Κυριακή 24 Αυγούστου 2025

Βοθρολύματα στην θάλασσα της Υδρούσας Ανδρου !

 




Αγαπητοί κ.κ. αιρετοί στην Ανδρο !

Έχετε ευθύνες και υποχρεώσεις .


Μην νομίζετε οτι και το θέμα αυτό θα ξεχαστεί !!!


Πηγή ΑΙ ..


Οι ποινές για τους Δημάρχους που ρυπαίνουν τη θάλασσα με αστικά λύματα μπορεί να περιλαμβάνουν διοικητικές, ποινικές και χρηματικές κυρώσεις.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και την ευρωπαϊκή οδηγία για τα αστικά λύματα, οι υπεύθυνοι φορείς, συμπεριλαμβανομένων των δήμων, που παραβιάζουν τις διατάξεις για την προστασία του περιβάλλοντος από τη ρύπανση των υδάτων μπορεί να αντιμετωπίσουν:
- Πρόστιμα:
Χρηματικές ποινές που επιβάλλονται για τη μη συμμόρφωση με τις περιβαλλοντικές διατάξεις.
- Διοικητικές κυρώσεις:
Περιλαμβάνουν μέτρα όπως η ανάκληση αδειών λειτουργίας ή η επιβολή υποχρεώσεων για τη διενέργεια έργων επεξεργασίας λυμάτων.
- Ποινικές ευθύνες:
Σε σοβαρές περιπτώσεις, μπορεί να επιβληθούν ποινές φυλάκισης ή χρηματικές ποινές σε φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των δημάρχων, που είναι υπεύθυνα για τη ρύπανση.
Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει αυστηρούς κανόνες για την επεξεργασία και διάθεση των αστικών λυμάτων, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας.
Οι χώρες μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, οφείλουν να εφαρμόζουν αυτούς τους κανόνες και να λαμβάνουν μέτρα για την πρόληψη και τον έλεγχο της ρύπανσης των υδάτων .
ΑΙ
Η ρύπανση της θάλασσας μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες και φορείς.
Στη Ελλάδα, μερικές από τις δημόσιες υπηρεσίες που εμπλέκονται στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για τη ρύπανση της θάλασσας, εάν δεν εκτελούν σωστά τα καθήκοντά τους, περιλαμβάνουν:
- Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας:
Είναι υπεύθυνο για τη διαμόρφωση και εφαρμογή πολιτικών για την προστασία του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
- Λιμενικό Σώμα:
Ως εκτελεστικός βραχίονας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι υπεύθυνο για την αστυνόμευση των θαλασσών και την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης.
- Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ):
Διεξάγει επιστημονικές έρευνες για το θαλάσσιο περιβάλλον και παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες για τη διαχείριση και προστασία του.
- Δήμοι και Περιφέρειες:
Είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση των αστικών λυμάτων και την τήρηση των περιβαλλοντικών κανονισμών εντός των ορίων τους.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ρύπανση της θάλασσας μπορεί να προέρχεται από διάφορες πηγές, συμπεριλαμβανομένων βιομηχανικών δραστηριοτήτων, γεωργικών απορροών, αστικών λυμάτων και πετρελαιοκηλίδων από πλοία.
Η αποτελεσματική διαχείριση και προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος απαιτούν συντονισμένες προσπάθειες από διάφορους φορείς και υπηρεσίες [1].



Σάββατο 2 Αυγούστου 2025

Μονάδα αφαλάτωσης θαλασσινού νερού στο Μπατσί Ανδρου !

 


Θετική κρίνεται κατ αρχήν η σημερινή είδηση απο τον Δήμο Ανδρου , αλλά με μεγάλη καθυστέρηση , μιας και τρέχουμε τον Αύγουστο 2025 .
Για τα προβλήματα στην υδροδότηση στο Μπατσί Ανδρου , ανακοινώθηκε η προσωρινή λύση , με έκτακτη χρηματοδότηση 190.000 ευρώ απο το Υπουργείο Ναυτιλίας , μίσθωσης μιας μονάδας αφαλάτωσης θαλασσινού νερού , ικανότητας 600 κυβικών την ημέρα και (''ανόρυξη ??? " ) γεωτρήσεων.
Δεν αναφέρονται στην , ανακοίνωση του Δήμου Ανδρου , πότε ακριβώς θα αρχίσει η λειτουργεία της νέας νοικιασμένης μονάδας , το σημείο χωροθέτησης στο Μπατσί , ο χρόνος που θα διαρκέσει η μίσθωση των μηχανημάτων , αλλά και ο τρόπος επιλογής της ιδιωτικής εταιρείας που θα τρέξει το έργο .
Πιστεύω οτι θα ακολουθήσουν άμεσα , οι σχετικές διευκρινήσεις απο τον Δήμο Ανδρου .

Τρίτη 24 Ιουνίου 2025

Ο φακέλος της "Δημόσιας Σύμβασης Μελέτης'' του λιμένα Γαυρίου Ανδρου !

     Βλέπουμε  θετικά κάθε  προσπάθεια να γίνουν πράξεις , οι αυτονόητες υποχρεώσεις  κάθε  Δήμαρχου Ανδρου  και   φυσικά  επιδοκιμάζουμε !  

 

  Ολοι συμφωνούμε οτι οι βασικές λιμενικές υποδομές στο Γαύριο είναι χρόνια τώρα , ελλειμματικές για την ανάπτυξη , την ασφάλεια αλλά και την εξυπηρέτηση των χρηστών του . Βρισκόμαστε λοιπόν στο αρχικό σημείο , απο όπου πάντα ξεκινάει ενα σημαντικό έργο ανάπτυξης .

Εδώ πρόκειται για το νέο λιμάνι μας .


     Ο Δήμαρχος Ανδρου κ. Σουσούδης με ανάρτησή του στην προσωπική του ιστοσελίδα στο FACEBOOK .... ........https://www.facebook.com/sousoudis/posts/pfbid02QVDUzdnNhnoAQ1orGniug2h7C6hSWiA4dvhRMQtYqkZ47gLPVnarLv8KTjhG4wobl?__cft__[0]=AZVBRaQFs5yrAK45A5qnt6gwegz2-tffm12dKysnHwLYhqZHl6NVlpN4uvmh6l3PsBEza6_S1bVr4_9cG2xyjL1DRkYnDbr2gZ7tJB5gn2gS46kRw_jeiToABQR-_v2sUyqT4MnJI483dNey_IKE9A63xhjXrHOhF21mCPzwdmA_mlwmRv2mY1QkfFdMiG3Txlt6d5PKwU3baU5R9Wsqol_ZKl_tGWoVaNVTk33dhFaJZA&__tn__=%2CO%2CP-y-R ,

....γράφει οτι , αφού κατέθεσαν προσφάτως στο ΥΕΝ , τον ''φακέλο , "Δημόσιας Σύμβασης Μελέτης" του Δήμου Ανδρου , εξασφαλίσαμε την πρόθεση της χρηματοδότησης, ποσού 700.000 ευρώ'' , από το ΥΕΝ , για να χρηματοδοτηθεί η νέα .....μελέτη για το νέο λιμάνι στο Γαύριο.



Δεν γνωρίζουμε δυστυχώς , την πρόταση του Δήμου Ανδρου , στον ''φάκελο Δημοσίας Σύμβασης Μελέτης'' , που έχει υποβληθεί ήδη στο ΥΕΝ , αλλά μπορούμε να δούμε και να κρίνουμε , στο περίπου τους σχεδιασμούς του Δήμου για το έργο, απο την παραπάνω φωτογραφία ! ( την ανέβασε ο κ. Σουσούδης )

Επειδή η εν λόγω τελική μελέτη , όταν ολοκληρωθεί θα περιλαμβάνει ολους τους σχεδιασμούς του Δήμου μας , είναι προφανές οτι μια αναλυτική ενημέρωση των Ανδριωτων , ήταν αναγκαίο να προηγηθεί !

Πάμε να δούμε μαζί , ψύχραιμα και χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες , στην συνέχεια βήμα- βήμα , μιας μακράς διαδρομής ενός μεγάλου δημόσιου έργου για την Ανδρο .


1. Σύνταξη του φάκελου ''Δημοσίας Σύμβασης Μελέτης'' .

Είναι ο μπούσουλας , για αυτό που ζητάμε και θέλουμε να κάνουμε .

Εδώ , όπως μας λέει ο κ. Δήμαρχος Ανδρου , ήδη ξεκίνησε ο Δήμος και έφτιαξε ενα φάκελο ''Δημοσίας Σύμβασης Μελέτης'' με το περίγραμμα των αναγκαίων εργων και υποδομών για να εγκριθεί η χρηματοδότηση του απο το ΥΕΝ , και να παραδοθεί στην συνέχεια στο μελετητικό γραφείο .

Δυστυχώς δεν προηγήθηκε διάλογος και διαβούλευση με τους χρήστες των υπηρεσιών λιμένα Γαυρίου . Αυτό ήταν και είναι το σημαντικότερο κομμάτι .

Το πάθημα των γειτόνων μας Τηνιακών πρέπει να μας γίνει μάθημα . Πάνω απο μια δεκαετία μελετών ,σχεδιασμών , σπατάλη χρημάτων , πήγαν ολα στον ''κουβά'΄, πριν τρία χρόνια , οταν οι καπετάνιοι , οι πράκτορες , οι επαγγελματίες, ο Δήμος κλπ απέρριψαν όλες τις έτοιμες μελέτες του Υπουργείου , που εγιναν εν αγνοία τους .....ως απαράδεκτες και αρχίσαν παλι σήμερα νέες μελέτες απο την αρχή .

Κάναν στο πρώτο βήμα ...λάθος !

Ασφαλές λιμάνι δεν απέκτησαν ακόμη στην Τήνο !!!!

Ελπίζω στον ''φάκελο'' , να προκύπτει με σαφήνεια τι ξέρουμε δηλαδή ακριβως τι θέλουμε και τι ζητάμε να κάνουμε , μέσα στα υπάρχοντα νομικά περιθώρια, με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και την αποδοχή ολων των φορέων της Ανδρου , για την τουριστική ανάπτυξη , την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των επιβατών , αλλά με ευλαβική τήρηση της γνώσης των ειδικών λιμενολόγων και των λοιπών επιστημονικών συμβούλων μας .

Απο την παραπάνω φωτό προκύπτει η καταστροφή της μοναδικής σήμερα στην Υδρούσα , ράμπας -γλίστρας ασφάλειας , για καθέλκυση και ανέλκυση κάθε είδους σκαφών .

Έστω λοιπόν ΄΄κατόπιν εορτής '' το περιεχόμενο του ''φακέλου'' πρέπει να κοινοποιηθεί και να δημοσιοποιηθεί . Ίσως τα λάθη που τυχόν έχουν γίνει να διορθωθούν

Αν πάνε ολα καλά και εγκριθεί η μελέτη ,βρεθεί η σχετική χρηματοδότηση ,γίνει ο διαγωνισμός το έργο , συμβασιοποιηθεί το έργο ,

"ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ-ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΛΙΜΕΝΑ ΓΑΥΡΙΟΥ Ν. ΑΝΔΡΟΥ"

ίσως ξεκινήσει να κατασκευάζεται σε 4-5 χρόνια !!!


Γιώργος Βαλ Μαντζώρος




Τετάρτη 7 Μαΐου 2025

Μειονεκτήματα των ηλεκτρικών ( EV ) αυτοκινήτων

 

   Τα  αναπάντητα ερωτήματα εξηγούν γιατί οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι κάτω του 25%.

26 Απριλίου
2025 

    Στο παρακάτω  άρθρο διαπίστώσαμε ότι η ενέργεια  που καταναλώνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη διάρκεια της ζωής του, περιλαμβανόμενου του ενεργειακού κόστους κατασκευής του, είναι άγνωστη.

      Παρατήρησα ότι παίζει ρόλο και η πηγή της ενέργειας, γιατί το πετρέλαιο είναι από τις ακριβείς μορφές ενέργειας (ακριβέστερο από λιγνίτη, φυσικό αέριο, υδροηλεκτρικά και πυρηνικά). Δεν σχολίασα καθόλου τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά γιατί, όπως έχω εξηγήσει πολλές φορές , παράγουν ελάχιστη χρήσιμη ενέργεια.

Ανέφερα επίσης δύο πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων:

  • Κάνουν λιγότερο θόρυβο.

  • Δεν ρυπαίνουν εκεί που αναφέρεται.

Τα μειονεκτήματα είναι πολλά:

  • Είναι ακριβότερα. Ενδεικτικά, βλέπω ότι το ηλεκτρικό Toyota bZ4X ξεκινάει από 45 χιλιάδες ευρώ ενώ το ανταγωνιστικό του συμβατικό Toyota RAV4 ξεκινάει από 27 χιλιάδες. Στα ηλεκτρικά υπάρχει επιδότηση που μειώνει τη διαφορά, αλλά αυτό δεν αλλάζει το ότι είναι ακριβότερα, απλά σημαίνει ότι πληρώνω κι εγώ για το δικό σας ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

  • Έχουν  μικρότερη εμβέλεια.

  • Οι μπαταρίες έχουν σχετικά μικρή διάρκεια ζωής. Για παράδειγμα, το Toyota bZ4X δίνει εγγύηση δέκα ετών ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα πέσει κάτω από το 70% της αρχικής χωρητικότητας. Αυτό σημαίνει ότι η ήδη περιορισμένη εμβέλεια γίνεται ακόμα μικρό μετά από λίγα χρόνια, ότι μπορεί να γίνει πρώτο, να αλλάξω μπαταρία μετά από 10 χρόνια. Το κόστος της μπαταρίας είναι πάνω από το μισό κόστος αγοράς του αυτοκινήτου. ¹

  • Εχουν  μεγάλο χρόνο φόρτισης. Πρόσφατα μια εταιρεία κατασκεύασε  μπαταρίες που φορτίζουν σε πέντε λεπτά , που φυσικά είναι ενδιαφέρουσα εξέλιξη, αλλά μέχρι να δούμε στην πράξη ο μεγάλος χρόνος φόρτισης παραμένει.

  • Η εξόρυξη λιθίου και η κατασκευή μπαταριών βλάπτουν το περιβάλλον. ²

  • Λέγεται ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να γίνουν επικίνδυνες—αν  πάρουν φωτιά ή να εκραγούν. ³ 

  • Γι' αυτό τα οχηματαγωγά πλοία απαγορεύουν την είσοδο  όταν η μπαταρία του ειναι πάνω απο το 40% στο λιμάνι , και έχω ακούσει ιστορίες για αυτοκίνητα που κάνουν βόλτες επί ώρες στο για να αδειάσουν τη μπαταρία τους.

  • Οι μπαταρίες δεν λειτουργούν καλά σε χαμηλές θερμοκρασίες .

Αυτά είναι όσα θυμάμαι.

3

https://www.ntsb.gov/safety/safety-studies/Pages/HWY19SP002.aspx

https://www.benzinga.com/content/43741259/the-increased-danger-of-injury-in-crashes-involving-electric-vehicles


        ***  Εμείς να προσθέσουμε το τεράστιο βάρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. π.χ.   αγγίζει τα 684 κιλά στην BMW i7. Για να έχετε μία τάξη μεγέθους στην παλιά Lotus Elise Sprint το συνολικό βάρος του οχήματος ήταν στα 798 κιλά!

https://www.newsauto.gr/news/posa-kila-zigizoun-i-bataries-stin-ilektriki-bmw-i7/

Τετάρτη 30 Απριλίου 2025

Ευθύνονται οι ΑΠΕ για το Μπλακάουτ στην Ισπανία και την Πορτογαλία

 

Μια προειδοποίηση από το μέλλον της ενέργειας

28 Απριλίου
  https://irrationalfear.substack.com/



Στις 28 Απριλίου 2025, μια καταστροφική διακοπή ρεύματος βύθισε εκατομμύρια ανθρώπους στην Ισπανία και την Πορτογαλία στο χάος. 

Η διακοπή ρεύματος, μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη στην πρόσφατη ιστορία, χτύπησε λίγο μετά το μεσημέρι, διακόπτοντας άμεσα την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και διαταράσσοντας τις μεταφορές, την υγειονομική περίθαλψη και τις επικοινωνίες σε όλη την Ιβηρική Χερσόνησο. 

Τα φανάρια έσβησαν, σχεδόν 400 πτήσεις στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης καθυστέρησαν ή ακυρώθηκαν και τα νοσοκομεία έσπευσαν να διατηρήσουν σε λειτουργία τα συστήματα έκτακτης ανάγκης. 

Ο εθνικός σιδηρόδρομος της Ισπανίας, Renfe, σταμάτησε εντελώς, αφήνοντας τους επιβάτες ακινητοποιημένους για ώρες.

Αυτή η καταστροφή δεν προκλήθηκε από ακραία καιρικά φαινόμενα ή φυσικές καταστροφές, αλλά από μια επικίνδυνα ασταθή εξάρτηση από τις διαλείπουσες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Κατά ειρωνικό τρόπο, η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν υποστηρίξει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας πιο δυναμικά από τις περισσότερες χώρες. 

Το 2023, η ηλιακή και η αιολική ενέργεια παρήγαγαν περίπου το 40% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Ισπανίας και της Πορτογαλίας.

Ωστόσο, αυτή η πράσινη ουτοπία μετατράπηκε σε εφιάλτη, καθώς η απρόβλεπτη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αποκαλύφθηκε ξεκάθαρα.

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Καθαρές, αλλά Αναξιόπιστες

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κυρίως η αιολική και η ηλιακή, είναι εγγενώς διαλείπουσες — εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις καιρικές συνθήκες. Τα δίκτυα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας αντιμετώπισαν δυσκολίες υπό διακυμάνσεις, όπου ακόμη και μικρές διακοπές μπορούν να οδηγήσουν σε καταστροφικές βλάβες. Κατά τη διάρκεια της διακοπής, μια σημαντική ταλάντωση αποσταθεροποίησε την ηλεκτρική συχνότητα, προκαλώντας αυτόματες διακοπές λειτουργίας σε όλο το δίκτυο Financial Times ).

Οι αρχές υποστήριξαν ότι η άνοδος της θερμοκρασίας το μεσημέρι μπορεί να έχει επιβαρύνει το δίκτυο, αλλά η σημερινή πρόβλεψη του AccuWeather για την Ισπανία δείχνει το αντίθετο. Οι θερμοκρασίες σε όλη την ενδοχώρα παραμένουν μέτριες, κυμαινόμενες από τα μέσα της δεκαετίας του '50 έως τα χαμηλά της δεκαετίας του '70 , σχεδόν μη ακραίες συνθήκες που θα μπορούσαν να αποσταθεροποιήσουν αξιόπιστα ένα ισχυρό ενεργειακό σύστημα.

Αυτό αμφισβητεί τις επίσημες εξηγήσεις και υπογραμμίζει πόσο εύθραυστο μπορεί να είναι ένα δίκτυο που τροφοδοτείται κυρίως από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας... ακόμη και σε κανονικές καιρικές συνθήκες.

Ενώ οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχουν αναμφισβήτητα περιβαλλοντικά οφέλη, η ασταθής φύση τους απαιτεί ισχυρή υποδομή δικτύου, σημαντικές εφεδρικές πηγές ενέργειας και εκτεταμένες λύσεις αποθήκευσης, καμία από τις οποίες δεν ήταν επαρκώς υπάρχουσα. Η περιορισμένη ικανότητα διασύνδεσης με γειτονικές χώρες επιδείνωσε περαιτέρω την κατάσταση, εμποδίζοντας την Ισπανία και την Πορτογαλία να αντλούν αποτελεσματικά ενέργεια από αλλού κατά τη διάρκεια της κρίσης.

-Πόσο σπάνιες είναι στην πραγματικότητα τέτοιες διακοπές ρεύματος;               Σύμφωνα με την Independent , οι διακοπές ρεύματος αυτής της κλίμακας είναι εξαιρετικά σπάνιες για προηγμένες χώρες όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία...... αλλά καθώς η εξάρτηση από ασταθείς πηγές ενέργειας αυξάνεται, ενδέχεται να δούμε περισσότερες από αυτές.

-Πόσες ζωές μπορεί να χαθούν ή να επηρεαστούν σοβαρά λόγω αυτής της διακοπής ρεύματος; 

Νοσοκομεία που λειτουργούν με εφεδρικές γεννήτριες, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης που επιβραδύνονται ή έχουν σταματήσει, ευάλωτοι πληθυσμοί που έχουν αποκλειστεί χωρίς απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό, αυτές οι συνέπειες ξεπερνούν κατά πολύ τις υποθετικές απειλές που θέτει η ίδια η κλιματική αλλαγή.

Η σκοτεινή πλευρά των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

Πίσω από τους τίτλους τέλους της μαζικής διακοπής ρεύματος στην Ισπανία και την Πορτογαλία κρύβεται μια δυσάρεστη αλήθεια: η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η οποία καθοδηγείται από ανησυχητικές πολιτικές για το κλίμα, δημιουργεί τρωτά σημεία που απειλούν άμεσα ανθρώπινες ζωές.

Η διακοπή προκλήθηκε από μια δραματική πτώση άνω των 10 GW στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία συνδέεται άμεσα με την απρόβλεπτη φύση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. 

Οι ταχύτητες του ανέμου παρουσίασαν σημαντικές διακυμάνσεις στις 28 Απριλίου, μειώνοντας απότομα την παραγωγική ικανότητα ακριβώς τη στιγμή που η ζήτηση αυξήθηκε το μεσημέρι. 

Σε αντίθεση με τους σταθμούς άνθρακα, φυσικού αερίου ή πυρηνικών σταθμών, οι οποίοι παρέχουν αξιόπιστα ενέργεια ανεξάρτητα από τον καιρό, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παρουσίασαν ύφεση ακριβώς όταν ήταν περισσότερο απαραίτητες.

Ο διαχειριστής του δικτύου της Ισπανίας, Red Eléctrica, αναγνώρισε ότι οι περιορισμένες διασυνδέσεις και η ανεπαρκής αποθήκευση μπαταριών παρεμπόδισαν σοβαρά την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.           Με μόλις 5% χωρητικότητα διασύνδεσης σε σύγκριση με το συνιστώμενο 15%, η Ισπανία και η Πορτογαλία απομονώθηκαν ακριβώς όταν η σταθερότητα είχε τη μεγαλύτερη σημασία.

       Η λεπτομερής ανάλυση αποκαλύπτει ότι αυτή η διακοπή ρεύματος δεν ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό... είναι μια προβλέψιμη συνέπεια της βιαστικής μετάβασης από σταθερές πηγές ορυκτών καυσίμων χωρίς επαρκή σχεδιασμό ή επενδύσεις σε υποδομές. 

Μελέτες δείχνουν σταθερά ότι οι διακοπές ρεύματος αυξάνουν σημαντικά τα ποσοστά θνησιμότητας, ιδίως μεταξύ των ευάλωτων ομάδων. Σύμφωνα με τους αξιωματούχους της δημόσιας υγείας, οι παρατεταμένες διακοπές ρεύματος συσχετίζονται με αυξημένα ποσοστά θνησιμότητας από βλάβες ιατρικών συσκευών, έκθεση σε ακραία ζέστη ή κρύο και διακοπές σε βασικές ιατρικές υπηρεσίες.

      Κατά ειρωνικό τρόπο, η κλιματική αλλαγή δεν έχει προκαλέσει ποτέ άμεσα τόσο εκτεταμένες και άμεσες, απειλητικές για τη ζωή, διακοπές ρεύματος. Ωστόσο, οι «λύσεις» που προτείνουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, δηλαδή η ταχεία επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας χωρίς κατάλληλες διασφαλίσεις, είναι πλέον αποδεδειγμένα επικίνδυνες.

Η συσκότιση στην Ισπανία και την Πορτογαλία πρέπει να χρησιμεύσει ως κώδωνας κινδύνου. 

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από μόνες τους δεν μπορούν να στηρίξουν τις σύγχρονες κοινωνίες.

 Ισορροπημένες, ρεαλιστικές ενεργειακές πολιτικές, που να αγκαλιάζουν σταθερές πηγές ενέργειας παράλληλα με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι ζωτικής σημασίας. 

Χωρίς αυτόν τον ρεαλισμό, διατρέχουμε τον κίνδυνο περαιτέρω συσκότισης, απώλειας περισσότερων ζωών και ενός ειρωνικά καταστροφικού αποτελέσματος από πολιτικές που αποσκοπούν να μας «σώσουν».