Αυτοκαθαριζόμενα καινοτόμα υλικά
Μια μικρή εταιρεία αξιοποιεί τις δυνατότητες της νανοτεχνολογίας, για να προστατεύσει τις «καθημερινές» επιφάνειες
Πώς θα σας φαινόταν αν τα παράθυρά σας έμεναν μονίμως καθαρά ασχέτως καιρικών συνθηκών, αν τα πλακάκια στο μπάνιο διέλυαν συμμαχώντας με το φως του ήλιου κάθε λεκέ ή εστία μικροβίων κι αν το χρώμα με το οποίο βάψατε το σπίτι σας μείωνε (κατά πολλούς βαθμούς!) τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του, επιτρέποντάς σας να ελαττώσετε τον χρόνο λειτουργίας του κλιματιστικού, άρα και το κόστος του ρεύματος;
Ολα αυτά κι ακόμα περισσότερα είναι πλέον πραγματικότητα και έχουν ελληνική σφραγίδα, χάρη στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει η νανοτεχνολογία, από την καινοτόμο και σχετικά νεόκοπη (ιδρύθηκε μόλις το 2005, στο Λαύριο) εταιρεία NanoPhos. Επιλογή της ήταν εξαρχής η εστίαση στη δημιουργία προϊόντων τα οποία αδιαβροχοποιούν και προστατεύουν «καθημερινές» επιφάνειες, το τσιμέντο, την πέτρα, το κεραμίδι, το ξύλο ή το μάρμαρο, χωρίς καμία αλλαγή στη φυσική τους όψη, αλλά και χωρίς κανέναν κίνδυνο για το περιβάλλον ή τον χρήστη, αφού έχουν ως βάση το νερό.
Σχεδόν έξι χρόνια μετά, οι ιδρυτές της μάλλον πρέπει να αισθάνονται δικαιωμένοι για τις επιλογές τους. Τα Υλικά και τα Χημικά συγκαταλέγονται πλέον στους πέντε τομείς αναπτυξιακής προτεραιότητας (οι άλλοι τέσσερις είναι Τρόφιμα και Αγροβιοτεχνολογία, Πληροφορική, Επικοινωνίες και Υπηρεσίες Εντασης Γνώσης, Υγεία και Βιοϊατρική, Ενέργεια και Περιβάλλον) τους οποίους προωθεί η πολιτεία, θεωρώντας ότι σ' αυτούς η χώρα μας έχει (ή μπορεί εύκολα να αποκτήσει) σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αλλωστε, η δική τους πορεία το αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο...
Οι πρώτες διακρίσεις ήρθαν γρήγορα, το 2008, όταν η εταιρεία βραβεύθηκε για την καινοτομία των προϊόντων της από τον πρόεδρο της Microsoft, Μπιλ Γκέιτς, και απέσπασε το 1ο βραβείο καινοτομίας στην έκθεση 100% Detail του Λονδίνου.
Σχεδόν ταυτόχρονα ήλθε και η εμπορική αναγνώριση, που ξεκίνησε από τη διεθνή αγορά. Οι πρώτες συμφωνίες αφορούσαν βιομηχανικούς πελάτες, μεγάλα εργοστάσια κεραμικών, στην Ισπανία και την Πορτογαλία, που άρχισαν να χρησιμοποιούν τα προϊόντα της προκειμένου να προφυλάξουν και να αναδείξουν τα δικά τους, για να ακολουθήσουν οι απλοί χρήστες, που εκτίμησαν την αποτελεσματικότητα και τη λειτουργικότητά τους, όταν ξεκίνησε η διανομή σε καταστήματα μονωτικών υλικών και αλυσίδες καταστημάτων.
Σήμερα, εξαγωγές της NanoPhos (που αποτελούν περίπου το 60% του κύκλου εργασιών της, ο οποίος τον τελευταίο χρόνο άγγιξε το ένα εκατ. ευρώ) πραγματοποιούνται σε περισσότερες από 20 χώρες, σ' όλο τον κόσμο.
Η συγκομιδή των βραβείων συνεχίστηκε και το 2010: Το θερμομονωτικό χρωμάτων SurfaPore ThermoDry βραβεύθηκε για τη συμμετοχή του στο ZED (Zero Energy Development) Pavilion της World Expo 2010, στη Σαγκάη, και επιλέχθηκε ως πρότυπο για τα νέα ενεργειακά κτήρια της Κίνας, καθώς η προσθήκη του σε οποιοδήποτε κοινό ακρυλικό χρώμα το μετατρέπει σε θερμομονωτικό, εξοικονομώντας ενέργεια μ' ένα απλό βάψιμο!
Λίγες μέρες αργότερα, ένα άλλο προϊόν τιμήθηκε με το βραβείο GAIA στη Διεθνή Εκθεση BIG5 του Ντουμπάι για την ικανότητά του να μετατρέπει πορώδεις επιφάνειες, όπως τοίχους και τσιμέντο, σε αυτοκαθαριζόμενες και αντιβακτηριδιακές. Το SurfaShield C ενεργοποιείται από το φως, καθαρίζοντας ρύπους και βακτήρια που επικάθονται στην τροποποιημένη επιφάνεια, ενώ επιδρά αδιάκοπα χωρίς να χρησιμοποιεί επικίνδυνα χημικά ή να αναλώνεται το ίδιο.
Μάλιστα, τον περασμένο Φεβρουάριο η ισπανική εταιρεία κεραμικών πλακιδίων Keraben ανακοίνωσε, στο πλαίσιο της έκθεσης Cevisama 2011, μια νέα σειρά προϊόντων της, με την επωνυμία LifeKer, που εξαφανίζουν οργανικούς λεκέδες, καυσαέρια, αποτρέπουν την ανάπτυξη μικροβίων και εξαλείφουν τις οσμές.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα, ρωτήσαμε τον πρόεδρο της εταιρείας, Βασίλη Θεοχαράκη, και τον διευθύνοντα σύμβουλο, Γιάννη Αραμπατζή; Είχαν μόλις επιστρέψει από ταξίδι στη Ν. Κορέα, συμμετέχοντας στην αποστολή εκπροσώπων των 30 πιο προηγμένων ευρωπαϊκών εταιρειών στον χώρο των δομικών υλικών, την οποία οργάνωσαν -έπειτα από προσεκτική επιλογή- οι ιθύνοντες της Κομισιόν.
«Συνεχίζουμε το ψάξιμο» μου απάντησαν μ' ένα στόμα. «Αν πετύχεις σε κάτι, πολύ σύντομα οι ανταγωνιστές σου θα προσπαθήσουν να σε μιμηθούν, να διεκδικήσουν κι αυτοί μερίδιο της αγοράς. Πρέπει, λοιπόν, να βρίσκεις συνέχεια νέα προϊόντα, νέες ιδέες ή νέες χρήσεις...»
Στα επόμενα σχέδιά τους, λοιπόν, περιλαμβάνεται η εφαρμογή του SurfaShield σε φωτοβολταϊκά πάνελ, χαρίζοντάς τους ιδιότητες αυτοκαθαρισμού, άρα και σταθερότητα στην απόδοση, η παρουσίαση μιας νέας σειράς αντιδιαβρωτικών μετάλλων με προφανή στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών της ναυτιλίας, αλλά και η ενίσχυση του δικτύου διανομής των προϊόντων τους στην Ελλάδα, καθώς σ' αυτούς τους δύσκολους καιρούς όλοι προσπαθούμε να εξοικονομήσουμε πόρους και να μειώσουμε έξοδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ