Τετάρτη 7 Μαΐου 2025

Μειονεκτήματα των ηλεκτρικών ( EV ) αυτοκινήτων

 

   Τα  αναπάντητα ερωτήματα εξηγούν γιατί οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι κάτω του 25%.

26 Απριλίου
2025 

    Στο παρακάτω  άρθρο διαπίστώσαμε ότι η ενέργεια  που καταναλώνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη διάρκεια της ζωής του, περιλαμβανόμενου του ενεργειακού κόστους κατασκευής του, είναι άγνωστη.

      Παρατήρησα ότι παίζει ρόλο και η πηγή της ενέργειας, γιατί το πετρέλαιο είναι από τις ακριβείς μορφές ενέργειας (ακριβέστερο από λιγνίτη, φυσικό αέριο, υδροηλεκτρικά και πυρηνικά). Δεν σχολίασα καθόλου τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά γιατί, όπως έχω εξηγήσει πολλές φορές , παράγουν ελάχιστη χρήσιμη ενέργεια.

Ανέφερα επίσης δύο πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων:

  • Κάνουν λιγότερο θόρυβο.

  • Δεν ρυπαίνουν εκεί που αναφέρεται.

Τα μειονεκτήματα είναι πολλά:

  • Είναι ακριβότερα. Ενδεικτικά, βλέπω ότι το ηλεκτρικό Toyota bZ4X ξεκινάει από 45 χιλιάδες ευρώ ενώ το ανταγωνιστικό του συμβατικό Toyota RAV4 ξεκινάει από 27 χιλιάδες. Στα ηλεκτρικά υπάρχει επιδότηση που μειώνει τη διαφορά, αλλά αυτό δεν αλλάζει το ότι είναι ακριβότερα, απλά σημαίνει ότι πληρώνω κι εγώ για το δικό σας ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

  • Έχουν  μικρότερη εμβέλεια.

  • Οι μπαταρίες έχουν σχετικά μικρή διάρκεια ζωής. Για παράδειγμα, το Toyota bZ4X δίνει εγγύηση δέκα ετών ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα πέσει κάτω από το 70% της αρχικής χωρητικότητας. Αυτό σημαίνει ότι η ήδη περιορισμένη εμβέλεια γίνεται ακόμα μικρό μετά από λίγα χρόνια, ότι μπορεί να γίνει πρώτο, να αλλάξω μπαταρία μετά από 10 χρόνια. Το κόστος της μπαταρίας είναι πάνω από το μισό κόστος αγοράς του αυτοκινήτου. ¹

  • Εχουν  μεγάλο χρόνο φόρτισης. Πρόσφατα μια εταιρεία κατασκεύασε  μπαταρίες που φορτίζουν σε πέντε λεπτά , που φυσικά είναι ενδιαφέρουσα εξέλιξη, αλλά μέχρι να δούμε στην πράξη ο μεγάλος χρόνος φόρτισης παραμένει.

  • Η εξόρυξη λιθίου και η κατασκευή μπαταριών βλάπτουν το περιβάλλον. ²

  • Λέγεται ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να γίνουν επικίνδυνες—αν  πάρουν φωτιά ή να εκραγούν. ³ 

  • Γι' αυτό τα οχηματαγωγά πλοία απαγορεύουν την είσοδο  όταν η μπαταρία του ειναι πάνω απο το 40% στο λιμάνι , και έχω ακούσει ιστορίες για αυτοκίνητα που κάνουν βόλτες επί ώρες στο για να αδειάσουν τη μπαταρία τους.

  • Οι μπαταρίες δεν λειτουργούν καλά σε χαμηλές θερμοκρασίες .

Αυτά είναι όσα θυμάμαι.

3

https://www.ntsb.gov/safety/safety-studies/Pages/HWY19SP002.aspx

https://www.benzinga.com/content/43741259/the-increased-danger-of-injury-in-crashes-involving-electric-vehicles


        ***  Εμείς να προσθέσουμε το τεράστιο βάρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. π.χ.   αγγίζει τα 684 κιλά στην BMW i7. Για να έχετε μία τάξη μεγέθους στην παλιά Lotus Elise Sprint το συνολικό βάρος του οχήματος ήταν στα 798 κιλά!

https://www.newsauto.gr/news/posa-kila-zigizoun-i-bataries-stin-ilektriki-bmw-i7/

Τετάρτη 30 Απριλίου 2025

Ευθύνονται οι ΑΠΕ για το Μπλακάουτ στην Ισπανία και την Πορτογαλία

 

Μια προειδοποίηση από το μέλλον της ενέργειας

28 Απριλίου
  https://irrationalfear.substack.com/



Στις 28 Απριλίου 2025, μια καταστροφική διακοπή ρεύματος βύθισε εκατομμύρια ανθρώπους στην Ισπανία και την Πορτογαλία στο χάος. 

Η διακοπή ρεύματος, μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη στην πρόσφατη ιστορία, χτύπησε λίγο μετά το μεσημέρι, διακόπτοντας άμεσα την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και διαταράσσοντας τις μεταφορές, την υγειονομική περίθαλψη και τις επικοινωνίες σε όλη την Ιβηρική Χερσόνησο. 

Τα φανάρια έσβησαν, σχεδόν 400 πτήσεις στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης καθυστέρησαν ή ακυρώθηκαν και τα νοσοκομεία έσπευσαν να διατηρήσουν σε λειτουργία τα συστήματα έκτακτης ανάγκης. 

Ο εθνικός σιδηρόδρομος της Ισπανίας, Renfe, σταμάτησε εντελώς, αφήνοντας τους επιβάτες ακινητοποιημένους για ώρες.

Αυτή η καταστροφή δεν προκλήθηκε από ακραία καιρικά φαινόμενα ή φυσικές καταστροφές, αλλά από μια επικίνδυνα ασταθή εξάρτηση από τις διαλείπουσες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Κατά ειρωνικό τρόπο, η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν υποστηρίξει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας πιο δυναμικά από τις περισσότερες χώρες. 

Το 2023, η ηλιακή και η αιολική ενέργεια παρήγαγαν περίπου το 40% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Ισπανίας και της Πορτογαλίας.

Ωστόσο, αυτή η πράσινη ουτοπία μετατράπηκε σε εφιάλτη, καθώς η απρόβλεπτη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αποκαλύφθηκε ξεκάθαρα.

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Καθαρές, αλλά Αναξιόπιστες

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κυρίως η αιολική και η ηλιακή, είναι εγγενώς διαλείπουσες — εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις καιρικές συνθήκες. Τα δίκτυα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας αντιμετώπισαν δυσκολίες υπό διακυμάνσεις, όπου ακόμη και μικρές διακοπές μπορούν να οδηγήσουν σε καταστροφικές βλάβες. Κατά τη διάρκεια της διακοπής, μια σημαντική ταλάντωση αποσταθεροποίησε την ηλεκτρική συχνότητα, προκαλώντας αυτόματες διακοπές λειτουργίας σε όλο το δίκτυο Financial Times ).

Οι αρχές υποστήριξαν ότι η άνοδος της θερμοκρασίας το μεσημέρι μπορεί να έχει επιβαρύνει το δίκτυο, αλλά η σημερινή πρόβλεψη του AccuWeather για την Ισπανία δείχνει το αντίθετο. Οι θερμοκρασίες σε όλη την ενδοχώρα παραμένουν μέτριες, κυμαινόμενες από τα μέσα της δεκαετίας του '50 έως τα χαμηλά της δεκαετίας του '70 , σχεδόν μη ακραίες συνθήκες που θα μπορούσαν να αποσταθεροποιήσουν αξιόπιστα ένα ισχυρό ενεργειακό σύστημα.

Αυτό αμφισβητεί τις επίσημες εξηγήσεις και υπογραμμίζει πόσο εύθραυστο μπορεί να είναι ένα δίκτυο που τροφοδοτείται κυρίως από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας... ακόμη και σε κανονικές καιρικές συνθήκες.

Ενώ οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχουν αναμφισβήτητα περιβαλλοντικά οφέλη, η ασταθής φύση τους απαιτεί ισχυρή υποδομή δικτύου, σημαντικές εφεδρικές πηγές ενέργειας και εκτεταμένες λύσεις αποθήκευσης, καμία από τις οποίες δεν ήταν επαρκώς υπάρχουσα. Η περιορισμένη ικανότητα διασύνδεσης με γειτονικές χώρες επιδείνωσε περαιτέρω την κατάσταση, εμποδίζοντας την Ισπανία και την Πορτογαλία να αντλούν αποτελεσματικά ενέργεια από αλλού κατά τη διάρκεια της κρίσης.

-Πόσο σπάνιες είναι στην πραγματικότητα τέτοιες διακοπές ρεύματος;               Σύμφωνα με την Independent , οι διακοπές ρεύματος αυτής της κλίμακας είναι εξαιρετικά σπάνιες για προηγμένες χώρες όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία...... αλλά καθώς η εξάρτηση από ασταθείς πηγές ενέργειας αυξάνεται, ενδέχεται να δούμε περισσότερες από αυτές.

-Πόσες ζωές μπορεί να χαθούν ή να επηρεαστούν σοβαρά λόγω αυτής της διακοπής ρεύματος; 

Νοσοκομεία που λειτουργούν με εφεδρικές γεννήτριες, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης που επιβραδύνονται ή έχουν σταματήσει, ευάλωτοι πληθυσμοί που έχουν αποκλειστεί χωρίς απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό, αυτές οι συνέπειες ξεπερνούν κατά πολύ τις υποθετικές απειλές που θέτει η ίδια η κλιματική αλλαγή.

Η σκοτεινή πλευρά των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

Πίσω από τους τίτλους τέλους της μαζικής διακοπής ρεύματος στην Ισπανία και την Πορτογαλία κρύβεται μια δυσάρεστη αλήθεια: η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η οποία καθοδηγείται από ανησυχητικές πολιτικές για το κλίμα, δημιουργεί τρωτά σημεία που απειλούν άμεσα ανθρώπινες ζωές.

Η διακοπή προκλήθηκε από μια δραματική πτώση άνω των 10 GW στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία συνδέεται άμεσα με την απρόβλεπτη φύση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. 

Οι ταχύτητες του ανέμου παρουσίασαν σημαντικές διακυμάνσεις στις 28 Απριλίου, μειώνοντας απότομα την παραγωγική ικανότητα ακριβώς τη στιγμή που η ζήτηση αυξήθηκε το μεσημέρι. 

Σε αντίθεση με τους σταθμούς άνθρακα, φυσικού αερίου ή πυρηνικών σταθμών, οι οποίοι παρέχουν αξιόπιστα ενέργεια ανεξάρτητα από τον καιρό, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παρουσίασαν ύφεση ακριβώς όταν ήταν περισσότερο απαραίτητες.

Ο διαχειριστής του δικτύου της Ισπανίας, Red Eléctrica, αναγνώρισε ότι οι περιορισμένες διασυνδέσεις και η ανεπαρκής αποθήκευση μπαταριών παρεμπόδισαν σοβαρά την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.           Με μόλις 5% χωρητικότητα διασύνδεσης σε σύγκριση με το συνιστώμενο 15%, η Ισπανία και η Πορτογαλία απομονώθηκαν ακριβώς όταν η σταθερότητα είχε τη μεγαλύτερη σημασία.

       Η λεπτομερής ανάλυση αποκαλύπτει ότι αυτή η διακοπή ρεύματος δεν ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό... είναι μια προβλέψιμη συνέπεια της βιαστικής μετάβασης από σταθερές πηγές ορυκτών καυσίμων χωρίς επαρκή σχεδιασμό ή επενδύσεις σε υποδομές. 

Μελέτες δείχνουν σταθερά ότι οι διακοπές ρεύματος αυξάνουν σημαντικά τα ποσοστά θνησιμότητας, ιδίως μεταξύ των ευάλωτων ομάδων. Σύμφωνα με τους αξιωματούχους της δημόσιας υγείας, οι παρατεταμένες διακοπές ρεύματος συσχετίζονται με αυξημένα ποσοστά θνησιμότητας από βλάβες ιατρικών συσκευών, έκθεση σε ακραία ζέστη ή κρύο και διακοπές σε βασικές ιατρικές υπηρεσίες.

      Κατά ειρωνικό τρόπο, η κλιματική αλλαγή δεν έχει προκαλέσει ποτέ άμεσα τόσο εκτεταμένες και άμεσες, απειλητικές για τη ζωή, διακοπές ρεύματος. Ωστόσο, οι «λύσεις» που προτείνουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, δηλαδή η ταχεία επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας χωρίς κατάλληλες διασφαλίσεις, είναι πλέον αποδεδειγμένα επικίνδυνες.

Η συσκότιση στην Ισπανία και την Πορτογαλία πρέπει να χρησιμεύσει ως κώδωνας κινδύνου. 

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από μόνες τους δεν μπορούν να στηρίξουν τις σύγχρονες κοινωνίες.

 Ισορροπημένες, ρεαλιστικές ενεργειακές πολιτικές, που να αγκαλιάζουν σταθερές πηγές ενέργειας παράλληλα με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι ζωτικής σημασίας. 

Χωρίς αυτόν τον ρεαλισμό, διατρέχουμε τον κίνδυνο περαιτέρω συσκότισης, απώλειας περισσότερων ζωών και ενός ειρωνικά καταστροφικού αποτελέσματος από πολιτικές που αποσκοπούν να μας «σώσουν».




Τρίτη 29 Απριλίου 2025

ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΝΔΡΟΥ

   



         Ανακοινώθηκε σήμερα με χαρά,   απο τον Δήμαρχο Άνδρου κ. Θ. Σουσούδη  , η πρόθεση του να αντικαταστήσει το παλαιό δίκτυο ύδρευσης στη Χώρα Ανδρου , στα Λιβάδεια και τις γύρω περιοχές , με ένα νέο και σύγχρονο δίκτυο !

Φυσικά αυτό ακούγεται εξαιρετικά καλό νέο και καθησυχάζει όλους αυτούς που ανησυχούν η πλήττονται  απο την έλλειψη νερού τα τελευταία χρόνια στην Ανδρο .

Δυστυχώς όμως , αυτή η ανακοίνωση δεν μας πληροφορεί για το σημαντικότερο,  που είναι ο τρόπος δημιουργίας και επάρκειας  υδάτινων αποθεμάτων ( αφαλατώσεις , νέες γεωτρήσεις ,λιμνοδεξαμενές , κλπ ) , για να λειτουργεί  απρόσκοπτα η υδροδότηση της Χώρας Ανδρου στο μέλλον . 

Ας ελπίσουμε οτι υπάρχει ήδη ο σχετικός  προγραμματισμός για αυτό και θα ανακοινωθεί σύντομα  .

        Καλοδεχούμενες  λοιπόν τέτοιες εξαγγελλίες , αλλά  πρέπει να διαθέτουν εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα αξιολογηθούν τελικά ως υλοποιήσιμες και σοβαρές , χωρίς πολιτική χροιά !

Ένα τέτοιου μεγέθους  έργο , απαιτεί μια  μελέτη απο  εξιδεικευμένη   εταιρία του χώρου.

 Η ανάθεση  αναλόγων  μελετών γίνονται πάντοτε με ανοιχτό διαγωνισμό   , ανάλογα με το ύψος των χρημάτων του εργου . 

 Ο κ. Δήμαρχος  αφού πρώτα επέλεξε την ανάθεση του έργου , μας ενημερώνει σήμερα . 

Φυσικά υπάρχουν αναπάντητα ερωτηματικά,  για τον προϋπολογισμό του ύψους των χρημάτων της μελέτης και της κατασκευής του έργου .

Η  ανακοίνωση του Δημάρχου  Ανδρου ΕΔΩ ....

https://www.facebook.com/dimos.androu/posts/pfbid0vghNFc9TMkU9rAvDdbUhroQ7URmUjFBZXHKaqqBgccCZWsxLNcbNAijRQBMMqHcJl?__cft__[0]=AZXU6UfGc4SO_JcxQWavFecb5bfmm706VYM7EjyUZijoKHL7LaTcECFbYRscZWlfmWRv-n9PWr49nuasXjAluf0A7ZknYwi2IEtPeOwouHPVCHS6MiTpcDomvYNNXUwwZrQKYM_i1G3w5Yo0G-CFJkoNHtBm61ylMmI7u3E9WiLzSZefpaHjmvOLD4ViyXQabOM&__tn__=%2CO%2CP-R     

   ......είναι ελλιπής αφού δεν μας ενημερώνει , όπως οφείλει  στα πλαίσια της διαφάνειας , για  τα παρακάτω πολύ σοβαρά ερωτήματα .......


  1) Την ημερομηνία και το όνομα της εταιρείας , η οποία  με απόφαση του Δήμου Ανδρου    ( σύμφωνα με την ανακοίνωση ) της ανατέθηκε η  μελέτη του  έργου και η μέχρι σήμερα εμπειρία της σε ανάλογα έργα . 

  2) Εγινε κάποιος διαγωνισμός ?

  2) Ποιος αποφάσισε και με ποιον τρόπο καθόρισε , το  ύψος  των χρημάτων της μελέτης ενός τόσο μεγάλου  έργου . 

  3 ) Πόσα χρήματα θα κοστίσει η μελέτη του έργου ?

  4)  Τα κριτήρια με τα οποία επέλεξε ο κ. Δήμαρχος ,  την συγκεκριμένη εταιρεία με  ανάθεση .

  5) Τον υπόχρεο  , που θα καταβάλει τα χρήματα της απευθείας ανάθεσης  ( Δήμος Ανδρου ,  άλλος φορέας , ιδιώτης δωρητής , κλπ ) 

  6) Το χρονοδιάγραμμα που θα παραδοθεί  ,  η     ''Μελέτη αντικατάστασης και επέκτασης του δικτύου ύδρευσης της Χώρας Ανδρου'' .


Με την ολοκλήρωση και παράδοση της μελέτης αυτής στον Δήμο Ανδρου , θα πρέπει να αναζητηθεί και να επιλεγεί ο φορέας και ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου .

Είναι μια δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία η χρηματοδότηση των έργων .

Αφού και όταν με το καλό , εξασφαλίσει τα χρήματα ο Δήμος Ανδρου , οφείλει να προχωρήσει σε ανοιχτό διαγωνισμό , με τον οποίο θα επιλεγεί ο ανάδοχος που θα κατασκευάσει το έργο .

Αν υπάρξουν ενστάσεις όπως συνήθως γίνεται , η διαδικασία επαναλαμβάνεται .

Στην συνέχεια θα υπογραφεί η σχετική Σύμβαση μεταξύ Δήμου -Αναδόχου , για να αρχίσουν τα έργα και να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα της μελέτης του έργου .

Αγαπητοί αναγνώστες , αντιλαμβάνεστε οτι η υλοποίηση του έργου της αντικατάστασης και επέκτασης του δικτύου ύδρευσης της Χώρας Ανδρου , θα παραδοθεί για χρήση, μετά απο 8-10 χρόνια τουλάχιστον , με ευνοϊκές συνθήκες .

Φυσικά χωρίς ενστάσεις και καταγγελίες !

Προσπαθεί και λογικό είναι , ο κάθε Δήμαρχος να διαφημίζει τα εργα και τις προσδοκίες που κάνει στην διάρκεια της θητεία του .

Υπάρχουν πάντα οι πολιτικές υπερβολές , οι αστάθμητοι παράγοντες ,τα λάθη ,η έλλειψη προσωπικού με σχετικές ικανότητες και πολλά άλλα .

Αυτός είναι όμως , ο νόμιμος τρόπος που υλοποιούνται τα Δημόσια έργα .

Θέλουν σωστή επιλογή προτεραιοτήτων , προγραμματισμό , πολλή δουλειά και πολύ χρόνο .

Κε Δήμαρχε , διευκρινίστε παρακαλώ τις απορίες και τα εύλογα ερωτήματα μας .

Ας υπάρξει επιτέλους η διαφάνεια !!!


Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος



  

Τρίτη 18 Μαρτίου 2025

Ο κλιματικός πανικός κινδυνεύει με πραγματική περιβαλλοντική καταστροφή

 


Γεωμηχανική Τρέλα


     Μεγαλώνοντας τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, θυμάμαι έντονα πώς τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης απεικόνιζαν αμείλικτα την όξινη βροχή ως καταστροφική απειλή. Ενώ η όξινη βροχή έθετε γνήσια περιβαλλοντικά ζητήματα, σίγουρα πιο θεμιτά από τη σημερινή διογκωμένη υστερία για το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), οι κίνδυνοι της ήταν υπερβολικοί για να δικαιολογήσουν δαπανηρούς και επαχθείς κανονισμούς. Τρισεκατομμύρια δολάρια αργότερα, αφού ρυθμίσαμε αυστηρά τις εκπομπές θείου από κινητήρες ντίζελ και πλοία, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια εκπληκτική και επικίνδυνη ανατροπή: εταιρείες όπως η Make Sunsets   προτείνουν τη σκόπιμη έγχυση σωματιδίων θείου στην ατμόσφαιρα για να μας «σώσουν» από την κλιματική αλλαγή. Αυτό δεν είναι απλώς παράδοξο. Είναι μια καθαρή περιβαλλοντική παραφροσύνη, πολύ πιο επικίνδυνη από οποιαδήποτε υποθετική θέρμανση μερικών βαθμών. 


 Κινητήρες ντίζελ: Η απόδοση θυσιάζεται για τη ρύθμιση

        Οι κινητήρες ντίζελ λειτουργούν αποτελεσματικά μέσω της ανάφλεξης με συμπίεση, όπου το καύσιμο ντίζελ αναφλέγεται λόγω πεπιεσμένου, θερμαινόμενου αέρα. Αυτοί οι κινητήρες μπορούν να επιτύχουν αξιοσημείωτη απόδοση καυσίμου,  υπό ιδανικές συνθήκες. Το καύσιμο ντίζελ περιέχει φυσικά θείο, προερχόμενο από αργό πετρέλαιο, και ιστορικά είχε συγκεντρώσεις έως και 5000 ppm. Ο ρυθμιστικός ζήλος το μείωσε δραστικά στο σημερινό πρότυπο των μόλις........ 15 ppm ή χαμηλότερο, με τεράστιο κόστος και πολυπλοκότητα.

What Are Diesel Engines and How Do They Work?
Οι τέσσερις διαδρομές: 1) Εισαγωγή: Ανοίγει η είσοδος, τραβώντας αέρα στον κύλινδρο και μετακινώντας το έμβολο προς τα κάτω. 2) Συμπίεση: Η είσοδος κλείνει, το έμβολο κινείται προς τα πάνω στον κύλινδρο και συμπιέζει τον αέρα. 3) Καύση: Το καύσιμο ντίζελ εγχέεται στον κύλινδρο πριν το έμβολο φτάσει στην κορυφή. Το καύσιμο αναφλέγεται και πιέζει το έμβολο προς τα κάτω. 4) Εξάτμιση: Το έμβολο κινείται προς τα κάτω και φτάνει στην κορυφή, το οποίο σπρώχνει την εξάτμιση που δημιουργείται από την καύση προς τα έξω μέσω της βαλβίδας εξαγωγής. 

Παρά την απλότητα και την αποτελεσματικότητα, οι κανονισμοί για το ντίζελ εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (ULSD) δεν ήταν ούτε φθηνοί ούτε απλοί. Ξεκίνησαν στις ΗΠΑ το 1993, οι κανονισμοί εντάθηκαν το 2006, παραλληλίζοντας τα αυστηρά πρότυπα της ΕΕ. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετώπισε δραματική αναταραχή το 2020, όταν ο ΙΜΟ μείωσε τα όρια περιεκτικότητας σε θείο από 3,5% σε ......0,5% σχεδόν εν μία νυκτί, αναγκάζοντας δαπανηρές μετασκευές ή την υιοθέτηση ακριβών νέων καυσίμων, κοστίζοντας στις ναυτιλιακές εταιρείες πολλά εκατομμύρια ανά πλοίο.

Διόγκωση κόστους, αμελητέα κέρδη

Αυτοί οι κανονισμοί για το θείο αύξησαν σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα, αυξάνοντας το κόστος των καταναλωτών και επηρεάζοντας δυσανάλογα τις οικογένειες με χαμηλότερο εισόδημα. Έχουμε πληρώσει βαριά για αυτά τα περιβαλλοντικά μέτρα μέσω των διογκωμένων τιμών σχεδόν κάθε προϊόντος που αγοράζουμε. Αλλά πετύχαμε πραγματικά ένα ανάλογο περιβαλλοντικό κέρδος;

Πραγματική ρύπανση εναντίον φανταστικών απειλών

Οι εκπομπές θείου είναι αναμφισβήτητα επιβλαβείς ρύποι, πολύ διαφορετικοί από τον ευεργετικό ρόλο που παίζει το CO2 στην ανάπτυξη των φυτών. Οι ενώσεις θείου της ατμόσφαιρας σχηματίζουν διοξείδιο του θείου (SO2) και στη συνέχεια θειικό οξύ (H2SO4), υπεύθυνο για πραγματική περιβαλλοντική βλάβη, συμπεριλαμβανομένης της οξύνισης του εδάφους, της υποβάθμισης των δασών, της διάβρωσης των υποδομών και της σοβαρής ζημιάς του υδάτινου οικοσυστήματος. Οι ανθρωπογενείς εκπομπές θείου υπερβαίνουν κατά πολύ τις φυσικές πηγές, με περίπου 69 εκατομμύρια τόνους ετησίως σε σύγκριση με ηφαιστειακές πηγές μόλις 10-20 εκατομμυρίων τόνων.

Αυτή η απτή βλάβη δικαιολογούσε τους κανονισμούς περί θείου. Ωστόσο, τώρα, οι υποστηρικτές της γεωμηχανικής θέλουν να αντλήσουν σκόπιμα θείο στην ατμόσφαιρά μας, αγνοώντας δεκαετίες σαφείς επιστημονικές αποδείξεις σχετικά με την αποδεδειγμένη περιβαλλοντική βλάβη του θείου και την υγεία.

Πηγή: https://ourworldindata.org/data-insights/sulfur-dioxide-emissions-from-shipping-dropped-sharply-with-the-introduction-of-new-rules-in-2020




                                        irrationalfear@substack.com

                                                    Δρ. Matthew Wielicki
                                                       16 Μαρτίου
2025


Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

Οι ιστορικές αλλαγές στην Νομοθεσία , για την κλιματική αλλαγή στις ΗΠΑ

 

ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ – 12 Μαρτίου 2025

Η EPA εγκαινιάζει τη μεγαλύτερη απορρυθμιστική δράση στην ιστορία των ΗΠΑ

  


Ο διαχειριστής Lee Zeldin ανακοινώνει 31 Ιστορικές Δράσεις για την Ενδυνάμωση της Μεγάλης Αμερικανικής Επιστροφής


     Ο διαχειριστής της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA) Lee Zeldin ανακοίνωσε ότι ο οργανισμός θα αναλάβει 31 ιστορικές ενέργειες στη μεγαλύτερη και πιο συνεπακόλουθη ημέρα απορρύθμισης στην ιστορία των ΗΠΑ, για να προωθήσει τις εκτελεστικές εντολές του Προέδρου Τραμπ στην πρώτη ημέρα και το Power the Great American Comeback. Σε συνδυασμό, αυτές οι ανακοινώσεις αντιπροσωπεύουν την πιο σημαντική μέρα στην ιστορία της EPA. Ενώ εκπληρώνει τη βασική αποστολή της EPA για την προστασία του περιβάλλοντος, ο οργανισμός δεσμεύεται να εκπληρώσει την υπόσχεση του Προέδρου Τραμπ να απελευθερώσει την αμερικανική ενέργεια, να μειώσει το κόστος ζωής για τους Αμερικανούς, να αναζωογονήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, να αποκαταστήσει το κράτος δικαίου και να δώσει δύναμη στις πολιτείες να λαμβάνουν τις δικές τους αποφάσεις.

«Σήμερα είναι η μεγαλύτερη ημέρα απορρύθμισης που έχει δει το έθνος μας. Οδηγούμε ένα στιλέτο κατευθείαν στην καρδιά της θρησκείας της κλιματικής αλλαγής για να μειώσουμε το κόστος ζωής για τις αμερικανικές οικογένειες, να απελευθερώσουμε την αμερικανική ενέργεια, να φέρουμε θέσεις εργασίας σε αυτοκίνητα πίσω στις ΗΠΑ και πολλά άλλα», δήλωσε ο διαχειριστής της EPA Zeldin.

«Μαζί με τον Πρόεδρο Τραμπ, τηρούμε τις υποσχέσεις μας να απελευθερώσουμε την αμερικανική ενέργεια, να μειώσουμε το κόστος για τους Αμερικανούς, να αναζωογονήσουμε την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και να εργαστούμε χέρι-χέρι με τους κρατικούς εταίρους μας για να προωθήσουμε την κοινή μας αποστολή», πρόσθεσε ο διαχειριστής της EPA Zeldin.

Αυτές οι ιστορικές ενέργειες θα περιορίσουν τρισεκατομμύρια σε ρυθμιστικό κόστος και κρυφούς «φόρους» στις οικογένειες των ΗΠΑ. Ως αποτέλεσμα αυτών των ανακοινώσεων, το κόστος ζωής για τις αμερικανικές οικογένειες θα μειωθεί. Θα είναι πιο προσιτό να αγοράσετε αυτοκίνητο, να θερμάνετε σπίτια και να λειτουργήσετε μια επιχείρηση. Θα είναι πιο προσιτό να εισαχθεί η μεταποίηση στις τοπικές κοινότητες, ενώ τα άτομα επωφελούνται ευρέως από τις απτές οικονομικές επιπτώσεις.

Αυτές οι ενέργειες θα δημιουργήσουν αμερικανικές θέσεις εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της απίστευτης προόδου για την επαναφορά των αμερικανικών θέσεων εργασίας για αυτοκίνητα. Οι κανονισμοί της εποχής Μπάιντεν και Ομπάμα που επανεξετάζονται , έχουν πνίξει σχεδόν κάθε τομέα της αμερικανικής οικονομίας.

Σήμερα, ο διαχειριστής EPA Lee Zeldin ανακοίνωσε τις ακόλουθες ενέργειες:

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

1. Επανεξέταση των κανονισμών για τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής (Σχέδιο καθαρής ενέργειας 2.0)

2. Επανεξέταση των κανονισμών που περιορίζουν τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου (OOOO b/c)

3. Επανεξέταση των προτύπων υδραργύρου και τοξικών αέρα που στόχευαν ακατάλληλα τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα (MATS)

4. Επανεξέταση του υποχρεωτικού Προγράμματος Αναφοράς Αερίων Θερμοκηπίου που επέβαλε σημαντικό κόστος στον αμερικανικό ενεργειακό εφοδιασμό (Πρόγραμμα Αναφοράς GHG)

5. Επανεξέταση των περιορισμών, των κατευθυντήριων γραμμών και των προτύπων (ELG) για τη βιομηχανία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ατμού για την εξασφάλιση ηλεκτρικής ενέργειας χαμηλού κόστους με ταυτόχρονη προστασία των υδάτινων πόρων (Steam Electric ELG)

6. Επανεξέταση των κανονισμών για τα λύματα για σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής άνθρακα για να βοηθήσει στην απελευθέρωση της αμερικανικής ενέργειας (Oil and Gas ELG)

7. Επανεξέταση του κανόνα του Προγράμματος Διαχείρισης Κινδύνων της Διοίκησης Μπάιντεν-Χάρις που έκανε τα διυλιστήρια πετρελαίου και φυσικού αερίου και τις χημικές εγκαταστάσεις της Αμερικής λιγότερο ασφαλή (Κανόνας του Προγράμματος Διαχείρισης Κινδύνων)

ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΣ ΖΩΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ

8. Επανεξέταση των κανονισμών για ελαφρά, μεσαία και βαρέα οχήματα που παρείχαν τα θεμέλια για την εντολή Biden-Harris για ηλεκτρικά οχήματα (Κανόνες GHG αυτοκινήτου)

9.  Επανεξέταση του ευρήματος κινδύνου του 2009 και των κανονισμών και των ενεργειών που βασίζονται σε αυτό το Εύρημα (Εύρημα Κινδύνου)

10. Επανεξέταση του κανόνα μετάβασης της τεχνολογίας,  που υποχρεώνει τις εταιρείες να χρησιμοποιούν ορισμένες τεχνολογίες που αύξησαν το κόστος για τα τρόφιμα στα παντοπωλεία και την κατασκευή ημιαγωγών (Κανόνας μετάβασης τεχνολογίας)

11. Επανεξέταση των εθνικών προτύπων ποιότητας ατμοσφαιρικού αέρα για σωματίδια που κλείνουν ευκαιρίες για την αμερικανική μεταποίηση και τις μικρές επιχειρήσεις (PM 2.5 NAAQS)

12. Επανεξέταση πολλαπλών εθνικών προτύπων εκπομπών για επικίνδυνους ατμοσφαιρικούς ρύπους για αμερικανικούς τομείς ενέργειας και μεταποίησης (NESHAPs)

13. Αναδιάρθρωση του Περιφερειακού Προγράμματος Haze που απείλησε την παροχή ενέργειας σε προσιτές τιμές για αμερικανικές οικογένειες (Regional Haze)

14. Αναθεώρηση του «κοινωνικού κόστους του άνθρακα» της κυβέρνησης Μπάιντεν-Χάρις

15. Ανακατεύθυνση των πόρων επιβολής στην βασική αποστολή της EPA για την ανακούφιση της οικονομίας από περιττές γραφειοκρατικές επιβαρύνσεις που αυξάνουν το κόστος για τους Αμερικανούς καταναλωτές (Enforcement Discretion)

16. Τερματισμός της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης του Μπάιντεν και του οργανισμού DEI (EJ/DEI)

ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ

17. Ο τερματισμός του λεγόμενου «Σχεδίου καλής γειτονίας» που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση Μπάιντεν-Χάρις για να επεκτείνει τους ομοσπονδιακούς κανόνες σε περισσότερες πολιτείες και τομείς,  πέρα ​​από την παραδοσιακή εστίαση του προγράμματος και οδήγησε στην απόρριψη σχεδόν όλων των κρατικών σχεδίων εφαρμογής

18. Συνεργασία με πολιτείες και φυλές για την επίλυση μαζικών εκκρεμοτήτων με Κρατικά Σχέδια Εφαρμογής και Σχέδια Εφαρμογής Φυλών που η κυβέρνηση Μπάιντεν-Χάρις αρνήθηκε να επιλύσει (SIPs/TIPs)

19. Επανεξέταση της θέσπισης κανόνων έκτακτων συμβάντων για συνεργασία με πολιτείες για να δοθεί προτεραιότητα στην αποζημίωση προβλεπόμενων πυρκαγιών στο πλαίσιο κρατικών και φυλετικών σχεδίων εφαρμογής (Εξαιρετικές εκδηλώσεις)

20. Ανασύσταση Επιστημονικής Συμβουλευτικής Επιτροπής και Επιστημονικής Συμβουλευτικής Επιτροπής Καθαρού Αέρα.

====

https://www.epa.gov/newsreleases/epa-launches-biggest-deregulatory-action-us-history

Στοιχεία Επικοινωνίας

Γραφείο Τύπου EPA (press@epa.gov)