Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018

Ας σοβαρευτούμε και με το λιγνίτη


 

12 09 2018 

Η 1η Σεπτεμβρίου είναι μια σημαντική ημέρα για όσους ασχολούνται με το ηλεκτρικό ρεύμα και τις φυσικές καταστροφές. Την 1/9/1859 συνέβη η πλέον  γνωστή Στεμματική Εκπομπή Μάζας (CME) από τον ήλιο (το "συμβάν του Carrington") που χτύπησε τη Γή (1) προωθώντας το Βόρειο Σέλας υπερβολικά νότια, έως την Ταϊτή. Οι έντονες γεωμαγνητικές καταιγίδες προκάλεσαν σπινθήρες στις παγκόσμιες τηλεγραφικές γραμμές, βάζοντας φωτιά σε κάποια τηλεγραφικά γραφεία και απενεργοποιώντας το «βικτωριανό διαδίκτυο». Μια παρόμοια θύελλα, σήμερα, μπορεί να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στα σύγχρονα δίκτυα ηλεκτρικού ρεύματος, υπολογιστών και τηλεπικοινωνιών. Μετασχηματιστές πολλών τόνων, που θα καταστρέφονταν από μια τέτοια καταιγίδα,  θα απαιτούσαν χρόνια για να επιδιορθωθούν (2), επηρρεάζοντας την εθνική ασφάλεια, και η έλλειψη ηλεκτρικής ενέργειας (ΗΕ) θα μετέτρεπε πόλεις και ολόκληρες περιοχές σε μη κατοικήσιμες. Στις 23 Ιουλίου 2012 συνέβη μια CME σπάνιας ισχύος που ήταν από πολλές απόψεις τόσο ισχυρή όσο και το συμβάν του Carrington. Ευτυχώς, η Γη ξέφυγε από την πορεία της για 15 μόνον ημέρες.
Η ζωή μας κρεμασμένη σε καλώδιο ρεύματος
Δεν είναι απαραίτητο να πληγεί η Γη από μια σφοδρή CME για να γίνει αντιληπτό πόσο απαραίτητη για τη διαβίωσή μας είναι η αδιάλειπτη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας (ΗΕ). Εφέτος το καλοκαίρι, γίναμε μάρτυρες πολλών συμβάντων με μικρές ή παρατεταμένες διακοπές οφειλόμενες σε βλάβες του συστήματος μεταφοράς ΗΕ της χώρας. Κορυφαίο παράδειγμα η Ύδρα, όπου ξεκίνησε κύμα φυγής τουριστών και επισκεπτών του νησιού, ενώ η τοπική αυτοδιοίκηση είχε ζητήσει να κηρυχθεί το νησί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης (3). Εάν η διακοπή είχε κρατήσει πχ μία εβδομάδα, το νησί θα είχε αδειάσει τουλάχιστον από τους επισκέπτες του. Το ηλεκτρικό ρεύμα, μαζί με το νερό, είναι τα σημαντικότερα αγαθά για την επιβίωση του ανθρώπου στον σημερινό «πολιτισμένο» κόσμο και ιδιαίτερα στις πόλεις. Φαντασθείτε την Αθήνα χωρίς ρεύμα. Θα διαπιστώσετε ότι οι βασικές λειτουργίες της πόλης θα σταματήσουν: υδροδότηση και πιθανόν αποχέτευση, φωτισμός, μεταφορές, ασανσέρ, περίθαλψη κτλ. Συμπερασματικά, η σύγχρονη ζωή, ιδιαίτερα στις πόλεις, κρέμεται από ένα καλώδιο ηλεκτρικού ρεύματος και, δυστυχώς, το καλώδιο αυτό  δεν είναι και ιδιαίτερα ανθεκτικό.
Η ασφάλεια της τροφοδοσίας με ενέργεια
Προβλήματα στην αδιάλειπτη παροχή ΗΕ προκύπτουν και όταν υπάρχει έλλειψη καυσίμου για την παραγωγή της. Στο πλαίσιο στρατηγικού σχεδιασμού, 38 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων όλων των χωρών της ΕΕ, διενήργησαν δοκιμές προσομοίωσης (energy security stress tests) της ενεργειακής ασφάλειας το 2014 (4). Εξέτασαν δύο σενάρια διακοπής της παροχής ενέργειας για περίοδο ενός ή έξι μηνών:
  • πλήρης κατάργηση των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου στην ΕΕ
  • διαταραχή των ρωσικών εισαγωγών αερίου μέσω της ουκρανικής διαδρομής διέλευσης.
Από τις δοκιμές προέκυψε ότι μια παρατεταμένη διακοπή της προσφοράς θα είχε σημαντικό αντίκτυπο στην ΕΕ. Ιδιαιτέρως θα επηρεάζονταν οι χώρες της Ανατολικής ΕΕ και οι χώρες της Κοινότητας Ενέργειας.
Η στρατηγική της ΕΕ (5) καλύπτει τις μακροπρόθεσμες προκλήσεις, όσον αφορά την ασφάλεια του εφοδιασμού, και προτείνει δράσεις εναρμονισμένες με την πολιτική για την Κλιματική Αλλαγή (αύξηση της ενεργειακής απόδοσης , αύξηση παραγωγής από ΑΠΕ, ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς ενέργειας, κοινή ενεργειακή πολιτική και αλληλεγγύη).
Στην Ελλάδα, αυτά τα stress tests πέρασαν σχεδόν απαρατήρητα και, σύμφωνα με πληροφορίες, ειδικά για την ΗΕ, δεν θεωρήθηκε ότι υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα μια και η ηλεκτροπαραγωγή από εγχώριο λιγνίτη εκτιμήθηκε ότι θα μπορούσε να δώσει 25 TWh ενέργειας στο σύστημα. Η εκτίμηση αυτή ήταν τότε υπερβολική ενώ με τις σημερινές δυνατότητες φαντάζει εξωπραγματική.
Έρχεται κρίση;
Σήμερα, στην ευρύτερη περιοχή μας έχουμε πολλές εστίες από τις οποίες μπορεί να προκύψει μια γενικευμένη κρίση: Ουκρανία, Συρία, Ιράκ, Αφγανιστάν, Λιβύη. Υπάρχουν και φωνές που υποστηρίζουν ότι είμαστε στα πρόθυρα σοβαρών εξελίξεων. Συγκεκριμένα, προ μηνός, ο σοφός, και πάντα με επιρροή, γέρων Henry Kissinger δήλωσε στους FT(6): ‘We are in a very, very grave period’. Την ίδια άποψη έχει και ο κ. Παπαχελάς (7): «Η Ιστορία διδάσκει ότι όποτε μία υπερδύναμη μικραίνει ή απομακρύνεται από τον ρόλο της, για δικούς της λόγους, κάτι κακό συμβαίνει. Μπορεί να είναι ένας πόλεμος ή μία μεγάλη οικονομική κρίση. Πάντοτε, πάντως, κάτι κακό και μεγάλο συμβαίνει.»
Εμείς δεν θα εικάσουμε τι θα συμβεί, αλλά θα κάνουμε την υπόθεση εργασίας ότι έχουμε μια εκτεταμένη και σοβαρότατη κρίση.  Το άμεσο αποτέλεσμα μιας τέτοιας απευκταίας κατάστασης είναι η διακοπή της τροφοδοσίας της χώρας με πετρέλαιο, φυσικό αέριο και εισαγόμενο ηλεκτρικό ρεύμα.
Πόσο ρεύμα έχει η Ελλάδα σε κατάσταση κρίσης;
Η ποσότητα του ρεύματος μετράται σε TWh (τεραβατώρες) και η κατανάλωσή του δεν είναι ομοιόμορφη όλο το 24ωρο. Η χώρα, το 2017 χρειάστηκε 51,5 TWh, που προήλθαν από (8):
  • Λιγνίτη            17,5 TWh (34%)
  • Φυσικό αέριο  16,4 TWh (32%)
  • ΑΠΕ                  9,1 TWh (17%)
  • Υδροηλεκτρικά  2,5 TWh (5%)
  • Εισαγωγές       6,0 TWh (12%)
Αντίστοιχα, η κατανάλωση το 2017 είχε διαμορφωθεί ως εξής:
  • Υψηλή τάση : 11% (Βιομηχανία)
  • Μέση τάση:  22% (Βιοτεχνία – ελαφρά βιομηχανία)
  • Χαμηλή τάση: 67% (σπίτια – καταστήματα)
Εάν από το μίγμα της παραγωγής αφαιρέσουμε το φυσικό αέριο και το εισαγόμενο ηλεκτρικό ρεύμα, μας μένει το 56%, ποσοστό οριακά επαρκές, με κάποιες θυσίες, για να καλύψει τις βασικές ανάγκες του πληθυσμού.  Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Όχι, και να γιατί:
  • Η υδροηλεκτρική παραγωγή πρέπει να εξυπηρετήσει και τις αρδεύσεις και όχι μόνον την ηλεκτροπαραγωγή
  • Οι ανανεώσιμες πηγές (ΑΠΕ) παράγουν όποτε φυσάει αέρας και λάμπει ο ήλιος και όχι όταν χρειάζεται το ρεύμα
Οι παραπάνω προβληματικές πηγές ηλεκτρικού ρεύματος πρέπει, όταν δεν παράγουν, να υποκαθίστανται από θερμική παραγωγή που στο συγκεκριμένο σενάριο είναι ο λιγνίτης. Γενικά, ένα ηλεκτρικό σύστημα με τροφοδοσία πάνω από 20% ΑΠΕ είναι ασταθές. Όμως, ο λιγνίτης δεν μπορεί να εξασφαλίσει αυτό το ρεύμα. Η ΔΕΗ, αρχικά, σχεδίασε και ανέπτυξε τα λιγνιτωρυχεία με όλο τον εξοπλισμό ηλεκτροκίνητο. Αυτό είναι θετικό υπό την έννοια ότι, σε περίπτωση προβλημάτων στην τροφοδοσία της χώρας   με πετρέλαιο, η λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγή δεν σταματάει. Όμως τα τελευταία 10 χρόνια η κατάσταση άλλαξε σημαντικά και συγκεκριμένα ο ιδιόκτητος ηλεκτροκίνητος εξοπλισμός παροπλίζεται και αντ’ αυτού χρησιμοποιούνται εργολάβοι με πετρελαιοκίνητα μηχανήματα σε ποσοστό που φθάνει το 50% των εργασιών. Επίσης, ο σχεδιασμός των ορυχείων τροποποιείται για να ταιριάζει στους εργολάβους, καθιστώντας τα ορυχεία ακατάλληλα για τον βαρύ ηλεκτροκίνητο εξοπλισμό. Έτσι, σε κατάσταση κρίσεως, οι εργολάβοι σταματούν και  οι 17,5 TWh του λιγνίτη συρρικνώνονται σε 10 TWh.
Και άλλα προβλήματα για το λιγνίτη
Με τη συναίνεση διαφόρων Ελληνικών Κυβερνήσεων, η ΕΕ υιοθέτησε ακραίες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων για τις μονάδες παραγωγής ΗΕ. Έτσι, από τις 14 λιγνιτικές μονάδες εν λειτουργία σήμερα, θα αποσυρθούν, στις αρχές του επομένου έτους, οι 6 και πιθανολογείται και άλλες 4 το 2020 (10). Βέβαια θα προστεθεί μία καινούργια μονάδα το 2021 αλλά και τότε η παραγωγή από λιγνίτη δεν θα ξεπερνά τις 10 TWh λόγω προβλημάτων ένταξης των μονάδων στο σύστημα αφενός από την εξωφρενική τιμή του CO2 και αφετέρου λόγω της σημαντικής ανόδου του κόστους του εγχωρίου λιγνίτη. Η χαμηλή παραγωγή θα οδηγήσει σε κλείσιμο των λιγνιτικών εκμεταλλεύσεων ενώ η επαναφορά τους σε κανονική παραγωγή θα απαιτούσε έτη.
Και λίγο περιβάλλον
Η μεταλλευτική δραστηριότητα διαταράσσει την επιφάνεια του εδάφους, η οποία πρέπει να επανέλθει σε εκμεταλλεύσιμη κατάσταση με το πέρας των εργασιών. Ο προγραμματιζόμενος σήμερα απότομος τερματισμός των λιγνιτικών εκμεταλλεύσεων θα απαιτήσει σημαντικά κονδύλια για την επαναφορά του εδάφους, τα οποία θα πρέπει να διατεθούν από το κράτος, που με την σημερινή κρίση δεν θα διαθέσει. Αντίθετα (11) με την κανονική  ολοκλήρωση των εκμεταλλεύσεων θα υπάρξει, χωρίς επιπλέον κόστος, μια επιφάνεια εδάφους σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική Μελέτη. Γι’ αυτό, η περιοχή Κοζάνης – Πτολεμαΐδας πρέπει να απαιτήσει την ομαλή ολοκλήρωση των εκμεταλλεύσεων.
Συμπέρασμα
Με 10 TWh σίγουρη παραγωγή ρεύματος από λιγνίτη και άλλες 15 TWh από μη σταθερές πηγές, το ηλεκτρικό σύστημα της χώρας δύσκολα θα στηρίξει τη χώρα σε συνθήκες κρίσης. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο να στηριχθεί ο λιγνίτης με κάθε δυνατό τρόπο ώστε να έχουμε μια λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγή της τάξεως των 20 TWh. Οι διοικούντες αυτόν τον τόπο πρέπει να προωθήσουν το θέμα της λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής σε κατεύθυνση διαφορετική εκείνης που έχουν ενστερνισθεί. Αν δεν θέλουν ή δεν μπορούν ας μετατρέψουν το 40% της λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής που πωλείται σε 100% και τότε, ίσως βρεθεί λύση μια και στην περίπτωση αυτή οι διοικούντες την ιδιωτική εταιρεία θα ευθυγραμμίζονται με τα συμφέροντα της εταιρείας (και της χώρας) και όχι με τις κομματικές ιδεοληψίες.
* Ο Δρ. Μάριος Λεονάρδος είναι Μεταλλειολόγος, τ. Διευθυντής Σχεδιασμού και Απόδοσης στα Ορυχεία της ΔΕΗ
ΑΝΑΦΟΡΕΣ
  1. ΜΗΝΙΑΙΟ ΔΕΛΤΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΗΕΠ, ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017,ΛΑΓΗΕ, http://www.lagie.gr/agora/analysi-agoras/miniaia-deltia-iep/
  2. ΜΗΝΙΑΙΟ ΔΕΛΤΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΗΕΠ, ΙΟΥΝΙΟΣ 2018, ΛΑΓΗΕ
  3. Marios Leonardos, A view from Greece on LCP BREF, 11th Coal Dialogue, Brussels, 8 July 2015, https://euracoal.eu/events/ec-euracoal-coal-dialogue/
ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ
CME – Στεμματική Εκπομπή Μάζας από τον ήλιο
ΗΕ - Ηλεκτρική ενέργεια
FT - Financial Times
ΛΑΓΗΕ - Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας ΑΕ
ΕΕ – Ευρωπαϊκή Επιτροπή  (ή Ένωση)


ΠΗΓΗ

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2018

Άνδρος .Κίνδυνος για λουόμενους και μικρά σκάφη τα κύματα .....από τα απόνερα των μεγάλων επιβατηγών πλοίων !!!





Τά απόνερα των μεγάλων ταχυπλόων επιβατηγών φέρι , αλλά και των άλλων συμβατικών πλοίων ,που ξεκινούν η κατευθύνονται στο λιμάνι της Ραφήνας από και προς τα νησιά των Κυκλάδων , είναι πλέον πολύ επικίνδυνα .
Πήραμε αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στους Πεταλιούς, όπου για δεύτερη φορά αναποδογύρισε φουσκωτό σκάφος αναψυχής στην παραλία των Βασιλικών , χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί . Ο νότιος ορμίσκος των ακατοίκητων σήμερα νησιών των Πεταλιών είναι εξαιρετικά επικίνδυνος από τα απόνερα των ταχυπλόων και άλλων πλοίων όταν καθημερινά διέρχονται από αυτό το σημείο.

Διαβάστε ολο το άρθρο ...
https://www.boatfishing.gr/notios-eyvoikos-gia-2i-fora-anapodogyrise-agkyrovolimeno-foyskoto-logo-terastion-aponeron/

Ειδικά οι λουόμενοι σε κάποιες από τις πανέμορφες παραλίες της Άνδρου κινδυνεύουν από τα μεγάλα κύματα που ξαφνικά εμφανίζονται στα ήρεμα νερά . Το πλοίο που προκάλεσε τα μεγάλα κύματα , προφανώς ''πέρασε'' πριν λίγη ώρα μπροστά από την ακτή .
Γνωρίζουμε οτι ήδη υπάρχει οδηγία αργής πλεύσης ασφάλειας, ειδικά για τα μεγάλα ταχύπλοα πλοία , από το λιμεναρχείο Ραφήνας . Η οδηγία ανακοινώνεται στους επιβάτες από τα μεγάφωνα του πλοίου όταν αυτό πλησιάζει το λιμάνι της Ραφήνας . Τα ταχύπλοα είναι υποχρεωμένα να την εφαρμόζουν και το κάνουν . Πλέουν με μειωμένη ταχύτητα κατά την προσέγγιση .
Διαβάστε εδώ...
Σχετική απόφαση Λιμενάρχη Ραφήνας !
Φυσικά , η απόφαση αυτή δεν αφορά ολόκληρη την διαδρομή των πλοίων προς τα νησιά των Κυκλάδων . Ο λιμενάρχης Ραφήναςς έπραξε άριστα για την περιοχή ευθύνης του .
Τουλάχιστον στην Άνδρο που μας αφορά άμεσα , δεν υπάρχει αντίστοιχη και συγκεκριμένη οδηγία απο την λιμενική αρχή , πέραν της γενικής υποχρέωσης που αφορά την μειωμένη ταχύτητα όλων των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο τους από το λιμάνι του Γαυρίου .
Απαιτείται άμεσα η λήψη αναλόγων με την Ραφήνα προληπτικών μέτρων, για να μην υπάρξουν θύματα η ατυχηματα .
Ελπίζουμε στην άμεση ανταπόκριση του λιμενάρχη της Άνδρου για ένα σοβαρό θέμα που αφορά πρωτίστως την πρόληψη ατυχημάτων και την ασφάλεια των πολιτών .
Όλη η ακτογραμμή της Άνδρου , από την παραλία του ''Πισολιμιώνα'' μέχρι και τις ''Αποθήκες'' είναι εκτεθειμένη στον κίνδυνο των ξαφνικών μεγάλων κυμάτων , που προκαλούν ειδικά τα ταχύπλοα πλοία όταν αυτά διέρχονται , κατευθυνόμενα είτε προς Τήνο είτε προς Ραφήνα . Καθημερινό καλοκαιρινό φαινόμενο σε μικρή η μεγάλη ένταση ( ανάλογα με την ταχύτητα και το εκτόπισμα όπως αναφέρει η συνημμένη μελέτη του ΕΜΠ ).
Ζήσαμε φέτος στιγμές πανικού στην πανέμορφη και ήρεμη παράλια στο ''Κυπρί'' , όπου επικράτησε ξαφνικά πανικός ανάμεσα στους εκατοντάδες λουόμενους όταν τεράστια κύματα ,παρέσυραν τα πάντα απο την αμμουδιά και όλοι έτρεχαν να περισυλλέξουν , πρώτα τα παιδιά τους και μετά τα προσωπικά τους αντικείμενα .

ΓΑΥΡΙΟΝΗΣΙΑ

Ιδιαιτέρως μεγάλος κίνδυνος υπάρχει στα Γαυριονήσια της Άνδρου .
Καθημερινά , OΛA τα πλοία περνούν μέσα απο τον δίαυλο , ανάμεσα στα 7 νησάκια , χωρίς να ''κοψουν'' ταχύτητα . Ειλικρινά δεν γνωρίζουμε ,τον λόγο για το οποίο οι καπετάνιοι μας ακολουθούν την συγκεκριμένη διαδρομή .
Αρκετές φορές διασταυρώνονται οι πορείες τους μέσα στον δίαυλο.
Όλοι μπορούν να καταλάβουν τις συνέπειες αυτών των διελεύσεων , όταν τα τεράστια κύματα ''σκανε '' στις ήρεμες ακτές των νησιών. Όποιος βρεθεί εκεί απολαμβάνοντας την θάλασσα , κινδυνεύει πραγματικά να πνιγεί στα βράχια .
Τα νησάκια αυτά , όλοι ξέρουμε ότι διαθέτουν, μια σπάνια και ιδιαίτερη φυσική ομορφιά καθώς συνθέτουν ενα σπάνιο οικοσύστημα , που επισκέπτονται με μικρά τουριστικά σκάφη ( ιστιοπλοϊκά η ταχύπλοα ) καθημερινά επισκέπτες τουρίστες και λουόμενοι , καθώς και επαγγελματίες η ερασιτέχνες ψαράδες , ''ψαροντουφεκάδες'' κλπ, που καταφθάνουν με τα ταχύπλοα φουσκωτά τους . Οσο για την περιβαλλοντικη επιδραση μιλουν οι παρακατω σχετικες μελετες .
Μια μικρή παράκαμψη της διαδρομής των πλοίων απο το σύμπλεγμα των Γαυριονησιων ,πιστεύουμε οτι θα μετριάζει τον κίνδυνο ατυχήματος .
Άλλωστε όλα τα πλοία , ''περνούσαν '' έξω από τα νησιά παλαιότερα .

Αυτό προβλέπεται από τις επιστημονικές μελέτες ...
''Λόγω της έντονης µεταβολής της βαθυµετρίας, ιδιαίτερα στην περιοχή των νησιών, µικρή τροποποίηση της πορείας των ελαφρών πλοίων υψηλών ταχυτήτων µπορεί να οδηγεί σε σηµαντικό περιορισµό των απόνερων που δηµιουργούν.''




ΣΧΕΤΙΚΑ

Διαβάστε σχετικές μελέτες του ΕΜΠ ...

http://portal.tee.gr/portal/page/portal/PUBLICATIONS/BYMONTHLY_PUBLICATIONS/diminiaia_2010/pub3/01_Wash%20effects.pdf

http://library.tee.gr/digital/techr/2008/techr_2008_4_grigoropoulos.pdf

https://www.researchgate.net/profile/Gregory_Grigoropoulos/publication/242127923_Wave_effects_on_the_shoreline_due_to_the_sailing_of_high_speed_ships_Kymatika_Phainomena_stis_Aktes_apo_te_Dieleuse_Tachyploon_Ploion/links/00b4952a78bfc76bd0000000/Wave-effects-on-the-shoreline-due-to-the-sailing-of-high-speed-ships-Kymatika-Phainomena-stis-Aktes-apo-te-Dieleuse-Tachyploon-Ploion.pdf


Σχετική απόφαση Λιμενάρχη Ραφηνας !

       Με απόφαση του Κεντρικού Λιμενάρχη Ραφήνας (ΑΔΑ 6Μ784653ΠΩ-2ΑΚ), από 7-8-2017 τίθενται περιορισμοί στην ταχύτητα των πλοίων κατά την προσέγγιση / απομάκρυνση τους από το λιμάνι της Ραφήνας.  Σύμφωνα με την απόφαση, σε απόσταση 2 μιλίων (3,7 χιλιόμέτρων) από το λιμάνι, η ταχύτητα πρέπει να μην υπερβαίνει τους 13 κόμβους (13 ναυτικά μίλια / ώρα) και να μειώνεται σταδιακά όσο πιο κοντά βρίσκεται το πλοίο στο λιμάνι. Ειδικότερα για την παραλία Μαρίκες τίθεται και περιορισμός απόστασης ασφαλείας από την ακτή κατ’ ελάχιστο 0,6 ναυτικά μίλια (1110 μέτρα). Η περίοδος εφαρμογής των περιορισμών θα είναι από 1/5 έως 30/9 κάθε έτους, ενώ θα μπορεί και να επεκτείνεται εφόσον κρίνεται σκόπιμο από το Λιμεναρχείο.


Βγείτε όλοι έξω ...''περνάει ο Κεντέρης'' http://www.kathimerini.gr/161226/article/epikairothta/ellada/vgeite-apo-th-8alassa-pernaei-o-kenterhs



Σάββατο 4 Αυγούστου 2018

Η απάτη του ΕΤΜΕΑΡ και οι νέοι dealer στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας !

Γράφει ο Dr.
Apostolos Efthymiadis

ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΡΕΥΜΑΤΟΣ, οἱ ΜΑΠΕΣ καὶ ΕΤΜΕΑΡ + ΥΚΩ.

Τώρα και ἐν ὄψει τῶν προσφορῶν πολλῶν ἰδιωτικῶν παρόχων ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας, οι ὀποῖοι παρέχουν ἐκπτώσεις ἐπί τοῦ τιμολογίου τοῦ βασικοῦ προμηθευτῆ (ΔΕΗ), εἶναι σημαντικό να γνωρίζουμε το ποσοστό που καταλαμβάνει ἡ χρέωση τοῦ βασικοῦ προμηθευτῆ στο σύνολο του λογαριασμοῦ ρεύματος, ὁ ὀποῖος περιλαμβάνει ἐπίσης και χρεώσεις τρίτων ὄπως τῆς Μεταφορᾶς, Διανομῆς, Ὑπηρεσιῶν Κοινῆς Ὠφέλειας (ὙΚΩ), Εἰδικοῦ Τέλους Μειώσεως Ἐκπομπῶν Ἀερίων Ρύπων (ἘΤΜΕΑΡ *****), ΦΠΑ και διάφορα τέλη. 
Ἐξετάζοντας συστηματικά ὅλες αὐτές τις χρεώσεις προκύπτει ἀνάλυση τοῦ συνημμένου πίνακα ὁ ὁποῖος ἀφορᾶ τις χρεώσεις για καταναλώσεις ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας ἐνός τετραμήνου και ὁ ὀποῖος ἔχει κατασκευαστεῖ με το ἐπίσημο τιμολόγιο Γ1 τῆς ΔΕΗ λαμβάνοντας ὑπ' ὄψιν την ἔκπτωση τοῦ 15% δια την περίπτωση ἐμπροθέσμου ἐξοφλήσεως τοῦ λογαριασμοῦ.
Ἀπό τον πίνακα αὐτόν προκύπτει ὅτι ἀπό τον λογαριασμό ρεύματος ὁ βασικός πάροχος (ΔΕΗ) εἰσπράτει ἀπό 34% (για τις μεγάλες καταναλώσεις τετραμήνου) ἔως 50% περίπου για τις μικρές. Ἐπομένως ὄταν ἔνας πάροχος προσφέρει ἐκπτώσεις π.χ. 10% ἔναντι τῆς ΔΕΗ, αὐτό συνεπάγεται συνολική μείωση τοῦ λογαριασμοῦ ἀπό 3,4% ἔως 5%!!! 
      Συνεπῶς θέλει μεγάλη προσοχή κατά την ἐπιλογή παρόχου ρεύματος ἀφοῦ συχνά οἱ πάροχοι κάνουν παραπλανητικές διαφημισεις προβάλοντας το ποσοστό τῆς ἐκπτώσεως ἐπί του βασικοῦ παρόχου και ἀποσιωποῦν τον γενικότερο λογαριασμό !!!
      Τό συγκλονιστικότερο ὅμως στοιχεῖο τὸ ὁποῖο ἀναδεικνύεται ἀπό τον κατωτέρω πίνακα, εἶναι το ποσοστό που καταλαμβάνει το ἘΤΜΕΑΡ και οι ὙΚΩ στο σύνολο τοῦ λογαριασμοῦ τὸ ὁποῖο ἀθροιστικά κυμαίνεται ἀπό 20% (στις μικρές καταναλώσεις) ἔως 43% (στις μεγάλες) τοῦ συνολικοῦ λογαριασμοῦ!!!! 
Το ποσοστό αὐτό εἶναι ἐξωφρενικό ἀφοῦ καθιστᾶ την τιμή τοῦ ρεύματος ἀπαγορευτική για τον κοσμάκη σε μία περίοδο οἰκονομικῆς κρίσεως.
Τα πράγματα γίνονται χειρότερα ὅταν ληφθεῖ ὑπ' ὄψιν ὅτι το ἘΤΜΕΑΡ ἀποδίδεται στις Μεταβλητές ἈΠΕ Συστήματος (ΜΑΠΕΣ - αἰολικά φωτοβολταϊκά) οἱ ὀποῖες ἀντί να μειώουν τις ἐκπομπές CO2 ὄπως ἰσχυρίζεται το ἐπίσημο κράτος, τις αὐξάνουν (ὄπως ἔχουμε ἤδη ἀποδείξει για την Κρήτη και Ρόδο) ἐνῶ ἔνα μεγάλο μέρος τῶν ὙΚΩ προκαλεῖται ἀπό τις ΜΑΠΕΣ στα νησιά, ἐπειδή παρενοχλοῦν τις θερμικές μονάδες τῆς ΔΕΗ αὐξάνοντας την κατανάλωση καυσίμων ἀλλά και την ἀπασχόληση προσωπικοῦ τῆς ΔΕΗ δια την διατήρηση τῆς ἐστάθειας ἐνός ἀσταθοῦς συστήματος ἀπό ἔλλειψη ἰσορροπίας την ὀποία προκαλοῦν οἱ ΜΑΠΕΣ.
    Καιρός εἶναι πλέον οι φορεῖς τῆς χώρας να ἀσχοληθοῦν με την ἀπάτη τοῦ ἘΤΜΕΑΡ και να μειώσουν δραματικά τις χρεώσεις ὙΚΩ. Μόνο ἔτσι θα πέσει αἰσθητά ἡ τιμή τοῦ ρεύματος ὄπως ἀπαιτεῖται.
 Σήμερα ο ἀνωτέρω πίνακας ἐπικαιροποιήθηκε με βάση την ἀπόφαση τῆς ΡΑΕ με την ὀποία το ΥΚΩ ὑπολογίζεται κλιμακωτά ἐνώ μέχρι τέλος του 2017 η χρέωση γινόταν με βάση το σύνολο των kWh και δεν επιμεριζόταν στις kWh που αντιστοιχούσαν σε κάθε κλίμακα. Με την ἀλλαγή αὐτή το ὙΚΩ μειώνεται σχετικά ἀλλά παραμένει ὑψηλό και ἐπομένως ἰσχύουν τα κύρια συμπεράσματα τῆς ἀναρτήσεως.

ἘΤΜΕΑΡ *****  
     Το σύνολο αυτών των χρημάτων που πληρώνουν όλοι οι καταναλωτές , υποχρεωτικά , καταβάλλεται  στους ''αραχτούς'' ιδιοκτήτες επιχειρηματίες των Μεταβλητών ΑΠΕ  Συστήματος ( ΜΑΠΕΣ -αιολικά, φωτοβολταικά ) για κάλυψη λειτουργικών εξόδων και .....κερδών ! 
                                                                                                                           SAGINI 3 

Τρίτη 31 Ιουλίου 2018

Προβλήματα στην υδροδότηση της Υδρούσας Άνδρου .


Αποτέλεσμα εικόνας για λειψυδρία

         Ακούγεται αντιφατικό , όμως κατάφεραν να δημιουργήσουν πρόβλημα και στην υδροδότηση .
Δυστυχώς και το φετινό καλοκαίρι η περιοχή της Υδρούσας Ανδρου , αντιμετωπίζει με δέος την έλλειψη επάρκειας νερού.
Σίγουρα το πρόβλημα έγινε φέτος έντονο λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας . Αυξημένη η τουριστική κίνηση .Η περιοχή φιλοξενεί και φέτος το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεπτών του νησιού μας .
    Τα επαναλαμβανόμενα για πολλά χρόνια λάθη , η έλλειψη σχεδιασμού αλλά και η ανικανότητα των αιρετών , μας έφεραν την λειψυδρία .
    Όταν στην ευρύτερη περιοχή του Γαυρίου της Υδρουσας, απο το 2010 δεν υπάρχει καν , ένας υπάλληλος του Δήμου , για να μετράει τις καταναλώσεις νερού από τα ρολόγια , είναι λογικό να γίνεται σπάταλη και υπερκατανάλωση . 
   Αφού όλοι γνωρίζουν ότι .......(.αν πληρώσουν ) , τα χρήματα θα είναι .....τα ίδια για όλους ανεξάρτητα από τον ετήσιο αριθμό των κυβικών νερού που κατανάλωσαν !!!
( κατ' αποκοπή το ελάχιστο , σύμφωνα με απόφαση του Δ.Σ.Άνδρου ) .
Φέτος πληρώσαμε με ατομικές ειδοποιήσεις για το 2013-14 .( για πριν από μια 5ετια δηλαδή ).
Κουτουράδα για μικρούς και μεγάλους . ( Γκαρσονιέρες και ξενοδοχεία ! ! ! ! ).
      Φυσικά όλοι οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι της περιοχής , αν και τα γνωρίζουν ολα αυτά , ουδέποτε διαμαρτυρήθηκαν δημοσίως . Εξυπηρετούν μόνον τα τοπικά μικροκομματικά συμφέροντα . 

Θα διαβασουν ολοι αυτο το αρθρακι αλλα κανενας τους δεν θα αντιδρασει και παλι .
        Συνήθως , η πληρωμή των  τελών και οι όποιες οφειλές στον Δήμο Ανδρου , εξαργυρώνονται με την ψήφο στις τοπικές εκλογές και γιαυτό κανείς δεν έχει αντίρρηση απο τους υποψήφιους σωτήρες μας , αφού όποιος διαφωνεί στο τέλος ....μαυρίζεται !
Φυσικά και οι περισσότεροι ψηφοφόροι είναι αδιάφοροι αφού νιώθουν ''ευτυχείς'' , άσχετο αν ο Δήμος μας , παει κατά διαόλου οικονομικά !





Κυριακή 3 Ιουνίου 2018

Τα δύσκολα έπονται



       Τα μέτρα λιτότητας τελείωσαν, δεν πρόκειται να ληφθούν άλλα - αφού έχουν συμφωνηθεί μειώσεις συντάξεων για το 2019, περιορισμός αφορολογήτου για το 2020 ή ενωρίτερα, υπερβολικά υψηλοί φόροι, πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% έως το 2022 και 2% έως το 2060, οπότε αυτόματες μειώσεις δαπανών/αυξήσεις φόρων εάν δεν επιτυγχάνονται, καθώς επίσης το τέλος της επιτήρησης/μνημονίων όταν εξοφληθεί το 75% των δανείων της Τρόικα.
Τα ανταλλάγματα έχουν επίσης τελειώσει, αφού έχει δοθεί η δημόσια περιουσία για τα επόμενα 99 χρόνια, ξεπουλήθηκαν οι τράπεζες που μας κόστισαν πάνω από 40 δις € όπως και η ονομασία της Μακεδονίας, τα μεγάλα πολιτικά κόμματα εξαγοράσθηκαν ήδη και είναι συμφωνημένες οι αποκρατικοποιήσεις - ενώ μέσω των χρεών των νοικοκυριών/επιχειρήσεων απέναντι στο κράτος και των κόκκινων δανείων στις τράπεζες, είναι εξασφαλισμένη η υφαρπαγή της ιδιωτικής περιουσίας των Ελλήνων.
Αυτό που δεν έχει τελειώσει είναι το αποτέλεσμα των μέτρων, το οποίο θα βιώνουμε σταδιακά τα επόμενα χρόνια - αφού επιλέχθηκε μία οδύνη δίχως τέλος με την κυλιόμενη χρεοκοπία, αντί ένα οδυνηρό τέλος. Για αυτόν ακριβώς το λόγο τονίζουμε πως δεν έχουμε δει ακόμη τίποτα - εάν βέβαια παραμείνουμε αδρανείς, με σκυμμένο δουλικά το κεφάλι και χωρίς την παραμικρή αντίδραση. Για να γίνει κατανοητό τι εννοούμε, τα προηγούμενα χρόνια φορούσαμε τα ρούχα ή τα παπούτσια που είχαμε και ήταν ακόμη καινούργια, χρησιμοποιούσαμε τις καταθέσεις μας, μέναμε στα σπίτια μας που ήταν επισκευασμένα ή δεν είχαν κατασχεθεί αφού δεν είχαμε χρεωθεί, είμαστε ασφαλισμένοι κοκ. - ενώ όλα αυτά σύντομα θα τελειώσουν χωρίς να μπορούμε να τα ανανεώσουμε, οπότε θα βιώσουμε εντελώς διαφορετικές καταστάσεις. Μπορεί δε ακόμη κάποιοι να αποφεύγουν την πληρωμή των φόρων κρύβοντας τα εισοδήματα τους, οπότε να είναι σε θέση να διατηρούν το βιοτικό τους επίπεδο, αλλά και αυτό θα τελειώσει - αφού οι έλεγχοι εκ μέρους των ξένων θα γίνουν σταδιακά πολύ πιο αυστηροί, εάν όχι απάνθρωποι.
Εκτός αυτού, είναι ορθάνοικτο το ενδεχόμενο της χρεοκοπίας, με την επιστροφή στη δραχμή, αφού μόνο ένας ανόητος θα πίστευε στην καθαρή έξοδο στις αγορές - πόσο μάλλον εάν χάσουμε το τραίνο της ονομαστικής διαγραφής του χρέους που πρότεινε διαρκώς το ΔΝΤ, λόγω των εξελίξεων στην Ιταλία και στην Ισπανία. Επί πλέον, κάτι τέτοιο θα συνέφερε αυτούς που θα υφαρπάξουν τα περιουσιακά μας στοιχεία - εξαιτίας της κατάρρευσης των τιμών τους. Με δεδομένο πάντως το ότι, αυτά που κατακτώνται στρατιωτικά ανακτώνται, ενώ εκείνα που πωλούνται πολύ δύσκολα, μπορεί να καταλάβει κανείς εύκολα πού οδηγούμαστε - μεταξύ άλλων μέσω της αναπλήρωσης του πληθυσμού, όπου οι Έλληνες ήδη μεταναστεύουν μαζικά, ενώ η θέση τους καταλαμβάνεται από τους παράτυπους μετανάστες. Τέλος, το πλέον θλιβερό είναι το γεγονός ότι, οι ελληνικές ελίτ δεν πιστεύουν μόνο πως θα αποφύγουν τη ληστεία, αλλά επίσης πως θα ωφεληθούν - ενώ όταν διαπιστώσουν την πλάνη τους, χάνοντας και αυτοί ότι έχουν και δεν έχουν, θα είναι ήδη πολύ αργά.


Vassilis Viliardos