Κυριακή 3 Ιουνίου 2018

Τα δύσκολα έπονται



       Τα μέτρα λιτότητας τελείωσαν, δεν πρόκειται να ληφθούν άλλα - αφού έχουν συμφωνηθεί μειώσεις συντάξεων για το 2019, περιορισμός αφορολογήτου για το 2020 ή ενωρίτερα, υπερβολικά υψηλοί φόροι, πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% έως το 2022 και 2% έως το 2060, οπότε αυτόματες μειώσεις δαπανών/αυξήσεις φόρων εάν δεν επιτυγχάνονται, καθώς επίσης το τέλος της επιτήρησης/μνημονίων όταν εξοφληθεί το 75% των δανείων της Τρόικα.
Τα ανταλλάγματα έχουν επίσης τελειώσει, αφού έχει δοθεί η δημόσια περιουσία για τα επόμενα 99 χρόνια, ξεπουλήθηκαν οι τράπεζες που μας κόστισαν πάνω από 40 δις € όπως και η ονομασία της Μακεδονίας, τα μεγάλα πολιτικά κόμματα εξαγοράσθηκαν ήδη και είναι συμφωνημένες οι αποκρατικοποιήσεις - ενώ μέσω των χρεών των νοικοκυριών/επιχειρήσεων απέναντι στο κράτος και των κόκκινων δανείων στις τράπεζες, είναι εξασφαλισμένη η υφαρπαγή της ιδιωτικής περιουσίας των Ελλήνων.
Αυτό που δεν έχει τελειώσει είναι το αποτέλεσμα των μέτρων, το οποίο θα βιώνουμε σταδιακά τα επόμενα χρόνια - αφού επιλέχθηκε μία οδύνη δίχως τέλος με την κυλιόμενη χρεοκοπία, αντί ένα οδυνηρό τέλος. Για αυτόν ακριβώς το λόγο τονίζουμε πως δεν έχουμε δει ακόμη τίποτα - εάν βέβαια παραμείνουμε αδρανείς, με σκυμμένο δουλικά το κεφάλι και χωρίς την παραμικρή αντίδραση. Για να γίνει κατανοητό τι εννοούμε, τα προηγούμενα χρόνια φορούσαμε τα ρούχα ή τα παπούτσια που είχαμε και ήταν ακόμη καινούργια, χρησιμοποιούσαμε τις καταθέσεις μας, μέναμε στα σπίτια μας που ήταν επισκευασμένα ή δεν είχαν κατασχεθεί αφού δεν είχαμε χρεωθεί, είμαστε ασφαλισμένοι κοκ. - ενώ όλα αυτά σύντομα θα τελειώσουν χωρίς να μπορούμε να τα ανανεώσουμε, οπότε θα βιώσουμε εντελώς διαφορετικές καταστάσεις. Μπορεί δε ακόμη κάποιοι να αποφεύγουν την πληρωμή των φόρων κρύβοντας τα εισοδήματα τους, οπότε να είναι σε θέση να διατηρούν το βιοτικό τους επίπεδο, αλλά και αυτό θα τελειώσει - αφού οι έλεγχοι εκ μέρους των ξένων θα γίνουν σταδιακά πολύ πιο αυστηροί, εάν όχι απάνθρωποι.
Εκτός αυτού, είναι ορθάνοικτο το ενδεχόμενο της χρεοκοπίας, με την επιστροφή στη δραχμή, αφού μόνο ένας ανόητος θα πίστευε στην καθαρή έξοδο στις αγορές - πόσο μάλλον εάν χάσουμε το τραίνο της ονομαστικής διαγραφής του χρέους που πρότεινε διαρκώς το ΔΝΤ, λόγω των εξελίξεων στην Ιταλία και στην Ισπανία. Επί πλέον, κάτι τέτοιο θα συνέφερε αυτούς που θα υφαρπάξουν τα περιουσιακά μας στοιχεία - εξαιτίας της κατάρρευσης των τιμών τους. Με δεδομένο πάντως το ότι, αυτά που κατακτώνται στρατιωτικά ανακτώνται, ενώ εκείνα που πωλούνται πολύ δύσκολα, μπορεί να καταλάβει κανείς εύκολα πού οδηγούμαστε - μεταξύ άλλων μέσω της αναπλήρωσης του πληθυσμού, όπου οι Έλληνες ήδη μεταναστεύουν μαζικά, ενώ η θέση τους καταλαμβάνεται από τους παράτυπους μετανάστες. Τέλος, το πλέον θλιβερό είναι το γεγονός ότι, οι ελληνικές ελίτ δεν πιστεύουν μόνο πως θα αποφύγουν τη ληστεία, αλλά επίσης πως θα ωφεληθούν - ενώ όταν διαπιστώσουν την πλάνη τους, χάνοντας και αυτοί ότι έχουν και δεν έχουν, θα είναι ήδη πολύ αργά.


Vassilis Viliardos

Παρασκευή 25 Μαΐου 2018

Γαυριώτικες μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις.


     

          Στον μικρόκοσμο του χωριού μας .
     Τα θέματα και τα προβλήματα  που για άλλους φαίνονται ασήμαντα .


Ο Περιστεριώνας στο λιμάνι του Γαυριου είναι το μοναδικό παραδοσιακό δημοτικό κτήριο που βλέπει πρώτο ο επισκέπτης της Άνδρου .
Είναι ένας μικρός χώρος στο κέντρο μιας μικρής πλατείας .( φώτο )
Χρησιμοποιείται για διαφόρους σκοπούς κατά καιρούς ( αποθήκη του Δήμου ,δημοτικό τουριστικό περίπτερο Πληροφοριών , ΑΤΜ Τραπεζών κλπ).
Το κτήριο όπως κάθε δημοτικό κτήριο παρουσιάζεται σε κατάσταση εγκατάλειψης .
Η τουριστική και εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού του Γαυριου , οδηγεί τους επαγγελματίες στην συνεχή αναζήτηση εμπορικών σημείων για τις επιχειρήσεις τους με όσον το δυνατόν λιγότερα λειτουργικά έξοδα .
Ένα από τα καλύτερα εμπορικά σημεία είναι ο περιστεριώνας , αφού κάθε επισκέπτης του νησιού μας θα περάσει από το σημείο αυτό μετά και πριν την άφιξη η αναχώρηση του από την Άνδρο .
Οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκίνητων , τα τουριστικά πρακτορεία , αλλά και αρκετές άλλες , είδαν από την αρχή ότι η τυχόν εγκατάσταση τους στον περιστερώνα θα ήταν μια ενδιαφέρουσα επιχειρηματική κίνηση .
Το θέμα λοιπόν μέσω των γνωστών διαδρομών ( πιέσεων κλπ ) , έφτασε στο Δημοτικό Συμβούλιο Άνδρου την 18/5/18 ,όπου παρευρέθηκαν και αρκετοί ενδιαφερόμενοι ντόπιοι επιχειρηματίες , οι οποίοι μέσω των ''δικών'' τους δημοτικών συμβούλων , επιθυμούσαν να παρθεί απόφαση παραχώρησης με ενοίκιο ,του περιστερώνα , παρα την αντίθετη απόφαση του δημάρχου , της αντιδήμαρχου Υδρούσας , του τοπικού πρόεδρου και άλλων .
Βέβαια ποτέ δεν μάθαμε τους αληθινούς λόγους της αντιπαράθεσης αφού τουλάχιστον η πλευρά του Δημάρχου , θα έπρεπε στα πλαίσια της ενημέρωσης και διαφάνειας να ενημερώσει εγκαίρως τους δημότες για τα αρνητικά η θετικά μιας μελλοντικής παραχώρησης του περιστερώνα για οικονομική εκμετάλλευση .
Δυστυχώς οι αποφάσεις συνήθως παίρνονται εν κρυπτό και πριν την συνεδρίαση του Δ.Σ ., αφού και οι δυο πλευρές , σε τέτοιες περιπτώσεις , δεν επιθυμούν την δημοσιοποίηση και ενημέρωση των δημοτών , για διαφορετικούς λόγους ο καθένας .
Λογικό και αποδεκτό είναι κάθε επιχειρηματίας να κινείται αθόρυβα , μέχρι να πετύχει τον σκοπό του , διαφορετικά όταν η επιχειρηματική του ιδέα διαδοθεί σε όλους , σίγουρα θα πολλαπλασιαστούν οι ενδιαφερόμενοι και ως γνωστόν η ζήτηση αυξάνει τα .....ενοίκια .
Έγινε λοιπόν και αυτό το ασήμαντο , ένα ακόμη θέμα για εκατέρωθεν αντιπαραθέσεις και κατηγορίες μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων .
Τελικά με τους ψήφους των αντιπολιτευόμενων δημ.συμβουλων της Υδρούσας στον δήμο Άνδρου , αποφασίστηκε να παραχωρηθεί ο περιστεριώνας σε ιδιώτη επιχειρηματία , κατόπιν δημοσίου διαγωνισμού την ημερομηνία του οποίου θα ανακοινώσει ο Δήμος Άνδρου .
Τουλάχιστον έτσι θα τηρηθεί η διαφάνεια και δεν θα γίνει απευθείας φωτογραφική παραχώρηση. Βεβαίως έτσι εξυπηρετούνται και τα μικροκομματικά συμφέροντα .

Ελπίζουμε ότι τελικά από τον πλειοδότη , θα αναβαθμιστεί το κτήριο χωρίς να αλλοιωθεί το χρώμα του .

Κατά τα άλλα ουδεμία ενημέρωση , απο τον δήμαρχο η την αντιπολίτευση έχουμε , για την αναμενόμενη απόφαση του ΠΕΣΠΑ , για το μεγάλο θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών ( ΧΥΤΥ ) , των δημοπρασιών των παραλιών , της αναβάθμισης των χώρων υποδοχής στο λιμάνι μας , των βιολογικών καθαρισμών Γαυριου και Μπατσιου ,αλλά και τόσων άλλων χρόνιων προβλημάτων .

.''Συμπληρωματικό ΜΝΗΜΟΝΙΟ 2018'' MoU με την Ε.Ε. . Μάιος 2018

 Γράφει ο κ..       Κίμων Στεριώτης



                "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ":
      ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΟ ΓΙΑ ΔΕΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ...

1)           ΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΜΕΣΩ ΑΥΞΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝ ΕΤΜΕΑΡ...
2)            ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΛΗΡΩΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΕΗ ΄ΠΟΥ "ΣΗΚΩΝΕΙ" ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΒΑΡΗ......ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ 40% ΤΗΣ ΛΙΓΝΙΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ...
3)            ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΔΕΗ ΣΕ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ .....ΧΟΝΔΡΕΜΠΟΡΩΝ...
4)           ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΟΙΚΙΑΚΟΥ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ (ΚΟΤ), ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗ ΔΕΗ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΙ ΜΌΝΗ ΤΗΣ ΤΑ "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΒΑΡΗ", ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΕΝΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ...
Εξάλλου, δεν υπάρχει καμμία αναφορά όσον αφορά στο Μέλλον:

1) Των Υδροηλεκτρικών Σταθμών Παραγωγής.

2) Των Αυτονομων Σταθμών Παραγωγής των μη διασυνδεδεμένων νησιών (Κρήτης, Ρόδου κλπ) που βαρύ νουν ιδιαίτερα τη ΔΕΗ, κυρίως σε περιόδους γενικής ανόδου των Διεθνών Τιμών των υγρών καυσίμων...
Το σχετικό κείμενο του "Συμπληρωματικού Μνημονίου  2018 " για τις συμφωνηθείσες αλλαγές στην Ενεργειακή Πολιτική προβλέπει τα ακόλουθα:


      ''   The Greek energy markets need wide-ranging and structural reforms to bring them in line with EU legislation and policies, make them more modern and competitive, reduce monopolistic rents and inefficiencies, promote innovation, favour a wider adoption of renewable energy and gas, and ensure the transfer of benefits of all these changes to consumers. 
i. Structural measures relating to lignite-fired generation capacity. With a view to complying with recent judgments of the European Courts in relation to Commission decisions C(2008) 824, C(2009) 6244 and C(2018) 2104 (adopted on 17 April 2018) on lignite, the authorities have agreed to implement structural measures relating to lignite-fired generation capacity. The following principles, which have been endorsed by KYSOIP,
apply to the structural measures relating to lignite-fired generation capacity:
a. The measures shall consist of the divestment of the Public Power Corporation’s (PPC) lignite-fired generation capacity to existing or new alternative suppliers and other investors.
b. PPC shall not have any participation or link, including preferential supply of electricity, with any divested entity. In line with the European Commission’s practice as set out in the merger remedies notice, the purchaser(s):
• shall be independent of and unconnected to PPC and its affiliated undertakings;
• shall have the financial resources, proven expertise and incentive to maintain and develop the divested generation capacity as a viable and active competitive force in competition with PPC and other competitors;
• shall neither be likely to create, in light of the information available, prima facie competition concerns nor give rise to a risk that the implementation of the structural measures will be delayed.
c. The divestment shall represent around 40% of PPC’s lignite-fired generation capacity, in accordance with the Commission Decision (C(2018) 2104) adopted on 17 April 2018 and the law "Structural measures on access to lignite and the further opening of the wholesale electricity market and other provisions" (FEK A 75/2018, Law 4533/2018) that was passed by the Hellenic Parliament on 25 April 2018. The exact percentage will be defined with technical discussions with Commission, according to the aforementioned judgments and decisions on lignite. The divestment shall have equivalent economic characteristics to PPC's lignite-fired generation capacity, in particular in terms of efficiency and lifetime, reflecting commissioning and decommissioning of lignite-fired generation capacity. d. The measures will be designed and implemented following the applicable competition procedural rules. Commission Decision C(2018) 2104 and Law 4533/2018 confirm the divestment through two spin-off businesses of (1) the lignite-fired plant of Meliti 1 and option for a new Meliti 2 plant; and
(2) units 3 and 4 of Megalopoli and of all related assets and resources as described in the Schedule of the Commitments (hereafter the Divestment Business(es)) as going concern(s) to one or more purchaser(s), according to the terms of sale, divestment procedure and timeframe approved by the Commission. The adopted law by the Parliament also includes specific rules as concerns the employees at the Divestment Business(es). Regarding the lignite-fired power plants which are not part of the Divestment Business(es) as defined in the Commitments, it is upon PPC to decide on investments and consider life-time extensions. Following the adoption of Law 4533/2018, the Hellenic Republic will, as a prior action, fully and correctly implement all the necessary steps for the effective divestment to the purchaser(s) of the Divestment Business(es) in accordance with the Commission Decision 26 (C(2018) 2104), including the adoption of all the necessary legislative, regulatory and corporate measures and/or resolutions, the carve-out and spin-off of the Divestment Business(es), as well as the official launch of the international open tender procedure run by PPC, that will be based on a fair valuation and will ensure the legitimate financial interests of the company and its shareholders. The Divestment will effectively be completed by end2018.
ii. NOME auctions and possible additional structural measures NOME auctions will be continued, with the quantities to be auctioned adjusted following the monitoring mechanism, so that, in combination with the adopted structural measures, they ensure the agreed market share reduction targets for PPC, as laid down in the MoU. With a view to continuing reducing, progressively, PPC’s retail and wholesale market share below 50% in a sustainable and permanent way, promoting competition in the electricity market and removing distortions, RAE has decided, in accordance with the provisions of the KYSOIP NOME Action Plan,
(i) the overall ex-ante quantities to be auctioned for 2018, i.e. 19% (13% multiplied by the total volume of electricity in the interconnected system in 2017 plus 6% rollover of the 2016 total volume in the interconnected system, with the physical deliveries of the rollover starting in December of the year), unless promptly adjusted by the monitoring mechanism in the two auctions following the ascertainment of a deviation,
(ii) the number of auctions which will need to be launched in 2018 in order to achieve the target and
(iii) the quantities per auction.
In June 2018, the authorities will, as a prior action, revise the reserve price of the auctions based on RAE’s proposal, to incorporate
(i) CO2 prices as specified in law 4389/2016, as amended by law 4393/2016, and
(ii) updated data for PPC production costs, in line with the methodology deriving the initial Reserve Price. Following the first joint assessment with the institutions, taking into account the lignite structural measures and the indicative plan for the introduction of the forward market under the Target Model, the authorities will, as a prior action, amend the KYSOIP action plan and legislation related to NOME. In particular:
a. Once the launch of the international tender and the spin-off of the lignite divesture businesses takes place, additional quantities due to the adjustment mechanism on the assessment of the interim targets of June 2018 will be reduced by 50%. RAE will implement the modified monitoring mechanism, such that the adjusted quantities will be equally spread over the two auctions following the ascertainment of a deviation, which occurred in semester S;
b. Once the selection of preferred bidder(s) and the signature of the SPA with the selected bidder(s) regarding the lignite divesture will be finalized, the above adjustment mechanism will cease to be in effect;
c. Once the financial closure of the agreement(s) and the selected bidder(s) take over the management of the respective plant(s) the overall NOME quantities to be auctioned in 2019 will be 13% multiplied by the total volume of electricity in the interconnected system in 2018; d. When the new electricity markets are introduced under the Target Model, the NOME regulated forward products characteristics will converge with the characteristics of the new markets (forward, day-ahead and balancing), in particular with respect to their financial settlement, physical delivery and balance responsibility. The authorities will undertake a new joint assessment by September 2019 with the institutions in addition to the already existing semestrial impact assessment, inter alia taking into account:
• the introduction of the new markets under the Target Model, including the forward market,
• the completion of the structural measures relating to lignite-fired generation capacity,
• the effect of the NOME mechanism in the electricity market,
• the evolution of the retail market shares,
• the potential need for alternative policy and/or structural measures with the overall objective of maximizing the benefit to consumers.
The first such joint assessment by the authorities and institutions has taken place regarding the adjustment of the NOME mechanism due to the structural measures relating to lignite fired generation capacity. For the future planned joint assessments the authorities will provide all relevant information for this assessment to the institutions (see TMU Section QQ); LAGIE shall provide full and timely information on auction results, nominations, deliveries and re-sales on the secondary market, as well as market shares per player, on a monthly basis (see TMU Section PP).
iii. PPC financial situation.
PPC will implement the action plan to address arrears agreed as part of the second review and report on its implementation. In particular, the authorities will
(i) as a prior action, finalise the electricity supply contract between the Hellenic Republic and PPC for public entities as agreed in the 3rd review and clear all arrears of public sector entities covered by this supply contract; and
(ii) take all necessary action to ensure the smooth implementation of the action plan and provide a detailed report on its implementation, including the report submitted by the contracted consultant, on the basis of which further potential efforts regarding private sector arrears can be specified. As a prior action the authorities will introduce a legislative amendment in the Law 4067/2012 that will ensure that no fiscal issue will arise for the years 2018, 2019 and 2020 from the review of the Social Residential Tariff for electricity that is part of the PSO account (see TMU section xx). The PSO level going forward will be adjusted as needed, such that no new deficit will be accumulated on an annual basis, taking into account the interconnections entering into operation in each year, which will be ensured by a monitoring and adjustment mechanism that provides for the respective actions taken through secondary legislation in case of any over or under performance of the PSO account. Any financing from the State budget will be dependent on the available fiscal space for that year.
iv. RES account. As a prior action,
(i) the supplier surcharge will be reduced by the forecast annual surplus in the RES account for 2018 (Step 1 – amendment adopted on 25 April 2018 by the Hellenic Parliament, Article 143 of Law 4001/2011, included as Article 12 of FEK A 75/2018);
(ii) the supplier surcharge will be further reduced and equal (a) by 1 January 2019, 50% of the total charge; and (b) further reduced by 1 January 2020, 30% of the total charge; and (c) will be completely phased out by end of 2020;
(iii) the CO2 permission rights (current revenue stream of RES account) will be set at least at 65% for 2019 and 2020;
(iv) any surplus of the RES account, beyond the buffer, until full removal of the supplier surcharge will be allocated to the reduction of the supplier surcharge; (v) commitment to maintain a buffer of EUR 70 28 million; and
(vi) if a deficit arises of the RES account other revenue streams, including the ETMEAR will need to be increased accordingly. Further, the authorities commit to maintain the RES account in balance, for example through committing to notify to EC and introduce a new RES revenue scheme that will become operational in 2021 and be fully compliant with the Energy and Environmental Guidelines (EEAG). The reformed scheme and any additional revenues to be applied as of January 2021 should ensure that RES account remains in balance and viable on the way forward.
v. Capacity mechanism. The authorities will, as a prior action, notify a new flexibility mechanism, replacing the temporary one, which has expired in April 2017, in line with Energy and Environmental Aid Guidelines. In particular, the flexibility mechanism should be based on a thorough adequacy assessment including a reliability standard and it should be based on a competitive allocation process. In order to achieve this, the authorities will also implement the commitments agreed with the European Commission under the approval decision on the temporary flexibility mechanism scheme (review of secondary reserve price cap, actual hydro power availability, market-based methods for tertiary reserve). Subsequently, the authorities will also notify, based on a thorough adequacy assessment including a reliability standard, and implement a permanent capacity mechanism in line with the Energy and Environmental Aid Guidelines, including a competitive allocation process and open to all potential capacity providers.
Φωτογραφία του Κίμων Στεριώτης.

Κυριακή 20 Μαΐου 2018

Σόνια Περέζ (Ανοσοβιολόγος, PhD): "Ο λιγνίτης αυξάνει τους καρκίνους"... Ένα ιδιοτελές παραπλανητικό επιχείρημα υπέρ των ΑΠΕ!



Σόνια Περέζ (Ανοσοβιολόγος, PhD): "Ο λιγνίτης αυξάνει τους καρκίνους"... Ένα ιδιοτελές παραπλανητικό επιχείρημα υπέρ των ΑΠΕ!
Με βάση πάλι τα στοιχεία της EUROSTAT, θα δούμε ότι η Ελλάδα, με τις πολλές της λιγνιτικές μονάδες, είναι μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν θνησιμότητα χαμηλότερη από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το πιο συχνό επιχείρημα που χρησιμοποιείται για να πεισθούμε ότι πρέπει να εγκατασταθούν πολλές ΑΠΕ σε όλη τη χώρα, είναι το ότι η ηλεκτροπαραγωγή από λιγνίτη πρέπει να αντικατασταθεί από τις ΑΠΕ, γιατί ο λιγνίτης, όπως μας λένε, ευθύνεται για αυξημένα κρούσματα καρκίνου και πρόωρους θανάτους.
Έχουμε όλοι ακούσει ή διαβάσει το αντεπιχείρημα στην όποια αντίρρηση εκφράζουμε για τις ΑΠΕ: «Μα...προτιμάτε να πεθαίνουν οι άνθρωποι από καρκίνο στην Πτολεμαΐδα;» ή «Η ηλεκτροπαραγωγή από ορυκτά καύσιμα (εννοώντας βασικά το κάρβουνο) σκοτώνει τους ανθρώπους...». 
Από τα επίσημα στατιστικά δεδομένα, τους επίσημους καταγραμμένους αριθμούς, του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) και της EUROSTAT - δύο από τους πιο αξιόπιστους διεθνείς οργανισμούς που συλλέγουν και δημοσιεύουν παγκόσμια επίσημα επιδημιολογικά στοιχεία- ΔΕΝ προκύπτει ότι ο «λιγνίτης ευθύνεται για αυξημένα ποσοστά καρκίνου», αλλά ούτε και για αυξημένο αριθμό πρόωρων θανάτων!
Βομβαρδιζόμαστε από τους απολύτως ιδιοτελείς λάτρεις των, κατ’ ευφημισμό, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ)- κυρίως των προωθητών εγκατάστασης αιολικών και φωτοβολταϊκών- με λαϊκίστικα και παραπλανητικά επιχειρήματα που στοχεύουν να ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΥΝ τον (σχεδόν …μεταφυσικό!) φόβο των ανθρώπων για τον καρκίνο!
Επιχειρήματα που θα μπορούσαν να συναγωνιστούν σε αξιοπιστία ακόμα και το «νερό του Καματερού» (https://www.sansimera.gr/articles/16)! Μισές αλήθειες, υπεραπλουστεύσεις, πιθανολογούμενες ενδείξεις και αυθαίρετες εννοιολογικές συνδέσεις «επιστημονικών» ευρημάτων, επιστρατεύονται για να στηρίξουν την πιο πετυχημένη μεθοδολογία προώθησης αμφιλεγόμενων, μέχρι και άχρηστων ή βλαπτικών, «τεχνολογικών επιτευγμάτων»: την τρομολαγνεία με υπόσχεση την σωτηρία της ζωής! 
Αλλά με μια απλά ορθολογική, μη δογματική, ματιά στα επίσημα δεδομένα βλέπουμε ότι τα στοιχεία τους διαψεύδουν!  

Στο κείμενο που ακολουθεί θα παρατεθούν επίσημα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι:

1)      Η Ελλάδα, αν και χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα τον λιγνίτη ως βασικό καύσιμο για την ηλεκτροπαραγωγή, εμφανίζει ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ χαμηλότερο ποσοστό καρκίνων σε σχέση με όλες τις άλλες χώρες, όπου είτε ο λιγνίτης απουσιάζει από το «πακέτο» της ηλεκτροπαραγωγής τους ή παρουσιάζουν υψηλότατο ποσοστό διείσδυσης των ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή τους… 

2)      Οι «λιγνιτικές» περιοχές της Ελλάδας παρουσιάζουν ΠΟΛΥ χαμηλότερα ποσοστά κρουσμάτων καρκίνου από άλλες περιοχές της χώρας μας που ουδεμία σχέση έχουν με λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγή…

3)      Τα (1) και (2) δεν ισχύουν μόνο για τον καρκίνο, αλλά και για τα συνολικά ποσοστά θνησιμότητας, ακόμα και μετά την οικονομική κατάρρευση της χώρας μας και την φτωχοποίηση σημαντικού ποσοστού του πληθυσμού μετά το 2010, με την επιβολή των μνημονίων.



1. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Το τί είναι ο «καρκίνος», πού οφείλεται και πώς αντιμετωπίζεται είναι ένα τεράστιο πολύπλοκο, πολυπαραγοντικό και πολύπλευρο θέμα που είναι αδύνατο να αναπτυχθεί στα πλαίσια αυτού του άρθρου.

Όμως, σχετικά με το ερώτημά μας, της σχέσης του λιγνίτη με τον καρκίνο, τα πιο πρόσφατα στατιστικά (2012) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) σχετικά με την συχνότητα εμφάνισης καρκίνου στον κόσμο, είναι ήδη αρκετά αποκαλυπτικά. Οι χρωματικοί χάρτες που μας δίνει ο σχετικός σύνδεσμος (http://globocan.iarc.fr/Default.aspx) το δείχνουν καθαρά: Η συχνότητα εμφάνισης καρκίνου στην Ελλάδα, τη χώρα με τις πολλές «βρώμικες», επικίνδυνες για την υγεία, λιγνιτικές μονάδες, είναι πολύ χαμηλότερη από την Νορβηγία, που είναι η χώρα που ΔΕΝ χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα για την ηλεκτροπαραγωγή της, αλλά μόνο ΑΠΕ (υδροηλεκτρικά)!, αλλά και την «πράσινη» Δανία, τη χώρα με τα περισσότερα αιολικά ανά κάτοικο (https://cleantechnica.com/2013/06/20/top-wind-power-countries-in-the-world-per-capita-per-gdp-in-total/) ή την Γερμανία, την ηγέτιδα της προώθησης των ΑΠΕ πανευρωπαϊκά. (Στην εικόνα 1 το πιο σκούρο μπλέ υποδηλώνει περισσότερους καρκίνους, και όσο πιο ανοιχτό γαλάζιο γίνεται τόσο λιγότεροι καρκίνοι έχουν καταγραφεί).




Τα αποτελέσματα στις γυναίκες είναι πιο εντυπωσιακά, αφού οι Νορβηγίδες, οι Δανέζες ή οι Γερμανίδες παρουσιάζουν τουλάχιστον υπερδιπλάσιους καρκίνους από τις Ελληνίδες, γεγονός που ισχυροποιεί το ότι οι λιγνιτικές μονάδες ΔΕΝ ευθύνονται για τους καρκίνους. (Το γιατί παρατηρείται αυτή η διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών, ξεφεύγει από τον στόχο αυτού του άρθρου.)
Αντίστοιχα με τα δεδομένα του WHO για το 2012, μας δίνει αναλυτικά και η EUROSTAT: έχουμε λιγότερους θανάτους από καρκίνο στην Ελλάδα (23,9%), σε σύγκριση με «πράσινες» χώρες με πολλές ΑΠΕ: 26% για την Νορβηγία, 29% για την Δανία και 25,3% για την Γερμανία (http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tps00116 και http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tps00152&plugin=1). 
Και αν εστιάσουμε στους καρκίνους για τους οποίους έχει ενοχοποιηθεί περισσότερο ο λιγνίτης (κάρβουνο), δηλαδή τον καρκίνο του πνεύμονα και του εντέρου, έχουμε τα εξής εντυπωσιακά στοιχεία θανάτων ανά 100.000 κατοίκους: 78,47 για την Ελλάδα (56,35 από καρκίνο πνεύμονα), 103,76 για την γεμάτη αιολικά Δανία (68,06 από καρκίνο πνεύμονα) και 84,03 για την ηγέτιδα σε εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ Γερμανία! (http://globocan.iarc.fr/Pages/fact_sheets_population.aspx)
Είναι συνεπώς ξεκάθαρο ότι τα επίσημα επιδημιολογικά στοιχεία διαψεύδουν τον ισχυρισμό ότι οι λιγνιτικές μονάδες εξόρυξης και ηλεκτροπαραγωγής ευθύνονται για αυξημένα ποσοστά καρκίνου στην Ελλάδα, σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.



2. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως, το «ζουμί» δηλαδή της παραπλάνησης, παρουσιάζουν τα στοιχεία της EUROSTAT για κάθε ξεχωριστή περιοχή της Ελλάδας (και). 
Στους επίσημους πίνακες που παρατίθενται παρακάτω, αναφέρονται αναλυτικά οι θάνατοι από καρκίνο (http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tgs00058&plugin=1) και οι συνολικοί θάνατοι (http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tgs00057&plugin=1) ανά 100.000 κατοίκους, στις διάφορες γεωγραφικές περιοχές της χώρας, ανά τριετία.
Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με τους περισσότερους λιγνιτικούς σταθμούς στη χώρα, έχει λιγότερους θανάτους από καρκίνο (24,05% του συνόλου θανάτων) σε σχέση με την Ανατολική Μακεδονία/Θράκη (24,11%), την Κεντρική Μακεδονία (25,06%) και την Αττική (24,09%)! Και όλες οι άλλες περιοχές, μαζί με την Πελοπόννησο (22,12%) - με την Μεγαλόπολη με τους λιγνιτικούς της σταθμούς, - έπονται.... (τα ποσοστά θανάτων από καρκίνο προκύπτουν από τον συνδυασμό των δεδομένων του πρώτου πίνακα και των αντίστοιχων του συνολικού αριθμού θανάτων σε κάθε περιοχή του δεύτερου πίνακα, για την περίοδο 2008-2010).
Παρόμοια στοιχεία παρουσιάζονται και από επιστήμονες στην Ελλάδα (http://www.ethraki.com/index.php/health/item/8731-poious-nomous). 
Μεταξύ των πιθανών αιτίων βέβαια δεν αναφέρεται ο λιγνίτης (!!!), αλλά, μεταξύ άλλων, το αυξημένο φυσικό ραδόνιο ( 226Ra) λόγω υπεδάφους στην Ανατολική Μακεδονία/Θράκη και Κεντρική Μακεδονία, όπως φαίνεται στον παρακάτω χάρτη (Εικόνα 2) (http://arcas.nuclear.ntua.gr/arcas/research/radmaps/meg_fly_ash.pdf) (στις περιοχές με ροζ και ακόμα περισσότερο με κόκκινο έχουν μετρηθεί σημαντικά αυξημένα ποσά ραδιενεργού 226Ra) ή οι μακροπρόθεσμες τοπικές επιπτώσεις από το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ το 1986.
Όλα τα παραπάνω επιδημιολογικά στοιχεία μιλάνε από μόνα τους, επιβεβαιώνοντας το πόσο έωλες είναι οι αιτιάσεις των τρομολάγνων “εραστών” των ΑΠΕ περί αυξημένων καρκίνων στην Πτολεμαϊδα ή την Μεγαλόπολη λόγω… λιγνιτικών μονάδων!
Αλλά και στον διεθνή έγκυρο (peer reviewed) επιστημονικό τύπο- για κάποιους δήθεν ξερόλες της WWF, της Greenpeace, της ΕΛΕΤΑΕΝ και άλλους- διαβάζουμε παρόμοια συμπεράσματα. Ενδεικτικά, σε μια εμπεριστατωμένη ανασκόπιση της επιστημονικής βιβλιογραφίας (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3744577/), οι συγγραφείς καταλήγουν στο εξής συμπέρασμα: «The ecological study data were particularly meager, …. The reported assessments are too meager, and at times contradictory, to make definitive conclusions about population cancer risk due to coal mining» [τα οικολογικά δεδομένα είναι εξαιρετικά ανεπαρκή.... Οι εκτιμήσεις που αναφέρονται είναι τόσο ανεπαρκείς, και μερικές φορές αντιφατικές, που ΔΕΝ μπορεί κανείς να συμπεράνει τελικά ότι η εξόρυξη άνθρακα σχετίζεται με τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του πληθυσμού].
Δηλαδή τα διεθνή επιστημονικά δεδομένα και πάλι, μέχρι σήμερα, αδυνατούν να τεκμηριώσουν την σύνδεση του λιγνίτη με τον καρκίνο.


3.  Η ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ» ΠΕΡΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΛΙΓΝΙΤΗ …

Αν κοιτάξουμε την συνολική θνησιμότητα από οποιαδήποτε αιτία, με βάση πάλι τα στοιχεία της EUROSTAT, θα δούμε ότι η Ελλάδα, με τις πολλές της λιγνιτικές μονάδες, είναι μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν θνησιμότητα χαμηλότερη από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (των 28 χωρών) (πράσινο χρώμα), μαζί με την πυρηνική Γαλλία, την αιολική Δανία, την υδροηλεκτρική Νορβηγία, αλλά όχι και η πρωτοπόρα σε ΑΠΕ Γερμανία όπου η θνησιμότητα εμφανίζεται σημαντικά αυξημένη (κίτρινο χρώμα)!!!


Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία αυτά καταγράφονται σε μια περίοδο όπου είναι γνωστό πως λόγω της σοβαρότατης οικονομικής κρίσης, η περιορισμένη πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη έχει σαφώς επηρρεάσει την υγεία του ελληνικού πληθυσμού: «The recession and crippling austerity measures imposed on   the   country   in   the   first   rescue   package   in   2010,   including cuts to social welfare and health, have damaged the   health   of   the   Greek   people.   The   effects   include increased   rates   of   child   poverty   and   undernutrition, HIV among those who inject drugs, suicides and suicide attempts, and stillbirths. Other health indicators might well worsen. To reduce costs, cancer screening has been cut and the management of cancer, as with many other disorders, has suffered from serious drug and medical shortages. Many Greeks who have lost their jobs have also lost the health insurance that came with them. Health-care costs that have been passed to patients through various health charges present barriers to accessing care» [Η ύφεση και τα σκληρά μέτρα λιτότητας που επιβλήθηκαν στη χώρα με την πρώτη δέσμη-πακέτο μέτρων διάσωσης το 2010, συμπεριλαμβανομένων των περικοπών στην κοινωνική πρόνοια και την υγεία, έβλαψαν την υγεία του ελληνικού λαού. Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν αυξημένα ποσοστά παιδικής φτώχειας και υποσιτισμού, αυξημένα περιστατικά HIV μεταξύ των ναρκομανών, αυτοκτονίες και απόπειρες αυτοκτονίας, και θνησιγενείς γεννήσεις. Και άλλοι δείκτες υγείας αναμένεται να επιδεινωθούν. Για να μειωθεί το κόστος, ο προληπτικός έλεγχος για καρκίνο έχει μειωθεί, όπως και η ίδια η αντιμετώπιση του καρκίνου, αλλά και πολλών άλλων ασθενειών, λόγω ελλείψεων σε φάρμακα και ιατρικές υπηρεσίες. Πολλοί Έλληνες που έχασαν τη δουλειά τους έχουν, σαν επακόλουθο, επίσης χάσει την ασφάλιση υγείας τους. Τα κόστη υγειονομικής περίθαλψης που έχουν περάσει στους ασθενείς μέσω διαφόρων επιβαρύνσεων υγείας αποτελούν εμπόδια στην πρόσβαση στην περίθαλψη.] παρατηρεί το έγκριτο κορυφαίο ιατρικό περιοδικό «The Lancet» το 2015. (http://www.thelancet.com/pdfs/journals/lancet/PIIS0140-6736(15)61226-0.pdf
Το σίγουρο συμπέρασμα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι ότι οι ΑΠΕ όχι μόνο δεν βελτιώνουν την υγεία, αλλά την βλάπτουν σοβαρά συμβάλλοντας στην επιδείνωση της οικονομικής κατάρρευσης και της φτωχοποίησης του πληθυσμού της χώρας μας (βλέπε ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΙΟΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ «ΑΠΕ» https://drive.google.com/file/d/1Na2RADfWs3vqxylIMTzy2_qp1XOdoQs8/view?usp=sharing)

Προφανώς και δεν θέλω να ωραιοποιήσω την κατάσταση για τις παλιάς τεχνολογίας λιγνιτικές μονάδες της χώρας μας. Πολλά από τα «κακά» των λιγνιτωρυχείων και των μονάδων καύσης του λιγνίτη, με κυριώτερη την μικροσωματιδιακή επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, αλλά και κάποιες τοξικές ουσίες που παράγονται είτε άμεσα ή από παράπλευρες αιτιολογίες (όπως π.χ. η χρήση ντήζελ (https://www.coalservices.com.au/wp-content/uploads/2016/12/DieselParticulateBooklet1999.pdf) ή η ύπαρξη αυξημένων ποσοστών ραδιενεργών υλικών στο υπέδαφος (http://arcas.nuclear.ntua.gr/arcas/research/radmaps/meg_fly_ash.pdf), μπορούν να περιοριστούν σημαντικά με τα κατάλληλα μέτρα: ειδικά φίλτρα, σκεπασμένοι ταινιόδρομοι, σκεπασμένα φορτηγά μεταφοράς τέφρας και άλλων υλικών... Η τεχνολογία υπάρχει και εφαρμόζεται! Και να μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τις λιγνιτικές μας μονάδες για τις οποίες αν ξοδεύαμε μέρος των επιδοτήσεων που απλόχερα χαρίζουμε στους εγχώριους και ξένους “σωτήρες” μας μέσω ΑΠΕ (1,8 δις μόνο για το 2017! http://antiaioliko.blogspot.gr/2018/01/blog-post_20.html # more), θα μπορούσαμε να τις εκσυγχρονίσουμε και να μειώσουμε σημαντικά τις όποιες επιπτώσεις τους στην υγεία και στο περιβάλλον …. 
Ακόμα όμως και στην περίπτωση που λάβουμε σοβαρά υπόψη μας την υπόθεση ότι υπεύθυνες για την μόλυνση της ατμόσφαιρας - έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες αύξησης του κινδύνου κρουσμάτων καρκίνου και πρόωρων θανάτων κατά τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας- είναι οι λιγνιτικές (ανθρακικές) μονάδες, σε καμία περίπτωση το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων της Ελλάδας και η άλωση, κυριολεκτικά, ολόκληρης της χώρας από αιολικά, φωτοβολταϊκά και άλλες λεγόμενες ΑΠΕ, δεν θα μπορέσει να μας σώσει από τον καρκίνο, τα αναπνευστικά προβλήματα, τις καρδιαγγειακές παθήσεις, τα εγκεφαλικά.... και όλες τις «πληγές του Φαραώ» που υποτίθεται πως τις συνοδεύουν. Κι αυτό γιατί, όπως πολύ διεξοδικά μας ενημερώνουν η WWF, η CAN (Climate Action Network Europe), η HEAL (Health and Environment Alliance), η Greenpeace και η Sandbag, στο πολύ ενδιαφέρον πόνημά τους με τίτλο «Europe’s dark cloud: How coal-burning countries are making their neighbours sick» [«Το σκοτεινό σύννεφο της Ευρώπης: Πώς οι χώρες που καίνε κάρβουνο αρρωσταίνουν τους γείτονές τους»] (http://energyforhumanity.org/wp-content/uploads/2016/09/Europe’s-dark-cloud.pdf), οι ανθρακικές μονάδες της Γερμανίας και της Πολωνίας είναι υπεύθυνες για το «σκοτεινό σύννεφο» που διασπείρεται και προκαλεί τα μεγαλύτερα προβλήματα υγείας σε ΟΛΟΚΛΗΡΗ την Ευρώπη. 
Και στην έρμη τη χώρα μας - που την έχουν γονατίσει ενεργειακά και οικονομικά οι πρωτοπόροι Γερμανοί «διασώστες» της Ευρώπης και της υφηλίου, μαζί με τους «ανιδιοτελείς φίλους» τους- από τους 1050 πρόωρους θανάτους που προέρχονται, όπως υποστηρίζουν, από την χρήση άνθρακα, ΜΟΝΟ οι 160 οφείλονται στις εθνικές μας λιγνιτικές μονάδες, τον βασικό τροφοδότη ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας... Και αυτά τα λένε οι ίδιοι που θέλουν να μας ρουφήξουν και την τελευταία σταγόνα εθνικής ανεξαρτησίας....

Θα ήταν λοιπόν απολύτως λογικό και δίκαιο, όταν η Γερμανία (η χώρα με την μεγαλύτερη εγκατεστημένη ισχύ αιολικών και φωτοβολταϊκών) καταφέρει να κλείσει και την τελευταία ανθρακική της μονάδα και να ηλεκτροδοτηθεί αποκλειστικά από ΑΠΕ μέχρι το 2050 (αυτός δεν είναι ο στόχος της;), τότε να μας ξανατεθεί το ζήτημα για το εάν και πόσο επηρεάζουν την υγεία μας οι δικές μας λιγνιτικές μονάδες και με τί θα χρειαστεί να τις υποκαταστήσουμε βασισμένοι στα δοκιμασμένα τότε τεχνολογικά δεδομένα της εποχής. Όλα τα άλλα είναι υποκρισία εκ του πονηρού….


*Η κ.Σόνια Περέζ είναι Συντονίστρια Έρευνας στο Κέντρο Ανοσολογίας και Ανοσοθεραπείας του Καρκίνου στο Ογκολογικό Νοσοκομείο “Ο Άγιος Σάββας”


www.worldenergynews.gr

Σάββατο 17 Μαρτίου 2018

29 Μαρτίου η κρίσιμη γιά την Άνδρο συνεδρίαση του ΠΕΣΠΑ ,για την κατασκευή η όχι ΧΥΤΥ .


                                                   Αποτέλεσμα εικόνας για XYTY

.....Επιτέλους  , μετά απο μεγάλη καθυστέρηση , θα συνεδριάσει το ΠΕΣΠΑ , με θέμα την τελική χωροθέτηση  του ΧΥΤΥ Άνδρου  *  στην περιοχή Πλούσκα.
        Σε περίπτωση θετικής απόφασης στην πρόταση του Δήμου Άνδρου , το τεράστιο και άλυτο μέχρι σήμερα θέμα  της διαχείρισης των σκουπιδιών του νησιού θα πάρει τον δρόμο της οριστικής λύσης , όπως ισχυρίζονται οι υπέρμαχοι της λυσης ''Πλούσκα ''. 
         Βέβαια καμία ενημέρωση δεν έχει γίνει από τον Δήμο Άνδρου , αφού  όφειλε να ενημερώσει του δημότες για το τρόπο διαχείρισης των σκουπιδιών , μέχρι και όταν  κατασκευαστεί ο νέος ΧΥΤΥ στην περιοχή της Υδρούσας  ,Πλούσκα .
Η πολυσυζητημένη συνεδρίαση του ΠΕΣΠΑ στον Πειραιά  , θα είναι δυστυχώς μια ακόμα  ''μάχη'' μεταξύ Ανδριωτών  αντιπάλων.
           Αυτών που υποστηρίζουν την πρόταση του Δήμου  για κατασκευή του ΧΥΤΥ στην θέση Πλούσκα  και οριστική επίλυση , του μεγάλου και χρόνιου προβλήματος των σκουπιδιών του νησιού μας .
            Αυτών που εναντιώνονται , αλλά δυστυχώς δεν έχουν να προτείνουν μια άλλη λύση .
    
      Υπέρ της χωροθέτησης είναι ο Δήμος Άνδρου , που θα παραστεί  στην συνεδρίαση , με τον σημερινό δήμαρχο κο Σουσούδη, ο οποίος ισχυρίζεται ότι έχει καταθέσει στο ΠΕΣΠΑ , ολοκληρωμένο φάκελο , με όλες  τις αναγκαίες μελέτες από τις συναρμόδιες υπηρεσίες  και υπουργεία . Ο έπαρχος Άνδρου κος Λοτσάρης , έχει ταχθεί υπέρ της πρότασης-λύσης   του Δήμου .   Στην συνεδρίαση θα παραστεί επίσης  ομάδα κατοίκων με τον δικηγόρο του Δήμου Άνδρου. 
     
       Κατά της χωροθέτησης ,  θα παραστούν στην κρίσιμη συνεδρίαση  , ο Γενικός γραμματέας Πολιτικής προστασίας του Υπουργ.Εσωτερικών   και εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος Άνδρου , κος Ι.Καπάκης , ο  έτερος Γενικός Γραμματέας του Υπουρ.Εσωτερικών κος Καπετάνιος  , ο κος Στ. Πολυκράτης σαν εκπρόσωπος των επαγγελματιών ενοικιαζομένων δωματίων του Μπατσίου , ομάδα κατοίκων με δικηγόρο και φυσικά οι   διαφωνούντες με την χωροθέτηση και παραιτηθέντες  δημοτικοί σύμβουλοι της Υδρούσας , (της παράταξης Σουσούδη ),( Θωμάς ,Μαμάη ,Βώσος ,Βολίκα )  . Το επιχείρημα των διαφωνούντων είναι οτι θα υπάρξει ''περιβαλλοντική καταστροφή'',  στην ευρύτερη  δική τους περιοχή  . ( Μπατσί ) 
  
        Ελπίζουμε οτι δεν θα υπάρξει αναβολή της συνεδρίασης και οτι επιτέλους θα ληφθεί απόφαση , που πρωτίστως θα  επιμερίσει τις ανάλογες ευθύνες , θετικές η αρνητικές , σε αυτούς που αναλογούν .
Η νεα τουριστική περίοδος πλησιάσει και το γνωστό θέαμα με τα σκουπίδια παντού θα αποτελέσει ξανά απειλή για την δημόσια υγεία και αρνητική προβολή της Ανδρου.
    
                                                                                                                                                Γ.Β.Μ.


ΧΥΤΥ   *
Χώρος Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων . Προϋποθέτει την ολοκληρωμένη ανακύκλωση πριν την ταφή των υπολειμμάτων σκουπιδιών .