Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Αγρια πουλιά και ανεμογεννήτριες 1






 World Council for Nature                                
        Mark Duchamp
                Chairman,
 
www.wcfn.org                                                                                         www.savetheeaglesinternational.org                                                                                                                    


Πουλιά και ανεμογεννήτριες- Συμπεριφορά πουλιών και νυχτερίδων σε περιοχές αιολικών πάρκων.

ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ  ΠΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΝΥΧΤΕΡΙΔΕΣ.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΙΘΑΝΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΡΙΔΩΝ ΟΤΑΝ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΣΕΙΡΕΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΩΝ

http://www.iberica2000.org/es/Articulo.asp?Id=1195



Οι τουρμπίνες ΦΑΙΝΕΤΑΙ να γυρνούν αργά.
 Αλλά είναι παραπλανητικό:    λόγω του μήκους των πτερυγίων, η ταχύτητα στην άκρη τους μπορεί να φτάσει τα 292 Χλμ/ώρα.

                                                            
1) ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΛΕΠΙΔΑΣ:

(πηγή: www.gepower.com/dhtml/wind/en_us/products/15/15specs.jsp )

μοντέλο: 1.5S
- 70.5 m διάμετρος του μοντέλου 1.5MW:
ταχύτητα ρότορα: 11-22 (rpm) περιστροφές ανά λεπτό
ονομαστική ταχύτητα ανέμου: ( η ταχύτητα του ανέμου που θα δώσει την ονομαστική ισχύ της ανεμογεννήτριας): 14 (m/s) μέτρα ανά δευτερόλεπτο
ταχύτητα cut-in: (η ελάχιστη ταχύτητα που δίνει εκμεταλλεύσιμη ηλεκτρική ενέργεια): 4 m/s
ταχύτητα cut-out (η μέγιστη ταχύτητα που δίνει εκμεταλλεύσιμη ηλεκτρική ενέργεια, μετά την οποία η ανεμογεννήτρια «κλείνει»): 25 m/s
Οι υπολογισμοί μου βασισμένοι στα παραπάνω χαρακτηριστικά της General Electric:

- 70.5 m διάμετρος 1.5MW model στις 11 (rpm) περιστροφές ανά λεπτό:
70.5m x 3.14 =221.37m x 11rpm = 2,435m x 60 λεπτά = 146kmh χιλιόμετρα/ώρα

-70.5 m διάμετρος 1.5MW model στις 22 (rpm) περιστροφές ανά λεπτό:
70.5m x 3.14 =221.37m x 22 rpm = 4.870m x 60 λεπτά = 292kmh χιλιόμετρα/ώρα

Είναι γνωστό ότι ένα έξυπνο ζώο όπως ο σκύλος μπορεί εύκολα να υπολογίσει λανθασμένα το χρόνο που χρειάζεται για να διασχίσει ένα δρόμο με ασφάλεια. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα των διερχομένων αυτοκινήτων, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να υπολογίσει λάθος.
Είναι γεγονός ότι τα παιδιά, αλλά ακόμη και ενήλικες, τυχαίνει να κάνουν λάθη στις εκτιμήσεις τους. Πολλά από τα ατυχήματα στους δρόμους το καταμαρτυρούν.
Δεν είναι επομένως καθόλου παράξενο να σκοτώνονται εκατομμύρια πουλιά από τα πτερύγια των ανεμογεννητριών*.
* Βλέπε: Birds and windfarms - Bird Genocide at windfarm sites


2) ΕΠΙΒΑΡΥΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ:

α) Ακόμη και ένας άνθρωπος κοιτάζοντας μια ανεμογεννήτρια θα έμπαινε στον πειρασμό να πει ότι αυτή γυρίζει αργά. Πράγματι οι λεπίδες γυρίζουν αργά κοντά στο κέντρο του ρότορα και θα πρέπει κανείς να εστιάσει στην άκρη μιας μόνο λεπίδας ώστε να αντιληφθεί πόση απόσταση καλύπτει σε μια περιστροφή- υπολογίζοντας έτσι την ταχύτητά του.
β) Σε αντίθεση με ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει, οι λεπίδες μιας τουρμπίνας δεν διατηρούν μια σταθερή πορεία: κινούνται σε τροχιά. Το αποτέλεσμα είναι τα ιπτάμενα θύματά τους να μην παρατηρούν την άκρη της λεπίδας μέχρι που ξαφνικά εμφανίζεται πάνω από το κεφάλι τους ή από κάτω τους και τα χτυπάει σε κλάσμα του δευτερολέπτου.
Ο Δρ. Λεκουόνα, ο οποίος μελέτησε τη θνησιμότητα των πουλιών σε αιολικά πάρκα στο Ναβάρε της Ισπανίας, βρήκε πολλά νεκρά πουλιά. Επίσης ήταν και ο ίδιος μάρτυρας δύο προσκρούσεων:
-η μία, με ελάχιστη επαφή, είχε ως αποτέλεσμα να χάσει το πουλί μερικά φτερά.
-στην άλλη το χτύπημα ήταν τέτοιο ώστε το μικρό πουλί διακτινίστηκε σαν μπάλα του μπέιζμπολ.
(πηγή: www.iberica2000.org/documents/LEKUONA_REPORT.pdf)
Αυτά τα περιστατικά ενισχύουν την τοποθέτηση κάποιων βιολόγων στις μελέτες τους, σύμφωνα με την οποία οι υπολογισμοί της θνησιμότητας από τα κουφάρια που ανακαλύπτονται είναι συντηρητικοί. Πράγματι, τα πουλιά που χάνουν κάποια από τα φτερά τους μπορεί να επιβιώσουν για λίγες μέρες ή μπορεί και όχι, ανάλογα με το πόσο έχει επηρεάσει αυτή η απώλεια την ικανότητά τους να διανύουν μεγάλες αποστάσεις (αποδημητικά πουλιά), να αποφεύγουν τις επιθέσεις από αρπακτικά ή να μπορούν να πιάνουν τη λεία τους.
Όσο για τα πουλιά που εκτοξεύονται έξω από τον άμεσο χώρο γύρω από τις ανεμογεννήτριες, δεν θα βρεθούν ποτέ από τους ερευνητές. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι υποχρεωμένοι να περιορίσουν τις έρευνές τους ανάλογα με το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό, χρόνο και χρηματοδότηση – εκτός της δυσκολίας που παρουσιάζουν οι περιοχές μακριά από τις ανεμογεννήτριες, όπου η βλάστηση δεν έχει καθαριστεί.


3) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ:

Τα μάτια των περισσότερων πουλιών βρίσκονται στο πλάι του κεφαλιού τους, καλύπτοντας ένα πεδίο όρασης σχεδόν 360˚ - ώστε να βλέπουν τα αρπακτικά που πλησιάζουν από κάθε γωνία. Στα μειονεκτήματα, όμως, είναι ότι η ποιότητα της αντίληψης είναι μέτρια στα όρια των 180˚ που καλύπτει κάθε μάτι, δηλαδή ακριβώς μπροστά από το πουλί, ακριβώς πίσω, ακριβώς απάνω και κάτω. Αυτό αντισταθμίζεται με την ευελιξία του λαιμού τους, τον οποίο μπορούν να περιστρέψουν εύκολα. Αλλά εκτός και αν το κεφάλι τους είναι γυρισμένο για να δουν προς τα πάνω ή το πλάι για να δουν τι βρίσκεται μπροστά, η ορατότητα που έχουν, των ανεμογεννητριών προς τις οποίες πετούν, είναι αρκετά χαμηλή.
 – Οι λαγοί και γενικά τα μη αρπακτικά θηλαστικά, έχουν το ίδιο πρόβλημα: γι’ αυτό είναι εύκολο να παγιδεύονται σε δίχτυα.
Αυτό εξηγεί το γιατί κύκνοι, πελαργοί, γερανοί, ωτίδες, ψαρόνια και αμέτρητα άλλα είδη πουλιών που πετούν κατά τη διάρκεια της ημέρας, συχνά πέφτουν πάνω σε γραμμές υψηλής τάσης, ανεμογεννήτριες και άλλα εμπόδια.
Από την άλλη έχουμε τα πουλιά που κυκλοφορούν τη νύχτα. Νυχτόβια μεταναστευτικά που πετούν χαμηλά, όπως πολλά είδη ωδικών πουλιών, είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στο να συγκρουστούν με κατασκευές του ανθρώπου – ακόμα και όταν αυτά τα εμπόδια είναι φωταγωγημένα για λόγους αεροπλοΐας (σε συνθήκες συννεφιάς, τα φώτα έλκουν τα πουλιά, τα αποπροσανατολίζουν, κάποιες φορές σε σημείο που κάνουν κύκλους γύρω από το φως σε πλήρη σύγχυση). Οι αντηρίδες ενός μόνο πυλώνα τηλεόρασης έχουν σκοτώσει 5.408 πουλιά μέσα σε μία νύχτα (356. *Purrington, R.D. 1969)
«Οι θάνατοι νυχτόβιων πουλιών είναι βέβαιοι οπουδήποτε κάποιο εμπόδιο εκτείνεται σε εναέριο χώρο μετανάστευσης» (445. *Weir, R.D. 1976)
Είναι γνωστό ότι πουλιά προσκρούουν σε κάθε είδους εμφανές εμπόδιο όπως κτήρια, καπνοδόχους, κινούμενα αυτοκίνητα κ.τ.λ. – ακόμα και τη μέρα.


 http://www.naboertilvindmoller.dk/grafik/hammer2.gif

                                                                                                                            Συνεχίζεται

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ