ΠΛΗΡΗΣ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΓΑΥΡΙΩΤΩΝ
Σαν να μην έφτανε το πρόβλημα με τα σκουπίδια του νησιού, έχουμε τώρα και άλλα.
Αυτοσχέδιο διαλυτήριο αυτοκίνητων και...
συλλογής άχρηστων παλιοσίδερων λειτουργεί
παράνομα στο λιμάνι Γαυριο της ΑΝΔΡΟΥ από αθίγγανους-ρομα.
Έχει στηθεί αυτοσχέδια κατασκήνωση μέσα στα παλιοσίδερα και αλλού στο Γαυριο Ανδρου.
Από τον περασμένο Φεβρουάριο δίπλα στο ρέμα του Γαυριου λειτουργεί παράνομα χωματερή-διαλυτήριο αυτοκινήτων , με την ανοχή των τοπικών Αρχών κατά παράβαση κάθε
οικολογικής διαχείρισης όπως ο νόμος προβλέπει .
Σαραβαλάκια και παλιοσίδερα , εγκαταλελειμμένα από όλο το νησί μεταφέρονται με τα φορτηγά των αθίγγανων ,όπως -όπως και συγκεντρώνονται στην συγκεκριμένη τοποθεσία διπλά στο ρέμα όπου αφαιρούνται πρόχειρα, όλα τα μη μεταλλικά εξαρτήματα.
Σχηματίζονται σωροί από λαμαρίνες και σίδερα για να φορτωθούν σε νταλίκες και να μεταφερθούν στη Ραφήνα με τα φερρυ.
Μπαταρίες, λάδια μηχανών , υγρά φρένων, γράσα, πλαστικά, τζάμια,
ελαστικά , είναι σίγουρα μη εμπορεύσιμα είδη για τους ρομά -αθίγγανους . Αλήθεια που καταλήγουν αυτά τα υλικά.
Μήπως πετιούνται στο ρέμα??
Η ρύπανση που γίνεται καθημερινά θυμίζει τριτοκοσμικές χώρες και όχι Κυκλάδες .
Αυτοσχέδιο διαλυτήριο αυτοκίνητων και...
συλλογής άχρηστων παλιοσίδερων λειτουργεί
παράνομα στο λιμάνι Γαυριο της ΑΝΔΡΟΥ από αθίγγανους-ρομα.
Έχει στηθεί αυτοσχέδια κατασκήνωση μέσα στα παλιοσίδερα και αλλού στο Γαυριο Ανδρου.
Από τον περασμένο Φεβρουάριο δίπλα στο ρέμα του Γαυριου λειτουργεί παράνομα χωματερή-διαλυτήριο αυτοκινήτων , με την ανοχή των τοπικών Αρχών κατά παράβαση κάθε
οικολογικής διαχείρισης όπως ο νόμος προβλέπει .
Σαραβαλάκια και παλιοσίδερα , εγκαταλελειμμένα από όλο το νησί μεταφέρονται με τα φορτηγά των αθίγγανων ,όπως -όπως και συγκεντρώνονται στην συγκεκριμένη τοποθεσία διπλά στο ρέμα όπου αφαιρούνται πρόχειρα, όλα τα μη μεταλλικά εξαρτήματα.
Σχηματίζονται σωροί από λαμαρίνες και σίδερα για να φορτωθούν σε νταλίκες και να μεταφερθούν στη Ραφήνα με τα φερρυ.
Μπαταρίες, λάδια μηχανών , υγρά φρένων, γράσα, πλαστικά, τζάμια,
ελαστικά , είναι σίγουρα μη εμπορεύσιμα είδη για τους ρομά -αθίγγανους . Αλήθεια που καταλήγουν αυτά τα υλικά.
Μήπως πετιούνται στο ρέμα??
Η ρύπανση που γίνεται καθημερινά θυμίζει τριτοκοσμικές χώρες και όχι Κυκλάδες .
Δυστυχώς οι κάτοικοι και οι περίοικοι της χωματερής αδιαφορούν προκλητικά .
Γνωρίζουν την ύπαρξη της νέας χωματερής οι Αρχές του νησιού μας??
Έγινε κάποιος έλεγχος από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ανδρου, την Δημοτική Αρχή , την Υγειονομική υπηρεσία ??
Ενημερώθηκε η Εισαγγελική Αρχή για τις ποινικές ευθύνες που προβλέπει ο νομος για την ρύπανση του περιβάλλοντος ??
Γνωρίζουν την ύπαρξη της νέας χωματερής οι Αρχές του νησιού μας??
Έγινε κάποιος έλεγχος από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ανδρου, την Δημοτική Αρχή , την Υγειονομική υπηρεσία ??
Ενημερώθηκε η Εισαγγελική Αρχή για τις ποινικές ευθύνες που προβλέπει ο νομος για την ρύπανση του περιβάλλοντος ??
Σχετικό και το παρακάτω από εδώ
Την παράνομη απόρριψη των αυτοκινήτων σε δρόμους, χωράφια, αλλά ακόμη και σε φυσικά τοπία , επιχειρεί να θέσει οριστικά στο παρελθόν η πολιτεία με τη φετινή περίοδο απόσυρσης των παλαιών οχημάτων, η οποία ξεκίνησε την 22/2/20010 και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του χρόνου.
Η περίοδος απόσυρσης δίνει κίνητρο στους ιδιοκτήτες των παλαιών Ι.Χ. να σταματήσουν την ασύδοτη εναπόθεση των αυτοκινήτων τους σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο, βάζοντας παράλληλα τέρμα στην πραγματική απειλή που συνιστούν για το περιβάλλον και τον άνθρωπο τα εξαιρετικά επιβλαβή υγρά των αυτοκινήτων.
Η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά την τελευταία πενταετία, όπου η χώρα μας έχει αρχίσει επιτέλους να εφαρμόζει την ανακύκλωση των παλαιών οχημάτων, όπως την ορίζουν οι σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα, η επέκταση της ανακύκλωσης οχημάτων στην Ελλάδα έχει δώσει ώθηση σε έναν νέο επιχειρηματικό κλάδο,!!!!! sic , καθώς πλέον ολοένα και περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται στη συλλογή των μετάλλων, των υγρών και των άλλων υλικών των παλαιών Ι.Χ.
«Ένα όχημα λογίζεται ως ανακυκλωμένο μόνον όταν του αφαιρεθούν όλα τα υγρά στοιχεία», τονίζει ο Παύλος Ραβάνης, εκπρόσωπος της εταιρείας ΚΟΥΑΝΟ Α.Ε., η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της ανακύκλωσης οχημάτων.
Η περίοδος απόσυρσης δίνει κίνητρο στους ιδιοκτήτες των παλαιών Ι.Χ. να σταματήσουν την ασύδοτη εναπόθεση των αυτοκινήτων τους σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο, βάζοντας παράλληλα τέρμα στην πραγματική απειλή που συνιστούν για το περιβάλλον και τον άνθρωπο τα εξαιρετικά επιβλαβή υγρά των αυτοκινήτων.
Η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά την τελευταία πενταετία, όπου η χώρα μας έχει αρχίσει επιτέλους να εφαρμόζει την ανακύκλωση των παλαιών οχημάτων, όπως την ορίζουν οι σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα, η επέκταση της ανακύκλωσης οχημάτων στην Ελλάδα έχει δώσει ώθηση σε έναν νέο επιχειρηματικό κλάδο,!!!!! sic , καθώς πλέον ολοένα και περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται στη συλλογή των μετάλλων, των υγρών και των άλλων υλικών των παλαιών Ι.Χ.
«Ένα όχημα λογίζεται ως ανακυκλωμένο μόνον όταν του αφαιρεθούν όλα τα υγρά στοιχεία», τονίζει ο Παύλος Ραβάνης, εκπρόσωπος της εταιρείας ΚΟΥΑΝΟ Α.Ε., η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της ανακύκλωσης οχημάτων.
Τα υγρά που συλλέγονται είναι τα λάδια των οχημάτων, τα υγρά μπαταρίας και φρένων και τα υπολείμματα βενζίνης.
Όπως εξηγούν οι παράγοντες της αγοράς, όλα τα υγρά επαναχρησιμοποιούνται αντί να ρυπαίνουν το περιβάλλον. !!!!! sic
«Τα λάδια της μηχανής του οχήματος ανακυκλώνονται, ενώ το ιδιαίτερα βλαβερό για το περιβάλλον φρέον συλλέγεται από εξειδικευμένη εταιρεία», υπογραμμίζει ο Π. Ραβάνης.
«Τα λάδια της μηχανής του οχήματος ανακυκλώνονται, ενώ το ιδιαίτερα βλαβερό για το περιβάλλον φρέον συλλέγεται από εξειδικευμένη εταιρεία», υπογραμμίζει ο Π. Ραβάνης.
Ακόμη, εξηγεί ότι «η βενζίνη που μαζεύεται από το ρεζερβουάρ του οχήματος αξιοποιείται για τον καθαρισμό των ανταλλακτικών», ενώ αναφέρει ότι τα υγρά των φρένων καταλήγουν σε μια συνεργαζόμενη εταιρεία, η οποία είναι υπεύθυνη για την αξιοποίησή τους μέσω ανακύκλωσης.
Αναφορικά με το νερό που συλλέγεται από το ψυγείο και τα δοχεία των υαλοκαθαριστήρων χρησιμοποιείται -έπειτα από ειδική διαδικασία απολίπανσης- για τις ανάγκες της εταιρείας (πότισμα, καθαρισμός χώρων κ.λπ.).
Αναφορικά με το νερό που συλλέγεται από το ψυγείο και τα δοχεία των υαλοκαθαριστήρων χρησιμοποιείται -έπειτα από ειδική διαδικασία απολίπανσης- για τις ανάγκες της εταιρείας (πότισμα, καθαρισμός χώρων κ.λπ.).
Μετά την αφαίρεση όλων των υγρών στοιχείων, το μεγαλύτερο μέρος από το «κουφάρι» του οχήματος μετατρέπεται σε ανταλλακτικά. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Π. Ραβάνη, ορισμένα μέρη του αυτοκινήτου -όπως η μίζα, το δυναμό κ.ά.- ανακατασκευάζονται.
Οι μπαταρίες των οχημάτων καταλήγουν στην εταιρεία ΣΥΔΕΣΥΣ, η οποία διαχειρίζεται απόβλητα χρησιμοποιούμενων συσσωρευτών, ενώ τα λάστιχα του οχήματος προωθούνται στην Εcoelastica, ένα εγκεκριμένο συλλογικό σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης μεταχειρισμένων ελαστικών.
Οι μπαταρίες των οχημάτων καταλήγουν στην εταιρεία ΣΥΔΕΣΥΣ, η οποία διαχειρίζεται απόβλητα χρησιμοποιούμενων συσσωρευτών, ενώ τα λάστιχα του οχήματος προωθούνται στην Εcoelastica, ένα εγκεκριμένο συλλογικό σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης μεταχειρισμένων ελαστικών.
Όσο για τους καταλύτες των αυτοκινήτων, την ανακύκλωσή τους αναλαμβάνει εξειδικευμένη εταιρεία, ενώ ό,τι απομένει από το όχημα αξιοποιείται ως scrap μετάλλων.
Σύμφωνα με τη μη κερδοσκοπική εταιρεία Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδας (ΕΔΟΕ), περίπου το 75% των Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ) αποτελείται από χρήσιμα μέταλλα. Μια σημαντική ποσότητα αυτών των μετάλλων, καταλήγει στις χαλυβουργίες, όπου τα μέταλλα αποτελούν πρώτη ύλη. Ένα σαφώς μικρότερο ποσοστό των υλικών των ΟΤΚΖ δεν ανακυκλώνεται και αξιοποιείται ως ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Σχετικά με τα ανακυκλωμένα μέταλλα, οι τιμές στην αγορά ποικίλλουν. Ο σίδηρος κυμαίνεται από 100 έως και 200 ευρώ τον τόνο, ανάλογα με τις ανάγκες που κατά καιρούς παρουσιάζονται και είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη ζήτηση που εμφανίζει το μέταλλο κυρίως στον χώρο της βιομηχανίας.
Στον αντίποδα, σαφώς πιο υψηλές είναι οι τιμές ανά τόνο για τον χαλκό καθώς «αγγίζουν» τις 5.000 ευρώ. Την ίδια ώρα, το αλουμίνιο κοστολογείται από 850 έως και 1.250 ευρώ ο τόνος, ενώ το ανοξείδωτο inox προσεγγίζει τα 1.500 ευρώ ανά τόνο.
Οι τιμές για σίδηρο, χαλκό και αλουμίνιο
Σύμφωνα με τη μη κερδοσκοπική εταιρεία Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδας (ΕΔΟΕ), περίπου το 75% των Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ) αποτελείται από χρήσιμα μέταλλα. Μια σημαντική ποσότητα αυτών των μετάλλων, καταλήγει στις χαλυβουργίες, όπου τα μέταλλα αποτελούν πρώτη ύλη. Ένα σαφώς μικρότερο ποσοστό των υλικών των ΟΤΚΖ δεν ανακυκλώνεται και αξιοποιείται ως ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Σχετικά με τα ανακυκλωμένα μέταλλα, οι τιμές στην αγορά ποικίλλουν. Ο σίδηρος κυμαίνεται από 100 έως και 200 ευρώ τον τόνο, ανάλογα με τις ανάγκες που κατά καιρούς παρουσιάζονται και είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη ζήτηση που εμφανίζει το μέταλλο κυρίως στον χώρο της βιομηχανίας.
Στον αντίποδα, σαφώς πιο υψηλές είναι οι τιμές ανά τόνο για τον χαλκό καθώς «αγγίζουν» τις 5.000 ευρώ. Την ίδια ώρα, το αλουμίνιο κοστολογείται από 850 έως και 1.250 ευρώ ο τόνος, ενώ το ανοξείδωτο inox προσεγγίζει τα 1.500 ευρώ ανά τόνο.
Δυστυχώς σήμερα πολλοί καπηλεύονται τη λέξη ''οικολογία'' στην πατρίδα μας και απλά περιορίζονται να περιγράφουν υπάρχοντα προβλήματα τα οποία πρέπει να λύνει πάντα κάποιος άλλος.
ΓΒΜ