Τρίτη 13 Αυγούστου 2024

ΔΛΤΑνδρου - Λιμενικά τέλη επιβατών - Σκοπός - Προϋποθέσεις και τρόπος επιβολής τους

                                      ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ  

  


                                Πως υποχρεούται να λειτουργεί το Λιμενικό Ταμείο Άνδρου  .


       Άνδρος . 

    Η σχετικά πρόσφατη διαδικασία διαχωρισμού του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου  , απαιτεί και επιβάλλει εκ του Νόμου πολύ συγκεκριμένες υποχρεώσεις και σύνθετες ενέργειες για την εύρυθμη λειτουργεία του  , απο το Διοικ. Συμβ. του Ταμείου .     

        Υπεύθυνοι  έναντι του Νόμου και των Ανδριώτων ,  είναι ο  σημερινός αυτοδιορισμένος  απο τον Ιανουάριο του 2023 , Πρόεδρος    κ. Σουσούδης ( και δήμαρχος )   και τα μελη του  7μελούς  Διοικητικού Συμβούλιου , οι συνεδριάσεις του οποίου πρέπει να είναι δημόσιες  και οι αποφάσεις του , αναρτώνται υποχρεωτικά στο ''ΔΙΑΥΓΕΙΑ''.

       Ο προηγούμενος , επίσης αυτοδιορισμένος την    5 Σεπτεμβρίου  2022    Πρόεδρος,  κ. Λότσαρης ( π.δήμαρχος)είχε όπως  ο ίδιος και ολοι γνωρίζουν , μηδενική προσφορά  σαν Πρόεδρος στο Ταμείο και φρόντισε να παραιτηθεί τον Δεκέμβριο του 2023 , για να αποφύγει τον εξετευλισμό  του , απο τον νεο Δήμαρχο . ( αφού πρώτα διόρισε Πρόεδρο για ......ενα μήνα τον κ. Βουραζέρη  !!!!)  , που όπως ήταν αναμενόμενο τον καθαίρεσε αμέσως  ο κ. Σουσούδης τον Ιανουάριο 2023. 

        Ξεκινάμε με την βασική πηγή χρηματοδότησης του Ταμείου .

 Αναρτούμε ολόκληρη την σχετική νομοθεσία σχετικά με τα λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων καθώς και την διαδικασία είσπραξης  που επιβάλλεται στο νεο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείου Ανδρου .

Ευχόμαστε σε όλους , δύναμη , όρεξη για δουλειά και καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο τους !

     Ο Πρόεδρος κ. Σουσούδης ,  οφείλει  άμεσα , με θάρρος και ειλικρίνεια , μια δημόσια ενημέρωση των Ανδριωτών , αφού πιστεύουμε οτι εχει  πλέον ενημερωθεί ικανοποιητικά  .

Α .    Για την κίνηση του λογαριασμού  του Δημ. Λιμ. Ταμείου Ανδρου της Τράπεζας ( Eurobank  Ανδρου ) . Τον  λογαριασμό αυτόν τον  άνοιξε ο κ.  Λοτσάρης  το καλοκαίρι του 2022  και έκτοτε ....ελπίζουμε οτι,  τροφοδοτείται απο αυτούς που αναφέρονται στον παρακάτω Νόμο . 

Β.    Το σύνολο των ταμειακών διαθέσιμων του Ταμείου  σήμερα .Οι Ανδριώτες δεν έχουν καμιά ενημέρωση για το μέγεθος  των κεφαλαίων που υπάρχουν διαθέσιμα .

Γ.     Το πιστωτικό Ίδρυμα που διαχειρίζεται σήμερα τον λογαριασμό .

Δ.    Ενημέρωση  απο τον Πρόεδρο , εαν έχουν γίνει οι προβλεπόμενοι απο τον Νόμο έλεγχοι , απο ποιους  εγιναν και πότε   στις ακτοπλοϊκές εταιρείες , για να διαπιστωθεί και να βεβαιωθεί η τήρηση των προϋποθέσεων της παρακάτω νομοθεσίας .

Ε.  Το πλάνο και τους στόχους του ,  για τα  έργα ανάπτυξης των 4 λιμανιών της Ανδρου , των μελετών ,  των συμβάσεων , της στελέχωσης με κατάλληλο προσωπικό  , των κτηριακών και λειτουργικών εγκαταστάσεων της νέας Υπηρεσίας.

                                                                                                                 Γ.Β.Μ.


Νόμος 2399/96 

Άρθρο 6:       Λιμενικά τέλη επιβατών 

- Σκοπός 

- Προϋποθέσεις και τρόπος επιβολής τους

Άρθρο 20:      Λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων


1. Σε κάθε επιβάτη που επιβιβάζεται σε ή αποβιβάζεται από πλοίο, επιβάλλεται ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσεως λιμένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης, για την κατασκευή, συντήρηση και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 1 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 20 του νόμου 3622/2007 (ΦΕΚ 281/Α/2007).

 

2. Το τέλος συνίσταται σε συνολική ποσοστιαία προσαύξηση 5% στην τιμή του εισιτηρίου ή του ναύλου για τους επιβάτες των πάσης φύσεως Ε/Γ, Ε/Γ - Ο/Γ και υδροπτερύγων πλοίων γραμμών εσωτερικού και εξωτερικού, με ελληνική ή ξένη σημαία και αναγράφεται στα εισιτήρια αναλυτικά ως 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα επιβίβασης και 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα αποβίβασης.

 

Ειδικότερα:

 

Α. Ποσοστό 30% από τα έσοδα των διακινουμένων επιβατών προς το εξωτερικό της προηγούμενης παραγράφου αποδίδεται από τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις ισχύουσες σχετικές διατάξεις του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου.

 

Β. Για επιβάτες που συμμετέχουν σε περιηγητικά ταξίδια επιβατηγών - τουριστικών πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία επιβάλλεται πάγιο τέλος αναλόγως της τιμής του εισιτηρίου ή του ναύλου ως εξής:

 

Κόστος εισιτηρίου (€)

Πάγιο τέλος (€)

μέχρι 5

0,10

από 5 - 10

0,15

από 10-20

0,20

από 20-30

0,25

από 30-40

0,30

από 40 και άνω

0,35

 

Το πιο πάνω τέλος επιβάλλεται σε επιβάτες που συμμετέχουν:

 

i. σε ημερήσια - μονοήμερη κρουαζιέρα μεταξύ ελληνικών λιμένων ή επεκτείνεται και σε λιμένες του εξωτερικού ή προσεγγίζει απευθείας σε λιμένα του εξωτερικού, για κάθε λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, περιλαμβανομένου και του αφετήριου λιμένα,

 

ii. σε πολυήμερη κρουαζιέρα για κάθε λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, περιλαμβανομένου και του αφετήριου λιμένα, ανεξάρτητα εάν η κρουαζιέρα περιορίζεται μόνο μεταξύ ελληνικών λιμένων ή επεκτείνεται και σε λιμένες του εξωτερικού ή προσεγγίζει απευθείας σε λιμένες του εξωτερικού, χωρίς ενδιάμεση προσέγγιση σε ελληνικούς λιμένες,

 

Πολυήμερη κρουαζιέρα νοείται η περιήγηση με επιβατηγό - τουριστικό πλοίο που διαρκεί τουλάχιστον 24 ώρες και περιλαμβάνει μία τουλάχιστον διανυκτέρευση του περιηγητή στο πλοίο,

 

iii. σε θαλάσσια εκδρομή ή θαλάσσιο λουτρό με πλοία ή μικρά σκάφη του άρθρου 14 του νόμου [Ν] 2743/1999 (ΦΕΚ 211/Α/1999) με προορισμό από και προς τον ίδιο λιμένα και από λιμένα σε παρακείμενες ακτές ή όρμους και αντιστρόφως,

 

iv. για κάθε επιβάτη που διέρχεται TRANSIT σε κάθε ελληνικό λιμάνι προσέγγισης του πλοίου. TRANSIT νοείται ο επιβάτης επαγγελματικού επιβατηγού πλοίου που έχει αφετηρία λιμένα εξωτερικού, ο οποίος αποβιβάζεται σε ένα ή περισσότερα λιμάνια, που προσεγγίζει το πλοίο, για περιήγηση της πόλης και αναχωρεί με το ίδιο πλοίο μετά από ολιγόωρη παραμονή, που συνολικά δεν δύναται να υπερβεί το 24ωρο.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2B τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 195/2005 (ΦΕΚ 236/Α/2005).

 

γ. Απαλλάσσονται της καταβολής του τέλους:

 

i) τα νήπια μέχρις ενός έτους

ii) οι επιβάτες που συμμετέχουν σε περιηγητικά ταξίδια, εσωτερικού που πραγματοποιούνται από την Εστία Ναυτικών, την Εργατική Εστία και από φιλανθρωπικές οργανώσεις για φιλανθρωπικούς σκοπούς

iii) οι επιβάτες που απαλλάσσονται της καταβολής ναύλου, όταν ταξιδεύουν με ακτοπλοϊκά πλοία και

iv) οι επιβάτες των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής και των επαγγελματικών του νόμο [Ν] 2743/1999 (ΦΕΚ 211/Α/1999).

 

Δ. Τα πιο πάνω τέλη δεν ισχύουν για τους Οργανισμούς Λιμένος ΑΕ, που συστάθηκαν με τον νόμο 2932/2001 και τους Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, οι οποίοι υποχρεούνται στην έκδοση τιμολογίων, ύστερα από απόφαση των Διοικητικών Συμβουλίων αυτών, για τον καθορισμό του ειδικού τέλους επιβατών, χωρίς αυτά να εισάγουν διακρίσεις ανάλογα με τον λιμέ να προορισμού των (εσωτερικό ή άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτες χώρες).

 

Το ειδικό τέλος επιβατών θα αναλώνεται αποκλειστικά για την εκτέλεση, συντήρηση και βελτίωση των λιμενικών έργων και εγκαταστάσεων.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 2 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 242/2003 (ΦΕΚ 219/Α/2003) και τροποποιήθηκε με την παράγραφο 5 του άρθρου 20 του νόμου 3622/2007 (ΦΕΚ 281/Α/2007).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 2 καταργήθηκε με την παράγραφο ΙΑ3.2Α του άρθρου πρώτου του νόμου 4254/2014 (ΦΕΚ 85/Α/2014).

 

3. Τα τέλη της παραγράφου 2Β, 2Γ και 2Δ του παρόντος αυξάνονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

4. Το τέλος περιλαμβάνεται στα εισιτήρια και εισπράττεται με ευθύνη αυτών που εκδίδουν αυτά, δηλαδή τα ναυτικά πρακτορεία, τα τουριστικά γραφεία και συναφείς επιχειρήσεις. Το εισπραττόμενο για κάθε ημερολογιακό μήνα ποσό πρέπει να κατατίθεται από τους υπεύθυνους για την είσπραξη μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα στο λογαριασμό για το δικαιούχο δημόσιο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος, μαζί με υπεύθυνη δήλωση και κατάσταση εμφαίνουσα τον αριθμό των εκδοθέντων κατά θέσεις εισιτηρίων και το καταβλητέο χρηματικό ποσό. Το χρονικό διάστημα που ορίζεται στην παράγραφο αυτή για κατάθεση από τους υπεύθυνους του εισπραττόμενου ποσού για κάθε μήνα ισχύει και για την απόδοση του ειδικού τέλους διέλευσης δια των προκυμαίων οχημάτων πάσης φύσεως που επιβιβάζονται στα πλαίσια δια της ίδιας αυτών δυνάμεως του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 158/1969 (ΦΕΚ 63/Α/1969).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 4 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την περίπτωση γ' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

5. Οι υπεύθυνες για την είσπραξη επιχειρήσεις έχουν αλληλέγγυα και σε ολόκληρο ευθύνη με τους υπόχρεους επιβάτες για την καταβολή του τέλους. Οι δημόσιοι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων, για τους οποίους επιβάλλεται το τέλος αυτό, δύνανται, για τη διαπίστωση της κανονικής βεβαίωσης είσπραξης και απόδοσης του τέλους, να προβαίνουν στον έλεγχο των δικαιολογητικών που βρίσκονται εις χείρας των υπευθύνων για την είσπραξη του ή τρίτων.

 

Οι υπηρεσίες του Κράτους οφείλουν να παρέχουν κάθε αναγκαίο που έχουν στη διάθεση τους στοιχείο για έλεγχο με αίτηση του ενδιαφερόμενου δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

 

6. Η βεβαίωση οφειλόμενων ποσών του λιμενικού τέλους γίνεται με πράξη του συλλογικού οργάνου του δημοσίου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα. Η είσπραξη των ποσών που έχουν βεβαιωθεί γίνεται από αυτό κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 356/1974 (ΦΕΚ 90/Α/1974).

 

Σε περιπτώσεις μη υποβολής δήλωσης ή υποβολής εκπρόθεσμης ή ανακριβούς δήλωσης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του νόμου [Ν] 1642/1986 (ΦΕΚ 125/Α/1986) Για την εφαρμογή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και άλλες διατάξεις και οι σχετικές κυρώσεις επιβάλλονται με ιδιαίτερη πράξη της Λιμενικής Επιτροπής. Η άσκηση οποιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος κατά της βεβαίωσης των οφειλόμενων ποσών αναστέλλει την καταβολή του ενός τρίτου της οφειλής που έχει βεβαιωθεί.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 6 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση δ' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

7. Για τη μη είσπραξη, τη μειωμένη είσπραξη ή την καθυστέρηση απόδοσης του τέλους από την υπεύθυνη επιχείρηση μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, μετά από πρόταση του δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του οικείου λιμένα ή της οικείας λιμενικής αρχής να:

 

i. επιβάλλεται υπέρ του οικείου Λιμενικού Ταμείου πρόστιμο ανερχόμενο μέχρι το εικοσαπλάσιο της αξίας του μη εισπραχθέντος ή καθυστερημένα αποδοθέντος τέλους

 

ii. αφαιρείται προσωρινά και για χρονικό διάστημα από τριάντα (30) ημέρες μέχρι τρεις (3) μήνες ή ανακαλείται οριστικά η άδεια σκοπιμότητας πραγματοποίησης δρομολογίων ή η εκτέλεση τουριστικών πλοίων στα θαλάσσια μεταφορικά μέσα της συγκεκριμένης επιχείρησης.

 

iii. αφαιρείται προσωρινά και για χρονικό διάστημα από τριάντα (30) ημέρες μέχρι τρεις (3) μήνες ή ανακαλείται οριστικά η άδεια λειτουργίας του ναυτικού πρακτορείου. Εάν το πρακτορείο ή η επιχείρηση που εκδίδει τα εισιτήρια ή εισπράττει τα οφειλόμενα στο λιμενικό ταμείο τέλη λειτουργεί σαν τουριστικό πρακτορείο του νόμου [Ν] 393/1976 (ΦΕΚ 199/Α/1976), η προσωρινή αφαίρεση ή η ανάκληση της άδειας λειτουργίας του πραγματοποιείται με απόφαση του αρμόδιου για τον Τουρισμό Υπουργού, ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 7 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση ε' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

8. Οι υπεύθυνοι για κάθε λιμάνι, που εκδίδουν νομίμως εισιτήρια επιβατών των πάσης φύσεως πλοίων, υποχρεούνται να καταθέσουν στο οικείο λιμενικό ταμείο, εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένης εμπορικής τράπεζας για την εγγύηση της καλής διαχείρισης και απόδοσης των λιμενικών τελών για τα εισιτήρια των επιβατών. Το ύψος της εγγυητικής επιστολής, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας παραγράφου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 8 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την περίπτωση στ' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

9. Ανεξάρτητα από τις κυρώσεις της παραγράφου 7, σε κάθε περίπτωση μη είσπραξης ή καθυστέρησης απόδοσης των εισπραχθέντων λιμενικών τελών από τις παραπάνω επιχειρήσεις, οι κατά τόπους λιμενικές αρχές, μετά από αίτηση του δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα απαγορεύουν τον απόπλου των πλοίων για τα οποία υπάρχει η υποχρέωση απόδοσης των οφειλόμενων τελών.

 

10. Ορίζεται αμοιβή των επιφορτισμένων για την είσπραξη του τέλους αυτού ναυτικών πρακτορείων και λοιπών επιχειρήσεων ποσοστού 5% στο εισπραττόμενο κατά περίπτωση ποσό το οποίο θα παρακρατείται από τα δικαιούμενα, κατά την απόδοση του στο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

 

11. Κατ' εξαίρεση της διάταξης της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, το τέλος της παραγράφου 1 δύναται να εισπράττεται απευθείας από τα όργανα του οικείου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα ή από τρίτους στους οποίους έχει ανατεθεί η είσπραξη, με απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης τους. Με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζεται η διαδικασία είσπραξης και απόδοσης του τέλους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

 

12. Ταχυδρομικά ή τραπεζικά έξοδα απόδοσης των υπέρ λιμενικών ταμείων δικαιωμάτων, που εισπράττονται σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις από λιμενικές αρχές στην έδρα των οποίων δεν υπάρχει κατάστημα Τράπεζας της Ελλάδος, βαρύνουν το οικείο λιμενικό ταμείο.

 

13. Οι προμήθειες και πάσης φύσεως νόμιμα δικαιώματα που παρακρατούνται από τις τράπεζες και λοιπούς πιστωτικούς οργανισμούς κατά την εξόφληση των επιταγών που εκδίδονται από τα λιμενικά ταμεία βαρύνουν αυτά.

 

14. Από τα σύμφωνα με τις παραγράφους 2Α, 2Β, 2Γ και 2Δ του παρόντος άρθρου εισπραττόμενα δικαιώματα υπέρ των λιμενικών ταμείων ποσοστό 5% αποδίδεται στο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού (ΜΤΝ), για τις υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης που παρέχουν οι λιμενικές αρχές στο επιβατικό κοινό.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 14 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 14 του νόμου 2881/2001 (ΦΕΚ 16/Α/2001).

 

15. Επίσης ορίζεται ποσοστό κράτησης 5% ως έσοδο υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού στα παρακάτω τέλη και δικαιώματα που βεβαιώνονται ή εισπράττονται από τις λιμενικές αρχές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις:

 

α) από τα πάσης φύσεως τέλη και δικαιώματα προσόρμισης - παραβολής - πρυμνοδέτησης, ελλιμενισμού και παροπλισμού των πλοίων, καθώς και του ειδικού τέλους διέλευσης οχημάτων, για τα λιμενικά ταμεία της χώρας.

 

β) από τις εισπράξεις των φαρικών τελών.

 

γ) από τα πρόστιμα του άρθρου 157 του νομοθετικού διατάγματος 187/1973 (ΦΕΚ 261/Α/1973) Περί Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου που βεβαιώνονται από τις Λιμενικές Αρχές και εισπράττονται από τις οικείες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, καθώς και από τα πρόστιμα των άρθρων 44 και 45 του ως άνω Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, καθώς και των προστίμων του άρθρου 13 του προεδρικού διατάγματος 55/1998 (ΦΕΚ 58/Α/1998), όπως αυτά ισχύουν κάθε φορά,

 

δ) από τα πρόστιμα που επιβάλλονται από τις Λιμενικές Αρχές για παράνομη στάθμευση κατά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (νόμος [Ν] 2696/1999 (ΦΕΚ 57/Α/1999)).

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 15 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 14 του νόμου 2881/2001 (ΦΕΚ 16/Α/2001), με την παράγραφο 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998), με την παράγραφο 1 του άρθρου 14 του νόμου 2881/2001 (ΦΕΚ 16/Α/2001), με την παράγραφο 1 του άρθρου 9 του νόμου 4150/2013 (ΦΕΚ 102/Α/2013).

 

16. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζονται οι διαδικασίες είσπραξης και απόδοσης του προβλεπόμενου στις παραγράφους 14 και 15 ποσοστού 5% στο δικαιούμενο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 16 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 14 του νόμου 2881/2001 (ΦΕΚ 16/Α/2001).

 

17. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δύνανται να καθορίζονται για ειδικές κατηγορίες πλοίων απαλλαγές ή μειώσεις για τα κάθε φύσης λιμενικά και φαρικά τέλη που επιβάλλονται στα πλοία, επιβάτες - οχήματα ή φορτία στους λιμένες της χώρας σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά.

 

18. Για την εκτέλεση και συντήρηση των λιμενικών έργων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η σύναψη δανείων από τα λιμενικά ταμεία με εγγύηση των παραπάνω εσόδων, καθώς και η διάθεση άλλων διαθέσιμων κεφαλαίων τους, ύστερα από έγκριση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

 

Δανειακές υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί από τα Λιμενικά Ταμεία μέχρι την έκδοση του νόμου αυτού βαρύνουν τα έσοδα του ειδικού τέλους

του παρόντος άρθρου.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 18 τίθεται όπως προστέθηκε με την περίπτωση θ' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

19. Οι παραβάτες των διατάξεων του παρόντος άρθρου και των αποφάσεων που εκδίδονται σε εκτέλεσή του τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών και χρηματική ποινή μέχρι ενός εκατομμυρίου δραχμών.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 19 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την περίπτωση ι' της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 2575/1998 (ΦΕΚ 23/Α/1998).

 

20. Για τη χωροθέτηση και δημιουργία των λιμένων εθνικής και περιφερειακής σημασίας του νόμου 2218/1994 και των σχετικών λιμενικών έργων στη χώρα από δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα, καθώς και για της πάσης μορφής παραχωρήσεις στους χώρους αυτών και στις λιμενικές εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο πλαίσιο της ασκούμενης από αυτό ενιαίας ναυτιλιακής και λιμενικής πολιτικής της χώρας, καθώς και για λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.

 

21. Με την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 3878/1958, του άρθρου 34 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 4544/1966 και των άρθρων 2 και 3 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 158/1969, καθώς και κάθε αντίθετη γενική ή ειδική διάταξη νόμου.

 

22. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται από τη δημοσίευσή του.



ΠΗΓΗ


https://www.nomoskopio.gr/n_2399_96_6.php?toc=0&printWindow&















Τρίτη 30 Ιουλίου 2024

Ζητείται άμεσα μια .....υπεύθυνη ενημέρωση απο την κτηνιατρική Υπηρεσία της Ανδρου και την ΠΝΑ .

 


       Επιβλήθηκε  οριστική  απαγόρευση της μετακίνησης αιγοπροβάτων  για αναπαραγωγή, πάχυνση και σφαγή, σε ολόκληρη την Ελλάδα.

     Την απόφαση υπέγραψε  αποφάσισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας,  μετά τον εντοπισμό κρουσμάτων πανώλης των μικρών μηρυκαστικών και σε πολλές  περιοχές της χώρας, εκτός Θεσσαλίας.

       Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, η αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας κρίνεται απαραίτητη για όλη τη χώρα για προληπτικούς λόγους και με στόχο τον περιορισμό εξάπλωσης και εκρίζωση της νόσου.

Πιστεύουμε οτι τα προληπτικά μέτρα , δεν αφορούν την Άνδρο και τα αλλα νησιά ,αφού οι μετακινήσεις έχουν απαγορευτεί .

       Περιμένουμε άμεσα , την επίσημη θέση των κτηνιατρικών Υπηρεσιών του Δήμου Ανδρου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου !



Σάββατο 27 Ιουλίου 2024

26 Ιουλίου 2024 .Τελετή έναρξης Ολυμπιακών αγώνων.




2024 Ολυμπιακοί αγώνες 

FRANCE 

                                                                             Του κ.Νίκου Βαρότση 

Μια χώρα με μια λαμπρή ιστορία, με μεγάλα επιτεύγματα σε όλους τους τομείς, με τεράστια πολιτιστική παράδοση, πρωτοπόρος στη λογοτεχνία, στις τέχνες, τη μουσική, την καλλιτεχνική δημιουργία , επιλέγει στη τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, που αναλαμβάνει κάθε εκατό χρόνια, να παρουσιάσει ένα απερίγραπτο αλαλούμ, κυριολεκτικά ένα φανταχτερό ό,τι νάναι !

Αντί να παρουσιάσει τον συνεκτικό της, ως κοινωνία μύθο, τις κρίσιμες καμπές της ιστορίας της, που σημάδεψαν τον κόσμο, τις μεγάλες ιδέες που πήγασαν από αυτές και καταύγασαν το στερέωμα καθώς και το γαλλικό τρόπο αντίληψης των πραγμάτων διαχρονικά και την εξέλιξή του, διάλεξε να ακολουθήσει τα μεταμοντέρνα ρεύματα .
Σύμφωνα με αυτά κοινωνία ουσιαστικά δεν υπάρχει , ούτε συνεκτικοί μύθοι, παρά μια ατέλειωτη παράθεση της ιδιαιτερότητας, της ασημαντότητας και της φαντασίωσης του κάθε πικραμένου!
Έτσι και μπορούσε π.χ ο Βολταίρος, ο Ρουσώ ή ο Βίκτωρ Ουγκό να σηκώνονταν χθες από τους τάφους τους, θα έπαιρναν κάτω από την καταρρακτώδη βροχή σε ανηλεές κυνηγητό τους εγκέφαλους που εμπνεύστηκαν αυτή την ιεροσυλία!
Βέβαια, η πολιτική ορθότητα μας απαγορεύει να προβάλλουμε τα λαμπρά επιτεύγματα του μέχρι τώρα ανθρώπινου πολιτισμού.
Σε λίγο, θα μας ζητήσουν να κρύψουμε με κάποιο παραβάν…τον Παρθενώνα μιας και τα μάρμαρα, 2500 χρόνια πριν, τ’ ανέβαζαν στον βράχο σκλάβοι.
Να ισοπεδώσουμε τις Πυραμίδες αφού τις έχτισαν δούλοι ή να ντρεπόμαστε για τον Διαφωτισμό αφού δεν εξάλειψε διαμιάς τις διαφορές των δύο φύλων ή όποια άλλη παλαβομάρα τους έρθει στο μυαλό!
Αφού λοιπόν πρέπει να ντρεπόμαστε για το παρελθόν μας, βάλε και λίγο trans, βάλε και κανένα κόμικ, βάλε και κανένα «αστέρι» της showbiz να τραγουδήσει, βάλε φαντάσματα να καβαλάνε στέγες και να πηδάνε κεραμίδια, βάλε και εκατοντάδες φουκαράδες να χτυπιούνται σαν τα χταπόδια, βάλε σαν τελικούς πρέσβεις της ολυμπιακής φλόγας θρύλους του … ντόπιγκ και κάργα επαγγελματίες τεννίστες, βάλε χρώμα, ουρλιαχτά κι έδεσε το γλυκό!
Η παρακμή της Δύσης δεν θα μπορούσε να εκφραστεί παραστατικότερα κι εναργέστερα από ό,τι στην χθεσινοβραδινή τελετή έναρξης…..



Athens 2004 Opening Ceremony - Full Length | Athens 2004 Replays

Κυριακή 21 Ιουλίου 2024

Η Επιστράτευση του 1974 όπως την έζησα

 

ΜΝΗΜΕΣ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ



Αθήνα .Ήτανε καλοκαιρι , Ιούλιος 1974 . 


          Δεκαοκτάχρονος   , μόλις αποφοίτησα απο το Λύκειο  στο Παγκράτι . Πανελλήνιες κλπ. Ειχα και την  καθημερνή σκληρή  προπόνηση στην ομάδα ακοντισμού του Παναθηναϊκού ΓΣ , στο Καλλιμάρμαρο στάδιο . 

    Με τους αχώριστους  φίλους και συμμαθητές , τον Τζίμη  και τον Θόδωρο  ειχαμε παράλληλα και κρυφά , μια   ‘’περιστασιακή εργασια’’ , ( κρυφα από πατέρα του , τον Βαλεντίνο ) .  

     Εργασία πολύ βαριά , αλλα και πλουσιοπάροχα  αμοιβόμενη . Μετακομίσεις-μεταφορές , στην εταιρεία του θείου του Τζιμη   . Για εξτραδάκι στο χαρτζηλίκι μας .


       

       Ειχαμε  αγοράσει απο κοινου.  μια  παλια στρατιωτική  τρικυκλη ( side car ) μοτοσυκλέτα BSA 600  και σιγα σιγα την αναπαλαιώναμε τότε μονοι μας  ,  με πολυ κοπο και αιματηρες οικονομίες , για να μπορούμε να πηγαίνουμε  κυνηγετικές εκδρομές το χειμώνα !

 Ειχαμε πάντα , πολλά και διάφορα χομπυ .

        Απο το Γραφείο μεταφορών , ο κος Κώστας , με  ενημέρωσε οτι ειχαν κλεισει μια μετακομιση-μεταφορα οικοσκευής , μιας οικογένειας ενος δασκάλου  απο το Ρεθυμνο στην Αθήνα .

 Με  ρωτησε  αν θα μπορούσα να ολοκληρώσω το φορτωμα και το ξεφόρτωμα του φορτηγού μονος του , η αν ηθελα και 2ο εργάτη . 

Φυσικά απαντησα,  οτι μπορούσα ανετα να δουλέψω μονος μου και φυσικά να παρω μια πολύ δελεαστική , διπλή αμοιβή .



Το ιδιο βράδυ ταξιδεύουμε για Ηράκλειο στην Κρήτη  με το ‘’ΦΑΙΣΤΟΣ’’ . 

      Ειχα ‘’ενημερώσει’’ την μητέρα του οτι θα παω με το λεωφορείο δύο ημέρες στο Μάτι με τον Τζίμη για μπάνια .


   

  Όταν φτάσαμε το πρωι , με το Mercedes 608 του κ.Κώστα ξεκινήσαμε απο Ηράκλειο για το Ρέθυμνο .

Ο δασκαλος μας   περίμενε στο δρόμο .

 Μια στενη στριφτη ξύλινη σκαλα οδηγούσε στον 1ο οροφο. Παλιό σπίτι  .Μεγάλη η οικοσκευή . 

Έπρεπε ολα , να κατέβουν στο πεζοδρόμιο απο εμένα  και μετα ο κ.Κώστας θα αρχιζε την φόρτωση , για να καταφέρει  να  φορτωθούν   ολα . 

   Το βραδυ θα έπρεπε να μπουμε  ολοι στο ‘’ΦΑΙΣΤΟΣ’’  για Πειραιά  , απο το Ηράκλειο .

Θυμάμαι ότι  ειχε πολύ ζέστη εκεινη τη μερα στο Ρεθυμνο .

Ομως ημουν θηριο  18 χρονών . 

      Αρχισα να κατεβάζω πρώτα  τα βαριά . Κουζίνα , ψυγειο ,πλυντήριο , καναπέδες , ντουλάπες στο πεζοδρόμιο , μπροστα στο φορτηγο .

Οταν κατέβηκαν ολα , αρχισε την φόρτωση ο κ.Κώστας στην καρότσα του και εγω τα ανέβαζα στην πορτα της καρότσας .

Η δουλεια πήγαινε ρολοι , οταν ξαφνικά εγινε κατι πρωτοφανές .

 Καμπάνες , σειρήνες , αστυνομία ,  περιπολικά ,φωνες , κάτοικοι αλαφιασμένοι ετρεχαν περα δώθε .Πανικός !

Τι εγινε ρε παιδιά ? 



Εγινε λέει , γενική επιστράτευση !!! 

Πόλεμος με τους Τούρκους!!!

Δεν ειχα αντιληφθεί τοτε , τι σημαίνουν ολα αυτά . Ήμουν μολις 18 ετών .

Ηρθε ενας χωροφύλακας .

’’Το φορτηγο επιτάσσεται απο το κράτος , άμεσα.! Ταξιδεύουν αποψε , μόνο οσοι ειναι  επιστρατευμένοι  μας ειπε ‘’ ‘’Ξεφορτώστε το τώρα αμέσως .

     Ο κ.Κωστας και ο δάσκαλος , μου ζήτησαν να ξεφορτώσω το φορτηγο και να ανεβασω ξανά την οικοσκευη του δάσκαλου , στον 1ο οροφο . 

Αυτο φυσικά ήταν ανθρωπίνως  αδύνατον .

 Ηταν μεγαλοι και ανήμποροι ολοι τους 

 Ο δάσκαλος η γυναίκα του και το παιδι τους αρχισαν τα κλάματα . 

‘’Δεν μπορούμε να κοιμηθούμε στον δρόμο σε καιρο επιστράτευσης .Βοηθήστε μας ‘΄ .

Ποιος να τους  βοηθήσει μεσα στον γενικό χαμο .

Γιώργο αγόρι μου , σε παρακαλω ξεφόρτωσε γρήγορα το φορτηγο . Πρέπει να φύγω με το πλοιο γιατι με εχουν επιτάξει’’ , φωναζε ο κ.Κώστας

Η μεταφορά ειχε ακυρωθεί και ο πελάτης δεν θα πλήρωνε ουτε δραχμή !

Έσφιξα τα δοντια . Ουτε βήμα πισω .   . Δεν ειχα επιλογές .

 Γρηγορα επρεπε να δράσω .

Ανέβασα  την οικοσκευή του δάσκαλου στον 1ο οροφο ξανα .

 Έφτασα  στην κατάρρευση .Εξαντλήθηκα . Εχασα τις δυνάμεις μου . Σηκώθηκα .

Το ευχαριστώ της οικογένειας με τα κλαματα , το δέχτηκα ευχαρίστως . 

Το φιλοδώρημα τους ομως οχι . Δεν ήταν αποδεκτό .

Φυγαμε βιαστικά για Ηράκλειο, με το φορτηγο  ! Πανικος και χαμος στους δρόμους .

 Επιστράτευση . Πόλεμος .Τρελα . Αγνοία .Υπερβολές .

18 χρονων ήμουνα αλλά  φοβο δεν ειχα ποτέ  . 

       Μονο για τους δικους μου ανησυχούσα .Την μανα και τον πατερα μου ..

Ενα μονο πλοίο υπήρχε τότε , το ΦΑΙΣΤΟΣ  . 

Μονον επίστρατοι και φορτηγά . Κανένας άλλος. 

Αυστηρος ο έλεγχος στα χαρτιά κατα την επιβίβαση .Εχουμε πόλεμο . Μανάδες , αδελφες , παιδιά ,κλαιγανε και κουνούσαν μαντίλια στο μουραγιο . 

Βράδιαζε . Σπρώχνοντας ,έφτασα  στον αξιωματικο . Του ειπα ειμαι καταδρομέας -αλεξιπτωτιστής . Δεν ειχα χαρτιά .Δεν με πίστεψε . Αρνήθηκε να μου επιτρέψει το ταξιδι .

Πήγα πλαι στον κάβο στην πρύμνη . Αρχισα να σκαρφαλώνω  στο σχοινί . Κανενας δεν μου φωναξε .Ισως δεν με ειχαν δει σκεφτηκα . Έφτασα στην κουπαστή του πλοιου .   Με περίμενε ενας ναυτης . ‘’Γυρνα πισω ρε , φώναζε ‘’ ....‘’Θα πεσω στη θαλασσα και θα πνιγω του ειπα . Δεν ξερω κολύμπι . Ασε με να ανέβω παρακαλώ ‘’ . Λύγισε !

Πηγα κατάστρωμα διπλα στη τσιμινιέρα .Δεν επεφτε καρφίτσα . Κοιμήθηκα αμέσως . Ημουν μούσκεμα οταν ξύπνησα . Ειχε      ‘’καιρο’’ το  βραδυ . 

Κοντα στις Φλέβες , εγινε πανικός οταν είδαμε αεροπλάνα . Τουρκικά ειναι , κρυφτείτε, φωνάξαν κάποιοι ! .

Πειραιάς -Παγκράτι με τα ποδιά .  Ισως εκανα ρεκόρ χρόνου .

Ειπα την αλήθεια στην μανα και τον πατερα μου . Κλάψαμε ολοι μαζί .


Πέρασαν 50 ολόκληρα χρόνια !!! 

                                                                                  ΓΒΜ

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024

Νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Ανδρου . Πρόταση 3 σημείων του κ. Κ. Θωμά .

 



Κυριάκος Θωμάς

‘’ Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που θα επηρεάσει το σύνολο της ζωής στην Άνδρο ερήμην των πολιτών ;

- Καταθέτουμε πρόταση 3 σημείων που εκφράζει την πλειοψηφία των πολιτών’’

‘’ Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Άνδρου μας αφορά όλους.

Από τη διαμόρφωση του, θα εξαρτηθεί η ανάπτυξη του νησιού μας τα επόμενα χρόνια, η περιβαλλοντική ισορροπία και η αξιοποίηση των περιουσιών των πολιτών.
Μέσα από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο θα καθοριστούν χρήσεις γης( περιοχές τουριστικής ανάπτυξης, κτηνοτροφικές κτλ), θα οροθετηθούν οικισμοί με πιθανότητα επέκτασης των ορίων τους, θα καθοριστούν νέοι συντελεστές δόμησης, θα χωροθετηθούν οι οχλούσες δραστηριότητες κ.α.
Όλοι αντιλαμβάνονται πόσο σημαντική είναι αυτή η διαδικασία και πόσο ακόμα πιο σημαντικό είναι να ενημερωθούν οι πολίτες, να υπάρξει διαβούλευση, να κατατεθούν προτάσεις.
Ο μόνος που δεν το αντιλαμβάνεται είναι ο κ. Σουσούδης που υποβαθμίζει τη διαδικασία, δεν επιθυμεί τη συμμετοχή των πολιτών , δεν θέλει να ακούγεται η γνώμη τους.
Για αυτό και επέλεξε να προχωρήσει με συνοπτικές διαδικασίες σε μια συγκέντρωση για την οποία κανείς δεν ενημερώθηκε αφού η ανακοίνωση της έγινε μόνο στην ιστοσελίδα του Δήμου.
Για αυτό και δεν υπήρξε συμμετοχή, προφανώς αυτός ήταν ο σκοπός του.
Για την παράταξή μας ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΔΡΟ, το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο είναι το πιο σημαντικό ζήτημα σε αυτή τη συγκυρία.
Αποτελεί τον αναπτυξιακό χάρτη του νησιού μας και για αυτό πρέπει να διαμορφωθεί μαζί με τους πολίτες΄.
Σήμερα καταθέτουμε μια συνθετική πρόταση τριών σημείων σε αυτή την κατεύθυνση:

1ον) Να ανασταλεί η σχετική διαδικασία έως τις 31 Αυγούστου γιατί είναι προφανές ότι εντός της τουριστικής περιόδου η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών ασχολείται με την επαγγελματική τους δραστηριότητα.
2ον) Να οργανωθούν μέσα στο Σεπτέμβριο , ανοιχτές και δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου και ενημέρωσης των πολιτών σε Χώρα, Κόρθι, Μπατσί και Γαύριο.
3ον) Να συζητηθεί το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο , έχοντας και το σύνολο των προτάσεων πολιτών και φορέων.
Η πρόταση μας αυτή είναι συνθετική, δίνει διέξοδο στον κ.Σουσούδη και εκφράζει την κοινή λογική.
Ελπίζουμε να την αξιοποιήσει.

 Κυριάκος Θωμάς

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024

Κίνητρα στους γιατρούς που θα επιλέξουν τις άγονες περιοχές νησια κλπ .

  



                                     Δραματική η έλλειψη γιατρών στο Δημόσιο  ΚΥ  Άνδρου   .  

Τα υπάρχοντα σήμερα Δημόσια Αγροτικά ιατρεία , Γαυρίου , Μπατσίου και Κορθίου , παραμένουν υποστελεχομένα απο τελειόφοιτους Ιατρικής , που δεν έχουν καμία ιατρική εμπειρία και ειδικότητα . Έρχονται στην Ανδρο , για ενα ετος και η εργασία τους περιορίζεται μόνο σε συνταγογραφήσεις φαρμάκων .

Τα τελευταία ........20 χρόνια ΥΠΟ στελεχωμένο απο ιατρικό προσωπικό παραμένει και Δημόσιο ΚΥ Ανδρου , παρα τις μεμονωμένες προσπάθειες των τοπικών αρχών για παροχή κινήτρων .

Αν και η Ανδρος παραμείνει ενας προνομιούχος τόπος για διαμονή και εργασία , λόγω της καλής ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας και της εγγύτητας με την Αττική , ουδείς ειδικευμένος γιατρός δηλώνει οτι ενδιαφέρεται να έρθει για εργασία στο Δημόσιο ΕΣΥ .

Σκεφτείτε τις δεκάδες απομακρυσμένα νησιά !!!

Τα τελευταία 20 χρόνια , μονίμως ζητούνται στην Ανδρο .... παθολόγοι, καρδιολόγοι , αναισθησιολόγοι, παιδίατροι, ακτινολόγοι, γυναικολόγοι , μικροβιολόγοι , κλπ  με σχεδόν μηδενική ανταπόκριση .

Μα είναι δυνατόν να περιμένει σήμερα , το Υπουργείο Υγείας , θετική ανταπόκριση απο ειδικευμένους γιατρούς , με τόσο χαμηλές αυξήσεις-κίνητρα στις αποδοχές τους ?

Δηλαδή , ενας νέος ειδικευμένος γιατρός που θα επιλέξει το ''προνομιούχο '' Δημόσιο ΚΥ Ανδρου , θα επιδοτηθεί με τα χρήματα του ..... ενοικίου της κατοικίας του στο νησί ( αν καταφέρει να βρει σπίτι ) .

Λύση μπορεί να δώσει μόνον η κεντρική Διοίκηση .

Με πρόσφατη εισήγηση του υπουργείου Υγείας, το επίδομα-κίνητρο , θα διαμορφωθεί στο ποσό των...... 150 ευρώ μηνιαίως για τους γιατρούς που υπηρετούν στις λεγόμενες άγονες περιοχές κατηγορίας Β από 50 ευρώ που είναι σήμερα .

Επίσης στο ποσό των 300 ευρώ τον μήνα από 100 ευρώ που είναι σήμερα κατά μέσο στους γιατρούς των άγονων περιοχών κατηγορίας Α.

Επι πλέον θα δοθεί ........έξτρα επίδομα  300 ευρώ τον μήνα καθαρά , για όσους επιλέξουν να καλύψουν κάποια από τις θέσεις , που συνεχώς προκηρύσσονται με άκαρπο αποτέλεσμα. 






Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024

Μονιμοποιούνται όλοι οι συμβασιούχοι υπάλληλοι του Δήμου Ανδρου !

     

Δικαιώθηκαν οι συμβασιούχοι 

      Σύμφωνα με νέα δικαστική απόφαση , απο το δικαστήριο που είχαν προσφύγει , 
ολοι οι συμβασιούχοι σε ιδιώτες εργολάβους ,  
υπάλληλοι  για παροχή υπηρεσιών στον Δήμο Ανδρου  , 
υπογράφουν απο σήμερα νεες συμβάσεις εργασίας  αορίστου χρόνου .
Πρόκειται για ικανό αριθμό υπαλλήλων , 
οι οποίοι ειχαν προσληφθεί επι δημαρχίας Λοτσάρη την εποχή του κορονοιου.
Ολοι κάλυψαν με σήμερα , παγιες και διαρκείς ανάγκες του Δήμου Ανδρου ,
 στην καθαριότητα και σε άλλες θέσεις .


Τρίτη 28 Μαΐου 2024

Χαράτσι για ηλεκτρικά και υβριδικά στα πλοία.

 


 https://www.newsauto.gr/news/apistefto-charatsi-sta-ilektrika-ke-ivridika-sta-plia/


Απίστευτο: Χαράτσι για ηλεκτρικά και υβριδικά στα πλοία. Εμπρός σε δυσάρεστη έκπληξη βρίσκονται οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών και PHEV οχημάτων που καλούνται να πληρώσουν «καπέλο» σε σχέση με ένα συμβατικό.

Μετά το αλαλούμ που επικράτησε τις ημέρες του Πάσχα σχετικά με την ρύθμιση για το 40% φόρτισης των ηλεκτρικών που πρόκειται να ταξιδέψουν με τα πλοία της γραμμής, έρχεται μία ακόμα απόφαση για να προβληματίσει όσους προετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Όπως φαίνεται κάποιες εταιρείες έχουν αποφασίσει να χρεώνουν έξτρα τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά, επιβαρύνοντας με ένα «καπέλο» 10 ευρώ τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα σε σχέση με τα αντίστοιχου μεγέθους συμβατικά.   Συγκεκριμένα, στην φωτογραφία βλέπουμε τη φόρμα για την κράτηση ενός ταξιδιού προς την Τήνο, όπου το συμβατικό κοστίζει 67 ευρώ ενώ τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά υποχρεώνονται να πληρώσουν 77 ευρώ.

Σε επικοινωνία που είχαμε με την Fast Ferries που δραστηριοποιείται με δρομολόγια από την Ραφήνα για τα νησιά του Αιγαίου, πληροφορηθήκαμε ότι το ποσό αυτό αφορά τα έξοδα που έχει κάνει η πλοιοκτήτρια εταιρεία ώστε να εξασφαλίσει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας τα οποία απαιτούνται για την μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων. Χωρίς όμως να ξεκαθαριστεί ποια είναι αυτά.

Στην ίδια φόρμα παρατηρούμε επίσης ότι έχει «κλειδώσει» και το μέτρο του 40% φόρτισης ως υποχρεωτικό για την μεταφορά τέτοιου τύπου οχημάτων από τα φέρι-μποτ της χώρας μας.



Κυριακή 7 Απριλίου 2024

Επείγουσα Ενημέρωση απο την Πυροσβεστική

    


      Ανακοίνωση από την Περιφερειακή Πυροσβεστική Διοίκηση Νοτίου Αιγαίου

Στο πλαίσιο της διαρκούς ενημέρωσης των πολιτών και έχοντας ως στόχο την εξάλειψη των κινδύνων, κυρίως για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, της περιουσίας και του φυσικού περιβάλλοντος, μέσω της μείωσης του αριθμού εκδήλωσης πυρκαγιών υπαίθρου αλλά και τον περιορισμό των καμένων εκτάσεων, η Περιφερειακή Πυροσβεστική Διοίκηση Νοτίου Αιγαίου ανακοινώνει ότι:

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν εκδηλωθεί αρκετές δασικές και αγροτοδασικές πυρκαγιές, κυρίως κατά την καύση φυτικής ύλης και υπολειμμάτων καλλιεργειών.

       Εφιστούμε την προσοχή των πολιτών ώστε, να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα και μέσα πυροπροστασίας, όπως προβλέπονται  στην υπ’ αριθμ. 9/2021 Πυροσβεστικής Διάταξης 

«Καθορισμός μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δασικές, αγροτικές εκτάσεις και οικοπεδικούς χώρους» (ΦΕΚ Β’ 1923), σχετικά με ενέργειες δραστηριότητες και εργασίες στην ύπαιθρο, που αφορούν το άναμμα, τη διατήρηση και τη χρήση πυρός, τη εκτέλεση θερμών εργασιών, τη χρήση συσκευών που προκαλούν σπινθήρα, τη χρήση ειδών πυροτεχνίας ή βεγγαλικών, την τοποθέτηση, φύλαξη, απόρριψη ή εγκατάλειψη εύφλεκτων υλικών ή ουσιών, απορριμμάτων, ογκωδών αντικειμένων, λοιπών καυστών υλικών κλπ.

Ήδη πραγματοποιούνται εκτεταμένοι έλεγχοι – περιπολίες, προς διαπίστωση της τήρησης των συγκεκριμένων μέτρων.

Σε περίπτωση μη τήρησης της ανωτέρω διάταξης, προβλέπονται κυρώσεις σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 19/2020 Πυροσβεστική Διάταξη 

«Διαδικασία επιβολής διοικητικών προστίμων για παραβάσεις επί κανονιστικών διατάξεων νομοθεσίας πυροπροστασίας».

      Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την Πυροσβεστική Διάταξη υπ’ αριθ. 20/2023(ΦΕΚ Β’ 2549), καθορίζονται τα προληπτικά μέτρα πυροπροστασίας οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, σε εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και σε εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα.

Ο καθαρισμός περιλαμβάνει:

  • Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού.

     Επισημαίνεται ότι, κυρίως για την καύση φυτικής ύλης και υπολειμμάτων καλλιεργειών, έως και την 30 Απριλίου 2024, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθύνονται στις κατά τόπους Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, ώστε να ενημερώνονται για τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν, καθώς και για περαιτέρω πληροφορίες. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα και μέσα πυροπροστασίας.

Τονίζουμε ότι, η πιστή τήρηση των ανωτέρω είναι απαραίτητη για την ασφάλεια και την προστασία όλων!

                                                                           Περιφερειακή Πυροσβεστική Διοίκηση


Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

ΠΟΜΙΔΑ . Ιδιοκτήτες ακινήτων: Έρχεται μητρώο δήλωσης για καθαρισμό σε ακάλυπτους χώρους και βαριά πρόστιμα

 

                  

Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών και καθαρισμοί οικοπεδικών και ακάλυπτων χώρων

                          Προσθήκη άρθρου 53Α στον ν. 4662/2020

Μετά από το άρθρο 53 του ν. 4662/2020 (Α’ 27) επέρχονται οι εξής αλλαγές: 

α) προστίθεται Κεφάλαιο ΕΑ’ με τίτλο «ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ», 

β) προστίθεται άρθρο 53Α το οποίο εντάσσεται στο Κεφάλαιο ΕΑ’, ως εξής:

«ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΑ’ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ

Άρθρο 53Α Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών και καθαρισμοί οικοπεδικών και ακάλυπτων χώρων

1. Στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας συστήνεται και λειτουργεί Εθνικό Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών με αντικείμενο την καταγραφή των υποχρεώσεων των πολιτών κατά την αντιπυρική περίοδο.

2. Για την ορθή τήρηση του Μητρώου της παρ. 1:

 α) καθιερώνεται η διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων, και 

β)  Ανατίθεται στο πυροσβεστικό σώμα και στους οικείους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), από κοινού ή μεμονωμένα, να διενεργούν ελέγχους και με χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων καταγραφής ή απεικόνισης της τήρησης των μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας, ανά ιδιοκτησία.

3. Οι ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται:

α) Σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων,

β) Σε περιοχές εντός ορίων οικισμών, χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο,

γ) Σε εκτάσεις εντός ακτίνας εκατό (100) μέτρων από τα όρια των περ. α) και β), κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, και

δ) Εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων από την 1η μέχρι την 30ή Απριλίου κάθε έτους, και στη συντήρηση αυτού, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.

4. Οι υπόχρεοι της παρ. 3, μέχρι την 30ή Απριλίου κάθε έτους, προβαίνουν στην υποβολή υπεύθυνης δήλωσης ως προς την εκπλήρωση των υποχρεώσεων πυροπροστασίας των ιδιοκτησιών τους στο Εθνικό Μητρώο της παρ. 1. Για την αποτελεσματική διενέργεια των ελέγχων, ως προς την τήρηση των υποχρεώσεων του πρώτου εδαφίου, δημιουργείται ηλεκτρονική φόρμα καταγγελιών.

5.      Στους υπόχρεους που δεν υποβάλλουν τη δήλωση της παρ. 4, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.

6.      Τα στοιχεία του Μητρώου διαβιβάζονται εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών, από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής δήλωσης, για τη διενέργεια υποχρεωτικών καθαρισμών σε όλες τις ιδιοκτησίες για τις οποίες δεν προκύπτει ρητά η εκπλήρωση της υποχρέωσης της παρ. 1. 

    Σε κάθε περίπτωση καθαρισμού από τον Δήμο λόγω μη συμμόρφωσης στην υποχρέωση καθαρισμού εκ μέρους του ιδιοκτήτη, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη αποτελεί έσοδο του οικείου δήμου και εισπράττεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Σε κάθε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της προθεσμίας δήλωσης καθαρισμού, τεκμαίρεται ως παρασχεθείσα η συναίνεση του υποχρέου στη διενέργεια καθαρισμού του οικοπέδου του από τον οικείο δήμο.

 Καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της υποχρέωσης της παρ. 1, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης διενεργούν δειγματοληπτικούς ελέγχους και στους υπόχρεους που υπέβαλαν θετική δήλωση.

7. Η υποβολή ψευδούς δήλωσης στο Εθνικό Μητρώο της παρ. 1, ως προς την τήρηση της σχετικής υποχρέωσης, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή εκατόν ογδόντα (180) έως τριακόσιες εξήντα (360) ημερήσιες μονάδες. Το ύψος της κάθε ημερήσιας μονάδας δεν μπορεί να είναι κατώτερο από εβδομήντα (70) ευρώ, ούτε ανώτερο από εκατό πενήντα (150) ευρώ.

8. Το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας διασφαλίζει την προστασία των δικαιωμάτων των προσώπων, της ιδιοκτησίας τους και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ιδίως σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (L 119, Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, ΓΚΠΔ) και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137).

9. Το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ) ορίζεται για λογαριασμό του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ως εκτελών την επεξεργασία των δεδομένων που καταχωρίζονται στο ανωτέρω Μητρώο. Προς τον σκοπό αυτόν, κατ’ εφαρμογή της περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 6, της περ. θ) της παρ. 2 του άρθρου 9 και του άρθρου 28 του ΓΚΠΔ, αναλαμβάνει τον τεχνικό σχεδιασμό, την υλοποίηση, την οργάνωση της μετάπτωσης των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και άλλων δεδομένων από κάθε πηγή, την τήρηση υπό συνθήκες που διασφαλίζουν την ακεραιότητα, την εμπιστευτικότητα και τη διαθεσιμότητα των δεδομένων και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Μεταξύ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και του ΕΔΥΤΕ υπογράφεται Συμφωνητικό Επεξεργασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, στο οποίο αναλύονται ειδικότερα οι ρόλοι, ευθύνες και υποχρεώσεις των συμβαλλομένων.

10. α) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύνανται να ρυθμίζονται ειδικότερα τεχνικά ή λεπτομερειακά θέματα σχετικά ιδίως με:

αα)      Τη λειτουργία του Μητρώου του παρόντος, βάσει των ειδικότερων σκοπών του, 

αβ) τη συλλογή, τήρηση και κάθε περαιτέρω επεξεργασία στοιχείων και δεδομένων που καταχωρίζονται σε αυτό και την ασφάλεια της επεξεργασίας τους, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης τεχνικών ανωνυμοποίησης, ψευδωνυμοποίησης και κρυπτογράφησης, 

αγ) την άσκηση των δικαιωμάτων των υποκειμένων των δεδομένων και τον τρόπο επεξεργασίας αυτών από τους αποδέκτες, 

αδ) τους ακριβείς όρους της διάθεσης συγκεντρωτικών στοιχείων στατιστικής φύσης, και

 αε) τις απαιτούμενες διαλειτουργικότητες, τη διαδικασία της αυθεντικοποίησης και τα πρόσθετα στοιχεία που αναγράφονται στη βεβαίωση.

β) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εσωτερικών καθορίζονται ο τρόπος επιβολής, η διαδικασία είσπραξης και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή της παρ. 5.»


https://www.newmoney.gr/tag/%cf%80%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%b4%ce%b1/

https://www.newmoney.gr/tag/%cf%80%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%b4%ce%b1/