Πέμπτη 4 Απριλίου 2013
Μεγάλη Πράσινη Επιτυχία -Το Αφγανιστάν μπαίνει στο Πρωτόκολλο του Κιότο !!!!!!!!!
Πώς θα μπορούσε μια χώρα με τη χαμηλότερη κατά κεφαλήν εκπομπή ρύπων , να υπογράφει μια συνθήκη που έληξε στις 31ης Δεκεμβρίου 2012 και αυτό να χαιρετίζεται, ως μια πράσινη επιτυχία.
Το κλίμα πάντοτε άλλαζε χωρίς την ανθρώπινη επέμβαση.
Το κλίμα της Γης ήταν θερμότερο στο παρελθόν. Εκατομμύρια χρόνια πριν,οι αλιγάτορες ζούσαν στην περιοχή της Αρκτικής, και οι φοίνικες μεγάλωναν στην Αλμπέρτα του Καναδά .
Από την τελευταία εποχή των παγετώνων, οι θερμοκρασίες ήταν θερμότερες κατά τη διάρκεια του Ολόκαινου Βέλτιστη του Κλίματος http://en.wikipedia.org/wiki/Holocene_climatic_optimum , όταν οι μεγάλες πυραμίδες χτίστηκαν στην Αίγυπτο, και κατά τη διάρκεια επέκτασης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνικης Θερμής Περίοδου (Medieval Warm Period ).
Northern Hemisphere Temperature History Since the Last Ice Age
Το κλίμα πάντοτε άλλαζε χωρίς την ανθρώπινη επέμβαση.
http://www.friendsofscience.org/index.php?id=457
Τετάρτη 3 Απριλίου 2013
Η πλωτή....... άγκυρα
Η Άνοιξη ήρθε και μεταξύ των άλλων σκεφθήκαμε ότι ένα θαλασσινό θέμα ίσως βοηθάει τους φίλους αναγνώστες του SAGINI3
έστω νοερά να ξεφύγουν για λίγο από τον βρόγχο της κρίσης που μας πνίγει όλους .
Είμαστε Έλληνες και ειδικά εμείς οι νησιώτες , έχουμε δεσμούς αληθινού έρωτα με την θάλασσα . Ξεκινάμε σήμερα μια σειρά από θαλασσινά άρθρα όπου η ασφάλεια μας έχει τον πρώτο ρόλο.
SAGINI
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της Νομοθεσίας που βρίσκεται σε ισχύ, η πλωτή άγκυρα είναι αναγκαίο εφόδιο που πρέπει να διαθέτει κάθε σκάφος (αναψυχής η αλιευτικό ) για να του εκδοθεί άδεια εκτέλεσης πλόων. Είναι ένα εφόδιο που αφορά την ασφάλειά μας .
Και η ασφάλεια μας στην θάλασσα πάντοτε έχει προτεραιότητα , είτε πρόκειται για ένα μεγάλο ταξίδι, είτε για
μια κοντινή βόλτα για ψάρεμα.
Η πιο συνηθισμένη περίπτωση για τη χρήση της πλωτής άγκυρας είναι η ακυβερνησία. Και βέβαια, σε μια τέτοια περίπτωση η χρήση της πλωτής άγκυρας είναι το μόνο εφόδιο που έχει στα χέρια του ο κυβερνήτης, ειδικά μάλιστα όταν έχει κακό καιρό.
Ας τα δούμε όμως αναλυτικά. Όταν ένα σκάφος μένει ακυβέρνητο από κάποια αιτία, πρώτη και άμεση συνέπεια είναι να γυρίσει με μια από τις δύο πλευρές του , πάνω στον καιρό ανεξαρτήτως του μήκους του.
Σε μια τέτοια κατάσταση, αν ο καιρός είναι κακός και ο κυματισμός μεγάλος, τότε τα κύματα όπως θα έρχονται από την ''μπάντα'', εκτός από το ενοχλητικό ''μπότζι'' είναι πολύ εύκολο να μπούνε στο εσωτερικό του σκάφους, ειδικά σε σκάφη με χαμηλά έξαλα, όπως τα φουσκωτά και οι ψαρόβαρκες.
Όλοι μπορούν να αντιληφθούν τον κίνδυνο για την ασφάλεια μας που φέρνει μια ανεξέλεγκτη εισροή υδάτων .
Είναι προφανές λοιπόν, πως μοναδικός τρόπος για να ξεφύγουμε από μια τέτοια επικίνδυνη κατάσταση, είναι να γυρίσουμε το σκάφος στον καιρό, να στρέψουμε δηλαδή την πλώρη μας πάνω στον καιρό.
Η πλωτή άγκυρα είναι το καταλληλότερο εξάρτημα γι' αυτό, καθώς εμποδίζει το σκάφος να παρασυρθεί σε πλαγιολίσθηση . Η πλωτή άγκυρα , είναι κατασκευασμένη από ανθεκτικό συνθετικό ύφασμα και παλιότερα από μουσαμά.
Στην αγορά υπάρχουν σε διάφορα μεγέθη ανάλογα το μήκος του σκάφους.
Για να τη χρησιμοποιήσουμε, δένουμε ένα χοντρό σχοινί, π.χ. αγκυρόσχοινο στη θηλιά του μεγάλου ανοίγματος και ένα πιο λεπτό στην άλλη, αυτή του μικρού ανοίγματος.
Το χοντρό σχοινί κρατάει το ''βάρος'' και το λεπτό θα το χρησιμοποιήσουμε όταν αποφασίσουμε να ανασύρουμε την πλωτή άγκυρα στο σκάφος μας και πάλι. Αφήνουμε αρκετό σχοινί - και από τα δύο - λάσκο και αμολάμε την άγκυρα στη θάλασσα. Δένουμε τις άκρες σε σίγουρα μέρη στο σκάφος, όπως τον κρίκο της πλώρης μας ( μπαρούμα-κοράκι ), ενώ αφήνουμε αρκετά μπόσικο το λεπτό σχοινί.
Λειτουργικά, το νερό μπαίνει από το μεγάλο άνοιγμα και βγαίνει από το μικρό.
Έτσι ο περιορισμός του όγκου ροής και η καθυστέρηση του λόγω της μειούμενης διαμέτρου μειώνει κατά πολύ την ταχύτητα με την οποία παρασέρνει το κύμα και ο άνεμος (ξέσυρμα) το σκάφος και στρέφει την πλώρη μας πάνω στον καιρό.
Η μείωση αυτή, μπορεί να φτάσει και τα 9/10 της απόστασης που θα κάλυπτε παρασυρόμενο ένα σκάφος χωρίς πλωτή άγκυρα.
Για να μαζέψουμε την πλωτή ή άγκυρα αφρού, τραβάμε το λεπτό σχοινί που μαζεύει το μικρό άνοιγμα ώστε να αναστραφεί και να αδειάσει το χωνί από το νερό και έτσι τη φέρνουμε εύκολα πάνω στο σκάφος.
Στο εμπόριο κυκλοφορούν κάποιες παραλλαγές που αφορούν κυρίως στη διάταξη του μεγάλου ανοίγματος, αλλά ο βασικός σχεδιασμός παραμένει ο ίδιος. Θα βρούμε λοιπόν πλωτή άγκυρα με ξύλο και θήκη, άλλη με στεφάνι και άλλη σαν ομπρέλα. Αυτός ο τελευταίος τύπος, επειδή δεν διαθέτει μηχανισμό - ξύλο ή στεφάνι - που να κρατά το στόμιο της ανοιχτό, χρειάζεται συνήθως λίγη «Βοήθεια». Γι' αυτό, κρεμάμε ένα πολύ μικρό βαρίδι, για να τη βοηθήσουμε να ανοίξει. Είναι ο πιο φτηνός τύπος πλωτής άγκυρας, που όμως δεν είναι λόγος για να μην προτιμήσετε σε κάθε περίπτωση τον τύπο με το στεφάνι που είναι πάντοτε αποτελεσματικός.
Είναι προφανές πως η πλωτή άγκυρα δεν είναι μόνο εργαλείο ανάγκης.
Θα σας χρησιμεύσει, όταν θέλετε να κάνετε μια δυο αναγνωριστικές «κατεβασιές» η να ψαρέψετε τσαπαρί , καλαμάρια η θράψαλα ή ότι έχετε κατά νου.
Επίσης μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε στο ψάρεμα καθετής όταν το βάθος είναι μεγάλο για να ανεβοκατεβάζετε άγκυρα . Αυτό βέβαια αφού λάβετε υπ όψιν σας τα ρέματα και την ταχύτητα
ανέμου.
Τρίτη 2 Απριλίου 2013
Δέν .. .. χειροτέρεψαν οι βίαιες καιρικές συνθήκες
Οι κινδυνολόγοι ( έμποροι τρόμου της δήθεν κλιματικής αλλαγής ) του κλίματος ισχυρίζονται ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη μπορεί να αυξήσει τα έντονα καιρικά φαινόμενα.
Δεν υπάρχει απολύτως κανένα αποδεικτικό στοιχείο για την αύξηση των εντόνων κυκλώνων στα δεδομένα του πραγματικού μας κόσμου.
Η Συσσωρευμένη ενέργεια των κυκλώνων (ACE) είναι το τρέχον άθροισμα του συνδυασμού της έντασης και της διάρκειας των ισχυρών καταιγίδων, για περίοδο 2 χρόνων ».
Global & Northern Hemisphere Hurricane Activity
Η παγκόσμια δραστηριότητα των τυφώνων μειώθηκε έως τα μέσα του 2012 σε επίπεδα που δεν είχαν παρατηρηθεί από το 1978.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 40 ετών, Παγκόσμια συσσωρευμένη ενέργεια των τυφώνων του Βορείου Ημισφαιρίου ( ACE ), υφίσταται σημαντική μεταβλητότητα, αλλά δεν παρουσιάζει στατιστικά σημαντική αυξητική τάση.
Η παγκόσμια ACE 2013-02 ήταν 62% του ACE 1998-01.
http://www.friendsofscience.org/index.php?id=456
Σας ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ να διαβάσετε την επιστημονική τεκμηρίωση των παραπάνω , απο επιφανείς , διακεκριμένους και ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ επιστήμονες ....
http://itia.ntua.gr/el/docinfo/1181/
Κυριακή 31 Μαρτίου 2013
Γιατί οι ελληνικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να πληρώνουν πανάκριβα το φυσικό αέριο
Tον Νοέμβριο του 2001, ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν συγκέντρωσε στο Νόβι Ουρενγκόι του ρωσικού πολικού κύκλου όλους όσοι είχαν κάποιο ρόλο στο ρωσικό ενεργειακό κύκλωμα. Πριν από μερικές εβδομάδες, είχε αρχίσει εδώ η εξόρυξη αερίου. Ο Ρώσος πρόεδρος, αφού παρασημοφόρησε τον πρώην «τιμονιέρη» της ρωσικής κρατικής Gazprom, Ρεμ Βιάχιρεφ, φώναξε τον διάδοχό του Αλεξέι Μίλερ, έναν έμπιστό του από την Αγία Πετρούπολη, και τον ρώτησε: «Γιατί πουλάμε τόσο φθηνά το αέριο; Πού απομένει η διαφορά μεταξύ τιμής αγοράς από τους τελικούς καταναλωτές και τιμής πώλησης στην οποία πουλάμε;».
Ο Ρώσος πρόεδρος είχε σημειώσει μια σειρά επιχειρήσεων εξαρτημένων από τον ρωσικό γίγαντα, που μεσολαβούσαν για την πώληση του ρωσικού αερίου στο εξωτερικό (ΙΤΕΡΑ, Σιμπούρ). Η ρωσική πολιτική ηγεσία εξέφραζε την υποψία πως από τα μερίδια των πωλήσεών τους πλούτιζαν στελέχη της παλιάς γενιάς της ρωσικής εταιρείας.
Η Αν. Ευρώπη
Καθώς πολλές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης έχουν συμβόλαια που λήγουν με τη ρωσική πλευρά, «αρπάζουν» την ευκαιρία να «χαλαρώσουν» τον ρωσικό κλοιό, βάζοντας στο στόχαστρο κατ’ αρχήν τις ίδιες εταιρείες που «σημάδευε» 12 χρόνια πριν ο πρόεδρος Πούτιν. Αλλά τα ελεγκτικά όργανα της Ε.Ε. δεν περιορίζονται μόνο στις «ενδιάμεσες» εταιρείες της Ανατολικής Ευρώπης αλλά και άλλες που ελέγχονται απευθείας από την Gazprom, όπως η ΒΕΜΕΞ στην Πράγα και η Gazprom Germania.
Eνα χρόνο αργότερα, στις 4 Σεπτεμβρίου 2012, η Ε.Ε. άνοιξε διαδικασία με βάση το άρθρο 102 της συνθήκης που διέπει τη λειτουργία της. Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι είχε συγκεντρώσει στοιχεία τον προηγούμενο χρόνο (2011-2012) από τα οποία προκύπτουν βασικές παραβιάσεις της συνθήκης λειτουργίας της Ε.Ε.:
- Κατατεμαχισμός της αγοράς, δηλαδή ενώ στόχος της Ε.Ε. είναι μία ενιαία αγορά αερίου, ο Ρώσος προμηθευτής με τις ξεχωριστές μακροπρόθεσμες συμβάσεις που υπογράφει με κάθε χώρα ξεχωριστά επιβάλλει διαφορετικούς όρους στις χώρες που αγοράζουν το αέριο.
- Εμπόδια στη διαφοροποίηση των προμηθειών.
- Άδικη τιμολόγηση.
Η ρωσική εταιρεία ελέγχεται από την Ε.Ε. επειδή στα συμβόλαια που δεν έχουν δημοσιευθεί υπάρχουν «ρήτρες προορισμού», δηλαδή ένας Ελληνας τελικός χρήστης δεν είναι σε θέση να αγοράσει φυσικό αέριο από βουλγαρική εταιρεία που αγοράζει από την Gazprom. H Επιτροπή γνωρίζει ότι η ιταλική ΕΝΙ και η αυστριακή OMV απομάκρυναν το 2001 και το 2005, αντίστοιχα, τις «ρήτρες προορισμού» από τα συμβόλαιά τους. Αυτό έκανε τον Δεκέμβριο του 2012 και η Βουλγαρία, που μπορεί πλέον –θεωρητικά είναι αλήθεια και πιθανώς όχι πραγματικά– να πουλάει σε Ελληνες τελικούς χρήστες. Η Ε.Ε. υποπτεύεται ακόμα ότι η ρωσική εταιρεία εμποδίζει την πρόσβαση στο δίκτυο των αγωγών της τρίτων μερών. Οι Ρώσοι δεν είναι οι μόνοι που ακολουθούν αυτές τις πρακτικές, τις έχουν μάθει από Γερμανούς, Βέλγους και Ιταλούς.
Σε ό,τι αφορά την άδικη τιμολόγηση, ο ίδιος ο Ευρωπαίος επίτροπος για την Ενέργεια, Γκίντερ Ετινγκερ, είχε επισημάνει ότι η ρήτρα take or pay (και αν δεν το πάρεις, θα το πληρώσεις) συμβάλλει να τιμολογείται άδικα ο τελικός χρήστης του αερίου, αλλά και οι ενδιάμεσες εμπορικές εταιρείες όπως η ΔΕΠΑ.
Οι ρήτρες αυτές «ενοχοποιούνται» από τους Ελληνες βιομηχανικούς καταναλωτές για την αδυναμία τους να αγοράσουν στις δημοπρασίες που εφαρμόζονται από την αρχή του χρόνου και στις οποίες προσφέρεται γκάζι σε τιμές 10% φθηνότερες από τα σημερινά βιομηχανικά τιμολόγια.
Τα ακριβότερα τιμολόγια
Μετά τη δραματική μείωση των τιμών στη Βουλγαρία (κατά 22%) στο τέλος του 2012, η χώρα μας έχει τα ακριβότερα τιμολόγια για τους βιομηχανικούς καταναλωτές χωρίς αυτοί να έχουν τη δυνατότητα εναλλακτικών προμηθειών. Σύμφωνα με μια σύγκριση που τέθηκε υπ’ όψιν της «Κ», το κόστος της μεγαβατώρας στην Ελλάδα προ φόρων φθάνει τα 42 ευρώ έναντι 30,5 ευρώ στη Βουλγαρία. «Ο,τι μας κόβουν από τους μισθούς των εργαζομένων μας το παίρνουν πίσω από την ενέργεια», λέει ένας επιχειρηματίας, που έθεσε το θέμα στον ίδιο των πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. «Στην πραγματικότητα, και ενώ εξαρτιόμαστε από τις εξαγωγές, δεν είμαστε ανταγωνιστικοί λόγω ενέργειας...».
Έρευνες
Καθώς η ζήτηση υποχωρεί σε όλη τη ΝΑ Ευρώπη, οι αγορές ανοίγουν εξαιτίας της πίεσης της Ε.Ε. και των ερευνών που κάνουν, π.χ., οι Βούλγαροι για να βρουν δικά τους κοιτάσματα φυσικού αερίου, που θα είναι 30% φθηνότερα από τα ρωσικά. Πηγές της βιομηχανίας επιχειρηματολογούν ότι χωρίς τη δραστική μείωση των τιμών στα βουλγαρικά επίπεδα, η κατανάλωση φυσικού αερίου θα μειωθεί και άλλο με αποτέλεσμα, σε τελική ανάλυση, να χάνει και ο ίδιος ο προμηθευτής. Αυτό φαίνεται ότι ήταν το κρίσιμο σημείο με το οποίο η βουλγαρική πλευρά έπεισε τους Ρώσους ότι το μερίδιό τους στην αγορά, αλλά και τα έσοδά τους, δεν θα μειώνονταν με χαμηλότερες τιμές. Το θέμα είναι αν αυτή η εξέλιξη θα έχει και κάποιο απτό αποτέλεσμα.
Τάσος Τέλλογλου
Καθημερινή της Κυριακής, 31/3/2013
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)