Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

Το Ρώσικο ..καπέλο

 

Με «καπέλο» 130 δολάρια πουλάνε οι Ρώσοι το αέριο στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τηλεγράφημα του Reuters, χθες δόθηκαν από τη Gazprom στοιχεία για το ύψος των ρωσικών εξαγωγών στην Ευρώπη, τον Αύγουστο.
 Καταγράφεται αύξηση 36% στα 12,9 δισ. κυβικά μέτρα.
Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης, που αφορά τις εξαγωγές προς την Ε.Ε. και την Τουρκία, δόθηκαν εκτιμήσεις για το σύνολο του έτους. Το πρακτορείο μάλιστα, επικαλούμενο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της εταιρείας κάνει εκτενή αναφορά στο θέμα του κόστους.
Σύμφωνα λοιπόν με το στέλεχος της Gazprom, η μέση τιμή του φυσικού αερίου τον Αύγουστο διαμορφώθηκε στα 375 δολάρια τα 1.000 κυβικά μέτρα, ενώ την περίοδο Ιανουαρίου - Μαΐου, ο μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 400 δολάρια τα 1000 κυβικά μέτρα.
 Η εταιρεία αναμένει, μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια πηγή, η μέση τιμή πώλησης στην Ευρώπη να μειωθεί στα 370 - 380 δολάρια ανά 1.000 κυβικά μέτρα, έναντι μέσου όρου 402 δολαρίων τα 1.000 κυβικά μέτρα το 2012.
Τα στοιχεία αυτά είναι εξαιρετικά αποκαλυπτικά, εάν γίνει η σύγκριση με το κόστος πώλησης του ρωσικού αερίου στη χώρα μας. Το μέσο κόστος στο πρώτο τρίμηνο του έτους ξεπερνούσε οριακά τα 500 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα, ενώ στο τρίτο τρίμηνο ο μέσος όρος διαμορφωνόταν χθες -όταν και γίνονταν οι ανακοινώσεις της Gazprom- στα 499,6 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα.
Δηλαδή σύμφωνα με το καλύτερο σενάριο (380 δολάρια) το «καπέλο» που πληρώνουμε συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ξεπερνά τα 120 δολάρια, ενώ εάν επαληθευτεί το σενάριο για τη χαμηλότερη τιμή (370 δολάρια) τότε η διαφορά μεταξύ Ελλάδας και μέσου ευρωπαϊκού κόστους εκτινάσσεται πάνω από το 35% στα 130 δολάρια.
Το νούμερο είναι πραγματικά εντυπωσιακό εάν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι πρόκειται για τη μέση τιμή, δηλαδή σε επιμέρους αγορές, η διαφορά εκτιμάται ότι ξεπερνά το 40 με 50%.
 Σύμφωνα εξάλλου με στοιχεία του πρακτορείου Platts καταρρίπτεται και ένας άλλος ισχυρισμός, ότι η ελληνική αγορά αποτελεί μικρό μέγεθος για τη ρωσική εταιρεία:
Μεταξύ των χωρών της Δυτικής, της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης, όπου εξάγεται ρωσικό αέριο, η Eλληνική αγορά ως προς τις πωλήσεις βρίσκεται στη 13η θέση (με διαφορά μόλις 0,22 bcm από τη Βουλγαρία) μεταξύ 21 χωρών στις οποίες η Ρωσία πραγματοποιεί εξαγωγές φυσικού αερίου.
Τα νέα αυτά στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας, λίγες ημέρες μετά την τελευταία συνάντηση μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Gazprom για την επαναδιαπραγμάτευση της τιμής του φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η ελληνική πλευρά έχει θέσει ως ζητούμενο της διαπραγμάτευσης την τροποποίηση της φόρμουλας τιμολόγησης, που είναι «υπεύθυνη» για το υψηλό κόστος του φυσικού αερίου.
 Ζητούμενο είναι για τη χώρα μας, να υπάρξει μια σοβαρή μείωση του κόστους, ώστε να προσεγγίσουμε τον μέσο όρο της Ε.Ε. και να υπάρξει αντίστοιχη τιμολόγηση με ομοειδείς γειτονικές αγορές.
Επιπλέον η ελληνική πλευρά πιέζει ώστε να υπάρξει συμφωνία σύντομα -με δεδομένα τα προβλήματα που συνεπάγεται το υψηλό κόστος αερίου για τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και τις ενεργοβόρες βιομηχανίες- ειδάλλως είναι αποφασισμένη να κάνει χρήση του δικαιώματος προσφυγής στη διεθνή διαιτησία.

ΕΔΩ 

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Ανοιχτές πηγές μόλυνσης

 

Ξέμειναν από καπάκια 3.000 κάδοι απορριμμάτων
Σε ανοιχτή εστία παραγωγής μπόχας και φιλοξενίας κουνουπιών και κάθε άλλου είδους εντόμων έχει μετατραπεί σχεδόν ένας στους 4 κάδους απορριμμάτων στο δήμο Αθηναίων, καθώς έχουν μείνει χωρίς καπάκια.
Η ελλιπής συντήρηση και η «προχωρημένη» ηλικία σε μέρος του υλικού καθαριότητας δημιουργούν ανυπόφορες καταστάσεις σε πολλές συνοικίες, ειδικά όπου οι δρόμοι είναι στενοί και τα παράθυρα των σπιτιών βρίσκονται ακριβώς πάνω από τους κάδους.
Η κατάσταση θυμίζει πλέον καθημερινά τις περιόδους των απεργιών στην καθαριότητα, αφού δεν χρειάζεται να συσσωρευτούν σκουπίδια εκτός κάδου για να σκορπίσουν στον αέρα την αποφορά τους. Αναμένεται δε να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο, καθώς τα σκουπίδια αυξάνονται με την επιστροφή των αδειούχων του καλοκαιριού, αλλά την ίδια στιγμή ούτε οι θερμοκρασίες πέφτουν σημαντικά ούτε και τα καλοκαιρινά μελτέμια είναι εδώ για να ανακουφίσουν τους κατοίκους.
 Επίσης, μεγάλος αριθμός κάδων αποσύρονται εντελώς από το δρόμο, οπότε τα σκουπίδια μένουν υποχρεωτικά στο πεζοδρόμιο περιμένοντας την αποκομιδή.
Ο αντιδήμαρχος καθαριότητας Α. Βαρελάς υπολογίζει τον αριθμό ων κάδων που έχουν μείνει χωρίς καπάκι σε 2.500 έως 3.000. 
Θεωρητικά, στους δρόμους του δήμου Αθηναίων βρίσκονται για να υποδέχονται τα σκουπίδια μας 13.000 κάδοι για τα σύμμεικτα απορρίμματα (πλην ανακύκλωσης).
Εξ αυτών:
• Η μεγαλύτερη παρτίδα είναι οι μαύροι πλαστικοί και προέρχονται από την τελευταία προμήθεια μέσω λίζινγκ της περιόδου 2008-09.
Ο δήμος τότε προμηθεύτηκε 5.000 κάδους και μετά τα γεγονότα του 2008 ακόμη 1.000. Επειδή πρόκειται για προμήθεια λίζινγκ η προμηθεύτρια εταιρεία δίνει ανταλλακτικά, αλλά η συμφωνία λήγει τον επόμενο μήνα.
• Μεγάλη προμήθεια έγινε εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004 και αφορούσε κάδους μεταλλικούς με πλαστικά καπάκια.
 Πρακτικά, όλοι οι εναπομείναντες κάδοι εκείνης της περιόδου είναι χωρίς καπάκια, ενώ στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο, ανέφερε ότι είναι η ίδια η προμηθευτική εταιρεία που δεν παράγει το συγκεκριμένο ανταλλακτικό.

ΠΗΓΗ
ΕΔΩ



 Ανάλογο πρόβλημα υπάρχει σε πολλούς δήμους της χώρας μας. Σκουπίδια παντού και διαλυμένοι κάδοι .Κινδυνεύει η δημόσια υγεία.Λεφτά υπάρχουν μόνο για πράσινα έργα,κοινωνικούς πράσινους συνεταιρισμούς ,φωτοβολταϊκά στα σχολεία,φωτοβολταϊκά στις στάσεις ,φωτοβολταϊκά στους στύλους φωτισμού και λοιπές άχρηστες αηδίες ,για να αρπάζουν εύκολα δημόσιο χρήμα οι επιτήδειοι.
                                                                                                                         SAGINI

Ξεκίνησε η ανάπτυξη απο...... τις στάσεις !!!!




Πρότυπες στάσεις λεωφορείων με ηλιακή ενέργεια στον Πύργο Ηλειας
 
Διακόσιες σύγχρονες φωτιζόμενες στάσεις με φωτοβολταικά συστήματα, θα αποκτήσει ο Δήμος Πύργου καθώς η πρόταση που είχε καταθέσει στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιβάλλον- Αειφόρος Ανάπτυξη» του ΥΠΠΕΡΑ που χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ έχει ήδη ενταχθεί και το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού 301.305 ευρώ.  
  Η συνέχεια .....ΕΔΩ
                                                 
                                                         

Φωτοβολταϊκοί στύλοι για φωτισμό στην Αλεξανδρούπολη

Εγκρίθηκε από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης η ένταξη της πράξης «Εκπαιδευτικός Φωτισμός» του Δήμου Αλεξανδρούπολης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία – Θράκη 2007 – 2013» (ΕΣΠΑ).
Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, υποβάλλοντας τεκμηριωμένη πρόταση σε σχετική πρόσκληση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, επέτυχε την ένταξη της πράξης συνολικού προϋπολογισμού δημοσίας δαπάνης 129.637,57 ευρώ.Συνέχεια...... Ε ΔΩ
                                               
                                                 
 
Νέα μεγάλη    Πράσινη    ΑΡΠΑΧΤΗ    Εδώ.........  ΕΔΩ       

                                                 
                                                  

 
 
 
 
Ανάπτυξη σημαίνει παραγωγική και οχι εμπορική δραστηριότητα .
 
 Εδώ απλά πάνε να φάνε  εκατοντάδες χιλιάδες  ευρω οι εισαγωγείς-έμποροι του κινέζικου εξοπλισμού και οι εγκαταστατες ηλεκτρολόγοι .
Εντάξει θα πέσει και καμιά μιζουλα όπως εθιμοτυπικά  συνηθίζεται.
Και οι άνεργοι πεινασμένοι? .Οι άστεγοι? Οι απολυμένοι?                                                                                                                        SAGINI

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Πλήρωστε ξανά και ξανά τους ΑΠΕτεωνες ,αιολικούς και φωτοβολταικούς !!!


Η φωνή της ''πλούσιας'' ....Γερμανίας !!!



Μόλις  τον περασμένο Ιανουάριο η τιμή του ''πρασινου ρευματος'' στην Γερμανία αυξήθηκε
  από 3,6 σε 5,3 σεντ ανά κιλοβατώρα, με τους ειδικούς να εκτιμούν προ πολλού ότι επίκειται νέα αύξηση.
Νέα αύξηση  μεγάλη περιμένει και πάλι τους Γερμανούς καταναλωτές απο τα 5,3 σεντ σε 6,2 μέχρι και 6,5 σεντ ανα κιλοβατώρα .
Δηλαδή  μιλάμε για αύξηση κοντά στο 90 % μέσα  σε ένα χρόνο.
 Βέβαια θα έχουν ''οικολογικο ρευμα''   ,για ηλίθιους.
Και βέβαια δεν είναι όλοι οι καταναλωτές ηλίθιοι και ευκολα θυματα των απατεωνων δηθεν οικολογων ,όμως όλοι πληρώνουν ακριβά το κόστος της ''πρασινης απατης'' που χρόνια τώρα καταγγέλλουμε απο το  SAGINI3

Η αιτία είναι βεβαίως η ίδια .Όπως και στην Ελλάδα ,οι συνεχείς αυξήσεις οφείλονται στις χαμηλές τιμές χονδρικής   (Ο Τ Σ  Οριακή τιμή συστήματος ) που εχει φέρει η υπερπροσφορά ρεύματος άλλα και χαμηλή κατανάλωση λόγω κρίσης .
Πρέπει να γνωρίζετε οτι οι παράγωγη ρεύματος απο ΑΠΕ
α) αγοράζεται απο τους διαχειριστές του συστήματος με ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ αλλά και
β) αγοράζεται στις εγγυημένες τιμές (ταρίφες) που έχουν υπογράψει οι ΑΠΕτεωνες με το κράτος.οι όποιες είναι σήμερα πολύ μεγαλύτερες από τις τιμές χονδρικής (ΟΤΣ)

Το καθεστώς αυτό, χονδρικά ισχύει σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. και αποτελεί την ''πρασινη''  πολιτική άπατη που έχει επιβληθεί με το ζόρι στους καταναλωτές .
Όπως γράφει και η ''Φωνη της Γερμανιας ''  ,

''Αυτό σημαίνει με απλά λόγια ότι όσο πιο χαμηλή είναι η τιμή του ρεύματος στις χρηματαγορές, τόσο περισσότερο αυξάνεται η «οικολογική» εισφορά. Το χάσμα που δημιουργείται μέσω αυτής της εξέλιξης καλούνται τώρα να γεφυρώσουν οι καταναλωτές.''

Η Γερμανική κυβέρνηση έφτασε σήμερα στο σημείο , να εγκαλείται απο τον  Γερμανό επίτροπο για θέματα Ενέργειας. Ο Γκίντερ Έτινγκερ είχε τονίσει στην εφημερίδα Bild ότι είναι ανεπίτρεπτο ένα μέσο Γερμανικό νοικοκυριό να αδυνατεί να πληρώσει το ρεύμα του

Και βέβαια οι περικοπες των επιδοτήσεων ΑΠΕ σε ολη την Ευρωπη  ηταν εξαιρετικά δραστικες , εκτος από την χωρα του ''λεφτά υπάρχουν'' , οπου οι ανίκανοι κυβερνητικοι διαχειριστες χορηγησαν αφειδώς και νεες άδειες φωτοβολταϊκών και αιολικών μέσα στον τελευταίο χρόνο,αν και γνωριζαν καλα οτι το έλλειμμα ΑΠΕ δεν είναι πλεον διαχειρίσιμο.
Η  συνέχεια γνωστή .
Αύξησαν το τέλος ΑΠΕ κατά 120% και έπεται συνέχεια.





Διαβάστε ολο το αρθρο της   D .W.

http://www.dw.de/%CF%84%CE%BF-%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B7-%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%B9%CE%B2%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF/a-17059920

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Το δίτροχο που δεν...πέφτει ποτέ !!!!!




                                         
Δίτροχο που πέφτει μόνο αν το χτυπήσει ένας... μικρός ελέφαντας (vd.)

Διαθέτοντας ηλεκτρικό κινητήρα, το C-1 της αμερικανικής Lit Motors έχει αυτονομία 250 χιλιομέτρων με μία φόρτιση.






Φουτουριστικό ντιζάιν και ηλεκτροκινητήρα διαθέτει το C1, το δίτροχο που αναπτύσσει η μικρή αμερικανική εταιρεία Lit Motors και το οποίο προβλέπεται να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ από τον επόμενο χρόνο. Ωστόσο, αν το C1 έχει γίνει αφιέρωμα σε δεκάδες περιοδικά και σάιτ τεχνολογίας, που το περιγράφουν ως τη «μοτοσικλέτα του μέλλοντος», ο λόγος είναι η απόλυτη ευστάθειά του, αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανατραπεί – θα παραμείνει όρθιο ακόμη κι αν κανείς το σπρώξει με όλη τη δύναμή του ή πέσει πάνω του ένα φορτηγό με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα. Κάτι που σημαίνει ότι για το C1 είναι «παιχνιδάκι» να μένει σε κατακόρυφη θέση όταν σταματάει στα φανάρια, χωρίς κανένα βοηθητικό στήριγμα και χωρίς να χρειάζεται να είναι ακίνητος ο οδηγός.Το C1 χρωστά την εντυπωσιακή ικανότητα ισορροπίας σε δύο ψηφιακά γυροσκόπια – την ίδια συσκευή που χρησιμοποιεί και το τηλεσκόπιο Hubble για να σταθεροποιείται. Στην περίπτωση του δίτροχου, τα γυροσκόπια βρίσκονται στο κάτω μέρος και αντιλαμβάνονται πότε δέχεται κάποια πλευρική δύναμη ώστε να μεταβάλουν κατάλληλα το κέντρο βάρους για να αντισταθμίσουν την κλίση.
Με αυτό τον τρόπο, υποστηρίζει η Lit Motors από το Σαν Φρανσίσκο, το όχημα θα πέσει μόνο όταν το χτυπήσει ένας μικρός… ελέφαντας.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο μηχανισμός αυτός είναι το «κλειδί» που επιτρέπει στο C-1 να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μοτοσικλετών με αυτά των αυτοκινήτων. Ετσι, το C-1 θα απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν -και δεν θέλουν να μάθουν- να χειρίζονται μηχανές, αφού δεν χρειάζεται να ξέρει κανείς ισορροπία για να το οδηγήσει.
 Επίσης, η ευστάθεια του οχήματος θα προσφέρει στον κάτοχό του πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια από τις συμβατικές μοτοσικλέτες.
Παράλληλα, η ευστάθεια έδωσε τη δυνατότητα στη Lit Motors να σχεδιάσει ένα κουβούκλιο για τον οδηγό, το οποίο θα τον προστατεύει πολύ καλύτερα στα ατυχήματα. Μάλιστα, αυτό το κουβούκλιο, σε συνδυασμό με τη ζώνη ασφαλείας και τους αερόσακους, θα μειώνει κατά 70% την πιθανότητα τραυματισμού του σε περίπτωση σύγκρουσης.
 Την ίδια στιγμή, ο οδηγός δεν θα εκτίθεται στη βροχή ή στο κρύο, ενώ θα μπορεί να απολαμβάνει ανέσεις που μέχρι σήμερα πρόσφεραν μόνο τα αυτοκίνητα. Όπως για παράδειγμα, κλιματιστικό και ηχοσύστημα.
Από την άλλη πλευρά, το C-1 θα χρειάζεται μικρό χώρο για να παρκάρει και θα μπορεί να ελίσσεται μέσα στον δρόμο, περίπου όπως και οι μοτοσικλέτες, για να αποφεύγει την κίνηση.
Επίσης, οι μικρές διαστάσεις έδωσαν τη δυνατότητα να κρατηθεί το βάρος του σχετικά περιορισμένο (360 κιλά), με συνέπεια ο ηλεκτροκινητήρας να μπορεί να εξασφαλίσει ικανοποιητικές επιδόσεις.
Η εταιρεία υποστηρίζει πως, με ισχύ 40 kW, ο κινητήρας εξασφαλίζει στο όχημα επιταχύνσεις σπορ αυτοκινήτου, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα και αυτονομία 250 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Συνδέοντάς το στη συνέχεια σε μια πρίζα 220 V, η μπαταρία του θα χρειάζεται περίπου 6 ώρες για να επαναφορτισθεί.
Παρόλο που το όχημα είναι διθέσιο, έρευνες στις ΗΠΑ έχουν δείξει πως το 70% των αυτοκινήτων κινείται καθημερινά μεταφέροντας μόνο τον οδηγό. Η εταιρεία σχεδιάζει να καταθέσει τους επόμενους μήνες τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών, ώστε το όχημα να πάρει άδεια κυκλοφορίας.
 Μέσα στην επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων 1.000 C-1, με την τιμή τους στις 24.000 δολάρια. Μάλιστα, οι προπαραγγελίες ξεπερνούν ήδη τις 600.



 Toυ Κώστα Δεληγιάννη
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ