Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2024

Η πόρτα του λιμανιού μας , στο Γαύριο Άνδρου !

  ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 



Ήταν μια προσβολή στον πολιτισμό μας η παλιά  σιδερένια πόρτα !   

Επικίνδυνη για τους χρήστες του λιμανιού μας .  

Για πολλούς και διάφορους λόγους δεν είχε αντικατασταθεί . Χρόνια τώρα !  

Και ξαφνικά έγινε το θαύμα .  

Η νεα διοίκηση του νέου Λιμ.Ταμ. Ανδρου με Πρόεδρο τον Δήμαρχο Ανδρου  κ. Σουσούδη ,  φρόντισε  τον περασμένο Απρίλιο 2024 , για την αντικατάσταση της παλιάς με μια καινούργια . 

Το λιμάνι μας εχει επιτέλους μια καινούργια πόρτα  στην κύρια  είσοδο του .  

 Μπράβο είπαμε ολοι για  μια σωστή απόφαση  του ΔΛΤΑ  και του Προέδρου του !  

 Δυστυχώς τα φαινόμενα παραπλανούν  !  

 Τέτοιες αποφάσεις απαιτούν  διαφάνεια και αυστηρή τήρηση όλων των  διαδικασιών .  

    Η  Σχετική απόφαση του ΔΣ , απλά δεν υπάρχει αναρτημένη στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ .

                   ( Η ανάρτηση ΟΛΩΝ  των αποφάσεων του ΔΛΤΑ , είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ  για την διοίκηση του Ταμείου ) .                                                                                                 Δείτε εδώ ....  https://et.diavgeia.gov.gr/f/DLT-ANDROU  

 Σήμερα , κανένας δεν γνωρίζει τον τρόπο επιλογής και  ανάθεσης της κατασκευής , αλλά και τοποθέτησης της  καινούργιας πόρτας  . 

Άγνωστο  το κόστος της κατασκευής , τυχόν άλλες οικονομικές  προσφορές , η τεχνική έκθεση του έργου , οι  προδιαγραφές κλπ . 

Κανένας δεν γνωρίζει  τον τρόπο που πληρώθηκε ( αν έχει πληρωθεί ) ο κατασκευαστής  της .

                                                                                                                                                    Ο κ. Σουσούδης , φυσικά και  τα γνωρίζει όλα αυτά . 

 Αυτός εχει την ευθύνη  να διαχειρίζεται το Δημόσιο χρήμα του νέου ΔΛΤΑνδρου .   

 Όμως το χρήμα αυτό , δεν του ανήκει .  

Ανήκει σε ΟΛΟΥΣ τους Ανδριώτες  

Η  διαφάνεια είναι νομική υποχρέωση του ....διαχειριστή .   

Κε πρόεδρε  του ΔΛΤΑ , περιμένουμε την απάντηση σας , με μια Δημόσια ενημερωτική ανακοίνωση απο την επίσημη σελίδα σας στο F/B   !   

                                                                                                   Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος                       


ΥΓ . Ποιος αποφάσισε για την κατασκευή της άγκυρας ?


Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024

Κε Δήμαρχε και Πρόεδρε του ΔΛΤΑ , κε . Σουσούδη ...Ευγενικά σας παρακαλούμε να ακυρώσετε την Σύμβαση Καθαριότητας

 



ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 

      Με την παρακάτω ανάρτηση στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ  , ο Πρόεδρος του ΔΛΤΑ κ. Σουσούδης , αποφάσισε τελικά , να προχωρήσει με μια νέα λεόντειο Σύμβαση καθαρότητας για τα λιμάνια της Ανδρου με ανοικτό διαγωνισμό ύψους 273.000 ευρω , για 13 μήνες υπηρεσία .

 https://diavgeia.gov.gr/doc/9%CE%A5%CE%A0%CE%9546%CE%9D%CE%9B%CE%A9%CE%9B-%CE%994%CE%A4?inline=true  

 Διαδικτυακή πύλη www.promitheus.gov.gr του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. (Συστημικός Αριθμός : 358566.)      Ημερομηνία Έναρξης υποβολής Προσφορών    17/09/2024                                                               Ημερομηνία λήξης Υποβολής προσφορών        04/10/2024                                                         Ημερομηνία αποσφράγισης προσφορών             08/10/2024  Ημέρα Τρίτη Ώρα 11:00 π.μ.

 ===========================    

  Αγαπητοί φίλοι ....    

          Τα φαινόμενα της κατά βούληση διαχείρισης του δημόσιου χρήματος στην Ανδρο , πρέπει επιτέλους  να σταματήσουν.     

  Επιτέλους η Ανδρος πρέπει να προχωρήσει σε ένα σύγχρονο μοντέλο ανάπτυξης με διαφάνεια  !    

   Κανένας αιρετός δεν έχει το δικαίωμα  να ξοδεύει χρήματα , χωρίς ενημέρωση των πολιτών .  

Διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα πάντα με  επαρκή και δημόσια αιτιολογία .  

              Γνωρίζουμε ολοι  , ότι οι  ανάγκες  σε προσωπικό για την καθαριότητα στην Ανδρο , ήταν  πολλές αλλά κυρίως εποχιακές .  

Επαρκές   εποχιακό προσωπικό ήταν κάποτε    δύσκολο να βρεθεί ,   λόγω οικονομικής στενότητας   στο ταμείο .    

Ο δήμος Ανδρου , αντιμετώπιζε  κάθε  καλοκαιρινή σαιζόν   αυτό το πρόβλημα  , αλλά σήμερα οι καταστάσεις  και η συγκυρία είναι τελείως διαφορετικές !    

Σήμερα έχουμε στον Δήμο Ανδρου πλήρη επάρκεια σε προσωπικό καθαριότητας .

 Μόνιμους και συμβασιούχους .

 Εξηγούμαι .....            

 Α.   Παραμονές εκλογών του 2023  , ο Δήμος μας προχώρησε σε   μια απίστευτη και προκλητική ενέργεια για τους γνωστούς πολιτικάντικους   λόγους , με μεγάλο οικονομικό κόστος για τον Δήμο  μας .

     Σκανδαλωδώς,   τον Μάρτιο του  2023 , ο Δήμος Ανδρου με Δήμαρχο τον Δ. Λοτσάρη , ( που πίστευε αφελώς , οτι θα είναι ο νικητής των εκλογών ) , υπέγραψε ξαφνικά μια νεα προκλητική και πανάκριβη , διετή  Σύμβαση , παροχής υπηρεσιών καθαριότητας , προϋπολογισμού .............. 600 000 ευρω , με την εταιρεία ''Αττικά ακίνητα'' του γνωστού εργολάβου …..κ. Φραγκέτη , για την καθαριότητα όλου του νησιού .

Με τον εν λόγω εργολάβο υπήρχαν στο παρελθόν ( 2020) , σοβαρά θέματα ασυνέπειας , απέναντι στους εργαζόμενους , αλλά και στην Υπηρεσία .

Εκδιώχθηκε απο τον τότε Πρόεδρο κ. Σανταμούρη , με την σύμφωνη γνώμη του κ. Λοτσάρη ,για μη τήρηση των Συμβατικών του υποχρεώσεων .

Δεν θα επεκταθώ τώρα περισσότερο .

Αυτό λέγεται '' απαράδεκτη τακτική των προεκλογικών προσλήψεων'' .

Όμως ο κ. Λοτσάρης ,..... έχασε τις εκλογές και ο νικητής κ. Σουσούδης , τον κατήγγειλε δημοσίως για ..........(36) τριάντα εξι ρουσφετολογικές προσλήψεις μέσω της Σύμβασης με τον κ . Φραγκέτη .

Μάλιστα την Πρωτοχρονιά του 2024 , ο κ. Σουσούδης απέλυσε 16 δεκαέξι συμβασιούχους με την παραπάνω Σύμβαση .

Η Σύμβαση αυτή σήμερα είναι σε ισχύ , συνεχιζει και εξυπηρετείται και να πληρώνεται κανονικά , απο τον Δήμο Ανδρου .

Είναι σε ισχύ μέχρι το 2025 .

Σήμερα προσλαμβάνονται η απολύονται εύκολα , γενικώς Συμβασιούχοι υπάλληλοι, απο τον Δήμο μας.

Φυσικά ολα γίνονται στο σκοτάδι αφού δεν έχουμε καμιά επίσημη ενημέρωση για το αριθμό των υπαλλήλων που απασχολούνται στην συγκεκριμένη Σύμβαση με τον κ. Φραγκέτη .  

Η  Σύμβαση αυτή  προβλέπει ρητά ,  ότι η επιλογή πρόσληψης των υπαλλήλων γίνεται αποκλειστικά με ευθύνη του εργολάβου και όχι απο τον Δήμαρχο-Πρόεδρο  , για να μην γίνονται ''ρουσφέτια ''

Ο εργολάβος επιλέγει τα άτομα ,τα πληρώνει και ασφαλίζει όλους τους υπαλλήλους της Σύμβασης .

Β. Τον Ιούνιο του 2024 , (12 ) δώδεκα  υπάλληλοι ( Covit19 ) του Δήμου Ανδρου , αντιμετώπιζαν τον κίνδυνο της απόλυσης . 

Προσέφυγαν στην Δικαιοσύνη ,  και .......μονιμοποιήθηκαν στον Δήμο Ανδρου  , απρόσμενα με Δικαστική απόφαση .    

  Έτσι ο Δήμος Ανδρου , βρέθηκε ξαφνικά  to 2024 , με πλεονάζον μόνιμο προσωπικό , 12 δώδεκα υπαλλήλων  καθαριότητας  .    

      ======     Η συνεισφορά σε προσωπικό ,  του μέχρι πρόσφατα κοινού Λιμενικού Ταμείου  Ανδρου -Τήνου ,  ήταν τα τελευταία χρόνια , επίσης ουσιαστική  . 

 Οι Συμβάσεις Παροχής Υπηρεσιών  με   ιδιώτες εργολάβους  απο το 2019  , για τα λιμάνια της Ανδρου,   είχαν την οργάνωση και χρηματοδότηση του κοινού Ταμείου  με την Τήνο .

 Ήταν  ένας σχετικά  ''βολικός '' τρόπος , εξεύρεσης εποχιακού προσωπικού για την καθαριότητα των λιμανιών , στην Ανδρο .    

  Αυτά σταμάτησαν οριστικά ,  την ημέρα της αυτονόμισης με Π.Δ . για τον  οικονομικό διαχωρισμό  με την Τήνο  , το πρόβλημα αυτό είναι  καθαρά πλέον Ανδριώτικο .   

 Ξαφνικά  το νέο ΔΛΤΑ  , βρέθηκε  το 2024  με ενα αποθεματικό , που ξεπερνάει το 2.000.000 ευρω μετρητά .  

  Ποτέ στο παρελθόν ο Δήμος Ανδρου , δεν είχε  διαθέσιμα τόσα χρήματα μετρητά !      

 Την οικονομική διαχείριση και την διοίκηση του ΔΛΤΑ , ανέλαβε στις αρχές του 2024 , ο νυν δήμαρχος κ. Σουσούδης , ο οποίος  αυτοδιορίστηκε Πρόεδρος του ΔΛΤΑ , όπως ακριβώς είχε κάνει ο πρώην δήμαρχος κ. Λοτσάρης.   

Οι εκκρεμότητες  του ΔΛΤΑ σήμερα , είναι πολλές και σύνθετες   και ήδη έχουν καθυστερήσει  απο το 2022.  

 Ο κ. Σουσούδης αποφάσισε ,  οτι προτεραιότητα εχει  , μια  νέα  1η  Σύμβαση καθαριότητας  των λιμανιών μας , μεταξύ ιδιώτη εργολάβου  και  του νέου  Λιμενικού  Ταμείου Ανδρου στο νησί  μας . 

 Το ύψος της Σύμβασης ανέρχεται σε ......273.000 ευρω!!! και θα έχει διάρκεια 13 μηνών  

Με τον παραπάνω διαγωνισμό  , ο Πρόεδρος  του ΔΛΤΑ  κ. Σουσούδης , ζητάει  άλλους  ,  (10) δέκα Συμβασιούχους υπάλληλους καθαριότητας για τα τρία λιμάνια μας  .   

  Μια τέτοια Σύμβαση  13 μηνών για 10 δέκα υπαλλήλους   είναι εξωπραγματικά υπερβολική  και πανάκριβη , για τις πραγματικές μας ανάγκες .    

 Οι εποχιακές ανάγκες καθαριότητας των λιμανιών του ΔΛΤΑ ,  καλύπτονται πολύ καλά από μια Σύμβαση 13 μηνών,  για  ....4 τέσσερεις υπαλλήλους ( ίσως και 5 πέντε), με πολύ λιγότερα χρήματα . 

2 Δυο στο Γαύριο και απο  1 ένας σε Χώρα και Κόρθι .    

Αποκαλύπτονται  κρυφές επιθυμίες ,  που στερούνται κάθε λογικής .  

Συνεχίζεται η  παλαιοκομματική και λανθασμένη τακτική του παρελθόντος,  που θέλουμε να κοπεί μαχαίρι !         

Το χειρότερο όμως είναι η παράλογη και άσκοπη  σπατάλη χρημάτων , ενω υπάρχουν άλλες επείγουσες ανάγκες .  

Εξ αλλου , ο τρόπος  διαχείρισης των χρημάτων του Λιμενικού Ταμείου , προβλέπεται απο τον    Ν 2399/96 που επιβάλλει  ρητά , ...''όλα τα έσοδα των Λιμενικών Ταμείων να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά,  για την ανάπτυξη των λιμανιών'' .  

 Ο  νέος διαγωνισμός για την Σύμβαση ,   πρέπει να σταματήσει άμεσα  και ο καθένας  να αναλάβει τις ευθύνες του. 

Εύκολα  διαπιστώνουμε  λοιπόν , οτι  σήμερα υπάρχει την πλήρης επάρκεια προσωπικού καθαριότητας στον Δήμο Ανδρου .     

Επομένως η παραπάνω , νεα Σύμβαση των 273.000 ευρώ ,για πρόσληψη.......... άλλων 10 δέκα  υπαλλήλων ,  με χρήματα του ΔΛΤΑ , που επιχειρεί να υπογράψει ο κ. Σουσούδης  για τα λιμάνια μας , είναι ..... μια καταχρηστική σπατάλη δημοσίου χρήματος αφού υπάρχει ήδη επάρκεια προσωπικού καθαριότητας .   

Όλα τα παραπάνω τίθενται υπο αίρεση , στον οποιοδήποτε  διαθέτει σοβαρές ενστάσεις  περι του αντιθέτου . 

Αν μπορεί να υπάρξει αντίρρηση στην λογική !

Με ιδιαίτερη χαρά θα αντικρούσω με επιχειρήματα , κάθε ανάλογη άποψη ! 

Η αδιαφορία και η αδράνεια μας οδηγεί να ανεχόμαστε απαράδεκτες συμπεριφορές , απο άτομα πολύ κατώτερα των περιστάσεων που ζει η Ανδρος . 

 Αγαπητέ κε Δήμαρχε και πρόεδρε του ΔΛΤΑ ,  κ. Σουσούδη , για την αυτονόμηση του ΔΛΤΑ  , δώσαμε ολοι έναν μακρύ αγώνα , με σκοπό να αξιοποιήσουμε  τις όποιες οικονομικές δυνατότητες  με τρόπο  ηθικά συνετό , για την ανάπτυξη των λιμανιών της Ανδρου μας  και μόνον .

 Ο τρόπος που επιλέξατε για αρχή στην διαχείριση των χρημάτων του ΔΛΤΑ , πάσχει καταφανέστατα  . 

Με τους ρυθμούς της σπατάλης των χρημάτων του ΔΛΤΑ που εσείς έχετε επιβάλλει , σύντομα το ΔΛΤΑ   θα μείνει  χωρίς ........ένα ευρώ !

Ανθρώπινα τα λάθη . 

Κάντε οτι είναι δυνατόν  για να ακυρωθεί αυτή η προκήρυξη η οι  οροι της Σύμβασης , πριν την υπογράψετε !    

Η καλή διαχείριση των οικονομικών αποθεμάτων του Ταμείου , απαιτεί σύνεση ,   διαφάνεια , πολύ δουλειά , γνώσεις και εντιμότητα !

                                                                                                       Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος              


                                                         


Πόσα χρήματα κόστισε το Ιατρικο Συνέδριο στην Ανδρο?

 




Θα μπορούσε κάποιος υπεύθυνος απο τον Δήμο Ανδρου να μας πληροφορήσει ,

για τον τρόπο που χρηματοδοτήθηκε το Ιατρικό Συνέδριο , που έγινε στην Ανδρο

από 12/9 μέχρι 15 / 9 /2024 ?




Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024

Πόσα χρήματα εισπράττει κάθε χρόνο στο Λιμενικό Ταμείο Ανδρου ?

 ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 


Οι πολίτες πρέπει να ενημερώνονται για την διαχείριση του δημοσίου χρήματος με απόλυτη διαφάνεια , από τους κατά καιρούς διαχειριστές του στην Ανδρο .

     Σύμφωνα με τα επίσημα  στατιστικά στοιχεία που δόθηκαν τον Φεβρουάριο του 2024 απο  το Λιμεναρχείου Ανδρου ,  η κίνηση επιβατών και οχημάτων το έτος 2023 , από το κεντρικό λιμάνι του Γαυρίου Άνδρου , περιγράφεται   στον παρακάτω πίνακα .

Ας κάνουμε λοιπόν  έναν πρόχειρο λογαριασμό , για τις ετήσιες εισπράξεις του ΔΛΤΑ , που δεν έδωσαν στην δημοσιότητα μέχρι σήμερα , οι πρώην και νυν πρόεδροι του Ταμείου κ.κ. Λοτσάρης και Σουσούδης.

Βεβαίως τους έχουν ζητηθεί τα στοιχεία και θα περιμένουμε την επίσημη δημοσίευση με την κίνηση του τραπεζικού λογαριασμού , του ΔΛΤΑ , με τις μηνιαίες καταθέσεις των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ανδρο, από την ημέρα ανοίγματος μέχρι σήμερα .

Ετος 2023 . (Μ.Τ.Εισ. = μέση τιμή εισιτήριων )


Απ.επιβ. 280.290 Χ Μ.Τ.Εισ. 30 ευρώ = 8.408.700 εύρω


Επ.επιβ. 279.919 Χ >> >> = 8.397.570 ευρώ


Απ. ΙΧ 61.499 Χ >> 45 ευρώ = 2.767.455 ευρώ


Επ.ΙΧ 61.177 Χ >> >> = 2.752.965 ευρώ


Απ.Φ/Γ. 4.754 Χ >> 150 ευρώ = 713.100 ευρώ


Επ.Φ/Γ 4.677 Χ >> >> = 701.550 ευρώ


Επ. Δ/Κ 5.704 Χ >> 25 ευρώ = 142.600 ευρώ


Απ. Δ/Κ 5.732 Χ >> >> = 143.300 ευρω


Απ. Λ/Φ 196 Χ >> 200 ευρώ = 39.200 ευρώ


Επ. Λ/Φ 222 Χ >> >> = 44.400 ευρώ


Σύνολο 704.170 Σύνολο 24.110.840 ευρώ

      

  Βλέπουμε λοιπόν οτι για το ετος 2023 , τα μεικτά έσοδα των ακτοπλοϊκών  εταιρειών στην  Ανδρο , απο πωλήσεις εισιτηρίων  σε επιβάτες και σε οχήματα  , ήταν περίπου   24.110.840 ευρώ  .                                                                                                                          

   Τα  καταβληθέντα  στο ΔΛΤΑ , βάσει του Ν. 2399/96   με πρόχειρο υπολογισμό ,είναι (2,5% + 2,5% = 5%) = 602.771 ευρω , περίπου μεικτά .                                                            

Δηλαδή τα ετήσια μεικτά έσοδα του ΔΛΤΑ , πρέπει είναι περίπου  602.771 ευρώ  .                     

     Οι  κρατήσεις που προβλέπει ο Ν .2399/96 αναφέρονται  αναλυτικά σε προηγουμένη ανάρτηση μας .                                                                                                                        

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι κατά προσέγγιση , επειδή δεν είναι γνωστός ο αριθμός των επιβατών Α' θεσης ,οι μειώσεις , οι εκπτώσεις , οι κρατήσεις , κλπ .                                         

Το ποσόν των 602 .772 ευρώ , είναι μεικτά  έσοδα ,  μας δείχνει μία  εικονική πραγματικότητα

Οι εισπράξεις  υπόκεινται σε μια σειρά , κρατήσεων και διαφορετικών  εκπτώσεων ,  οπως ΝΑΤ , ΜΤΝ , μειωμένα εισιτήρια , παιδικά , εισιτήρια ΝΑΤ , ΥΕΝ , κλπ με αποτέλεσμα οι τελικές εισπράξεις να μειώνονται αισθητά  .                                                                              

Εκτιμήσεις κατά προσέγγιση μιλάνε για έσοδα του ΔΛΤΑ ύψους   300 000 ευρώ τον χρόνο !!!!  Απομένει η επίσημη επιβεβαίωση η η διάψευση !                                                                 

Ο μόνος τρόπος για να σταματήσει η παραπληροφόρηση των Ανδριωτών , είναι δοθούν επιτέλους τα επίσημα στοιχεία με τα έσοδα και έξοδα  του λογαριασμού απο τον πρόεδρο  του ΔΛΤΑ κ. Σουσούδη .                                                                                        

 Α)   Τα τραπεζικά επίσημα οικονομικά στοιχεία , με τις μηνιαίες εισπράξεις όλων των ακτοπλοϊκών εταιριών που εξυπηρετούν την Ανδρο .                                                                             

 Β) Οι ετήσιες εισπράξεις του Ταμείου απο τα κάθε λογής εμπορικά η τουριστικά πλοία.      

Γ) Τα έσοδα απο τα τραπεζοκαθίσματα  καταστημάτων εστίασης σε ολα τα λιμάνια μας.      

   Προσωπικα πιστεύω οτι η σχεδιαζόμενη σύμβαση  των 273.000 ευρω  , για την καθαριότητα των λιμανιών μας , μεχρι το τέλος του 2025 , πιστεύω οτι είναι μια υπερβολική δαπάνη για τα οικονομικά δεδομένα των λιμανιών μας  .Το  το ποσό αυτό , πλησιάζει τα ετησία έσοδα  του Ταμείου  για το 2024 και οι ανάγκες μας είναι πολλές και  ανελαστικές .            Η διαχείριση των οικονομικών του ΔΛΤΑ , απαιτεί σύνεση και αυστηρή πολιτική στα έξοδα .

                                                                        Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος





  


    

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024

Προβληματικές οι Συμβάσεις καθαριότητας για το ΔΛΤΑνδρου !

   

                           ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 


      

  Αγαπητοί φίλοι ....    

     Οι συμβάσεις καθαριότητας  απο τα Λιμενικά Ταμεία στο νησί  μας , εκτρέπονται σε έναν εύκολο τρόπο , εξεύρεσης προσωπικού καθαριότητας για τις ανάγκες των Δήμων .   

      Τα ''θύματα''  αυτής της παράτυπης τακτικής , είναι πάντα οι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι που μετατρέπονται  σε εργαλεία προώθησης και προβολής,  του έργου των  αιρετών στους Δήμους  .    

Είναι άνεργοι συμπολίτες μας,  για τους οποίους η ασφαλισμένη εργασία   και οι μηνιαίοι μισθοί  αποτελούν ενα ισχυρό δέλεαρ .                                                                                                     

Δυστυχώς τα απαραίτητα προσόντα για αυτήν την εργασία,  δεν αποτελούν  πάντα το εισιτήριο πρόσληψης .

Στις  περισσότερες περιπτώσεις  το πολιτικό η παραταξιακό κριτήριο  , ανάλογα με την κομματική ταυτότητα του υποψήφιου εργαζομένου  γίνεται το διαβατήριο της  πρόσληψης .                  

      Αν κατά τύχη , ο εργαζόμενος είναι νέος , δουλευταράς , φιλότιμος , υπομονετικός  κλπ , τότε η πρόσληψη αποδεικνύεται επιτυχημένη για την υπηρεσία , αλλά  οχι πάντα για τον ίδιο .

                                                                                                                                                         Σε διαφορετική περίπτωση προκύπτουν αραχτοί εργαζόμενοι  , που σε πολλές περιπτώσεις ξεχνάνε και οι ίδιοι γιατί πληρώνονται .                                                                                                                     

Ας δούμε τα πράματα απο την αρχή .  

Πράγματι υπάρχουν αντικειμενικές ανάγκες στα λιμάνια οπως πχ στο Γαύριο της Ανδρου , οπου η καθαριότητα ολων των χώρων , είναι καθημερινή επιτακτική ανάγκη και καθήκον , ιδίως τα καλοκαίρια  οπου η κίνηση των επιβατών και οχημάτων είναι μεγάλη . 

 Επίσης οι βλάβες στα ηλεκτρικά δίκτια  και στο φωτισμό , είναι συχνές και μπορεί να αποτελέσουν κίνδυνο για την ασφάλεια των χρηστών  του λιμανιού μας .

Όμως σήμερα οι εργαζόμενοι ηλεκτρολόγοι του Δήμου Ανδρου , διαθέτουν την τεχνική επάρκεια  να μπορούν να διορθώσουν τις βλάβες στο δίκτυο .  

Επομένως  οι συμβάσεις του ΔΛΤΑ  με ηλεκτρολόγους , να μπορούν σήμερα  και να παραληφθούν  και για λόγους οικονομίας  . 

 Η υποχρέωση καθε Λιμενικού Ταμείου , όπως η νομοθεσία την επιβάλλει , είναι να παρέχει συνθήκες υγιεινής και καθαριότητας , αλλά και ασφάλειας σε ολους τους χρήστες του λιμανιού  της ευθύνης του.     

 Η σύναψη μιας σύμβασης για την καθαριότητα,  είναι λοιπόν   μια αναγκαστική ανελαστική δαπάνη για το Λιμενικό Ταμείο Ανδρου  , που εκτός απο το Γαύριο έχει την ευθύνη στο λιμάνι της Χώρας και στο λιμάνι του Κορθιου .   

 Εξαιρείται  προς το παρόν το λιμάνι στο Μπατσι , γιατί έχει χαρακτηριστεί  ως αλιευτικό καταφύγιο , διαχειριζόμενο απο τον Δήμο Ανδρου.                                                                                          

Οι συμβάσεις αυτές γίνονται με ανοιχτό διαγωνισμό   και  με ετήσια  συνηθώς διάρκεια ,  απο την Διοίκηση του Ταμείου .  

Στην προκήρυξη αναφέρονται αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις που βαζει η νομοθεσία , αλλά και αριθμός των εργαζομένων ανα λιμάνι . 

 Τον αριθμό αυτόν , δεν τον καθορίζουν οι πραγματικές ανάγκες  των λιμανιών , αλλά ...... οι  ανάγκες  του Δήμου ! 

Είναι ο εύκολος τρόπος  με διπλό όφελος . Ρουσφέτι και εργασία !                  

Αν θέλουμε  σήμερα , υπαλλήλους καθαριότητας μόνο για τα λιμάνια μας οπως ορίζει ο νόμος , τοτε η δουλειά  στην Ανδρο γίνεται άψογα,  με 5 πέντε υπαλλήλους  . Αυτό ακριβως το εχω διαχειριστεί  3,5 χρόνια με καλά αποτελέσματα .

 Τρεις 3 στο Γαυριο και απο 1 έναν σε Χώρα και 1 εναν Κορθι .                                                                                                                                       

  Ο αριθμός αυτός προκύπτει απο την προσωπική μου εμπειρία στο Λ.Τ.  . 

Δουλεύουν το καλοκαίρι και ''ξεκουράζονται'' το χειμώνα  η κάνουν εργασίες καλοπισμού στο λιμάνι .  

 Όμως , συχνά πυκνά οι αιρετοί ,   τους χρησιμοποιούν παρανόμως σε συλλογή των σκουπιδιών , στα απορριμματοφόρα , στα νεκροταφεία , η στις πλατείες των χωριών της Ανδρου .  

Έτσι δικαιολογείται  η δήθεν  ανάγκη  για περισσότερα άτομα , με μια  προκλητικά   ακριβή Σύμβαση , των 273.000 για 2 μήνες του 2024 και ολο το 2025 !!!                                                                   

Στην προκήρυξη  του ΔΛΤΑ , ο πρόεδρος κ. Σουσουδης ,  αναφέρει ανάγκη πρόσληψης ......10 δέκα υπάλληλων !.   Αλήθεια ποιος το αποφάσισε αυτό ?

Κε Σουσούδη ....

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΤΡΕΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ  ΣΥΜΒΑΣΗ  ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ   ΤΟΥ ΔΛΤΑ -ΥΨΟΥΣ  273.000 ΕΥΡΩ  ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ !!!   

Αν επιμένετε κ. Σουσούδη  κάντε  νεο  διαγωνισμό  για τον Δήμο Ανδρου , πληρώστε τον με χρήματα του Δήμου και οχι του ΔΛΤΑ !!! Ετσι και αλλιώς έχετε επιλέξει  δυο ιδιότητες . Και Δήμαρχος και Πρόεδρος του ΔΛΤΑ .

Όχι    παράτυπα και καταχρηστικά  , σε βάρος του  ΔΛΤΑ  που καλείται  μετά , να πληρώσει μια   λεόντιο σύμβαση ,  κατά παράβαση του Ν 2399/96 που επιβάλλει , ολα τα έσοδα των Λιμενικών Ταμείων να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά,  για την ανάπτυξη των λιμανιών  μας.                                                     

Αν προκύψει ,  μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων , αφορά  στο ίδιο βαθμό και τον δήμο Ανδρου και οχι μόνο τον εργολάβο . 

                                                                                                                                                     Ο μειοδότης εργολάβος , (που πληρεί όλους τους όρους της προκήρυξης) , υπογράφει την σύμβαση με    τον πρόεδρο του ΛΤ .    

 Εδώ ξεκινάει μια άλλη απίστευτη ιστορία τρέλας !!!                                                                                           

Ο κάθε δήμαρχος,  η αντιδήμαρχος, η πρόεδρος του ΛΤ Ανδρου , επιθυμεί για λόγους που ολοι αντιλαμβάνεστε , να επιλέξει ο ιδιος τα πρόσωπα που θα εργαστούν βάσει της σύμβασης .                    

 Αυτό όμως ( σύμφωνα με την σύμβαση ) είναι  δικαίωμα και υποχρέωση του εργολάβου , ο οποίος , έτσι  αφού διευκολύνεται ,  δέχεται να ''παραχωρήσει- μεταβιβάσει'' άτυπα την υποχρέωση του , στους παραπάνω  .                          

Με τον τρόπο αυτόν  , υποχωρεί  στις απαιτήσεις του κάθε δημάρχου και τον αφήνει να επιλέξει τα άτομα της αρεσκείας του .   

Στην συνέχεια καταχωρεί τα στοιχεία τους σε ασφαλιστικές και μισθοδοτικές καταστάσεις  και  οι εργαζόμενοι πιάνουν δουλειά καθ υπόδειξη του Δήμου και όχι του εργολάβου .                                 

Υποτίθεται με καθημερινή επίβλεψη  και τις εντολές υπεύθυνου εντεταλμένου προσώπου της διοίκησης ( αν υπάρχει τέτοιο πρόσωπο )!!!                                                                                                                                                                                                                Συνήθως οι εργαζόμενοι, που  αγνοούν το περιεχόμενο  της συμβάσης , ευγνωμονούν τον Δήμαρχο που τους έδωσε δουλειά  , πηγαίνουν  παντού για εργασία και περιμένουν καθε μήνα τον μισθό τους   απο την  Τράπεζα .  

Αν κάποιοι διαμαρτυρηθούν  η απόλυση  σε συνεννόηση με τον εργολάβο  είναι εύκολη  , το ξέρουν και δεν διαμαρτύρεται κανένας . 

Δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι που είναι....... αδύνατον να απολυθούν !.  

 Αυτά πρέπει να σταματήσουν οριστικά  Είναι ευκαιρία να αποδείξουμε οτι υπηρετούμε το καθήκον μας με πολιτισμένο και δημοκρατικό τρόπο .                                                                                                                                                                   Αγαπητοί φίλοι , εκτός απο τα παραπάνω , αυτές οι συμβάσεις έχουν  και κάποιες βασικές προϋποθέσεις για να λειτουργήσουν  σωστά . 

Αξιόπιστος  επιχειρηματίας εργολάβος και  καθημερινός έλεγχος των συμβατικών του υποχρεώσεων από υπεύθυνο εντεταλμένο άνθρωπο του Δήμου.                                                                

Οταν το 2019 ανέλαβα αφιλοκερδώς ,  θέσεις ευθύνης στο κοινό Λιμενικό Ταμείο Τήνου Ανδρου  και στο Δήμο Ανδρου , βρήκα έναν εργολάβο καθαριότητας  του  κοινού τότε ΔΛΤΤΑ στην Ανδρο , με μηδενική αξιοπιστία απέναντι στις υποχρεώσεις του , αλλά και μια κατάπτυστη σύμβαση .

Την  είχαν αποδεχτεί  το 2019 , οι προηγούμενοι εκπρόσωποι της Ανδρου στο κοινο τότε Ταμείο , υπο την Διοίκηση του κ. Σουσούδη

Κάλεσα  το εν λόγω κύριο , στην Άνδρο και μιλήσαμε  παρουσία του κ Λοτσάρη

Τότε  καταλάβαμε οτι ήταν λαδιάρης . 

     Στην συνέχεια  εντόπισα   εικονικά ονόματα , δήθεν εργαζομένων στα λιμάνια της Ανδρου .   

Δεν πλήρωνε τους  εργαζόμενους υπαλλήλους   , δεν κατέθετε   τις εργοδοτικές εισφορές  στους εργαζομένους , κλπ . 

Τον κατήγγειλα αμέσως  στον τότε πρόεδρο  του ΛΤ  κ. Σανταμούρη στην Τηνο , φυσικά ενημέρωσα τον δήμαρχο  κ. Λοτσάρη  και τον  ''σουτάραμε'' . 

Ακόμα χρωστάει σε εργαζομένους στην Ανδρο !  

 Κάναμε  τότε νεο διαγωνισμό και νεα σύμβαση με άλλον  εργολάβο !    

Το απίστευτο αγαπητοί φιλοι  , είναι οτι ο .....λαδιάρης εργολάβος , επέστρεψε στην Ανδρο σήμερα , αφού επιλέχθηκε επι δημαρχίας ....Λοτσάρη  !!!  με μια  λεόντιο  Σύμβαση , για την........... καθαριότητα  οχι του ΔΛΤΑ , αλλά του Δήμου Άνδρου,  πριν τις εκλογές του 2023 .  

Είναι  ο κύριος   με τις 36 προσλήψεις  , επι  κ. Λοτσάρη , όπως κατήγγειλε  στην αρχή του 2024 ,ο νέος Δήμαρχος  Ανδρου κ. Σουσούδης  , μόλις ανέλαβε  την διοίκηση . 

Συνεχίζει  σήμερα , απο οτι μου λένε οι εργαζόμενοι ,  να κάνει τα ίδια στον Δήμο Ανδρου,  με πολλά προβλήματα απέναντι στους εργαζομένους .   

 Απορώ ειλικρινά γιατί δεν  καταγγέλλει σήμερα την σύμβαση του ,  ο κ. Σουσούδης !

                            Ξερω σας κούρασα , αλλά κατι ακόμα .                                                                                                    

Οι διαδικασίες για την μηνιαία πληρωμή των υπαλλήλων καθαριότητας απο το Λ.Τ. η τον Δήμο είναι σχετικά σύνθετες και αυστηρές . 

 Ο εντεταλμένος ελεγκτής της σύμβασης καθαριότητας ,  πχ εγώ, έπρεπε να ενημερώνω   εγγράφως κάθε μήνα , με την υπογραφή μου , την οικονομική υπηρεσία και την τριμελή επιτροπή , οτι οι εργασίες του περασμένου μήνα  εγιναν σύμφωνα με την σύμβαση .                                

Η επιτροπή των τριών υπαλλήλων του δήμου μας  , υπέγραφε με την σειρά της αντίστοιχη βεβαίωση . 

Τις βεβαιώσεις τις στέλναμε στην Τήνο και μετά απο έλεγχο των μισθοδοτικών και ασφαλιστικών καταστάσεων του εργολάβου   , το Λιμ. ταμείο πλήρωνε τον εργολάβο και αυτος με τη σειρά του πλήρωνε τους υπαλλήλους στην Ανδρο . 

Αν κάτι ΄΄στράβωνε''  ολοι  ξέμεναν απλήρωτοι .     

Οι ιδιες διαδικασίες θέλω να πιστεύω οτι τηρούνται  και σήμερα , για λογαριασμό του Δήμου Ανδρου  με τον  ελεγχόμενο ......!                                                                                                                                

 Το ΔΛΤΑνδρου  , δεν εχει ακόμα υπογράψει καμιά σύμβαση , αφου  τρεχει  ο διαγωνισμός για την καθαριότητα στα λιμάνια της Ανδρου . 

Σίγουρα σας κούρασα , αλλά τώρα , έμαθαν οσοι φυσικά ενδιαφέρονται  , αρκετά  σοβαρά θέματα  για την Ανδρο  που αφορούν την έντιμη διαχείριση δημοσίου χρήματος και την καλη παροχή υπηρεσιών ! 

  Τα παραπάνω αφορούν  ενα  μικρό επι μέρους κομμάτι  καθημερινής εργασίας του ΔΛΤΑ  .

 Οι απαιτήσεις καλής λειτουργίας του Ταμείου είναι ιδιαίτερα σύνθετες και δύσκολες .

      Η καλή διαχείριση των οικονομικών αποθεμάτων του Ταμείου , απαιτεί γνώσεις και εντιμότητα !

                                                                                                       Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος

    

 ΥΓ. Ζητώ συγνώμη για τις ατέλειες στο κείμενο .

Προφανώς ο επεξεργαστής κειμένου εχει θέμα .