Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020

ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΙΧ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ...... ΑΝΔΡΟ

                                            


      

          Δεκάδες οχήματα , ( επιβατηγά και φορτηγά )  με ξένες πινακίδες κυκλοφορούν παράνομα εδω και χρόνια στην Άνδρο .  Κάποιοι  εκμεταλλεύονται την αδράνεια  και χαλάρωση ελέγχων των υπηρεσιών του κράτους  . Ελέγχεται  η αποφυγή δασμών , τελών κυκλοφορίας  και η ύπαρξη η οχι , ασφαλιστήριου συμβολαίου .

Με βαριές ποινές και πρόστιμα κινδυνεύουν οι ιδιοκτήτες και οι χρήστες .

      Η αρμοδιότητα ελέγχων νόμιμης κυκλοφορίας αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες στην χωρα μας ,  βασικά ανήκει στο Υπ. Οικονομικων ( ΑΑΔΕ , στα Τελωνεία ) και  στην ΕΛΑΣ  , που οφείλει να συνεργάζεται κατά περίπτωση  με την πλησιέστερη Τελωνειακή Αρχή , αφού δεν υπάρχει πλέον  Τελωνειακή Υπηρεσία στην Ανδρο .

Τι ισχύει σήμερα 

           

         ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Ποια πρόσωπα δικαιούνται να κυκλοφορούν στην Ελλάδα αυτοκίνητο,  με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας, δηλαδή με το καθεστώς προσωρινής εισαγωγής και για πόσο διάστημα ;

         Φυσικά  πρέπει ολοι οι ενδιαφερόμενοι  , να μπορούν να αποδείξουν με εγγραφα  , ( εισητηρια ,διαβατήρια , βεβαιώσεις προξενείων κλπ ) οτι δικαιούνται να κάνουν χρήση του καθεστώτος προσωρινής εισαγωγής .


Δικαιούχα πρόσωπα είναι:


Α  .      Πρόσωπα με συνήθη κατοικία στο εξωτερικό που επισκέπτονται προσωρινά την Ελλάδα (Τουρίστες).  
Το δικαίωμα προσωρινής εισαγωγής χορηγείται στην κατηγορία αυτή για μέσα μεταφοράς και είδη ατομικής χρήσης, με τους εξής ειδικότερους όρους:
- το πρόσωπο να έχει τη συνήθη κατοικία του εκτός Ελλάδας
- να έρχεται προσωρινά στην Ελλάδα
- να χρησιμοποιεί το Μέσο Μεταφοράς και τα είδη ατομικής χρήσης για ιδιωτική του χρήση.
Η διάρκεια παραμονής στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής ορίζεται στους έξι (6) μήνες, συνεχείς ή όχι, ανά δωδεκάμηνο.
       Σε έκτακτες περιστάσεις τα αρμόδια τελωνεία μπορούν κατά την κρίση τους να χορηγήσουν επί πλέον παράταση μέχρι δεκαπέντε (15) ημέρες.
      Ειδικά, τα επιβατικά οχήματα που εισάγονται προσωρινά από πρόσωπα με συνήθη κατοικία στο εξωτερικό, που δεν ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα στην Ελλάδα, εφόσον δεν επανεξάγονται με τη λήξη της διάρκειας των (6) μηνών, πρέπει να ακινητοποιούνται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή, ύστερα από αίτηση του δικαιούχου, και να παραμένουν ακινητοποιημένα το λιγότερο (6) μήνες και το ανώτερο (24) μήνες.
    Για να μπορέσει ο δικαιούχος να κυκλοφορήσει εκ νέου το ακινητοποιημένο επιβατικό όχημα, πρέπει κατά το τελευταίο 12μηνο πριν από την αποσφράγιση του οχήματος να αποδεικνύει ότι είχε τη συνήθη κατοικία του στο εξωτερικό, δηλαδή ότι παρέμεινε στο εξωτερικό επί (185) ημέρες τουλάχιστον μετά τη σφράγιση του οχήματος.
Αν παρέλθουν 24 μήνες από την ακινητοποίηση, το όχημα κηρύσσεται αζήτητο.
Αν το αποσφραγίσει πριν από τους 24 μήνες και έχει δικαίωμα κυκλοφορίας μπορεί να το κυκλοφορήσει εκ νέου για 6 μήνες με καταβολή τελών κυκλοφορίας για όλο το διάστημα αυτό.

Β.      Πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα,  που εργάζονται στο εξωτερικό τουλάχιστον έξι μήνες το δωδεκάμηνο.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται:
- Οι Έλληνες υπήκοοι, κάτοικοι Ελλάδας που παραμένουν και εργάζονται στο εξωτερικό, τουλάχιστον (6) μήνες το δωδεκάμηνο.
- Οι αλλοδαποί (αλλοδαπές) που είναι παντρεμένοι με Έλληνες (Ελληνίδες) μόνιμους κατοίκους Ελλάδας, εφόσον και μετά το γάμο τους εξακολουθούν να παραμένουν πραγματικά στο εξωτερικό.
    Το δικαίωμα προσωρινής εισαγωγής χορηγείται στην κατηγορία αυτή για μέσα μεταφοράς και είδη ατομικής χρήσης για διάστημα έξι (6) μηνών, συνεχών ή όχι, ανά δωδεκάμηνο, χωρίς την καταβολή τελών κυκλοφορίας, εφόσον φέρουν ισχύουσα άδεια κυκλοφορίας κανονικής σειράς.
Το διάστημα αυτό των έξι (6) μηνών, μπορεί να παραταθεί από το αρμόδιο τελωνείο, σε έκτακτες περιστάσεις, μέχρι δεκαπέντε (15) ημέρες.

Γ.      Ελληνικά πληρώματα εμπορικών πλοίων γραμμών εξωτερικού.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται οι Έλληνες υπήκοοι, που είναι ναυτολογημένοι σε εμπορικά πλοία γραμμών εξωτερικού τουλάχιστον έξι (6) μήνες το δωδεκάμηνο.
Το δικαίωμα προσωρινής εισαγωγής, χορηγείται μόνον για το ιδιωτικής χρήσης επιβατικό αυτοκίνητο και για διάστημα (6) έξι μηνών, συνεχών ή όχι, ανά δωδεκάμηνο, χωρίς την καταβολή τελών κυκλοφορίας, εφόσον φέρει ισχύουσα άδεια κυκλοφορίας κανονικής σειράς.

Δ.        Άλλες ειδικές κατηγορίες
Το δικαίωμα της προσωρινής εισαγωγής παρέχεται και στις παρακάτω περιπτώσεις:
- Στα πρόσωπα που έχουν συνήθη κατοικία στο εξωτερικό και έρχονται προσωρινά στην Ελλάδα, αποκλειστικά και μόνο για να σπουδάσουν σε ανώτερα ή ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Το δικαίωμα παρέχεται για ένα επιβατικό όχημα και είδη ατομικής χρήσης, και για το διάστημα των σπουδών, ανάλογα με τα έτη σπουδών.
- Στα πρόσωπα που έχουν συνήθη κατοικία στο εξωτερικό και έρχονται προσωρινά στην Ελλάδα, αποκλειστικά και μόνον για μετεκπαίδευση ή ειδίκευση σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ή σχολές επιμόρφωσης που ανήκουν σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή πανεπιστημιακές κλινικές. Το δικαίωμα παρέχεται για ένα επιβατικό όχημα και είδη ατομικής χρήσης και για διάστημα τεσσάρων (4) ετών από την έναρξη της μετεκπαίδευσης ή ειδίκευσης.
- Στους αλλοδαπούς που έχουν συνήθη κατοικία στο εξωτερικό και έρχονται προσωρινά στην Ελλάδα με σκοπό να εργαστούν σε εκτέλεση σύμβασης ορισμένου χρόνου με το ελληνικό δημόσιο, οργανισμό δημοσίου δικαίου, νομικά πρόσωπα που εποπτεύονται από το δημόσιο, σε αλλοδαπά εμπορικά ή βιομηχανικά επιμελητήρια ή σε εγκαταστημένους στη χώρα μας ξένους κρατικούς οργανισμούς και ινστιτούτα και οι οποίοι προσφέρουν ιδιαίτερα εξειδικευμένη εργασία προσωρινής μορφής. Το δικαίωμα παρέχεται για ένα επιβατικό όχημα και είδη οικοσκευής και για όσο διάστημα διαρκεί η σύμβαση εργασίας τους.
- Στους αλλοδαπούς υπηκόους που έχουν συνήθη κατοικία στο εξωτερικό και έρχονται προσωρινά στην Ελλάδα για να εργαστούν με σύμβαση ορισμένου χρόνου ως διδακτικό προσωπικό σε ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας ή σε ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα με βάση διμερείς μορφωτικές συμφωνίες. Το δικαίωμα παρέχεται για ένα επιβατικό όχημα και είδη οικοσκευής και για όσο διάστημα διαρκεί η σύμβαση εργασίας τους.
- Στους Έλληνες διπλωματικούς, προξενικούς και λοιπούς υπαλλήλους του Yπουργείου Εξωτερικών, καθώς και στους εξομοιούμενους με αυτούς υπαλλήλους, που επιστρέφουν προσωρινά στην Ελλάδα για εκτέλεση υπηρεσίας. Το δικαίωμα παρέχεται για ένα επιβατικό όχημα και είδη οικοσκευής και για διάστημα μέχρι πέντε (5) χρόνια από την άφιξή τους στην Ελλάδα για εκτέλεση υπηρεσίας. Η πενταετής διάρκεια παρατείνεται για ολόκληρο το διάστημα παραμονής των υπαλλήλων στην Ελλάδα για εκτέλεση υπηρεσίας, με τον όρο ότι η παραμονή τους στην Κεντρική υπηρεσία, δεν οφείλεται σε αίτημά τους, αλλά σε υπηρεσιακές ανάγκες, γεγονός που θα βεβαιώνεται από την αρμόδια Δημόσια Yπηρεσία. Παράταση πέραν της πενταετίας, θα χορηγείται τμηματικά για δώδεκα (12) μήνες κάθε φορά και μέχρι τη λήξη της υπηρεσίας του υπαλλήλου στην Κεντρική Yπηρεσία.
- Στους Έλληνες υπηκόους με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που σπουδάζουν στο εξωτερικό ως φοιτητές, σπουδαστές ή μετεκπαιδευόμενοι σε σχολές εξωτερικού, εφόσον παραμένουν για σπουδές εκτός Ελλάδας κατά το μεγαλύτερο διάστημα του έτους σπουδών. Το δικαίωμα παρέχεται μόνο για επιβατικό όχημα και για διάστημα τριών(3) μηνών συνεχών ή όχι ανά ημερολογιακό έτος.
- Στα πρόσωπα που μετοικούν στην Ελλάδα. Το δικαίωμα παρέχεται μόνο για το επιβατικό όχημα με σκοπό τον τελωνισμό του και για διάστημα ενός (1) μήνα με τον όρο ότι το διάστημα αυτό δεν ξεπερνά την προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί ο τελωνισμός του οχήματος με τις διατάξεις των μετοικούντων.
- Στους επαναπατριζόμενους Έλληνες και ομογενείς πολιτικούς πρόσφυγες. Το δικαίωμα παρέχεται μόνο για το επιβατικό όχημα με σκοπό τον τελωνισμό του και για διάστημα έξι (6) μηνών, με τον όρο ότι το διάστημα αυτό δεν ξεπερνά την προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί ο τελωνισμός του οχήματος με τις διατάξεις των μετοικούντων.
- Στο υπαλληλικό προσωπικό της Ε.Ε., στους αλλοδαπούς ανταποκριτές ξένου τύπου, στο αλλοδαπό προσωπικό ξένων Αρχαιολογικών Σχολών, στο αλλοδαπό, προσωπικό Διεθνών Οργανισμών, κ.λπ.

Ποια είναι τα μεταφορικά μέσα ιδιωτικής χρήσης και τα είδη ατομικής χρήσης που μπορούν να παραληφθούν με το καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής;

Μεταφορικά μέσα είναι:
Τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης, δηλαδή:
- Επιβατικά αυτοκίνητα μέχρι εννέα (9) θέσεις, περιλαμβανομένου και του οδηγού ή αυτοκινούμενα τροχόσπιτα με τα ρυμουλκούμενά τους.
- Μοτοσικλέτες ή μοτοποδήλατα (αποκλείονται τα οχήματα δημόσιας χρήσης).
- Τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης.
- Τα αεροπλάνα ιδιωτικής χρήσης.
- Άλογα ιππασίας.
Είδη ατομικής χρήσης είναι :
Τα είδη που έχει ο επισκέπτης στις προσωπικές του αποσκευές τις οποίες παρουσιάζει στο τελωνείο κατά την άφιξή του, και προορίζονται για τις ανάγκες κατά την προσωρινή παραμονή του στην Ελλάδα π.χ.:
- Τα είδη ρουχισμού.
- Η φωτογραφική μηχανή.
- Η φορητή κινηματογραφική μηχανή λήψεως.
- Η φορητή VIDEO CAMERA.
- Το φορητό ραδιόφωνο
- Το κασετόφωνο.
- Το φορητό μουσικό όργανο.
- Η σκηνή και ο εξοπλισμός κατασκηνώσεως.
- Είδη αθλήσεως (WIND SURFING, σκι, ποδήλατο, ρακέτες τέννις κ.λπ.).
- Ο προσωπικός ηλεκτρονικός υπολογιστής.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν τα μεταφορικά μέσα και τα είδη ατομικής χρήσης, προκειμένου να παραληφθούν με το καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής;

Τα επιβατικά οχήματα, κατά την είσοδό τους στη χώρα μας, πρέπει να φέρουν επίσημες πινακίδες κυκλοφορίας κανονικής ή προσωρινής σειράς της χώρας που έχει εκδώσει την άδεια κυκλοφορίας τους.
       Επίσης πρέπει να συνοδεύονται από την άδεια κυκλοφορίας που έχει εκδώσει η χώρα στην οποία έχουν καταχωρηθεί και να είναι ασφαλισμένα.
       Εάν κατά την είσοδό τους στη χώρα δεν ισχύει η προσωρινού τύπου άδεια κυκλοφορίας, τότε δεν είναι δυνατή η υπαγωγή τους στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής ή απαλλαγής.
        Επίσης δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν ή να παραμένουν στη χώρα με τα παραπάνω καθεστώτα, πέραν της ημερομηνίας ισχύος της άδειας κυκλοφορίας προσωρινού τύπου. 

       Για τη συνέχιση της παραμονής των οχημάτων στο παραπάνω καθεστώς πρέπει οι κάτοχοι να εφοδιάζονται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή με ελληνικές πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας προσωρινού τύπου.
Το δικαιούχο πρόσωπο πρέπει να έχει δίπλωμα οδήγησης επιβατικού οχήματος .

Σε ποιους περιορισμούς υπόκεινται τα μεταφορικά μέσα και τα είδη ατομικής χρήσης που παραλαμβάνονται με το καθεστώς προσωρινής εισαγωγής;

- Τα μεταφορικά μέσα και τα είδη ατομικής χρήσης που τίθενται στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής, πρέπει να επανεξάγονται το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας που προβλέπεται κατά περίπτωση και έχει ορίσει το τελωνείο, διαφορετικά επιβάλλονται πρόστιμα.
- Τα ρυμουλκούμενα οχήματα πρέπει να επανεξάγονται μαζί με το κυρίως όχημα που τα ρυμουλκεί.
Παράδειγμα: αν έχει εισαχθεί προσωρινά επιβατικό όχημα Ι.Χ. μαζί με ρυμουλκούμενο τροχόσπιτο, πρέπει να επανεξαχθούν μαζί, διαφορετικά επιβάλλονται πρόστιμα.
- Τα μεταφορικά μέσα και τα είδη ατομικής χρήσης δεν επιτρέπεται:
να μεταβιβαστούν
→ να εκμισθωθούν
→ να αποτελέσουν αντικείμενο ενεχύρου ή χρησιδανείου
→ να παραχωρηθεί η χρήση τους σε τρίτους
→ να οδηγούνται (για μέσα μεταφοράς), έστω και για μία μόνον φορά από τρίτους,
ανεξάρτητα της υπαιτιότητας ή όχι του δικαιούχου προσώπου.

        Ποιες ποινές επιβάλλονται σε περίπτωση παράβασης των όρων και προϋποθέσεων που θέτουν οι διατάξεις που διέπουν το καθεστώς προσωρινής εισαγωγής;

Παραβάσεις

 - Πρόσθετα τέλη ( Πρόστιμα):
- Σε περίπτωση εκπρόθεσμης επαναποστολής ή εξαγωγής ή εγκατάλειψης ή καταστροφής ή ακινητοποίησης του οχήματος οφείλεται πρόστιμο για κάθε μέρα καθυστέρησης, ανάλογα με την δυναμικότητα του επιβατικού οχήματος:
Μέχρι 1600 cc: 15 € την ημέρα
Από 1601 cc μέχρι 2000 cc: 30 € την ημέρα
Από 2001 cc και άνω: 60 € την ημέρα και
για μοτοσικλέτες: 10 € την ημέρα .
Σε αυτοκίνητα που φέρουν προσωρινού τύπου άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας, επιβάλλονται τα ανωτέρω πρόστιμα για κάθε μέρα μετά τη λήξη της προσωρινού τύπου άδειας κυκλοφορίας.
- Προκειμένου για ρυμουλκούμενο όχημα που τυχόν παρέμεινε στην Ελλάδα μετά την επανεξαγωγή του κυρίως οχήματος που το ρυμουλκούσε, επιβάλλεται πρόσθετο τέλος 5 € για κάθε ημέρα παραμονής του ρυμουλκούμενου οχήματος μετά την επανεξαγωγή του κυρίως οχήματος (αφορά οχήματα τρίτης χώρας).
- Σε περίπτωση μη επανεξαγωγής σκαφών αναψυχής και αεροπλάνων, μέσα στην οριζόμενη προθεσμία οφείλονται:
→ εφάπαξ πρόσθετο τέλος 88 € για την μη εμπρόθεσμη επανεξαγωγή και
→ πρόσθετο τέλος 14 € για κάθε ημέρα παραμονής τους στην Ελλάδα, μετά την λήξη της προθεσμίας επανεξαγωγής.
- Σε περίπτωση μη επανεξαγωγής ειδών ατομικής χρήσης και αλόγων ιππασίας, μέσα στην οριζόμενη προθεσμία, οφείλεται πρόσθετο τέλος ίσο με το 50% του συνόλου των αναλογούντων δασμών και φόρων κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης.
- Για επιβατικό όχημα που έχει τεθεί εμπρόθεσμα σε τελωνειακή ακινητοποίηση και μεταγενέστερα λήξει η προθεσμία επανεξαγωγής του, δεν οφείλονται πρόσθετα τέλη.
Με την λήξη όμως της προθεσμίας επανεξαγωγής κηρύσσονται αζήτητα και στη συνέχεια περιέρχονται στην κυριότητα του Δημοσίου.
- Αν διαπιστωθεί ότι η προσωρινή εισαγωγή μεταφορικού μέσου ή ειδών ατομικής χρήσης, επετράπη με βάση ανακριβή στοιχεία που προσκόμισε στο τελωνείο ο ενδιαφερόμενος, καταλογίζονται  τα πρόσθετα τέλη της παράνομης παραμονής, από την ημέρα εισαγωγής, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα κατά περίπτωση.
- Σε περίπτωση οδήγησης κοινοτικού οχήματος από μη δικαιούχο πρόσωπο, επιβάλλεται πρόστιμο 700 €    αν το δικαιούχο πρόσωπο βρισκόταν στη χώρα κατά το χρόνο που συντελέστηκε η παράβαση, διαφορετικά επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το ύψος των φορολογικών επιβαρύνσεων που αναλογούν στο όχημα.
- Σε περίπτωση οδήγησης μεταφορικού μέσου τρίτης χώρας (πλην αλόγων ιππασίας) από μη δικαιούχο πρόσωπο , επιβάλλεται εφάπαξ πρόστιμο 733 € αν το δικαιούχο πρόσωπο βρισκόταν στη χώρα κατά το χρόνο που συντελέστηκε η παράβαση, διαφορετικά επιβάλλεται το διπλάσιο του προστίμου αυτού  , επιφυλασσόμενων των περί λαθρεμπορίας διατάξεων του εθνικού τελωνειακού κώδικα.
- Για κάθε άλλη παράβαση του καθεστώτος της προσωρινής εισαγωγής, οφείλονται άμεσα οι δασμοί και φόροι και πρόσθετο τέλος 100% των δασμών και φόρων που αναλογούν.
      Πέρα από την επιβολή των προστίμων, τα οχήματα υπόκεινται σε προσωρινή συντηρητική δέσμευση και αποδίδονται μετά την καταβολή των οφειλομένων προστίμων και τυχόν άλλων επιβαρύνσεων.

       Αν το όχημα δεν παραληφθεί μέσα σε τρεις (3) μήνες από την οριστικοποίηση της καταλογιστικής πράξης επιβολής των προστίμων, περιέχεται αυτοδικαίως στην κυριότητα του Δημοσίου .


Σχετικές δημοσιεύσεις


1 https://www.iefimerida.gr/news/152820/%CE%B1%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B9%CF%87-%CE%BC%CE%B5-%CE%BE%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B5-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%8B%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CE%B7-


2

https://www.thetoc.gr/koinwnia/article/aade-paranoma-ena-sta-tria-autokinita-me-xenes-pinakides-stin-ellada/


3

https://www.businessnews.gr/el/auto/ih-me-xenes-pinakides-erhontai-varia-prostima-kai-ypsili-forologia-pinakes.html

4

https://forum.4troxoi.gr/node/77202

Σάββατο 22 Αυγούστου 2020

Η ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ Α/Γ ... ΞΕΚΑΘΑΡΑ

    

                       Εκβιαστές, ψεύτες και υποκριτές - Μανώλης Β. Βολουδάκης

        Στις δημοκρατίες της Ε.Ε . και σε ολο τον Δυτικό κόσμο , οι μειοψηφίες οφείλουν να συντάσσονται στην τελική,  με τις αποφάσεις της πλειοψηφίας  , όπως αυτή εκφράζεται μέσα στα κοινοβούλια .

Οι σοβαρές διαφωνίες που υπάρχουν η που διαμορφώνονται  , συνήθως γίνονται πολιτική έκφραση η αντίθεση , στις επόμενες εκλογές . Τα ζητήματα και τα προβλήματα  που απασχολούν τις κοινωνίες , είθισται να  λύνονται από τις λαοπρόβλητες πλειοψηφίες,  μετά απο δημοκρατικές εκλογές .

Τι γίνεται όμως , όταν η αντιμετώπιση ενός υπάρχοντος χρόνιου κοινωνικού προβλήματος ,  βρίσκει την ίδια ακριβως αντιμετώπιση  και πολιτική απο τις κυβερνήσεις όλων των χρωμάτων , που διαδέχονται για δεκαετίες η μια την άλλη ?

Αναφέρομαι στο τεράστιο  πολιτικοοικονομικό θέμα , που απασχολεί σήμερα τους λαούς όλου του  πλανήτη   και φυσικά της Ελλάδας μας . 

Αναφέρομαι , στην φρενίτιδα για  '' Πράσινη Ανάπτυξη η για πολλούς Πράσινη Απάτη ''  , σαν την μοναδική λύση,  στην  αμφισβητούμενη από πολλούς πλέον ,  απειλή της   ''Κλιματικής Αλλαγής '' . 

Αναφέρομαι  , στην   προτεινόμενη με το ζόρι  από την Ε.Ε.   ''Καθαρή Πράσινη Ενέργεια'' ,  σαν την νέα  '' θρησκεία '' , που υποτίθεται οτι θα μας σώσει τελικά  από όλα τα κακά που μας απειλούν .sic!

Με την ''πράσινη ενέργεια'' θα αντιμετωπίσουμε τις  πλημμύρες , τις φωτιές , το λιώσιμο πάγων , τους σεισμούς , το τσουναμι , τα φίδια , κλπ,κλπ .

Και επειδή ''πράσινη ενέργεια'',  σημαίνει κυρίως  (Γερμανικές ) ανεμογεννήτριες και λοιπές ΑΠΕ  , φτάνουμε στην καρδιά ενός  θέματος , που χρόνια τώρα , απασχολεί μια σοβαρή μερίδα συμπολιτών  μας , οι οποίοι με ισχυρά  ( κατ' εμένα )  επιχειρήματα , αντιτίθενται στην τοποθέτηση παντού στην ύπαιθρο της χώρας και στα νησιά μας ,  των ανεμογεννητριών . 

Δεν θα σταθώ σήμερα , στα επιχειρήματα της μιας η της άλλης πλευράς .

Τοποθετούμαι πάντα  δημοσίως και επωνύμως ,  ξεκάθαρα αρνητικά για τις ΑΠΕ , για μια δεκαετία και πλέον . Όμως αυτό , δεν έχει σήμερα καμια σημασία .

Σήμερα θέλω να υπογραμμίσω με έμφαση,  την ξεκάθαρα θετική  στάση  ΟΛΩΝ των κυβερνήσεων την τελευταία 15 ετία  στο θέμα της πανελλαδικής εξάπλωσης των ανεμογεννητριών . 

 Για πολλούς λόγους που όλοι γνωρίζουμε ,    ΚΑΜΙΑ  Ελληνική η  Ευρωπαϊκή κυβέρνηση δεν αντιτάχθηκε  επίσημα και ουσιαστικά στην ''πράσινη ενέργεια'' .

Αντιθέτως από όλες τις κυβερνήσεις , ψηφίστηκαν Δρακόντειοι νόμοι υπέρ των ΑΠΕ   και οι πολίτες σήμερα,  αφού αδυνατούν να τους ανατρέψουν , υποβάλλονται σε βαρύτατες νομικές συνέπειες όταν αντιδρούν δυναμικά .

 Φυσικά  ,  κάποιες  τοπικές μειοψηφίες ,  που πατρονάρονται πολιτικά από  σκοτεινούς κύκλους   ,  όταν ''πέφτουν''  στην αντιπολίτευση του Δήμου    Άνδρου ,  ''γαυγίζουν '' υποκριτικά  ( αναζητώντας πολιτικά οφέλη ) . Είναι οι ίδιοι  που  σιωπούσαν προκλητικά , όταν βρέθηκαν τα προηγούμενα  στην εξουσία . 

 Δυστυχώς  θα βρίσκονται πάντα αφελείς χειροκροτητές ,  σε όλες τις πολιτικές παρατάξεις , που πότε δε θυμούνται τα λάθη των δικών τους , άλλα μόνο τα λάθη των άλλων .

Για χρόνια λοιπόν , στον μικρό και πανέμορφο τόπο μας  , εγώ και πολλοί  άλλοι φίλοι σκεπτικιστές ,  εξαιρετικοί γνώστες του θέματος ,  ''πράσινη απάτη '' , είχαμε χαρακτηριστεί  σαν  ''γραφικοί τύποι '' , για την δράση μας , από  τους ιδίους  που σήμερα εγιναν όψιμοι επαναστάτες .

Από αυτούς τους υποκριτές , που ήταν μυστικά οι συνομιλητές των ''επενδυτών'' και άνοιγαν  και πλήρωναν κρυφά , ''αγροτικούς δρόμους'' την νύχτα στα βουνά , για να προετοιμάσουν την εύκολη εγκατάσταση  δεκάδων Α/Γ στην Άνδρο . 

    Αγαπητοί φίλοι , επανέρχομαι στην αρχική μου τοποθέτηση  . 

 Ναι ,  σήμερα είμαι αντίθετος  στις Α/Γ ,  γιατί πιστεύω  (και μπορώ να το αποδείξω με σοβαρότατα επιχειρήματα ) , οτι θα έχουν βαριά αρνητική προσφορά στην  Άνδρο. 

Αυτή όμως η θέση μου ,   ταυτόχρονα συνεπάγεται την νομική  μου συμμόρφωση .

       Φυσικά άδικα περιμένω μέχρι σήμερα , μια ανάλογη ξεκάθαρη τοποθέτηση , απο αυτούς που στο παρελθόν κατείχαν θέσεις ευθύνης . Μόνο κάτι αρθράκια copy paste καθημερινά , με μηδενική ανταπόκριση . 

Αδυνατούν να γράψουν κάτι ... δικό τους , σχετικά με το πρόβλημα .

Ο  ''Καμπανός'' και το ''Φραγκάκι '' , εγιναν  μετά από πολλά χρόνια ,   νόμιμες ''επενδύσεις'' και σήμερα έχουν όλες τις άδειες,  από τις προηγούμενες κυβερνήσεις . 

Δείξτε μου έναν αιρετό αγωνιστή ,  που να ήξερε ο ίδιος σε βάθος το θέμα και προσπάθησε να ενημερώσει τους Ανδριώτες, για τον επερχόμενο κίνδυνο . 

Κανένας αιρετός στην Άνδρο , δεν  ''έστησε'' ποτέ στο παρελθόν,  μια δημόσια διάλεξη εναντίον των ανεμογεννητριών .  Αδιαφορήσαμε  λοιπόν όλοι σαν νησί , όταν είχαμε χρόνο αντίδρασης . 

Εμείς  ''οι γραφικοί ''   , τους προσκαλούσαμε και τους παρακαλούσαμε να παρευρεθούν  στις ομιλίες-διαλέξεις    , που  μόνοι μας διοργανώναμε  στην Άνδρο , στην Τήνο , στην Αθήνα και αλλού .

Αποτύχαμε  όλοι , αφού δεν κατορθώσαμε δυστυχώς να αποτρέψουμε τις Α/Γ στην Άνδρο . Δημοκρατικά είμαστε πλέον  υποχρεωμένοι να  , σεβόμαστε την νομιμότητά τους  και τις αποφάσεις των δικαστηρίων  .

 Συμπολίτες μας κατηγορήθηκαν ποινικά και τους επιβλήθηκαν πρόστιμα !

Ας προσπαθήσουμε  στο μέλλον ενωμένοι να ακυρώσουμε  , όλες τις επερχόμενες ''επενδύσεις'' που δεν έχουν ολοκληρώσει την αδειοδοτική διαδικασία . Έχουμε νομικά ερείσματα . 

       Ας  μείνουμε λοιπόν στην ουσία  και ας κλείσουμε τα αυτιά μας στους όψιμους ''κοτσαμπάσηδες '' , ανύπαρκτους επαναστάτες του γλυκού νερού .

 

Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΔΡΟΥ


Η εικόνα ίσως περιέχει: φαγητό

     
         Με το παρόν δελτίο τύπου γίνεται γνωστό ότι το Δημοτικό Λιμενικό μας Ταμείο
πέτυχε την ένταξη στο Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ», στο πλαίσιο της Πρόσκλησης VΙΙ,
της ακόλουθης Πράξης με δικαιούχο φορέα το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου- Άνδρου (Ν. Κυκλάδων):
«Μελέτες και Υπηρεσίες Ανάπτυξης Έργων ΔΛΤ Τήνου -Άνδρου», 
συνολικού προϋπολογισμού 241.262,25 € , με τα παρακάτω υποέργα:

1. Μελέτες και Υπηρεσίες Ανάπτυξης Έργων Λιμένα Τήνου

2. Μελέτες και Υπηρεσίες Ανάπτυξης Έργων Λιμένα Άνδρου

Η χρηματοδότηση μοιράζεται εξίσου στα δύο νησιά και καλύπτει βασικές
μελετητικές ανάγκες για τα λιμάνια μας. Με την ολοκλήρωση των μελετών αυτών
θα μας δοθεί η δυνατότητα να προχωρήσουμε με ωριμότητα στις προσκλήσεις για
τα έργα του ΕΣΠΑ.
Προχωράμε μπροστά με μεθοδικά βήματα.
                                                                                 
                                                                                  Ο Δήμαρχος 'Ανδρου 

                                                                                  Δημήτρης Λοτσάρης

Κυριακή 12 Ιουλίου 2020

Με το βλέμμα στην επόμενη μέρα.



     


‘’   Το Short term rental στην Ελλάδα έγινε ό,τι γίνεται συνήθως με τις μόδες. Τσίχλα που αλλάζει γεύση, σχήμα, χρώμα και «ποιότητα» αναλόγως με το ποιος την μασάει’’.


     Ο ανταγωνισμός της επόμενης μέρας είναι εδώ σήμερα.
Η Ελλάδα παραμένει ένας υπέροχος προορισμός, ένα από τα μεγάλα μακρινά όνειρα δισεκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.  
   Αλλά πόσοι από όσους βγάζουν λεφτά από αυτούς, το καταλαβαίνουν, το εκτιμούν και το αναδεικνύουν;
Δείτε για παράδειγμα αυτήν εδώ την βίλα.
         Η Three Laggoons Villa, βρίσκεται στη Σύρο, ένα νησί που θα μπορούσε (και πιθανότατα θα το κάνει μέσα στην επόμενη δεκαετία) να υποδέχεται πλήθη κάθε κατηγορίας, όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη, ή η Πάρος κι η Ρόδος.
      Έχει όπως χιλιάδες βίλες στο Αιγαίο μια όμορφη infinity pool, μεγάλο κήπο, ωραία θέα, παραλία από κάτω της που έχει δύσκολη πρόσβαση απ’ το δρόμο και υπέροχη ομορφιά, όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και τις σύγχρονες ανέσεις ενός πανέμορφου σπιτιού, αλλά οι άνθρωποι της φρόντισαν να την καταστήσουν ασύγκριτη σε οποιονδήποτε ανταγωνισμό λειτουργώντας έξυπνα και προνοητικά.
         Έφτιαξαν λοιπόν ένα ελικοδρόμιο σε ένα σημείο που έτσι κι αλλιώς δεν θα μπορούσαν να κάνουν πολλά καλύτερα πράγματα.        Έτσι προσφέρουν στο υψηλότερης κατηγορίας κοινό μια διευκόλυνση που ελάχιστες βίλες έχουν στο Αιγαίο.       Την ίδια στιγμή, παρέχουν σε όσους επισκέπτες το θελήσουν την δυνατότητα να νοικιάσουν αυτοκίνητα, μηχανάκια αλλά κυρίως, σκάφος.       Το οποίο μπορούν να το παρέχουν ακόμα για να πάρουν τους επισκέπτες τους από ένα λιμάνι για να τους οδηγήσουν απευθείας στην βίλα τους.        Καταλαβαίνετε πόσο μεγάλο πλεονέκτημα είναι αυτό σε μια απίθανη συγκυρία όπως η φετινή.
        Κι όμως, δεν ήταν η επένδυση ή η τεχνολογία που άλλαξε τα δεδομένα εν προκειμένω.
      Αλλά η σύνθετη σκέψη, κι η τετράγωνη λογική. Πράγματα που οι απόγονοι του Οδυσσέα και του Αριστοτέλη περηφανεύονται πως έχουν σε περίσσευμα.
Αλλά τελικά ελάχιστοι χρησιμοποιούν.



Απόσπασμα από ένα πολύ καλό άρθρο για το airbnb και τον τουρισμό  γενικότερα .


Πηγή : Andro.gr

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020

SAGINI3: Η φρίκη είναι ότι υπάρχουν ΟΡΔΕΣ ηλιθίων

SAGINI3: Η φρίκη είναι ότι υπάρχουν ΟΡΔΕΣ ηλιθίων:                                                       Τα διάφορα '' θετικά '' σχόλια , στα οποία γράφονται αρλούμπες  γι...

Η φρίκη είναι ότι υπάρχουν ΟΡΔΕΣ ηλιθίων

                                Ο σημαντικότερος λόγος - Δημοκρατική της Ρόδου

          
         Τα διάφορα '' θετικά '' σχόλια , στα οποία γράφονται αρλούμπες  για τις ΑΠΕ , είναι εξαιρετικά χρήσιμα και τα φυλάω επιμελώς.
 Παραθέτουν τα βλακώδη επιχειρήματα,  με τα οποία η αιολική Μαφία και τα παπαγαλάκια της προσπαθούν να μετατρέψουν τον πληθυσμό σε ορδές ηλιθίων.

1.      Δεν υπάρχει στην Φυσική ή την Μηχανολογία όρος "καθαρή ενέργεια"

Υπάρχουν οι όροι ενέργεια χαμηλής ενθαλπίας, ή υψηλής εντροπίας, 1.    (κοινώς η σχετικά άχρηστη ενέργεια).
 Ο αέρας και ο ήλιος είναι ((στην επιφάνεια της Γης) πεντακάθαρη ενέργεια. 
Κατάλληλη για στέγνωμα μπουγάδας. Ακατάλληλη για ηλεκτροδότηση δικτύου.
 Το ότι γυρίζει ένα ανεμοδούρι, ή φορτίζεται μια μπαταρία, δεν σημαίνει ότι ηλεκτροδοτείται ένα δίκτυο.

2.     Υπάρχει ακόμα και η "κατανεμόμενη" ηλεκτρική ενέργεια και η ...."στοχαστική" ηλεκτρική ενέργεια.  Κατανεμόμενη είναι η ενέργεια που την έχεις όταν την θες, και όχι όταν θέλει αυτή. 

 Ένας κεραυνός στο κεφάλι σου δεν είναι κατανεμόμενη ενέργεια (αν και ένας κεραυνός έχει ενέργεια που αντιστοιχεί σε ηλεκτροδότηση πολλών διαμερισμάτων).  
Η αιολική ενέργεια και, λιγότερο,  η φωτοβολταϊκή ενέργεια είναι "στοχαστική", δηλαδή κουτουρού μεταβλητή, τυχαία. 
 Ακατάλληλη ή άχρηστη, αν θες να ανάψεις το φως τα μεσάνυχτα , και δεν φυσάει.

3.     Η στοχαστική, μη κατανεμόμενη, αιολική και φωτοβολταϊκή ενέργεια μπορούν να "ενσωματωθούν" σε ένα δίκτυο, αλλά και από την θεωρία και από την πράξη, μετρημένα και τεκμηριωμένα 

α) δεν υποκαθιστούν συμβατική ηλεκτροπαραγωγή και 
β) δεν εξοικονομούν μετρήσιμα καύσιμα. 
Δηλαδή, η μεν ΡΑΕ και όχι μόνο , έχουν πει ότι οι ΑΠΕ δεν υποκαθιστούν συμβατικές μονάδες, η δε Κυβέρνηση, σε οποιαδήποτε χώρα, αδυνατεί να πει επίσημα "πόσα γραμμάρια λιγνίτη ή αέριο έχουν εξοικονομήσει οι ΑΠΕ.
 Οι δημοσιευμένες και βασισμένες σε πραγματικά στοιχεία μελέτες λένε "ΜΗΔΕΝ".

4.     Όλα τα αιολικά και όλα τα φωτοβολταϊκά της Ελλάδας, επί 100, δωρεάν και δωρεάν διασυνδεμένα, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν ούτε την πιο ταπεινή και βρωμερή λιγνιτική μονάδα. 

Το φυσικο αέριο και οι εισαγωγές ρεύματος , υποκαθιστούν συμβατικές μονάδες.  
Όχι οι ΑΠΕ.

5.      Το μόνο που κάνουν οι ΑΠΕ είναι να εισπράττουν λεφτά για αυτούς που τις κατασκευάζουν και τις πουλάνε ( βασσικα τους Γερμανούς) και αυτούς που τις λειτουργούν (την EDF/Edison την GDF/Ηρων την ENEL και λοιπές περίπου κρατικές ΔΕΗ άλλων χωρών ). 

Λεφτά για τα λεφτά και όχι για το μη κατανεμόμενο, στοχαστικό ρεύμα τους.

6.      Αν ενδιαφέρει , μου αρέσουν πολύ τα αιολικά, σαν εμφάνιση και σαν...... μουσική. 

Και μου αρέσουν και οι χωματόδρομοι στα βουνά για να πηγαίνω βόλτες με το Τσερόκι μου.
 Αλλά για 5-10 δις επιδοτήσεις τον χρόνο, καλύτερα να μην τα είχα.

7.      Τα αιολικά και τα φ/β είναι τεχνολογίες του 1960. Δοκιμάστηκαν και απέτυχαν την δεκαετία του 1970. 

    Έκτοτε, αν και υπήρξαν βελτιωτικές εξελίξεις, δεν έχει αλλάξει ο στοχαστικός και μη κατανεμόμενος χαρακτήρας τους, και δεν έχει αλλάξει η αδυναμία αποθήκευσης σε κλίμακα δικτύου
      Από τότε  , η μόνη ''επαναστατική τεχνολογική εξέλιξη''  είναι ο Γερμανικός Νόμος EEG, του 1992,  που τις έκανε υποχρεωτικές, υποχρεωτικά επιδοτούμενες, με υποχρεωτικές ταρίφες και άλλα υποχρεωτικά κόλπα. 
      O Νόμος EEG έχει γίνει υποχρεωτικός,  όπου κάνουν κουμάντο ή λαδώνουν οι Γερμανοί. 
       Και σαν συνέπεια,  έχουν μπει ''υποχρεωτικα ''  , πολλές ΑΠΕ στην Ε.Ε. , μετά τον Νόμο EEG , αλλά τα αιολικά και τα φωτοβολταϊκά εξακολουθούν να είναι ενεργειακά ασήμαντα και ηλεκτροδοτικά άχρηστα.
       Αλλά διπλασιάζουν και τριπλασιάζουν το ρεύμα, το οποίο , είμαι σίγουρος ότι σας αρέσει πολύ .

Η φρίκη είναι ότι υπάρχουν ΟΡΔΕΣ ηλιθίων.


1.   http://gym-falan.lar.sch.gr/articles/arcl-0015.html



       πηγή    http://archaeopteryxgr.blogspot.com/2019/10/blog-post_84.html

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

SAGINI3: ΑΠΕ και αειφορία .

SAGINI3: ΑΠΕ και αειφορία .:                                       ...… ''  Εάν μας ενδιαφέρει η αειφορία , θα πρέπει να  γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε ν...

ΑΠΕ και αειφορία .

   
                           



      ...…''  Εάν μας ενδιαφέρει η αειφορία , θα πρέπει να 

γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε 


αιολικά ή    φ/β από άλλα αιολικά και φ/β, δηλαδή δεν 

μπορεί να  υπάρξει  μελλοντική κοινωνία που να ηλεκτροδοτείται με ΑΠΕ.

Δεν χρειάζεται σοφιστικέ ανάλυση για να το καταλάβει κάποιος αυτό: 

Οι ΑΠΕ είναι σίδερο, χαλκός, αλουμίνιο, πλαστικά, γυαλί, μονωτικά, λιπαντικά, βίδες, μπετόν.

 Τα πράγματα αυτά , δεν μπορούν να κατασκευαστούν από διαλείπον, κουτουρού, μεταβλητό, στοχαστικό  ( πείτε το ό,τι θέλετε ) ,  ρεύμα των ΑΠΕ .

    Αλλά στην αναζήτηση ενέργειας, έστω και συμβολής στο λεγόμενο ενεργειακό μείγμα, έστω και με παραδοχή ότι μεταφέρουμε ενέργεια από κάποια βιομηχανική χώρα που ηλεκτροδοτείται με κάρβουνο και πυρηνικά , σε μια άλλη "πράσινη" , που ηλεκτροδοτείται από ΑΠΕ  , (που κατασκευάζονται με κάρβουνο και πυρηνικά), απλά ελπίζουμε  ( και οι πονηροί ΑΠΕτεώνες μάς καλλιεργούν την ελπίδα ……( ότι ο κόσμος θα είναι ενεργειακά
καλύτερος με περισσότερες ΑΠΕ
.) ''


ΠΗΓΗ

Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

SAGINI3: Ενεργειακά και οικονομικά ασύμφορα τα αιολικά .

SAGINI3: Ενεργειακά και οικονομικά ασύμφορα τα αιολικά .:     Συνεχίζουμε να γράφουμε ελεύθερα !!!                                ..... ..........  ''  Η ενσωμάτωση των αιολικών και άλ...

Ενεργειακά και οικονομικά ασύμφορα τα αιολικά .

   
Συνεχίζουμε να γράφουμε ελεύθερα !!!

                          

    ..... ..........  ''  Η ενσωμάτωση των αιολικών και άλλων μεταβλητών και μη κατανεμόμενων * πηγών ρεύματος , στα δίκτυα   διανομής ,  χρειάζεται τόση προσπάθεια ,                    ( μεταβλητή λειτουργία και της υπόλοιπης ηλεκτροπαραγωγής ,    με μείωση της αποδοτικότητάς της,   αναζήτηση απορρίψεων,   ψευδαίσθηση αποθήκευσης)      και κόστος που τελικά το εγχείρημα είναι    (ενεργειακά και οικονομικά)     παθητικό.



       *   "Μη  κατανεμόμενος"  , είναι μετάφραση του non-dispatchable: 

   Δεν έχεις ρεύμα από την μονάδα ηλεκτροπαραγωγής όταν το θες εσύ.

  Δεν μπορείς να βάλεις μπρος ένα αιολικό,  επειδή χρειάζεσαι επειγόντως ρεύμα''.




ΠΗΓΗ