Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

Τα ταξίδια του ταχύπλοου '' Καλυψώ '' του Δήμου Ανδρου !!!

   
               
      Το ''Καλυψώ'' στο λιμάνι του Κορθιου Άνδρου.( φωτο  http://sagini3.blogspot.gr/ )      
   

                Με έκπληξη  διαβάσαμε  ρεπορτάζ του ''εν Ανδρω.gr '' ...... ΕΔΩ

 Το ρεπορτάζ αναφέρεται στην κωμικοτραγική πλευρά των γεγονότων ( φυσικά υπάρχει και αυτή η πλευρά ) , ενός επικίνδυνου ταξιδιού ''περιπέτεια '' ,  60 μιλίων μέσω Καβο Ντορο , με 7-8  επιβαίνοντες στο ταχύπλοο  ''Καλυψώ'' , του  Δήμου  ΄Ανδρου , την 9/12/2016 .
Το ταξίδι αυτό έγινε στην διάρκεια της απεργίας των ναυτικών της ακτοπλοΐας , απο το Κορθι Άνδρου στην Ραφήνα .
                   
          Η φωτο του ''εν Ανδρω.gr'' από την άφιξη του σκάφους στη Ραφήνα.

  Όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά ερμηνείας των γεγονότων .

         Ας δούμε το θέμα από την αρχή .
Ελάχιστοι Ανδριώτες γνωρίζουν την ύπαρξη του ''Καλυψω '' , αφού ουδέποτε έγινε σχετική ενημέρωση από τον Δήμο Άνδρου .
Το ταχύπλοο 10μετρο πολυεστερικό  σκάφος ''Καλυψω'' αγοράστηκε το 2013 , από τον Δήμο Άνδρου  ( δείτε πως ....  ΣΚΑΦΟΣ )   ,  από  Ελληνικό ναυπηγείο,  για τις ανάγκες του 4ετους προγράμματος ''Life Andros'' . Πρόκειται για ένα σκάφος σχετικά  γρήγορο και καλά εξοπλισμένο , αν και ο εξοπλισμός του  ( κινητήρας , ηλεκτρονικά , σωστικά κλπ )  ,δεν γνωρίζουμε  αν περιλαμβάνεται στην τιμή του ναυπηγείου . Το σκάφος ελλιμενιζεται στον όρμο Κορθιου .
        Στο πρόγραμμα ''Life Andros'' ,  ύψους  1.850.000 ευρώ, συμμετείχε και ο Δήμος Άνδρου με ποσοστό 25% .( Δείτε εδώ .... ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ LIFE)
     Από το 2016 την διαχείριση , συντήρηση και τα έξοδα χρήσης του σκάφους ανέλαβε ο Δήμος Άνδρου   (Δείτε εδώ  Συντήρηση Σκάφους) , αφού το ''Life Andros''  κλείνει  την δράση και τον οικονομικό του κύκλο  .

       Χειριστής  του σκάφους  ήταν και παραμένει  ο .........προϊστάμενος Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου , μηχανικός κος Ισίδωρος Νικολάου , μόνιμος  Δημοτικός  υπάλληλος  Άνδρου.
      Σήμερα λοιπόν το ''Καλυψω '' το διαχειρίζεται ο Δήμος Άνδρου  και τα έξοδα συντήρησης και κίνησης, βαρύνουν  το ταμείο του Δήμου .

      Πιστεύουμε ότι το σκάφος διαθέτει  όλα τα αναγκαία σωστικά και  έγγραφα αξιοπλοΐας που ο νομος προβλέπει , για να μεταφέρει τους εκάστοτε επιβαίνοντες ,  με ασφάλεια στη θάλασσα .  Τα θαλάσσια ταξίδια γενικώς απαιτούν αυστηρή τήρηση των κανονισμών ασφάλειας ,και ανθρώπους με ναυτοσύνη  .
Δυστυχώς η Άνδρος έχει θρηνήσει τον χαμό πολλών αθώων , σε ναυάγια που έγιναν από ανθρώπινα λάθη .

       Στο παραπάνω αναφερόμενο περιπετειώδες ταξίδι , (   9/12/2016  ) , δυστυχώς , υπήρξε ξαφνική  μηχανική βλάβη στο μέσω του Καβοντορο . Η βλάβη  επιδιορθώθηκε από ειδικούς μηχανικούς , που έσπευσαν στην Ραφήνα , όταν το ''Καλυψώ '' κατάφερε να φθάσει εκεί , μετά από πολλές ώρες .    
    Το ταξίδι αυτό , λογικά  ότι έγινε κατόπιν συγκεκριμένης εντολής που δόθηκε από τον Δήμο  Άνδρου , για την  μεταφορά των ιερωμένων .  (Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του  ''εν Ανδρω.gr ,  2 ιεροψάλτες , 3 ιερομοναχους και έναν ιερέα  από το Κορθι -Φωτο ) .
 Την αναγκαιότητα να γίνει αυτό το ταξίδι  δεν την γνωρίζουμε .
         Νομίζουμε όμως , οτι καλό θα ήταν να υπάρξει μια ενημέρωση των Ανδριωτων σχετικά με τις δυνατότητες του σκάφους για τέτοιου είδους ταξίδια .
      Αρχικά θα πρέπει να μάθουμε αν  το ''Καλυψώ'' είναι χαρακτηρισμένο από τις λιμενικές  Αρχές ,  σαν ''επιβατηγό '' , ''σκάφος αναψυχής'' η είναι ''επαγγελματικό'' , ''ερευνητικό'' , ''ανοικτής θαλάσσης'' ,   κλπ  ?
       Αν έχει επιθεωρηθεί προσφάτως απο τις λιμενικές  Αρχές ?
       Αν είναι ασφαλισμένο όπως απαιτεί ο νόμος , για περιπτώσεις θαλασσίων ατυχημάτων  ?
       Αν εχει οριστεί απο τον Δήμο  στο Κορθι , ένας υπεύθυνος φύλακας -συντηρητής για την ασφάλεια του ''Καλυψω''
       Πόσα ταξίδια με εντολές του Δήμου Άνδρου  , έχει πραγματοποιήσει  το 2016 και για ποιους σκοπούς ?
       Ποιος τελικά είναι αυτός που αποφασίζει και φυσικά έχει και την ευθύνη να γίνονται   τα  ταξίδια  του  ''Καλυψώ ''  ?
      Υπήρξαν άλλοι κάτοικοι της Άνδρου που είχαν ανάγκη μεταφοράς στην Ραφήνα , για σοβαρότερα θέματα ( υγείας κλπ ) , αλλά δεν είχαν χρήματα να πληρώσουν ελικόπτερα , ιδιωτικά ταχύπλοα  κλπ ?
      Πόσα ήταν  τα έξοδα ( πετρέλαια , επισκευές , κλπ ) του ταξιδιού και πως πληρώθηκαν  ?
      Ποιος αποφάσισε για τον αριθμό   επιβαινόντων  ?
      Γιατί δεν ταξίδεψαν και άλλοι Ανδριωτες που σίγουρα  είχαν ανάγκη , αφού είχε προηγηθεί πολυήμερη απεργία  στα πλοία της γραμμής ?

Στα ερωτηματικά και στις απορίες μας  οφείλονται απαντήσεις από τον Δήμο Άνδρου .



Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016

ΜΚΟ ''ΔΑΦΝΗ'' και ''Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου'' στο δρόμο που χάραξε ο Φούχτελ.


           Τα φουσάτα του κ. Φούχτελ , περάσαν ……. εκείνο όμως που εκπλήσσει, είναι η θέρμη των εγχώριων Φουχτελιστών. 
Μετά την Σίφνο η Κύθνος θα γίνει ''έξυπνο νησί'' . Φυσικά με την σύμφωνη γνώμη των Δημάρχων.  
Όπως έξυπνη σιτα , έξυπνο καλτσόν , έξυπνο σουτιέν ,κλπ.  
Αγαπητοί αναγνώστες διαβάστε τις μέχρι σήμερα απίστευτες μεθοδεύσεις στην Άνδρο .
ΑΝΔΡΟΣ . Οι μεθοδεύσεις της ΜΚΟ Δάφνης και ''άλλων'' , για Περιφ.Πάρκο Άνδρου και χωροθέτηση ανεμογεννητριών στα νησιά μας.(1) http://sagini3.blogspot.gr/2014/05/1_8.html

     Άλλο ένα συνέδριο γίνεται φέτος για ''βιώσιμες ενεργειακές εφαρμογές '' στα νησιά μας.   Το φετινό συνέδριο για ΑΠΕ ,  συνδιοργανώνουν οι γνώριμοι από τα παλιά  στους Ανδριώτες , από την αξέχαστη ημερίδα του CARAVEL HOTEL πριν τρία χρόνια. ( ΕΔΩ    http://sagini3.blogspot.gr/2013/11/blog-post_23.html)
1.Hλίας   Ευθυμιόπουλος . Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου . 
2.Κώστας   Κομνηνός  .   Δίκτυο Αειφόρων Νήσων Αιγαίου & Ιονίου ,η γνωστή μας  (ΔΑΦΝΗ). 

Όσο για το''πιλοτικο'' πρόγραμμα  ΚΥΘΝΟΣ ΕΞΥΠΝΟ ΝΗΣΙ , τουλάχιστον με τον τρόπο που αναφέρεται προκαλεί γέλια αφού στερείται σοβαρότητος . Προφανής ο σκοπός του συνεδρίου . Επιχειρείται  και πάλι η κάρπωση κοινοτικών επιδοτήσεων για εφαρμογές ΑΠΕ στα νησιά μας που θα επιβαρύνουν εκ νέου  τους ατυχείς καταναλωτές.






             
         '' Το δίκτυο ΔΑΦΝΗ με την υποστήριξη του Ενεργειακού Γραφείου Αιγαίου,  θα μπορούσε να επεξεργαστεί σχέδια για συμμετοχικά σχήματα σε ενεργειακά έργα με συμμετοχή των ΟΤΑ και συνεταιρισμών. 
       Βέβαια, μια τέτοια καινοτομία απαιτεί επίλυση προβλημάτων στο θεσμικό επίπεδο (π.χ δυνατότητα συμμετοχής των ΟΤΑ σε επενδυτικά σχήματα), επίλυση του κρίσιμου ζητήματος της ωρίμανσης των έργων, διευθέτηση ζητημάτων που σχετίζονται με το εταιρικό δίκαιο, την δίκαιη κατανομή των κερδών (δεδομένης της δυσπιστίας μεταξύ των εταίρων σε νεοφανή σχήματα, και της δυσκολίας στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων των μικρομετόχων κτλ.).''

       ΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΘΝΟΣ  ΕΞΥΠΝΟ ΝΗΣΙ

       Στη Κύθνο αυτή τη στιγμή (Νοέμβριος 2016) βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ωρίμανσης ενός πιλοτικού προγράμματος/έργου που αφορά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου ενεργειακού συστήματος με βασικές συνιστώσες έναν υβριδικό σταθμό ηλεκτροπαραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και ένα Κέντρο Ενημέρωσης και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης βασισμένο στην προϊστορία ανάλογων εφαρμογών και στην παρουσίαση των νέων τεχνολογικών λύσεων.    Το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με τις αποφάσεις της δημοτικής αρχής για ενίσχυση της ενεργειακής αυτονομίας του νησιού , με μεγιστοποίηση της διείσδυσης των ΑΠΕ και τη θέληση της τοπικής κοινωνίας για ενίσχυση της οικονομίας και του τουρισμού μέσα από επιδεικτικά προγράμματα και καινοτόμες τεχνολογίες. Η απόκτηση μιας θεματικής ταυτότητας για νησί μέσα από τις νέες ενεργειακές εγκαταστάσεις και τους χώρους διάδοσης της γνώσης, μπορεί πράγματι σταδιακά να ενισχύσει το ρεύμα των επισκεπτών και εκτός του βασικής τουριστικής περιόδου, μέσω ειδικών εκδηλώσεων (π.χ συνέδρια) ή μόνιμων εκθεσιακών χώρων.
Η ωρίμανση του έργου περιλαμβάνει αρχικά την εκπόνηση ενός Master Plan που θα περιγράφει τις βασικές συνιστώσες του έργου, θα ταυτοποιεί τους φορείς που θα αναλάβουν την υλοποίηση και θα προτείνει τρόπους χρηματοδότησης. 
Ήδη, ένα πρώτο «πακέτο» μελετών έχει ανατεθεί από τον Γερμανικό Οργανισμό Διεθνούς Συνεργασίας (GIZ)  , στο ΕΜΠ και το Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου, ενώ ένα μέρος των επενδύσεων θα καλυφθεί από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Horizon 2020. 
Εκτός από τους παραπάνω φορείς, για την υλοποίηση του έργου συνεργάζονται ο ΔΕΔΔΗΕ, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες και φυσικά ο Δήμος Κύθνου.
Το επιδεικτικό έργο της Κύθνου που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2016 σε ανοικτή δημόσια συζήτηση στο νησί περιλαμβάνει τις εξής ενότητες
·         Έξυπνο ηλεκτρικό σύστημα παραγωγής, αποθήκευσης και διαχείρισης της ενέργειας με ανεμογεννήτρια, φωτοβολταϊκά, μπαταρίες και αυτόματο ηλεκτρονικό έλεγχο
·         Έξυπνο δίκτυο με έξυπνους μετρητές στην κατανάλωση και την παραγωγή και Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας
·         Διαχείριση απορριμμάτων και νερού αξιοποιώντας τα ανωτέρω συστήματα
·         Επέκταση της έξυπνης διαχείρισης στις μεταφορές με προσθήκη ηλεκτροκίνητων οχημάτων και σταθμών φόρτισης
·         Εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων στο δημοτικό φωτισμό με εξοικονόμηση ενέργειας, ποιοτικότερες αποδόσεις και ηλεκτρονικό/αυτόματο έλεγχο