Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

Δημοτικές εκλογές 2019 .

  
                                            Î‘ποτέλεσμα εικόνας για εκλογες χιουμορ

Γράφει ο κος Κανάκης Νίκος            


Χωρίς κανέναν περιορισμό , τα ψηφοδέλτια . 

       Εάν είσαι όμορφος-η  , εάν είσαι καλός τραγουδιστής, ποδοσφαιριστής, οργανοπαίχτης , 
ηθοποιός ,πολύτεκνος, 
ή  μιά μικρή διασημότητα στο χωριό σου , 
εάν έχεις ευρύ κοινωνικό κύκλο και μεγάλο σόι, εάν ανήκεις σε πολιτικά κόμματα , συλλόγους, 
αδελφότητες, οργανώσεις  , 
επιθυμείς να βελτιώσεις τον τόπο σου , την κοινωνική σου θέση η τα  οικονομικά σου , είσαι άνεργος , τεμπέλης , 
αγράμματος η οχι , κλπ κλπ ....... ε τότε ναι, είσαι κατάλληλος για Δημοτικός σύμβουλος !!!!

Πρόσεξε όμως: 

      εάν εκλεγείς και δεν έχεις ξαναδιαβάσει ή υπογράψει ποτέ δημόσιο έγγραφο, εάν δεν έχεις ξανά διαχειριστεί με επιτυχία μόνιμο προσωπικό δημοσίων υπαλλήλων , 
με καθήκοντα, χρήμα και ευθύνες, εάν οι αρχές σου και η αντοχή σου στους πειρασμούς (κυρίως του ρουσφετιού) δεν έχουν δοκιμαστεί , 
εάν νομίζεις ότι οι νόμοι είναι για να τους προσαρμόζουμε στις ανάγκες και το συμφέρον μας........ ε τότε, το πιθανότερο είναι , 
να γίνεις άλλο ένα μη παραγωγικό πολιτικό όν , 
μια μαριονέτα δηλαδή , 
που θα σε φορτωθούμε στην πλάτη μας για τα επόμενα χρόνια !!!!
      Αγαπητέ υποψήφιε-α , μην πλανάσαι ότι θα αναλάβεις  σημαντικά πόστα και ευθύνες. 

Εσύ θα κάτσεις στην μπάντα , για να κάνουν παιχνίδι οι υπόλοιποι  που ξέρουν  την δουλειά. 
Ο ρόλος σου τελείωσε απο την στιγμή , που μπήκες στον συνδυασμό για να συμπληρωθεί  ο αριθμός στο ψηφοδέλτιο   !!!!
Φυσικά δεν  είναι τίτλος ανούσιος ο Δημοτικός σύμβουλος η πρόεδρος τοπικής κοινότητας  κλπ.  

      Δεν  υπάρχουν όμως δικλείδες ασφαλείας ώστε να απαξιώνουν κάθε άσχετο φιλόδοξο καλαμοκαβαλάρη , που είναι σε «ωραίο περιτύλιγμα» !!!
Κρίμα για όλους τους υποψήφιους στην αυτοδιοίκηση   ανά την επικράτεια , γιατί όλοι ακολούθησαν λίγο ή πολύ την αρχή του «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» . 

 Δεν έπρεπε να είναι έτσι !!!!
Πολύ απλά , ελάχιστοι  επιτυχημένοι επιστήμονες ,  επαγγελματίες,  νομοταγείς πολίτες και οικογενειάρχες,  ολοκληρωμένες προσωπικότητες που δούλεψαν και πέτυχαν σε όλες τις πτυχές της ζωής ,  επιθυμούν την εμπλοκή τους στα κοινά  . 

Όμως αυτοί ακριβώς θα έπρεπε να επιλέγονται να ψηφίζονται και να προβάλλονται ως παράδειγμα !!!!
Η κοινωνία μας  τα καταπίνει και τα χωνεύει  όλα . 

       Λέμε «τέλος πάντων» και  κοιτάμε το καλυβάκι μας, έτσι  επιλέγουμε αναγκαστικά κάποιον με τα παραπάνω  '' προσόντα''  , για να εκτελέσει τα πλέον απαιτητικά διανοητικά, ηθικά και ψυχικά καθήκοντα . 
Αυτόν ακριβώς θα βρίζουμε όλοι,  από την επόμενη ημέρα .

 Είναι βέβαιο, ότι για άλλη μία φορά θα ψηφίσουμε σαν Έλληνες !!!!



Κυριακή 5 Μαΐου 2019

Ντοκουμέντο . Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερο CO2 , από τα πετρελαιοκίνητα !



                                    Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ηλεκτρικα αυτοκινητα


Γράφει ο  Dr Apostolos Efthymiadis

     Για το ἐνεργειακό μείγμα τῆς χώρας μας, τα πράγματα εἶναι ἀκόμα χειρότερα ὄπως ἀποδεικνύεται στην συνέχεια.

Γενικότερα η κατανάλωση μίας κιλοβατώρας θα προκαλέσῃ τις ἐξῆς ἐκπομπές CO2 ἀνά μορφή ἐνέργειας :

Πετρέλαιο :                 0,264 kg CO2/kWh
Ηλεκτρική ενέργεια: 0,989 kg CO2/kWh ,     (κατά ΚΕΝΑΚ για Ἐλλάδα)

Mε βάση την ἔκθεση 2017 ἀπό το "Σύμφωνο τῶν Δημάρχων" http://publications.jrc.ec.europa.eu/.../jrc_technical...)

Ηλεκτρική ενέργεια:    0,81 kg CO2/kWh        (για Ἐλλάδα )
Ηλεκτρική ενέργεια:    0,658 kg CO2/kWh       (για Γερμανία)

Α. ΝΤΗΖΕΛΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Δια την παραγωγή μηχανικοῦ ἔργου μίας κιλοβατώρας , για την ὤθηση τοῦ αὐτοκινήτου καὶ με μία μέση ἐνεργειακή ἀπόδοση ἐνός ντηζελοκινητήρα περί το 35% αὐτο συνεπάγεται ὄτι θα χρειαστούν 1/0,35 = 2,86 kWh   καυσίμου και ἐπομένως  θα  ἔχουμε  ἐκπομπή   CO2 = 2,86 (0,264) = 0,75
kg CO2 /kWh.

Β. ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ἘΛΛΑΔΑ
Δια την παραγωγή ἰδίου μηχανικοῦ ἔργου μίας κιλοβατώρας για την ὤθηση τοῦ αὐτοκινήτου καὶ με μία μέση ἐνεργειακή ἀπόδοση μίας μπαταρίας στο 75% (δηλαδή με ἀπώλειες τοῦ κύκλου φορτίσεως/ἐκφορτίσως κατά 25%) συνεπάγεται ὄτι θα χρειαστούν για την φόρτιση των μπαταριῶν 1/0,75 = 1,33 kWh ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας, οι ὀποῖες   με την σειρά τους θα προκαλέσουν ἐκπομπές    1,33 (0,989) = 1,32
kg CO2 /kWh, δηλαδή αὐξημένες ἐκπομπές κατά 57,3 % ἔναντι τοῦ ντηζελοκινητήρα!!!

Γ.   ἨΛΕΚΤΡΙΚΑ ἈΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ἐάν ἀντί τοῦ συντελεστοῦ 0,989 ληφθῇ ο συντελεστής 0,658 kg CO2/kWh τότε ἀντίστοιχες οι ἐκπομπές ὑπολογίζονται ἴσες με 1,33(0,658) = 0,86 kgCO2/kWh δηλαδή ἐπίσης ὑψηλότερες κατά 17% ἔναντι τῶν πετρελαιοκινητήρων.

      Ἐδῶ ἡ ἀπάτη εἶναι καταφανῆς ἐνῶ οι ἀργυρόνυτοι γραφειοκράτες τῶν Βρυξελλῶν ἔχουν πλέον νομοθετήσει την ὑποχρεωτική ἐγκατάσταση σταθμῶν φορτίσεως ἠλεκτρικῶν αὐτοκινήτων σε νέες και παλαιότερες οἰκοδομές !
(Ὀδηγία 2018/844/ἘΚ).



Link ...
Σχόλιο σε ανάρτηση του κου Δ.Χοιδά

Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΦΕΛΛΟΥ - ΠΙΣΩΛΙΜΙΏΝΑ στην ΥΔΡΟΥΣΑ ΑΝΔΡΟΥ !




   

      Μέσα στον βαρύ φετινό χειμώνα , της Ανδρου  , φήμες διέδιδαν , ότι κατασκευάζεται στην περιοχή μας ένας καινούργιος δρόμος από μπετόν.
 Γινόταν  δηλ.  τσιμεντόστρωση  αρκετών χιλιομέτρων και πολλών κυβικών ,  του υπάρχοντος χωματόδρομου, από τον οικισμό του Φελλού , προς την πανέμορφη παραλία του Πισωλιμιώνα  της Δ.  Άνδρου .
     Αναμφισβήτητα όλοι σκεφτήκαμε οτι πρόκειται για ένα  ακριβό έργο  , που θα είναι κοινής ωφέλειας  .
Πράγματι έχει κατασκευαστεί ήδη ,  περίπου το 70% του έργου , με έτοιμο μπετόν  γνωστής  της Ανδριώτικης εταιρείας  ''ΒΑΛΜΑΣ ΑΕ '' , εργολαβιών και έτοιμου σκυροδέματος .
      Το έργο  έχει χρηματοδοτηθεί από την ''γνωστή''   Γαλλίδα,  σοβαρή επενδύτρια της περιοχής μας , με πολλά  εκατ. ευρω , σε πολυτελή  ακίνητα , με σκοπό να βελτιώσει  την πρόσβαση προς τις κατοικίες που η ίδια  έχει κατασκευάσει στην παραλία του Πισολιμιώνα .
 Φυσικά ο νέος δρόμος θα είναι κοινης χρήσης !
Ξαφνικά όμως , μάθαμε ότι …..το έργο σταμάτησε από την Αστυνομία , επειδή μετά από επώνυμες  καταγγελίες  εναντίον του Δημάρχου Ανδρου  κ. Σουσούδη , διαπιστώθηκε η  έλλειψη  περιβαλλοντικής - πολεοδομικής μελέτης και άδειας κατασκευής του δρόμου .
    Η  καταγγελία  ήταν γραπτή και επώνυμη   , από   τους  Δημοτικούς Συμβούλους της Αντιπολίτευσης  ,   κ.κ  Αθανασίου Φ και  Καπάκη Ι , του  Δήμου Άνδρου  .  
Φυσικά  έχουν την ηθική υποχρέωση  και καθήκον ,  όπως και κάθε πολίτης,  να ελέγξουν  την  εξουσία , όταν αυτή παρανομεί  .
 Δεν γνωρίζουμε επίσης ,  αν εφαρμόστηκε η αυτόφωρη διαδικασία όπως ορίζει ο νόμος , η έγιναν μηνύσεις  αυτεπάγγελτες  από την Αστυνομία .
Γνωρίζουμε όμως , ότι το έργο σταμάτησε  άμεσα !
 Καλό θα ήταν να γίνει και μια δημόσια ενημέρωση για το θέμα από την Αστυν .Διευθ. Σύρου .
         Εδω λοιπόν , αρχίζουν τα λογικά ερωτήματα  προς τον κ. Σουσούδη και τον  Δήμο Άνδρου ,  ο οποίος φέρει την νομική  ευθύνη για όλες τις πολεοδομικές άδειες που εκδίδονται για έργα στο νησί μας .
 Όλοι γνωρίζουν ότι η πολεοδομία Άνδρου ανήκει στις αρμοδιότητες του Δήμου .

Α. Γιατί δεν υπήρξε μέχρι σήμερα , δημόσια ανακοίνωση-ενημέρωση  για το έργο από τον Δήμο Άνδρου ?
Ενημερώστε μας κε Δήμαρχε , αν έγιναν όλες οι νόμιμες διαδικασίες . 
Περιμένουμε να πληροφορηθούμε αν έγινε η όχι ,  αποδοχή δαπάνης δωρεάς από το Δημοτικό Συμβούλιο της Άνδρου , το ύψος του ποσού  και τον τρόπο  καταβολής αυτού .

Β. Εκδόθηκε  η όχι ,  νόμιμη άδεια από την πολεοδομία Άνδρου , με αντίστοιχη περιβαλλοντική μελέτη  για το έργο τσιμεντόστρωσης της χωμάτινης οδού Φελλού-Πισολιμιώνα ?

Γ. Ποιος είναι ο επιβλέπων του έργου ?

Δ. Σε περίπτωση  έλλειψης νόμιμης άδειας  , ζητάμε από τον δήμαρχο να μας πληροφορήσει , πως είναι δυνατόν να εκτελείται δημόσιο έργο  στην Άνδρο , χωρίς άδεια , από μια  εργοληπτική εταιρεία ?

Ε. Τελευταίο και σπουδαιότερο .
    Γιατί κε  Σουσούδη , Δήμαρχε της Άνδρου δεν προστατέψατε ως οφείλατε , την  δωρήτρια  επενδύτρια  . 
Τέτοιοι   λανθασμένοι και επιπόλαιοι  χειρισμοί , εκθέτουν  και προβληματίζουν τον κάθε πιθανό δωρητή –ευεργέτη του νησιού μας .

                                                                                 Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος

Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

Ενημέρωση και διάλογος για τις ανεμογεννήτριες στα νησιά μας .






           Πριν 5 χρόνια ,  ( ήταν Μάιος του 2014 ) , η εταιρεία αιολικών  ΕΛΙΚΑ   Γκρουπ  ΑΕ του ομίλου Κοπελούζου  , έστειλε σε κάθε καταναλωτή στα νησιά μας , το έγγραφο της φωτογραφίας , μαζί με τους λογαριασμούς κατανάλωσης της ΔΕΗ .
           Θέλησαν κατά την αποψή μας , τότε ,  να προστατεύσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα , όπως οι ίδιοι τα εννοούσαν .
           Είχαν καταφέρει , όπως και άλλοι , να αδειοδοτηθούν-δανειοδοτηθούν ,   ( παραμονή Χριστουγέννων από τότε  ΥΠΕΚΑ του  υπ. Μανιάτη)  οι εταιρείες τους , από το κράτος , με άδειες  για εγκατάσταση δεκάδων τεράστιων και επιδοτούμενων ανεμογεννητριών στα νησιά μας .
        Το έγγραφο αυτό ήταν μια προσπάθεια τους ,  να αμβλυνθούν  οι αντιδράσεις των ντόπιων κοινωνιών στα νησιά .
Αποτελεί μνημείο ανακριβειών και προχειρότητας  , αφού στερείται  τεκμηρίωσης .
       Εμείς δηλώνουμε ότι επιθυμούμε τον δημόσιο διάλογο  και   προσκαλούμε  πάλι , την ΕΛΙΚΑ ΑΕ , και τους άλλους ΑΠΕτζήδες , σε δημόσια συνάντηση – διάλογο στην  Άνδρο ,Τήνο , Πάρο , Νάξο  όποτε επιθυμούν , αλλά να έρθουν  με νέα αληθινά και τεκμηριωμένα   αυτή την φορά , επιχειρήματα , εάν καταφέρουν να βρούνε .
        Ας ρίξουμε λοιπόν και πάλι  μια ματιά σε αυτό το κουρελόχαρτο , μιας και το θέμα είναι πάλι επίκαιρο,  λόγο εκλογών , στα νησιά μας .

α)      Αναγράφουν  ψευδώς  , ότι θα μειωθεί ο λογαριασμός ρεύματος των νησιωτών  όταν εγκαταστήσουν τα τεράστια αιολικά τους .  
β)      Αναγράφουν ψευδέστατα ,  ότι με την λειτουργία των αιολικών της ΕΛΙΚΑ ΑΕ  , θα καλύπτονται οι τωρινές και οι μελλοντικές ανάγκες της Άνδρου και των άλλων νησιών .
γ)      Αναγράφουν ψευδώς , ότι με  τα νέα γιγαντιαία αιολικά τους, θα σταματήσουν τις συχνές διακοπές ρεύματος στην Άνδρο , και την εξάρτηση από το παλιό εργοστάσιο της ΔΕΗ .  ( Κύριοι , ήδη πέρασαν 5 χρόνια και οι διακοπές έχουν μηδενιστεί . Έγιναν έργα συντήρησης δικτύων του ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ .  Αυτά , χωρίς ούτε ένα , νέο αιολικό στο νησί μας )
δ)       Το θερμικό εργοστάσιο εφεδρείας της ΔΕΗ , ( ευτυχώς που υπάρχει ) ,  παρέχει συνεχή ασφάλεια ισχύος σε Άνδρο και Τήνο , σε περίπτωση εκτάκτων περιστατικών ( θεομηνίες , ατυχήματα ) .
ε)        Ψευδώς αναγράφουν , ότι μέσω του δικού τους έργου , η Άνδρος θα διασυνδεθεί με το ηλεκτρικό ηπειρωτικό σύστημα μέσω υποθαλασσίου καλωδίου . Όλοι γνωρίζουν ότι αυτό το υποθαλάσσιο  καλώδιο είναι της ΔΕΗ και η διασύνδεση υπάρχει  δυο δεκαετίες και πλέον .
στ)      Ψευδώς αναφέρουν ότι με τα λεφτά του Ομίλου τους θα καταστήσουν την Άνδρο ενεργειακά αυτόνομο νησί .
         Μα , κκ ΑΠΕτζήδες  της ΕΛΙΚΑ ΑΕ , σοβαρευτείτε επιτέλους  και σταματήστε να υποτιμάτε την νοημοσύνη μας . Η  Άνδρος  και η Τήνος είναι ενεργειακά αυτόνομα νησιά και διασυνδεδεμένα ,  δυο τουλάχιστον δεκαετίες .

Σε όλες τις παραπάνω αιτιάσεις μας υπάρχουν τεκμηριωμένες ( κατά την γνώμη μας ,απαντήσεις και επιχειρήματα ) . Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο . 






Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

Επιπτώσεις των ανεμογεννητριών στον τουρισμό .


     Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ανεμογεννήτριες



                                                *    Αντικαταστήστε την λέξη Τήνος με την λέξη Άνδρος

        Μία από τις επιπτώσεις που θα έχουν οι εγκαταστάσεις των βιομηχανικών αιολικών πάρκων στην Τήνο είναι η αρνητική επίδραση στον τουρισμό του νησιού. Η οπτική και η ακουστική όχληση, η αλλοίωση του φυσικού και του “χειροποίητου” τοπίου που τόσο έχει διαφημιστεί τελευταία είναι προφανές ότι θα δυσαρεστήσει τους επισκέπτες που αναζητούν την αυθεντικότητα του νησιού.

Παρά το προφανές του ισχυρισμού μας, μπορούμε να ανατρέξουμε σε μια σειρά μελέτες προκειμένου να τον ισχυροποιήσουμε:
Στα συμπεράσματα της μελέτης του Γερμανικού   Institute of Economic and Cultural Geography, Leibniz University of Hannover [1] που δημοσιεύτηκε το 2015, διαβάζουμε:
 “Σύμφωνα με τα θεωρητικά επιχειρήματα και τα υπάρχοντα εμπειρικά στοιχεία για την Γερμανία, διαπιστώνεται ότι η κατασκευή ανεμογεννητριών έχει αρνητικές συνέπειες στον τουρισμό... οι τουρίστες τείνουν να αποφεύγουν προορισμούς που χαρακτηρίζονται από μεγάλη ή και αυξανόμενη συγκέντρωση ανεμογεννητριών... σύμφωνα με τα αποτελέσματα, υπάρχει σύγκρουση στην ταυτόχρονη ανάπτυξη και των δύο βιομηχανιών” (σημ. αιολικής και τουριστικής).

Σε σχετική μελέτη που έγινε για λογαριασμό της τοπικής κυβέρνησης στην Σκωτία [2] και η οποία αφορά περιοχές που έχουν αρκετές ομοιότητες με τα Κυκλαδονήσια (διαβάστε και σχετικό άρθρο στην Καθημερινή [3]), προτείνονται λύσεις στην χωροθέτηση των ανεμογεννητριών ώστε να μην επηρεάζουν την ελκυστικότητα των περιοχών. Αυτές είναι οι εξής:
α)    Περιορισμένος αριθμός ανεμογεννητριών καθώς από την έρευνα φαίνεται ότι οι επισκέπτες “ανέχονται” μέχρι έναν μικρό αριθμό.
β)     Συγκέντρωση των ανεμογεννητριών σε λίγα σημεία
γ)     Αποφυγή της συνεχούς οπτικής επαφής
δ)     Μηδενικές παρεμβάσεις σε περιοχές υψηλής αναγνωσιμότητας

Δυστυχώς, η χωροθέτηση της ΡΑΕ στα Κυκλαδονήσια και ειδικά στην Τήνο δεν ακολουθεί καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις. Ο αριθμός των ανεμογεννητριών προς εγκατάσταση είναι υπερβολικός για το μέγεθος της Τήνου ενώ αυτές είναι διάσπαρτες [4]. Ειδικά οι μεγαλύτερες θα είναι ορατές από όλα σχεδόν τα χωριά αλλά και από παραλίες του νησιού. Τέλος οι περιοχές υψηλής αναγνωσιμότητας στην Τήνο βρίσκονται σχεδόν σε όλο το νησί. Tο δίκτυο των μονοπατιών της για το οποίο τόσο πολύς λόγος γίνεται, εκτείνεται παντού, ομοίως και τα γραφικά χωριά της.

Σε άλλη μελέτη για την οπτική όχληση από ανεμογεννήτριες στην νότια Αυστραλία [5], η οποία παρουσιάστηκε το 2006 σε συνέδριο του οργανισμού εκτίμησης επιπτώσεων της Νέας Ζηλανδίας (https://www.nzaia.org.nz), συμπεραίνεται ότι:
α)    Τα αιολικά πάρκα έχουν γενικά αρνητική οπτική επίπτωση σε τοπία τα οποία είχαν βαθμολογηθεί ως υψηλής ή μέτριας ποιότητας, πριν την εγκατάσταση ενώ θετική αποτίμηση έχουν μόνο οι εγκαταστάσεις που έγιναν σε τοπία χαμηλής ποιότητας (επίπεδα τοπία, τοπία με γυμνό έδαφος, χωρίς ιδιομορφίες).
β)     Ο αριθμός των ανεμογεννητριών δεν αλλάζει ιδιαίτερα την παραπάνω εκτίμηση. Είτε λίγες, είτε πολλές ανεμογεννήτριες, το αιολικό πάρκο έχει σχεδόν τις ίδιες επιπτώσεις.
γ)     Τα αρνητικά οπτικά αποτελέσματα δεν μειώνονται αισθητά με την απόσταση.
         Αρκετό ενδιαφέρον έχει επίσης μια οπτικοποίηση με animation στην οποία φαίνεται πως αυξήθηκαν οι περιοχές από όπου είναι ορατές οι ανεμογεννήτριες στην Σκωτία, στην διάρκεια μιας εικοσαετίας (1995-2015) [6]. Γίνεται αντιληπτό πως από την στιγμή που θα ξεκινήσουν οι εγκαταστάσεις των αιολικών πάρκων δεν θα αργήσουν να πολλαπλασιαστούν.
        Ήδη στον χάρτη της ΡΑΕ για την Άνδρο [7] μπορεί να δει κανείς ότι το πλήθος των ανεμογεννητριών που έχουν πάρει άδεια είναι υπερπολλαπλάσιο αυτών της Τήνου.

      Επιπλέον, οι εγκαταστάσεις των αιολικών πάρκων δεν επηρεάζουν την ποιότητα του τοπίου μόνο λόγω των ίδιων των ανεμογεννητριών. 
Τα συνωδά έργα (οδοποιία, γραμμές υψηλής τάσης, πυλώνες, εκχωματώσεις κλπ.) δημιουργούν εικόνα εργοταξίου και βιομηχανικής περιοχής.
 Παρά τις διαβεβαιώσεις των εταιριών για ήπιες παρεμβάσεις και για ανάπλαση, η εμπειρία πανελλαδικά είναι διαφορετική. Μερικές φωτογραφίες από εγκατεστημένα αιολικά πάρκα αρκούν για να πειστεί και ο πιο δύσπιστος [8].
Τέλος, σε μελέτη για την ηχητική όχληση από την λειτουργία των ανεμογεννητριών συγκεκριμένα στην Τήνο [9], υπολογίζεται ότι
α) Στα κοντινότερα χωριά (πχ. Καρδιανή) η όχληση θα κυμαίνεται στα 32-35 dB. Στάθμη σχετικά χαμηλή, όχι όμως για περιβάλλον ιδιαίτερα ήσυχο όπως αυτό του χωριού τις βραδινές ώρες (<30 dB).
β) Σε επισκέψιμες περιοχές πιο κοντά στα αιολικά πάρκα (~500m) η στάθμη θα κυμαίνεται περίπου στα 45 dB. Στάθμη απόλυτα αισθητή και ενοχλητική για έναν πιθανό περιπατητή.


Πηγές:
[4] http://www.rae.gr/geo/ 25.1 , 37.6 Κλίμακα 1:136494
[7] http://www.rae.gr/geo/ 24.8 , 37.85 Κλίμακα 1:272989
Tags:




Το άρθρο είναι αναδημοσίευση του αρχικού από το ........