλιστές της ΠΝΟ, αυτό δεν τους φοβίζει.

Σύμφωνα με τη δικηγόρο του Εργατικού και Συλλογικού Δικαίου Μαριετίνα Στεφανάτου, η επιβολή της πολιτικής επιστράτευσης για την αντιμετώπιση απεργιακών κινητοποιήσεων δεν είναι νόμιμη, καθώς είναι ένα μέτρο που βασίζεται στο Σύνταγμα του 1952 και επιβλήθηκε στη μεταπολίτευση, με σκοπό να αντιμετωπιστούν οι καταστάσεις μέγιστης ανάγκης της εποχής εκείνης και όχι οι απεργιακές κινητοποιήσεις.

Ακτοπλοϊκές εταιρείες

Σε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου προχωρούν κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες, που επικαλούνται ήδη αυξημένο λειτουργικό κόστος, λόγω της ανόδου της τιμής των καυσίμων και της μείωσης της επιβατικής κίνησης.

Ήδη, μεγάλη εταιρεία στον χώρο της ακτοπλοΐας ανακοίνωσε αύξηση 5% στην τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, από τις αρχές Απριλίου.

Επίσης, πολλές εταιρείες στις ελεύθερες δρομολογήσεις έχουν μειώσει τα δρομολόγια αλλά και τις ταχύτητες στα πλοία, με αποτέλεσμα η διάρκεια του ταξιδιού να αυξάνεται κατά μισή έως μία ώρα.

Οι ακτοπλόοι ασκούν, επίσης, πιέσεις για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα και την άμεση καταβολή των ποσών που οφείλονται από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα χρήματα των επιδοτήσεων για τις άγονες έχουν εκταμιευθεί. Ωστόσο, δεν μπορούν να δοθούν στις εταιρείες, λόγω του διαχωρισμού του υπουργείου με το λιμενικό, που είχε και τον ειδικό λογαριασμό στον οποίο, μετά από έλεγχο, κατέθεταν τα ποσά.

Ακόμη, οι ακτοπλόοι εγείρουν ζήτημα συνθέσεων πληρωμάτων, κατάργησης της υποχρεωτικής ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων και της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης του πληρώματος.

Υποστηρίζουν ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και θα πρέπει να αλλάξει, ενώ θέτουν και θέμα αλλαγής στους μήνες δρομολόγησης των ταχύπλοων.

Αντιδράσεις από νησιά

Τη συχνότερη ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ανάφη, ζητά, με επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, ο δήμαρχος του νησιού Ιάκωβος Ρούσος, υποστηρίζοντας ότι η σύνδεση με τον Πειραιά γίνεται μόνο μία φορά την εβδομάδα, με το πλοίο «Πρέβελη».

Ο δήμαρχος τόνισε ότι αυτή τη στιγμή στο νησί κατοικούν 270 οικογένειες και αν χρειαστούν να ταξιδέψουν για έκτακτους λόγους στον Πειραιά θα πρέπει να πάρουν το τοπικό πλοίο από την Ανάφη προς τη Σαντορίνη, που κάνει τουλάχιστον οκτώ ώρες και μετά το πλοίο της γραμμής για τον Πειραιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε σημερινή συνεδρίαση στο υπουργείο Ανάπτυξης, υπό τον γενικό γραμματέα Ναυτιλίας, Νικόλα Λίτινα και με τη συμμετοχή τού γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Δημήτρη Χαλκιώτη, αλλά και στελεχών της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών, αποφασίστηκε η δρομολόγηση και δεύτερου πλοίου, την επόμενη εβδομάδα, που θα συνδέσει την Ανάφη με τον Πειραιά.

Πηγές του υπουργείου αναφέρουν ότι, στη σημερινή σύσκεψη, εξετάστηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ορισμένα νησιά, από το γεγονός ότι ορισμένα πλοία έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας, λόγω μηχανικής βλάβης.

Πηγή: ΑΜΠΕ, Πάρης Τσιριγώτης 

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

Γνωρίστε τα ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

 

ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ



       Πολύς λόγος γίνεται στον κόσμο για τα ναρκωτικά – στους δρόμους, στα σχολεία, στο Ίντερνετ και στην τηλεόραση. Κάποια λόγια είναι αληθινά, κάποια όχι.
Πολλά από αυτά που ακούς για τα ναρκωτικά προέρχονται, στην πραγματικότητα, από αυτούς που τα πουλάνε. Πρώην έμποροι ναρκωτικών εξομολογήθηκαν ότι θα έλεγαν τα πάντα για να κάνουν κι άλλους να αγοράσουν ναρκωτικά.
Μην επιτρέψεις να σε ξεγελάσουν. Χρειάζεσαι δεδομένα για να μη πιαστείς στην παγίδα των ναρκωτικών και για να βοηθήσεις και τους φίλους σου να μείνουν μακριά τους.
Αργά ή γρήγορα –αν δεν έχει συμβεί ήδη– σε σας ή σε κάποιον κοντινό σας άνθρωπο θα προσφερθούν ναρκωτικά.
 Η απόφαση του να κάνετε χρήση ή όχι θα μπορούσε να επηρεάσει δραστικά τη ζωή σας. Ο οποιοσδήποτε χρήστης θα σας πει ότι δεν περίμενε ποτέ το ναρκωτικό να πάρει τον έλεγχο της ζωής του, ή ότι άρχισε «μόνο με μαριχουάνα» και αυτό «για να περάσει η ώρα» με φίλους.

 Πίστευε ότι θα το χειριζόταν και όταν διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε, ήταν πολύ αργά.
Έχετε το δικαίωμα να γνωρίζετε την ΑΛΗΘΕΙΑ για τα ναρκωτικά – όχι γνώμες, παραπλανητικές ή εκφοβιστικές τακτικές.

 

 

ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ

Ο καλύτερος τρόπος για να μεταδώσετε την αλήθεια για τα ναρκωτικά είναι μέσα από τα λόγια αυτών που τα έζησαν από πρώτο χέρι. Διηγούμενοι τις ιστορίες τους μπορούν να μεταδώσουν στους άλλους ότι έχουν μάθει και έτσι να τους αποτρέψουν από το να πάρουν τον ίδιο δρόμο.
Μοιραστείτε αυτές τις πληροφορίες με τους φίλους σας. Η εκπαίδευση σχετικά με τα ναρκωτικά σώζει ζωές.


       «Ο σκοπός μου στη ζωή δεν ήταν να ζω... ήταν να “φτιάχνομαι”. Έπεφτα, ακολουθώντας μια καθοδική σπείρα, προς ένα σημείο χωρίς επιστροφή. Μέσα σε αυτά τα χρόνια στράφηκα στην κοκαΐνη, στη μαριχουάνα και στο αλκοόλ, έχοντας τη λανθασμένη εντύπωση ότι θα μου επέτρεπαν να δραπετεύσω από τα προβλήματά μου. Απλώς έκαναν τα πράγματα χειρότερα. Είχα τα πάντα, μια καλή δουλειά, χρήματα, μια αξιαγάπητη οικογένεια και παρόλα αυτά, μέσα μου ένιωθα κενός. Σαν να μην είχα τίποτα. Όλα αυτά τα χρόνια χρήσης συνέχιζα να λέω στον εαυτό μου ότι αυτή ήταν η τελευταία φορά και ότι θα σταματούσα οριστικά. Ποτέ δεν το έκανα. Υπήρχαν ακόμα και στιγμές που σκεφτόμουν να παραιτηθώ από τη ζωή».Γιάννης
«Ξεκίνησα με χόρτο, μετά με χάπια (Έκσταση) και LSD, φτιάχνοντας κοκτέιλ με όλων των ειδών τα ναρκωτικά και έπαιρνα ακόμα και υπερβολικές δόσεις για να κάνω το “φτιάξιμο” να κρατήσει περισσότερο. Έπαιρνα πολύ μεγάλες ποσότητες αυτών των χημικών καθημερινά για δύο χρόνια, μέχρι που ένα βράδυ είχα μια πολύ κακή εμπειρία και έπαθα τοξική ψύχωση. Έκλαιγα και προσευχόμουν να περάσει αυτό το συναίσθημα, άκουγα φωνές μέσα στο κεφάλι μου, είχα τρεμούλες και δεν μπορούσα να βγω από το σπίτι για μήνες. Αποσύρθηκα από τα πάντα και νόμιζα ότι όλοι με παρακολουθούσαν. Δεν μπορούσα να περπατήσω σε δημόσιους χώρους. Θεέ μου! Δεν μπορούσα ούτε καν να οδηγήσω.
»Κατέληξα άστεγος, ζούσα και κοιμόμουν σε ένα χάρτινο κουτί, ζητιάνευα και προσπαθούσα να βρω τρόπους να πάρω το επόμενο γεύμα μου.
»Αναρωτήθηκα αν είχα φτάσει στον πάτο και πιστεύω ότι ναι, είχα φτάσει. Παρατηρώντας όλους αυτούς τους άστεγους ανθρώπους αποφάσισα ότι δεν πήγαινε άλλο. Ναι, ήθελα τα ναρκωτικά, αλλά συνειδητοποίησα ότι ήθελα περισσότερο τη ζωή».Ιάκωβος



Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ   ΜΑΡΙΧΟΥΑΝΑ

«Άρχισα απαντώντας σε ένα αστείο και μια πρόκληση από τον καλύτερό μου φίλο που μου είπε ότι είμαι “κότα” αφού δεν τολμούσα να καπνίσω τσιγαριλίκι και να πιω ένα λίτρο μπύρα.
 Τότε ήμουν 14 ετών. Μετά από επτά χρόνια χρήσης μαριχουάνας και ποτού βρέθηκα στο τελευταίο σκαλί του εθισμού. Δεν έκανα πια χρήση για να νιώσω ευφορία αλλά για να νιώσω έστω και για λίγο φυσιολογικός. Μετά άρχισα να νιώθω αρνητικά συναισθήματα για τον εαυτό μου και τις ικανότητές μου. Μισούσα την παράνοια. Σιχαινόμουν να κοιτάζω συνεχώς καχύποπτα πάνω από τον ώμο μου. Πραγματικά μισούσα το να μην έχω εμπιστοσύνη στους φίλους μου.
»Έγινα τόσο παρανοϊκός που απωθούσα τους πάντες από κοντά μου με μεγάλη επιτυχία και βρέθηκα στη φριχτή θέση στην οποία κανείς δεν θέλει να βρεθεί: ήμουν μόνος. Ξεκινούσα από το πρωί και συνέχιζα όλη την ημέρα καπνίζοντας τσιγαριλίκια».Παύλος

«Μου έδωσαν το πρώτο μου τσιγαριλίκι στο προαύλιο του σχολείου. Τώρα είμαι εθισμένος στην ηρωίνη και μόλις τελείωσα την όγδοη απεξάρτησή μου».Χρήστος

«Ο καθηγητής του σχολείου που πήγαινα, κάπνιζε τρία ή τέσσερα τσιγαριλίκια την ημέρα. Έβαλε πολλούς μαθητές να αρχίσουν να καπνίζουν τσιγαριλίκια – μαζί κι εμένα. Ο έμπορος που τον προμήθευε με πίεσε μετά να αρχίσω να κάνω χρήση ηρωίνης, πράγμα που έκανα χωρίς αντίσταση. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ένιωθα ότι η συνείδησή μου ήταν κιόλας νεκρή». Νίκη

Γνωρίζατε ότι... Η μακροχρόνια χρήση μαριχουάνας προκαλεί συμπτώματα ψύχωσης;

                                                                                                                                    Συνεχίζεται



Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

ΑΦΙΕΡΩΜΑ στην μνήμη του Δημ.Παυλάκη


========================================================================
Ανύπαρκτος 
ο  ενεργειακός σχεδιασμός της χώρας

( 14/3/2012 )

        Στα  θέματα  ενέργειας , τα οποία είναι καθοριστικά για την ανάπτυξη της χώρας, η συμμετοχή και η ενημέρωση των πολιτών, με απλά και κατανοητά λόγια, είναι αναγκαία προϋπόθεση. 

Υπάρχει άραγε ρεαλιστικός ενεργειακός σχεδιασμός ????


       Πρόκειται για ένα μείζον θέμα, που συνδέεται άμεσα με τη βιωσιμότητα της βαριάς και εξαγωγικής βιομηχανίας της χώρας, η λύση του οποίου προϋποθέτει ένα μακροχρόνιο ρεαλιστικό ενεργειακό σχεδιασμό , που θα στηρίζεται σε ένα μείγμα καυσίμων που θα μπορεί να στηρίξει οικονομικά με τη σειρά του , τις ενεργοβόρες βιομηχανίες μας .
    Το μείγμα αυτό  σαν πρωταρχική  βάση πρέπει να έχει αυτό που η χώρα μας διαθέτει , σαν αποκλειστικά δική της φτηνή  πηγή ενέργειας.
     Αυτή είναι ο λιγνίτης μας,  το ορυκτό καύσιμο που στήριξε και ακόμα στηρίζει την παραγωγή και την ανάπτυξη τα τελευταία 50 χρόνια.
     Στη χώρα μας  ξεχάσαμε το  κόστος   που είναι το βασικό και το πρωτεύον   και μιλάμε μόνο για όφελος και ειδικότερα μόνο για το CΟ2,  λες και  η σωτηρία του πλανήτη εξαρτάται  από την Ελλάδα !
      Όσο αντ’ αυτού, ο «ενεργειακός σχεδιασμός» στηρίζεται πότε σε δήθεν μεγαλεπήβολα αλλά  αυτοκαταστροφικά σχέδια , τύπου   «Ήλιος»   , ''Kατάρ - Αστακός''  σε ανανεώσιμες  με επιδοτούμενες  τιμές,  που υπονομεύουν την λειτουργία  του ηλεκτρικού συστήματος και σε μια ουσιαστικά ανύπαρκτη στρατηγική για τον βασικό πυλώνα της αγοράς που είναι η ΔEH, το πρόβλημα θα παραμένει και θα διογκώνεται.
      Η  κατασκευή καινούργιων  λιγνιτικων  μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από την ΔΕΗ , όπως η    ''Πτολεμαΐδα 5 ''   , έχει καθυστερήσει επικίνδυνα και πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή απο την κοινοπραξία    ΤΕΡΝΑ   με υπεργολάβους τις Hitachi Power, Hitachi Ltd και την Hamon Environmental GmbH με συνολικό τίμημα    1.394.634.137,82,  ευρώ  για ισχύ 660 MW .

     Σημειώστε εδώ ότι ένα τέτοιο σύγχρονο λιγνιτικό  εργοστάσιο δεν μπορεί να υποκατασταθεί ούτε με 100  , 500, 1000, 2000 ,  αιολικές μονάδες   η  φ/κ πάρκα.

      Το ενεργειακό μείγμα καυσίμων για την Ελλάδα  έχει  σαν βάση τον λιγνίτη , με σοβαρή συμμετοχή των υδροηλεκτρικών  και επικουρικά το εισαγόμενο φυσικό αέριο και λιγότερο το πετρέλαιο .
     Οι ΑΠΕ  πάντα θα είναι στοχαστικές , μηδαμινές και  ασήμαντες σαν ποσοστό συμμέτοχης , στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

    Στον  παρακάτω πίνακα βλέπουμε  την αναλογία ( ενεργειακό μείγμα ) που κάθε  χώρα στην  ΕΕ χρησιμοποιεί ανάλογα τις πηγές  που διαθέτει.



                                       

         Στην  Σουηδία  και Αυστρία  ,  οι  ΑΠΕ συμμετέχουν στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ,  με 58,3% και 67,5% λόγω των υδροηλεκτρικών  λόγω γεωμορφολογίας οι χώρες αυτές  διαθέτουν .
 
       Βλέπουμε όμως , οτι στην Γερμανία η συμμετοχή στην παραγωγή των ΑΠΕ  είναι στο  15,9% παρόλο οτι η χώρα έχει επενδύσει τεράστια κεφάλαια στις ΑΠΕ ( 23 000 ανεμογεννήτριες ). 
      Το κάρβουνο στην Γερμανία συμμετέχει στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με 42,4 %  διότι αυτή είναι η φθηνή  και άφθονη πηγή καυσίμου που η Γερμανία διαθέτει , καθώς στερείται  γεωμορφολογίας ανάλογης πχ της Αυστρίας.
  Η Γαλλία  το Βέλγιο η Φιλανδία   ,  είναι βασικά  πυρηνικές.
 Η  Ελλάδα ,   βασίζει  ενα αρκετά σημαντικό ποσοστό της παραγωγής , στους  λιγνίτες  μας ,   στα Υ/Η , το φυσικό αεριο , το πετρέλαιο  , πάλι όμως λόγω γεωμορφολογίας  ( νησιά-έλλειψη διασύνδεσης ).    
  
      Βλέπουμε λοιπόν οτι παρόλο ότι η πολιτική της  ΕΕ  για  πράσινες  επενδύσεις  υποχρέωσε με νόμο   τις χώρες της ΕΕ να επενδύσουν αμέτρητα  δις ευρώ σε ΑΠΕ το αποτέλεσμα είναι μηδαμινή και ασήμαντη συμμετοχή  στην παραγωγή  ηλεκτρικής ενέργειας . 
Ταυτόχρονα καταδίκασε τους πολίτες σε ενεργειακή ένδεια λόγω της ακρίβειας .
                                                                                                                                               
             Τα νούμερα, ωραιοποιούν την κατάσταση.

         Η Γερμανία  πχ , φαίνεται να έχει πολλή (σχετικά με τους άλλους) αιολική ενέργεια.
 Κι όμως αυτό είναι παραπλανητικό.
         Όλη αυτή   Γερμανική αιολική ενέργεια  είναι    6,5-7%    της ζήτησης!
 Και όσο πλησιάζει το 7%, αυξάνεται ο κίνδυνος blackout  , είτε όταν δεν φυσάει (προφανές) , είτε όταν φυσάει (λιγότερο προφανές).

     Όσο η αιολική (που είναι  τυχαία) είναι ασήμαντο ποσοστό  (κάτω από 5% της ζήτησης), "χάνεται".
 Όταν περάσει το ασήμαντο, αποσταθεροποιεί το δίκτυο.
 Με το μέσο όρο 7% που πέτυχε το 2011 η Γερμανία ,  είχε 900 επεισόδια αστάθειας δικτύου, συνεχείς "επείγουσες" εισαγωγές πυρηνικού από Τσεχία και Γαλλία, και τον Δεκέμβριο από μαζούτ Αυστρίας! (όταν δεν φυσάει).
     Όταν φυσάει, τα 22.000 ΜW που παράγουν , ψήνουν το δίκτυο και αναγκάζεται να κάνει επείγουσες ΕΞΑΓΩΓΕΣ σε μικρότερες χώρες που επίσης  δεν θέλουν τέτοια ταραχή στο δικό τους δίκτυο!!

Αυτό είναι εγγενές στο αιολικό ρεύμα .
 Αν η Νορβηγία ήταν δικιά τους, πιθανόν να μετριαζόταν το πρόβλημα με αντλησιοταμίευση, αλλά θα έχαναν οι Νορβηγοί τον έλεγχο του δικού τους δικτύου.
    Εμείς πχ, το θεωρητικό 4-5% ποσοστό ηλεκτροδότησης που αναφέρει η ΕΟΝ από το 2005, άντε να το πάμε 6, 7, 8, 9 % ?? ως εκεί, με τα υδροηλεκτρικά μας.
 Αλλά με τι κόστος!!
2.000 αιολικά μεγαβάτ είναι 3-4 δις κεφάλαιο.

Και υπάρχει άλλη μία ακόμα πιο μακάβρια πτυχή.
Όταν λέει η Γερμανία  6,5 - 7% της αιολικής ηλεκτροδότησης, αυτό δεν σημαινει  6,5-7% εξοικονόμηση καυσίμου. 

Τρέλα ορθή! 
Πηγη  archaeopteryx

1. Αναρτήθηκε αρχικά πριν απο 10 χρόνια ( 14/3/2012  στο    Sagini 

2. Τα γραφήματα από εδώ.http://envthink.blogspot.com/search?updated-max=2012-03-08T01:00:00%2B02:00&max-results=8