Τετάρτη 28 Αυγούστου 2024

Η κ. Χρυσάνθη Στέφανου είναι μια εξαιρετική υποψηφιότητα για την αναγέννηση του νέου Λιμενικού Ταμείου Ανδρου !

            Ποιος τελικά θα εργαστεί για τα λιμάνια μας ?



     Ο  πρώην πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου  κ.Δ. Λοτσάρης  , ανέλαβε μια καθαρά προσωπική πολιτική πρωτοβουλία . 

     Με επιστολή που απέστειλε στο σημερινό δήμαρχο Ανδρου κ. Θ.  Σουσούδη  και πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου  , του ζητεί  να παραιτηθεί απο την προεδρεία του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου  και    να παραδώσει την προεδρία  του , στην κα Χρυσάνθη Στεφάνου , θυγατέρα του καπτα- Γιώργου Στέφανου της μεγάλης Ανδριώτικης εταιρείας Golden Star Ferries . 

Ο κ. Λοτσάρης , παρουσιάζει  την πρόταση του σαν υπερβατική και ενωτική . 

Για να δούμε . Είναι πράγματι έτσι? 

               Ο πολυπόθητος διαχωρισμός  των Λιμ .Ταμείων Ανδρου -Τήνου έγινε με ΠΔ 57/2022   ΦΕΚ 153/Τεύχος Α ́/   18- 8- 2022 .

Ο κ. Λοτσάρης , τότε  ήταν  ο δήμαρχος  Ανδρου .  Επιθυμούσε και ένα δεύτερο αξίωμα εν όψει  των εκλογών  του 2023

        Τον Σεπτέμβριο του 2022  , αυτοδιορίστηκε  λοιπόν και ορκίστηκε,  σαν ο πρώτος πρόεδρος του νέου  ανεξάρτητου πλέον Λιμενικού Ταμείου Ανδρου . 

      Ο κ. Λοτσάρης , παρέμεινε πρόεδρος  του Ταμείου , για 16 μήνες και τελικά  υπέβαλε την παραίτησή του  στις αρχές  Δεκεμβρίου του 2023  , αφού αποδείχτηκε στην δικαιοσύνη οτι είχε χάσει  τις εκλογές του Οκτώβριου 2023  , απο τον αντίπαλο του και σημερινό δήμαρχο Ανδρου τον κ. Θ. Σουσούδη

       Αυτούς τους 16 μήνες της προεδρίας του , είχε μηδενική προσφορά στο Ταμείο . Ασχολήθηκε αποκλειστικά  για την νίκη του ,  στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές . Τελικά ηττήθηκε .

   Ο κ. Λοτσάρης , μετα την ήττα του ,    φοβήθηκε  την επερχόμενη  αποκαθήλωση  του απο την προεδρία του Ταμείου και  έψαχνε να βρει τρόπο  να  την αποφύγει .

      Ήξερε οτι η  νεα   ορκωμοσία του κ. Σουσούδη την 16/12/2023  σαν δήμαρχος Ανδρου θα έφερνε σύντομα  δική του αποπομπή  , όπως και τελικά έγινε .

Το γελοίο της υπόθεσης αυτής,  είναι οτι ο κ. Λοτσάρης  βρήκε μόνος του μια προκλητική   λύση  και  δεν ενημέρωσε τα μέλη της παράταξης του .

    Την ίδια ημέρα που παραιτήθηκε ,    ''έχρησε''  αμέσως  αντικαταστάτη του  ,  το μέλος του ΔΣ και πάντα  πρόθυμο ,  κ. Χ . Βουραζέρη , ο οποίος εναγωνίως αναζητούσε  μια ''καρέκλα '' κοινωνικής καταξίωσης .    Ο  Βουραζέρης  , έτρεφε   ματαίως  ελπίδες,  οτι θα παραμείνει  πρόεδρος και μετά την ορκωμοσία του κ. Σουσούδη . 

Φυσικά  αποκαθηλώθηκε  αμέσως και έτσι έγινε   , ο πρόεδρος των 19 ημερών  με μηδενικό επίσης έργο  ουσίας !!!!

Η πρόταση Λοτσάρη είναι πολιτικά υποκριτική !. 

        Θέλει να φέρει σε δύσκολη θέση τον Στενιώτη  δήμαρχο κ. Σουσούδη , και του προτείνει  την κα Χρυσάνθη Στεφάνου

       Μια Στενιώτισα , επιχειρηματία στην ναυτιλία και την ακτοπλοΐα , ενα μη πολιτικό πρόσωπο με μεγάλη αναγνωσιμότητα  και αποδοχή στην Ανδρο , για να της παραδώσει την προεδρία του Ταμείου .

      Είχε ξεχάσει δυο φορές στο παρελθόν ( τον Σεπτεμβρίου του 2022  και τον Δεκέμβριο του 2023 ) , να  τιμήσει  την κ. Χρυσάνθη Στεφάνου , ο ίδιος,  με το αξίωμα της προέδρου και εμφανίζεται σήμερα  απο την αντιπολίτευση  , δήθεν ενωτικός  και υπερβατικός , για να αποκομίσει προσωπικά πολιτικά οφέλη και  χτίζοντας γέφυρες με την Golden Star Ferries .  Αυτός είναι .


      Τώρα ας δούμε την ουσία του θέματος .


      Προφανώς και η κα Χ.  Στεφάνου  και η Golden Star Ferries είναι  μακριά απο τα πολιτικά παιχνίδια  των δημάρχων .

        Ολοι βλέπουμε σήμερα οτι το οικονομικά ισχυρό , νέο Λιμενικό Ταμείο Ανδρου , παραπαίει . Βρίσκεται σε στασιμότητα και τέλμα με  μεγάλες ευθύνες των κατά καιρούς προέδρων του . 

      Μια καινούργια αρχή με νεα πρόσωπα  και τη στήριξη ολων , μπορεί να κανει θαύματα . Η Ανδρος το εχει μεγάλη ανάγκη απο νέες μελέτες και  σύγχρονα λιμενικά εργα !

 Έχουμε τα καλύτερα πλοία  στην Ανδρο ,  έρχονται  ακόμα καλύτερα , αλλά  το λιμάνι μας στο Γαύριο είναι ανασφαλές στους ισχυρούς βοριάδες αφού  κατασκευάστηκε πριν 40 χρόνια για πλοία των 70 και 80 μέτρων .  

Το νεο Λιμενικό Ταμείο  Ανδρου , εχει την  βασική ευθύνη να δημιουργήσει  ασφαλείς εγκαταστάσεις σε επιβάτες , πληρώματα και πλοία . Υπάρχουν οι τεχνικές λύσεις .

      Υποθέτω  οτι οι αρχικές συζητήσεις  και επαφές έχουν ηδη γίνει . Πιστεύω οτι ο δήμαρχος θα δει την πρόταση αυτή σαν μια νεα ευκαιρία για το Λιμενικό Ταμείο Ανδρου .

     Η κ. Χρυσάνθη Στέφανου θα αποδεχτεί ( εφ οσον της προταθεί )την τιμητική θέση της προέδρου και θα διακριθεί με επιτυχία στο έργο της .

         Προσωπικα πιστεύω οτι είναι  μια εξαιρετική ευκαιρία για να ξεκινήσει μια νεα προσπάθεια  για να βελτιωθούν  οι λιμενικές εγκαταστάσεις των λιμανιών της Ανδρου .

Αυτό επιβάλλουν οι σύγχρονες απαιτήσεις για την οικονομική ανάπτυξη και ευημερία της Ανδρου .

 Είναι και μια καλή  ευκαιρία  για τον  σημερινό δήμαρχο  Ανδρου , αρκεί να το δει . 

    Η  Golden Star Ferries  εχει αποδείξει μέχρι σήμερα την αξία της  και σχεδιάζει να συνεχίσει την  μεγάλη προσφορά της , στην ανάπτυξη της Ανδρου μας  .

Γνωρίζει  αρκετά καλά ολα τα λιμάνια μας και μέχρι σήμερα εχει μόνο επιτυχίες  στους σκοπούς και τα έργο της στην ακτοπλοΐα μας .

                                                                             Γιώργος Β. Μαντζώρος




Τρίτη 27 Αυγούστου 2024

Γιατι δεν εισπράττονται τα Λιμενικά τέλη τουριστικών σκαφών , στην Ανδρο ?

 

Αγαπητέ κε Θ. Σουσούδη , Πρόεδρε του νέου Λιμενικού Ταμείου Ανδρου απο 1/1/2024 .

Η είσπραξη λιμενικών τελών απο ολα τα ιδιωτικά τουριστικά σκάφη , που επισκέπτονται τα 4 λιμάνια μας , είναι υποχρεωτική για το νέο Ταμείο .

Πιθανόν να γνωρίζετε οτι με ετήσιες αποφάσεις του πρώην Δ.Σ. Ανδρου -Τήνου , εμείς , στο πρώην κοινό Ταμείο με την Τήνο , είχαμε συνάψει ετήσιες συμβάσεις με ιδιώτη , έναντι αμοιβής , στην Ανδρο για την συλλογή κατ' έτος λιμενικών τελών , φυσικά με έκδοση αποδείξεων του κοινού τότε Ταμείου μας !

Για τα ετη 2020 , 2021 , 2022 , τα ετήσια έσοδα του Ταμείου απο αυτή την υποχρέωση , ηταν περίπου 25.000 ευρω , έναντι ετήσιας αμοιβής του συμβασιούχου ιδιώτη ήταν περίπου 5.000 ευρώ .

Διαπιστώνουμε με λύπη οτι από την ανάληψη της Προεδρίας του Λιμενικού Ταμείου Ανδρου , την 1/1/24 , η παραπάνω υποχρέωση σας δεν εκτελείται και η είσπραξη των λιμενικών τελών είναι σχεδόν μηδενική μέχρι σήμερα , στο τέλος της τουριστικής περιόδου 2024 .

Κε πρόεδρε , μια δημοσία ενημέρωση των Ανδριωτών για το θέμα αυτό , νομίζουμε οτι επιβάλλεται , ειδικά οταν αφορά δημόσιο χρήμα !

Γ.Β.Μ.


Σάββατο 24 Αυγούστου 2024

Εντονες οι διαμαρτυρίες 140 πλοιάρχων της ακτοπλοίας μας

 

Διαμαρτυρία 140 πλοιάρχων της ακτοπλοΐας μας



     Με αφορμή την πρόσφατη άδικη , απαράδεκτη σύλληψη  και προσαγωγή στον Εισαγγελέα Σύρου , του πλοιάρχου του ΕΓ ‘’ΣΑΟΝΗΣΟΣ’’ στο λιμάνι του Γαυρίου Άνδρου , εκφράζουν , ενυπόγραφα την έντονη διαμαρτυρία τους προς τον Υπουργό Ναυτιλίας , με κονιοποίηση στο Γραφείο Πρωθυπουργού .

      Η επιστολή αυτη , αφου θέτει τους αρμόδιους μπροστά στις ευθύνες τους ,  καταλήγει σε 4 ουσιαστικές προτάσεις , για να βελτιωθούν οι συνθήκες ασφάλειας επιβατών και πλοίων.


  1. Συμμετοχή της εκάστοτε οικείας Λιμενικής Αρχης , στην ληψη αποφάσεων προσέγγισης  με δυσμενείς καιρικές συνθήκες, καθώς και την ουσιαστική της συμμετοχή , στον έλεγχο και την ασφαλή αποεπιβίβαση επιβατών και φορτοεκφόρτωση οχημάτων με ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ στις προβλήτες και σε ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το εκάστοτε πλοίο .


  1. Την νομιμοποίηση της πλήρους αρμοδιότητας των πλοιάρχων και της υπερισχύουσας εξουσίας να αναλαμβάνουν αποφάσεις κατά την κρίση τους .


  1. Την απεμπλοκή της ειδικότητας των πλοιάρχων , απο το άρθρο 291 του Ποινικού Κώδικα .


  1. Την ορθή αξιολόγηση καταστάσεων με την γνωμοδότηση εμπειρογνώμονα Πλοιάρχου του Ε.Ν.  και την αποφυγή σύλληψης του Πλοιάρχου , καθώς αυτή διαταράσσει την ομαλή διεξαγωγή των ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ δρομολογίων του πλοίου. 


Τέλος καλούν ολους τους αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους .




Τρίτη 20 Αυγούστου 2024

SAGINI3: Ποιος θα απαντήσει γιατί ο τσάμπα ήλιος και ο τσάμ...

SAGINI3: Ποιος θα απαντήσει γιατί ο τσάμπα ήλιος και ο τσάμ...:   Η  μόνιμη απορία  που έχει σήμερα ο μέσος πολίτης που βλέπει να υπάρχει μια  υπερδιείσδυση των  ΑΠΕ  (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) στην χώ...

Ποιος θα απαντήσει γιατί ο τσάμπα ήλιος και ο τσάμπα άνεμος δεν φτάνει στην τσέπη του Έλληνα

 



Η μόνιμη απορία που έχει σήμερα ο μέσος πολίτης που βλέπει να υπάρχει μια υπερδιείσδυση των ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) στην χώρα του, αλλά αυτός εξακολουθεί να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη του για να πληρώσει το ρεύμα του.

Μερικά ρητορικά ερωτήματα που αναμένουν απάντηση:

  1. Ποιος θα απαντήσει γιατί ενώ την τελευταία πενταετία αυξήθηκαν οι εγκατεστημένες πράσινες μονάδες κατά 108% ( 6,2 GW  το 2019  σε 12,9 GW το 2023), ωστόσο η μέση τιμή της KWh στα τιμολόγια ρεύματος αυξήθηκε από τα 9,5 λεπτά περίπου στα 15,5 λεπτά, δηλαδή κατά 63%;
  2. Ποιος θα απαντήσει γιατί ενώ το μέσο κόστος παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ έχει πέσει κατά 40% την τελευταία πενταετία, από τα 120 ευρώ περίπου η μεγαβατώρα στα 75 ευρώ, η τιμή του ρεύματος έχει αυξηθεί κατά 63%, ενώ ταυτόχρονα έχει απομειωθεί η συμμετοχή του ακριβού λιγνίτη κατά 68% και τον τελευταίο χρόνο που έχει αποκλιμακωθεί και η τιμή του φυσικού αερίου από τα 75 ευρώ η θερμική μεγαβατώρα στα 40 ευρώ;
  3. Ποιος θα απαντήσει γιατί ενώ η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα σε ποσοστό εγκατεστημένης ισχύος σε ΑΠΕ μεταξύ των κρατών της Ε.Ε, ωστόσο πάντα βρίσκεται στην πρώτη ακριβότερη πεντάδα αναφορικά με την χονδρική αγορά του ρεύματος;
  4. Ποιος θα απαντήσει γιατί ενώ η Ελλάδα έχει από τα υψηλότερα ηλιακά και αιολικά δυναμικά στην Ευρώπη, αλλά παρόλα αυτά ο μέσος καταναλωτής πληρώνει το 8,7% του μισθού του μόνο για ρεύμα, όταν αντίστοιχα στην Βόρεια Ευρώπη ο μέσος καταναλωτής πληρώνει το 3,5% με 4% του μισθού του, ενώ έχει μικρότερο ηλιακό και αιολικό δυναμικό από την Ελλάδα; Τα ποσοστά αυτά έχουν εξαχθεί από την στάθμιση των μέσων τιμών της λιανικής του ρεύματος με τους μέσους μηνιαίους μισθούς της αντίστοιχης χώρας.
  5. Ποιος θα απαντήσει βλέποντας  τον σημερινό χάρτη τιμών και διείσδυσης των ΑΠΕ στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής των κρατών της ΕΕ (πηγή ΡΑΑΕΥ); Η Ελλάδα με ποσοστό διείσδυσης περίπου στο 29% σε ΑΠΕ η τιμή του ρεύματος άγγιξε τα 138 ευρώ, ενώ με τα ίδια περίπου ποσοστά διείσδυσης σε ΑΠΕ, η Σουηδία είχε τιμή 8,5 ευρώ, η Γαλλία 56,7 ευρώ, το Βέλγιο 71 ευρώ, η Ισπανία 96 ευρώ κλπ.

Οι απαντήσεις

  1. Ξέρατε ότι για την παραγωγή μίας ηλεκτρικής μεγαβατώρας από ΑΠΕ την ίδια στιγμή βρίσκεται σε stand by κατάσταση θερμικές μονάδες που παράγουν ρεύμα εξισορρόπησης 0,2GWh, το οποίο συνυπολογίζεται στο τελικό κόστος προμήθειας του παραγωγού προς τον καταναλωτή;
  2. Ξέρατε ότι επειδή η χώρα έκανε υπερεγκατάστση ΑΠΕ τα τελευταία χρόνια, χωρίς να έχει υπάρξει ανάλογη πρόβλεψη για αποθήκευση, επέκταση δικτύων μεταφοράς και αναλόγων υποδομών η περίσσεια πράσινης ενέργειας που παράγεται π.χ. το μεσημέρι από τα φωτοβολταικά και δεν καταναλώνεται, «πετιέται στα αζήτητα» και το βράδυ μπαίνουν σε λειτουργία οι μονάδες που καίνε ακριβό φυσικό αέριο για να καλύψουν την ζήτηση;  Δηλαδή κάναμε το κάρο να σέρνει το άλογο. Αλλά αυτή η απώλεια εσόδου από την μη αξιοποίηση της περίσσειας πράσινης ενέργειας, δεν πάει χαμένη, αφού συμπεριλαμβάνεται στο κόστος προσφοράς που δίνουν οι παραγωγοί την επόμενη ημέρα, την οποία δυστυχώς μετακυλίουν και στον καταναλωτή.
  3. Ξέρατε ότι όσο αυξάνουν τα έργα ΑΠΕ, αυξάνουν και οι πολύ χαμηλές  τιμές χονδρικής ρεύματος, αλλά οι παραγωγοί ΑΠΕ συνεχίζουν να αποζημιώνονται στις εγγυημένες τους ταρίφες, αδειάζοντας τον κουμπαρά επιδοτήσεων του ΕΛΑΠΕ (Ειδικός Λογαριασμός ΑΠΕ) που στην συνέχεια το «γέμισμα» αυτού του κουμπαρά πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω του ΕΤΜΕΑΡ; Δυστυχώς μέχρι σήμερα, άνοιξε μία τρύπα 250 εκατ. ευρώ σε αυτόν τον λογαριασμό επιδοτήσεων των ΑΠΕ που θα καλυφθεί από τους καταναλωτές.
  4. Ξέρατε ότι με την υπερεγκατάστση των ΑΠΕ μονάδων, οι μικροί παραγωγοί σιγά σιγά εξοστρακίζονται, αφού οι επενδύσεις τους καθίστανται μη βιώσιμες, αφού όλο και πιο συχνά θα υπάρχει υπερπαραγωγή πράσινης ενέργειας που δεν θα καταναλώνεται, άρα δεν θα εγχέεται στο σύστημα παραγόμενη ενέργεια, πράγμα που σημαίνει αυξημένες περικοπές, άρα  όλο και περισσότερες μηδενικές τιμές θα εμφανίζονται με αποτέλεσμα οι μικροεπενδυτές να αδυνατούν να αποπληρώνουν τα δάνεια τους και έτσι τελικά θα μείνουν οι πέντε έξι μεγάλοι όμιλοι της ενέργειας.
  5. Ξέρατε ότι με την υπεραδειοδότηση των ΑΠΕ μονάδων, χωρίς αντίστοιχη πρόοδο σε έργα επέκτασης δικτύων μεταφοράς, νέων υποσταθμών, εκσυγχρονισμό κλπ, τα Black out θα είναι όλο και πιο συχνά λόγω υπερτάσεων, βυθίσεων τάσεων κλπ. Οι εκ περιτροπής διακοπές ρεύματος σε πολλές περιοχές της χώρας που γίνεται μόνιμα πλέον, είναι εξαιτίας όχι της αυξημένης ζήτησης, αλλά της υπερπαραγωγής πράσινης ενέργειας που δεν μπορεί να καταναλωθεί.

Τελειώνοντας δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε τις παθογένειες του πλαισίου αδειοδοτήσεων μονάδων ΑΠΕ.  Είμαστε η μοναδική χώρα που ακόμα δεν έχουμε τεκμηριωμένο εθνικό χωροταξικό σχέδιο, ούτε χρήσεις γης, και έτσι ο κάθε «ημέτερος» επενδυτής αδειοδοτείται όπως να ναι, παραβιάζοντας πολλές φορές την περιβαλλοντική νομοθεσία με τις ευλογίες του κράτους, μέσα από τα μικρά «παράθυρα» που φρόντισαν οι εκάστοτε κυβερνήσεις να αφήνουν ανοικτά, όπως για παράδειγμα, η μη απαίτηση ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) σε έργα ΑΠΕ κάτω του 1MW, αλλά από την άλλη μεριά δεν έχουν αντιμετωπίσει τα φαινόμενα κατάτμησης των έργων σε πολλά των 1MW και με νομικές αλχημείες αποφεύγουν τις εγκρίσεις ΜΠΕ.

Το ότι η νομοθεσία μας προβλέπει εγκατάσταση ΑΠΕ μονάδων ακόμα και σε δασικές εκτάσεις με προϋποθέσεις, αυτό δεν σημαίνει ότι σε μια καμένη δασική έκταση το κόστος μεταφοράς του συνοδού εξοπλισμού των ΑΠΕ μονάδων δεν είναι πολύ  μειωμένο, σε σχέση με αυτό που θα πλήρωνε ο επενδυτής αν το περνούσε μέσα από ένα μη καμένο δάσος, μέχρι να φτάσει στην κορυφή του βουνού,  για την διάνοιξη των απαιτούμενων περασμάτων, αφού είναι υποχρεωμένος μετά το πέρασμα να αποκαταστήσει πλήρως το δασικό περιβάλλον που υπέστη αλλαγή με πολλαπλάσιο κόστος.

Όταν όλα τα παραπάνω απαντηθούν με πειστικότητα από τους εκάστοτε υπεύθυνους κυβερνώντες και εν τέλει ο πολίτης θα δει να ελαφρύνει η τσέπη του, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για μία δίκαιη πράσινη μετάβαση, με κανόνες και όρους διαφάνειας, σεβόμενοι το περιβάλλον και την μάνα γη που μας ταΐζει και ποτίζει.

Μιχάλης Χριστοδουλίδης
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΑΠΘ – Ενεργειακός Επιθεωρητής


πηγη   https://www.newsbreak.gr/ellada/679799/poios-tha-apantisei-giati-o-tsampa-ilios-kai-o-tsampa-anemos-den-ftanei-stin-tsepi-toy-ellina/

η φωτο από την ''Καθημερινή ''

messenger sharing button Share
email sharing button