Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Ολη η Αλήθεια για την «Ιδιωτικοποίηση» (καταστροφή;) της ΔΕΗ !



Η Ιδιωτικοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα…

asyrmath-metafora-hlektrikou-reumatos


του Ν.Δ.Στεφανή

      Η ΔΕΗ προμηθεύει αυτή τη στιγμή με ρεύμα το 94% της χώρας.
Έχει 12.000 MW εγκατεστημένη ισχύ. 4.500 MW από λιγνίτη, 3.200 MW από υδροηλεκτρικά, 2.300 MW φυσικού αερίου και 2.000 MW από μικρούς πετρελαϊκούς σταθμούς που ηλεκτροδοτούν τα δεκάδες νησιά του Αιγαίου.
Υπάρχουν επίσης εγκατεστημένα 2.600 MW από ιδιωτικές μονάδες φυσικού αερίου.
 Οι ιδιοκτήτες αυτών των μονάδων είναι οι ίδιοι προστατευόμενοι της τρόικα, οφειλέτες στη ΔΕΗ και κύριοι υποψήφιοι μεταπράτες της ενέργειάς της.
       Τέλος, έχουν εγκατασταθεί     7.350 MW από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας-ΑΠΕ (αιολικά και φωτοβολταϊκά), που ως γνωστόν δεν παράγουν, μα εγχέουν ρεύμα, όποτε μπορούν αυτά κι όχι όποτε τα χρειάζεται η χώρα και στα οποία κανένα ηλεκτρικό σύστημα δεν μπορεί να βασιστεί για ασφάλεια.
Σύνολο εγκατεστημένης ισχύος στην Ελλάδα 22.550 MW    ! 
         Όπως όμως αναφέρθηκε, η   ζήτηση ηλεκτρικού έχει  μειωθεί δραματικά,   με συνέπεια   η   μέση ημερήσια κατανάλωση να μην απαιτεί τη  λειτουργία πάνω από   5.000 MW και η αιχμή   9.000 MW!!!

Παρατηρείται λοιπόν ένα φαινόμενο υπερπροσφοράς παραγωγής.

 Σύμφωνα με την οικονομική θεωρία της ελεύθερης αγοράς, τον πρωταρχικό της Νόμο Προσφοράς και Ζήτησης, σε μια τέτοια περίπτωση οι τιμές θα έπρεπε να είχαν πέσει δραματικά. 
Αντίθετα όμως, τα τελευταία έξι χρόνια στην Ελλάδα οι τιμές έχουν εκτοξευτεί. 
      Στην πραγματική οικονομία της ελεύθερης αγοράς, οι τιμές αυξάνονται διαρκώς τα τελευταία 15 χρόνια που εφαρμόζεται η πολιτική της ΕΕ για απελευθερώσεις-ιδιωτικοποιήσεις.

     Γιατί συμβαίνει αυτό; 

Από το 2000, και προκειμένου να ανοίξει η αγορά ηλεκτρικού στην ιδιωτική κερδοσκοπία, άλλαξε δραματικά το μείγμα καυσίμου υπέρ του εισαγόμενου και πανάκριβου φυσικού αερίου. 
    Σε συνδυασμό με την πολιτική της «πράσινης ανάπτυξης» και την ανεξέλεγτη εγκατάσταση ΑΠΕ από ιδιώτες διαμορφώθηκε το πιο ανορθολογικό, κοστοβόρο, αντιπαραγωγικό και αντιοικονομικό μοντέλο παραγωγής.
 Με έναν και μόνο κερδισμένο: τις αγορές….


πηγή .
http://netakias.com/

Σχετικά αρθρα 


Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

Οφείλουμε να πολεμήσουμε για μην χάσουμε και εμείς τα πάντα .


.........''Στην ιστορία της Δύσης, όπως και σε όλες τις άλλες ιστορίες, υπάρχουν θηριωδίες και φρικαλεότητες.
        Aλλά όμως μόνον η Δύση δημιούργησε την ικανότητα για εσωτερική αμφισβήτηση ­αμφισβήτηση των ίδιων των θεσμών και των ιδεών της εν ονόματι της λογικής συζήτησης μεταξύ των ανθρώπων, η οποία παραμένει ανοιχτή στο διηνεκές και δεν αναγνωρίζει έσχατο δόγμα.''  
     Κορνήλιος Καστοριάδης                                                                                   
                                                                                                                                                                                
                                 

                                           
                                           


Τώρα οφείλουμε να αποφασίσουμε  όλοι .
     
      Οι χιλιάδες θάνατοι  εκατοντάδων χιλιάδων αθώων πολιτών από τις στρατιωτικές δυνάμεις των χωρών της νέας τάξης της Δύσης  , τα τελευταία χρόνια έφεραν τον πλανήτη στα πρόθυρα ενός γενικευμένου πολέμου εναντίον του ισλάμ γενικά και αόριστα .
    Η άδικη  και  μαζική σφαγή αθώων Γάλλων πολιτών στο Παρίσι, Τούρκων  στην Άγκυρα , Ρώσων στην Αίγυπτο ,απο τζιχαντιστές  , αποτελούν  τις πρόσφατες   ''αιτίες και αφορμές '' , ενός νέου μαζικού και γενικευμένου πολέμου της Δύσης και της Ρωσίας , εναντίον των τζιχαντιστών.
Λίγη ιστορία .
     Η αρχή της στρατιωτικής εμπλοκής των Δυτικών  συμμάχων με τον μουσουλμανικό κόσμο έγινε  με τον πόλεμο του Κόλπου το 1990. Το Ιράκ που χρηματοδοτήθηκε αδρά από την Δύση σαν προμαχώνας εναντίον του επικίνδυνου Ιράν ,  εισέβαλε ξαφνικά στο Κουβέιτ και απείλησε  να αλλάξει το    στάτους της περιοχής για τα πετρέλαια , εις βάρος της συμμάχου της Δύσης , Σαουδικής Αραβίας .     Η ''καταιγιδα της ερήμου '' ήταν μια συντριβή για το στρατό του σουνιτικού Ιράκ και   έφερε τα συμμαχικά στρατεύματα , έξω από την Βαγδάτη .
    Για 12 περίπου χρόνια οι δυνάμεις των ΗΠΑ και των συμμάχων τους παρέμεναν στην περιοχή . Μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 ,οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοι τους κήρυξαν τον ''πολεμο κατα της τρομοκρτιας''.
   Το 2003 ( Μπους ,Μπλέρ) έγινε η εισβολή και η ανατροπή του Σανταμ, αλλά απο την επόμενη χρονιά 2004 , άρχισε η μακρύτερη φάση του πολέμου με την εξέγερση των Ιρακινών κατά των δυνάμεων κατοχής , δηλαδή άρχισε ο εμφύλιος μεταξύ Ιρακινών σουνιτών και σιητων που συνεχίζεται μέχρι σήμερα , παρα την αποχώρηση το 2011 των Αμερικάνικων στρατευμάτων .
Τα 11 χρόνια εμφυλίου , εκτός απο καταστροφές και ερείπια , έχουν οξύνει τον φανατισμό μεταξύ των θρησκευτικών αλλά και εθνικών τμημάτων των πληθυσμών στο Ιράκ., αλλά και το μίσος εναντίον της Δύσης .  Στρατιές Ιρακινών μεταναστών προσπαθούν με κάθε τρόπο να φύγουν απο την πατρίδα τους με προορισμό την πλούσια και πολιτισμένη Δύση.

     Η στρατιωτική επιχείρηση του ΝΑΤΟ στο Αφγανιστάν, η οποία ξεκίνησε λίγο μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001  καθοδηγήθηκε από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους. Η εξέγερση των ταλιμπάν παραμένει ακόμη  ισχυρή  . Ο μεγαλύτερος πόλεμος για τις ΗΠΑ , διάρκειας 15 ετών , με κόστος 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια  , δεν έφερε κανένα θετικό αποτέλεσμα  .Αντιθέτως πέραν απο τις χιλιάδες νεκρών , τα θρησκευτικά πάθη , τα μίση  και η τρομοκρατία έχουν οδηγήσει σε στρατιές Αφγανών μεταναστών προς την Ευρώπη , σε αναζήτηση καλύτερης ζωής ,στην πλούσια κα πολιτισμένη Δύση.
    Η ''Αραβικη ανοιξη'' άρχισε στα τέλη του 2010 ,στην Β.Αφρική και στην Μ.Ανατολή.
Λιβύη , Τυνησία , Αίγυπτος, Μπαχρειν , Ομάν, Υεμένη , Συρία ήταν οι χώρες με το μεγαλύτερο κύμα διαδηλώσεων , απεργιών και διαμαρτυριών κατά των ηγεσιών τους , με κεντρικό σύνθημα , '' ο λαός θέλει να πέσει το καθεστώς''.
     Ακολούθησαν η Αιγυπτιακή επανάσταση 2011,εξέγερση στην Τυνησία,εμφύλιος στην Λιβύη , εξέγερση στη Υεμένη, εμφύλιος στην Συρία .
     Δυστυχώς οι Δυτικές κυβερνήσεις αποφάσισαν στρατιωτική εμπλοκή στις παραπάνω χώρες , με αποτέλεσμα ξανά  τους χιλιάδες νεκρούς  αλλά και με πλήρη αποτυχία παντού των διακηρυγμένων στόχων .
Ακριβώς τα ίδια είναι και τα αποτελέσματα της ''Αραβικής Ανοιξης''. Χιλιάδες οι νεκροί και οι τραυματίες ,πλήρης καταστροφή των υποδομών , νέα δικτατορικά καθεστώτα φίλια στη Δύση ,τρομοκρατία , θρησκευτικά μίση και καραβάνια απελπισμένων προσφύγων να προσπαθούν να φθάσουν στην πλούσια και πολιτισμένη Δύση.

        Από τους πολεμικούς στόχους των νεοταξιτων της Δύσης εξαιρέθηκαν  οι ''συμμαχικές'' πάμπλουτες χώρες  του Κόλπου αφού είναι οι χρηματοδότες αυτών των πόλεμων .
 Έτσι η Δύση έκλεισε προκλητικά τα μάτια της στα δικτατορικά καθεστώτα της Σαουδικής Αραβίας  του Ντουμπαι και των μικρών αλλά πολύ ισχυρών Εμιράτων  του Κόλπου , που υποσχέθηκαν οτι θα  χρηματοδοτούν με τεράστια κεφάλαια τα συμφέροντα της Δύσης .
 Τα αποτελέσματα  γνωστά .
Πλήρης κατάρρευση  όλων των υποδομών  σε χώρες όπως το Ιράκ και η Λιβύη και η Συρία . Αναρχία , τρομοκρατία και  πείνα στους πολίτες τους , που πλέον έχουν χάσει τα πάντα αλλά και όποιες ελπίδες τους για ειρήνη . Κατά χιλιάδες προσπαθούν να μεταναστεύσουν στην πλούσια και πολιτισμένη  Ευρώπη .
Ναι μέσα τους γνωρίζουν καλά,  οτι οι δημοκρατικοί  Ευρωπαϊκοί λαοί ( που γίνονται πολλές φορές θύματα των κυβερνήσεων τους) , ειναι πραγματικά πολιτισμένοι και οι ανθρωπιστικές αξίες είναι βιώματα στην Ευρώπη , που θα τους επιτρέψουν  να αισθανθούν και αυτοί κάποτε  οτι και αυτοί οι κατατρεγμένοι της γης , μπορούν να ελπίζουν .
      Όμως πέραν απο το δράμα της προσφυγιάς , την αναγκαστική μετανάστευση  και την ευθύνη των Δυτικών κυβερνήσεων , αδίστακτοι φανατισμένοι μουσουλμάνοι , θυσιάζουν στον Αλλάχ τη ζωή τους  ζωσμένοι με ισχυρά εκρηκτικά , δολοφονώντας εκατοντάδες ανυποψίαστους αθώους Ευρωπαίους πολίτες  . Μετατρέπουν τις Ευρωπαϊκές χώρες  σε ανασφαλείς τόπους ,αφού ο φόβος κυριαρχεί πλέον και στους Ευρωπαίους πολίτες .
Γίνεται όλο και περισσότερο ξεκάθαρο και με αποδείξεις  οτι ο ISIS πατρονάρεται και χρηματοδοτείται, γιατί η δράση του δίνει άλλοθι σε συγκεκριμένα συμφέροντα της νέας τάξης.
Τα υπόλοιπα,  σας είναι γνωστά .
  Οι Σύροι ,οι Τούρκοι ,οι Λίβυοι ,οι  Γάλλοι , οι Ρωσοι , οι Λιβανέζο , μαζί τους και εμείς , θρηνούμε  για τα αθώα θύματα , τους χιλιάδες νεκρούς ενός άδικου  πολέμου .
Δυστυχώς οι πραγματικοί ένοχοι δεν θα λογοδοτήσουν ποτε.
Και τώρα εμείς οι πλούσιοι και πολιτισμένοι  Ευρωπαίοι , βρεθήκαμε μπροστά σε αξεπέραστα αδιέξοδα.
Πρέπει όλοι να αποφασίσουμε . Το αναβαλλουμε συνεχως.
Να κάνουμε κάτι . Δεν ξερουμαι τι ακριβως .
 Να αντιδράσουμε τουλάχιστον  ψύχραιμα .Με πιο τροπο ?
Δεδομένα . Οι Ελληνες είμαστε Ευρωπαίοι- Δυτικοί  και αυτό δεν αλλάζει με τίποτα .
 Έχουμε διαλέξει στρατόπεδο , εδώ και αιώνες .
Για πολύ σημαντικούς λόγους που αφορούν την ύπαρξη μας.
 Άδικο η οχι δεν έχει καμιά σημασία πια .
 Αντιμετωπίζουμε σοβαρές απειλες .
 Θελουμε άμεσα αποφάσεις .   Σκληρές .
Οφείλουμε να αγωνιστούμε με θάρος για να επιβιώσουμε ,
διατηρώντας την εθνική μας ταυτότητα .                                                                                                                                                                     Γ.Β.Μ.




 

 

 

 

 

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Άνδρος .Τρελά τα περιθώρια κέρδους , για την βενζίνη και υγραέριο !!!


 Έρευνα της ΓΓ Εμπορίου .

        Δικαιολογείται το υγραέριο κίνησης στην Άνδρο  να ανεβαίνει στα 18 λεπτά ακριβότερα από την τιμή στην Αττική  ?
Όχι είναι η απάντηση, και σίγουρα δεν ευθύνονται τα μεταφορικά, τα οποία χρησιμοποιούνται συχνά ως άλλοθι από εταιρείες και πρατήρια για να κερδοσκοπούν.

    Ακόμη και αν αφαιρέσει κανείς την επιβάρυνση από τα μεταφορικά που δεν ξεπερνούν τα 5 λεπτά για κάθε λίτρο βενζίνης, σύμφωνα με πηγές της ΠΟΠΕΚ, και πάλι οι αποκλίσεις στο νησί μας  είναι τεράστιες. 
Σκεφτείτε άλλωστε ότι στην Άνδρο ισχύει ακόμη ο μειωμένος ΦΠΑ 16%  αντι για 23 %  .
    Η έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπ. Οικονομίας  δείχνει πως ο βασικός «ένοχος» είναι τα αδικαιολόγητα υψηλά περιθώρια κέρδους με τα οποία δουλεύουν πρατηριούχοι και  εταιρείες  στην Άνδρο . Περιθώρια, διπλάσια εκείνων της Αττικής.
   Αποτελώντας στην ουσία μια μικρογραφία του φαινομένου που έχει επισημανθεί και καταγγελθεί δεκάδες φορές χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα, η έρευνα επιβεβαιώνει πως παρ' ότι ο κάθε κρίκος της αλυσίδας των καυσίμων ρίχνει τις ευθύνες στους άλλους, και όλοι μαζί κατηγορούν το κράτος για την υψηλή φορολογία, εντούτοις σε αρκετές περιοχές η κερδοσκοπία ζει και βασιλεύει.
     Σαν μέτρο σύγκρισης στην έρευνα θεωρήθηκε η Αττική όπου λειτουργεί καλύτερα ο ανταγωνισμός και τα καύσιμα κοστίζουν όσο και ο μέσος όρος πανελλαδικά.
      Στο Λεκανοπέδιο, εταιρείες εμπορίας και οι πρατηριούχοι μοιράζονται ένα κέρδος για τη βενζίνη, της τάξης των 9 λεπτών το λίτρο. Δηλαδή από 4,5 λεπτά το λίτρο ο καθένας.
Στον αντίποδα, το αντίστοιχο περιθώριο κέρδους που μοιράζονται εταιρείες και πρατήρια στην Άνδρο φθάνει τα .....30 λεπτά το λίτρο .
Αναλογούν δηλαδή εκεί από 15 λεπτά το λίτρο για τις εταιρείες και τους βενζινοπώλες.
   Ακόμη και αν αφαιρέσει κανείς το κόστος των μεταφορικών που δεν είναι ασήμαντο, καθώς η μεταφορά γίνεται μέσω πλοίου ενώ στα νησιά δεν υπάρχουν μεγάλες αποθήκες για διατήρηση του προϊόντος, και πάλι τέτοια περιθώρια δεν δικαιολογούνται.
     Διότι τα μεταφορικά κόστη για τη βενζίνη π.χ. στην Άνδρο είναι χαμηλότερα στις Κυκλάδες καθώς οι εταιρείες επιδοτούνται για τη μεταφορά καυσίμων μέσω του ειδικού λογαριασμού πετρελαίου . 
Δεν πρέπει δε, να αγνοεί κανείς ότι στα νησιά του Αιγαίου ισχύει ακόμη ΦΠΑ 16% αντί για 23%, άρα τα κέρδη μεγαλώνουν περαιτέρω.
Τι τρέχει με το υγραέριο
Κάνοντας την ίδια σύγκριση τιμών στο υγραέριο , οι αποκλίσεις φτάνουν ως και τα 20 λεπτά το λίτρο συγκριτικά με την Αττική. Λογικό. 
Διότι ενώ στην Αττική εταιρείες και βενζινοπώλες μοιράζονται ένα κέρδος 12 λεπτών το λίτρο, ενω στην Άνδρο το κέρδος φθάνει και ....τα 30 λεπτά το λίτρο
Μετά τα παραπάνω, θα περίμενε κανείς η πολιτεία, να λάβει μέτρα.
Λάθος. Η μεν ΓΓ Εμπορίου παραπέμπει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, επισημαίνοντας πως η ίδια δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να κάνει κοστολογικούς ελέγχους, άρα δεν γνωρίζει και το ακριβές ύψος των μεταφορικών.
Η δε, Επιτροπή Ανταγωνισμού επικαλείται τις σοβαρές δυσκολίες που συναντά προκειμένου να αποδείξει αν η υπερτιμολόγηση σε μια αγορά συνιστά ή όχι καρτέλ.
     «Ως γνωστόν η υπερτιμολόγηση δεν συνεπάγεται επιβολή ποινής. Ποινή προβλέπεται μόνο όταν διαπιστωθεί πως η υπερτιμολόγηση γίνεται κατόπιν συνεννόησης, υπάρχει δηλαδή καρτέλ. Αλλά αυτό είναι δουλειά της Επιτροπής Ανταγωνισμού να ανακαλύψει. Της έχουμε αποστείλει κατ’ επανάληψη στοιχεία», λένε με νόημα κύκλοι της ΓΓ Εμπορίου.
      «Δυστυχώς υπάρχει μεγάλη δυσκολία προκειμένου να αποδειχθεί αν σε μια αγορά η υπερτιμολόγηση είναι προϊόν παράνομων συνεννοήσεων ή όχι»,
 απαντά από τη πλευρά του στέλεχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 
     «Έχουν σταλεί κατ’ επανάληψη κλιμάκια στους 9 ύποπτους νομούς αλλά οι έρευνες απέβησαν άκαρπες καθώς για να αποδειχθεί το καρτέλ θα πρέπει είτε να υπάρξει ομολογία, είτε έγγραφη απόδειξη. Τίποτα από τα δύο δεν έχει συμβεί»,
προσθέτει το ίδιο πρόσωπο.
Δυστοκία των αρμοδίων που κρατάει χρόνια, αδυναμία, ανικανότητα; Όπου και να βρίσκεται η αλήθεια, το συμπέρασμα είναι το ίδιο. 
  Σε αρκετές περιοχές της χώρας ( βλ Άνδρος ) , ο Έλληνας πολίτης ειναι Β κατηγορίας και  θα συνεχίσει να πληρώνει ακριβά τα καύσιμα, και αυτό όχι μόνο επειδή έχουμε πολύ υψηλούς φόρους.
  Οι  κατοικοι- καταναλωτές της Άνδρου περιμένουμε τις αντιδράσεις του Δήμου Άνδρου ,του Έπαρχου ,  της Περιφέρειας Ν Αιγαίου  και των βουλευτών του νομόυ μας , που οφειλουν επιτέλους να μας προστατέψουν απο αυτη την απαράδεκτη κατάσταση , ειδικά φέτος που έρχεται βαρύς χειμώνας .
    Γ.Β.Μ.
 
Αδικαιολόγητες αποκλίσεις σε βενζίνη και υγραέριο                                         (21/8/2015)


Απλή αμόλυβδη βενζίνη
(ευρώ/ λίτρο)
Υγραέριο Κίνησης
(ευρώ/ λίτρο)
Νομοί
Τελική τιμή διυλιστηρίου + φόροι
Μέση τιμή λιανικής
Περιθώριο κέρδους εμπορίας (εταιρειών και πρατηρίων)
Τελική τιμή διυλιστηρίου + φόροι
Μέση τιμή λιανικής
Περιθώριο κέρδους εμπορίας (εταιρειών και πρατηρίων)
Αττική
1,377
1,47
0,093
0,41
0,531
0,121
Ζάκυνθος
1,377
1,675
0,298
0,41
0,706
0,296
Κυκλάδες
1,377
1,675
0,298
0,41
0,709
0,299
Δωδεκάνησα
1,377
1,594
0,217
0,41
0,706
0,296
Κεφαλλονιά
1,377
1,609
0,232
0,41
0,728
0,318
Κέρκυρα
1,377
1,545
0,168
0,41
0,691
0,281
Λέσβος
1,377
1,573
0,196
0,41
0,694
0,284
Ρέθυμνο
1,377
1,557
0,180
0,41
0,663
0,253
Χανιά
1,377
1,559
0,182
0,41
0,700
0,29
Ηράκλειο
1,377
1,59
0,213
0,41
0,697
0,287

 ***Η έρευνα έγινε  τον μήνα Αύγουστο 2015  και στις τιμές που ίσχυαν τότε ,  φυσικά ισχύει αναλόγως για τις σημερινές τιμές πώλησης στα βενζινάδικα της Άνδρου .  


Πηγή : Έρευνα ΓΓ Εμπορίου , energypress .gr  (φωτό )