Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ -ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ .

 

                                                                          2ο


Γραφείο ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΔΡΟΥ  στο Γαύριο Ανδρου  .

 Απο αριστερά . Νυν Αρχηγός ΛΣ Αλεξανδράκης , π. δήμαρχος Ανδρου κ. Λοτσάρης, π. υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Κατσαφάδος, βουλευτής Κυκλάδων κ. Μονογιού , Αντιδημ Υδρούσας κ.κ. Μακρή , Μπιθικώτση, Σύμβουλος δημάρχου Ανδρου κ . Μαντζώρος , περιφερ. σύμβουλος Ανδρου . κ.Λασκαρης .

1.    Σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία , τα Λιμενικά Ταμεία  , οφείλουν να λειτουργούν και να εισπράττουν τα λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων  , με τις διαδικασίες που περιγράφονται αναλυτικά παρακάτω  . 

Φυσικά αυτό αφορά  το ΔΛΤΑνδρου  . 

2. Για το πρωτεύον θέμα της διαφάνειας ,  επιλέξαμε  σαν παράδειγμα  για να ενημερωθείτε    τον τρόπο    που εφαρμόζεται απο το Λιμενικό Ταμείο Χανίων Κρήτης για το διάστημα  1/1/24 μέχρι 31/7/24  .......

https://www.ltnx.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=303:-2024&catid=43:2015-08-03-15-06-19&Itemid=67&lang=el

3. Περιμένουμε,  την σχετική αναλυτική οικονομική ενημέρωση απο τον πρόεδρο του ΔΛΤΑ κ. Σουσουδη , όπως η νομοθεσία επιτάσσει !

Νόμος 2399/96  Άρθρο 6:       Λιμενικά τέλη επιβατών 

- Σκοπός - Προϋποθέσεις και τρόπος επιβολής τους

Νόμος 3622/07  Άρθρο 20:      Λιμενικά τέλη  οχημάτων

 1.             Σε κάθε επιβάτη που επιβιβάζεται σε ή αποβιβάζεται από πλοίο, επιβάλλεται ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσεως λιμένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης, για την κατασκευή, συντήρηση και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων.

 2.       Το τέλος συνίσταται σε συνολική ποσοστιαία προσαύξηση 5% στην τιμή του εισιτηρίου ή του ναύλου για τους επιβάτες των πάσης φύσεως Ε/Γ, Ε/Γ - Ο/Γ και υδροπτερύγων πλοίων γραμμών εσωτερικού και εξωτερικού, με ελληνική ή ξένη σημαία και αναγράφεται στα εισιτήρια αναλυτικά ως 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα επιβίβασης και 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα αποβίβασης.

==================    Το ειδικό τέλος επιβατών θα αναλώνεται αποκλειστικά για την εκτέλεση, συντήρηση και βελτίωση των λιμενικών έργων και εγκαταστάσεων.

 3. Τα τέλη της παραγράφου 2Β, 2Γ και 2Δ του παρόντος αυξάνονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 4. Το τέλος περιλαμβάνεται στα εισιτήρια και εισπράττεται με ευθύνη αυτών που εκδίδουν αυτά, δηλαδή τα ναυτικά πρακτορεία, τα τουριστικά γραφεία και συναφείς επιχειρήσεις.

Το εισπραττόμενο για κάθε ημερολογιακό μήνα ποσό πρέπει να κατατίθεται από τους υπεύθυνους για την είσπραξη μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα στο λογαριασμό για το δικαιούχο δημόσιο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος, μαζί με υπεύθυνη δήλωση και κατάσταση εμφαίνουσα τον αριθμό των εκδοθέντων κατά θέσεις εισιτηρίων και το καταβλητέο χρηματικό ποσό.

     Το χρονικό διάστημα που ορίζεται στην παράγραφο αυτή για κατάθεση από τους υπεύθυνους του εισπραττόμενου ποσού για κάθε μήνα,  ισχύει και για την απόδοση του ειδικού τέλους διέλευσης δια των προκυμαίων οχημάτων πάσης φύσεως που επιβιβάζονται στα πλαίσια δια της ίδιας αυτών δυνάμεως του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 158/1969 (ΦΕΚ 63/Α/1969).

 5.    Οι υπεύθυνες για την είσπραξη επιχειρήσεις έχουν αλληλέγγυα και σε ολόκληρο ευθύνη με τους υπόχρεους επιβάτες για την καταβολή του τέλους.

      Οι δημόσιοι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων, για τους οποίους επιβάλλεται το τέλος αυτό, δύνανται, για τη διαπίστωση της κανονικής βεβαίωσης είσπραξης και απόδοσης του τέλους, να προβαίνουν στον έλεγχο των δικαιολογητικών που βρίσκονται εις χείρας των υπευθύνων για την είσπραξη του ή τρίτων.

      Οι υπηρεσίες του Κράτους οφείλουν να παρέχουν κάθε αναγκαίο που έχουν στη διάθεση τους , στοιχείο για έλεγχο με αίτηση του ενδιαφερόμενου δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

6. Η βεβαίωση οφειλόμενων ποσών του λιμενικού τέλους γίνεται με πράξη του συλλογικού οργάνου του δημοσίου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

   Η είσπραξη των ποσών που έχουν βεβαιωθεί γίνεται από αυτό κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 356/1974 (ΦΕΚ 90/Α/1974).

     Σε περιπτώσεις μη υποβολής δήλωσης ή υποβολής εκπρόθεσμης ή ανακριβούς δήλωσης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του νόμου [Ν] 1642/1986 (ΦΕΚ 125/Α/1986) 

    Για την εφαρμογή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και άλλες διατάξεις και οι σχετικές κυρώσεις επιβάλλονται με ιδιαίτερη πράξη της Λιμενικής Επιτροπής.

     Η άσκηση οποιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος κατά της βεβαίωσης των οφειλόμενων ποσών αναστέλλει την καταβολή , του ενός τρίτου της οφειλής που έχει βεβαιωθεί.

7. Για τη μη είσπραξη, τη μειωμένη είσπραξη ή την καθυστέρηση απόδοσης του τέλους από την υπεύθυνη επιχείρηση μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, μετά από πρόταση του δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του οικείου λιμένα ή της οικείας λιμενικής αρχής να:

 i. επιβάλλεται υπέρ του οικείου Λιμενικού Ταμείου πρόστιμο ανερχόμενο μέχρι το εικοσαπλάσιο της αξίας του μη εισπραχθέντος ή καθυστερημένα αποδοθέντος τέλους

 ii. αφαιρείται προσωρινά και για χρονικό διάστημα από τριάντα (30) ημέρες μέχρι τρεις (3) μήνες ή ανακαλείται οριστικά η άδεια σκοπιμότητας πραγματοποίησης δρομολογίων ή η εκτέλεση τουριστικών πλοίων στα θαλάσσια μεταφορικά μέσα της συγκεκριμένης επιχείρησης.

 iii. αφαιρείται προσωρινά και για χρονικό διάστημα από τριάντα (30) ημέρες μέχρι τρεις (3) μήνες ή ανακαλείται οριστικά η άδεια λειτουργίας του ναυτικού πρακτορείου.

   Εάν το πρακτορείο ή η επιχείρηση που εκδίδει τα εισιτήρια ή εισπράττει τα οφειλόμενα στο λιμενικό ταμείο τέλη,  λειτουργεί σαν τουριστικό πρακτορείο του νόμου [Ν] 393/1976 (ΦΕΚ 199/Α/1976), η προσωρινή αφαίρεση ή η ανάκληση της άδειας λειτουργίας του πραγματοποιείται με απόφαση του αρμόδιου για τον Τουρισμό Υπουργού, ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

8. Οι υπεύθυνοι για κάθε λιμάνι, που εκδίδουν νομίμως εισιτήρια επιβατών των πάσης φύσεως πλοίων, υποχρεούνται να καταθέσουν στο οικείο λιμενικό ταμείο, εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένης εμπορικής τράπεζας , για την εγγύηση της καλής διαχείρισης και απόδοσης των λιμενικών τελών για τα εισιτήρια των επιβατών.

    Το ύψος της εγγυητικής επιστολής, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας παραγράφου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

 9. Ανεξάρτητα από τις κυρώσεις της παραγράφου 7, σε κάθε περίπτωση μη είσπραξης ή καθυστέρησης απόδοσης των εισπραχθέντων λιμενικών τελών από τις παραπάνω επιχειρήσεις, οι κατά τόπους λιμενικές αρχές, μετά από αίτηση του δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα απαγορεύουν τον απόπλου των πλοίων για τα οποία υπάρχει η υποχρέωση απόδοσης των οφειλόμενων τελών.

 10. Ορίζεται αμοιβή των επιφορτισμένων για την είσπραξη του τέλους αυτού ναυτικών πρακτορείων και λοιπών επιχειρήσεων ποσοστού 5% στο εισπραττόμενο κατά περίπτωση ποσό το οποίο θα παρακρατείται από τα δικαιούμενα, κατά την απόδοση του στο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.

11. Κατ' εξαίρεση της διάταξης της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, το τέλος της παραγράφου 1 δύναται να εισπράττεται απευθείας από τα όργανα του οικείου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα ή από τρίτους στους οποίους έχει ανατεθεί η είσπραξη, με απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης τους. Με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζεται η διαδικασία είσπραξης και απόδοσης του τέλους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

 12. Ταχυδρομικά ή τραπεζικά έξοδα απόδοσης των υπέρ λιμενικών ταμείων δικαιωμάτων, που εισπράττονται σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις από λιμενικές αρχές στην έδρα των οποίων δεν υπάρχει κατάστημα Τράπεζας της Ελλάδος, βαρύνουν το οικείο λιμενικό ταμείο.

 13. Οι προμήθειες και πάσης φύσεως νόμιμα δικαιώματα που παρακρατούνται από τις τράπεζες και λοιπούς πιστωτικούς οργανισμούς κατά την εξόφληση των επιταγών που εκδίδονται από τα λιμενικά ταμεία βαρύνουν αυτά.

 14. Από τα σύμφωνα με τις παραγράφους 2Α, 2Β, 2Γ και 2Δ του παρόντος άρθρου εισπραττόμενα δικαιώματα υπέρ των λιμενικών ταμείων ποσοστό 5% αποδίδεται στο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού (ΜΤΝ), για τις υπηρεσίες ασφαλούς διακίνησης που παρέχουν οι λιμενικές αρχές στο επιβατικό κοινό.


15. Επίσης ορίζεται ποσοστό κράτησης 5% ως έσοδο υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού , στα παρακάτω τέλη και δικαιώματα που βεβαιώνονται ή εισπράττονται από τις λιμενικές αρχές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις:

 α) από τα πάσης φύσεως τέλη και δικαιώματα προσόρμισης - παραβολής - πρυμνοδέτησης, ελλιμενισμού και παροπλισμού των πλοίων, καθώς και του ειδικού τέλους διέλευσης οχημάτων, για τα λιμενικά ταμεία της χώρας.

 β) από τις εισπράξεις των φαρικών τελών.

 γ) από τα πρόστιμα του άρθρου 157 του νομοθετικού διατάγματος 187/1973 (ΦΕΚ 261/Α/1973) Περί Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου που βεβαιώνονται από τις Λιμενικές Αρχές και εισπράττονται από τις οικείες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, καθώς και από τα πρόστιμα των άρθρων 44 και 45 του ως άνω Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, καθώς και των προστίμων του άρθρου 13 του προεδρικού διατάγματος 55/1998 (ΦΕΚ 58/Α/1998), όπως αυτά ισχύουν κάθε φορά,

 δ) από τα πρόστιμα που επιβάλλονται από τις Λιμενικές Αρχές για παράνομη στάθμευση κατά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (νόμος [Ν] 2696/1999 (ΦΕΚ 57/Α/1999)).

16. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζονται οι διαδικασίες είσπραξης και απόδοσης του προβλεπόμενου στις παραγράφους 14 και 15 ποσοστού 5% στο δικαιούμενο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

17. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δύνανται να καθορίζονται για ειδικές κατηγορίες πλοίων απαλλαγές ή μειώσεις για τα κάθε φύσης λιμενικά και φαρικά τέλη που επιβάλλονται στα πλοία, επιβάτες - οχήματα ή φορτία στους λιμένες της χώρας σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά.

18. Για την εκτέλεση και συντήρηση των λιμενικών έργων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η σύναψη δανείων από τα λιμενικά ταμεία με εγγύηση των παραπάνω εσόδων, καθώς και η διάθεση άλλων διαθέσιμων κεφαλαίων τους, ύστερα από έγκριση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

 Δανειακές υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί από τα Λιμενικά Ταμεία μέχρι την έκδοση του νόμου αυτού βαρύνουν τα έσοδα του ειδικού τέλους του παρόντος άρθρου.

 19. Οι παραβάτες των διατάξεων του παρόντος άρθρου και των αποφάσεων που εκδίδονται σε εκτέλεσή του τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών και χρηματική ποινή μέχρι ενός εκατομμυρίου δραχμών.

 20. Για τη χωροθέτηση και δημιουργία των λιμένων εθνικής και περιφερειακής σημασίας του νόμου 2218/1994 και των σχετικών λιμενικών έργων στη χώρα από δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα, καθώς και για της πάσης μορφής παραχωρήσεις στους χώρους αυτών και στις λιμενικές εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο πλαίσιο της ασκούμενης από αυτό ενιαίας ναυτιλιακής και λιμενικής πολιτικής της χώρας, καθώς και για λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.

 21. Με την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 3878/1958, του άρθρου 34 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 4544/1966 και των άρθρων 2 και 3 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 158/1969, καθώς και κάθε αντίθετη γενική ή ειδική διάταξη νόμου.

 22. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται από τη δημοσίευσή του.

 ΠΗΓΗ    https://www.nomoskopio.gr/n_2399_96_6.php?toc=0&printWindow&

 Νόμος 3622/07 - Άρθρο 20:Λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων

1.    Σε πάσης φύσεως όχημα επιβιβαζόμενο ή αποβιβαζόμενο σε ή από πλοίο γραμμών εσωτερικού ή εξωτερικού, με ελληνική ή ξένη σημαία, κινούμενο επί τροχών, είτε αυτοδυνάμως είτε ρυμουλκούμενο, επιβάλλεται ειδικό τέλος χρήσεως λιμένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης.

 Το τέλος είναι ανταποδοτικό για την κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων και υποδομών που απαιτούνται για την καλύτερη διακίνηση των πάσης φύσεως οχημάτων που έχουν σκοπό την επιβίβαση τους στα πλοία ή την αποβίβαση τους από αυτά. Του τέλους αυτού απαλλάσσονται τα πάσης φύσεως οχήματα των Ενόπλων Δυνάμεων.

2.    Το τέλος χρήσεως λιμένα συνίσταται σε συνολικό ποσοστό 5% στην τιμή του εισιτηρίου ή του ναύλου και αναγράφεται στα εισιτήρια αναλυτικά ως 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα επιβίβασης και 2,5% υπέρ του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα αποβίβασης. 


Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2024

Δήμαρχοι Πρόεδροι και Λιμ Ταμείο Ανδρου . Συγκρότηση , λειτουργία ,οικονομική επάρκεια .

 


                                         ΓΙΑ  ΟΠΟΙΟΝ  ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ  

                              και αγαπάει την Άνδρο

                                                            1ο


 Πως υποχρεούται να λειτουργεί το νέο Λιμενικό Ταμείο Άνδρου  .

          Η πολυπόθητη διαδικασία διαχωρισμού του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Άνδρου  , απαιτεί και επιβάλλει εκ του Νόμου πολύ συγκεκριμένες υποχρεώσεις και σύνθετες ενέργειες για την εύρυθμη λειτουργία του και την διαφάνεια στα οικονομικά .

         Συγκρότηση  του Διοικητικού  Συμβουλίου  του  Λιμενικού Ταμείου  Άνδρου .     

     Υπεύθυνοι  έναντι του Νόμου και των Ανδριωτών , είναι  ο  πρόεδρος και τα μέλη του    Διοικητικού Συμβουλίου .  Η θητεία αρχίζει πάντοτε ,  μετά την ορκωμοσία κάθε νέας δημοτικής διοίκησης  η οποία  επιλέγει τα νέα μέλη , τον νέο πρόεδρο  με τους αναπληρωτές τους . Τελειώνει στις επόμενες δημοτικές εκλογές . Αυτοδίκαια  τότε όλα τα μέλη του  προηγούμενου ΔΣ καθαιρούνται . 

    Ο νόμος προβλέπει  για την Άνδρο , 7μελές  Διοικητικό Συμβούλιο στο ΔΛΤΑ . Η  επιλογή του   Προέδρου και των   μελών  και των αναπληρωτών τους , γίνεται ανάλογα με την δύναμη των πολιτικών  παρατάξεων στις Δημοτικές εκλογές . 

    Ο  εκάστοτε δήμαρχος νικητής των εκλογών , έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να διορίσει τα νεα  τακτικά μέλη  του ΔΣ και τους αναπληρωτές τους  .

    Μια θέση μέλους στο ΔΣ , παραχωρείται υποχρεωτικά εκ του νόμου στον εκάστοτε Λιμενάρχη Άνδρου .

.Ακούσαμε πολλές ανακρίβειες τις τελευταίες ημέρες . Υποτιμούν την νοημοσύνη μας

Περιζήτητη νύφη η καρέκλα του Προέδρου ΔΛΤΑ

         Την   5 Σεπτεμβρίου  2022   1ος  πρόεδρος του νέου ΔΛΤΑ , αυτοδιορίστηκε  ο τότε δήμαρχος  κ. Λότσαρης  παράλληλα με τα καθήκοντα του δημάρχου Ανδρου που τότε εκτελούσε . Η σημερινή του  πρόταση για την κα Χρυσάνθη Στεφάνου , ήρθε με πολύ μεγάλη καθυστέρηση .

Προσφάτως ο ίδιος , δήλωσε δημόσια  , οτι είχε  μηδενικό έργο   σαν πρόεδρος  λόγω....... οικονομικής αδυναμίας τουΤαμείου  !

 Όμως , ολοι γνωρίζουμε οτι απο τον Αύγουστο του 2022  ανοίχτηκε  νέος  λογαριασμός του Ταμείου στην τράπεζα EUROBANK   Άνδρου , ( τον άνοιξε ο.....ιδιος !!!!! ) , όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες  απο τότε καταθέτουν  τις μηνιαίες  κρατήσεις απο τα εισιτήρια των πλοίων  .( ποτε δεν μας ανακοίνωσαν  τα ποσά !!!) 

 Τον Οκτώβριο του 2023 ο κ. Λοτσάρης έχασε τις δημοτικές εκλογές . Ήξερε καλα οτι ο νέος δήμαρχος και πολιτικός του αντίπαλος , κ. Σουσουδης  , θα τον καθαιρέσει  αμέσως απο την προεδρία του ΔΛΤΑ  .

 Είχε παραμείνει 16 μήνες πρόεδρος του ΔΛΤΑ με μηδενικό έργο .  Χάθηκε πολύτιμος χρόνος , είχε άλλες προτεραιότητες. Δεν το διαπραγματεύθηκα ουτε στιγμή μαζί του . Μακριά απο πολιτικά παιχνίδια ,θέλοντας να προφυλάξω την αξιοπρέπεια μου , παραιτήθηκα από την θέση ευθύνης του άμισθου συμβούλου και από τακτικό μέλος του ΔΛΤΑ .

 Για να αποφύγει την καθαίρεση του  ,  παραιτήθηκε αιφνιδίως τον Δεκέμβριο του 2023  , απο την προεδρία . 

 Δεν σκέφτηκε τότε , την λύση της  κας Χρυσάνθης Στεφάνου ! .

 Βρήκε  και διόρισε  , νέο  2ο πρόεδρο  , '' την μαριονέτα των........... 20 ημερών’’  τον  κ.Χ. Βουραζέρη .

Αυτός  δέχτηκε ασμένως  , το αξίωμα  των 20 ημερών και έκτοτε επαίρεται οτι υπήρξε   ... .......''πρόεδρος'' .  Έστω για λίγο  πέτυχε και αυτός  την κοινωνική του καταξίωση .  

( Ο κ. Χ.Βουραζέρης , όπως ήταν αναμενόμενο , καθαιρέθηκε σε 20 μέρες  απο τον νέο δήμαρχο κ. Σουσουδη .  Μετα  τον λυπήθηκε και τον άφησε  μέλος του ΔΣ στο ΔΛΤΑ  )

   Στην συνέχεια ο  κ. Σουσούδης  , , αυτό διορίστηκε   3ος  πρόεδρος  του ΔΛΤΑ  ( όπως ακριβώς είχε κάνει  ο κ. Λοτσαρης)  .  Ήταν Ιανουάριος του 2024 !

      Χρήματα υπήρχαν, όπως είπαμε ,( απο το 2022 και απο τα εισιτήρια )  αλλά ο ίδιος προβάλλει σήμερα την αστεία δικαιολογία  της οικονομικής στενότητας. Αν λέει αλήθεια , ηταν υπόχρεος  να εχει ήδη υποβάλει  σχετική καταγγελία  στη αποκεντρωμένη Διοίκηση Ν.Αγαίου . 

Στην συνέχεια μπήκαν στο Ταμείο το 2024 και άλλα  1.760.000 ευρω απο τον διαχωρισμό με την Τήνο .

Αναζητείται καπετάνιος

Περιμέναμε ειλικρίνεια και διαφάνεια από όλους ! Δεν τις έχουμε δει ακόμη .

  Έχουν περάσει 8 μήνες και η προεδρία του κ. Σουσούδη  στο ΔΛΤΑ  , παραμένει εξαιρετικά υποτονική με παραλείψεις και λάθη στις  σχετικές υποχρεώσεις του  .

Δεν γνωρίζουμε τα σημερινά ταμειακά αποθεματικά  , ούτε τις δαπάνες .

Ο πρόεδρος-δήμαρχος  , δεν έχει συγκροτήσει ακόμη κανονισμό και οργανισμό  λειτουργίας .

 Δεν υπάρχουν κτιριακές εγκαταστάσεις και  γραφεία  εργασίας ( έκλεισαν  χωρίς λογο το νέο Γραφείο του ΔΛΤΑ στο Γαυριο !!!  )  .

 Δεν εχει καθορίσει την έδρα του ΔΛΤΑ , που πρέπει να είναι στο λιμάνι του Γαυρίου . Δεν έχει καν αρχείο ( δεν το αναζήτησε κανείς ) . 

Το ΔΛΤΑ Άνδρου δεν διαθέτει  διοικητικό και οικονομικό προσωπικό , δεν γίνονται προμήθειες , ουτε εισπράξεις τελών σκαφών ,  ούτε  μελέτες ανάπτυξης  , ουτε συμβάσεις ηλεκτρολόγων  συντηρητών , ούτε  έργα συντήρησης και υποδομών στα λιμάνια της Άνδρου .  

  Το χειρότερο όμως είναι η επικρατούσα αδιαφάνεια  και η έλλειψη οικονομικής λογοδοσίας ! Είναι υπόχρεος εδω και καιρό για   δημόσια οικονομική ενημέρωση , αλλά ΄...........

 Είναι διαχειριστής δημοσίου χρήματος  που ανήκει μόνο στο ΔΛΤΑ και οχι στον Δήμο .

    Ολη η πορεία μέχρι σήμερα , στην οργάνωση και λειτουργία της πολλά υποσχόμενης νεας και οικονομικά ανεξάρτητης ,  υπηρεσίας του , χαρακτηρίζεται  απο όλους θλιβερή !

Το μεγάλο λάθος

       Την  απαράδεκτη κατάσταση  για την Άνδρο  , επιχειρήθηκε  να ανατρέψει με μια εξαιρετική  δημόσια πρόταση   ευρείας αποδοχής , για παραχώρηση της προεδρίας του ΔΛΤΑ ,  σε ενα  Ανδριώτικο  εξέχον επιχειρηματικά σχήμα στο χώρο της ναυτιλίας  , την εταιρία Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου  και την κα  Χρυσάνθη Στεφάνου

     Προσωπικά πιστεύω οτι ο κ. Σουσουδης  , θα έπρεπε να αποδεχτεί την πρόταση , σαν ένα μοναδικό δώρο , που θα τον έβγαζε απο την δύσκολη θέση που ο ιδιος επέλεξε , αλλά αδυνατεί να την υπηρετήσει . Αρνήθηκε με αστείες προφάσεις  μια αναπτυξιακή προοπτική στα λιμάνια μας . 

Ο χρόνος  είναι αμείλικτος . Δικαιώνει αλλά και καταδικάζει !

Η   Ανδρος ταξιδεύει   με ''αυτόματο πιλότο ''    !!!


        ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ                                                                                                          ΓΒΜ





Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024

Νέες προσλήψεις στο Λιμ. Ταμείο Ανδρου !

     


    Χωρίς μια στοιχειώδη και αιτιολογημένη μελέτη ,   την 19.8 2024   το  ΔΣ του ΔΛΤΑ , αποφάσισε  με πλειοψηφία,   την διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού  καθαριότητας των κοινόχρηστων χώρων του λιμανιών Γαυρίου , Χώρας και Κορθίου  , συνολικού προϋπολογισμού     273.196,80 €  (με ΦΠΑ  24% ), η οποία κατανέμεται σε ποσό    64.281,60 €  για το τρέχον έτος 2024 και ποσό 208.915,20 €  για το έτος 2025.


                                    ΣΟΒΑΡΕΣ   ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ  ΚΑΥΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 

    Στα πλαίσια της ορθής και αυστηρής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος  και των αποθεματικών του ΔΛΤΑ , απο την σημερινή Διοίκηση του ,  υπο την προεδρία του κ. Σουσούδη ....... 

1.    Αναμένεται να προσληφθούν , δέκα ( 10) υπάλληλοι για ετήσια εργασία 13 μηνών στα λιμάνια της Ανδρου , είναι υπερβολικός αριθμός και αποτελεί μια προκλητική  οικονομική σπατάλη . Ποιος το αποφάσισε χωρίς καμια αιτιολόγηση ?

2.    Με άκομψο και προκλητικό τρόπο ,  αποφασίστηκε επίσης η  .... ανισοκατανομή   ( 4 στο Γαύριο - 4 στη Χώρα  -2 στο Κόρθι  ) των παραπάνω υπάλληλων .Οι ανάγκες της  καθαρότητας  των λιμανιών είναι εποχιακές και δεν  είναι οι ίδιες παντού  .      Ολοι γνωρίζουν οτι,  το λιμάνι του Γαυρίου είναι το κεντρικό λιμάνι μας  και επιβαρύνεται από το σύνολο των χρηστών επιβατών, επιβατηγών ΙΧ  ,  φορτηγών  και πλοίων  της Ανδρου , επι  12 μήνες !  Δεν είναι έτσι στο λιμάνι της Χώρας !.( Για το λιμάνι στο Μπατσι δεν αναφέρομαι , μιας και ανήκει προς το παρόν στην ευθύνη του Δήμου Ανδρου ).

       Στο λιμάνι στο Γαύριο  απαιτούνται  (3 ) υπάλληλοι  καθαριότητας , στη Χώρα (1 ) και το Κόρθι (1) . Τον χειμώνα εκτός απο το Γαύριο , ξεκουράζονται και φυσικά πληρώνονται.

Σύνολο ( 5 ) υπάλληλοι , υπεραρκετοί , για ολο το νησί . Τα μισά λεφτά δηλαδή !!!

Αυτούς  πληρώναμε  με την  προηγούμενη διοίκηση και η δουλειά ήταν άψογη .

3 .    Η  παρακάτω διακήρυξη του ανοικτού διαγωνισμού , δεν διευκρινίζει  ποιος  φορέας  εχει την ευθύνη να  επιλέξει τους υπαλλήλους καθαριότητας . Ο εργολάβος η ο Δήμος . Ούτε δυστυχώς   τα κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης και καταλληλόλητας  

      Είδαμε στο παρελθόν τις  μισθοδοτικές καταστάσεις ,  γνωστού εργολάβου με ανύπαρκτα  ονόματα,  να εργάζονται εικονικά στην Ανδρο και  δήθεν να.....πληρώνονται , χωρίς κανένα οικονομικό έλεγχο  της σύμβασης του , απο τους Ανδριώτες μέλη στο  τοτε ΔΛΤΤ-Α . Τα στοιχεία είναι διαθέσιμα σε οποίον ενδιαφέρεται .

4.     Κανονικά , εφ οσον  οι υπάλληλοι  πληρώνονται και ασφαλίζονται  κανονικά , απο τον εκάστοτε ιδιώτη συμβασιούχο με το ΔΛΤΑ ,  εργολάβο καθαριότητας  , θα πρέπει να επιλέγονται απο τον εργολάβο  και όχι από τον εκάστοτε δήμαρχο Άνδρου , η τον πρόεδρο του ΔΛΤΑ  , πρωτίστως για λόγους διαφάνειας .

     Ας σταματήσει επιτέλους ,  ο κάθε δήμαρχος  να ''εξυπηρετεί ''  με ξένα χρήματα , τους δικούς του , τους οποίους απολύει ο επόμενος !!!!      Υπάρχουν συμβασιούχοι υπάλληλοι  του ΔΛΤΑ , που επιλέχθηκαν και απολύθηκαν  , στο παρελθόν , για τους παραπάνω λόγους . Είναι θλιβερό ! Σήμερα ζητείται επιτέλους διαφάνεια !

 5.  Φυσικά και απαιτείται   καθημερινός έλεγχος της  εργασίας τους , από εντεταλμένο μέλος της διοίκησης  του ΔΛΤΑ  ,    αυστηρή τήρηση του ωραρίου  , αλλά και μηνιαίες  ενυπόγραφες εκθέσεις ελέγχου της διοίκησης του Ταμείου , των συμβατικών υποχρεώσεων του εργολάβου . Αυτές επισυνάπτονται στα εντάλματα πληρωμής. 

Καλό θα ήταν να μάθουμε το όνομα του  υπεύθυνου του  Ταμείου  για αυτές τις εργασίες ελέχγου .

6 .  Στην διακήρυξη  του διαγωνισμού , αναφέρεται ρητά ,  οτι η εργασία είναι χειρωνακτική και οι υπάλληλοι καθαριότητας  οφείλουν να μεταφέρουν  καθημερινά τις σακούλες με τα σκουπίδια , στους πλησιέστερους κάδους του δήμου . Ειδικά στο λιμάνι του Γαυρίου , ( οπου ο όγκος σκουπιδιών είναι μεγάλος ) , αυτό είναι εξαιρετικά επίπονο  και χρονοβόρο , καθότι οι μεγάλοι καδοι βρίσκονται σε πολυ μεγάλη απόσταση απο τους μικρούς επιστύλιους κάδους . 

      Προτείνεται  σαν οριστική λύση , η παροχή  στους εργαζομένους , μικρών οχημάτων εργασίας απο τον εργολάβο ( με  τροποποίηση  της σύμβασης) ,  η  με αγορά απο τον δήμο  τουλάχιστον τριων (3) ειδικών οχήματος καθαριότητας , πολλαπλών χρήσεων , για το ΔΛΤΑ.   Με τα οχήματα  αυτά,  θα μαζεύονται  τα σκουπίδια απο τα καλαθάκια στις παραλίες  μας , που είναι μια κατ εξοχήν αρμοδιότητα του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου . Η προμήθεια μπορεί να γινει με ανοικτό διαγωνισμό .

7.     Απαγορεύεται  σύμφωνα με την διακήρυξη της σύμβασης , στους υπαλλήλους καθαρότητας των τριών λιμανιών της Ανδρου , η απασχόληση τους εκτός της χερσαίας ζωνης των λιμανιών , σε πλατείες , δρόμους και ιδιαιτέρως στα απορριμματοφόρα του Δήμου Ανδρου ( συνήθης πρακτική ) για συλλογή και μεταφορά των σκουπιδιών. Απαγορεύεται υπάλληλος του ΔΛΤΑ  να ξεφορτώνει σκουπιδιάρα στη Σταυροπέδα .

 Είναι συμβασιούχοι υπάλληλοι του εργολάβου καθαριότητας και  πληρώνονται απο αυτόν .  Δεν είναι  υπάλληλοι του Δήμου . Σκεφτείτε  τις συνέπειες ενος  ατυχήματος  στην χωματερή της Σταυροπέδας  η αλλού , το μέγεθος των ευθυνών που θα ζητηθούν  απο τους υπευθύνους .

8. Υπάρχει αρκετός χρόνος για να γίνουν διορθώσεις στην διακήρυξη πριν αναρτηθεί η προκήρυξη του διαγωνισμού ! Τολμήστε !

Αγαπητέ κ. πρόεδρε του Δ. Λιμ Ταμ.Ανδρου . 

     Η νομοθετημένη ύπαρξη του νέου Λιμ.  Ταμείου στην Ανδρο , εξυπηρετεί πολύ συγκεκριμένες αρμοδιότητες , αποκλειστικά με την διαχείριση και ανάπτυξη των λιμανιών μας . Εχει συνεχή ροή χρηματοδότησης  και οικονομική αυτοτέλεια  , που εξασφαλίζεται με  την χρηστή διαχείριση του Ταμείου . Τίποτα λιγότερο και τίποτα παραπάνω .

                                                                                                     ΓΒΜ

===========================================================



        Ολόκληρη η απόφαση του ΔΣ του ΔΛΤΑ ,  μαζί με την διακήρυξη αναρτήθηκε στις 23/8/2024 στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ .....        https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%91%CE%91%CE%9546%CE%9D%CE%9B%CE%A9%CE%9B-355?inline=true


 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αριθ. μελέτης : 04/2024 

ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΔΡΟΥ 

Διακήρυξη ανοικτού διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσίας:

  «Δαπάνες Καθαριότητας Κοινοχρήστων χώρων λιμένων Άνδρου» 

(Γαυρίου, Κορθίου, Χώρας) K.A. 20.6277.0004 

Προϋπολογισμός: 273.196,80 € (με Φ.Π.Α.) (CPV) : 90611000-3

Περιγραφή της εργασίας 

Παροχή υπηρεσίας για τη καθαριότητα λιμένων νήσου Άνδρου : Γαυρίου, Κορθίου και Άνδρου .

Ο ανάδοχος οφείλει να προβαίνει καθημερινά με δικά του μέσα στον γενικό καθαρισμό των Λιμένων νήσου Άνδρου: Γαυρίου, Χώρας και Κορθίου για χρονικό διάστημα 13 μηνών από την ημερομηνία έναρξης της σχετικής σύμβασης και συγκεκριμένα: 

Ο ανάδοχος υποχρεούται να απασχολεί για διάστημα 13 μηνών με πλήρες ωράριο εργασίας (Δευτέρα Σάββατο) με ρεπό Κυριακή, 10 άτομα ημερησίως για την εκτέλεση των εργασιών. 

Η κατανομή των εργατών και των ημερομισθίων στους Λιμένες της νήσου Άνδρου θα είναι η εξής: 

Α. Λιμένας Γαυρίου : 4 εργάτες * 306 ημερομίσθια = 1.224 ημερομίσθια 

Β. Λιμένας Χώρας : 4 εργάτες * 306 ημερομίσθια = 1.224 ημερομίσθια 

Γ. Λιμένας Κορθίου : 2 εργάτες * 306 ημερομίσθια = 612 ημερομίσθια Σύνολο : 306 ημερομίσθια 

*10 εργάτες = 3.060 ημερομίσθια 

Η εν λόγω υπηρεσία θα εκτελείται σύμφωνα με το πρόγραμμα που καταρτίζεται από το ΔΛΤΑ. 

Σε περίπτωση έκτακτων και επειγουσών σημειακών αναγκών παρέμβασης (π.χ. λάδια σε οδόστρωμα από τροχαίο ατύχημα, μη προγραμματισμένες συγκεντρώσεις κλπ.), ο ανάδοχος οφείλει να μεριμνά, σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΔΛΤΑ,με ανάλογη τροποποίηση του ημερήσιου προγράμματος εργασιών του. Οι υπηρεσίες που θα παρέχει ο ανάδοχος είναι οι ακόλουθες: 

 Χειρωνακτικός καθαρισμός των δρόμων, πεζοδρόμων, πεζοδρομίων και των κοινοχρήστων χώρων (πάρκων, πλατειών κλπ.)με τον κατάλληλο εξοπλισμό. 

 Τακτικός έλεγχος και άδειασμα των καλαθιών απορριμμάτων (παντός τύπου) από τις οδούς και τους κοινόχρηστους χώρους, στον πλησιέστερο τροχήλατο κάδο σύμμεικτων απορριμμάτων, καθώς και τοποθέτηση πλαστικής σακούλας σ'αυτά. 

 Χειρωνακτικός καθαρισμός των κοινόχρηστων χώρων, όπου θα λαμβάνουν χώρα πανηγύρια, εορταστικές εκδηλώσεις, αθλητικές εκδηλώσεις κλπ.,πριν την έναρξη και μετά το πέρας λειτουργίας τους. 

 Περισυλλογή νεκρών ζώων από οδούς και κοινόχρηστους χώρους. 

 Έκτακτες επεμβάσεις σε κοινόχρηστους χώρους για την προστασία πεζών και οχημάτων, όπως καθαρισμός από λάδια, καύσιμα, κλπ. τροχαίων ατυχημάτων. 

Η παρεχόμενη εργασία θα γίνεται μετά από υπόδειξη της υπηρεσίας. Η προμήθεια του εξοπλισμού και των υλικών (π.χ. καθαριστικά, σακούλες, κλπ.) είναι υποχρέωση του αναδόχου και έχει συνυπολογιστεί στον προϋπολογισμό.