Τά απόνερα των μεγάλων ταχυπλόων επιβατηγών φέρι , αλλά και των άλλων συμβατικών πλοίων ,που ξεκινούν η κατευθύνονται στο λιμάνι της Ραφήνας από και προς τα νησιά των Κυκλάδων , είναι πλέον πολύ επικίνδυνα .
Πήραμε αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στους Πεταλιούς, όπου για δεύτερη φορά αναποδογύρισε φουσκωτό σκάφος αναψυχής στην παραλία των Βασιλικών , χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί . Ο νότιος ορμίσκος των ακατοίκητων σήμερα νησιών των Πεταλιών είναι εξαιρετικά επικίνδυνος από τα απόνερα των ταχυπλόων και άλλων πλοίων όταν καθημερινά διέρχονται από αυτό το σημείο.
Διαβάστε ολο το άρθρο ...
https://www.boatfishing.gr/notios-eyvoikos-gia-2i-fora-anapodogyrise-agkyrovolimeno-foyskoto-logo-terastion-aponeron/
Ειδικά οι λουόμενοι σε κάποιες από τις πανέμορφες παραλίες της Άνδρου κινδυνεύουν από τα μεγάλα κύματα που ξαφνικά εμφανίζονται στα ήρεμα νερά . Το πλοίο που προκάλεσε τα μεγάλα κύματα , προφανώς ''πέρασε'' πριν λίγη ώρα μπροστά από την ακτή .
Γνωρίζουμε οτι ήδη υπάρχει οδηγία αργής πλεύσης ασφάλειας, ειδικά για τα μεγάλα ταχύπλοα πλοία , από το λιμεναρχείο Ραφήνας . Η οδηγία ανακοινώνεται στους επιβάτες από τα μεγάφωνα του πλοίου όταν αυτό πλησιάζει το λιμάνι της Ραφήνας . Τα ταχύπλοα είναι υποχρεωμένα να την εφαρμόζουν και το κάνουν . Πλέουν με μειωμένη ταχύτητα κατά την προσέγγιση .
Διαβάστε εδώ...
Σχετική απόφαση Λιμενάρχη Ραφήνας !
Φυσικά , η απόφαση αυτή δεν αφορά ολόκληρη την διαδρομή των πλοίων προς τα νησιά των Κυκλάδων . Ο λιμενάρχης Ραφήναςς έπραξε άριστα για την περιοχή ευθύνης του .
Τουλάχιστον στην Άνδρο που μας αφορά άμεσα , δεν υπάρχει αντίστοιχη και συγκεκριμένη οδηγία απο την λιμενική αρχή , πέραν της γενικής υποχρέωσης που αφορά την μειωμένη ταχύτητα όλων των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο τους από το λιμάνι του Γαυρίου . Απαιτείται άμεσα η λήψη αναλόγων με την Ραφήνα προληπτικών μέτρων, για να μην υπάρξουν θύματα η ατυχηματα .
Ελπίζουμε στην άμεση ανταπόκριση του λιμενάρχη της Άνδρου για ένα σοβαρό θέμα που αφορά πρωτίστως την πρόληψη ατυχημάτων και την ασφάλεια των πολιτών .
Όλη η ακτογραμμή της Άνδρου , από την παραλία του ''Πισολιμιώνα'' μέχρι και τις ''Αποθήκες'' είναι εκτεθειμένη στον κίνδυνο των ξαφνικών μεγάλων κυμάτων , που προκαλούν ειδικά τα ταχύπλοα πλοία όταν αυτά διέρχονται , κατευθυνόμενα είτε προς Τήνο είτε προς Ραφήνα . Καθημερινό καλοκαιρινό φαινόμενο σε μικρή η μεγάλη ένταση ( ανάλογα με την ταχύτητα και το εκτόπισμα όπως αναφέρει η συνημμένη μελέτη του ΕΜΠ ).
Ζήσαμε φέτος στιγμές πανικού στην πανέμορφη και ήρεμη παράλια στο ''Κυπρί'' , όπου επικράτησε ξαφνικά πανικός ανάμεσα στους εκατοντάδες λουόμενους όταν τεράστια κύματα ,παρέσυραν τα πάντα απο την αμμουδιά και όλοι έτρεχαν να περισυλλέξουν , πρώτα τα παιδιά τους και μετά τα προσωπικά τους αντικείμενα .
ΓΑΥΡΙΟΝΗΣΙΑ
Ιδιαιτέρως μεγάλος κίνδυνος υπάρχει στα Γαυριονήσια της Άνδρου .
Καθημερινά , OΛA τα πλοία περνούν μέσα απο τον δίαυλο , ανάμεσα στα 7 νησάκια , χωρίς να ''κοψουν'' ταχύτητα . Ειλικρινά δεν γνωρίζουμε ,τον λόγο για το οποίο οι καπετάνιοι μας ακολουθούν την συγκεκριμένη διαδρομή .
Αρκετές φορές διασταυρώνονται οι πορείες τους μέσα στον δίαυλο.
Όλοι μπορούν να καταλάβουν τις συνέπειες αυτών των διελεύσεων , όταν τα τεράστια κύματα ''σκανε '' στις ήρεμες ακτές των νησιών. Όποιος βρεθεί εκεί απολαμβάνοντας την θάλασσα , κινδυνεύει πραγματικά να πνιγεί στα βράχια .
Τα νησάκια αυτά , όλοι ξέρουμε ότι διαθέτουν, μια σπάνια και ιδιαίτερη φυσική ομορφιά καθώς συνθέτουν ενα σπάνιο οικοσύστημα , που επισκέπτονται με μικρά τουριστικά σκάφη ( ιστιοπλοϊκά η ταχύπλοα ) καθημερινά επισκέπτες τουρίστες και λουόμενοι , καθώς και επαγγελματίες η ερασιτέχνες ψαράδες , ''ψαροντουφεκάδες'' κλπ, που καταφθάνουν με τα ταχύπλοα φουσκωτά τους . Οσο για την περιβαλλοντικη επιδραση μιλουν οι παρακατω σχετικες μελετες .
Μια μικρή παράκαμψη της διαδρομής των πλοίων απο το σύμπλεγμα των Γαυριονησιων ,πιστεύουμε οτι θα μετριάζει τον κίνδυνο ατυχήματος .
Άλλωστε όλα τα πλοία , ''περνούσαν '' έξω από τα νησιά παλαιότερα .
Αυτό προβλέπεται από τις επιστημονικές μελέτες ...
''Λόγω της έντονης µεταβολής της βαθυµετρίας, ιδιαίτερα στην περιοχή των νησιών, µικρή τροποποίηση της πορείας των ελαφρών πλοίων υψηλών ταχυτήτων µπορεί να οδηγεί σε σηµαντικό περιορισµό των απόνερων που δηµιουργούν.''
ΣΧΕΤΙΚΑ
Διαβάστε σχετικές μελέτες του ΕΜΠ ...
http://portal.tee.gr/portal/page/portal/PUBLICATIONS/BYMONTHLY_PUBLICATIONS/diminiaia_2010/pub3/01_Wash%20effects.pdf
http://library.tee.gr/digital/techr/2008/techr_2008_4_grigoropoulos.pdf
https://www.researchgate.net/profile/Gregory_Grigoropoulos/publication/242127923_Wave_effects_on_the_shoreline_due_to_the_sailing_of_high_speed_ships_Kymatika_Phainomena_stis_Aktes_apo_te_Dieleuse_Tachyploon_Ploion/links/00b4952a78bfc76bd0000000/Wave-effects-on-the-shoreline-due-to-the-sailing-of-high-speed-ships-Kymatika-Phainomena-stis-Aktes-apo-te-Dieleuse-Tachyploon-Ploion.pdf
Σχετική απόφαση Λιμενάρχη Ραφηνας !
Με απόφαση του Κεντρικού Λιμενάρχη Ραφήνας (ΑΔΑ 6Μ784653ΠΩ-2ΑΚ), από 7-8-2017 τίθενται περιορισμοί στην ταχύτητα των πλοίων κατά την προσέγγιση / απομάκρυνση τους από το λιμάνι της Ραφήνας. Σύμφωνα με την απόφαση, σε απόσταση 2 μιλίων (3,7 χιλιόμέτρων) από το λιμάνι, η ταχύτητα πρέπει να μην υπερβαίνει τους 13 κόμβους (13 ναυτικά μίλια / ώρα) και να μειώνεται σταδιακά όσο πιο κοντά βρίσκεται το πλοίο στο λιμάνι. Ειδικότερα για την παραλία Μαρίκες τίθεται και περιορισμός απόστασης ασφαλείας από την ακτή κατ’ ελάχιστο 0,6 ναυτικά μίλια (1110 μέτρα). Η περίοδος εφαρμογής των περιορισμών θα είναι από 1/5 έως 30/9 κάθε έτους, ενώ θα μπορεί και να επεκτείνεται εφόσον κρίνεται σκόπιμο από το Λιμεναρχείο.
Βγείτε όλοι έξω ...''περνάει ο Κεντέρης'' http://www.kathimerini.gr/161226/article/epikairothta/ellada/vgeite-apo-th-8alassa-pernaei-o-kenterhs
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ