Έρευνα της ΓΓ Εμπορίου .
Η έρευνα για τις τιμές των καυσίμων ,δεν έγινε μόνο για την Άνδρο .
Εμείς θα αναφερθούμε όμως , στο νησί μας την Άνδρο.
Όλοι γνωρίζουμε και κατανοούμε οτι η κατανάλωση βενζίνης και λοιπών καυσίμων στα πρατήρια της Άνδρου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα , ιδιαιτέρως τους χειμερινούς μήνες .
Γνωρίζουμε επίσης ότι δεν έχουν τα ίδια έξοδα λειτουργίας όλα τα πρατήρια στην Άνδρο , επειδή άλλα είναι ιδιόκτητα και άλλα ενοικιάζονται .
Όμως όλοι διαπιστώνουμε ότι οι τιμες είναι πολύ υψηλές αλλά και εναρμονισμένες σε όλα τα πρατήρια του νησιού .
Αυτό σίγουρα σημαίνει ότι δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός παρ'ολο που στην Άνδρο δραστηριοποιούνται εμπορικά τουλάχιστον πέντε διαφορετικές εταιρείες.
Είναι λοιπόν λογικό η βενζίνη στην Άνδρο να πωλείται 20 λεπτά ακριβότερα απ’ ότι στην Αττική;
Δικαιολογείται το υγραέριο κίνησης στην Άνδρο να ανεβαίνει στα 18 λεπτά ακριβότερα από την τιμή στην Αττική ?
Όχι είναι η απάντηση, και σίγουρα δεν ευθύνονται τα μεταφορικά, τα οποία χρησιμοποιούνται συχνά ως άλλοθι από εταιρείες και πρατήρια για να κερδοσκοπούν.
Ακόμη και αν αφαιρέσει κανείς την επιβάρυνση από τα μεταφορικά που δεν ξεπερνούν τα 5 λεπτά για κάθε λίτρο βενζίνης, σύμφωνα με πηγές της ΠΟΠΕΚ, και πάλι οι αποκλίσεις στο νησί μας είναι τεράστιες.
Σκεφτείτε άλλωστε ότι στην Άνδρο ισχύει ακόμη ο μειωμένος ΦΠΑ 16% αντι για 23 % .
Η έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπ. Οικονομίας δείχνει πως ο βασικός «ένοχος» είναι τα αδικαιολόγητα υψηλά περιθώρια κέρδους με τα οποία δουλεύουν πρατηριούχοι και εταιρείες στην Άνδρο . Περιθώρια, διπλάσια εκείνων της Αττικής.
Αποτελώντας στην ουσία μια μικρογραφία του φαινομένου που έχει επισημανθεί και καταγγελθεί δεκάδες φορές χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα, η έρευνα επιβεβαιώνει πως παρ' ότι ο κάθε κρίκος της αλυσίδας των καυσίμων ρίχνει τις ευθύνες στους άλλους, και όλοι μαζί κατηγορούν το κράτος για την υψηλή φορολογία, εντούτοις σε αρκετές περιοχές η κερδοσκοπία ζει και βασιλεύει.
Σαν μέτρο σύγκρισης στην έρευνα θεωρήθηκε η Αττική όπου λειτουργεί καλύτερα ο ανταγωνισμός και τα καύσιμα κοστίζουν όσο και ο μέσος όρος πανελλαδικά.
Στο Λεκανοπέδιο, εταιρείες εμπορίας και οι πρατηριούχοι μοιράζονται ένα κέρδος για τη βενζίνη, της τάξης των 9 λεπτών το λίτρο. Δηλαδή από 4,5 λεπτά το λίτρο ο καθένας.
Στον αντίποδα, το αντίστοιχο περιθώριο κέρδους που μοιράζονται εταιρείες και πρατήρια στην Άνδρο φθάνει τα .....30 λεπτά το λίτρο .
Αναλογούν δηλαδή εκεί από 15 λεπτά το λίτρο για τις εταιρείες και τους βενζινοπώλες.
Ακόμη και αν αφαιρέσει κανείς το κόστος των μεταφορικών που δεν είναι ασήμαντο, καθώς η μεταφορά γίνεται μέσω πλοίου ενώ στα νησιά δεν υπάρχουν μεγάλες αποθήκες για διατήρηση του προϊόντος, και πάλι τέτοια περιθώρια δεν δικαιολογούνται.
Διότι τα μεταφορικά κόστη για τη βενζίνη π.χ. στην Άνδρο είναι χαμηλότερα στις Κυκλάδες καθώς οι εταιρείες επιδοτούνται για τη μεταφορά καυσίμων μέσω του ειδικού λογαριασμού πετρελαίου .
Δεν πρέπει δε, να αγνοεί κανείς ότι στα νησιά του Αιγαίου ισχύει ακόμη ΦΠΑ 16% αντί για 23%, άρα τα κέρδη μεγαλώνουν περαιτέρω.
Τι τρέχει με το υγραέριο
Κάνοντας την ίδια σύγκριση τιμών στο υγραέριο , οι αποκλίσεις φτάνουν ως και τα 20 λεπτά το λίτρο συγκριτικά με την Αττική. Λογικό.
Διότι ενώ στην Αττική εταιρείες και βενζινοπώλες μοιράζονται ένα κέρδος 12 λεπτών το λίτρο, ενω στην Άνδρο το κέρδος φθάνει και ....τα 30 λεπτά το λίτρο .
Μετά τα παραπάνω, θα περίμενε κανείς η πολιτεία, να λάβει μέτρα.
Λάθος. Η μεν ΓΓ Εμπορίου παραπέμπει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, επισημαίνοντας πως η ίδια δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να κάνει κοστολογικούς ελέγχους, άρα δεν γνωρίζει και το ακριβές ύψος των μεταφορικών.
Η δε, Επιτροπή Ανταγωνισμού επικαλείται τις σοβαρές δυσκολίες που συναντά προκειμένου να αποδείξει αν η υπερτιμολόγηση σε μια αγορά συνιστά ή όχι καρτέλ.
«Ως γνωστόν η υπερτιμολόγηση δεν συνεπάγεται επιβολή ποινής. Ποινή προβλέπεται μόνο όταν διαπιστωθεί πως η υπερτιμολόγηση γίνεται κατόπιν συνεννόησης, υπάρχει δηλαδή καρτέλ. Αλλά αυτό είναι δουλειά της Επιτροπής Ανταγωνισμού να ανακαλύψει. Της έχουμε αποστείλει κατ’ επανάληψη στοιχεία», λένε με νόημα κύκλοι της ΓΓ Εμπορίου.
«Δυστυχώς υπάρχει μεγάλη δυσκολία προκειμένου να αποδειχθεί αν σε μια αγορά η υπερτιμολόγηση είναι προϊόν παράνομων συνεννοήσεων ή όχι»,
απαντά από τη πλευρά του στέλεχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
«Έχουν σταλεί κατ’ επανάληψη κλιμάκια στους 9 ύποπτους νομούς αλλά οι έρευνες απέβησαν άκαρπες καθώς για να αποδειχθεί το καρτέλ θα πρέπει είτε να υπάρξει ομολογία, είτε έγγραφη απόδειξη. Τίποτα από τα δύο δεν έχει συμβεί»,
προσθέτει το ίδιο πρόσωπο.
Δυστοκία των αρμοδίων που κρατάει χρόνια, αδυναμία, ανικανότητα; Όπου και να βρίσκεται η αλήθεια, το συμπέρασμα είναι το ίδιο.
Σε αρκετές περιοχές της χώρας ( βλ Άνδρος ) , ο Έλληνας πολίτης ειναι Β κατηγορίας και θα συνεχίσει να πληρώνει ακριβά τα καύσιμα, και αυτό όχι μόνο επειδή έχουμε πολύ υψηλούς φόρους.
Οι κατοικοι- καταναλωτές της Άνδρου περιμένουμε τις αντιδράσεις του Δήμου Άνδρου ,του Έπαρχου , της Περιφέρειας Ν Αιγαίου και των βουλευτών του νομόυ μας , που οφειλουν επιτέλους να μας προστατέψουν απο αυτη την απαράδεκτη κατάσταση , ειδικά φέτος που έρχεται βαρύς χειμώνας .
Γ.Β.Μ.
***Η έρευνα έγινε τον μήνα Αύγουστο 2015 και στις τιμές που ίσχυαν τότε , φυσικά ισχύει αναλόγως για τις σημερινές τιμές πώλησης στα βενζινάδικα της Άνδρου .
Πηγή : Έρευνα ΓΓ Εμπορίου , energypress .gr (φωτό )
Όχι είναι η απάντηση, και σίγουρα δεν ευθύνονται τα μεταφορικά, τα οποία χρησιμοποιούνται συχνά ως άλλοθι από εταιρείες και πρατήρια για να κερδοσκοπούν.
Ακόμη και αν αφαιρέσει κανείς την επιβάρυνση από τα μεταφορικά που δεν ξεπερνούν τα 5 λεπτά για κάθε λίτρο βενζίνης, σύμφωνα με πηγές της ΠΟΠΕΚ, και πάλι οι αποκλίσεις στο νησί μας είναι τεράστιες.
Σκεφτείτε άλλωστε ότι στην Άνδρο ισχύει ακόμη ο μειωμένος ΦΠΑ 16% αντι για 23 % .
Η έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπ. Οικονομίας δείχνει πως ο βασικός «ένοχος» είναι τα αδικαιολόγητα υψηλά περιθώρια κέρδους με τα οποία δουλεύουν πρατηριούχοι και εταιρείες στην Άνδρο . Περιθώρια, διπλάσια εκείνων της Αττικής.
Αποτελώντας στην ουσία μια μικρογραφία του φαινομένου που έχει επισημανθεί και καταγγελθεί δεκάδες φορές χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα, η έρευνα επιβεβαιώνει πως παρ' ότι ο κάθε κρίκος της αλυσίδας των καυσίμων ρίχνει τις ευθύνες στους άλλους, και όλοι μαζί κατηγορούν το κράτος για την υψηλή φορολογία, εντούτοις σε αρκετές περιοχές η κερδοσκοπία ζει και βασιλεύει.
Σαν μέτρο σύγκρισης στην έρευνα θεωρήθηκε η Αττική όπου λειτουργεί καλύτερα ο ανταγωνισμός και τα καύσιμα κοστίζουν όσο και ο μέσος όρος πανελλαδικά.
Στο Λεκανοπέδιο, εταιρείες εμπορίας και οι πρατηριούχοι μοιράζονται ένα κέρδος για τη βενζίνη, της τάξης των 9 λεπτών το λίτρο. Δηλαδή από 4,5 λεπτά το λίτρο ο καθένας.
Στον αντίποδα, το αντίστοιχο περιθώριο κέρδους που μοιράζονται εταιρείες και πρατήρια στην Άνδρο φθάνει τα .....30 λεπτά το λίτρο .
Αναλογούν δηλαδή εκεί από 15 λεπτά το λίτρο για τις εταιρείες και τους βενζινοπώλες.
Ακόμη και αν αφαιρέσει κανείς το κόστος των μεταφορικών που δεν είναι ασήμαντο, καθώς η μεταφορά γίνεται μέσω πλοίου ενώ στα νησιά δεν υπάρχουν μεγάλες αποθήκες για διατήρηση του προϊόντος, και πάλι τέτοια περιθώρια δεν δικαιολογούνται.
Διότι τα μεταφορικά κόστη για τη βενζίνη π.χ. στην Άνδρο είναι χαμηλότερα στις Κυκλάδες καθώς οι εταιρείες επιδοτούνται για τη μεταφορά καυσίμων μέσω του ειδικού λογαριασμού πετρελαίου .
Δεν πρέπει δε, να αγνοεί κανείς ότι στα νησιά του Αιγαίου ισχύει ακόμη ΦΠΑ 16% αντί για 23%, άρα τα κέρδη μεγαλώνουν περαιτέρω.
Τι τρέχει με το υγραέριο
Κάνοντας την ίδια σύγκριση τιμών στο υγραέριο , οι αποκλίσεις φτάνουν ως και τα 20 λεπτά το λίτρο συγκριτικά με την Αττική. Λογικό.
Διότι ενώ στην Αττική εταιρείες και βενζινοπώλες μοιράζονται ένα κέρδος 12 λεπτών το λίτρο, ενω στην Άνδρο το κέρδος φθάνει και ....τα 30 λεπτά το λίτρο .
Μετά τα παραπάνω, θα περίμενε κανείς η πολιτεία, να λάβει μέτρα.
Λάθος. Η μεν ΓΓ Εμπορίου παραπέμπει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, επισημαίνοντας πως η ίδια δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να κάνει κοστολογικούς ελέγχους, άρα δεν γνωρίζει και το ακριβές ύψος των μεταφορικών.
Η δε, Επιτροπή Ανταγωνισμού επικαλείται τις σοβαρές δυσκολίες που συναντά προκειμένου να αποδείξει αν η υπερτιμολόγηση σε μια αγορά συνιστά ή όχι καρτέλ.
«Ως γνωστόν η υπερτιμολόγηση δεν συνεπάγεται επιβολή ποινής. Ποινή προβλέπεται μόνο όταν διαπιστωθεί πως η υπερτιμολόγηση γίνεται κατόπιν συνεννόησης, υπάρχει δηλαδή καρτέλ. Αλλά αυτό είναι δουλειά της Επιτροπής Ανταγωνισμού να ανακαλύψει. Της έχουμε αποστείλει κατ’ επανάληψη στοιχεία», λένε με νόημα κύκλοι της ΓΓ Εμπορίου.
«Δυστυχώς υπάρχει μεγάλη δυσκολία προκειμένου να αποδειχθεί αν σε μια αγορά η υπερτιμολόγηση είναι προϊόν παράνομων συνεννοήσεων ή όχι»,
απαντά από τη πλευρά του στέλεχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
«Έχουν σταλεί κατ’ επανάληψη κλιμάκια στους 9 ύποπτους νομούς αλλά οι έρευνες απέβησαν άκαρπες καθώς για να αποδειχθεί το καρτέλ θα πρέπει είτε να υπάρξει ομολογία, είτε έγγραφη απόδειξη. Τίποτα από τα δύο δεν έχει συμβεί»,
προσθέτει το ίδιο πρόσωπο.
Δυστοκία των αρμοδίων που κρατάει χρόνια, αδυναμία, ανικανότητα; Όπου και να βρίσκεται η αλήθεια, το συμπέρασμα είναι το ίδιο.
Σε αρκετές περιοχές της χώρας ( βλ Άνδρος ) , ο Έλληνας πολίτης ειναι Β κατηγορίας και θα συνεχίσει να πληρώνει ακριβά τα καύσιμα, και αυτό όχι μόνο επειδή έχουμε πολύ υψηλούς φόρους.
Οι κατοικοι- καταναλωτές της Άνδρου περιμένουμε τις αντιδράσεις του Δήμου Άνδρου ,του Έπαρχου , της Περιφέρειας Ν Αιγαίου και των βουλευτών του νομόυ μας , που οφειλουν επιτέλους να μας προστατέψουν απο αυτη την απαράδεκτη κατάσταση , ειδικά φέτος που έρχεται βαρύς χειμώνας .
Γ.Β.Μ.
Αδικαιολόγητες αποκλίσεις σε βενζίνη και υγραέριο (21/8/2015) |
||||||
|
Απλή αμόλυβδη βενζίνη (ευρώ/ λίτρο) |
Υγραέριο Κίνησης (ευρώ/ λίτρο) |
||||
Νομοί |
Τελική τιμή διυλιστηρίου + φόροι |
Μέση τιμή λιανικής |
Περιθώριο κέρδους εμπορίας (εταιρειών και πρατηρίων) |
Τελική τιμή διυλιστηρίου + φόροι |
Μέση τιμή λιανικής |
Περιθώριο κέρδους εμπορίας (εταιρειών και πρατηρίων) |
Αττική |
1,377 |
1,47 |
0,093 |
0,41 |
0,531 |
0,121 |
Ζάκυνθος |
1,377 |
1,675 |
0,298 |
0,41 |
0,706 |
0,296 |
Κυκλάδες |
1,377 |
1,675 |
0,298 |
0,41 |
0,709 |
0,299 |
Δωδεκάνησα |
1,377 |
1,594 |
0,217 |
0,41 |
0,706 |
0,296 |
Κεφαλλονιά |
1,377 |
1,609 |
0,232 |
0,41 |
0,728 |
0,318 |
Κέρκυρα |
1,377 |
1,545 |
0,168 |
0,41 |
0,691 |
0,281 |
Λέσβος |
1,377 |
1,573 |
0,196 |
0,41 |
0,694 |
0,284 |
Ρέθυμνο |
1,377 |
1,557 |
0,180 |
0,41 |
0,663 |
0,253 |
Χανιά |
1,377 |
1,559 |
0,182 |
0,41 |
0,700 |
0,29 |
Ηράκλειο |
1,377 |
1,59 |
0,213 |
0,41 |
0,697 |
0,287 |
***Η έρευνα έγινε τον μήνα Αύγουστο 2015 και στις τιμές που ίσχυαν τότε , φυσικά ισχύει αναλόγως για τις σημερινές τιμές πώλησης στα βενζινάδικα της Άνδρου .
Πηγή : Έρευνα ΓΓ Εμπορίου , energypress .gr (φωτό )
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ