Τετάρτη 17 Αυγούστου 2022

ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΔΡΟΥ ( Ενημέρωση Ανδριωτών και οχι μονον ...)

 

                          Με το ΠΔ 154 / 11-8- 2022 προβλέπεται  η δημιουργία  του νεου 

                                            ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΔΡΟΥ


         Συνάντηση στο γραφείο του Γ.Γ. του Υπουργείου Εσωτερικών .

Ήταν 24 Οκτ 2019

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ 


Αμέσως μετά την ανάληψη της Διοίκησης του Δήμου Ανδρου , ( Σεπτέμβριος 2019 ) , απο την παράταξη του νέου Δήμαρχου Ανδρου , κ. Δ. Λοτσάρη , ξεκινήσαμε εκτός των άλλων και τις κατάλληλες ενέργειες για τον διαχωρισμό του ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΤΗΝΟΥ ΑΝΔΡΟΥ και την δημιουργία μιας νέας Δημοσίας Υπηρεσίας στην Ανδρο .
Είχαν γίνει κάποιες αποσπασματικές και αποτυχημένες ενέργειες στο παρελθόν , για τις οποίες δεν ενημερώθηκε κανείς .
Αυτό που γνωρίζω πολύ καλά , ήταν η παντελής αδιαφορία ολων των προηγουμένων διοικήσεων του Δήμου Ανδρου , να συμμετέχουν κατ αρχήν στα Δ.Σ. του Ταμείου για να διεκδικήσουν έστω τα ελάχιστα που μπορούσαν για την Ανδρο .
Επανερχόμαστε στον διαχωρισμό .
Η σύμφωνη γνώμη ολων των αρμοδίων στα νησιά μας, ήταν δεδομένη .
Περαν απο την σύνθετη τεκμηρίωση του αιτήματος μας , προς την πολιτική ηγεσία , το δύσκολο κομμάτι και στοίχημα για την ομάδα μας , ήταν να ξεπεράσουμε την απίστευτη γραφειοκρατια .
Επιλέξαμε συστηματική δουλειά και στοχευμένες ενέργειες .

Το  ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΔΡΟΥ είναι ενα ΝΠΔΔ και η ανάγκη της αυτονόμησής του απο την Τήνο , αποτέλεσε επιτακτικό στόχο της Διοίκησης Λοτσάρη , για την ομαλή λειτουργία του και το μεγάλο οικονομικό όφελος , στα δυο νησιά .

Άμεσα ξεκινήσαμε αλληλογραφία και συναντήσεις Δημάρχων , Συμβούλων και μελών , στην Τήνο ,  απο όπου ζητήσαμε και πήραμε τελικά , την έγγραφη απόφαση , με την σύμφωνη γνώμη του Δ.Σ. , του Ταμείου στην Τήνο .
Η διαδικασία απαιτούσε επίσης την έγγραφη σύμφωνη γνώμη και των Δημοτικών Συμβουλίων Ανδρου και Τηνου .
Όταν τελικά είχαμε συγκεντρώσει ολα τα επίσημα έγγραφα , υποβάλλαμε το αίτημα μας με ολοκληρωμένο φάκελο στο ΥΠΕΣ .

Ο Γ.Γ. κος Σταυριανουδάκης , παρουσία του Δημάρχου Ανδρου , του βουλευτού Κυκλάδων κου Φ .Φόρτωμα και του υπογράφοντος , μας κάλεσε και μας παράδωσε επίσημο έγγραφο με την θετική εισήγηση του ΥΠΕΣ , που ικανοποιούσε το αίτημα μας .
Ηταν 24 Οκτωβρίου 2019 .
Είχε περάσει μόλις ενας μήνας .

Με εξασφαλισμένη την συναίνεση του ΥΠΕΣ , υποβάλλαμε τον νεο φάκελο στο ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ και επιδιώξαμε την συνάντηση στο γραφείο του συναρμόδιου Υπουργού Ναυτιλίας κ. Ι. Πλακιωτάκη .

Αυτή ήταν μόνο η αρχή , μιας δύσκολης πορείας , απούσης της ενωμένης αντιπολιτευσης Ανδρου , που ακόμα και σήμερα με ανούσιες ανακοινώσεις και ψέματα , εκλιπαρεί για ενα  μερίδιο στα επινίκια !

Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος
Άμισθος σύμβουλος του Δημάρχου Ανδρου
Τακτικο μέλος Δ.Σ. Λιμενικού Ταμείου

Η συνέχεια της συνεχούς προσπάθειας , σύντομα .........



Τρίτη 9 Αυγούστου 2022

Το κλίμα αλλάζει … εδώ και 4.5 δισεκατομμύρια χρόνια

         

        Η κινδυνολογία για την «κλιματική αλλαγή» και τις καταστροφές που φέρεται ότι θα επισύρει κυρίως σχετίζεται με κοινωνικο-πολιτικά και οικονομικά ενδιαφέροντα ή συμφέροντα, παρά με επιστημονικά δεδομένα.

 Η ίδια η έννοια της «κλιματικής αλλαγής» δεν έχει οριστεί επαρκώς ως επιστημονικός όρος. Στην πραγματικότητα ο όρος αποτελεί πλεονασμό, δεδομένου ότι η αλλαγή είναι σύμφυτη με την έννοια του κλίματος. 

                  Η μελέτη παλαιοκλιματικών δεδομένων και πληροφοριών, αλλά και ιστορικών υδρομετεωρολογικών χρονοσειρών δείχνει ότι το κλίμα πάντα άλλαζε, σε όλες τις χρονικές κλίμακες και όσο πίσω στον χρόνο μας επιτρέπουν οι μελέτες ανακατασκευής του κλίματος.

     Η υπόθεση ότι οι πρόσφατες αλλαγές (π.χ. η αύξηση της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας κατά περίπου 0.3°C τις τελευταίες τρεις δεκαετίες) είναι ανθρωπογενείς, διαφέροντας από τις φυσικές αλλαγές που πάντα συντελούνται, δεν στοιχειοθετείται. 

      Για υποστήριξη αυτής της υπόθεσης έχουν χρησιμοποιηθεί κλιματικά μοντέλα, τα οποία όμως, όταν δοκιμάστηκαν σε ανεξάρτητες μελέτες, έδειξαν να μην αναπαράγουν σωστά το γνωστό κλιματικό παρελθόν. 

Κατά μείζονα λόγο, οι προβλέψεις αυτών των μοντέλων για το μέλλον δεν μπορεί να είναι αξιόπιστες.

Δ. Κουτσογιάννης


PDF Πλήρες κείμενο (3327 KB)

Τρίτη 5 Ιουλίου 2022

ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΓΙΑ ΚΑΥΣΙΜΑ -ΕΝΕΡΓΕΙΑ

 

                                




Η Ρωσία  προχωράει σε νέους  περιορισμούς  και  σε διακοπή των προμηθειών προς τις ευρωπαϊκές χώρες .

      Η εγκληματική  ‘’πράσινη ‘’  πολιτική της Ε.Ε.  ,  οδήγησε τα κρατη μελη ,  σε απολυτη εξάρτηση , απο το Ρώσικο φυσικό αέριο . Η τιμή του ακολουθεί μια ξέφρενη ανοδική πορεία, έφτασε σήμερα στα  175,8 ευρώ ανά μεγαβατώρα!

      Ξέρουμε πια , οτι η κλιματική αλλαγή εγινε το προπέτασμα καπνού , για αυτους που κερδίζουν τεράστια ποσα και ειναι οι ιδιοι που επενδυουν στην τεραστια καταστροφή , αλλά φυσικά και  συμμετέχουν στον πόλεμο στην Ουκρανία , με πολλους τροπους , ειναι οι ιδιοι που εχουν μεταφέρει τα θηριώδη  εργοστάσια τους σε χωρες με ανύπαρκτες περιβαλλοντικές νομοθεσίες , αυτοι που ποτε δε θα αποκτήσουν κοινωνική συνείδηση .

          Η  εισβολή στην Ουκρανία ,  αποκάλυψε την ενεργειακή φτώχεια της Ε.Ε. , αλλα και τις εγκληματικές πολιτικές  εξάρτησης και βίαιης μετάβασης στην ‘’πρασινη ενέργεια’’

        Οδήγησαν με το ζορι , ολες τις χωρες της Ε.Ε. στον πανακριβο   ‘’πόλεμο ‘’ εναντίον της κλιματικής αλλαγης , που σημερα  αποδεικνύεται οτι ηταν  ενα τεραστιο πολιτικοοικονομικο φιάσκο  που οδηγεί στην καταστροφή των κοινωνιών μας . Μια πολιτική απάτη καλα οργανωμένη .

     Βιώνουμε  θυελλα , αλλά η Ε.Ε. ανίκανη να παρει γρηγορες αποφάσεις , συνεχιζει να επιμενει και να επιβάλλει ,  οικονομικά καταστροφικούς στοχους και οραματα, οπως π.χ.  η μειωση αέριων ρυπων 55% εως το 2030 , κατάργηση κινητηρων βενζινης και diesel και   ταξινόμηση απο το 2035 , μονο των ΙΧ με μηδενικούς ρυπους και φορτιση της ηλεκτροκίνησης μονο με ρεύμα απο ΑΠΕ

    Νομοθέτησαν για το 2050 το….. Κοινωνικο Ταμείο για το Κλίμα ( δηλαδη οι πολιτες της Ε.Ε ) θα χρηματοδοτούν  ολες αυτες τις δρασεις , οταν η Ε.Ε. θα εχει γινει……. κλιματικά ουδέτερη . !!!

    Ομως , εμεις οι πολίτες θέλουμε να μαθουμε τις πολιτικές  αποφάσεις τους , για το αμεσο μελλον μας .Ζητάμε επαρκεις απαντήσεις .

    Σήμερα , ο πόλεμος , ο τρομος και οι απειλες της Ρωσιας , λειτουργούν καταλυτικά , αφου ο φόβος των λαων οδηγεί σε μαζικες προσχωρήσεις κρατων στην Ε.Ε. ( Ουκρανια , Φινλανδία , Σουηδία , Νορβηγία , Μολδαβία , Δ.Βαλκανια ,κλπ ) . Ελπίδες αρχικά για επιβίωση των λαών τους και μετα….. βλέπουμε  . 

             Η Ελλάδα, βιάστηκε και δεσμεύτηκε  να ανεβάσει τον πήχη …ψηλότερα . 

               ( Εφαρμογή των   παραπάνω απο το…. 2030 ). 

    Απορίας αξιον για την χωρα μας,  που δεσμεύτηκε να εφαρμόσει πρωτη ,  ‘’την κοινη στρατηγική ‘’ για την πράσινη μεταβαση , οταν οι Έλληνες , μετα απο πολυετή οικονομική κριση , πανδημια , υψηλο πληθωρισμο ,πρωτοφανή ακρίβεια και γελοια εισοδηματα , επιβιώνουν πολυ δύσκολα και σημερα τους ζητουν……….. να χρηματοδοτήσουν τις νεες τεχνολογίες της…… πρασινάδας

     Πιστευουμε οτι επιβαλλεται στην Ε.Ε. , αμεση αναθεώρηση ολων των πολιτικών στον ενεργειακο τομεα , με επιστροφη στον ρεαλισμο και προσαρμογή στα νεα δεδομένα , που αλλαξαν τα παντα στον πλανήτη μας .

                            ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ στην Ε.Ε. 

  1. 1.  Το μεγαλύτερο και πιο αποφασιστικο βήμα θα ειναι η άμεση κατάργηση του Χρηματιστήριου Ρυπων και των ληστρικών φορων που επιβάλλει στην παραγωγή ενέργειας .

  2. 2. Αμεση επαναλειτουργία και εκσυγχρονισμος , ολων των θερμικών εργοστασίων , παραγωγής ηλεκτρισμού στην Ε.Ε.

  3. 3. Αμεση επαναλειτουργία ολων των πυρηνικών σταθμών οπου βεβαια αυτο κρινεται  ασφαλες  .

  4. 4. Διακοπή νεων  επιδοτήσεων ΑΠΕ   Ισως η σημερινη πραγματικότητα , αφυπνίσει τις ηγεσίες , σε άμεση αλλαγη πορειας και οριστική καταδίκη καθε πολιτικού σχεδιασμού που μας εφερε την καταστροφή , αφου δεν ειχαν εξασφαλίσει εφεδρείες για ενεργειακή αυτάρκεια και αυτονομία . Εγκληματικές πολιτικές , αδιέξοδα . Κάποιοι θα πρέπει να λογοδοτήσουν , αλλα δεν είναι της στιγμής .

Μεσα σε λίγους μήνες , κατέρρευσε το αφήγημα της ‘’πράσινης ανάπτυξης’’.

Πρωτοφανής η εκτίναξη των τιμων , η κερδοσκοπία , η  ακρίβεια και ο πληθωρισμος σε ιστορικά υψηλα , καταπινουν την πολιτική των επιδοτήσεων και οδηγούν σε γενικευμένη φτώχεια στην Ε.Ε. Τώρα έχουμε πόλεμο επιβίωσης .

Πέμπτη 26 Μαΐου 2022

''ΧΑΣΗ ΚΟΣΜΟΥ''

 ΘΑΛΑΣΣΑ- ΑΕΡΑΣ -ΑΛΑΤΙ -ΒΡΟΧΗ


    1981 .

Ήταν μια υγρη χειμωνιάτικη νυχτιά ,περπατούσα με τον Μαρκο , στο ''μουράγιο'' εξω απο το Τελωνείο Χιου . ''Ξέμπαρκος'' Α' μηχανικός ο Μάρκος , καλος φίλος και πρώτος μάγειρας .

Βλέπαμε τις ανεμότρατες  απέναντι στην ''ψαρόσκαλα'' .

Κάπνιζαν οι ''τζιμινιερες'' τους .

Ετοιμάζονταν  για το αποψινό φευγιό τους .

Δεν μιλήσαμε, αλλα σκεφτόμασταν το ιδιο πράγμα .

Βλέπω τον καπτα Πετρο τον Μισκή να πηγαίνει  με γρήγορα βήματα στον ‘’Αη Νικολα’’. 

Ενα μεγάλο σιδερένιο καικι , μαγγιώρο , ''τρεχαντήρι''. 

''Γρι γρι'' , το καλοκαίρι , ''ανεμότρατα'' τον χειμωνα , με μηχανάρα Bontuin 600  άλογα .  ‘’Παπανικολής’’ ηταν το αγαπημένο  ‘’τσούκλι’’ του καπτα Πετρου . Για αυτον  ο ‘’Αγιος Νικολαος’’ ηταν ο  ‘’Παπανικολης’’ το φημισμένο υποβρύχιο .

‘’Πετρο να έρθουμε  μαζι σας ‘’? ρώτησα. 

‘’Δεν ξερω Γιώργη , απόψε είναι μεσα ο μπάρμπας μου. Ξέρεις .’’ . ‘’Καλά ειπα’’, παμε παρέα μεχρι εκει και τον ρωτάμε ''.

Τον ήξερα καλα τον Καπτα Λευτέρη τον Μανίκα . Τον ήξεραν και οι γλάροι στο Αιγαίο . Όνομα βαρύ . Θηρίο στην δουλειά ,δεν είχε ποτέ στοπ , ουτε στην φουρτούνα ουτε στα ψάρια . Δύσκολα έβρισκε πλήρωμα γιατι τους.... ‘’βασάνιζε’’ . Έψαχνε για ‘’σιδερένιους’’ ναύτες .Ομως ηταν άρχοντας . ‘’Κιμπάρης’’ Μικρασιάτης . Πλήρωνε με το παραπάνω .

‘’Καλησπέρα καπτα Λευτέρη, μας θέλεις απόψε για πλήρωμα ?’’ Χαμογέλασε ελαφρά .

‘’Εχει ''θάλασσα'' απόψε ,αλλά εγω χατήρια φίλων , δεν χαλάω ποτέ . Μπείτε μεσα αφου το θέλετε ’’ . Βαλτε ‘’νιτσεράδες’’ .

Κοίταξα τον Μάρκο στα μάτια και σαλτάραμε απο την ‘’κουπαστή’’ στη ‘’γέφυρα’’ .

Ο καπτα  Πέτρος ( ανηψιός του καπτα Λευτέρη ) χαμογελούσε  . Ισως δεν περίμενε οτι θα αντέξουμε εκεινο το βράδυ .

Ξεκολλήσαμε και σαλπάραμε στο ‘’μπουγαζι’’ . Κοίταγα στο ραντάρ , τα αλλα καικια . Σκέφτηκα οτι ειχε καλή τιμη το μαριδακι και το κυνηγούσαν ολοι .

Βραδυα δύσκολη  με ’’οχταρι’’ γεμάτο και βροχή . ‘’Φρέσκος καιρός . Σορόκος’’ . ‘’Χάση κόσμου’’ έλεγε ο καπτα Πέτρος .

   Αργα η μηχανή ,ορτσα η πλώρη μας στον καβο της Τουρκίας , ανεβαίναμε και κατεβαίναμε στα κυματα . Φθάσαμε δυσκολα στο στενο , εκανε αριστερά ο Καπτα Λευτερης , μπήκαμε στα Τούρκικα νερα με σβηστα τα φωτα . Στο ραντάρ έβλεπα και αλλα ψαραδικα καΐκια , Χιώτικα και Τούρκικα . 

Δεν μιλουσε κανενας ,  μονο κατι μισόλογα ελεγαν στο VHF οι αλλοι καπεταναίοι .

’’Φούντα όλα ’’ διέταξε ξαφνικά ο καπτα Λευτερης , και το δίχτυ αρχισε να ξετυλίγεται στην θαλασσα . ‘’Στήθηκαν’’ οι ‘’πορτες’’ και τα ‘’σύρματα φέρμα'' ,τρίζανε . Γυρισαμε στην ‘’μπάντα’’ με πορεια στην Χίο .Ο καιρος ηρθε στην αριστερή μας πλευρά .’’Τραβούσαμε’’ με 3 μιλια. Τα κύματα βουνα . Μια ‘’καλαρισμενη’’ ανεμότρατα ειναι αδύνατον να ξεφύγει απο την ‘’τουρκική καταδίωξη’’ , εκτος αν τα  ‘’κοψει ‘’ ολα τα εργαλεία και τα πετάξει στην θάλασσα , πράγμα απίθανο για εναν  καπετανιο , σαν τον καπτα Λευτέρη τον Μανίκα . Ποτε του δεν εκανε πισω . Κοίταξε με ευλάβεια και  προσοχή το ραντάρ . Η ‘’καταδιωξη’’ μας ειπε , ξεχωρίζει αμέσως , λογω ταχύτητας  . Ευτυχώς,  εκεινο το βραδυ  κράτησε τους Τούρκους στο λιμάνι τους , ο ισχυρός νοτιάς . Οταν επιτέλους βγήκαμε στα ‘’δικα μας’’ νερα , αισθάνθηκα πολυ καλύτερα .

4-6 μιλια ειναι αυτη η ‘’καλάδα’’ . Με σταθερή ταχύτητα τα 3 μιλια .

Φθάσαμε στο τελος της , και ο ‘’Μανικας’’ , φώναξε στο πλήρωμα ‘’Βίρα το βίντζι παλικαρια μου ’’.

Ανάψαν τα φωτα . Ήταν μεσάνυχτα . ‘’Έβαλαν βολτα’’ και σήκωσαν τον ‘’σακο’’ στο βίντσι , τον φέραν μεσα και έλυσαν τον ‘’γαίδαρο’’. Κινήσεις μαγικές με τέτοια θύελλα  . 

Γεμισε φύκια και μαριδάκι  η ''κουβερτα'' , ειδα τον καπτα Λευτερη απογοητευμένο . 

Λίγα τα ψάρια . Δυο μολις ‘’κασάκια’’ . Το πλήρωμα αρχισε το ‘’ξεδιαλεγμα ‘’.

Τσαντίστηκε αλλα δεν μίλησε το θηριο .

‘’Μπαταρισε’’ το τιμόνι , για Τουρκία , ξανα . 

Δεν τολμήσαμε να μιλήσουμε  εμεις , αφου δεν μας έπεφτε λόγος , παρότι ο Μαρκος ειχε ναυτια και ξερνούσε σαν γατί . Λούφαξε , ντράπηκε , δεν μίλησε καθολου και κατέβηκε στο αμπάρι .

Οταν κατάλαβα καλά  , την σκοτεινή πορεία μας και την θεση μας στο ραντάρ , πραγματικά ανησύχησα αφου  μέτρησα 6-7 μιλια , μεσα απο το ‘’συνορο’’.

Περιμέναμε ολοι αμίλητοι,  να κανει επιτέλους ‘’κράτει’’

Η πρώτη μας  φορα , ήταν η καθημερινότητα , του καπτα ‘’Μανικα’’.

Δεν έκανε ποτέ πισω . ‘’Μεχρι το πρωι’΄ , μου ειπε σιγανά ο καπτα Πέτρος  .’’Θέλει ψαρι , απόψε  ο θείος’’  .

 ‘’Φούντα ολα’’ φώναξε , άνοιξε την πορτα της γέφυρας και επιθεώρησε το πλήρωμα του .’’Μαινα Νικο’’φωναξε  στο ναυτη .Ο ‘’σακος ‘’ στην θαλασσα . Έκοψε ταχύτητα στα 3 μιλια παλι , στήθηκαν οι πόρτες ,ισιώσαν τα σύρματα ,πορεία στην Χίο και παλι .Το ιδιο δρομολόγιο .

Ολα μονος του , αν και ο ανιψιός του και μαθητής του,  ήταν ψαροκαπετάνιος με 10 νταν . Δοκιμασμένος χρονια τωρα .

 Εκεινη την ωρα ειδα ενα φως στον ουρανο .Μετα το έχασα και το ξαναειδα στη Γη.

Βαπόρι γκαζάδικο θεριο , ''κροσσαριζε'' το στενο με πορεία στον βοριά . Ηταν πολύ κοντα μας το ....‘’ανάθεμα’’ , οπως ειπε ο καπτα Λευτέρης , που το ειχε δει στο ραντάρ  . Άναψε τα φωτα μας ,για να μας δει ‘’αυτός ‘’ ,αλλά μεσα σε ‘’χάση κόσμου’’ , νυχτα με βροχή και κυματα βουνά η κατάσταση ηταν πολυ επικίνδυνη . Δεν γύρισε ουτε πόντο το τιμονι μας,  ο καπτα Λευτέρης , μονο έκοψε λιγο την ταχύτητα μας .Η ανεμοτρατα δεν μπορεί να στρίψει γιατι η τα εργαλεία που σέρνει θα γινουν ‘’κουβαρι’’, η θα ‘’νταγιαντίσουμε ‘’

Είδαμε ολοι ενα μαύρο τοίχο μες την νυχτιά , ακριβως μπροστά μας .Περνούσε και δεν τελειώνε . Ειπα με αυθάδεια … ‘’Καπτα Λευτέρη ,θα τρακάρουμε!!!!’’ Με κοίταξε και χαμογέλασε σιωπηλά .’’Εχουμε φύλακα τον ‘’Αη Νικόλα , Γιώργη’’ ψιθύρισε  . 

Ωρες τα…. δευτερόλεπτα . ‘’Ενταξει περασε ο πούστης’’ , ειπε στο τελος .

Ανασάναμε ολοι . Ηρθε στην γέφυρα και ο Μαρκος , που όταν ειδε την φάση  ….εγινε καλά !

Οταν εκανε ‘’κρατει’’ ξανα , είχαμε επιτέλους φθάσει στο τελος της ‘’καλαδας’’ .

Στα Χιώτικα νερα .

‘’Βιρα , παληκαρια μου ‘’!!! Εδεσαν και ανέβασαν το ''σάκο'' με το ''βίντσι'' στο ''άλμπουρο ''. Λυσανε τον ‘’γαιδαρο’’ . Φυκια και μαρίδες γέμισαν την ‘’κουβέρτα’’ . Όμως παλι ηταν λίγα τα ψάρια . Ούτε τα πετρέλαια !. Στεναχωρήθηκε , μούτρωσε , νεύριασε .

Για εμενα και τον Μαρκο , μεγάλωσε η αγωνια μας για την συνέχεια ……’’Μεχρι το πρωί ‘’ . Αυτο σκεφτήκαμε . ‘’Υπομονή Μαρκο ‘’...ειπα στο φιλο μου . 

Έβαλε παλι ‘’μπρος’’ ο καπτα Λευτερης , χωρις πολλές κουβέντες .

Ομως ειχε αλλάξει ροτα .

‘’μα…που μας  παει ?‘’ ρώτησα τον Πέτρο . ‘’Στο λιμάνι ‘’ , μου απάντησε . 

‘’Ηκουσε τους αλλουνούς στο VHF , μιλάνε σε δικο τους κώδικα   μεταξύ τους ,μου ειπε χαμηλόφωνα ο Πέτρος , στα Χιώτικα . Δεν ηκαμανε τίποτα απόψε ‘’.

Δεν μπορω να πω οτι στενοχωρήθηκα . Σκουντηξα τον Μαρκο με χαρά . 

Ειπα απο ευγένεια …‘’ Καπτα Λευτέρη , δεν θέλουμε να γινουμε εμπόδιο στην δουλειά σας ‘’.

‘’ Οχι παιδια μου ,απάντησε .’’Φταιει ο καιρος’’ .

‘’Απόψε δεν εχει μαρίδα το στενο .ειπε .Πάμε σιγά σιγά στο λιμάνι . Αύριο εχει ο Θεος’’ .

Δεν σκεφτόταν ποτε τον κακο καιρο ,τον αερα , τα κυματα   .

Δούλευε με ολους τους καιρούς . Γυαλο και πέλαγο , μεγάλα βαθη . Ατέλειωτες ωρες στο τιμόνι . Γαρίδα , καραβίδα , κουτσομούρα, μπακαλιάρους , ηταν τα βασικά θηράματα του , αλλα και ολα τα αλλα είδη , απο τους κηπους της θάλασσας 

Ειχε σκάφος και πλήρωμα , βαρεου τύπου , για ολες τις συνθήκες .Μέτραγε μονο το καλο του όνομα , το γούστο του , το  γόητρο του  και..... ποσα ‘’κασακια’’ ξεφόρτωνε  απο το ψυγείο του ‘’Αη Νικόλα ‘’ , στην ‘’ψαροσκαλα’’ της Χίου , κάθε μερα .



Γιώργος Βαλ.Μαντζώρος 


Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ''ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΛΙΜΕΝΑ ΓΑΥΡΙΟΥ ΑΝΔΡΟΥ '' ΠΡΟΥΠ/ΣΜΟΥ 426 .413 ΕΥΡΩ

                                


Αγαπητοί φιλοι ...

αισθάνομαι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση , γιατί μετα απο συνεχείς προσπάθειες δυο και πλέον  ετών , 
καταφέραμε με τις συντονισμένες συλλογικές ενέργειές  μας ,
να φτάσουμε επιτέλους στην δημοπράτηση ,  ενός μεγάλου λιμενικού έργου υποδομής ,για την Ανδρο . 
        Πρόκειται για το έργο   , ''Ανάπλαση λιμένα Γαυρίου '' ,  που βελτιώνει σημαντικά  την λειτουργία και την εικόνα του λιμανιού της Ανδρου.
Υπενθυμίζω οτι ο φάκελος της μελέτης του έργου ήταν ''ξεχασμένος'' στα συρτάρια του Δήμου μας , περισσότερο απο μια 10ετία !.
        Τότε , είχε εκπονηθεί δωρεάν  , από την αείμνηστη υπάλληλο του Δήμου μας , κα  Ζωή Μηλιού !
Τον ανασύραμε  το 2019  και με ενέργειες της διοίκησης του Δημάρχου Ανδρου κ. Δημ. Λοτσάρη , επικαιροποιήθηκε .
        Τα Δημόσια έργα απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες .
Το έργο αυτό   εχει  προϋπολογισμό   ..... 426 . 413   ευρώ . 
    Ζητήσαμε και έγινε δεκτό,  να  χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά με ίδιους πόρους του ΔΛΤΤΑ.
Η επίβλεψη εργασιών  θα γίνει απο την ΤΥ του Δήμου μας .
Είναι η πρώτη φορά που το ΔΛΤΤΑ , χρηματοδοτεί ενα τόσο μεγάλο έργο στην Ανδρο !

       Θέλω να ευχαριστήσω  , όλους όσους εργάστηκαν , 
τους εξαίρετους συνεργάτες της ΤΥ του Δήμου Ανδρου ,
και την πρόεδρο του ΔΛΤΤΑ , κα Ευγ. Αλοιμόνου .


Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος
Σύμβουλος Δημάρχου Ανδρου
Μέλος ΔΣ του ΔΛΤΤΑ



====================================================================================================================



ΕΡΓΟ : ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΓΑΥΡΙΟΥ            
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ : 426.413,39 € (με ΦΠΑ)


ΑΡ. ΜΕΛΕΤΗΣ : 26/2019
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ : Ίδιοι πόροι του ΔΛΤ ΤΑ


ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

1. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου-Άνδρου  διακηρύσσει ανοικτό διαγωνισμό μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ) για την επιλογή αναδόχου, με κριτήριο για την ανάθεση της σύμβασης, την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής (χαμηλότερη τιμή), για την ανάθεση του έργου: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΓΑΥΡΙΟΥ, εκτιμώμενης αξίας 343.881,77 Ευρώ  (πλέον Φ.Π.Α. 24% ), με CPV 45241000-8 (Κατασκευαστικές εργασίες για λιμάνια)

Το έργο αποτελείται από εργασίες

Α. ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ με προϋπολογισμό 238.255,41 € (δαπάνη εργασιών, Γ.Ε. και Ο.Ε. και Απρόβλεπτα) και

Α. ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ με προϋπολογισμό 99.491,35 € (δαπάνη εργασιών, Γ.Ε. και Ο.Ε. και Απρόβλεπτα)

Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες από την ημέρα υπογραφής της    Σύμβασης.

Με το παρόν έργο  προβλέπεται να εκτελεστούν οι παρακάτω εργασίες στο Λιμένα του Γαυρίου:
Αντικατάσταση τσιμέντινου οδοστρώματος βορείου προβλήτας 1230,00μ2

Αντικατάσταση δεστρών βορείου προβλήτας

Αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων και αποπεράτωση περίφραξης λιμένα

Αντικατάσταση ελαστικών προσκρουστήρων

Τοποθέτηση ανεμοπετασμάτων στα στέγαστρα αναμονής επιβατών

Τοποθέτηση αγωγών και φρεατίων για μελλοντική τοποθέτηση Pillar στην βόρεια προβλήτα.


Δικαίωμα συμμετοχής έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ή ενώσεις αυτών που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ και ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ έργων και που είναι εγκατεστημένα:
α) σε κράτος-μέλος της Ένωσης,
β) σε κράτος-μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.),
γ) σε τρίτες χώρες που έχουν υπογράψει και κυρώσει τη ΣΔΣ, στο βαθμό που η υπό ανάθεση δημόσια σύμβαση καλύπτεται από τα Παραρτήματα 1, 2, 4 και 5 και τις γενικές σημειώσεις του σχετικού με την Ένωση Προσαρτήματος I της ως άνω Συμφωνίας, καθώς και
δ) σε τρίτες χώρες που δεν εμπίπτουν στην περίπτωση γ' της παρούσας παραγράφου και έχουν συνάψει διμερείς ή πολυμερείς συμφωνίες με την Ένωση σε θέματα διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων.
 Οικονομικός φορέας συμμετέχει είτε μεμονωμένα είτε ως μέλος ένωσης.

Οι ενώσεις οικονομικών φορέων συμμετέχουν υπό τους όρους των παρ. 2, 3 και 4 του άρθρου 19    και των παρ. 1 (ε) και 3 (β) του άρθρου 76 του ν. 4412/2016. Δεν απαιτείται από τις εν λόγω ενώσεις να περιβληθούν συγκεκριμένη νομική μορφή για την υποβολή προσφοράς. Σε περίπτωση που η ένωση αναδειχθεί ανάδοχος η νομική της μορφή πρέπει να είναι τέτοια που να εξασφαλίζεται η ύπαρξη ενός και μοναδικού φορολογικού μητρώου για την ένωση (πχ κοινοπραξία).
Προσφέρεται ελεύθερη, πλήρης, άμεση και δωρεάν ηλεκτρονική πρόσβαση στα έγγραφα της σύμβασης στον ειδικό, δημόσια προσβάσιμο, χώρο “ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί” της πύλης www.promitheus.gov.gr,  α/α  ΕΣΗΔΗΣ 187317, στο ΚΗΜΔΗΣ, καθώς και στην ιστοσελίδα της αναθέτουσας αρχής  https://portoftinosandros.webnode.gr/ και http://www.dimostinou.eu/

Ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 06 Ιουνίου2022, ημέρα Δευτέρα και ώρα 11:00 π.μ

Ως ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών ορίζεται η 09 Ιουνίου 2022, ημέρα Πέμπτη και ώρα 11:00 π.μ

Η οικονομική προσφορά των διαγωνιζομένων, θα υποβληθεί με το σύστημα προσφοράς «ενιαίο  ποσοστό έκπτωσης» του άρθρου 95, παρ. 2(α) του Ν. 4412/16 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ).

Για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό απαιτείται η κατάθεση εγγυητικής επιστολής ύψους έξι χιλιάδων οκτακοσίων εβδομήντα οκτώ ευρώ (6.878 €) με χρόνο ισχύος τουλάχιστον 30 ημερών,  μετά τη λήξη του χρόνου ισχύος της προσφοράς του Άρθρου 19 της Διακήρυξης, ήτοι μέχρι 05-08-2023. Κάθε υποβαλλόμενη προσφορά δεσμεύει το συμμετέχοντα στο διαγωνισμό, για διάστημα δέκα τριών (13) μηνών από την ημερομηνία λήξης υποβολής των προσφορών (άρθρο 97 του ν. 4412/2016).
Το έργο χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Λιμενικού Ταμείο Τήνου-Άνδρου  
Η παρούσα σύμβαση δεν υποδιαιρείται σε τμήματα και ανατίθεται ως ενιαίο σύνολο για τους ακόλουθους λόγους : Η σύμβαση αφορά σε ενιαίο φυσικό αντικείμενο και η αλληλουχία των εργασιών κατασκευής απαιτεί μία εργολαβία.
Το αποτέλεσμα της δημοπρασίας θα εγκριθεί από το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου-Άνδρου.

ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ
Με την υπ’ αριθμό  
175/2021  Απόφαση του Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ.Τ.Α.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΛΟΙΜΟΝΟΥ