Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Σημαντική η συμφωνία για τον αγωγό αερίου Trans-Adriatic Pipeline / TAP





Αύριο οι επίσημες ανακοινώσεις – Ενημέρωση Σαμαρά χθες από εκπροσώπους της κοινοπραξίας SOCAR και τον Αζέρο πρέσβη.







       Μέσω του αγωγού ΤΑΡ, δηλαδή μέσω Ελλάδας, Αλβανίας και Ιταλίας, θα μεταφερθεί στην ευρωπαϊκή αγορά το φυσικό αέριο των κοιτασμάτων του Αζερμπαϊτζάν. Η απόφαση της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα Σαχ Ντανίζ ΙΙ έχει «κλειδώσει» και το μόνο που απομένει είναι η τυπική ανακοίνωση της επιλογής, αύριο στο Μπακού.
Στην κοινοπραξία μετέχουν η βρετανική BP και η νορβηγική Statoil με ποσοστά από 25,5 % καθώς και οι SOCAR (Αζερμπαϊτζάν, 10%) Total (Γαλλία, 10%) LukAgip (ιταλική Eni και ρωσική LUKoil, 10%) ΝIOC (Ιράν, 10%) και TPAO (Τουρκία, 9%).
Αν και ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε νωρίς χθες από κλιμάκιο, αποτελούμενο από εκπροσώπους της κοινοπραξίας της αζέρικης κρατικής εταιρείας SOCAR και τον Αζέρο πρέσβη στην Αθήνα, Ραχμάν Μουσταφάγιεφ, ότι έχει επιλεγεί ο αγωγός ΤΑΡ, το Μαξίμου κήρυξε «σιγή ασυρμάτου» για το θέμα.
Αιτία ο σεβασμός, αφενός, του χρονοδιαγράμματος που η ίδια η κοινοπραξία έχει θέσει για επίσημη ανακοίνωση της επιλογής αυριο  Παρασκευή, αλλά και η δυσάρεστη εμπειρία από πρόωρες θριαμβολογίες για την επίτευξη άλλων επενδυτικών στόχων, που δεν ευοδώθηκαν την τελευταία στιγμή.
Ακόμα και η επίσημη ανακοίνωση του αυστριακού ομίλου OMV, λίγες ώρες αργότερα, ότι o ανταγωνιστικός Nabucco West, στον οποίο ο όμιλος ήταν βασικός επενδυτής, απορρίφθηκε από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ ΙΙ, δεν μετέβαλε τη στάση της κυβέρνησης. 
Το κλιμάκιο συναντήθηκε, επίσης και ενημέρωσε τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών Ευ. Βενιζέλο και τον υπουργό Εθν. Αμυνας Δ. Αβραμόπουλο.
Η επιλογή του ΤΑΡ αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τη χώρα.  
Το έργο από μόνο του μεταφράζεται σε άμεση ξένη επένδυση ύψους 1,5 δισ., μία από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, με τον ΤΑΡ σπάει μια «κατάρα» που ακολουθεί τη χώρα μας, όσον αφορά τη συμμετοχή της σε μεγάλα ενεργειακά πρότζεκτ. Η Ελλάδα αναφέρθηκε πολλάκις στο παρελθόν ως κομβικός «παίκτης» σε όλους τους σχεδιαζόμενους αγωγούς μεταφοράς ενέργειας προς την ευρωπαϊκή αγορά, κανένα όμως από τα σχέδια δεν προχώρησε. Τώρα, εμφανίζεται ως ένας δυνατός «κρίκος» στην αλυσίδα μεταφοράς αερίου από τα κοιτάσματα του Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, γεγονός που συνεπάγεται αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της και της σημασίας στο ευρύτερο γεωπολιτικό γίγνεσθαι, δεδομένου ότι για την Ευρώπη τα αζέρικα κοιτάσματα αποτελούν τη σημαντικότερη εναλλακτική στην ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία.
Η κυβέρνηση χρειάστηκε να «τρέξει» τον τελευταίο χρόνο, προκειμένου ο αγωγός να αποκτήσει εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα καθιστούσαν την επιλογή του ρεαλιστική εναλλακτική στον σαφώς πιο ώριμο τότε Nabucco West. Αν και τα οικονομικά στοιχεία του ΤΑΡ (κόστος κατασκευής, μικρότερο μήκος, μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα) τον καθιστούσαν από την πρώτη στιγμή ελκυστική πρόταση, υπήρχε προβληματισμός για την «πολιτική ωριμότητα» του πρότζεκτ. Οι χώρες διέλευσης του Nabucco είχαν από την πρώτη στιγμή υπογράψει τις αναγκαίες διμερείς συμφωνίες, που διασφάλιζαν την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου.
Οι σχετικές συζητήσεις μεταξύ Ελλάδας, Ιταλίας και Αλβανίας άρχισαν μόλις πέρυσι τον Αύγουστο, με πρωτοβουλία του τέως υπουργού Εξωτερικών, κ. Δ. Αβραμόπουλου. Αθήνα, Ρώμη και Τίρανα χρειάστηκε να επιταχύνουν τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις, προκειμένου να ολοκληρωθεί η υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας, απαραίτητο στοιχείο του φακέλου υποψηφιότητας του αγωγού, η οποία έγινε τον Φεβρουάριο στην Αθήνα, λίγες εβδομάδες πριν από την εκπνοή της προθεσμίας υποβολής του φακέλου προς την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ ΙΙ.
 Την ισχυρή πολιτική υποστήριξη της Αθήνας στην επιλογή του ΤΑΡ μετέφερε, δε, ο πρωθυπουργός, στον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, Ιλχάμ Αλίγιεφ, κατά την επίσκεψη εργασίας στο Μπακού, στις 19 Μαΐου.        www.kathimerini.gr

                                                       
                                                       

    
      Σύμφωνα με την έκθεση του ΥΠΕΞ τα οφέλη από την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ για την Ελλάδα κωδικοποιούνται ως εξής:


1. Γεωστρατηγική σημασία
Η ολοκλήρωση του αγωγού TAP θα είναι μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στην χώρα μας και θα σηματοδοτήσει την δυναμική επανατοποθέτηση της Ελλάδας στο γεωστρατηγικό περιβάλλον και στον ενεργειακό χάρτη της περιοχής.
2. Αύξηση πολιτικής βαρύτητας
Η ύπαρξη του αγωγού προβάλλει θετικά πολιτικά μηνύματα τόσο στην περιοχή όσο και στην Ευρώπη για τη βαρύτητα της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της. Επίσης, ενισχύει την ταυτότητά της ως παράγοντα σταθερότητας. Η Ελλάδα, συμμετέχοντας στον Νότιο Διάδρομο Αερίου, είναι παρούσα στις εξελίξεις που αφορούν την εκμετάλλευση των μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου της Κασπίας.
3. H Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος και άξονας στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης
Πέραν της μεταφοράς τράνζιτ αερίου προς την δυτική Ευρώπη θα υπάρχει η δυνατότητα διανομής ποσοτήτων στα Βαλκάνια μέσω διασυνδετηρίων αγωγών. Η αγορά της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας θα μπορεί να τροφοδοτείται μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού IGB και τα Δυτικά Βαλκάνια μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού Ιονίου Αδριατικής (Ionian Adriatic Pipeline - IAP).
4. Διαφοροποίηση πηγών φυσικού αερίου για την ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά
H δυνατότητα προμήθειας της ελληνικής αγοράς με φυσικό αέριο μέσω του αγωγού TAP σημαίνει μία πρόσθετη πηγή, άρα αύξηση των επιλογών και της διαπραγματευτικής δύναμης της χώρας μας έναντι των προμηθευτών της. Συνεπώς, ενισχύεται η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας μας και της ευρωπαϊκής αγοράς.
5. Σημαντική άμεση ξένη επένδυση
Ο TAP αποτελεί άμεση ξένη επένδυση στην Ελλάδα ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
6. Αύξηση απασχόλησης
Δημιουργία 2.000 άμεσων και 10.000 έμμεσων νέων θέσεων εργασίας.
7. Πολλαπλασιαστικά οφέλη στην ελληνική οικονομία
Η κατασκευή και λειτουργία του έργου θα απαιτήσει την προμήθεια πλειάδας προϊόντων και υπηρεσιών από ελληνικές εταιρείες.
8. Επενδυτική εμπιστοσύνη
Η ολοκλήρωση του έργου δείχνει την εμπιστοσύνη της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας στη δυναμική και την προοπτική της ελληνικής οικονομίας.

Η «ταυτότητα» του αγωγού TAP

Μέτοχοι: TAP AXPO(EGL) (Ελβετία - 42,5%) Statoil (Νορβηγία - 42,5%) ΕΟΝ (Γερμανία - 15%)
Μεταφορική ικανότητα:
10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως - με δυνατότητα επέκτασης σε 20 δισ. με την προσθήκη δύο σταθμών συμπίεσης στις Σέρρες και τα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Διάμετρος αγωγού:
στο χερσαίο (onshore) τμήμα 48 ίντσες (1,2 μέτρα)
στο υποθαλάσσιο (offshore) τμήμα 36 ίντσες (0,91 μέτρα)
Μήκος:
870 χιλιόμετρα συνολικά. Ελλάδα 550 χλμ. Αλβανία 205 χλμ. Αδριατική Θάλασσα 110 χλμ. Ιταλία 5 χλμ.
Υψομετρικές διαφορές:
Υψηλότερο σημείο στα 1.800 μέτρα στην Αλβανία
Χαμηλότερο σημείο σε βάθος 810 μέτρων στην Αδριατική Θάλασσα.

ΠΗΓΗ

                                                
                                                  
                                                     

Μια καλή είδηση !!

          Είδηση ύψιστης γεωστρατηγικής & οικονομικής σημασίας,  για το μέλλον της χώρας, που το καθιστά σταθερότερο από πολλές απόψεις & ιδιαιτέρως θετικό για Β Ελλάδα.
Η χώρα μας καθίσταται ενεργειακός κόμβος.
Εαν αυτό συνδυαστεί με την Αζερικη Socar που εξαγοράζει την ΔΕΣΦΑ & στο μέλλον με το Ελληνικό & Κυπριακό ΦΑ της Μεσογείου, αντιλαμβανόμαστε για τι σημασίας επένδυση μιλάμε.
Με βάση τις συμφωνίες που υπεγράφησαν πρόσφατα, η Κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ έχει «οψιόν» για εξαγορά έως και 50% των μετοχών του αγωγού ΤΑΡ.
Επιπλέον ο ΤAP κατασκευάζεται χωρίς να επιβαρυνθεί οικονομικά η Ελλάδα ούτε κατ'ελαχιστον, ενω αναμένεται να μειωθεί αρκετά η τιμή του ΦΑ το οποίο σήμερα προμηθεύεται ακριβά απο την Ρωσία, ενω παράλληλα δημιουργούνται προοπτικές για  θέσεις εργασίας.

Τα έργα  μπορούν να αναλάβουν ελληνικές επιχειρήσεις αφού περί τα 550 χλμ απο τα 870 συνολικά θα είναι σε ελληνικό έδαφος.
   Αυτός είναι & ο λόγος που επιταχύνονται οι βλέψεις των Κινέζων στις αποκρατικοποιήσεις των λιμανιών & των σιδηροδρόμων αφού οι παράπλευροι αγωγοί για μεταφορά του ΦΑ βορειότερα & δυτικά θα αργήσουν περισσότερο.

Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Δημιουργείστε νέες λιγνιτικές επιχειρήσεις .


    Λάθος η διάσπαση και η πώληση του 17% της ΔΕΗ.

      Εξαιρετική και μοναδική ομορφιά απο το φράγμα στην Λίμνη ''Πλαστήρας'' του Ν.Καρδίτσας με πολλαπλά οφέλη για την Εθνική μας οικονομία.
Η άξια ενός τέτοιου φράγματος με υδροηλεκτρικό σταθμό είναι εξαιρετικά υψηλή, ακόμα και οταν το συγκεκριμένο είναι απο τα μικρότερα στην  χώρα μας.
Κανένας ιδιώτης ( για πάρα πολλούς λόγους ) δεν μπορεί σήμερα να κατασκευάσει τέτοια έργα στην χώρα μας για  να τα εκμεταλλευτεί στην συνέχεια οικονομικά.
Αρα είναι λάθος να πουληθούν με ευτελές τίμημα , σε ιδιώτες τέτοια έργα ,αφού δεν υπάρχουν σήμερα ενδιαφερόμενοι για να αγοράσουν στην πραγματική αξία .


                  
                                     Υδροηλεκτρικό φράγμα ''Πλαστηρας''.

 Επιτέλους αποφασίστε !!!!


                                                                                                                                                                 


Δώστε τους λιγνίτες σε ιδιώτες , αλλά όχι τη ΔΕΗ .
     
        Παρ' όλο που η προσαρμογή της ενεργειακής πολιτικής της χώρας στις αλλαγές του διεθνούς περιβάλλοντος συζητιέται, χωρίς να έχει σημειωθεί καμία πρόοδος, για τουλάχιστον μία δεκαετία, σήμερα, υπό την απειλή της δαμόκλειου σπάθης του Μνημονίου, η χώρα ταλαντεύεται αμήχανη μεταξύ δημόσιας και της ιδιωτικής ιδιοκτησίας της ΔΕΗ (εκχώρηση 17%, διάσπαση 40%, μικρή και μεγάλη ΔΕΗ), μεταξύ αφανισμού και μετασχηματισμού.
Η αμυντική στάση που ακολουθήθηκε αποδείχθηκε αυτοκαταστροφική.
Ο κεφαλαιουχικός εξοπλισμός απαξιώνεται.
Η παραγωγικότητα, αντί να αυξάνεται, φθίνει. Δεν καταφέρνει ούτε να αυτοπεριοριστεί ούτε να οικουμενικοποιηθεί και να αποτινάξει τις βαθιά συντηρητικές νοοτροπίες της μονοπωλιακής περιόδου.
Η αλλαγή του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος προβάλλει ως αναπόφευκτη και κάθε προσπάθεια να παραμείνει η ΔΕΗ κρατική και ενιαία θεωρείται καθυστέρηση του αναπόφευκτου.
Στη συντριπτική τους πλειονότητα, τα πρώην κρατικά μονοπώλια ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, επέλεξαν το ξεπερασμένο μοντέλο των εξαγορών, συγχωνεύσεων και ιδιωτικοποιήσεων• να γίνουν, δηλαδή, ισχυρότερα αυξάνοντας το μέγεθός τους.
Επτά εταιρείες
Οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. πείστηκαν ότι, για να επιβιώσουν στις διεθνείς αγορές, χρειάζονται μεγάλες επιχειρήσεις.
 Οι αντιμονοπωλιακές πολιτικές έμειναν στην άκρη, ώστε οι νέοι γίγαντες να ανταγωνιστούν το φάντασμα του Στάλιν ή τη σύγχρονη καπιταλιστική απειλή του Πούτιν, την τεράστια κρατική Gazprom.
Ενώ πρωταρχικός στόχος της ευρωπαϊκής οδηγίας για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας ήταν να διασφαλίσει ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο, αντίθετα οδήγησε σε αύξηση συγκέντρωσης.
Επτά εταιρείες -the seven brothers, με σκωπτική παραπομπή στις πετρελαϊκές seven sisters- ελέγχουν πάνω από τα δύο τρίτα των αναγκών της Ε.Ε. σε ηλεκτρική ενέργεια.
Αντί για μείωση, η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας οδήγησε σε υψηλότερες τιμές.
Εξαγορές, συγχωνεύσεις και ιδιωτικοποιήσεις όντως αποτέλεσαν το κύριο συστατικό και την κινητήρια δύναμη των επενδύσεων στην Ε.Ε.
Σύμφωνα με την Ernst & Young, ανήλθαν στα 300 δισ. από το 1999 ώς το 2006 και θεωρούνται ένας θεμελιώδης μηχανισμός της παγκοσμιοποίησης.
Το ουσιώδες ωστόσο δεν βρίσκεται στις συγχωνεύσεις, στις εκχωρήσεις/διασπάσεις και στην αλλαγή της ιδιοκτησίας και του ελέγχου ως κύριου τρόπου δημιουργίας ανάπτυξης και πλούτου.
Το ουσιώδες υπήρξε στις συμμαχίες όλων των ειδών, στις κοινοπραξίες, στις μετοχοποιήσεις, στις συνεργασίες έρευνας, στις εταιρικές σχέσεις και, συχνά, στις «συμφωνίες χειραψίας».
Μεταξύ της πληθώρας των μελετών -Harvard, Yale, Wharton School, Peter Drucker, Booz Allen Hamilton κ.λπ.- που τονίζουν τις δυνατότητες/ευκαιρίες των συμμαχιών και των συνεργασιών, την πιο ισχυρή ίσως εμπιστοσύνη στις συμμαχίες την έδωσε ένα άρθρο του «Forbes»:
«Οι στατιστικές μας αναλύσεις δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις με περισσότερες κοινοπραξίες, συμμαχίες, καθώς και άλλες μορφές συμπράξεων, παρουσιάζουν σημαντικά υψηλότερες αγοραίες αξίες». Το άρθρο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «στη συνδεδεμένη οικονομία, οι συνδέσεις είναι το θέμα. Οι συμμαχίες είναι απίστευτα, ακόμη και αποφασιστικά, σημαντικές».
Αυτό που βιώνουμε είναι μια αλλαγή επιστημονικού παραδείγματος, μια μεγάλης κλίμακας αναδιοργάνωση του τρόπου σκέψης μας, την οποία μας επιβάλλουν τα νέα από τα επιστημονικά πεδία της κβαντικής μηχανικής, της χημείας, της αυτοοργάνωσης, της θερμοδυναμικής, της πληροφορικής και, πιο πρόσφατα, του φαινομένου της ανάδυσης, της εμφάνισης συλλογικών ιδιοτήτων που δεν μπορούν να βρεθούν στα μεμονωμένα μέλη.
Το νέο παράδειγμα έχει συμβάλει συνολικά στην αποδόμηση και την πτώση της παραδοσιακής μηχανιστικής προσέγγισης, που χαρακτηρίστηκε από κατακερματισμό, αυταρχισμό, ιδιοποίηση και αναγωγισμό.
Ταυτόχρονα, έχει βοηθήσει στην κατανόηση των δικτύων σχέσεων και συνεργασίας και του πώς η ολότητα είναι μεγαλύτερη από το άθροισμα των μερών της.
Μπορεί βάσιμα πλέον να υποστηριχθεί, γράφει ο νομπελίστας φυσικός R. Laughlin, πως η επιστήμη έχει προχωρήσει από μια εποχή αναγωγισμού σε μια εποχή ανάδυσης, ένα χρονικό σημείο όπου η έρευνα για τις έσχατες αιτίες των πραγμάτων μεταστρέφεται από τη συμπεριφορά των μερών στη συμπεριφορά του όλου.
 Δεν χωρεί καμία αμφιβολία ότι το κυρίαρχο αυτή τη στιγμή παράδειγμα είναι οργανωσιακό.
Στις νέες συμμαχίες, συνεργασίες και συν-υπάρξεις, management δεν σημαίνει έκδοση εντολών και ελέγχου στη βάση της ιδιοκτησίας/κυριότητας.
Η συνοχή τους δεν διασφαλίζεται από την ιδιοκτησία, αλλά από τη στρατηγική.
Οι συμμαχίες, οι κοινοπραξίες, τα μειοψηφικά πακέτα, οι συμφωνίες τεχνογνωσίας και οι συμβάσεις γίνονται όλο και περισσότερο τα δομικά στοιχεία μιας συνομοσπονδίας.
 Αυτό το είδος της οργάνωσης χρειάζεται ένα νέο είδος ηγεσίας.
Το «ξεπερασμένο και ακατάλληλο» ηρωικό μοντέλο ηγεσίας -του στρατιώτη, του μοναχικού καβαλάρη, που φέρει σε πέρας μόνος του μια αποστολή διάσωσης- δίνει χώρο στη «μετα-ηρωική» αντίληψη της ηγεσίας, της ηγεσίας της «κοινής ευθύνης».
Η πλέον συμβατική ιδέα, ότι ο ανταγωνισμός για τους ανεπαρκείς πόρους είναι το ουσιώδες χαρακτηριστικό της ανθρώπινης συμπεριφοράς -το bellum omnium contra omnes (πόλεμος πάντων κατά πάντων), η ηθική του Χομπς και του Δαρβίνου-, κάνει χώρο για την εμφάνιση της ριζοσπαστικής ιδέας του «κοινωνικού συμβολαίου» του Ρουσό, ότι η συνεργασία είναι πιο ζωτική για την επιβίωση και την πρόοδο.
Απόφαση - σταθμός
Και στην ελληνική πραγματικότητα, η ιδιωτικοποίηση δεν είναι ούτε αναγκαία ούτε ικανή για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλαισίου ούτε επιβάλλεται από καμία οδηγία.
        Η απόφαση των Ευρωπαίων δικαστών του περασμένου Οκτωβρίου -«η ΔΕΗ δεν κατέχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά λιγνίτη»- όχι μόνον απεγκλωβίζει τη χώρα/ΔΕΗ από την υποχρέωση που επέβαλαν αποφάσεις της Κομισιόν να εκχωρήσει μέρος της λιγνιτικής της παραγωγής σε ιδιώτες, αλλά συνιστά ταυτόχρονα και ένα πρόταγμα δράσης προς κάθε άμεσα ενδιαφερόμενο -Κομισιόν, κυβέρνηση, επιχείρηση, δυνητικούς επενδυτές, συνδικάτα, τρόικα- για τη διευκόλυνση ανάπτυξης νέων επιχειρήσεων που θα δημιουργήσουν ανταγωνιστικές συνθήκες προς αμοιβαίο όφελος όλων των ενδιαφερόμενων μερών.
Η κυβέρνηση, αντί ιδιωτικοποίησης, μπορεί να επικεντρωθεί στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων. 

      Υπάρχουν ικανά διαθέσιμα αποθέματα 1,2 δισ. τόνων λιγνίτη που μπορούν να εκχωρηθούν για ιδιωτική παραγωγή - με την προϋπόθεση ότι θα επανεκτιμηθούν με τιμές αγοράς η σπανιότητα και η περιβαλλοντική συνιστώσα του πόρου.

ΠΗΓΗ


Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Ηλεκτρική ενέργεια απο......... πυρηνική σύντηξη υδρογόνου



Η Lockheed Martin περιγράφει τα σχέδια για πυρηνικό αντιδραστήρα σύντηξης

fusion reactor



Η Lockheed Martin προκάλεσε μεγάλη αναταραχή στη βιομηχανία πυρηνικής ενέργειας, καθώς ανακοίνωσε τα σχέδιά της για να αρχίσουν την προετοιμασία ενός πυρηνικού αντιδραστήρα σύντηξης. Μιλώντας κατά την πρόσφατη διάσκεψη  της  Google  “Solve for X” στις 7 Φεβρουαρίου, ο  Charles Chase της Lockheed , δήλωσε ότι μια πρωτότυπη μηχανή 100-μεγαβάτ πυρηνικής  σύντηξης θα δοκιμαστεί το 2017, και ότι μια πλήρως λειτουργική μηχανή θα πρέπει να είναι έτοιμη για χρήση σε  δίκτυο σε δέκα χρόνια από τώρα.
    Το έργο αυτό είναι σημαντικό, διότι ο σχεδιασμός του αντιδραστήρα Lockheed είναι μικρότερος από ό, τι άλλα προτεινόμενα πρωτότυπα. Ο σχεδιασμός του θα χρησιμοποιήσει ένα μικρό κύλινδρο, αντί για ένα παραδοσιακό ογκώδες δαχτυλίδι, και να παρέχει ένα ισχυρότερο μαγνητικό πεδίο . Αυτό αφήνει λιγότερα σημεία αδυναμίας όπου η ενέργεια μπορεί να ξεφύγει από ό, τι στα παραδοσιακά σχέδια. Θα μπορούσε επίσης να είναι ο αντιδραστήρας αρκετά μικρός για για τη μεταφορά του  από ένα φορτηγό , όμως αρκετά ισχυρός ώστε να παράγει ενέργεια για χιλιάδες σπίτια.
  Σήμερα, οι πυρηνικοί σταθμοί σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν ενέργεια σχάσης, η οποία περιλαμβάνει τον διαχωρισμό των ατόμων για να απελευθερωθεί η ενέργεια για ηλεκτρισμό.                 
    Αντιθέτως, στην σύντηξη θα συγχωνεύονται δύο ισοτόπων του στοιχείου υδρογόνου ? 
Η μετέπειτα αντίδραση που σχηματίζεται,  δημιουργεί μια μεγάλη ποσότητα ενέργειας.
 Ένα  ενημερωτικό δελτίο για την πυρηνική σύντηξη απο την American Secure Project  σημειώνει  ότι η ενέργεια σύντηξης είναι ασφαλής, καθαρή, και έχει τη δυνατότητα να προσφέρει μια άφθονη ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, ήταν δύσκολο να παράγουν πυρηνική σύντηξη σήμερα για μια σειρά λόγων.
   Μια δυσκολία για την εκμετάλλευση της σύντηξης είναι ένα πρόβλημα ελέγχου.
 Εάν η ενέργεια από σύντηξη μπορεί να απελευθερωθεί βραδέως, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αλλά ένας αποτελεσματικός τρόπος για να γίνει αυτό , δεν έχει ακόμη ανακαλυφθεί, και οι επιστήμονες προσπαθούν ακόμη να ξεπεράσουν τα προβλήματα που σχετίζονται με τον έλεγχο της πυρηνικής σύντηξης.
 Επίσης, είναι πάρα πολύ ακριβή η εργασία σε έργα πυρηνικής σύντηξης?
  Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το πείραμα ITER στη νότια Γαλλία.

Αυτά τα εμπόδια δεν έχουν σταματήσει τους επιστήμονες που εργάζονται για τα σχέδια πυρηνικής σύντηξης κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών. Ένα πείραμα στο Sandia National Laboratories τον τελευταίο χρόνο επικεντρώνεται στο να κάνουν τους μικρούς κυλίνδρους σε θέση να αντέξουν την ισχυρή μαγνητική δύναμη που είναι το αποτέλεσμα της πυρηνικής σύντηξης. Άλλες χώρες, όπως η Κίνα, η Ρωσία και η Γαλλία ερευνούν την  πυρηνική σύντηξη, καθώς και ο Εθνικός Μηχανισμος Ανάφλεξηςβοηθά την συνεργασία σε πειράματα σύντηξης με επιστήμονες στη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η πρόταση της Lockheed Martin  θα πρέπει να δημιουργήσει μια αίσθηση αισιοδοξίας για τους υποστηρικτές της πυρηνικής σύντηξης. Το πρόγραμμά τους είναι μόνο ένας τρόπος για να υπογραμμίσουν τη σημασία της πυρηνικής σύντηξης.Το δελτίο ενημέρωσης  '' Fusion ASP της 20/20''    ρίχνει περισσότερο φως στο γιατί η ηλεκτρική ενέργεια από σύντηξη είναι μέρος του μέλλοντός μας, και θα πρέπει να είναι μια σημαντική πηγή επενδύσεων.

  Με συνεχή έρευνα και την καινοτομία σε αυτόν τον τομέα, η πυρηνική σύντηξη μπορεί να μετατραπεί από επιστημονική φαντασία σε μια απίστευτη πραγματικότητα.



Σε νεότερη ανάρτησή μας θα σας ενημερώσουμε με περισσότερες λεπτομέρειες για το θέμα της πυρηνικής σύντηξης .
                                                                                                                                    SAGINI




Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

Κοινωνικά παράσιτα που απομυζούν το πενιχρό πλέον εισόδημα των καταναλωτών.

                                                                                                                                                                    

                                              Τυπικές διαφημίσεις φωτοβολταϊκών.
                                                                                                                                                                   

 








 









ΤΟ  ΚΙΝΗΤΡΟ 

Μα φυσικά η προσδοκία......  ''εγγυημένου '', εύκολου μεγάλου και σίγουρου κέρδους για 25 χρόνια .
Θα...... κάθομαι και θα εισπράττω !!!
     Ο ορισμός της πράσινης απάτης δηλαδή , για ευκολόπιστα θύματα  ( ηλίθιους είναι το κανονικό ), που πίστεψαν ότι αυτοί είναι οι πονηροί που ανακάλυψαν το Ελντοράντο !!!!!.

Ήξεραν βέβαια ότι τα κέρδη τους θα τα πληρώναμε εμείς οι.....άλλοι . 

Θέλανε να κερδίζουν σε βάρος της χρεοκοπημένης κοινωνίας μας για 25 χρόνια. 

Κοινωνικά .......παράσιτα δηλαδή.      

Το γελοίο με αυτούς , είναι οι περιβαλλοντολογικές τους ανησυχίες,  που οι πλασιεδες της πράσινης απάτης τους είπανε να λένε υποκριτικά, ότι έχουν . Αυτό πίστευαν ότι  δίνει την κοινωνική συναίνεση στις πράξεις τους .

ΤΟ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

1.      7-8 μήνες απλήρωτοι από το ελλειμματικό ταμείο ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ.
2.       Οι πράσινες τράπεζες τώρα , ζητάνε τα λεφτά με απειλές κατάσχεσης των υποθηκευμένων ακίνητων κλπ.
3.     Σήμερα πληρώνουν ''έκτακτη'' εισφορά 30% επί του ετήσιου τζίρου τους.
4.     Σήμερα φορολογούνται και πληρώνουν ΦΠΑ για ποσά που ........θαααα  πάρουν από τον ΛΑΓΗΕ.      Διαβάστε....   ΕΔΩ .
5.     Ήδη ξεπουλάνε όσο-όσο τα ''μαγαζιά'' τους ( πάρκα τα λένε, λες και θα πάμε εκεί βόλτα τα μωρά μας )  για να γλυτώσουν .     Διαβάστε εδώ....   .ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΟΣΟ-ΟΣΟ
6.     Σχεδιάζεται απο το ΥΠΕΚΑ  ,άμεσα και νέο χαράτσι με τριπλασιασμό του τέλους ΑΠΕ , που πληρώνουμε όλοι με τον λογαριασμό της ΔΕΗ, για να μειωθεί το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ.
7.     Τελικά τα φωτοβολταϊκά και τα αιολικά  θα απομείνουν μόνον , σαν άθλιες παρεμβάσεις στο μοναδικό Ελληνικό περιβάλλον που κατέστρεψαν .

8.    Η ύπαρξη των ΑΠΕ γενικά , ανέβασε την τιμή του ρεύματος στα ύψη .
Χρεοκόπησαν την ΔΕΗ αφού την υποχρέωσαν να αγοράζει με προτεραιότητα το τυχαίο ρεύμα από ΑΠΕ , σε τιμή πολλαπλάσια από την τιμή που η ίδια παράγει.
Οι καταναλωτές ( ιδιώτες και βιομηχανία ) οφείλουν πλέον αρκετά  δις ευρώ στη ΔΕΗ αφού δεν έχουν πλέον  χρήματα για να εξοφλούν τις καταναλώσεις τους. 
Και η ΔΕΗ αναζητάει αγοραστή, για να πάρει ένα μεγάλο κομμάτι της με πενταροδεκάρες !!!
              Ποιος ιδιώτης μπορεί να κατασκευάσει σήμερα ένα υδροηλεκτρικό φράγμα όπως αυτά της ΔΕΗ ?

 Το τελευταίο λοιπόν είναι  το ποιο σοβαρό θέμα  αφού αφορά όλους μας.
 







Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

ΟΙ ........ΑΕΙΦΟΡΕΣ ΑΠΑΤΕΣ.


      Τα τεράστια ποσά των επιδοτήσεων ΑΠΕ μαζί με τα  κρυφά κονδύλια που πληρώνουμε για την Βιώσιμη και Αειφόρο ( Αει+ φόρου ! )   Ανάπτυξη , μαζί με τα εκατομμύρια ευρώ που τρώνε τα πράσινα τρωκτικά , αποτελούν εκρηκτικό κοκτέιλ πια , αφού δεν υπάρχει οργανισμός η δημόσια υπηρεσία χωρίς κλεψιές και αειφόρες άπατες.




        ΙΓΜΕ (1976 ) . Το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών .Ο  «θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας σε θέματα γεωεπιστημών»,
άλλαξε τίτλο το 2011 και αφού συγχωνεύτηκε με το...

 ΕΚΠΑΑ   Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης  , απέκτησε καινούργιο όνομα...



                                         
 ΕΚΒΑΑ .(2012)    Εθνικό Κέντρο Βιώσιμης και Αειφόρου  Ανάπτυξης.
                                                                                                                   Βίλα Καζούλη Κηφισιά.
                     ( Αποκλειστικά αρμόδιο για την ........κλιματική αλλαγή  παρακαλώ !!!! )

Όνομα  πιασάρικο του συρμού και της  πράσινης  μόδας που τα τελευταία χρόνια λανσάρεται από τις κυβερνήσεις . Με το ζόρι βεβαία.
 Μονο που έγινε πια........ντεμοντέ !!!!





    Το 2012 νέος Πρόεδρος στο ΕΚΒΑΑ , διορίστηκε ο μετεωρολόγος  κ. Βασίλης Κωστόπουλος ( ΔΗΜΑΡ ) και σε συνάντηση που είχε την Τετάρτη με δημοσιογράφους τους ενημέρωσε για τα οικονομικά σκάνδαλα που ανακάλυψε το τελευταίο τρίμηνο και για την μηνυτήρια αναφορά που ο ίδιος κατέθεσε στις 7 Μαΐου ,στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών για κατασπατάληση δημοσίου χρήματος.

«Παρατράπεζα»

Ο κ.  Β.  Κωστόπουλος προχώρησε και μπράβο του ,σε σειρά καταγγελιών για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα  στο ΕΚΒΑΑ.
'' Ξόδεψαν 50 εκατ. ευρώ για επιπλέον ιδιωτική ασφάλιση εφάπαξ των υπαλλήλων του πρώην  ΙΓΜΕ''.
«Βρήκα μια κανονική παρατράπεζα, που έδινε άτοκα δάνεια σε εργαζομένους από το ταμείο του πρώην  ΙΓΜΕ - συνολικά είχαν δοθεί 120.000 ευρώ.
Δανειολήπτης εμφανιζόταν και ο πρώην γενικός διευθυντής, Κ. Παπαβασιλείου που  είχε λάβει και ο ίδιος δάνειο 28.500 ευρώ. Επιπλέον υπήρχε αδιαφάνεια στους τραπεζικούς λογαριασμούς, λείπουν παραστατικά, στελέχη επιταγών.
 Επίσης υπάρχουν ανείσπρακτες οφειλές από Δήμους για εργασίες που έχει τελέσει το ΙΓΜΕ, ύψους 2,3 εκατ. ευρώ - οι 700.000 ευρώ από τον Δήμο Αμαρουσίου».

Ο κ. Κωστόπουλος αναφέρθηκε και στη σύμβαση για την κλιματική αλλαγή, την οποία έχει υπογράψει η χώρα μας. Όπως τόνισε, αυτή έχει δύο σκέλη.
Το πρώτο αφορά τη μείωση των ρύπων και το δεύτερο την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
Για την υλοποίησή του δεύτερου σκέλους, ο πρόεδρος του ΕΚΒΑΑ επεσήμανε ότι, το ΥΠΕΚΑ σχεδιάζει να δώσει 5 εκατ. ευρώ !!!!!σε ιδιώτες μελετητές προκειμένου να το ολοκληρώσουν.
«Αντί το ΥΠΕΚΑ να δημιουργήσει από δημόσιους φορείς ένα ενιαίο σύστημα εκτίμησης των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής, το αναθέτει σε μελετητές με κόστος 5 εκατ. ευρώ».



       Τα κλεμμένα  απο το ΕΚΒΑΑ πρέπει άμεσα να επιστραφούν και οι δράστες να δικαστούν  .
Εμείς λέμε οτι το ΥΠΕΚΑ χωρίς ΚΑ  θα μας στοίχιζε πολύ φθηνότερα .
     Και βέβαια σκεφτείτε ότι τελευταία,  η ύπαρξη η όχι , της ''κλιματικής αλλαγής''  τεκμηριωμένα πλέον  αμφισβητείται από τις κυβερνήσεις και τους επιστήμονες παγκοσμίως και το Κιότο πέθανε οριστικά. Σπαταλάμε σαν χώρα  εκατομμύρια για κάτι που μάλλον δεν υπάρχει .Επιδοτούμε ΑΠΕτεωνες αλλά κλείνουμε νοσοκομεία και σχολεία !!
                                                                                                                                       sagini