Τρίτη 18 Μαρτίου 2025

Ο κλιματικός πανικός κινδυνεύει με πραγματική περιβαλλοντική καταστροφή

 


Γεωμηχανική Τρέλα


     Μεγαλώνοντας τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, θυμάμαι έντονα πώς τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης απεικόνιζαν αμείλικτα την όξινη βροχή ως καταστροφική απειλή. Ενώ η όξινη βροχή έθετε γνήσια περιβαλλοντικά ζητήματα, σίγουρα πιο θεμιτά από τη σημερινή διογκωμένη υστερία για το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), οι κίνδυνοι της ήταν υπερβολικοί για να δικαιολογήσουν δαπανηρούς και επαχθείς κανονισμούς. Τρισεκατομμύρια δολάρια αργότερα, αφού ρυθμίσαμε αυστηρά τις εκπομπές θείου από κινητήρες ντίζελ και πλοία, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια εκπληκτική και επικίνδυνη ανατροπή: εταιρείες όπως η Make Sunsets   προτείνουν τη σκόπιμη έγχυση σωματιδίων θείου στην ατμόσφαιρα για να μας «σώσουν» από την κλιματική αλλαγή. Αυτό δεν είναι απλώς παράδοξο. Είναι μια καθαρή περιβαλλοντική παραφροσύνη, πολύ πιο επικίνδυνη από οποιαδήποτε υποθετική θέρμανση μερικών βαθμών. 


 Κινητήρες ντίζελ: Η απόδοση θυσιάζεται για τη ρύθμιση

        Οι κινητήρες ντίζελ λειτουργούν αποτελεσματικά μέσω της ανάφλεξης με συμπίεση, όπου το καύσιμο ντίζελ αναφλέγεται λόγω πεπιεσμένου, θερμαινόμενου αέρα. Αυτοί οι κινητήρες μπορούν να επιτύχουν αξιοσημείωτη απόδοση καυσίμου,  υπό ιδανικές συνθήκες. Το καύσιμο ντίζελ περιέχει φυσικά θείο, προερχόμενο από αργό πετρέλαιο, και ιστορικά είχε συγκεντρώσεις έως και 5000 ppm. Ο ρυθμιστικός ζήλος το μείωσε δραστικά στο σημερινό πρότυπο των μόλις........ 15 ppm ή χαμηλότερο, με τεράστιο κόστος και πολυπλοκότητα.

What Are Diesel Engines and How Do They Work?
Οι τέσσερις διαδρομές: 1) Εισαγωγή: Ανοίγει η είσοδος, τραβώντας αέρα στον κύλινδρο και μετακινώντας το έμβολο προς τα κάτω. 2) Συμπίεση: Η είσοδος κλείνει, το έμβολο κινείται προς τα πάνω στον κύλινδρο και συμπιέζει τον αέρα. 3) Καύση: Το καύσιμο ντίζελ εγχέεται στον κύλινδρο πριν το έμβολο φτάσει στην κορυφή. Το καύσιμο αναφλέγεται και πιέζει το έμβολο προς τα κάτω. 4) Εξάτμιση: Το έμβολο κινείται προς τα κάτω και φτάνει στην κορυφή, το οποίο σπρώχνει την εξάτμιση που δημιουργείται από την καύση προς τα έξω μέσω της βαλβίδας εξαγωγής. 

Παρά την απλότητα και την αποτελεσματικότητα, οι κανονισμοί για το ντίζελ εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (ULSD) δεν ήταν ούτε φθηνοί ούτε απλοί. Ξεκίνησαν στις ΗΠΑ το 1993, οι κανονισμοί εντάθηκαν το 2006, παραλληλίζοντας τα αυστηρά πρότυπα της ΕΕ. Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετώπισε δραματική αναταραχή το 2020, όταν ο ΙΜΟ μείωσε τα όρια περιεκτικότητας σε θείο από 3,5% σε ......0,5% σχεδόν εν μία νυκτί, αναγκάζοντας δαπανηρές μετασκευές ή την υιοθέτηση ακριβών νέων καυσίμων, κοστίζοντας στις ναυτιλιακές εταιρείες πολλά εκατομμύρια ανά πλοίο.

Διόγκωση κόστους, αμελητέα κέρδη

Αυτοί οι κανονισμοί για το θείο αύξησαν σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα, αυξάνοντας το κόστος των καταναλωτών και επηρεάζοντας δυσανάλογα τις οικογένειες με χαμηλότερο εισόδημα. Έχουμε πληρώσει βαριά για αυτά τα περιβαλλοντικά μέτρα μέσω των διογκωμένων τιμών σχεδόν κάθε προϊόντος που αγοράζουμε. Αλλά πετύχαμε πραγματικά ένα ανάλογο περιβαλλοντικό κέρδος;

Πραγματική ρύπανση εναντίον φανταστικών απειλών

Οι εκπομπές θείου είναι αναμφισβήτητα επιβλαβείς ρύποι, πολύ διαφορετικοί από τον ευεργετικό ρόλο που παίζει το CO2 στην ανάπτυξη των φυτών. Οι ενώσεις θείου της ατμόσφαιρας σχηματίζουν διοξείδιο του θείου (SO2) και στη συνέχεια θειικό οξύ (H2SO4), υπεύθυνο για πραγματική περιβαλλοντική βλάβη, συμπεριλαμβανομένης της οξύνισης του εδάφους, της υποβάθμισης των δασών, της διάβρωσης των υποδομών και της σοβαρής ζημιάς του υδάτινου οικοσυστήματος. Οι ανθρωπογενείς εκπομπές θείου υπερβαίνουν κατά πολύ τις φυσικές πηγές, με περίπου 69 εκατομμύρια τόνους ετησίως σε σύγκριση με ηφαιστειακές πηγές μόλις 10-20 εκατομμυρίων τόνων.

Αυτή η απτή βλάβη δικαιολογούσε τους κανονισμούς περί θείου. Ωστόσο, τώρα, οι υποστηρικτές της γεωμηχανικής θέλουν να αντλήσουν σκόπιμα θείο στην ατμόσφαιρά μας, αγνοώντας δεκαετίες σαφείς επιστημονικές αποδείξεις σχετικά με την αποδεδειγμένη περιβαλλοντική βλάβη του θείου και την υγεία.

Πηγή: https://ourworldindata.org/data-insights/sulfur-dioxide-emissions-from-shipping-dropped-sharply-with-the-introduction-of-new-rules-in-2020




                                        irrationalfear@substack.com

                                                    Δρ. Matthew Wielicki
                                                       16 Μαρτίου
2025


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ